پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
علت برق دزدی ماشین | تشخیص برق دزدی ماشین| رفع و علائم برق دزدی ماشین

علت برق دزدی ماشین

برق دزدی ماشین یک‌ اصطلاح می باشد به این معناست که زمانی که خودرو خاموش است قطعاتی از خودرو از باتری انرژی مصرف می کنند و اگر همینطور ادامه پیدا کند انرژی باتری خودرو زود به زود تخلیه می شود‌. برای جلوگیری از این امر ابتدا باید علائم برق دزدی ماشین و راه حل آن را بدانید. به همین دليل در این مقاله قصد داریم به علل برق دزدی ماشین و روش های برطرف کردن آن بپردازیم.

اگر به دنبال بهترین و معتبرترین مرکز صافکاری هستید، مجموعه اتوصافکار این خدمات را با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان به شما مشتریان عزیز ارائه می دهد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این باره به لینک زیر مراجعه کنید.

برق دزدی ماشین چیست؟

علل برق دزدی ماشین و اینکه چطور بفهمیم برق دزدی از کجاست سوالی است که ممکن است ذهن بسیاری از رانندگان را درگیر کرده باشد. برق دزدی ماشین می تواند به علت مشکلی در سیستم برقی خودرو از جمله کوئل و وایر شمع رخ دهد. اگر در خودروهای جدید بین ۵۰ تا ۸۰ میلی آمپر باتری تخلیه شود و در خودروهای قدیمی کمتر از ۵۰ میلی لیتر باشد این عمل طبیعی است اما اگر بیشتر از این مقدار تعیین شده باشد اصطلاحا برق دزدی ماشین می‌گویند.

از رایج ترین دلایل تخلیه باتری خودرو برق دزدی کویل، وایر شمع و خرابی فیوزها ‌می باشد که در عرض چند ساعت می توانند باتری را خالی کنند و زمانی که می خواهید ماشین را روشن کنید، ماشین روشن نمی شود.

به این نکته توجه داشته باشید که اگر شارژ باتری به زیر ۱۲.۴ ولت برسد می تواند تاثیر بدی روی عملکرد خودرو داشته باشد. رفع برق دزدی قفل مرکزی، رفع برق دزدی ضبط ماشین و رفع برق دزدی دزدگیر از عواملی هستند که در رفع برق دزدی ماشین بسیار موثر هستند؛ زیرا که این سه مورد از رایج ترین علت برق دزدی ماشین است.

اگر خودرو شما برق دردی دارد و قصد دارید به بهترین و نزدیک ترین تعمیرگاه خودرو در منطقه مورد نظر خود مراجعه کنید میتوانید به صفحه تعمیرگاه ماشین مراجعه کرده و لیست معتبرترین تعمیرگاه های مناطق مختلف تهران را دریافت کنید.

قطعاتی که در خودرو برق دزدی می کنند

نمی توان گفت که تنها یک عامل در علت برق دزدی ماشین دخالت دارد به همین دلیل باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید و قبل از بوجود آمدن هر مشکلی سیستم برقی خودرو را بطور مرتب بررسی کنید. این بررسی مرتب به شما کمک می‌کند که بتوانید علت خرابی هر قطعه ای را قبل از بوجود آمدن مشکلاتی جدی تر شناسایی کنید و از هزینه های اضافی جلوگیری کنید.

همانطور که گفته شد عوامل مختلفی در علت برق دزدی ماشین دخالت دارند که از مهم ترین آن ها می توان به دزدگیر ماشین، قفل مرکزی، ضبط خودرو و شمع وایر و کوئل اشاره کرد.

در بعضی مواقع ممکن است در اثر هوای گرم یا سرد سیم ها دچار خوردگی شده و باعث اتصالی شود. به همین دلیل گاهی اوقات شاهد این هستیم که باتری خودرو به ظاهر سالم است اما وقتی که شب تا صبح می ماند باتری آن کاملا خالی می شود. گاهی اوقات کولر یا خرابی وایر ها از علت برق دزدی ماشین محسوب می شوند.

اگر قصد دارید در دوره های آموزش صافکاری شرکت کنید و می خواهید بدانید این دوره به چه شکل برگزار می شود، برای کسب اطلاعات درمورد مراحل ثبت نام و هزینه ها، به صفحه آموزش صافکاری مراجعه کنید.

قطعاتی که در خودرو برق دزدی می کنند
قطعاتی که در خودرو برق دزدی می کنند

علائم برق دزدی ماشین

خالی شدن باتری ماشین از بارزترین علائم برق دزدی ماشین می باشد اما ضعیف شدن نور چراغ و لامپ های خودرو یا استارت نخوردن ماشین می توانند جزئی از علائم برق دزدی ماشین باشند که اگر این مشکلات برطرف نشوند برق دزدی ماشین همینطور ادامه پیدا خواهد کرد و تا جایی می رسد که باتری اتومبیل شما کاملا خالی می شود.

برخی از افراد به جای بررسی و برطرف کردن مشکل قطعاتی که برق دزدی می‌کنند به تعویض باتری می پردازند که این امر اشتباه است. حتی اگر باتری نو را جایگزین باتری قدیمی کنید و مشکل قطعاتی که برق دزدی می کنند برطرف نشود باتری جدید هیچ فایده ای ندارد و دوباره خالی می‌شود.

به طور کلی‌ برق دزدی ماشین یعنی زمانی که تمام مصرف کننده های الکتریکی خودرو خاموش هستند اما هنوز قطعاتی از سیستم برق خودرو مصرف می‌کنند.

البته به یاد داشته باشید که در بسیاری از خودروهای جدید مقدار کمی مصرف جریان برق برای حفظ اطلاعات حافظه موقت کنترل یونیت ها امری طبیعی است و جای نگرانی نیست. بنابراین زمانی که با خالی شدن باتری خودرو روبرو شوید قبل از تعویض هر قطعه ای حتما به بررسی علت آن بپردازید.

اگر قصد خرید خودرو دست دوم دارید و برای اطمینان حاصل کردن از سالم بودن خودرو به دنبال بهترین سرویس کارشناسی خودرو هستید، می توانید همین حالا به لینک زیر مراجعه کنید و درخواست کارشناسی خود را ثبت کنید.

کارشناسی خودرو

راه های تشخیص برق دزدی ماشین

برای اینکه بتوانید برق دزدی ماشین را به راحتی تشخیص دهید می توانید زمانی که خودرو و قطعات مصرف کننده برق خاموش هستند، قطب مثبت باتری را قطع کنید و بین قطب مثبت و منفی باتری یک آمپر متر قرار دهید.

اگر جریان قابل توجهی از باتری کشیده شود به معنای برق دزدی ماشین می باشد اما اگر جریان ناچیزی صرفا جهت کنترل یونیت ها در حالت استندبای کشیده شود جای نگرانی نیست.

اگر تک تک فیوزها را بیرون بکشید می توانید مداری که باعث برق دزدی ماشین است را تشخیص دهید. زمانی که فیوز را بیرون می‌کشیم مداری که مصرف برق آن ناگهانی کاهش پیدا می‌کند علت برق دزدی ماشین می باشد. در ادامه به معرفی سه روش برای تشخص برق دزدی ماشین می پردازیم.

یکی از دوره های پر طرفدار و بسیار کاربردی در زمینه خودرو برق خودرو می باشد که مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفته است. اگر شما هم برای ورود به بازار کار برق خودرو به دنبال بهترین دوره آموزشی هستید، به صفحه آموزش برق خودرو فنی حرفه ای مراجعه کنید.

قبل از هر کاری ابتدا باید برای آزمایش آماده شوید.

مرحله اول آزمایش

  1. ابتدا باید مطمئن شوید که هیچکدام از وسایل جانبی خودرو از جمله رادیو، برف پاک کن، کولر و… روشن نیست.
  2. سپس خودرو را خاموش کنید و سوئیچ را بردارید.
  3. مطمئن شوید که همه درب ها و همچنین درب صندوق عقب بسته باشد.
  4. همه کابل ها از جمله شارژر یا دستگاه جی پی اس را جدا کنید.
  5. با رعایت نکات ایمنی دستکش عایق بپوشید و اگر جواهر و طلا دارید از خود جدا کنید.
  6. باید توجه داشته باشید که این کار را در محیطی امن با تهویه مناسب انجام دهید.
  7. مطمئن شوید که باتری کاملا سالم و شارژ آن کامل باشد.

مرحله دوم جداکردن باتری

در این مرحله باید کابل منفی را از پایانه منفی باتری جدا کنید. شاید سوالتان این باشد که آیا می توان با هر دو پایانه کار کرد یا خیر؟ بله می‌توانید اما در پایانه مثبت ممکن است بطور تصادفی اتصال کوتاه در مدار ایجاد شود.

راه های تشخیص برق دزدی ماشین
راه های تشخیص برق دزدی ماشین
  • تشخیص برق دزدی ماشین با استفاده از لامپ

یکی از راه های تشخیص برق دزدی ماشین با استفاده از لامپ می باشد. در این روش شما می توانید با استفاده از یک لامپ ۲ ولتی که جریان آن ۲ یا ۳ آمپر است این کار را انجام دهید. اما برای اینکه بتوانید این کار را راحت تر انجام دهید می توانید از یک سیم نازک دو رشته ای مخصوص لامپ های کوچک استفاده کنید.

با استفاده از چسب برق یک سر سیم مثبت را به ته سر بی لامپ وصل کنید‌ و سر دیگر را روی پایانه مثبت لامپ بچسبانید. سپس یک سر سیم منفی را به بدنه سرپیچ لامپ متصل کنید و سر دیگر را آزاد رها کنید.

اکنون می توانید سر آزاد سیم منفی را روی پایانه منفی باتری قرار دهید. اگر چیزی که مشاهده کردی یک لامپ کاملا روشن بود یعنی خودرو برق دزدی دارد.

سیستم برقی خودرو یکی از پیچیده ترین بخش های خودرو می باشد که در صورت هر گونه بروز مشکل باید سریعا بررسی شود. اگر می خواهید درمورد علت نوسان برق خودرو، علت نوسان برق دینام و علت ضعیف و قوی شدن برق خودرو اطلاعاتی بیشتر کسب کنید به صفحه علت نوسان برق خودرو مراجعه کنید.

  • تست تخلیه باتری از نظر شدت جریان

این روش یکی دیگر از راه های تشخیص برق دزدی ماشین می باشد. برای اینکه متوجه شویم که زمانی که خودرو خاموش است کدام مدار در حال استفاده از برق باتری می باشد ابتدا باید همه مدارهای الکتریکی خودرو را بررسی کنیم.

در مرحله اول باید کابلی مشکی رنگ را از پایانه منفی باتری جدا کنیم. سپس باید پراب مشکلی آمپرمتر را به سر باتری منفی وصل کنیم. بعد از آن لاید پراب قرمز دستگاه را به پایانه کابل باتری وصل کنید.

کافی است سوکت پراب مشکی را به ورودی که در کنار آن نوشته com قرار دارد وصل کنید و سوکت پراب قرمز را به انتهای ورودی آمپر متصل کنید. این امر باعث می شود که روی صفحه نمایش عدد صفر را مشاهده کنید.

حال وقت آن است که کلید سلکتور را روی یک شماره پایین تر قرار دهید. این کار را باید تکرار کنید تا وقتی که جریان برق را مشاهده کنید. در این صورت اگر عددی که مشاهده می کنید بیشتر از ۵۰ میلی آمپر نباشد به این معناست که مشکل برق دزدی در خودرو وجود ندارد.

اما اگر این عدد بالای ۵۰ میلی آمپر باشد به این معناست که ماشین برق دزدی دارد و باید قطعه ای که باعث این اتفاق شده قبل از تعویض بررسی شود. حال برای عیب یابی باید با جعبه فیوز زیر کاپوت کار خود را آغاز کنید.

شما باید هر یک از فیوزها را بطور جداگانه با استفاده از یک گیره بیرون بکشید و هر دفعه مولتی متر را مشاهده کنید. بعد از آن فیوز را دوباره در سر جای خود قرار دهید و فیوز بعدی را بیرون بکشید. هر فیوز که عدد نرمال را نشان ندهد ایراد دارد و باید برطرف شود.

انتخاب رنگ ماشین کار آسانی به نظر نمی رسد. اگر قصد خرید خودرو دارید و در انتخاب رنگ به مشکل برخوردید و می خواهید لیستی از هزینه رنگ کامل خودرو داشته باشید به شما پیشنهاد می کنیم به صفحه هزینه رنگ کامل خودرو مراجعه کنید.

راه های تشخیص برق دزدی ماشین
راه های تشخیص برق دزدی ماشین
  • تست تخلیه باتری از نظر افت ولتاژ

این روش یکی دیگر از راه های تشخیص برق دزدی ماشین می باشد که بیشتر برای مدل های قدیمی خودرو کاربرد دارد که به یک یا دو واحد کامپیوتری مجهر بودند. از آنجایی که در خودروهای امروزی تعداد واحدهای کنترل بیشتر از خودروهای قدیمی است باید زمانی حدود ۳۰ دقیقه صبرکنید تا اینکه واحدها کاملا خاموش شوند.

در این روش باید پراب های مولتی متر نوک تیز داشته باشند تا به خوبی با دو نقطه کوچک پشت هر فیوز تماس برقرار کنند در غیر این صورت ممکن است خوانش بطور نادرست انجام شود.

در این آزمایش شما می توانید افت ولتاژ را که به علت افزایش مقاومت ناشی از گرمای جریان الکتریکی در یک مدار ایجاد شده را مشاهده کنید.

شما باید حتما کتابچه راهنمای خودرو را بررسی کنید تا متوجه شوید که چقدر زمان لازم است تا تمام واحدها خاموش شوند. این زمان معمولا بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه است اما در بعضی از خودروها ممکن است به ۸ ساعت زمان نیاز باشد.

شما باید افت ولتاژ را در فیوزهای مرتبط به مدارهای ساعت یا استریو و قسمت کامپیوتری خودرو امتحان کنید ک هر یک از آنها جریان کمی از برق را دارند.

دو نقطه تست پشت هر فیوز را با سرنوک تیز پرآب های مولتی متر تماس بدهید  و صفحه نمایش را مشاهده کنید. حالا نوبت به فیوزهای زیر داشبورد و زیر کاپوت می رسد.

اگر افت ولتاژ روی صفر میلی ولت باشد به این معناست که مدارها در حال برق دزدی نیستند اما اگر برعکس این اتفاق رخ داد به این معناست که آن مدار در حال برقی دزدی خودرو است. بعد از اینکه مشکل را شناسایی کردید باید مابقی کار را به یک متخصص بسپارید.

اگر خودرو شما در اثر صانحه یا تصادف شدید دچار توررفتگی شده و به دنبال راه هایی برای رفع توررفتگی خودرو در منزل هستید، مقاله روش های رفع تورفتگی خودرو را مطالعه کنید.

رفع برق دزدی دزدگیر

یکی از راه های رفع برق دزدی دزدگیر این است که یک لامپ ۱۲ ولتی که دارای ۲ تا ۳ امپر دارد تهیه کنید. خودرو را خاموش‌کنید و سوئیچ را بردارید. مطمئن شوید که همه وسایل برقی خودرو روشن نیست. همه درب ها و همینطور درب صندوق عقب را ببندید. کاپوت را بالا بزنید.

اگر خودرو شما دارای سیستم دزدگیر است سعی کنید کلید فشاری دزدگیر درپوش موتور را با استفاده از وسیله ای به حالت فشرده بگذارید تا اینکه سیگنال بازبودن درب کاپوت ارسال نشود.

کابل جریان منفی باتری خودرو را از محل اتصال آن به باتری جدا کنید‌ کابل جریان منفی را با استفاده از دست به بدنه لامپ بچسبانید و ته لامپ را به قطب منفی باطری بچسبانید.

اگر برای چند دقیقه مشاهده کردید که لامپ روشن شد و نور ضعیفی داشت و دوباره خاموش شد این امر نشانه این است که خودرو شما برق دزدی ندارد اما اگر برعکس لامپ همینطور روشن ماند یعنی خودرو شما برق دزدی دارد و رفع برق دزدی دزدگیر یکی از اقداماتی است که باید در اولویت قرار دهید.

مقاله پیشنهادی : علت عوض شدن رنگ آب رادیاتور

رفع برق دزدی دزدگیر
رفع برق دزدی دزدگیر

علت کم آوردن برق خودرو

سیستم برقی خودرو یک سیستم بسیار پیچیده است که هر گونه خرابی در این سیستم نشان دهنده مشکلی در سیستم برقی خودرو شماست که نباید نادیده گرفته شود. توجه داشته باشید که تشخیص مشکلات سیستم برقی خودرو کار هر کسی نیست و نیاز به دانش فنی دارد.

عوامل زیادی می توانند در علت کم آوردن برق خودرو تاثیرگذار باشند که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. شاید اولین علائم کم آوردن برق خودرو کم نور شدن یا ضعیف شدن چراغ ها و لامپ های خودرو باشد که در برخورد با چنین مشکلی ابتدا باید فیوزها را بررسی کنید و از سالم بودن ان ها مطمئن شوید.

علت کم آوردن برق خودرو می تواند به عواملی از جمله کابل و اتصالات خراب باتری، خرابی بست فیوز باتری، خرابی سوئیچ خودرو، باتری و دینام ضعیف بستگی داشته باشد.

ممکن است گاهی اوقات با شرایطی بدتر روبرو شوید به این صورت که در هنگام رانندگی‌ ممکن است به یک باره چراغ خودرو، رادیو و دیگر وسایل برقی خودرو دیگر روشن نشود و از کار بیفتند که این امر به این معناست که به هیچ کدام از این قطعات برق نمی رسد.

برای اینکه از بوجود آمدن چنین مشکلاتی درسیستم برقی خودرو جلوگیری کنید بهترین راه بررسی سیستم برقی خودرو بطور مرتب است. به خاطر داشته باشید که قبل از اینکه بخواهید هر گونه قطعه سیستم برقی خود را تعویض کنید ابتدا باید آن را به دقت بررسی کنید یا به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید.

برق دزدی کویل 206

کویل قطعه ای در سیستم احتراق خودرو است که وظیفه آن تامین ولتاژ بالا برای شمع موتور و ایجاد جرقه در سیلندر می باشد. کویل ها در انواع کویل تکی، کویل دوتایی، کویل چهارتایی می باشند که بر اساس سیستم برقی خودرو، متخصص خودروساز یکی از این مدل ها را انتخاب و نصب می‌کند.

اگر در هنگام رانندگی‌ با مواردی از جمله لرزش موتور، تک کار کردن موتور، عدم کشش و افت توان موتور، مصرف بالای بنزین، برق دزدی کویل 206 در خودروسواران 206 و روشن شدن چراغ چک موتور روبرو شدید از خرابی کویل می باشد که حتما باید توسط یک تعمیرکار بررسی شود.

برای عیب یابی این قطعه ابتدا باید کیفیت سوخت و وضعیت فیلتر سوخت را بررسی کنید. عیب هایی که به کوئل مرتبط می شود به نوع ECU بستگی دارد و شامل کدهای خطا P0350 تا P0362 و همینطور P2300 تا P2327 می باشد.

جمع بندی

برق دزدی ماشین اتفاق رایجی است که ممکن است هر خودرو سواری آن را تجربه کرده باشد. در چنین شرایطی اولین سوالی که از خودمان می پرسیم این است که دلایل برق دزدی ماشین چیست و چطور آن را تشخیص دهیم؟

تشخیص برق دزدی ماشین از وایر شمع تا قفل مرکزی و آموزش تشخیص برق دزدی خودرو موضوعاتی است که ما در این مقاله به طور کامل به آن پرداخته ایم تا در مواجه با این شرایط بتوانید بهترین اقدام را انجام دهید.

برق دزدی ماشین چیست؟

برق دزدی ماشین یعنی زمانی که خودرو شما خاموش است و بعضی از قطعات همچنان از باتری انرژی مصرف می کنند. اگر می خواهید از این امر جلوگیری کنید حتما باید علائم برق دزدی ماشین و راه حل آن را بدانید.

علائم برق دزدی ماشین چیست؟

خالی شدن باتری ماشین، ضعیف شدن نور چراغ و لامپ های خودرو یا استارت نخوردن ماشین از علائم برق دزدی ماشین محسوب می شوند که در صورت برطرف نشدن به جایی می رسد که باتری اتومبیل شما کاملا خالی می شود.

علت کم آوردن برق خودرو چیست؟

علت کم آوردن برق خودرو می تواند به عواملی از جمله کابل و اتصالات خراب باتری، خرابی بست فیوز باتری، خرابی سوئیچ خودرو، باتری و دینام ضعیف بستگی داشته باشد.

مقالات اخیر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید