پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
براق کردن رینگ و لاستیک خودرو با چند روش ساده | آموزش براق کردن لاستیک و رینگ خودرو

براق کردن رینگ و لاستیک خودرو با چند روش ساده

نحوه نگهداری از قطعات مختلف ماشین یکی از چالش هایی است که اکثر رانندگان خودرو با آن سروکار دارند. براق کردن رینگ و لاستیک اتومبیل با تکنیکی ساده یکی از موضوعات بسیار مهمی است که امروز قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم. اگر می خواهید با سریعترین و ساده ترین روش برق انداختن ماشین آشنا شوید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

یکی از مزایای لاستیک دولتی ارزان تر بودن هزینه آن نسبت به لاستیک خارجی است. شما می توانید این لاستیک را ۲۰ الی ۳۵ درصد ارزان تر از دیگر لاستیک ها تهیه کنید. اگر می خواهید با دیگر مزایای خرید لاستیک دولتی آشنا شوید، به صفحه تفاوت قیمت لاستیک دولتی و آزاد مراجعه کنید.

اهمیت تمیزکردن و براق کردن لاستیک خودرو

پیش از آن که بخواهیم درمورد ترفندهای ساده برای تمیزکردن لاستیک خودرو صحبت کنیم بهتر است بدانید که برق انداختن لاستیک ماشین علاوه بر اینکه جلوه زیبایی به لاستیک خودرو شما میدهد، باعث افزایش طول عمر لاستیک ها شده و درصد فرسودگی آن ها تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد.

به همین دلیل بهتر است از تمیزکردن لاستیک های خودرو هر چند وقت یکبار قابل نشوید. همچنین علاوه بر مواردی که ذکر شد تمیز کردن تایر خودرو بر مصرف بنزین خودرو به طرز چشمگیری تاثیر گذاشته و باعث کاهش آن می‌شود.

یکی دیگر از مزایای تمیزکردن لاستیک خودرو این است که باعث می شود تایر ها بخصوص در زمان ترمزگیری عملکرد بهتری داشته باشند. تمیزکردن لاستیک ها و شستشوی منظم آن ها باعث می شود که از سالم بودن آن ها اطمینان حاصل کنید و در صورت هر گونه مشکلی زودتر اقدام کنید.

اهمیت تمیزکردن و براق کردن لاستیک خودرو
اهمیت تمیزکردن و براق کردن لاستیک خودرو

بهترین براق کننده لاستیک

یکی از بهترین روش براق کردن لاستیک خودرو استفاده از واکس لاستیک است. شما می توانيد این محصول را از بسیاری از فروشگاه هایی که در حوزه محصولات نگهداری و تمیزکننده خودرو فعالیت می کنند خریداری کرده و اقدام به برق انداختن لاستیک ماشین کنید تا جلوه زیباتری به خودرو خود بدهید.

از جمله مزایای واکس لاستیک و سایر براق کننده های لاستیک باکیفیت می توان به دسترسی مناسب در تمام فروشگاه های لوازم خودرو، دارای محافظت UV، برپایه آب بودن و ماندگاری بالای آن ها اشاره کرد.

پیشنهاد ما به شما برای خرید بهترین براق کننده لاستیک این است که به سراغ برندهای معتبر رفته تا بتوانید از کیفیت آن مطمئن شوید. البته که این محصولات در کنار مزایایی که دارند معایبی هم دارند. این محصولات دارای مواد شیمیایی هستند که برای محیط زیست بسیار مضر است و ممکن است در اثر استفاده طولانی مدت به خودروی شما آسیب برساند.

از طرفی دیگر افزایش قیمیت بسیاری از محصولات بخصوص برندهای خارجی باعث شده که خیلی از افراد به سراغ برندهای خارجی نروند و خودشان واکس خانگی درست کنند و از هزینه های بالا صرفه جویی کنند‌. در همین راستا ما در ادامه قصد داریم به توضیح ساخت واکس لاستیک در منزل بپردازیم.

اگر قصد خرید خودرو دست دوم دارید و برای اطمینان حاصل کردن از سالم بودن خودرو به دنبال معتبرترین سرویس کارشناسی خودرو هستید، می توانید همین حالا به لینک زیر مراجعه کنید و درخواست کارشناسی خود را ثبت کنید.

کارشناسی خودرو

سیاه کردن لاستیک ماشین با محصولات دست ساز

  • برق انداختن لاستیک ماشین با نرم کننده مو

یکی از ترفندهای ساده برای تمیزکردن لاستیک خودرو و سیاه شدن آن استفاده از نرم کننده مو است‌ که امروزه بسیاری از افراد برای صرفه جویی در هزینه های اضافی اقدام به سیاه کردن لاستیک با محصولات خانگی از جمله نرم کننده مو می‌کنند. شما می توانید با استفاده از این محصول ساده و به صرفه به تایرهای خودرو خود جلوه ای زیباتر و جذاب تر ببخشید.

  • برق انداختن لاستیک ماشین با سرکه

یکی دیگر از روش سیاه شدن لاستیک ماشین استفاده از سرکه می باشد. سرکه یکی از محصولات کاربردی و مقرون به صرفه ای است که می توانید به جای واکس لاستیک های گران قیمت از آن استفاده کنید. اما باید به این نکته دقت داشته باشید که با توجه به موادی که در ساخت سرکه به کار رفته بهتر است سرکه را با مقدار زیادی آب مخلوط کرده و آن را بر روی لاستیک ماشین اسپری کنید و جلوه ای زیبا و براق به لاستیک خود بدهید.

یکی از مشکلاتی که بسیاری از خودرو سواران با آن مواجه هستند، لاستیک سایی خودرو است. اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید و می خواهید دلایل لاستیک سایی و راه حل آن را بررسی کنید به شما پیشنهاد می کنیم به صفحه علت لاستیک سایی مراجعه کنید.

سیاه کردن لاستیک ماشین با محصولات دست ساز
سیاه کردن لاستیک ماشین با محصولات دست ساز
  • برق انداختن لاستیک ماشین با مایع ظرفشویی و سرکه

یکی دیگر از روش سیاه شدن لاستیک ماشین استفاده از مایع ظرفشویی و سرکه است که می توان با استفاده از آن لاستیک های خود را به راحتی در منزل و با استفاده از حداقل امکانات براق و تمیز‌ کنید و دیگر نیازی به محصولات گران قیمت شیمیایی نداشته باشید‌. 

مایع ظرفشویی یک نوع فرمول رایگان برای واکس‌لاستیک که برای انجام این کار باید مقداری مایع ظرفشویی و آب داغ را به سرکه اضافه کنید و روی لاستیک های خودرو اسپری کنید تا خودروهای شما به طرز شگفت انگیزی زیبا و براق شود. توجه داشته باشید که مقدار مایع ظرفشویی نباید بیش از حد باشد چرا که مقدار زیاد آن شما را در فرایند تمیز کردن لاستیک با مشکل مواجه می‌کند‌.

  • برق انداختن لاستیک ماشین با خمیردندان

درواقع خمیردندان محصولی است که در همه خانه ها پیدا می شود. خمیر دندان به شما کمک می‌کند تا با حداقل امکانات بتوانید لکه های موجود بر روی لاستیک و داشبورد خودرو را تمیز کرده و این بخش از خودرو را زیباتر و خاص تر کنید.

  • برق انداختن لاستیک ماشین با نوشابه

امروزه بسیاری از افراد استفاده از نوشابه را بهترین براق کننده لاستیک می دانند. اگر چه استفاده از این محصول می تواند تا حد زیادی به براق شدن و سیاه شدن لاستیک های شما کمک کند اما آیا با ضرر نوشابه برای لاستیک آشنا هستید؟

در پاسخ به این سوال باید بدانید که استفاده بیش از حد از نوشابه برای تمیزکردن لاستیک خودرو باعث می شود که طول عمر لاستیک های شما کاهش یافته و بعد از مدتی لاستیک های شما را با مشکل مواجه می‌کند. بنابراین بهتر است در استفاده از نوشابه برای تمیزکردن کمی‌ محتاط باشید و به جای نوشابه از محصولات خانگی دیگری استفاده کنید.

یکی از سوالاتی که هنگام تعویض لاستیک ممکن است در ذهنتان ایجاد شود این است که با توجه به فصل سرما یا گرما کدام لاستنیک برای خودرو من بهتر است. اگر شما هم می خواهید بدانید تفاوت هر یک از این لاستیک ها چیست و از کدام لاستیک بهتر است استفاده کنیم مقاله تفاوت لاستیک زمستانی و تابستانی و چهار فصل را از دست ندهید.

آموزش تمیز کردن تایر خودرو با چند ترفند ساده

  • تمیز کردن تایر خودرو با روغن زیتون

یکی دیگر از ترفندهای ساده برای تمیزکردن لاستیک‌ خودرو در منزل با محصولات دست ساز استفاده از روغن زیتون می باشد. روغن زیتون به شما کمک می کند تا به لاستیک های خودرو جلوه ای زیبا و درخشان ببخشید و از داشتن لاستیک های زیبا و خاص لذت ببرید.

  • تمیز کردن تایر خودرو با روغن بچه

شاید برایتان کمی تعجب آور باشد که روغن بچه می تواند جایگزین مناسبی براي واکس لاستیک شیمیایی باشد اما جالب است بدانید با یک بطری روغن بچه شما می توانید چهار شیشه براق کننده برای لاستیک های خودرو تهیه کنید و قطعا برای شما بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

برای اینکار ابتدا یک فنجان روغن بچه را به نصف پیمانه آب اضافه کرده و سپس سه قطره مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید. آن ها را به خوبی با هم ترکیب کنید تا همه مواد با هم حل شوند.

این مخلوط را در یک بطری ریخته و بر روی لاستیک ها اسپری کنید و سپس با یک حوله و یا دستمال تمیز کنید. بعد از پاک کردن مشاهده خواهید کرد که این مایع کاربردی و مقرون به صرفه جلوه ای زیبا و براق به لاستیک‌ های خودرو شما می دهد.

  • تمیز کردن تایر خودرو با روغن لیمو

خیلی از افراد روغن لیمو را به عنوان بهترین واکس لاستیک دست ساز می دانند‌. این روش می تواند در زیبا کردن و برق انداختن لاستیک به شما کمک کند چرا که روغن لیمو یک نرم کننده و تمیزکننده عالی برای تایر ماشین است که می تواند جایگزین مناسبی برای محصولات شیمایی گران قیمت و مضر شوند.

برای این کار لازم است مقداری آب در داخل سطل ریخته و کمی صابون مایع و بوراکس به آن اضافه کنید. حال روغن لیمو را به مخلوط اضافه کرده و کامل هم بزنید. برای تمیزکردن لاستیک بهتر است از فرچه استفاده کنید. فرچه را به داخل محلول فرو برده و آن را روی لاستیک ها بکشید تا کاملا تمیز شود.

در آخر یک حوله را آغشته به محلول کنید و خوب بفشارید که محلول از آن خارج شود و سپس روی لاستیک بکشید. در نهایت خواهید دید که چقدر لاستیک ها براق و تمیز و سیاه شده است.

آموزش تمیز کردن تایر خودرو با چند ترفند ساده
آموزش تمیز کردن تایر خودرو با چند ترفند ساده
  • تمیز کردن تایر خودرو با روغن کرچک و الکل

استفاده از روغن کرچک و الکل از دیگر ترفندهای ساده برای تمیزکردن لاستیک خودرو می باشد. برای تهیه این واکس‌ خانگی‌ کافی است مقداری صابون را در آب گرم و مقداری الکل مخلوط کرده و خوب آن را هم بزنید. حال حوله را به روغن کرچک آغشته کنید و آن را به شکل دایره ای بر روی لاستیک‌ بکشید تا خوب تمیز و براق شود.

یکی از خدماتی که مجموعه اتوصافکار به شما مشتریان عزیز در سراسر تهران ارائه می دهد، خدمات صافکاری و نقاشی در کوتاه ترین زمان و کمترین هزینه می باشد که توسط افراد مجرب و متخصص انجام می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر و اطلاع از هزینه ها می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

آموزش براق کردن لاستیک و رینگ خودرو

همانطور که می دانيد تمیزکردن لاستیک و رینگ خودرو یکی از موارد بسیار مهمی است که نباید از آن غافل شوید. به ویژه زمانی که قصد مسافرت داریم اولین موردی که بررسی می‌کنیم سلامت تایرهای ماشین است. بنابراین بهتر است شستن لاستیک‌های خودرو را هر دو هفته یکبار انجام دهیم تا علاوه بر تمیزی و زیبایی به افزایش سول عمر آن ها نیز کمک کنیم.

وسایلی که جهت تمیزکردن لاستیک ماشین به آن نیاز داریم شامل : سطل اب، مایع شوینده، اسفنج، فرچه، اسپری STD، دستمال، واکس تایر می شود. در اولین مرحله تمیزکردن تایر ماشین به تمیزکردن آلودگی هایی که بر روی تایر وجود دارد می‌پردازیم.

همانطور که مشاهده می کنید این قسمت به دلیل تماس مداوم با سطح خیابان و جاده و… بیشتر از سایر بخش های دیگر کثیف شده و آلودگی جذب می‌کند. این آلودگی ها علاوه بر آسیب رساندن به لاستیک ماشین به بخش های دیگر از جمله حیاط منزل منتقل می شود‌.

برای تمیزکردن این آلودگی ها مقداری مایع را در سطل اب ریخته و سپس با اسفج بر روی لاستیک بکشید تا تمیز شود.
برای پاک کردن لکه های قوی تر دیگر اسفنج جوابگو نیست و بهتر است از یک فرچه مناسب استفاده کنید.

مرحله دوم نوبت به اسپری تمیزکننده تایر خودرو می رسد. برای تمیزکردن تایر می توانید از اسپری های تمیزکننده موجود در بازار استفاده کنید که از معروف ترین آن ها می توان به اسپری های STP اشاره کرد.

پس از تمیزکردن آلودگی ها بر روی تایر مقداری اسپری تمیزکننده را بر روی لاستیک ها اسپری کنید در صورت عدم دسترسی به اسپری پاک کننده برای تایر می توانید مقداری نوشابه بر لاستیک ها اسپری کرده و آن را با یک دستمال تمیز به خوبی پاک کنید تا لاستیک ها براق شوند.

بعد از تمیزکردن تایر با استفاده از اسپری نوبت به تمیزکردن تایر با دستمال و فرچه می رسد. برای این کار یک دستمال با فرچه تمیز برداشته و تمام قسمت های لاستیک، انحناها و داخل رینگ را با دقت تمیز کنید.

پس از تمیزکردن با فرچه تایرها را با یک دستمال تمیز خشک کنید زیرا که در صورت خشک نکردن امکان زنگ زدن بخش های آهنی تایرها وجود دارد و در نهایت شما را با مشکل روبرو می‌کند. بنابراین سعی کنید با یک‌ دستمال تمیز همه قسمت هایی که شسته اید را کاملا خشک کنید.

در مرحله آخر که نوبت به واکس ردن تایرها می رسد می توانید با واکس زدن لاستیک ها را حسابی برق بیاندازید. برای اینکار می توانید با استفاده از پد مخصوص مقداری واکس برداشته و بر روی همه قسمت های تایر بکشید. این واکس ها علاوه بر اینکه به لاستیک خودرو شما ظاهری زیبا و درخشان می بخشد از لاستیک های شما در برابر برخی آسیب ها، گرد و غبار، اشعه فرابنفش و… محافظت می کند و به طور کلی‌ علاوه بر جنبه زیبایی برای تایرهای خودرو شما جنبه محافظتی هم دارد و همچنین به افزایش طول عمر لاستیک کمک می‌کند.

برای تمیزکردن رینگ خودرو ابتدا باید با کمک کف صابون و آب الودگی‌ها و گرد و غبارهای روی سطح آن را کاملا پاک کنید. بسیاری از محصولاتی که در بازار برای تمیز کردن لاستیک به فروش می رسند برای پاک کردن رینگ نمی توان از آن استفاده کرد چرا که مواد تشکیل دهنده آن ها ممکن است به رینگ خودرو شما آسیب برساند و آن ها را کمی‌کدر کند؛ به همین خاطر برای تمیز کردن آن ها می توانید از پاک کننده های مخصوص رینگ استفاده کنید.

شما همچنین می توانيد برای تمیز کردن رینگ، از موادی مانند سرکه و آبلیمو، گاز پاک کن یا تمیزکننده شیرآلات استفاده کنید و کمی از آن ها را روی رینگ اسپری کرده و به خوبی تمیز کنید.

آموزش براق کردن لاستیک و رینگ خودرو
آموزش براق کردن لاستیک و رینگ خودرو

اگر شما دارای خودرو کوییک هستید و زمان تعویض لاستیک خودرویتان فرار رسیده اما انتخاب سایز لاستیک برایتان دشوار است، می توانید با مطالعه مقاله انتخاب سایز لاستیک برای کوییک این مشکل را برطرف کنید.

برق انداختن لاستیک دوچرخه

یکی از اقدامات ضروری که هر دوچرخه سواری باید انجام دهد تمیزکردن دوچرخه است که این‌ کار باعث افزایش طول عمر دوچرخه می‌شود اما بايد به این‌ نکته توجه داشته باشید که تمیز کردن دوچرخه را باید با کمی حساسیت بالا انجام دهید.

برای تمیزکردن و برق انداختن لاستیک دوچرخه شما به لوازمی‌ از جمله دست کش، سطل اب، مایع شستشو مناسب، مسواک یا برس و روغن زنجیر دوچرخه نیاز دارید.

برای اینکار ابتدا به سراغ تمیزکاری زنجیر دوچرخه می رویم. برای تمیزکردن این قسمت دوچرخه را به حالت برعکس روی زمین می‌گذاریم و زنجیر چرخ را به آرامی باز کرده و با استفاده از مسواک یا برس لا به لای آن را به خوبی تمیز می‌کنیم.

لازم به ذکر است که تمیزکردن به موقع این بخش از دوچرخه باعث افزایش طول عمر سیستم دوچرخه شما می شود. در قدم بعد نوبت به وارونه کردن دوچرخه و تمیزکردن طوقه و لاستیک ها می‌رسد.

در این مرحله لازم است زین دوچرخه را درآورده تا به خاک آغشته نشود و آن را از پشت بخوابانید. چرخ ها را از طریق جکی که روی هر لاستیک قرار گرفته جا کنید و با استفاده از برس پره ها و کناره های طوقه را تمیز کنید.

در این مرحله لکه های چسبنده و قوی را جدا کنید. شما می توانید با استفاده از دستمال، مسواک یا برس بدنه و گلگیرها را به طور کامل از آلودگی ها تمیزکرده و تمام کثیفی ها را از روی دوچرخه پاک کنید تا ظاهری زیبا و جذاب به دوچرخه شما ببخشد.

در مرحله آخر بعد از شستشوی کامل باید اقدامات مربوط به روغن کاری را انجام دهید. به این دلیل که قطعات دوچرخه را با مواد شیمیایی شستشو داده اید روانکاری دوچرخه تاحدودی از بین می رود و شما باید با روغن مخصوص دوچرخه قسمت هایی را دوباره روغن کاری کنید تا دوچرخه به حالت اولیه باز گردد.

برق انداختن لاستیک دوچرخه
برق انداختن لاستیک دوچرخه

انتخاب لاستیک مناسب برای خودرو یکی از چالش هایی است که اکثر رانندگان خودرو با آن مواجه هستند. اگر شما قصد خرید لاستیک فالکن یا هانکوک را دارید اما در انتخاب یکی از آن ها مردد هستید، می توانید با مراجعه به صفحه لاستیک فالکن بهتر است یا هانکوک این تردید را برطرف کنید.

برق انداختن لاستیک موتور

یکی از دغدغه ذهنی بسیاری از موتور سواران این است که چطور موتور سیکلت را حرفه ای تمیز کنیم؟ تمیز کردن موتور سیکلت فقط به برق انداختن لاستیک موتور و بعضی از قطعه ها محدود نمی شود و باید به طور صحیح و مرتب تمیز شود.

قبل از تمیزکردن و شستشوی موتور ابتدا باید منتظر باشید تا موتور کاملا سرد شود. وسایلی که برای شستشوی موتور لازم است شامل : یک سطل آب، اسفنج، پارچه یا دستمال، ماده تمیزکننده چربی ها، مسواک یا برس، واکس مخصوص موتور سیکلت، پولیش و تمیزکننده فلزات آب کروم شده و مایع شوینده می شود.

می توانید شستشوی موتور را با تمیزکردن زنجیر موتور سیکلت شروع کنید. در ابتدا با یک دستمال گریس، روغن و مواد اضافی روی زنجیر را به طور کامل پاک کنید. حال برای از بین بردن گریس و روغن های قدیمی روی زنجیر می توانید از یک اسپری مخصوص پاک کننده گریس با رعایت نکات ایمنی استفاده کنید.

شما نیز می توانید از WD-40 بعنوان پاک کننده استفاده کنید که در فروشگاه های لوازم خودرو قابل تهیه می باشد. بعد از اتمام شستشو و تمیز کردم باید مجددا زنجیر موتور را روغن کاری کنید.

قبل از تمیز کردن قسمت های اساسی موتور موتور سیکلت، باید سراغ تمیزکردن قسمت های غیرکرومی با آب و مسواک بروید و به طور کامل شیارها را تمیز و کاملا خشک کنید.

حال نوبت به شستشوی بدنه موتور می رسد. برای تمیزکردن این قمست ابتدا باید با یک آب پاش ساده گرد و غبار آلودگی ها را از بین ببرید سپس اسفنج را با مقداری آب و مایع آغشته کرده و روی تمام قسمت بدنه موتور بکشید.

برای تمیزکردن قسمت های غیرفلزی مقداری صابون مایع و آب را با هم مخلوط کرده و با اسفنج این قسمت ها را تمیز کنید. پس از تمیزکاری با اسفنج شلنگ آب را بردارید و با فشار مناسب جرم ها و کف ها را به طور کامل پاک کنید سپس با یک دستمال تمیز تمام قسمت ها را خشک کنید.

توجه داشته باشید زمانی که موتور را شستشو می دهید به هیچ عنوان برای خشک شدن آن را زیر نور خورشید قرار ندهید و آن را کاملا خشک کنید. در نهایت برای برق انداختن لاستیک موتور می توانید پس از تمیز و خشک کردن کامل از یک واکس مخصوص موتور استفاده کنید.

برق انداختن لاستیک موتور
برق انداختن لاستیک موتور

آب قند برای لاستیک

خیلی افراد بر این باورند که بهترین روش براق کردن لاستیک خودرو استفاده از آب قند یا نوشابه می‌باشد در صورتی که استفاده از چنین موادی در دفعات طولانی یا واکس های بی کیفیت برای تمیز کردن باعث آسیب دیدن جدی لاستیک‌ شما می شود‌.

از طرفی دیگر این مواد در زیر نور آفتاب واکنش شیمیایی ایجاد می کنند و لایه محافظ لاستیک را از بین می برند و باعث کاهش طول عمر لاستیک می شود و از آنجایی که قیمت لاستیک ها به طرز شگفت انگیزی افزایش يافته و در تولید بعضی از لاستیک ها مواد بی کیفیتی بکار رفته این مواد می توانند به لاستیک خودرو آسیب جدی وارد کنند؛ به همین دلیل بهتر است برای تمیز کردن و برق انداختن لاستیک خودرو یا موتور از این مواد اجتناب کنید.

استفاده از واکس لاستیک بوگامولت با انجام تست های متعدد روی لاستیک های ایرانی و خارجی و استفاده از روغن های معدنی و آلی در فرمول ساخت خود می تواند پیشنهاد مناسبی برای شما باشد. این نوع واکس با حفظ خاصیت ارتجاعی لاستیک باعث افزایش طول عمر لاستیک شده و با براق کردن لاستیک جلوه ای جذاب و درخشان به لاستیک ها می‌بخشد.

جمع بندی

تمیز کردن لاستیک های ماشین، موتور و دوچرخه علاوه بر جلوه ظاهری آن ها باعث افزایش طول عمر و عملکرد بهتر لاستیک می شود به همین دلیل دغدغه بسیاری از افراد نحوه تمیز کردن و برق انداختن لاستیک ماشین، موتور و دوچرخه می باشد.

در این مقاله شما با بهترین روش براق کردن لاستیک خودرو، برق انداختن لاستیک موتور، برق انداختن لاستیک دوچرخه با محصولات شیمیایی و دست ساز آشنا خواهید شد که به شما کمک می کند تا حدودی از فرسودگی لاستیک ها جلوگیری کنید.

آیا استفاده از نوشابه برای تمیزکردن و برق انداختن لاستیک ضرر دارد؟

بله، استفاده از موادی مثل نوشابه یا قند یا استفاده از واکس های بی کیفیت می توانند در صورت استفاده های مکرر به لاستیک خودرو شما آسیب جدی وارد کنند.

برای برق انداختن لاستیک خودرو از چه چیزی استفاده کنیم؟

همانطور که گفتیم یکی از بهترین روش های براق کردن لاستیک خودرو، استفاده از واکس لاستیک می باشد که می توانید در بسیاری از فروشگاه های لوازم خودرو تهیه کنید. برای براق انداختن لاستیک ماشین از محصولات دست ساز هم می توان به جای محصولات شیمیایی استفاده کرد که در مقاله به طور کامل توضیح داده ایم.

آیا از مایع ظرفشویی و سرکه می توان برای سیاه کردن لاستیک استفاده کرد؟

بله، استفاده از مایع ظرفشویی و سرکه یکی دیگر از روش برق انداختن لاستيك ماشين است که طرز استفاده آن را در مقاله توضیح داده ایم. توجه داشته باشید که از مایع ظرفشویی نباید بیش از حد استفاده شود چرا که شما را در فرآیند تمیزکردن با مشکل مواجه می کند.

مقالات اخیر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید