پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شامپو خودرو چیست | قیمت ، ویژگی ، معایب و معرفی انواع شامپو خودرو + باید و نباید ها

شامپو خودرو چیست

شاید اولین فکری که با شنیدن عبارت شامپوی خودرو به ذهنتان می‌رسد این است که همان شوینده های معمولی خودرو است که این نام را برای آنها برگزیده اند.

این در حالی است که شامپو شست و شوی خودرو تفاوتی عمده با سایر شوینده های خودرو دارد و آن این است که پایه اصلی آن شامل آب و باز است.

اکثر کارواش های سنتی که با مکانیسم فشار قوی کار می‌کنند از شامپوی خودرو به عنوان شوینده استفاده می‌نمایند. چرا که برای استفاده از این شامپو ها باید آن ها را با مقدار بسیار زیادی آب ترکیب کرد که به معنی حجم بسیار زیاد مایع شوینده ای است که مناسب استفاده کردن در کارواش هاست.

در ضمن، با توجه به مواد به کار رفته در این شامپو ها که با انواع متریال خودرو های خارجی و داخلی سازگاری دارند، نیازی به تهیه انواع مختلف این شامپو ها برای شست و شوی خودرو های مختلف نداشته و مشکلی برای آن ها ایجاد نخواهد کرد.

چرا باید از شامپو خودرو استفاده کرد؟

یکی از دلایلی که باعث محبوبیت شامپو های شست و شوی بدنه بیشتر از سایر شوینده های خودرو باشد چند کاره بودن آن است که سبب می‌شود بتوان بدون ایجاد هیچ گونه ایرادی از این شامپو برای شستن همه جای خودرو استفاده کرد.

ضمنا شامپو های خودرو با توجه به طراحی دقیق مخصوص به شست و شوی خودرو، یکی از بهترین گزینه های موجود برای این امر هستند.

برای انتخاب شامپو خودرو لازم است کمی دقت بیشتری به خرج دهید تا از بی کیفیت شدن رنگ بدنه خودرو جلوگیری کنید. اگر میخواهید با راهکارهای محافظت بیشتر بدنه خودرو مانند سرامیک بدنه خودرو آشنا شوید میتوانید مقاله هزینه سرامیک خودرو را مطالعه کنید.

مواد بکار رفته در شامپو بدنه خودرو چیست؟

مواد بکار رفته در شامپو بدنه خودرو چیست

بهتر است بدانید که تا کنون تقریبا همه مواد به کار رفته در انواع شامپو های خودرو، تاثیر منفی روی هیچ خودروی داخلی و خارجی نداشته و موثر واقع شده اند.

ترکیبی که شامپوی خودرو را به وجود می‌آورد معمولا شامل موادی است که موقع برگشت به طبیعت، آسیبی به آن وارد نکند و همچنین برای بدن انسان مضر نباشد.

از جمله موادی که در ترکیب شامپو های خودرو به کار رفته است نمک یا سدیم کلرید می‌باشد. آب مقطر نیز یک پایه ثابت دیگر در ترکیبات شامپوهای خودرو است.

ویژگی های شامپو خودرو

شامپو هایخودرو جزو شوینده های شعیف و کم خطر به شمار می‌روند. گرچه این موضوع می‌تواند یک خصوصیت مثبت برای این شوینده ها باشد اما این را نیز به خاطر داشته باشید که شاید کیفیت دلخواه شما و توانایی از بین بردن تمام لکه ها وکثیفی ها را از بدنه خودروی شما نداشته باشند.

از بین ویژگی های مثبت شامپوی خودرو می‌توان به برگشت سالم به طبیعت و براق کنندگی اشاره داشت.

ضمنا همان طور که در قسمت اول مقاله خواندید این ترکیب پایه بازی یا قلیایی دارد که باعث ایجاد قدرت پاک کنندگی در مواد شوینده می‌شود. مانند صابون های معمولی دست و صورت که خاصیت قلیایی دارند.

انواع شامپو خودرو

انواع شامپو خودرو

شامپو های خودرو خود به دو نوع متفاوت شامپوی مخصوص کارواش و شامپوی مخصوص واکس تقسیم می‌شوند که تفاوت آن ها در دارا بودن واکس است.

شامپوی کارواش که فاقد این ماده است، آلودگی را از سطح بدنه پاک می‌کند و شامپوی واکس علاوه بر عملیات شست و شو با ایجاد یک لایه اضافه موجب محافظت از بدنه نیز می‌گردد که این لایه در شست و شوی بعدی از بدنه خودرو پاک می‌شود.

استفاده ضروری از شامپو خودرو

موقعیت هایی وجود دارند که باید خودروی خود را حتما شست و شو دهید تا از آسیب رسیدن بهآن جلوگیری نمایید.

یکی از این موارد زمانی است که می‌خواهید بدنه خودروی خود را پولیش کنید. چرا که وجود گرد و غبار روی بدنه خودرو مانع گرفتن نتیجه دلخواه شما خواهد بود و باید پیش از انجام واکس حتما خودروی خود را شست و شو دهید.

باران های اسیدی که امروزه به شدت آلوده هستند، یکی از عواملی هستند که ممکن است به بدنه خودروی شما به شدت آسیب بزنند. بنا بر این بهتر است پس از بارش باران حتما اقدام به شستن خودروی خود کنید.

بهترین شامپو خودرو

بهترین شامپو خودرو

در صورتی که از شامپوی خودرو استفاده می‌کنید احتمالا بهترین گزینه شما برای استفاده شامپو های نانو می‌باشد. این نوع شامپو ها علاوه بر پاک کردن خودرو باعث می‌شوند که با به وجود آمدن یک لایه اضافه محافظت کننده که در شست و شوی بعدی از بین خواهد رفت، میزان جذب آلودگی در بدنه خودرو کاهش یابد و در نتیجه زمان شست و شوی بعدی را به تعویق می‌اندازند.

باید و نباید های استفاده از شامپو خودرو

رنگ بسیاری از خودرو های وارداتی از نوع سخت هستند که هنگام شست و شوی آن ها بهتر است از شوینده هایی که مانند شامپوی خودرو پایه آب دارند استفاده نشود.

در صورتی که اقدام به شست و شوی خودرو با شامپو خودرو می‌نمایید به خاطر داشته باشید که برای این کار از اسفنج های نرم استفاده کرده و از به کار بردن دستمال های خشک و زبر خود داری نمایید.

شست و شوی خودرو با هر شوینده ای در حالی که بدنه آن داغ است توصیه نمی‌شود و این توصیه مختص به شامپوی خودرو نیست.

اتوصافکار امیدوار است از این مقاله لذت برده باشید! برای مطالعه سایر مقالات این چنینی به بخش منو/مقالات مراجعه کنید.

مقالات اخیر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید