پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
علت لاستیک سایی چرخ عقب و جلو | تعمیر لاستیک سایی | پیشگیری از لاستیک سایی خودرو

علت لاستیک سایی

سایپا لاستیک سایی به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد که در این مقاله قصد داریم علت لاستیک سایی چرخ عقب و انواع لاستیک های لاستیک را با هم بررسی کنیم. در انتهای این مقاله می توانید به سوال چگونگی علت لاستیک سایی چرخ جلو از داخل دست یافته و آن را برطرف کنید و شما می توانید متوجه شوید که منظور از لاستیک سایی چیست و چگونه می توان از این اتفاق جلوگیری کرد.

اگر برای خرید لاستیک خودرو به دنبال قیمت بروز انواع لاستیک در بازار ایران هستید، به صفحه قیمت لاستیک دولتی مراجعه کنید.

 منظور از لاستیک سایی چیست
 منظور از لاستیک سایی چیست

 منظور از لاستیک سایی چیست

لاستیک سایی چیست؟ چرا ماشین لاستیک سایی دارد؟ با شنیدن کلمه لاستیک سایی اولین سوالی که در ذهن شکل می گیرد این است که منظور از لاستیک سایی چیست و چرا نباید از لاستیک ساییده شده استفاده کرد.

در واقع می‌توان گفت زمانی که آج لاستیک به دلایلی از بین برود و تایر شکل صافی پیدا کند گفته می شود که لاستیک ساییده شده است یا به عبارتی لاستیک ساعی اتفاق افتاده است.

گاهی ممکن است این سوال برای کاربران پیش بیاید که چگونه علت لاستیک سایی را پیدا و آن را برطرف کنیم. در واقع می توان گفت لاستیک سایی یک امر طبیعی است و با گذشت زمان این اتفاقات در هر تایری رخ می دهد.

علت لاستیک سایی پراید و تیبا و همه ماشین ها به خاطر رفت و آمد زیاد در جاده ها و خیابان ها می باشد و هرچه سطح اصطکاک لاستیک و سطح سخت جاده و خیابان بیشتر باشد به دلیل ایجاد گرمای ناشی از اصطکاک لاستیک ها ساییده شده و به اصطلاح صاف می شوند.

در این زمان گفته می‌شود که نباید از این لاستیک استفاده کرد اما سوالی که پیش می آید این است که چرا نباید از لاستیک ساییده استفاده کرد.

زمانی که در اثر گرمای ایجاد شده در در نتیجه اصطکاک بین لاستیک و سطح جاده آج لاستیک از بین میرود و امکان سرخوردن ماشین بالا رفته و همین امر می‌تواند امنیت سرنشینان ماشین را به خطر بیندازد.

در بعد از بررسی دلایل لاستیک سایی خودرو متوجه شدید آج لاستیک از بین رفته بهتر است رانندگی با این لاستیک ها را متوقف کنید و به فکر خرید یک لاستیک نو باشید. زیرا ممکن است در اثر صاف شدن لاستیک احتمال سر خوردن در پیچ های تند برای خودرو وجود داشته باشد. با ما همراه باشید در ادامه به بررسی دلایل لاستیک سایی (چه چیزی باعث لاستیک سایی می شود) می پردازیم.

برای آشنایی با نرم ترین لاستیک ایرانی توصیه می کنم حتما پست مربوطه را مطالعه نمایید.

از کجا بفهمیم ماشین لاستیک سایی دارد

از کجا بفهمیم ماشین لاستیک سایی دارد؟ در مواقعی که مدت زمانی طولانی از لاستیک ها استفاده شده است و اصطحکاک مداوم تایر ها با زمین باعث شده است تا آج ها از بین بروند و صاف شوند. همچنین یکی از دلایل دیگر لاستیک سایی، به هم خوردن زاویه تنظیم می باشد که موجب به وجود آمدن ساییدگی می باشد.

البته عوامل بسیاری دیگر وجود دارد که می توانید از طریق آن متوجه شوید که ماشین لاستیک سایی دارد یا خیر . با ما همراه باشید در ادامه قصد داریم به بررسی دلایل لاستیک سایی بپردازیم.

تفاوت لاستیک perfect و strong در چیست؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تفاوت لاستیک perfect و strong روی لینک کلیک نمایید.

ساییدگی نامتوازن یا بیش از حد لاستیک ناشی از چیست

ساییدگی نامتوازن یا بیش از حد لاستیک ناشی از چیست؟ در ارتباط با ساییدگی نامتوازن یا بیش از حد لاستیک باید بدانید این موضوع به علت عدم تنظیم فرمان و عدم تنظیمی چرخ ها و ترمزها می باشد.

علت لاستیک سایی چیست
علت لاستیک سایی چیست

علت لاستیک سایی چیست

چه چیزی باعث لاستیک سایی می شود؟ زمانی که با منظور لاستیک سایی چیست آشنا شدید این سوال قطعاً برای شما پیش می آید که علت لاستیک سایی در خودرو چیست و آیا دلایل مختلفی برای این وقایع وجود دارد؟ آیا علت لاستیک سایی چرخ جلو از بیرون (علت لاستیک سایی چرخ جلو از بیرون پراید) با علت لاستیک سایی چرخ عقب از بیرون متفاوت است؟

در پاسخ به سوال دلیل ساییده شدن لاستیک خودرو چیست باید بگویم که مهمترین عامل این واقعه تردد زیاد ماشین در سطح سخت و سفت جاده و خیابان می باشد. در واقع این یک امر طبیعی است و امکان جلوگیری از آن وجود ندارد مگر اینکه ماشین تان را در خانه بگذارید و از آن استفاده نکنید.

اما راه هایی برای رفع لاستیک سایی و پیشگیری از لاستیک سایی زیاد وجود دارد که در ادامه آنها را با هم بررسی می کنیم.

در ادامه علت لاستیک سایی روا را با هم بررسی می‌کنیم و مهمترین عواملی که باعث لاستیک سایی می شوند را به اختصار توضیح می دهیم.

اشکال در سیستم فرمان خودرو

یکی از پاسخ هایی که میتوان به سوال علت ساییدن لاستیک چرخ جلو و عقب از داخل چیست داد این است که اگر اشکالی در سیستم فرمان خودرو وجود داشته باشد اتومبیل در هنگام رانندگی به یک سمت کشیده می شود که همین کشیده شدن به یک سمت می‌تواند به آج های لاستیک آسیب وارد کند.

وقتی ماشین به یک طرف کشیده می شود فشار به یک بخش از لاستیک ها به صورت مضاعف وارد می شود و همین امر می تواند علت لاستیک سایی چرخ جلو تیبا و یا ماشین های دیگر باشد.

برای رفع لاستیک سایی در این مشکل شما باید باد لاستیک ها را تنظیم کنید اما اگر بازهم پس از تنظیم باد لاستیک ها مشکل برطرف شد و خود را به یک طرف کشیده می شد باید مشکل سیستم فرمان خودرو را رفع کنید. این مشکل یک مکانی که متخصص می‌تواند به شما بسیار کمک کرده و اشکال سیستم فرمان را برطرف کند.

اگر نمی دانید علت صدای تق تق چرخ جلو پراید چیست می توانید با کلیک بر روی لینک موجود پست مورد نظر را مطالعه نمایید.

عدم بالانس چرخ ها

دیگر علت لاستیک سایی یک طرفه بالانس نبودن چرخ ها می باشد. عدم بالانس چرخ ها به این معنی است که وزن اتومبیل باید در هر چرخ به صورت متوازن تقسیم شده باشد و در صورتی که این تقسیم وزن به یک میزان انجام داده شود لاستیک سایه یک طرفه اتفاق می‌افتد.

برای که بتوانید علت لاستیک سایی یک طرفه را متوجه شوید باید به یک تعمیرگاه مراجعه کنید تا بالانس بودن چرخ های شما را بررسی کند.

راه دیگر تشخیص لاستیک سایی یک طرفه در مشکل عدم بالانس چرخها این است که زمانی که با سرعت بالا رانندگی می‌کنید در اتومبیل ارزش ایجاد شده و همین لرزش می‌تواند به جلوبندی ماشین آسیب برساند.

پس اگر احساس کردی در سرعت بالا خودروی شما دچار لرزش می شود حتماً به یک مکانی که متخصص مراجعه کنید تا علاوه بر آنکه چرخ ها را بالانس کند برای رفع لاستیک سایی نیز اقدام نماید.

اشکال سیستم تعلیق و فنربندی خودرو

دیگر علت لاستیک سایی خودرو نوسانات شدید در چرخ ها می باشد. به طور کلی می‌توان گفت سیستم تعلیق خودرو وظیفه دارد نوسانات شدید را به بدنه خودرو منتقل نکند و جلوی این نوسانات را بگیرد اما اگر این سیستم دچار اشکال و خرابی شود به لاستیک های ماشین فشار مضاعف خارج شده و همین امر می تواند سبب لاستیک سایی چرخ جلو و لاستیک سایی چرخ عقب شود.

علت ساییدگی لاستیک عقب پژو 405

در واقع می توان گفت یکی از رایج‌ترین علت لاستیک سایی چرخ عقب پژو ۴۰۵ اشکال در سیستم تعلیق و فنربندی خودرو می باشد که اگر شما هم با این مشکل روبرو هستید بهتر است به یک تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید.

اشکال در جلوبندی خودرو

دیگر لاستیک سایی روا مشکل در جلوبندی میباشد. وقتی جلوبندی اتومبیل ایراد داشته باشد عملکرد چرخ ها مختل شده و عاج تایرها از بین می‌رود و همین امر باعث لاستیک سایی روا میشود.

برای تشخیص لاستیک سایی در این مورد می توان به صدای تق تق در زمان رانندگی اشاره کرد که اگر این صداهای غیر عادی را شنیدید نشان دهنده این است که جلوبندی دچار نقص شده و شما باید برای رفع لاستیک سایی به تعمیرگاه مراجعه کنید.

باید بدانید که لاستیک سایی به اشکال مختلفی در تایر رخ می‌دهد و گاهی ممکن است کناره های لاستیک ساییده شود و یا این لاستیک سایی از وسط اتفاق بیفتد.

ادامه در ادامه انواع لاستیک سایی را با هم بررسی می‌کنیم.

تفاوت لاستیک kb22 و kb27 چیست؟ شما می توانید برای اطلاع از تفاوت لاستیک kb22 و kb27 بر روی لینک موجود کلیک نمایید و پست مورد نظر را مطالعه نمایید.

علت لاستیک سایی چرخ جلو از داخل

علت لاستیک سایی از داخل چیست؟علت ساییدگی لاستیک عقب از داخل چیست؟چرا ماشین لاستیک سایی دارد؟ متناسب با حالات گوناگون و عوامل گوناگون، انواع لاستیک سایی (لاستیک سایی چرخ جلو از داخل پراید) اتفاق می افتد. به همین علت توصیه می شود به مجموعه های معتبر برای بررسی مشکل قبل از بروز مشکل جدید مراجعه نمایید.

دلیل لاستیک سایی چرخ جلو از بیرون (علت لاستیک سایی از بیرون)، علت لاستیک سایی چرخ عقب از داخل چیست؟ با ما همراه باشید در ادامه به بررسی انواع لاستیک سایی می پردازیم.

  • لاستیک سایی از کناره‌ها
  •  لاستیک سایی از وسط
  • لاستیک سایی چرخ جلو و عقب از بیرون
  • لاستیک سایی چرخ جلو و عقب از داخل
  • تیز شدن لبه لاستیک
  • پله شدن لاستیک
انواع لاستیک سایی خودرو
انواع لاستیک سایی خودرو

انواع لاستیک سایی خودرو

همان طور که می‌دانید لاستیک سایی به اشکال مختلف در تایی رخ میدهد و بسته به علل مختلفی که برای لاستیک سازی به آن اشاره کردیم ممکن است لاستیک به شکل های مختلفی صاف شود. ادامه انواع لاستیک های ماشین را بررسی کرده و راههای تعمیر را سیکس هایی را به شما می گوییم.

  • لاستیک سایی از کناره

یکی از حالت حالت های لاستیک سایی از قسمت کناره های لاستیک می باشد که معمولاً زمانی که چرخ ها بالانس نباشند و وزن اتومبیل بر روی یک طرف از ماشین بیشتر باشد لاستیک سایی از کناره ها اتفاق می افتد. همین امر باعث می‌شود که ساعتی از لاستیک که بیشتر با جاده در تماس است زودتر ساییده شود.

  • لاستیک سایی از وسط

از دیگر انواع لاستیک سایی از قسمت وسط می باشد که زمانی که فشار برروی وسط لاستیک بیشتر باشد این اتفاق می افتد و قسمت وسط لاستیک صاف میشود.

  • لاستیک سایی در لبه بیرونی

لاستیک سایی چرخ جلو و عقب از بیرون، اگر چرخ ها دارای زاویه کمبر مثبت باشند در این صورت لاستیک سایی در لبه بیرونی تایر اتفاق می افتد.پس همانطور که گفته شد علت لاستیک سایی چرخ جلو از بیرون به دلیل مثبت بودن زاویه کمبر می باشد.

در چه مواقعی لاستیک سایی چرخ جلو و عقب از بیرون اتفاق می افتد؟ اگر زاویه ی کستر، کمبر، محر چرخ افزایش یابد لاستیک سایی از بیرون تایر یا لاستیک سایی چرخ جلو از بیرون رخ می دهد.

  • لاستیک سایی در لبه درونی

در صورتی که زاویه کمبر منفی باشد لاستیک سایی در لبه درونی اتفاق می‌افتد که معمولاً این اتفاق در زمان حمل بارهای سنگین رخ می دهد. علت لاستیک سایی چرخ جلو پراید از داخل نیز به دلیل منفی بودن زاویه کمبر است. معمولاً تیبا سواران برای پیدا کردن علت لاستیک سایی چرخ جلو به تعمیرگاه مراجعه می‌کنند که علت آنها هم این منفی بودن زاویه کمبر می باشد.

  • پله شدن لاستیک

در در صورتی که فنر بندی ماشین ایراد داشته باشد و یا چرخ ها بالانس نباشند لاستیک به صورت پله در می آید که معمولاً این اتفاق در لاستیک های عقب رخ می دهد.

تشخیص لاستیک سایی

راه های مختلفی برای تشخیص لاستیک سایی در ماشین های مختلف وجود دارد که در این مقاله به بررسی دلایل لاستیک سایی خودرو و نحوه تشخیص نشانه های مهم ساییده شدن تایر ماشین می پردازیم.

می توان گفت اصلی ترین نشانه مهم ساییده شدن تایر ماشین سر خوردن خودرو در جاده های لغزنده می باشد.

در صورتی که تعمیر لاستیک سایی اتفاق نیافتد و عاجز زیادی از لاستیک از بین رفته باشد ممکن است در پیچ های تند خودرو از مسیر اصلی منحرف شود که این نیز نشانه مهم ساییده شدن تایر ماشین می باشد.

یکی دیگر از راه های تشخیص لاستیک سایی ماشین این است که خودرو قدرت فرمان پذیری دقیق خود را از دست می دهد و صاف شدن تایر می تواند خودرو را در زمان فرمان پذیری به یک طرف بکشد.

بهترین سایز لاستیک ساینا کدام است؟ اگر اطلاعی در خصوص سایز استاندارد لاستیک ساینا ندارید، توصیه می کنم بر روی لینک کلیک نمایید و به صفحه مربوطه مراجعه نمایید.

پیشگیری از لاستیک سایی خودروپیشگیری از لاستیک سایی خودرو
پیشگیری از لاستیک سایی خودرو

پیشگیری از لاستیک سایی خودرو

رفع لاستیک سایی چرخ عقب پراید، حتماً جمله پیشگیری بهتر از درمان است را بسیار شنیده اید در این مورد نیز این جمله صدق می‌کند و اگر شما بتوانید راه های پیشگیرانه را انجام دهید دیگر نیازی نیست برای رفع لاستیک سایی به دنبال راهکار باشید. در ادامه مهمترین راه های پیشگیری از لاستیک سایی خودرو را با هم بررسی می کنیم.

  • با سرعت متوسط رانندگی کنید.

زمانی که می‌خواهید در جاده و یا اتوبان رانندگی کنید درگ کنید که با یک سرعت مطمئن و متوسط رانندگی کنید زیرا هر چه سرعت بالاتر برود اصطکاک لاستیک و سطح خیابان بیشتر شده و گرمای ایجاد شده از این اصطکاک افزایش یافته و می تواند همین امر به فرسایش سریع لاستیک منجر شود. در سرعتهای بالا زمانی که بخواهید ترمز بگیرید مجدداً اصطکاک افزایش پیدا کرده و همین امر می‌تواند باعث از بین رفتن آج لاستیک ها شود.

  • تایرها را به صورت ضربدری جابجا کنید.

همان طور که میدانید فشار بر روی همه چرخ ها به یک میزان توزیع نمی شود و زمان ترمز نیز معمولاً چرخهای جلو اصطکاک بیشتری با سطح جاده خواهند داشت.

به همین دلیل شما باید برای آن که از فرسایش لاستیک ها به صورت نا متواضع پیشگیری کنید آنها را هر چند مدت یک بار به صورت ضربدری با یکدیگر جابجا کنیم یعنی چرخهای جلو را با چرخهای عقب تعویض نمایید.

در این حالت اصطکاک به چرخ ها به یک میزان وارد شده و چرخ ها در زمان هماهنگ شد های فرسوده می شوند و در این حالت شما می توانید در یک زمان برای خرید چهار چرخ اقدام کنید.

  • تایر پا را به صورت منظم چک کنید.

یکی از راههای تشخیص لاستیک سایی و رفع لاستیک سایی این است که هر چند ماه یکبار لاستیک ها را بررسی کنید و ببینید که آیا به صورت چشمی آنها از بین رفته و یا فرسایش یافته اند یا خیر.

در همین بررسی‌ها ممکن است متوجه شوید که سنگریزه هایی در اجلاسی که وجود دارد که اگر این سنگ ریزه ها در آب بماند می تواند باعث سوراخ شدن لاستیک شود.

  • باد لاستیک ها را متناسب با فصل تنظیم کنید.

با توجه به فصل سرما و گرما باید باد لاستیک ها را تنظیم کنید. پس بهتر است قبل از شروع هر فصل نسبت به تنظیم فشار باد لاستیک اقدام کنید زیرا تغییرات دمای محیط بیرون می تواند باعث انبساط و یا انقباض ه باد داخل لاستیک شده و باعث ساییده شدن لاستیک گردد.

  • بالانس چرخها را جدی بگیرید.

مهم ترین عاملی که باید برای پیشگیری از لاستیک سایی انجام دهید بالانس چرخ ها می باشد. با بالانس چرخ ها فشار به چرخ ها به صورت متوازن وارد می شود و همین امر می تواند از فرسایش سریع لاستیکها جلوگیری کند.

پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از فرسایش سریع چرخ ها هر چند ماه یک بار چرخ ها و لاستیک ها را بالانس کنید.

تفاوت فاق لاستیک 60 با 65 چیست؟ برای اطلاع از تفاوت فاق لاستیک 60 با 65 می توانید بر روی لینک کلیک نمایید و به صفحه مربوطه در اتوصافکار مراجعه نمایید.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم علت لاستیک سایی خودرو را با هم بررسی کنیم و بهتر است بدانید تمام دلایل گفته شده برای علت لاستیک سایی چرخ عقب پراید،علت لاستیک سایی چرخ عقب پژو ۴۰۵، علت لاستیک سایه چرخ جلو از بیرون پراید، علت لاستیک سایی چرخ عقب ال نود و علت لاستیک سایی چرخ جلو تیبا و همه ماشین ها میباشد و شما میتوانید از راه های گفته شده برای تشخیص لاستیک سایی و رفع لاستیک سایی در این مقاله استفاده کنید.

سوالات متداول

انواع لاستیک سایی خودرو کدام اند؟

انواع لاستیک سایی خودرو شامل: لاستیک سایی از کناره، لاستیک سایی از وسط، لاستیک سایی از لبه درونی لاستیک سایی از لبه بیرونی و پله شدن لاستیک می باشد.

لاستیک سایی چرخ جلو از بیرون چه زمانی اتفاق می افتد

در چه مواقعی لاستیک سایی چرخ جلو و عقب از بیرون اتفاق می افتد؟ اگر زاویه ی کستر، کمبر، محر چرخ افزایش یابد لاستیک سایی از بیرون تایر یا لاستیک سایی چرخ جلو از بیرون رخ می دهد.

لاستیک سایی چرخ جلو و عقب از داخل چه زمانی رخ می دهد

چه زمانی لاستیک سایی چرخ جلو و عقب از داخل صورت می گیرد؟ علت لاستیک سایی چرخ جلو از داخل پراید چیست؟ اگر زاویه ی کمبر یا toe کاهش یابد و یا در جلوبندی فنر خودرو مشکلی رخ دهد، در این شرایط ساییدن لاستیک داخل یا لاستیک سایی در چرخ جلو از داخل رخ می دهد.

مقالات اخیر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید