پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
رینگ 15 برای 206 | آیا رینگ 15 برای خودرو 206 مناسب است ؟ | تحلیل و بررسی

رینگ 15 برای 206

انتخاب کردن رینگ مناسب ۲۰۶ ، دغدغه تمام کسانی است که مدت زیادی از روز را بنا به شرایط، پشت فرمان هستند. در این مقاله قصد داریم راجع به انتخاب یک رینگ مناسب برای خودروی ۲۰۶ به خصوص رینگ ۱۵ برای ۲۰۶ صحبت کنیم که یکی از محبوب ترین خودروهای ایرانی بین جوانان است. در این مقاله به سوال آیا رینگ ۱۵ برای ۲۰۶ مناسب است پاسخ واضحی داده شده پس با ما همراه باشید تا با مزایا و معایب رینگ 15 برای 206 بیشتر آشنا شوید.

۲۰۶ اولین ماشین اسپورتی است که در ایران تولید شد و از این رو، بیشتر محبوبیت آن بین جوانان است. دلایل دیگری مانند قیمت پایین و مناسب آن نسبت به سایر خودرو ها، جذابیت ظاهری، مصرف سوخت کمتر و همینطور فرمان پذیری مناسب نیز در محبوبیت این خودرو نقش دارند.

مزایای رینگ 15 برای خودرو 206 !  

رینگ 15 برای 206 یکی از انواع رینگی است که روی خودروهای ۲۰۶ به کار برده می‌شود. البته این سایز رینگ، سایز فابریک اعلام شده توسط کارخانه نیست و جزو تغییراتی است که رانندگان خود روی خودروهایشان اعمال می‌کنند.

استفاده از رینگ سایز ۱۵ اینچ روی خودروی ۲۰۶ دارای مزایا و معایبی است که در این مقاله قصد پرداختن به آن ها را داریم. در نهایت شما می‌توانید با قیاس کردن این مزایا و معایب تصمیم بگیرید که آیا رینگ 15 برای 206 شما مناسب است یا خیر.

مهم ترین مزیتی که استفاده از رینگ ۱۵ برای خودرو ۲۰۶ دارد، زیبایی ظاهری بیشتر است. رینگ بزرگتر خودرو باعث می‌شود که هر چه بیشتر به خودرو های اسپورت شباهت داشته باشد و از این لحاظ مورد پسند بیشتر مردم قرار می‌گیرد.

به خصوص استفاده از رینگ شمشیری سایز ۱۵ برای 206 ظاهر فوق العاده زیبایی به ماشین شما میدهد و آن را خاص تر میکند. البته رینگ شمشیری سایز ۱۵ بیشتر برای ماشین باز ها جذابیت دارد و این رینگ ها توسط کسانی که علاقه زیادی به تجهیزات ماشین دارند خریداری میشوند.

از طرفی، با افزایش بیش از حد سایز رینگ، هندلینگ خودرو سخت تر خواهد شد ولی در مورد سایز ۱۵ این اتفاق نخواهد افتاد و برعکس، به خصوص در هنگام پیچ، خودرو فرمان پذیری بهتری خواهد داشت.

چرا که لاستیکی که برای رینگ ۱۵ اینچی انتخاب می‌شود پهنایی بیشتر داشته و در نتیجه اصطکاک بیشتری با زمین دارد. اصطکاک بیشتر نیز به معنی چسبندگی بیشتر است که باعث هندلینگ هر چه راحت تر خودرو خواهد بود.

مزیت دیگری که رینگ سایز ۱۵ اینچی دارد، این است که به سبب اصطکاک بیشتر، موجب می‌شود محور متحرک خودروی شما دیرتر مستهلک گردد.

اما در مقابل تمام مزایای نام برده شده، پیش از نهایی کردن تصمیمتان درباره خرید رینگ ۱۵ اینچی برای خودروی ۲۰۶ باید با معایب آن نیز آشنا باشید تا تصمیم درستی برای خرید رینگ مناسب ۲۰۶ بگیرید.

همان طور که گفته شد وقتی رینگ ۲۰۶ بزرگتر می‌شود، لاستیک مورد نیاز آن نیز پهن تر می‌شود و بنابراین، با وجود این که فرمان پذیری آن بهتر می‌شود اما مسافت ترمز گیری آن نیز افزایش می‌یابد. یعنی زمان بین گرفتن ترمز و توقف کامل خودرو افزایش می‌یابد که می‌تواند بسیار خطرناک باشد. چرا که با افزایش قطر رینگ و در نتیجه افزایش قطر لاستیک، چرخ ها بیشتر دوران می‌یابند. دلیل دیگر این اتفاق، وزن بیشتر رینگ و لاستیک در اثر افزایش سایز است.

به علاوه این که هر چه قطر و سایز رینگ 206 و لاستیک افزایش یابد، قیمت آن نیز زیادتر می‌شود که اگر برای خرید رینگ و لاستیک دغدغه قیمت دارید باید به آن توجه کنید.

از معایب دیگر رینگ15 برای خودروی ۲۰۶ این است که راحتی سرنشینان به طرزی قابل توجه نسبت به رینگ کوچکتری مانند ۱۴ کاهش می‌یابد.

چرا که توان جذب ضربات کاهش یافته و تمام تکان ها و ضربه هایی که در اثر حرکت خودرو به چرخ ها وارد می‌شود به اتاقک خودرو نیز انتقال یافته و آن ها را احساس خواهید کرد. این موضوع به جز بحث کاهش راحتی سرنشینان موجب استهلاک سریع تر سیستم تعلیق خودرو نیز می‌شود.

اما نکته اخری که به عنوان یک عیب برای رینگ ۱۵ اینچی باید بدانید این است که این رینگ ها به علت وزن بیشتر موجب کاهش شتاب خودرو می‌شوند که مصرف سوخت بیشتر توسط خودرو را در بر دارد.

رینگ پیتلان ۱۵ برای 206 از دیگر رینگ هایی است که مورد استقبال علاقه مندان به ماشین قرار گرفته و بسیاری از ماشین دوست ها به خرید رینگ پیتلان ۱۵ برای 206 علاقه نشان داده اند.

آیا رینگ 15 برای خودرو 206 من مناسب است ؟

یکی از مهمترین سوالاتی که دراین حوزه مطرح میشود این است که آیا رینگ ۱۵ برای ۲۰۶ مناسب است ؟ این سوال بیشتر کاربران ماست که درین صفحه از ما میپرسند.

در نهایت تصمیم گیری با شماست. با وجود آن که به نظر می‌رسد معایب رینگ ۱۵ برای ۲۰۵ بیشتر از مزایای آن است اما بسیاری از افراد هستند که با وجود استفاده کردن از آن رضایت کامل از سواری خود دارند. شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود و مزایا و معایب ذکر شده تشخیص دهید که ایا رینگ 15 برای 206 شما مناسب است یا خیر و سپس اقدام به خرید نمایید.

البته دقت داشته باشید که سایز رینگ 206 مناسب با چرخ شما باشد و تنها زیبایی رینگ 15 برای 206 را در نظر نگیرید و اگر ماشین تان را ارتفاع زده اید سعی کنید سایز رینگ 206 را مناسب انتاب کنید و کمی بیشتر تحقیق کنید.

یکی از سوالاتی که در این مورد از ما پرسیده میشود این است که سایز رینگ ۲۰۶ باید چقدر باشد؟ دقت داشته باشد که اولا اگر لاستیک ماشینتان را تغییر دادید دقت داشته باشید که این لاستیک در سایز لاستیک فابریک باشد و از لاستیک های بزرگتر از سایز لاستیک فابریک استفاده نکنید.

برای خرید رینگ استاندارد ۲۰۶ رینگ15را جزو گزینه های خرید خود قرار دهید اما در نهایت در نظر داشته باشید که بهترین سایز رینگ برای 206 بر اساس سایز لاستیک تعیین میشود.

پس بهتر است برای انتخاب بهترین سایز رینگ برای 206 اندازه رینگ ۲۰۶ را متناسب با باندازه لاستیک در نظر بگیرید و از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا بتوانید بهترین رینگ استاندارد ۲۰۶ را خریداری کنید.

شاید دلتون بخواد بدونید!

بهترین کارخانه های لاستیک سازی ایران

لاستیک 165 بهتره یا 175

تفاوت لاستیک 205 با 185

لاستیک گل ریز یا گل درشت

معایب لاستیک پهن برای 206

تفاوت فاق لاستیک 60 با 65

مزایا و معایب لاستیک 205 برای پژو 405

مقالات اخیر

گفتگو کنید

1 نظر

  1. آیا با استفاده لاستیک 205/60/15 متناسب با رینگ 15 برای 206 هاچ بک ، لاستیک به گلگیر گیر می‌کند؟

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید