پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
لاستیک پهن جلو یا عقب | کدوم لاستیک پهن تر باشه بهتره جلو یا عقب + تجربه شخصی

لاستیک پهن جلو یا عقب

شاید متوجه این شده باشید که در برخی خودرو ها پهنای لاستیک های جلو وعقب با یکدیگر متفاوت است. اگر دنبال راهکاری برای نرم تر کردن سواری به خصوص موقع پیچ های تند هستید این مقاله به دردتان خواهد خورد.

دقت داشته باشید که پهنای لاستیک را با سایز آن اشتباه نگیرید. متفاوت بودن سایز لاستیک در جلو و عقب ماشین برخلاف آنچه که بسیاری از افراد فکر می‌کنند می‌تواند سلامت خودرو را به هم بریزد.

به این صورت که چرخ با سایز تایر بزرگتر، باید سرعت بیش تری نسبت به چرخ کوچکتر داشته باشد تا نرمی سواری حفظ شود اما این امربه مرور زمان باعث کم کردن شتاب خودرو و اسیب زدن به موتور خودرو می‌شود پس بهتر است به هیچ عنوان در عقب و جلوی خودرو از سایز متفاوت لاستیک استفاده نکنید. اما در مورد پهنای لاستیک این موضوع کمی فرق دارد.متفاوت بودن پهنای خودرو در جلو و عقب ماشین تاثیری روی شتاب خودرو نخواهد گذاشت.

به طور کلی، لاستیک های پهن تر چسبانندگی بیش تری دارند و در نتیجه باعث نرم تر شدن سواری می‌شوند. البته به شرطی که حد استاندارد رعایت شود. پهن شدن بیش ازحد لاستیک باعث سختی فرمان پذیری خودرو و رانندگی سخت تر می‌شود.

اگر پهنای لاستیک های جلو نسبت به تایرهای عقبی خودرو بیش تر باشد نیز چنین اتفاقی می‌افتد. ضمن این که احتمال خارج شدن خودرو از کنترل به خاطر کنترل نشدن لاستیک های عقبی به خاطر پهنای کمتر بیش تر خواهد بود.

مطالعه پیشنهادی : تفاوت قیمت لاستیک دولتی و آزاد

اما اگر پهنای لاستیک های عقبی بیش تر باشد چه اتفاقی خواهد افتاد؟

همان طور که گفته شد بالا بردن پهنای لاستیک ها موجب بالا رفتن چسبندگی لاستیک به زمین و در نتیجه اصطکاک بیشتر با زمین خواهد شد.

بسته به فصل همین خاصیت را می‌توان مثبت یا منفی تعبیر کرد.

به طور مثال در فصل های سرد، زمین لغزنده تر و رانندگی برای اکثر رانندگان دشوارتر است. با خیس شدن زمین در اثر باران و همچنین یخ زدن سطح زمین در زمستان ها امکان سر خوردن خودرو و حرکتی که تحت کنترل ما نباشد بیشتر است. در چنین مواقعی استفاده از لاستیک پهن تر در عقب خودرو می‌تواند به پایداری و فرمان پذیری خودرو کمک کند.

همچنین در مسیر های پیچ در پیچ که باید چرخش های تند صورت بگیرد، این کار موجب سهولت در رانندگی و کنترل خودرو خواهد شد.

این در حالی است که در فصل های گرم سال به خصوص تابستان، که زمین خشک است و احتمال سر خوردن خودرو روی آن بسیار پایین می‌باشد، پهن شدن لاستیک های عقبی نه تنها سود ندارند بلکه باعث سخت تر شدن رانندگی نیز می‌شوند.

همچنین نیروی بیشتری از سمت موتور برای حرکت دادن چرخ ها لازم خواهد بود چرا که نیروی اصطکاک بین تایر و زمین مانع حرکت راحت لاستیک خواهد شد که موجب آسیب زدن به خودرو می‌شود.

اما مزیت دیگری که می‌توان در تمام فصول راجع به پهن تر کردن چرخ های عقبی خودرو ذکر کرد این است که این کار با کمک کردن به سیستم ترمز گیری خودرو، موجب حفظ بهتر تعادل ماشین می‌شوند.

در نهایت، با یک نتیجه گیری کلی به این می‌رسیم که شما می‌توانید لاستیک های عقب خودروی خود را کمی پهن تر از لاستیک های جلو کنید اما پیش از انجام این کار بهتر است نکات مثبت ( فرمان پذیری بهتر در زمستان، ترمزگیری راحت تر، کمک کردن به سیستم تعلیق و حفظ تعادل ) و نکات منفی آن ( سخت شدن رانندگی در تابستان، امکان وارد شدن آسیب به موتور خودرو و جلوبندی آن ) را در کنار یکدیگر در نظر گرفته و با مقایسه آن ها تصمیم خود را نهایی کنید.

پیشنهاد مطالعه اتوصافکار :

بهترین کارخانه های لاستیک سازی ایران

لاستیک 165 بهتره یا 175

تفاوت لاستیک 205 با 185

لاستیک گل ریز یا گل درشت

معایب لاستیک پهن برای 206

تفاوت فاق لاستیک 60 با 65

مقالات اخیر

گفتگو کنید

1 نظر

  1. دوست عزیز 185 همان 205 هست در تولید لاستیک های ایرانی سایز205 نداره که لاستیک 185 ایرانی میشه گفت 95 درصد با لاستیک 205 خارجی یک اندازه و پهنا را دارند اون 5 درصد اختلاف هم اگر باهم داشته باشند برمیگرده بشکل گل و نقش و نگار روی لاستیک هست که شاید کمی کلفتر و نازکتر نشان بده

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید