پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
نحوه پولیش زدن ماشین| نحوه پولیش ماشین سفید | نحوه پولیش ماشین مشکی|بازسازی رنگ خودرو

نحوه پولیش زدن ماشین

همه خودروها در طول زمان در اثر عوامل محیطی دچار آسیب هایی می شوند که شاید نگران کننده باشد. رنگ خودرو یکی از حساس ترین و مهم ترین اجزای خودرو است که نیاز به رسیدگی و نگهداری مداوم دارد. به همین منظور در این مقاله قصد داریم به نحوه پولیش زدن ماشین مشکی و همینطور پولیش ماشین سفید بپردازیم.

بازسازی سایر رنگ های دیگر به این دلیل ذکر نشد زیرا نیازمند تجربه بیشتری است و ممکن است که به خودرو صدمه ای وارد شود پس در این صورت مجبور به پرداخت هزینه به صافکاری مورد نظر هستید.

از مهم ترین دلایلی که افراد ترغیب می شوند که بازسازی خودرو خود را به شخص خودشان بسپارند این است که هزینه پولیش بسیار گران شده است. در این مقاله به صورت کامل و قدم قدم به اموزش پولیش زدن حرفه ای بپردازیم پس تا انتها همراه ما باشید.

پولیش کردن ماشین مشکی و سفید

نحوه پولیش زدن ماشین

باید در نظر داشته باشید که پولیش کردن ماشین روش های مختلفی دارد ، معمولا به دو صورت پولیش صورت می گیرد : پولیش کردن به صورت دستی و پولیش کردن با استفاده از دستگاه مخصوص پولیش.

اگر به دنبال دوره آموزش دیتیلینگ خودرو با بهترین قیمت و دریافت مدرک فنی حرفه ای هستید و قصد دارید بعد از اتمام دوره در کوتاه ترین وارد بازار کار شوید و درامد کسب کنید، به صفحه دوره آموزش دیتیلینگ خودرو مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که برخی از افراد با توجه به اسم این دو روش تصمیمات اشتباهی می گیرند. ماشینی و دستی بودن پولیش به این دلیل نیست که کیفیت آن کم و یا زیاد است.

برخی از افراد روش ماشینی را به نوعی برتر از روش دستی می دانند اما باید توجه داشته باشید که کیفیت کار کاملا متوسل شرایط است. در برخی از شرایط روش ماشینی و در برخی شرایط روش دستی کارساز است.

برای درک بیشتر این موضوع مثالی می زنیم که کاملا درک کنید. تصور کنید که بدنه خودرویی دچار ناهمواری و فرورفتگی باشد، در این صورت استفاده از روش ماشینی اشتباه محض است و روش دستی کاملا توصیه می شود.

البته باید بدانید راه هایی برای محافظت از بدنه خودرو وجود دارد که یکی از این کار ها سرامیک بدنه خودرو میباشد. برای اطلاع از روش این کار و هزینه سرامیک بدنه خودرو در مدل های مختلف میتوانید به صفحه هزینه سرامیک خودرو مراجعه کنید.

دلایل پولیش کردن ماشین

پولیش کردن ماشین دلایل مختلفی دارد که به آن می پردازیم. برخی از افراد به دلیل حساسیت بالایی که بر ماشین خود دارند می خواهند که همیشه خودرویی تمیز و سالم داشته باشند.

پولیش کردن خودرو می تواند تمام غرد و غباری که بر روی بدنه ماشین شماست را از بین می برد. پولیش خودرو می تواند به بدنه خودرو شما شفافیت و درخشانی را اهیا کند.

دلیل دیگری که برای بسیاری از افراد پیش می آید این است که افراد بعد از خرید ماشین جدید نسبت به پولیش کردن آن اقدام می کنند اما برای چه؟

متاستفانه در کارخانه های خودرو سازی که در کشور ما فعالیت می کنند، پولیش بدردبخوری صورت نمی گیرد و به خریدار حس نو بودن دست نمی دهد. به همین دلیل افراد برای افزایش حس خرید تازه، ماشین صفر کلیومتر خود را پولیش می کنند.

مورد آخر برای خلاص شدن از شر خط و خش های روی بدنه می باشد. با پولیش کردن خودرو می توان هرگونه خط و خش وارد شده بر روی بدنه را از بین برد.

حال نوبت آن است که به آموزش پولیش کردن ماشین بپردازیم.

نحوه پولیش زدن ماشین با دست

تا اینجا حتما متوجه شده اید که پولیش کردن خودرو در دو روش صورت می گیرد. ابتدا به نحوه پولیش زدن ماشین با دست و سپس به پولیش ماشینی می پردازیم. مراحل زیر برای پولیش ماشین مشکی و پولیش ماشین سفید نیز کاربرد دارد.

پولیش کردن ماشین با دست

برای پولیش زدن ماشین با دست باید مراحل زیر را طی کنید:

تهیه لوازم مورد نیاز :

قبل از شروع کار مواردی است که باید ابتدا آن را تهیه کنید :

  • خرید یک قوطی پولیش و چند دستمال نرم و لطیف از دستور کار است. توجه داشته باشید که برای خرید قوطی پولیش کمکاری نکنید و بهترین مارک پولیش و بهترین پولیش ماشین مشکی را خریداری کنید.
  • دستمال های حوله ای و یا میکروفیبر لطیف نیز می تواند به کار بیاید.
  • داشتن حداقل دو دستمال پارچه ای به دلیل مراحل پیش رو الزامی است.

شستن بدنه خودرو :

بعد از تهیه وسایل مورد نیاز ، نوبت شستن و تمیز کردن بدنه خودرو می باشد.

شستن ماشین ، جزو ضروری ترین مراحل پولیش دستی خودرو است

این امر به این دلیل است که گل و لای های موجود بر بدنه از بین برود که خود این گل و لای باعث خط و خش بر روی بدنه می شود.

توجه داشته باشید که برای پولیش کردن ماشین نکته دیگری بسیار اهمیت دارد و آن هم دمای بدنه ماشین است. بدنه ماشین شما نباید خیلی سرد و نباید خیلی گرم باشد.

اگر تازه خودرو خود را خاموش کرده اید و بدنه هنوز داغ است و یا خیلی وقت است نزدیک خودرو نرفته اید و خنک مانده است، به هیچ عنوان توصیه نمی شود که پولیش انجام گردد زیرا موجب خرابی بیشتر می شود.

مالیدن پولیش به کمک دستمال :

حال نوبت به مرحله اصلی پولیش کاری است. با کمک دستمال هایی آماده شده مقداری پولیش را به سطحی که قرار است پولیش کاری شود بزنید و خیلی آرام مالش دهید.

این فشار دادن باید به صورت یکسان باشد تا بدنه ناهمواری دیگری به خود نگیرد. توجه داشته باشید که نحوه دستمال کشیدن بسیار اهمیت دارد.

در حال معمول به شما پیشنهاد می شود که دستمال را به صورت دایره ای فشار دهید اما اگر از ابتدا به صورت خطی این کار را انجام داده اید به هیچ وجه نسبت به تغییر آن اقدام نکنید.

عوض کردن جهت مالش دستمال می تواند خودرو شما را بدتر از قبل کند

تا به اینجا مراحل پولیش به همین صورت گفته شده است اما در این قسمت باید توجه داشته باشید که هدف شما از پولیش کردن چیست ؟

اگر پولیش کاری را برای رفع خط و خش بدنه انجام شروع کرده اید، دستمال کشیدن را تا زمانی که این خط و خش برطرف نشده است ادامه دهید.

اما اگر صرفا قصد تمیز و شفاف سازی بدنه خودرو خود را داشتید، هر هنگام که متوجه جوان تر شدن بدنه خودرو خودتان شدید، عملیات را متوقف کنید.

مرحله آخر و تمیزکاری آخر

حالا که پولیش کاری را تمام کرده اید بهتر است که به این پاراگراف نیز توجه داشته باشید. ممکن است که از مراحل انجام شده قبلی مقداری پولیش بر روی بدنه شما مانده باشد.

برای پاک کردن این مواد با استفاده از دستمال های حوله ای و معرفی شده بدنه ماشین را پاکسازی کنید. خب اینجا دیگر کار تمام است، از ماشین جوان تر خود لذت ببرید.

نحوه پولیش زدن ماشین با دستگاه

آموزش پولیش کردن ماشین با دستگاه

حال نوبت به پولیش کردن ماشین با دستگاه می رسد. مرحله اول مانند مرحله اول روش دستی است که با تمیز کردن بدنه آغاز می شود. بعد از آن پولیش تهیه شده را به دستمال های نرمی بمانید.

توجه داشته باشید که مقداری خیس شدن کافی است و نیازی به کامل خیس کردن دستمال نیست. حال دستگاه پولیش که بیشتر به نام پولیشر آشنا است را برداشته و با استفاده از مایع پولیش شروع به انجام مرحله اصلی کار کنید.

نوع پولیشی که استفاده می کنید بسیار با اهمیت است پس برای خرید آن عجله نکنید و مشاوره را در صدر کار های خود قرار دهید.

دستگاه را به آرامی به بدنه نزدیک کنید و پولیش کاری را انجام دهید. این دستگاه تفاوت هایی با روش های دستی دارد پس بهتر است که به صورت خطی و طولی آن را حرکت دهید و به صورت دایره ای عمل نکنید.

ابتدا قسمتی را پولیش و سپش به قسمتی دیگر بروید و دوباره کاری نکنید

قسمت هایی که به نظر ضرافت بیشتری دارند را کمتر پولیش بکشید و تمام شما موفق شده اید.

نحوه پولیش زدن ماشین مشکی

توجه داشته باشید که در کشور ما اکثر افراد فکر می کنند که نگهداری از رنگ مشکی خودرو راحت تر از خودرو های رنگی می باشد. اما باید در نظر داشته باشید که پولیش ماشین مشکی اولویت بیشتری نسبت به سایر رنگ ها دارد و تمیز کردن معمولی برای برداشت گرد و غبار کافی نمی باشد.

توجه داشته باشید که پولیش ماشین مشکی تفاوت دارد و باید مارک مناسبی را خریداری کنید. برای پولیش ماشین مشکی ابتدا خودرو خود را با مایع مخصوص بشویید و هر گونه خط وخش روی خودرو را پاک کنید. سپس با یک پولیش رنگ مشکی خودرو را به آرامی و به صورت یکدست و یکنواخت پولیش کنید. بعد از پولیش با یک دستمال مخصوص بدنه را برق بیندازید و شفاف کنید.

در آخر با استفاده از یک واکس مخصوص خودرو را براق کنید. در این قسمت واکس بدنه خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است. برای بهترین تاثیر از پولیش بهترین پولیش ماشین مشکی را خریداری کنید تا نتیجه مطلوبی بگیرید.

خودرو های مشکی نیاز به پولیش و واکس بیشتری دارند.

نحوه پولیش زدن ماشین سفید

پولیش ماشین سفید

در حالت کلی هر نوع پولیشی که برای انواع رنگ ها مورد استفاده قرار می گیرد ، برای رنگ سفید تاثیری ندارند. برای بهترین تاثیر باید پولیش مخصوص ماشین سفید را تهیه کنید.

شستن ماشین سفید بسیار بیشتر از هر خودرو دیگری اهمیت دارد. برای پولیش ماشین سفید قبل از هر اقدامی همانطور که گفته شد خودرو را به خوبی و با حساسیت بالایی بشویید. در صورتی که هر گونه آلودگی روی سطح بدنه خودرو باقی بماند با مواد پولیش ترکیب شده و پاک کردن آن کار شما را سخت می کند.

بعد از شستشو با پولیش ماشین سفید خودرو خود را به آرامی و به صورت یکنواخت به آرامی پولیش کنید. بعد از انجام این کار بهتر است از یک واکس لاستیک برای براق کردن خودرو استفاده کنید تا بهترین نتیجه را از کار بگیرید.

پولیش زدن ماشین با دریل

همانطور که گفتیم یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن خط و خش های روی ماشین انجام پولیش می باشد چرا که این روش می تواند رنگ خودرو شما را زیباتر و شفاف تر کند.

برای انجام پولیش در خانه روش های مختلفی وجود دارد که یکی از این روش ها پولیش زدن ماشین با دریل می باشد. بغیر از مواردی که گفته شد پولیش زدن ماشین با دریل یک روش بسیار آسان و کاربردی برای از بین بردن خط و خش ها می باشد.

این روش باعث براق تر شدن رنگ خودرو شما می شود و هیچ آثاری از خط و خش روی خودرو شما باقی نمی گذارد به طوریکه همه خطوط عمیق را از بین می برد و خیال شما را آسوده می کند.

اگر به دنبال روش هایی برای برق انداختن و تمیزکردن لاستیک هستید و می خواهید بایدها و نباید های اینکار را بدانید، مقاله برق انداختن لاستیک را مطالعه کنید.

طریقه سمباده و پولیش زدن ماشین

یکی دیگر از بهترین روش هایی که می توانید برای رفع خطوط بر روی ماشین از آن استفاده کنید، سمباده زدن ماشین است. طریقه سمباده و پولیش زدن ماشین با دست به این صورت می باشد که ابتدا سطح بدنه خودرو را قبل از سمباده زدن کاملا پاک و تمیز کنید زیرا اگر سطح مورد نظر کثیف باشد برای شما مشکل ساز خواهد شد.

در مرحله بعد محل مورد نظر که قصد سمباده زدن را دارید کاملا مشخص کنید که بسیار اهمیت دارد. قدم بعدی مشخص کردن نوع سمباده ای است که می خواهید از آن استفاده کنید. یکی از بهترین سمباده ای که به شما پیشنهاد می کنیم، سمباده پی ۳ هزار و یا ۲۵۰۰ است.

نکته ای که لاذم به ذکر است اینکه با دقت تمام این کار را انجام دهید چرا که هر گونه اشتباهی می تواند رنگ را بیش از حد از بدنه خودرو شما جدا کند و اوضاع را بدتر کند.

در طول مدتی که این کار را انجام می دهید باید توجه داشته باشید که سطح کار مرطوب وسرد باشد. در این حالت مخلوط آب و مایع ظرفشویی می تواند بهترین ترکیب باشد.

اینکه کار را به صورت یکنواخت و یکدست و با یک میزان فشار انجام دهید بسیار اهمیت دارد. برای اینکار می توانید از یک پد یا اسفنج استفده کنید. در آخر به زاویه سنباده زدن بسیار توجه داشته باشید. بهترین زاویه برای اینکار، زاویه قائمه از سطح خودرو می باشد.

اگر قصد دارید خودرو خود را با بهترین قیمت و کیفیت توسط افراد متخصص نانو سرامیک کنید و به دنبال اطلاع از هزینه ها هستید، به صفحه هزینه سرامیک خودرو مراجعه کنید.

طریقه سمباده و پولیش زدن ماشین
طریقه سمباده و پولیش زدن ماشین

نحوه پولیش زدن ماشین با پنبه

آیا تا بحال درمورد نحوه پولیش زدن ماشین با پنبه چیزی شنیده اید؟ همانطور که در مطالب بالا گفته شد پولیش ها به دو دسته نرم و زبر تقسیم بندی می شوند که هر دو آن ها در شرایط مختلف کاربرد دارند.

زمانی که میزان آسیب به رنگ بدنه خودرو جدی نباشد و خط و خش ها به صورت سطحی باشند، از پولیش نرم استفاده می شود اما در شرایطی که برعکس باشد به این معنا که رنگ بدنه خودرو به شدت آسیب دیده باشد و خظوط عمیق باشند برای نتیجه گیری مطلوب بهتر است از پولیش زبر استفاده شود.

استفاده از این نوع پولیش باعث می شود علاوه بر اینکه به رنگ خودرو آسیبی وارد نشود، بلکه با خاصیت براق کنندگی و ساییدگی که دارد همه گردو غبارها و خطوط را از بین می برد و ظاهری زیباتر و براق تر را به خودرو شما هدیه دهد.

بازسازی رنگ خودرو

رنگ خودرو یکی از عواملی است که در اثر گذشت زمان و عوامل محیطی مانند نور خورشید، گرد و غبار و… زیبایی و کیفیت اولیه خود را از دست می دهد. در این حالت شما می توانید با انجام کارهایی مانند پارک کردن ماشین در زیر سایه یا استفاده از چادر ماشین و… تا حدی از این امر جلوگیری کنید اما همانطور که می دانید این موارد به تنهایی کافی نیست.

بازسازی رنگ خودرو یکی از روش هایی است که امروزه بسیاری از افراد برای ترمیم رنگ خودرو خود از ان استفاده می کند. باید توجه داشته باشیدکه این اقدام زمانی نتیجه بخش خوهد بود که کار را به دست یک فرد ماهر و متخصص بسپارید تا تاثیر این کار را حس کنید.

برای اینکار از واکس و پولیش مخصوص خودرو استفاده می شود. پولیش با برطرف کردن آلودگی ها و خطوط سطحی روی خودرو ظاهری براق تر و زیباتر به خودر وشما می دهد و واکس خودرو یک لایه براق و شفاف روی خودرو شما ایجاد می کند و تا کدتی از رنگ خودرو شما محافظت می کند.

یکی از موارد مهمی که در بازسازی رنگ خودرو بسیار مهم است، انتخاب بهترین پولیش برای اینکار می باشد. شما می توانید اینکار را به مجموعه اتوصافکار بسپارید. تیم اتوصافکار این خدمات را با بهترین کیفیت و در کوتاه ترین زمان توسط افراد باتجربه و متخصص به شما ارائه می دهد.

اگر می خواهید اطلاعات دقیقی درمورد اورهال خودرو و مراحل آن کسب کنید، به صفحه اورهال خودرو مراجعه کنید.

نحوه پولیش زدن ماشین بدون دستگاه

اگر انتخاب شما برای برطرف کردن خطوط پولیش زدن ماشین بدون دستگاه است باید طبق مراحل زیر این کار را انجام دهید. در ابتدا باید یک مایع پولیش خودرو برای از بین بردن خطوط و آلودگی ها تهیه کنید تا به رنگ خودرو شما آسیبی وارد نشود.

در قدم بعد باید خودرو خود را از هر گونه الودگی و گرد وغبار به خوبی پاک کنید و بشویید تا هیچ اثری از آلودگی بر روی خودرو شما نماند. این مورد بسیار حائز اهمیت است چرا که می تواند در روند کار شما اختلال ایجاد کند.

قبل از شروع هر کاری ابتدا دمای بدنه خودرو را چک کنید که در حالت متعادل باشد یعنی نه زیاد سرد و نه زیاد گرم باشد. بعد از انجام مراحل بالا مقداری مایع روی محل مورد نظر بریزید و با یک دستمال مخصوص شروع به مالیدن کنید.

زاویه پولیش کاری شما بسیار مهم است به این صورت که باید یکنواخت و دایره ای باشد. برای از بین بردن خطوط سطحی روی خودرو باید پولیش کاری را تا جایی ادامه دهید تا همه خط و خش ها از بین برود. در آخر با یک دستمال روی بدنه کار را تمیز کنید تا اثری از مایع باقی نماند. در اینجا کار تمام است و می توانید نتیجه را ببینید.

سخن آخر

امیدواریم مقاله نحوه پولیش زدن ماشین بتواند به شما کمک شایانی برای پس انداز هزینه های اضافی بکند. در این مقاله سعی کردیم به اموزش پولیش زدن حرفه ای بپردازیم. در صورت نیاز به پولیش با دستگاه توسط متخصص پولیش می توانید با مشاوران ما تماس برقرار کنید.

سوالات متداول

نحوه پولیش زدن ماشین مشکی چگونه است؟

برای اینکار ابتدا باید توجه داشته باشید که بهترین پولیش را برای خودرو خود تهیه کنید تا نتیجه مطلوبی بگیرید. در ادامه طبق مراحلی که در مقاله گفته شد می توانید اینکار را انجام دهید.

دلایل پولیش زدن ماشین چیست؟

پولیش زدن ماشین علاوه بر اینکه به خودرو شما آسیب نمی رساند بلکه خودرو شما را از هر گونه آلودگی ها و همینطور خطوط سطحی پاک می کند.

پولیش دستی بهتر است یا پولیش ماشینی؟

انتخاب اینکه برای خودرو خود پولیش دستی انتخاب کنید یا پولیش ماشینی کاملا بستگی به شرایط خودرو شما دارد. اگر میزان خطوط روی خودرو سطحی است می توانید از پولیش دستی استفاده کنید اما در صورتی که خطوط روی ماشین عمیق است بهتر است این کار را به یک صافکار ماهر بسپارید.

مقالات اخیر

گفتگو کنید

4 نظر

    1. سلام دوست عزیز تری ام 3M، روپس Rupes، سوناکس Sonax، کوکمی Koch Chemie، مادرز Mothers و مفرا Mafra برند های معتبریهستند که کیفیت بالایی دارند.

  1. اقا سلام ماشین من ۲۰۶ سفید رنگه
    که نمیدونم بصورت خودکار رنگ گلگیر سمت راست انگاری با یه کاردک یا وسیله ای روشو رنگ تیره کشیدی
    چند قسمت کنار هم اینجوری شده
    کارواش بردم اوروم گذاشتم زیر سایه بان حیاط و درختهایی هم چسبیده به خودرو
    علتش چیه ترسیدم با پولیش هم پاک نشه

    1. سلام باید از نزدیک بررس بشه ولی ممکنه به جایی ساییده شده باشه. پولیش کنید به احتمال زیاد پاک میشه

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید