پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
رفع بخار شیشه ماشین با چند راهکار ساده | از بین بردن همیشگی بخار شیشه

رفع بخار شیشه ماشین

تصور کنید در یک شب سرد زمستانی قصد حرکت به سمت جایی را دارید و سوار ماشین خود شده و راه می افتید، در راه خود احساس می کنید که دیگر قادر به دیدن مسیر روبرو نیستید و حتی آینه های بغل و جلو به شما کمکی نمی کند به دلیل اینکه تمام شیشه ها بخار کردند،اما شما در حال رانندگی در جاده میباشید و فرصت اینکه با دستمال شیشه ها را پاک کنید را ندارید،اگر بتوانید با دستمال بخار شیشه های ماشین را پاک کنید مدتی بعد بخارها دوباره ظاهر میشود،پس با ما در این مقاله همراه باشید تا شما را با رفع این مشکل آشنا سازیم.

مهمترین عامل به وجود به وجود آمدن بخار به روی شیشه ها به دلیل تفاوت زیاد دمای درون و بیرون ماشین است، پس بخار کردن شیشه ها فقط به فصل زمستان مربوط نمی شود.

بخار شیشه رطوبتی است که در فضا ایجاد می شود و این رطوبت برای مایع شدن خود پیدا کرده بهترین جا برای آن شیشه می باشد، این رطوبت به شیشه می چسبد و باعث ایجاد مایع یا همان بخار میشود.

رفع بخار شیشه ماشین در فصل گرما

رفع بخار شیشه ماشین در فصل گرما

وقتی دمای بیرون ماشین زیادی گرم شده است، شما وظیفه دارید فاصله دمای داخل را به آن نزدیک کنید، بنابراین می توانید شیشه را کمی پایین بدهید.

روش دوم این است که شما می‌توانید کولر ماشین خود را روشن نمایید، اما جهت باد کولر را به سمت شیشه ها تنظیم کنید، به دلیل اینکه هوای خشک کولر رطوبت هوا را به خود جذب میکند.

اگر شیشه شما از بیرون بخار کرده است می توانید به سادگی از برف‌پاک‌کن استفاده نمایید تا از بین رفتن بخار برف پاک کن را روی کمترین درجه تنظیم نمایید.

رفع بخار شیشه ماشین در فصل سرما

اکثر از ماشین های شما مجهز به دکمه ای هستند که منشا هوای داخل ماشین شما را تغییر می دهد،

یعنی شما می توانید به راحتی انتخاب کنید که هوا به طور ثابت داخل ماشین بچرخد یا برعکس عکس از بیرون وارد ماشین شود، اگر در شرایطی هستید که هوای بیرونی ماشین شما سرد تر از داخل ماشین شما می باشد می‌توانید تنظیمات تحویل خود را تغییر دهید اجازه دهید از بیرون وارد ماشین شود.

سریع ترین و همچنین سخت ترین راه برای حل این مشکل این است که شما می توانید همزمان فن های خود را روشن کرده و سیستم گرمایش تا درجه ای که امکان دارد پایین می آورید، با این کار بخار ها بلافاصله از بین می روند و شما می توانید کم کم دمای ماشین خود را به صورت عادی تنظیم نمایید،مراقب باشید که دما مجدداً زیادی گرم شود.

شما می توانید دریچه های خنک کننده زیر شیشه جلو ماشین را به کار بیندازید، این کار مستقیماً با شیشه جلو در ارتباط می باشد،و بلافاصله بعد از تنظیم آن بخارا از بین میرود اما برای رفع بخار های تمام شیشه ها لازم است که دمای کلیه ماشین را پایین بیاورید.

اگر به دنبال بهترین دوره آموزشی تعمیرات کولر و بخاری خودرو ویژه بازار کار هستید، آموزشگاه اتوصافکار این دوره را با امکان دریافت مدرک فنی حرفه ای و ورود سریع به بازار کار و کسب درآمد با تدریس برترین اساتید کشور به کارآموزان ارائه می دهد. برای شرکت در این دوره، به صفحه آموزش تعمیر کولر و بخاری خودرو مراجعه کنید. 

گلیسیرین برای بخار شیشه ماشین

گلیسیرین برای بخار شیشه ماشین

یکی از بهترین روشهای رفع بخار شیشه ماشین این است که کمی گلیسیرین را در آب حل کنید و سپس شیشه پنجره های ماشین را با آن پاک کنید در فصل زمستان با انجام دادن این روش دیگر شیشه های شما بخار نمی گیرد و مات نمی شود، یکی از عامل اصلی ما شدن شیشه ها این است که تهویه بعد و سرمای زمستان علت مات شدن شیشه ماشین می شود.

اسپری ضد بخار شیشه ماشین

امروزه با پیشرفت فناوری محصول به وجود آمده است که به شما کمک می کند از بخار کردن شیشه ماشین جلوگیری کنید و دیگر شیشه بخار کرده و مات نداشته باشید.

اسپری های ضد بخار راه حل این مشکل می باشد شما می توانید به راحتی با تهیه کردن اسپری ضد بخار از شر بخار های شیشه ماشین خود در امان باشید.

علت چرب شدن شیشه ماشین از داخل

تقریبا نصف خودروهای ساخت داخل کشور  و یا خودروهای بی کیفیت وارداتی که  مشکلاتی از جمله  سر و صدای زیاد  داشبورد ها ، درب‌های بی کیفیت ، استشمام بوی بد در فضای ماشین، انتقال صدای موتور به داخل کابین و … ، را برای تنظیم  اعصاب رانندگان حساس و حرفه‌ای به ارمغان می‌آورند و اصولا جهت پیگیری علت و رفع مشکلات موجود می بایستی دارای حوصله زیاد و عشق ماشین بود و کفش آهنین به پا کرد که امروزه این کار کار هرکسی نیست.

البته جیبی پر از پول میخواهد  تا بتوانید علت ایراد را پیدا کرده و رفع عیب نمایید . هرچند که در اثر باز و بست قطعات گاها پیش آمده ایراد دیگری بروز می‌نماید . پس به راستی بایستی حوصله نمایید و زود تسلیم نشوید تا بتوانید ماشین خود را زود تعمیر کنید.

از جمله اشکالات موجود در کابین خودرو ایراد چرب شدن شیشه جلو و مختل کردن دید راننده در شب هنگام می‌باشد.

شما هم می‌دانید که به منظور حفظ سلامت چشم و جلوگیری از خستگی مغز در ساخت شیشه‌های جلو استاندارد‌های لازم رعایت می‌شود و به منظور جلوگیری از تابیدن نور آفتاب به صورت و چشم راننده بخش بالایی شیشه را رنگی می‌کنند (P.V.B) و نشان از اهمیت وسعت دید راننده دارد. پس نتیجه می‌گیریم که هیچ چیز حتی چربی شیشه نیز نبایستی مخل رانندگی ایمن گردد.

همان گونه که می‌دانید در محیط پیرامون ما به دلیل آلودگی هوا و دود ناشی از خودروها (مخصوصا خودروی دیزل) مقدار مولکول چربی وجود دارد که موجبات چربی و رسوب بر روی شیشه را عامل می‌شوند.

عوامل چرب شدن شیشه جلو

عوامل چرب شدن شیشه جلو

استفاده از موارد براق کننده جهت داشبورد و لوازم داخلی خودرو (به خصوص اسپری)

نشت ضد یخ و تبخیر آن در محفظه سرنشین‌ها

تعوق بیش از حد بدن در فصول گرم سال که حاوی چربی و املاح معدنی می‌باشد.

استفاده از روکش داشبورد نمدی و نامرطوب

سیگار کشیدن

نشتی خیلی ریز از اواپراتور

علت چرب شدن شیشه جلو چیست؟

راه حل‌های جلوگیری از چرب شدن شیشه

بهتر است در فصول گرم به محض ورود به خودرو از کولر استفاده نکنیم و تا زمانی که حرارت بدن کم شود صبر کرده و شیشه‌های جانبی را باز کنیم.

استفاده کردن از دستمال هایی که خاصیت تمیزکنندگی مناسبی ندارند مانند روزنامه ها و … اصلا توصیه نمی شود چون ممکن است شرایط را بدتر کند.

در هنگام رانندگی اگر ماشین های سنگین جلوی شما بودند در سریع ترین زمان ممکن شیشه ها را بالا بکشید و نسبت به بستن دریچه هوا اقدام کنید.

سایبان هایی که برای شیشه جلو مورد استفاده قرار می گیرند می تواند گزینه مناسبی باشد و مشکل شما را تا حدودی حل کند.

کنترل و رفع نشتی گاز کولر از محدوده‌ی اواپراتور

با توجه به موارد ذکر شده چنانچه با این مشکل مواجه هستید سعی نمایید ابتدا عواملی که نیاز به مراجعه مستقیم به تعمیر کاران را ندارد چک و بررسی نمایید و مطابق اولویت‌ها پیش بروید تا از اتلاف هزینه و وقت شما جلوگیری به عمل بیاید

مرسی از شما دوستان که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید شما می توانید برای اطلاع از دیگر محصولات ما وبسایت اتو صافکار مراجعه فرمایید و با همکاران ما در ارتباط باشید.

مروری بر آنچه مطالعه کرده ایم :

بخار شیشه ماشین برای چه بوجود می آید ؟

اولین اشتباهی که همه خودرو سواران درباره بخار ماشین می کنن اینه که فکر می کنند این مشکل فقط برای فصل زمستانه در صورتی که کاملا اشتباهه ! علت اصلی جمع شدن بخار روی شیشه به خاطر تفاوت دمای داخل خودرو و بیرون است. که این مشکل می تونه در هر زمانی اتفاق بیوفته و مرتبط با یک فصل خاص نیست.

چه عواملی باعث چرب شدن شیشه ماشین می شود ؟

چرب شدن شیشه ماشین دلایل متفاوتنی داره که از اصلی ترین دلایلش میشه به این موارد اشاره کرد : ماده های براق کننده (چه با کیفیت و چه بی کیفیت) – اسپری های مختلف برای براق سازی و … – بخار شدن آب در فصول گرما – سیگار کشیدن و هرکاری که باعث ایجاد چربی می شود.

برای رفع بخار شیشه ماشین چکار باید کرد ؟

برای رفع بخار شیشه ماشین می شه حرکت های مختلفی زد که یکی از مهم ترین هاش استفاده کردن از امکان تعویض جریان هوا در کابین می باشد.این آپشن معمولا در خودرو های گران قیمت تر بهتر عمل می کند اما در هر خودرویی وجود دارد که می توانید با فشردن یک کلید آن را فعال کنید.

برای رفع چربی داخل ماشین چکار باید کرد ؟

برای رفعه چربی هایی که داخل ماشین به وجود می آید باید از دستمال های مرطوبی استفاده کرد که صدمه ای به شیشه وارد نکنند و در عین حال چربی شیشه رو بگیره.

مقالات اخیر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید