پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
سرامیک خودرو چیست | مزایا و معایب سرامیک خودرو | بهترین برند سرامیک خودرو

سرامیک خودرو

ماشین بدنه ماشین یکی از مهمترین قسمت هایی است که جلب توجه می کند و صاحبان خودرو همیشه در پی یافتن راهی برای زیباتر جلوه دادن ماشین خود هستند. این مقاله قصد داریم درباره سرامیک خودرو توضیحات جامعی به شما ارائه دهیم تا بیشتر با این مواد که باعث براق شدن بدنه خودرو می شوند آشنا شوید.

سرامیک خودرو چیست

وقتی صحبت از براق شدن سطح بدنه ماشین می شود سرامیک خودرو یکی از پرتکرارترین کلماتی است که استفاده می‌شود و شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که سرامیک خودرو چیست؟

سرامیک خودرو نوعی پلیمر مایع می باشد که بر روی بدنه ماشین قرار داده می شود و زمانی که با رنگ خودرو ترکیب شد یک لایه هیدروفوبیک ایجاد می کند که این لایه خاصیت آب گریزی خواهد داشت.

با قرار دادن این مواد پلیمری بر روی بدنه ماشین می توان ظاهر شفاف و براقی را به آن هدیه داد و از بدنه ماشین در برابر گرد و غبار محافظت کرد.

سرامیک خودرو چیست
سرامیک خودرو چیست

نانو سرامیک خودرو چیست

نانو سرامیک ح خودرو نیز نوعی پلیمر مایع میباشد که با نام گلس کوتینگ نیز شناخته می شود. پوشش نانو سرامیک خودرو که همان پلیمر مایع است بر روی بدنه ماشین ریخته می شود و زمانی که با رنگ خودرو ترکیب شد یک لایه آبگریز بر روی سطح بدنه ماشین ایجاد می کند که می تواند بدنه ماشین را در برابر گرد و غبار محافظت کرده و ظاهر براق و شفافی به آن بدهد.

نانو سرامیک خودرو وقتی بر روی بدنه قرار می‌گیرد می تواند معایب جزئی بدنه را ترمیم کند و خط و خش هایی که بر روی بدنه ماشین ایجاد شده است را ناپدید کند.

تفاوت نانو سرامیک خودرو با پولیش معمولی در مدت زمان ماندگاری سرامیک خودرو و دوام آن می باشد به عبارتی می توان گفت مدت زمان ماندگاری سرامیک خودرو بیشتر از پولیش بوده و به همین دلیل برای خودروهای لوکس معمولاً از پوشش نانو سرامیکی خودرو استفاده می شود.

کیفیت پوشش نانو سرامیک بدنه خودرو

زمانی که قرار باشد پوشش نانو سرامیک بدنه خودرو بر روی سطح ماشین قرار گیرد مهمترین مسئله ای که مطرح می‌شود این است که قرار است از چه موادی با چه کیفیتی استفاده شود.

هرچه مواد سرامیک بدنه خودرو برق او بهتر باشد و زیرسازی به صورت اصولی و صحیح انجام شده باشد کیفیت اجرای ش نانو سرامیک بدنه خودرو بالاتر می‌رود و همین امر می‌تواند روی دوام و ماندگاری آن تاثیر مستقیم بگذارد.

برندهای مختلفی اقدام به تولید سرامیک بدنه خودرو کرده‌اند که در این برند ها زمان خشک شدن سرامیک خودرو متفاوت خواهد بود و هر کدام از آنها کیفیت متفاوتی دارند. کلی به طور کلی می توان گفت بهترین برند سرامیک خودرو عبارتند از سرامیک پرو، کارپرو،ناژول، سیستم ایکس،کیوب باند و سوناکس.

البته مورد بعدی که میتواند تاثیر مستقیم در مدت زمان ماندگاری سرامیک خودرو داشته باشد نحوه زیر سازی و اجرای صحیح تکنیک نانو سرامیک توسط فرد متخصص می باشد.

پس اگر می خواهید از مزایای نانو سرامیک خودرو بهره مند شوید علاوه بر آنکه باید توجه داشته باشید تا از بهترین برند سرامیک خودرو برای شما استفاده شود باید به یک مرکز تخصصی مراجعه کنید تا از کیفیت بالای خدمات آن اطمینان داشته باشید.

مزایا و معایب نانو سرامیک خودرو

نانو سرامیک خودرو مزایای زیادی می تواند برای صاحبان ماشین داشته باشد که به اختصار هر یک از این مزایا را برای شما توضیح خواهیم داد:

مزایا سرامیک خودرو

  • محافظت از رنگ بدنه ماشین

مهمترین مزیت پوشش نانو سرامیکی خودرو محافظت از رنگ بدن می باشد زیرا از تماس مستقیم بدلیه ماشین با عوامل بیرونی جلوگیری می کند و همین امر می تواند جلوی آسیب‌های مختلف مانند نور آفتاب و گرد و غبار به بدنه ماشین را بگیرد.

زمانی که پوشش سرامیک بدنه خودرو قرار داده می شود می توان از کدر شدن رنگ خودرو جلوگیری کرد و لایه مقاوم بر روی بدنه ماشین قرار داد. می‌توان گفت مهمترین وضعیت سرامیک خودرو ایجاد پوشش قوی بر روی بدنه و محافظت در برابر آسیب های بیرونی است.

البته توان گفت علاوه بر محافظت از رنگ بدنه استفاده از پوشش نانو سرامیکی خودرو می‌تواند کاری کند تا ماشین شما مانند روز اول درخشندگی داشته باشد.

  • ماندگاری پوشش نانو سرامیکی

وجود پوشش نانو سرامیک بدنه خودرو این مدیریت را به همراه دارد که مقاوم تر از رنگ بدنه ماشین است و یک لایه محکمة بر روی بدنه ماشین ایجاد می کند. همین امر می‌تواند دوام پوشش ماشین را افزایش دهند و در صورتی که نگهداری سرامیک خودرو به صورت کامل و درست انجام شود می تواند برای مدت زمان طولانی تری بر روی ماشین باقی بماند و جلوه زیباتری به ماشین بدهد.

  • تمیزی بدنه ماشین

یکی دیگر از مواردی که باید به عنوان مزایا و معایب سرامیک خودرو به آن پرداخته شود کمک به تمیزی بدنه خودرو می باشد. زمانی که پوشش سرامیک خودرو بر روی بدنه قرار می گیرد به دلیل وجود خاصیت آب گریزی حشرات و لکه ها و ذرات گرد و غبار بر روی بدن باقی نمی ماند و همین امر می تواند باعث شود بدنه ماشین همیشه تمیز باشد.

همچنین اگر گرد و غباری بر روی ماشین قرار گرفت تنها با یک پارچه تمیز سطح بدنه تمیز می شود و دیگر نیازی به استفاده از مواد شستشوی خاص نخواهد بود.

شاید بتوان گفت این موردی که از مهم‌ترین مزایا و معایب سرامیک خودرو از دی را دیگر نیاز به تمیز کردن زیاد خودرو نیست و شما می توانید همیشه ظاهری جذابی از ماشین تان داشته باشید.

مزایا و معایب نانو سرامیک خودرو
مزایا و معایب نانو سرامیک خودرو

معایب سرامیک خودرو

  • زمان خشک شدن سرامیک خودرو

با توجه به مزایای گفته شده معایب پوشش نانو سرامیک می‌تواند زمان خشک شدن سرامیک خودرو باشد.

هر چند که اگر نگهداری سرامیک خودرو به صورت درست انجام شود می تواند ظاهر شفاف و براقی برای ماشین شما برای مدت طولانی داشته باشد اما استفاده از پوشش نانو سرامیکی خودرو در چند مرحله انجام می‌شود و برای انجام شدن این چند مرحله نیاز به چند روز زمان دارد. در صورتی که بخواهید این کار به صورت تخصصی و ظریف برای شما انجام شود باید زمان چند روز برای این کار صرف کنید.

  • تخصصی انجام شدن سرامیک خودرو

یکی دیگر از معایب سرامیک خودرو این است که حتماً باید توسط نیروی متخصص و با تجربه انجام شود و در صورتی که فرایند سرامیک کردن ماشین به درستی انجام نشود ظاهر خوبی برای ماشین شما نخواهد داشته و می‌تواند به بد شکل شدن بدنه ماشین منجر شود.

  • هزینه سرامیک خودرو

یکی از معایب پوشش نانو سرامیک خودرو هزینه بالای اجرا کردن این تکنیک می باشد. در مقایسه با پولیش و واکس ماشین پوشش نانو سرامیک خودرو هزینه بالاتری دارد و در عوض نیز کیفیت و دوام بالاتری نیز به همراه خواهد داشت اما اگر هزینه برای شما فاکتور مهمی است این گزینه را می توان به عنوان معایب پوشش نانو سرامیک در نظر گرفت.

انواع سرامیک خودرو

در این قسمت از مقاله می خواهیم انواع پوشش نانو سرامیکی خودرو را برای شما توضیح دهیم زیرا هر مورد از پوشش نانو سرامیکی درجه سختی مختلفی داشته و همین امر می‌تواند باعث تفاوت کیفیت آنها بشود.

به طور کلی می‌توان گفت کاور های سرامیکی خودرو در انواع زیر طبقه بندی می شوند که هر کدام از آنها می‌توانند در مقابل گرد و غبار بدنه ماشین را محافظت کنند.

انواع سرامیک خودرو
انواع سرامیک خودرو

نانو سرامیک پلیمری

پوشش نانو سرامیک پلیمری می تواند با رنگ بدن ترکیب شود و کاملاً رنگ بدنه را پوشش دهد و جزئی از رنگ محسوب شود. به همین دلیل دوام نانو سرامیک پلیمری بالا بوده و در صورت نارضایتی پاک کردن آن کار راحتی نیست.

پوشش سرامیک کوارتزی

 سرامیک کوارتزی مقاومت بالاتری داشته و یکی از پوشش های سخت به شمار می رود که می تواند در برابر خط و خش بسیار زیاد از بدنه ماشین محافظت کند و از ایجاد خط و خش جلوگیری کند. ماندگاری سرامیک کواکسی بسیار بالا بوده و این پوشش می تواند برای مدت زمان طولانی تری بدنه ماشین را براق و شفاف نگه دارد.

نانو سرامیک هیبریدی

در صورتی که سرامیک کوارتزی و نانو سرامیک پلیمری با یکدیگر ترکیب شود پوشش نانو سرامیک هیبریدی یا ترکیبی ایجاد می‌شود که به آن بهترین کاور سرامیکی گفته می‌شود. مقاومت و دوام نانو سرامیک هیبریدی بسیار بسیار بالا بوده و می‌تواند از رنگ بدنه ماشین محافظت کند.

در این قسمت از مقاله شما با انواع سرامیک خود را آشنا شدید و می توانید متناسب با کاربرد خود یکی از این انواع سرامیک خودرو را برای پوشش بدنه ماشین را انتخاب کنید.

مراحل نانو سرامیک خودرو

برای نانو سرامیک خودرو لازم است که چندین مرحله به صورت گام به گام انجام شود که درست انجام شدن این مراحل می‌تواند بر مدت زمان ماندگاری سرامیک‌خودرو تاثیر گذار باشد و باعث دوام بیشتر سرامیک‌خودرو شود.

  • شستشوی بدنه خودرو

در در مرحله اول قبل از آن که قرار باشد مواد سرامیک خود را بر روی بدنه ماشین قرار گیرد باید با استفاده از شوینده های مخصوصی بدنه را از هرگونه کثیفی پاک نمود. (مطالعه بیشتر: شامپو خودرو چیست )

  • احیای رنگ ماشین

در مرحله دوم از اجرای نانو سرامیک خودرو باید در صورتی که رنگ خودرو آسیب دیده باشد آن را ترمیم کرد که برای این کار باید خط و خش ها و رنگ شدگی ها ترمیم شوند. در در این مرحله می توان از خمیر کلی بار برای جرم گیری بدنه استفاده کرد تا رنگ بدن را از هرگونه لکه برطرف کرد.

  • پولیش کاری بدنه ماشین

در مرحله سوم برای آن که بتوان مواد سرامیکی خودرو را بر روی بدنه استفاده کرد باید با استفاده از دستگاه پولیش تمام خط و خش های بدنه ماشین را برطرف نمود. برای این کار می توان از چراغ قوه های خورشیدی استفاده کرد تا امواج و فرو رفتگی های بدنه ماشین را متوجه شد و با استفاده از پولیش و مواد مخصوص بدنه ماشین را برای استفاده از مواد سرامیک خود را آماده نمود.

  • اجرای پوشش نانو سرامیک خودرو

در مرحله آخر نوبت به اجرای پوشش نانو سرامیک می‌رسد و باید مواد سرامیک خودرو که از بهترین برند انتخاب شده‌اند با استفاده از پنل خشک کن بر روی بدنه ماشین ریخته شود. تمام مراحل قبلی برای اجرای پوشش نانو سرامیک انجام شد و اگر از بهترین مواد سرامیک خودرو استفاده شود از افراد متخصص برای اجرای پوشش نانو سرامیک بهره گرفته شود می تواند نتیجه بسیار خوبی برای شما به همراه داشته باشد.

مراحل نانو سرامیک خودرو
مراحل نانو سرامیک خودرو

هزینه پوشش نانو سرامیک خودرو

است با مشاهده عکس ماشین سرامیک شده شما هم برای انجام پوشش نانو سرامیک خودرو ترغیب شده باشید اما بهتر است قبل از آن که اقدام به این کار کنید نظرات در مورد سرامیک خودرو را بخوانید و بیشتر با مزایا و معایب نانو سرامیک خودرو آشنا شوید.

عوامل مختلفی در تعیین هزینه پوشش نانو سرامیک خودرو تاثیرگذار هستند که مهمترین آن استفاده از بهترین برند سرامیک خودرو و تخصص فردی است که سرامیک خودرو را انجام می دهد و هر چه فرد متخصص در باشد و برند بهتر باشد هزینه پوشش نانو سرامیک خودرو بالاتر خواهد رفت.

فیلم سرامیک خودرو

در این قسمت از مقاله تصمیم گرفتیم فیلم سرامیک خودرو را برای شما قرار دهیم تا بیشتر با این پوشش آشنا شوید و با دید آگاهانه تری برای انجام سرامیک خودرو خود اقدام کنید.

مقالات اخیر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید