پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
سایز لاستیک سمند سورن | برای سمند سورن چه لاستیکی مناسب تره ؟ سایز استاندارد سمند سورن

سایز لاستیک سمند سورن

سمند سورن، اولین بار در سال ۱۳۸۵ رونمایی شد. این خودرو که نمونه تغییر شکل یافته سمند LX است، به جز تفاوت ظاهری با سمند معمولی، دارای آپشن سفارش داشبورد جدید ستون فرمان تلسکوپی نیز هست.

از برخی مزیت های دیگر این خودرو نسبت به سمند LX و سمند X7 می‌توان به سر و صدای کم تر موتور و انتقال کم تر ضربات و نیرو ها به اتاقک خودرو اشاره کرد.

تمام رانندگان خودرو های مختلف دنبال راهکاری می‌گردند که بتواند رانندگی را برای آن ها ساده تر و روان تر کند. اگر خودروی شما نیز یک سمند سورن است، این مقاله می‌تواند به شما در بالا بردن کیفیت رانندگیتان کمک کند.

عوامل متعددی هستند که روی سطح و کیفیت رانندگی شما و همچنین راحتی سرنشینان اتاقک خودرو تاثیر می‌گذارند و یکی از مهم ترین این موارد، لاستیک خودرو است.

تایر ها تنها سطحی از خودرو هستند که با سطح زمین در تماسند و از این رو می‌توان آن ها را یکی از مهم ترین فاکتور های تعیین کننده کیفیت رانندگی دانست. عواملی مانند فشار باد لاستیک، پهنا، سایز، جنس تایر ها و … می‌توانند روی نحوه رانندگی شما تاثیر زیادی داشته باشند.

در این مقاله قصد داریم به پهنای لاستیک و تاثیر آن روی رانندگی بیش تر بپردازیم.

لاستیک پهن بندازیم یا نازک

موقع انتخاب سایز لاستیک مناسب برای سمند سورن این سوال به ذهن شما خطور خواهد کرد که لاستیک پهن برای آن مناسب تراست و یا لاستیک نازک؟!

برای دریافت اطلاعات کامل درباره این موضوع بهتره که به انتهای صفحه مراجعه کنید و روی مقاله مربوطه کلیک کنید.

برای مشاهده لیستی از قیمت لاستیک دولتی بارز ۱۴۰۰ و همینطور بررسی قیمت این لاستیک با دیگر انواع لاستیک موجود در بازار، مطالعه مقاله تفاوت قیمت لاستیک بارز دولتی و آزاد را فراموش نکنید.

سایز مناسب لاستیک برای سمند سورن

هر کارخانه تولید خودرو، یک سایز به عنوان سایز استاندارد لاستیک خودرو به مشتریان خود ارائه می‌کند که باریک تر کردن لاستیک از آن عدد خیلی منطقی نیست چرا که فشار وارد بر لاستیک زیاد شده و امکان ترکیدن لاستیک ها حین رانندگی و عدم توان مقاومت در آن ها بالاتر می‌رود.

پس در واقع، شما بین خرید لاستیک های سایز استاندارد و لاستیک های پهن تر حق انتخاب دارید. پهنای لاستیک نیز باید در یک بازه استاندارد کم و زیاد شود و پهن تر شدن لاستیک از یک حد مشخص موجب بروز خطرات جانی حین رانندگی خواهد شد.

به عنوان مزیت های استفاده از لاستیک پهن برای خودروی سمند سورن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

لاستیک های پهن تر به معنی چسبندگی بیش تر، سطح تماس بیش تر خودرو با زمین و در نتیجه اصطکاک بیش تر هستند. این موضوع سبب می‌شود فرمان پذیری خودرو در جاده های خشک بیش تر شده و به خصوص در سر پیچ جاده ها، کنترل خودرو راحت تر باشد.

لاستیک پهن تر همچنین ظاهری بسیار زیبا به خودروی شما می‌دهد و باعث می‌شود شبیه یک خودروی اسپورت به نظر برسد. همین موضوع دلیل کشیده شدن اکثر افراد در وهله اول به سمت لاستیک های پهن است.

لاستیک های پهن، به خاطر اصطکاک بیش تر و چسبندگی بیش تر، مسافت ترمز گیری را کاهش می‌دهند. یعنی در صورتی که لاستیک های شما پهن باشد، مدت زمانی که طول می‌کشد تا خودرو پس از فشار دادن پدال گاز به طور کامل توقف کند کم تر خواهد بود. این موضوع می‌تواند به امنیت خودرو و سرنشینان نیز در موقعیت های حساس کمک کند.

اما از طرفی، لاستیک های پهن در جاده های خیس و لغزنده برعکس عمل می‌کنند و موجب عدم تعادل خودرو می‌شوند. همچنین آب در آج های خودرو گیر کرده و درست خارج نمی‌شود که باعث لغزندگی خودرو و آسیب دیدن زود هنگام آن می‌شود پس پیشنهاد می‌کنیم اگر در مناطق مرطوب و پر بارش زندگی می‌کنید سراغ لاستیک های خیلی پهن نروید.

لاستیک های پهن همچنین به خاطر چسبندگی زیاد، موجب می‌شوند موتور نیروی بیش تری برای چرخاندن آن ها وارد کند که موجب افزایش مصرف سوخت و همچنین فشار زیاد به موتور می‌شود.

هزینه خرید لاستیک های پهن نیز نسبت به لاستیک های باریک بیش تر است و این موضوع به خاطر متریال بیش تری است که در تایر های پهن به کار رفته است.

با مقایسه مزایا و معایب گفته شده، با توجه به سلیقه و شرایطی که دارید می‌توانید بین لاستیک های پهن و لاستیک های باریک خودروی سمند سورن انتخاب کنید.

سایز مناسب لاستیک برای سمند سورن

سایز استانداردی که برای خودروی سمند سورن ارائه شده است ۱۸۵/۶۵/۱۵ می‌باشد که ۱۸۵ نشان دهنده پهنای لاستیک با واحد میلی متر می‌باشد.

شما می‌توانید در صورت تمایل، این تایر را با تایر های با پهنای ۱۹۵ میلی متر و ۲۰۵ میلی متر نیز جایگزین کنید.

در واقع سه سایز مناسب لاستیک سمند سورن عبارتند از:

۱۵/۶۵/۱۸۵ — ۱۵/۶۰/۱۹۵ — ۱۵/۶۰/۲۰۵

لاستیک پهن بهتر است یا باریک

صدا دادن لاستیک جلوی پراید

لاستیک 165 بهتره یا 175

علت خرابی تلسکوپی فرمان پراید

بهترین کارخانه های لاستیک سازی ایران

تفاوت لاستیک 205 با 185

لاستیک گل ریز یا گل درشت

معایب لاستیک پهن برای 206

تفاوت فاق لاستیک 60 با 65

مزایا و معایب لاستیک 205 برای پژو 405

مقالات اخیر

گفتگو کنید

1 نظر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید