پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
انواع رنگ دود اگزوز | انواع رنگ دود اگزوز ماشین نشانه چیست؟

انواع رنگ دود اگزوز

دود اگزوز یکی از مهم ترین عوامل آلودگی هوا محسوب می شود. از طرفی دیگر وجود رنگ های‌ مختلف دود اگزوز نشان دهنده ایرادات فنی در خودرو شماست. در این مقاله به معرفی انواع رنگ دود اگزوز و اینکه رنگ دود ماشین علامت چیست می پردازیم تا با نشانه های انواع رنگ دود اگزوز آشنا شوید.

اگر از اگزوز خودرو خود دودهای رنگی مشاهده می کنیدکه غیرطبیعی است و قصد دارید به بهترین و نزدیک ترین تعمیرگاه خودرو در منطقه مورد نظر خود مراجعه کنید میتوانید به صفحه تعمیرگاه ماشین مراجعه کرده و لیست معتبرترین تعمیرگاه های مناطق مختلف تهران را دریافت کنید.

انواع رنگ دود اگزوز

وقتی که با رنگ های مختلفی از دود اگزوز خودرو مواجه می شویم شاید اولین سوالی که در ذهنمان خطور کند این باشد که انواع رنگ دودهای خروجی از اگزوز چه معنایی دارند؟

هر نوع دود غیرعادی که از اگزوز خودرو خارج شود و رنگ آن خارج از حالت عادی باشد نشان دهنده مشکلی در خودرو شماست که لازم است جدی بگیرید چون هر قطعه خراب نشان دهنده مشکلی است که باید برطرف شود. بعضی از دودها و بخارهایی که از اگزوز خودرو خارج می شوند طبیعی هستند و جای نگرانی برای شما نیست.

اما بعضی اوقات به بعضی علائم مانند خارج شدن دود آبی رنگ از اگزوز خودرو یا خروج دود سفید یا سیاه رنگ می‌توانند هر کدام در صورت برطرف نشدن برای شما مشکل ساز شوند. در ادامه مقاله قصد داریم شما را با انواع رنگ دود اگزوز و علائم آن ها آشنا کنیم.

اگر برای ورود به حوزه کار تعمیرات اگزوز خودرو به دنبال بهترین آموزشگاه تعمیر اگزوز خودرو فنی حرفه ای ویژه بازار کار هستید، ما به شما دوره آموزش تعمیر اگزوز خودرو اتوصافکار را پیشنهاد می کنیم. 

دود آبی اگزوز نشانه چیست؟

یکی از انواع رنگ دود اگزوز دود آبی رنگ می باشد. اگر دود آبی هنگام استارت بطور مرتب مشاهده کنید این رنگ می تواند نشان دهنده مشکلی در روغن سوزی باشد.

روغن سوزی به این معناست که روغن به دلیل فرسودگی سوپاپ ها یا رینگ پیستون به بخش احتراق نشت می‌کند و می سوزد. دلیل دیگری که باعث خروج دود آبی اگزوز می شود زیاد بودن سطح روغن موتور می باشد‌. اگر میزان روغن زیاد باشد دود هم غلیظ تر است.

در صورتی که گاز دادید و دود متوقف شد این به معنای وجود اشکال در سوپاپ می باشد. اما اگر دود همچنان ادامه داشته باشد و حتی در زمان شتاب گیری افزایش یافت مشکل از رینگ پیستون و سرسیلندر می باشد.

اگر چنین شرایطی پیش آمد حتما سطح روغن را بررسی کنید و در صورت کم بودن روغن آن را به میزان عادی برگردانید.
برای رفع این مشکل بهتر است موتور خودرو خود را به دست یک متخصص بسپارید و البته که هزینه و زمان بالایی برای شما در بر خواهد داشت چرا که بعضی اوقات موتور خودرو نیاز به تعمیر اساسی دارد تا از بروز مشکلات دیگر جلوگیری شود.

دود آبی اگزوز نشانه چیست؟
دود آبی اگزوز نشانه چیست؟

اگر قصد خرید خودرو دست دوم دارید و برای اطمینان حاصل کردن از سالم بودن خودرو به دنبال معتبرترین سرویس کارشناسی خودرو هستید، می توانید همین حالا به لینک زیر مراجعه کنید و درخواست کارشناسی خود را ثبت کنید.

کارشناسی خودرو

دود سیاه نشانه چیست؟

خارج شدن دود سیاه از اگزوز خودرو از دیگر انواع رنگ دود اگزوز می‌باشد. شاید بعضی اوقات در خیابان ها شاهد خارج شدن دودی سیاه رنگ از اگزوز اتومبیل باشید که همین دود منبع آلودگی هواست و همچنین نشان دهنده ایراد و مشکلی در خودرو می باشد که نباید نادیده گرفته شود‌.

عواملی مانند کثیفی فیلتر هوا باعث خروج شدن دود سیاه رنگ از اگزوز خودرو می شود چرا که در اثر کثیفی فیلتر هوا، مسیر هوای ورودی و سوختن بنزین ناقص می شود.

این دود سیاه می تواند اخطاری باشد که به شما بگوید عملکرد احتراق در خودرو به درستی انجام نمی شود و میزان ورودی سوخت و هوا به محفظه احتراق متعادل نیست.

زمانی که در سیستم جرقه زنی مشکلاتی به وجود می آید باعث می شود که دود سیاه رنگ از اگزوز خارج شود که در این صورت باید شمع ها و وایر خودرو بطور دقیق‌ توسط مکانیک بررسی شود‌.

توجه داشته باشید که اگر خودرو شما کاربراتوری است، باید مشکل ساسات خودرو تعمیر شود‌. برای رفع این مشکل باید سیستم سوخت رسانی فیلترهای هوا توسط یک تعمیرکار ماهر بررسی شود تا از مشکلات بعدی جلوگیری شود.

دود سیاه نشانه چیست؟
دود سیاه نشانه چیست؟

دود سفید اگزوز نشانه چیست؟

معمولا در فصل زمستان زمانی که هوا سرد است وقتی که می خواهید خودرو را روشن کنید دود سفید رنگ همچون بخار آبی از اگزوز خارج می شود که یکی دیگر از انواع رنگ دود اگزوز است و جای نگرانی نیست و بعد از گذشت مدتی قطع می شود.

دود سفید اگزوز اول صبح به علت اختلاف دمای محیط بوجود می آید و بیشتر در هوای سرد این اتفاق می افتد که همانطور که گفتیم هیچ جای نگرانی نیست.

اما در صورتی که خودرو بعد از چند دقیقه گرم شد و هنوز دود سفید رنگ ادامه داشت باید سریعا مایع خنک کننده را بررسی کنید چرا که ممکن است نشت کرده باشد.

شما زمانی با دود سفید رنگ مواجه می شوید که موتور مقدار زیادی از مایع خنک کننده را می سوزاند و این باعث می شود که به دودی سفید رنگ تبدیل شود.

برای رفع دود سفید اگزوز باید همه قسمت هایی که مایع خنک کننده از آن عبور می کند را بررسی کنید تا از مشکلات جدی تر جلوگیری کنید. چرا که نشت مایع خنک کننده زمانی که با روغن موتور ترکیب می شود مشکلات دیگری را برای خودرو شما بوجود می‌آورد.

برق دزدی ماشین اتفاق رایجی است که ممکن است هر خودرو سواری آن را تجربه کرده باشد. اگر خودرو شما دچار برق دردی شده و به دنبال علائم برق دزدی ماشین و راه حل آن هستید، می توانید با مراجعه به مقاله علت برق دزدی ماشین این مشکل را برطرف کنید.

دود سفید اگزوز نشانه چیست؟
دود سفید اگزوز نشانه چیست؟

خارج شدن دود سفید و آب از اگزوز

خارج شدن دود سفید و آب از اگزوز می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در برخی موارد به دلیل وجود مشکلات و ایرادات فنی اتومبیل از جمله سرسیلندر، واشر سرسیلندر، سیستم احتراق خودرو و گاهی اوقات به علت سردی هوا اتفاق می افتد.

اما بطور کلی خارج شدن دود سفید و آب از اگزوز اتفاق رایجی است که ممکن است هر راننده خودرویی آن را تجربه کرده باشد. در مواجه با چنین شرایطی اصلا نگران نباشید چرا که این یک اتفاق طبیعی است. در اکثر مواقع علاوه بر آب، دود سفید رنگ هم از اگزوز خارج می شود که یکی از دلایل این امر اختلاف دمای محیط می باشد.

همانطور که گفتیم زمانی که موتور مقدار زیادی از مایع خنک کننده را می سوزاند باعث می شود که دودی سفید رنگ از اگزوز خارج شود و برای رفع این دود سفید رنگ باید همه قسمت هایی که مایع خنک کننده از آن عبور می کند را بررسی کنید.

دود سیاه از اگزوز سمند

خارج شدن دود سیاه از اگزوز سمند می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در هیچ صورتی نباید نادیده گرفته شود.

  • خرابی انژکتور

خرابی انژکتور می تواند یکی از دلایل خروج دود سیاه از اگزوز سمند باشد. زمانی که انژکتور خودرو نشت کند، با تغییر نسبت سوخت و هوا بدون فرمان ECU دود سیاه تولید می شود. در این صورت شما خودرو خود را نزد یک مکانیک ببرید تا از مشکلات بعدی جلوگیری کنید‌.

  • کثیفی فیلتر هوا

از دیگر عاملی که باعث خروج دود سیاه از اگزوز سمند می شود کثیفی فیلتر هوا می باشد. یکی از وظایف فیلتر هوا، هدایت کردن هوای تمیز به درون موتور است. حال زمانی که این فیلتر کثیف باشد هوا نمی تواند به راحتی وارد موتور شود و این عامل باعث تغییراتی در نسبت سوخت و هوا و در نتیجه خارج شدن دود سیاه از اگزوز خودرو می شود‌.

  • خرابی سیستم جرقه

از دیگر دلایل خروج دود سیاه از اگزوز سمند خرابی و وجود مشکلاتی در سیستم جرقه خودرو می باشد. این سیستم از شمع، وایر شمع و کوئل تشکیل شده است که هر کدام وظایف متفاوتی دارند که اگر هرکدام بدرستی کار کنند باعث احتراق به موتور می شوند.

اما در صورتی که یکی از این قطعه ها خراب شوند عمل احتراق به درستی انجام نمی شود و دود سیاه از اگزوز خارج می شود.

  • خرابی سنسور مپ

خرابی سنسور مپ از دیگر دلایل خروج دود سیاه از اگزوز سمند محسوب می شود. وظیفه سنسور مپ اندازه گیری فشار هوای ورودی به موتور و گزارش آن به ECU است.

ECU می‌تواند جرم هوای ورودی موتور را با توجه به فشار هوا اندازه گیری کند. حال اگر سنسور مپ دچار خرابی شود و نسبت سوخت و هوا را اشتباه اندازه گیری کند این امر باعث خروج دود سیاه از اگزوز سمند می شود.

انتخاب رنگ ماشین کار آسانی به نظر نمی رسد. اگر قصد خرید خودرو دارید و در انتخاب رنگ به مشکل برخوردید و می خواهید لیستی از هزینه رنگ کامل خودرو داشته باشید به شما پیشنهاد می کنیم به صفحه هزینه رنگ کامل خودرو مراجعه کنید.

 دود سیاه از اگزوز سمند
دود سیاه از اگزوز سمند

دود سفید غلیظ از اگزوز

خروج دود سفید غلیظ از اگزوز یکی از علائم وجود ایرادات فنی در اتومبیل شماست. دود سفید یکی از انواع رنگ دود اگزوز است که بیشتر در فصل سرما به دلیل اختلاف دما شاهد آن هستیم.

معمولا در فصل سرما به علت سرد بودن هوا سیلندرها و موتور سرد می شوند به همین دلیل بعد از اینکه شما خودرو را روشن می کنید قطعات گرم شده و آبی که در سیلندر وجود دارد به شکل دودی سفید رنگ و بدون بو از لوله اگزوز خارج می شود.

بعد از گذشت چند دقیقه از روشن شدن ماشین متوجه می شوید که این دود به حالت طبیعی برگشته و دیگر جای نگرانی نیست.

اما در صورتی که دود سفید به حالت طبیعی بازنگشت و همانطور ادامه داشت این می تواند هشدار یک مشکل در سرسیلندر باشد که باید آن را جدی بگیرید تا از بوجود آمدن مشکلات جدیدتر جلوگیری کنید. باید قسمت های مایع خنک کننده توسط یک مکانیک بررسی شود و در صورت خرابی هر قطعه تعمیر شود.

یکی از خدماتی که مجموعه اتوصافکار به شما مشتریان عزیز در سراسر تهران ارائه می دهد، خدمات صافکاری و نقاشی در کوتاه ترین زمان و کمترین هزینه می باشد که توسط افراد مجرب و متخصص انجام می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر و اطلاع از هزینه ها می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

دود آبی هنگام استارت

خروج دود آبی هنگام استارت یکی از اتفاقات رایج در خودرو است که در بیشتر مواقع بعد از گذشت مدت زمانی کوتاه، زمانی که موتور گرم می شود از بین می رود و در این مورد هیچ جای نگرانی نیست.

اما در بعضی مواقع ممکن است این دود ابی هنگام استارت ادامه پیدا کند که در چنین شرایطی باید عاملی که باعث این مشکل شده را بررسی کنید؛ چرا که ممکن است این مشکل از خرابی رینگ پیستون ها باشد و باید هر چه سریع تر خودرو خود را نزد یک مکانیک ببرید.

گاهی اوقات بسیاری از رانندگان شکایت دارند که چرا بعد از تعمیر همچنان دود آبی رنگ ادامه دارد. هیچ جای نگرانی نیست چرا که این مشکل بعد از گذشت یک الی دو روز برطرف خواهد شد. علت آن هم وجود روغن در سیلندرها می باشد که زمان سوخت در موتور دود آبی رنگ تولید می کند.

جمع بندی

وجود رنگ های‌ مختلف دود اگزوز نشان دهنده ایرادات فنی در خودرو شماست که نباید آن را نادیده بگیرید. زمانی که در رنگ دود اگزوز خودرو خود متوجه تغییراتی می شوید شاید اولین سوالی که در ذهنتان خطور کند این باشد که انواع رنگ دود اگزوز نشانه چیست و چگونه مشکل را برطرف کنیم؟

به همین دلیل ما در این مقاله به طور کامل به انواع رنگ‌های مختلف دود موتور و دلایل آن پرداختیم تا با نشانه‌های انواع رنگ دود اگزوز آشنا شوید.

دود آبی اگزوز نشانه چیست؟

وجود مشکلاتی در روغن سوزی باعث خروج دود آبی رنگ از اگزوز خودرو می شود. روغن سوزی زمانی اتفاق می افتد که روغن به دلیل فرسودگی سوپاپ ها یا رینگ پیستون به بخش احتراق نشت می‌کند و می سوزد.

دود سفید اگزوز نشانه چیست؟

خروج دود سفید از اگزوز خودرو بیشتر در فصل سرما اتفاق می افتد و آن هم به دلیل اختلاف دما است که همانطور که گفتیم جای هیچ نگرانی نیست.

چه عواملی باعث خروج دود سیاه از اگزوز سمند می شود؟

خرابی انژکتور، کثیفی فیلتر هوا، خرابی سیستم جرقه، خرابی سنسور مپ از جمله دلایلی هستند که باعث خروج دود سیاه از اگزوز می شوند.

مقالات اخیر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید