پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
علت روشن شدن چراغ ایربگ خودرو | چگونه چراغ ایربگ را خاموش کنیم

علت روشن شدن چراغ ایربگ خودرو

چراغ ایربگ یکی از مهم ترین سیستم عیب یابی ایربگ خودرو محسوب می شود که وظیفه مهم آن آگاه کردن راننده نسبت به وجود ایراداتی در این سیستم است. در حالت عادی 5 ثانیه بعد از روشن شدن خودرو، چراغ ایربگ باید خاموش شود در غیر این صورت نشان از وجود ایراداتی در خودرو است که نباید آن را نادیده بگیرید. برای آشنایی کامل درمورد علت روشن شدن چراغ ایربگ خودرو و چگونگی خاموش کردن آن تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

در صورتی که به دنبال بهترین و معتبرترین مرکز صافکاری با بهترین خدمات هستید، همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید تا از هزینه ها باخبر شوید.

چراغ هشدار ایربگ چیست

چراغ ایربگ خودرو یکی از مهم ترین بخش های سیستم عیب یابی ایربگ محسوب می شود که وظیفه اصلی آن این است که در صورت وجود هر گونه خطا یا ایراد راننده را مطلع کند تا مشکل به سرعت برطرف شود.

این هشدار نشان دهنده وجود خرابی در سیتسم ایربگ و سنسورهای آن می باشد که باعث می شود که در هنگام تصادف به خوبی عمل نکند. در خودرو هایی که ایربگ شاگرد نیز دارند، روشن ماندن چراغ ایربگ به این معناست که سنسورها تشخیص داده اند که فردی بر روی صندلی کمک راننده نشسته است اما ایربگ آن غیر فعال است.

در حالت کلی چراغ ایربگ خودرو بعد از روشن شدن ماشین حدودا 5 ثانیه روشن می ماند و در صورت سالم بودن باید به طور اتوماتیک خاموش می شود. حال زمانی که این چرغ خاموش نمی شود به این معناست که این سیستم دچار مشکل شده و لازم است جدی گرفته شود.

در این مواقع کامپیوتر خودرو باید بتواند مشکل در این قسمت را شناسایی کند و بعد از انجام این کار کامپیوتر کدی را ذخیره می کند که به وسیله آن می توانید علت را شناسایی کنید. روشن بودن این چراغ باعث می شود که ایربگ ها عملکرد درستی را ارائه ندهند و در نتیجه هنگام تصادف کیسه های هوا باز نشود.

اگر به دنبال بهترین مرکز آموزشی برای آموزش صافکاری هستید و می خواهید پس از طی دوره آموزشی در کوتاه ترین زمان وارد بازار کار صافکاری شوید و درآمد عالی کسب کنید، به صفحه آموزش صافکاری مراجعه کنید.

چراغ هشدار ایربگ چیست
چراغ هشدار ایربگ چیست

علت روشن شدن چراغ ایربگ خودرو

همانطور که گفتیم روشن ماندن چراغ ایربگ نشان دهنده وجود ایراداتی در سیستم ایربگ خودرو است که به دلایل محتلفی ایجاد می شود. در ادامه قصد داریم به رایج ترین دلیل روشن شدن چراغ ایربگ خودرو بپردازیم.

  • مشکل در کمربند ایمنی

یکی از رایج ترین علت روشن شدن چراغ کیسه هوا یا ایربگ خودرو خرابی کمربند ایمنی می باشد. در سیستم ایربگ خودرو سنسورهایی وجود دارد که هنگام بسته شدن کمربندهای ایمنی را کنترل می کنند. در صورتی که چیزی وارد سگک شده باشد، این احتمال دارد که در اتصال اختلالی بوجود آورد. برای برطرف کردن این مشکل بهتر است سگک کمربند ایمنی را از هر گونه جسم خارجی تمیز کنید. اگر چیزی مشاهده نمی کنید باید هوای فشرده درون سگک اسپری کنید.

  • خرابی سنسور صندلی سرنشین

خرابی سنسور صندلی سرنشین یکی از علت روشن شدن چراغ ایربگ 206 محسوب می شود. زمانی که در صندلی جلو شخصی نشسته باشد، سنسوری وجود دارد که به سیستم ایربگ خودرو هشدار می دهد. این سنسور علاوه بر اینکه وجود یک نفر را هشدار می دهد بلکه وزن را نیز حس می کند. در صورتی که یک شخص بزرگسال روی صندلی جلو نشسته باشد، کیسه های هوای سرنشین برای محافظت از آن آماده می شود. در حالت کلی زمانی که سنسور خراب باشد چراغ ایربگ خودرو روشن می شود.

در صورتی که می خواهید عوامل خرابی سنسور دریچه گاز ماشین و راه حل های آن را بررسی کنید، مقاله علائم خرابی سنسور دریچه گاز را از دست ندهید.

  • خوردگی قطعات

هر گونه ورود آب می تواند باعث خوردگی قطعات خودرو شما می شود که اگر در سیستم ایربگ خودرو اتفاق بیفتد برای شما دردسر ساز می شود. این امر نه تنها باعث روشن شدن چراغ ایربگ می شود بلکه باعث اختلال در عملکرد این سیستم نیز می شود. با توجه به این موارد یکی از علت روشن شدن چراغ ایربگ پراید و خودروهای این چنینی، خوردگی قطعات محسوب می شود که برای رفع این مشکل بهتر است تمام قطعات را به طور کامل از نظر خوردگی بررسی کنید تا از مشکلات بعدی جلوگیری کنید.

چراغ هشدار ایربگ چیست
چراغ هشدار ایربگ چیست
  • مشکل در فنر ساعت

فنر ساعت که یک کانکتور الکتریکی محسوب می شود در فرمان قرار دارد که وظیفه اصلی آن حفظ ارتباط با سیستم ایربگ خودرو است حتی زمانی که چرخ در حال حرکت و چرخش است. اگر به دنبال علت روشن شدن چراغ ایربگ پارس هستید، یکی از راهکارهایی که می تواند به شما کمک کند، رفع مشکل فنر ساعت می باشد.

  • نداشتن بک آپ از باتری

سیستم ایربگ خودرو توسط یک باتری پشتیبان، داده های دریافتی خود را حفظ می کنند که این باتری حتی زمانی که خودرو خاموش است کار خود را ادامه می دهد. در حالت کلی نداشتن بک آپ از باتری یکی از علت روشن شدن چراغ ایربگ سراتو و خودروهای دیگر می شود و در صورتی که شارژ این باتری کم یا تمام شود، باید هر چه سریعتر باتری را تعویض کنید تا از روشن شدن چراغ ایربگ خودرو جلوگیری کنید.

مقاله پیشنهادی : روشن شدن چراغ باتری خودرو

  • تصادفات

یکی از علت روشن شدن چراغ ایربگ چانگان و دیگر انواع خودرو تصادفات می باشد که می تواند به خودرو آسیب های جدی وارد کند. در هنگام تصادف اگر کیسه هوا باز نشود چراغ ایربگ خودرو روشن می شود. هنگامی که خودرو با چیزی برخورد می کند سیستم ایربگ از طریق سنسورهای تصادف فعال می شود. در صورتی که هر قطعه ای به درستی کار نکند باعث می شود که کیسه هوا از کار بیفتد و یک خطا به کامپیوتر ارسال شود. برای رفع این مشکل باید کامپیوتر خودرو را ریست کنید.

  • خرابی کامپیوتر

یکی دیگر از علت روشن شدن چراغ ایربگ خودرو مربوط به خرابی کامپیوتر می باشد. خراب بودن کامپیوتر در اثر گذشت زمان باعث از کار افتادن تمام قطعات الکتریکی می شود. زمانی که چراغ ایربگ خودرو به دلیل خراب بودن کامپیوتر روشن می شود باید هر چه سریعتر تعمیر یا تعویض شود.

روشن شدن چراغ روغن یکی از مشکلات رایجی است که ممکن است هر خودروسواری با آن برخورد کرده باشد. اگر این سوال در ذهن شما ایجاد شده که چراغ روغن خودرو چرا روشن می‌شود، مقاله علت روشن شدن چراغ روغن چیست را مطالعه کنید.

علت روشن شدن چراغ ایربگ خودرو
علت روشن شدن چراغ ایربگ خودرو

اقدامات لازم در زمان روشن شدن چراغ ایربگ خودرو

هنگام روشن شدن چراغ ایربگ یا کیسه هوا در خودرو در قدم اول باید کمربند ایمنی خود را بررسی کنید و در صورتی که چراغ ایربگ همچنان روشن بماند، باید کامپیوتر ماشین توسط یک متخصص دیاگ زده شود تا کد مربوط به این مشکل را تشخیص دهد.

لاذم به ذکر است که همه خودروها یک دکمه ریستارت دارند که می توانید در چنین شرایطی از آن استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که کار با ایربگ خودرو خطراتی دارد که نباید آن را نادیده بگیرید به همین خاطر در چنین مواقعی بهتر است برای جلوگیری از صدمات بیشتر به یک تعمیرگاه معتبر یا مراکز تعمیرات ایربگ خودرو مراجعه کنید تا همه این کارها به دست یک متخصص انجام شود.

یکی از اصلی ترین و مهم ترین دلایل قفل شدن موتور خودرو روانکاری نامناسب قطعات می باشد. در صورتی که موتور خودرو شما قفل شده و می خواهید دلایل دیگر را بررسی کنید، مطالعه مقاله علت گیرپاژ یا قفل شدن موتور ماشین چیست به شما کمک می کند.

چگونه چراغ ایربگ را خاموش کنیم

زمانی که با چنین مشکلی مواجه می شوید اولین سوالی که ممکن است ذهنتان را درگیر کند این است که چگونه چراغ ایربگ را خاموش کنیم؟

زمانی که چراغ ایربگ خودرو شم همچنان باقی بماند، برای رفع این مشکل و عیب یابی دقیق یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که به یک تعمیرگاه ماشین مراجعه کنید.

در قدم اول سوییچ را در جای خود قرار دهید و کلید را به حالت روشن بچرخانید.

در قدم دوم به این توجه داشته باشید که چراغ ایربگ خودرو روشن شود. به مدت 5 الی 7 ثانیه روشن می ماند و بعد خاموش می شود. زمانی که چراغ ایربگ خاموش شد به سرعت کلید را خاموش کنید و چند ثانیه صبر کنید.

در قدم سوم مرحله 1 و 2 را دوبار تکرار کنید. چراغ ایربگ خودرو باید حدودا 7 ثانیه روشن شود و سپس خاموش شود و همینطور خاموش بماند. در این صورت چراغ کیسه هوا تنظیم شده است.

چگونه چراغ ایربگ را خاموش کنیم
چگونه چراغ ایربگ را خاموش کنیم

علت روشن شدن چراغ ایربگ ال 90

یکی از مهم ترین ابزارهایی که برای جلوگیری از آسیب سرنشینان ال 90 مورد استفاده قرار می گیرد، ایربگ خودرو است که هر گونه خرابی در این ابزار مهم می تواند در عملکرد سیتسم ایربگ خودرو اختلال ایجاد کند. به همین دلیل علت روشن شدن چراغ ایربگ ال 90 یکی از دغدغه های این رانندگان است.

  • علت روشن شدن چراغ ایربگ ال 90 مربوط به موارد زیر می شود:
  • اعمال شدن یونیت ایربگ بدون باز شدن کیسه های هوا
  • وجود خطاهایی در بخش EEPROM سیستم ایربگ خودرو
  • وجود ایراداتی در بخش خودرو ECU
  • وجود مشکلاتی در برنامه ACU یا همان Airbag Control Unit سیستم ایربگ خودروی ال ۹۰
  • دیاگ نکردن و عدم رفع ایرادهای موجود در ECU خودروی ال ۹۰
  • مشکل در قسمت یونیت اصلی ایربگ در بخش سخت افزاری سیستم ایربگ
  • خرابی سنسورهای دریافت ضربه در قسمت جلو و عقب
  • خاموش کردن دستی سیستم ایربگ در بخش شاگرد
  • وجود اختلالاتی در عماکرد یونیت ECU ایربگ

اگر آب رادیاتور خودرو شما کثیف یا کم آب شده و می خواهید دلایل آن را بررسی کنید، به صفحه علت عوض شدن رنگ آب رادیاتور مراجعه کنید.

علت روشن شدن چراغ ایربگ ال 90
علت روشن شدن چراغ ایربگ ال 90

آیا رانندگی با چراغ هشدار روشن امکان پذیر است؟

یکی از سوالات پرتکراری که توسط بسیاری از کاربران پرسیده می شود این است که آیا رانندگی با چراغ کیسه هوا روشن ایمن است یا خیر.

در پاسخ به این سوال باید گفت که شما در این شرایط می توانید به رانندگی ادامه دهید اما توجه داشته باشید که در این شرایط ایربگ به خوبی نمی تواند کار کند و در این صورت رانندگی خطرناک است چرا که در صورت هر گونه تصادف سرنشینان و راننده خودرو هیچ ایمنی ندارند. به همین خاطر پیشنهاد ما این است که در چنین شرایطی به یک تعمیرگاه مراجعه کنید و بعد با خیال راحت به رانندگی ادامه دهید.

در بعضی مواقع برطرف کردن این مشکل به قدری راحت است که حتی می توانید با یک تماس تلفنی و راهنمای یک فرد متخصص و گفتن علائم و نشانه های خرابی خودتان این مشکل را برطرف کنید. سیستم ایربگ خودرو معمولا از چهار اجزای مهم از جمله باتری بک آپ،سنسور تصادف،شتاب سنج و مخزن ایربگ تشکیل شده است که در زمان خرابی باید هر یک از این اجزا به دقت بررسی شود.

جمع بندی

یکی از مشکلات رایجی که می تواند دغدغه بسیاری از رانندگان خودرو باشد، علت روشن شدن چراغ ایربگ خودرو می باشد که به دلایل محتلفی بوجود می آید. اگر شما هم با این مشکل مواجه شدید در این مقاله علت روشن شدن چراغ ایربگ پراید 131، علت روشن شدن چراغ ایربگ 206 تیپ 5 و انواع خودروهای دیگر را توضیح داده ایم.

سوالات متداول

علت روشن شدن چراغ ایربگ خودرو چیست؟

روشن شدن چراغ ایربگ خودرو به دلایل مختلفی ایجاد می شود که می توان به مواردی از جمله تصادف، خوردگی قطعات، مشکل در کمربند، خرابی کامپیوتر خودرو و… اشاره کرد که نباید نادیده گرفته شود.

زمانی که چراغ ایربگ خودرو روشن می شود چه کاری باید انجام دهیم؟

در ابتدا باید عواملی که در این مقاله گفته شده است را به دقت بررسی کنید و در قدم بعد هر چه سریعتر به یک تعمیرگاه ماهر مراجعه کنید تا از بروز هر گونه آسیب جدی تر جلوگیری کنید.

آیا رانندگی با چراغ کیسه هوا روشن امکان پذیر است؟

بله در این شرایط هم می توانید به رانندگی ادامه دهید اما در نظر داشته باشید زمانی که ایربگ خودرو خراب باشد و نتواند به درستی عمل کند، در اثر تصادف می تواند برای سرنشینان و راننده خودرو خطرناک باشد. به همین خاطر پیشنهاد ما این است که به یک تعمیرگاه مراجعه کنید و سپس با خیال راحت به رانندگی ادامه دهید.

مقالات اخیر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید