پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
بهترین لاستیک برای پراید وانت | بررسی لاستیک مناسب پراید وانت توسط متخصص لاستیک

بهترین لاستیک برای پراید وانت

همان طور که می‌توان از روی ماشین هایی که در طول روز در خیابان مشاهده می‌شود حدس زد، پراید یکی از پر مصرف ترین خودروهای حال حاضر ایران است.

از این خودرو که افراد مختلف جامعه ایران توان خرید آن را دارند در طول سال های مختلف مدل های متفاوتی به بازار عرضه شده است.

یکی از مدل های آن که سال ۱۳۸۸ مطالعات اولیه روی آن اغاز و در سال ۱۳۸۹ وارد بازار شد، پراید وانت است که با تغییر دادن قسمت عقبی پراید مدل ۱۳۱ کاربرد آن را به یک خودرو مخصوص حمل بار که تا ۵۰۰ کیلوگرم ظرفیت دارد عوض کرده اند. البته به گفته بسیاری از افرادی که مدت زمان زیادی از این خودرو استفاده کرده اند، بهتر است ظرفیت آن را حداکثر سیصد کیلوگرم در نظر بگیریم چرا که بار کردن محموله هایی با وزن بیش تر ممکن است به این خودرو آسیب زده و باعث کاهش عمر مفید آن گردد.

پراید وانت، که یک خودرو مخصوص حمل و نقل های سبک شهری محسوب می‌شود، دارای برخی مزایا مانند ارگونومی مناسب در قسمت صندلی ها و کابین راننده است که باعث راحتی هر چه بیش تر آن می‌شود.

یکی از مسائلی که دغدغه هر راننده ای و نه فقط راننده خودرو های مخصوص حمل و نقل است، انتخاب لاستیک مناسب برای خودرو است.

موقع انتخاب یک لاستیک مناسب برای خودرو، اولین پارامتری که لازم است بدانید، سایز آن است. اندازه لاستیک هر خودرو با خودروی دیگر متفاوت است.

سایز فابریک لاستیک پراید وانت، 165/65R 13 و با سایز لاستیک پراید ۱۳۱ برابر است؛ اما به دلیل تفاوت کاربری این مدل نسبت به پراید ۱۳۱ پیشنهاد می‌شود که از یک لاستیک پهن تر جهت افزایش تحمل حمل بار استفاده نمایید. به طور مثال سایز های 175/60R 13، 185/60R 13 و یا حتی 205/60R 13 می‌توانند برای استفاده در پراید وانت ۱۵۱ مناسب باشند.

استفاده از لاستیک با سایز متناسب با خودروی شما، علاوه بر اینکه میزان سوخت مصرفی خودرو را کاهش می‌دهد، در کنترل شتاب خودرو نیز دخیل بوده و اثرات مثبتی روی آن می‌گذارد.

اگر می خواهید لیستی از قیمت انواع لاستیک ها را داشته باشید تا بتوانید لاستیک های دولتی و آزاد را از نظر قیمت با هم مقایسه کنید، به صفحه تفاوت قیمت لاستیک دولتی و آزاد مراجعه کنید.

فاکتور های دیگر برای انتخاب بهترین لاستیک پراید وانت

فاکتور های دیگر برای انتخاب بهترین لاستیک پراید وانت

بعد از سایز لاستیک، می‌توان به شاخص های تحمل بار، شاخص سرعت، نوع تیوب از لحاظ معمولی بودن یا تیوبلس و شاخص حداکثر فشار بار مناسب اشاره کرد.

مقاومت تایر خودرو نیز، از این جهت که تنها بخشی از خودرو است که با زمین برخورد دارد بسیار حائز اهمیت است. زیرا تمام فشارهای وارده بر خودرو، ابتدا به لاستیک ها وارد می‌شوند.

شاخص تحمل بار و شاخص سرعت، همان طور که احتمال با شنیدن نام آن ها می‌توانید حدس بزنید، حداکثر میزان بار و سرعتی است که لاستیک بدون صدمه و آسیب می‌تواند تحمل کند و در صورت بالاتر رفتن وزن بار و یا سرعت از این شاخص ها امکان ترکیدن لاستیک وجود دارد.

از جمله برتری های تایر تیوبلس نسبت به انواع معمولی تیوب، نرم تر بودن و کنترل راحت تر، پنچرگیری ساده و تعمیرات آسان تر را می‌توان نام برد.

شاخص حداکثر فشار بار در لاستیک خودرو برای خودرو هایی مانند پراید وانت، اهمیت به سزایی دارد چرا که ماهیت این خودرو با حمل بار تعریف می‌شود.

اشتباه نکنید ! چهار چرخ باید یک اندازه باشند

چهار چرخ باید یک اندازه باشند

یکی دیگر از نکاتی که لازم است بدانید این است که موقع انتخاب تایر مناسب برای خودروی خود، با وجود این که می‌دانیم چند سایز مختلف روی پراید وانت خوب عمل می‌کنند، بهتر است از یک سایز برای هر چهار چرخ استفاده کنید.

برخی افراد فکر می‌کنند که به علت این که قسمت عقب پراید وانت، از قسمت جلویی وزن بیش تری را تحمل می‌کند پس بهتر است برای چرخ های عقبی سایز بزرگتری در نظر بگیرند. مثلا برای چرخ های جلو از سایز ۱۶۵ و برای چرخ های عقب از سایز ۱۷۵ استفاده نمایند که این کار تحت هیچ شرایطی توصیه نمی‌شود چرا که ممکن است باعث ایجاد اختلال در روند عادی حرکت کردن خودرو شود.

مورد دیگری که بهتر است موقع خرید لاستیک خودرو به آن فکر کنید، برندی که کیفیت استاندارد و اثباتی شده ای داشته باشد.

مثلا برند های کومهو و نکسن، که به ترتیب متعلق به کشور های ویتنام و کره جنوبی می‌باشند، در ایران نیز محبوبیت بسیار زیادی بین صاحبین این خودرو کسب نموده اند و جزو لاستیک های با کیفیت خارجی هستند که می‌توان آن ها را در سایز های مناسب پراید وانت تهیه نمود.

اتوصافکار مطمعن است از این مقاله لذت برده اید ، برای مطالعه مقاله های مشابه به بخش مقالات مراجعه کنید.

مقالات اخیر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید
بهترین لاستیک ایرانی