پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
لاستیک پهن بهتر است یا باریک | مزایا و معایب استفاده از لاستیک پهن و باریک | کدوم مناسب منه ؟

لاستیک پهن بهتر است یا باریک

لاستیک خودرو از آن جهت که تنها سطحی از خودرو است که با زمین تماس دارد، تاثیر بسیار قابل توجهی در تعیین کیفیت رانندگی شما دارد.

عوامل مختلفی هستند که کیفیت تایر های خودروی شما را تعیین می‌کنند که از این عوامل می‌توان به پهنای لاستیک، فاق آن، جنس و طرح آج های آن اشاره کرد.

هر یک از این عوامل می‌توانند تاثیر به سزایی در کیفیت رانندگی شما داشته باشند و مجموعه آن ها است که سطح رانندگی شما را تعیین می‌کند. اما یکی از مهم ترین عوامل که در این مقاله قصد بررسی آن را داریم، پهنای خودرو است.

برخی خودرو ها، پهنای لاستیک مشخصی دارند. مثلا در خودرو های سنگین، شما هرگز لاستیک های باریک را مشاهده نمی‌کنید چرا که باید توانایی تحمل بارهای سنگین را داشته باشند. اما در خودرو های سواری معمولی که روزانه در سطح شهر در حال تردد هستند کدام پهنا مناسب است؟‌

برای ماشین معمولی، لاستیک پهن بندازیم یا باریک ؟

برای ماشین معمولی، لاستیک پهن بندازیم یا باریک ؟

نخست این که به یاد داشته باشید که پهن کردن و یا باریک کردن تایر خودرو، باید در یک محدوده استاندارد انجام شود و نباید در آن افراط نمود. هر خودرو دارای یک سایز استاندارد برای تایر است که هنگام خرید نیز همان سایز روی آن نصب شده است. اما افراد بنا به سلیقه خود می‌توانند آن ها را با لاستیک های دیگر جایگزین کنند.

معمولا لاستیک های باریک تر از سایز استاندارد ارائه شده توسط کارخانه، روی ماشین ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرند چرا که ممکن است در اثر بار اضافه ترکیده و خطرات جانی و مالی زیادی را ایجاد نمایند.

اما استفاده از لاستیک های پهن تر نسبت به سایز فابریک کارخانه در برخی موارد پیشنهاد می‌شود. در این جا برخی مزایا و معایب استفاده از لاستیک های پهن روی خودرو را بررسی خواهیم کرد.

مطالعه پیشنهادی : تفاوت قیمت لاستیک بارز دولتی و آزاد

مزایای استفاده از لاستیک پهن روی خودروی سواری معمولی

یکی از مسائلی که در وهله اول موجب می‌شود افراد زیادی جذب لاستیک های پهن شوند، ظاهری بسیار زیبایی است که به خودرو می‌بخشد. اما مزایای لاستیک پهن تنها به همین مورد و زیبایی و جذابیت ظاهری محدود نمی‌شود.

استفاده از لاستیک پهن باعث می‌شود فرمان پذیری و هندلینگ خودرو بسیار راحت تر شود. لاستیک پهن تر به معنی افزایش اصطکاک سطح تایر و چرخ با سطح زمین است که موجب افزایش چسبندگی تایر به زمین می‌شود. این موضوع باعث می‌شود رانندگی به خصوص در پیچ جاده ها راحت تر باشد.

همچنین لاستیک پهن تر، به خاطر همین خصلت چسبندگی بیش تر، مسافت ترمز گیری کوتاه تری دارد که موجب می‌شود در مواردی بتوانید از برخی تصادفات جلوگیری نمایید.

معایب استفاده از لاستیک پهن روی خودروی سواری معمولی

با آن که لاستیک های پهن مزایای فوق العاده ای دارند اما معایب آن ها نیز غیر قابل چشم پوشی است.

استفاده از لاستیک های پهن در سطوح لغزنده و خیس بسیار نامناسب است. چرا که موجب لیز خوردن خودرو می‌شود. علاوه بر آن، خروج آب از بین آج های خودرو سخت تر صورت می‌گیرد و در نتیجه کنترل آن سخت تر می‌شود.

زمانی که در سطوح معمولی و خشک رانندگی می‌کنید، به خاطر اصطکاک بیش تر تایر با سطح زمین، فشار بیش تری به خودرو وارد می‌شود و همین موضوع سبب می‌شود مصرف سوخت خودرو بالا برود. علاوه بر این موضوع، لاستیک های پهن تر روی روند شتاب گیری خودرو نیز تاثیر منفی خواهند گذاشت.

از بین معایب لاستیک های پهن می‌توان به هزینه بیش تری که باید برای خرید آن ها و همین طور تعویض آن ها بپردازید اشاره کرد. این هزینه صرفا به خاطر متریال بیش تری است که در تولید لاستیک مورد استفاده قرار می‌گیرد و ربطی به میزان کیفیت لاستیک خریداری شده ندارد.

انتخاب بین لاستیک های باریک و پهن تا حد بسیار زیادی بستگی به خود شما دارد و نمی‌توان نظر قطعی در این مورد ارائه داد. شما باید با بررسی مزایا و معایب لاستیک های باریک و پهن، با توجه به نیاز خود از میان این دو انتخاب نمایید.

مشورت گرفتن از تعمیرکاران مجرب و تیونر های خودرو نیز می‌تواند به شما در تصمیم گیری کمک کند.

به یاد داشته باشید که بسیاری از تعمیرکاران ممکن است به خاطر دریافت هزینه بیش تر برای تعویض تایر، تعاریف اغراق آمیزی از این تایر ها ارائه دهند که موجب شود در تصمیم گیری به اشتباه بیفتید.

برای ماشین اسپورت، لاستیک باریک بندازیم یا پهن

برای ماشین اسپورت، لاستیک باریک بندازیم یا پهن

یکی از عواملی که باعث می‌شود خودرو های اسپرت هویت خود را حفظ کنند استفاده از لاستیک های پهن است. تا جایی که برخی افراد به تایر های پهن، تایر اسپورت می‌گویند.

بسیاری از رانندگان به خاطر علاقه زیادی که به ماشین های اسپورت دارند، از تایر های پهن تر روی خودروی خود استفاده می‌کنند که موجب افزایش شباهت خودروی آن ها به ماشین های اسپورت شود.

برای خودرو های اسپرت، باید از لاستیک های پهن تر ( البته در محدوده استاندارد تعریف شده ) استفاده کنید تا میزان چسبندگی آن افزایش یابد.

شاید براتون جالب باشه :

صدا دادن لاستیک جلوی پراید

لاستیک 165 بهتره یا 175

علت خرابی تلسکوپی فرمان پراید

بهترین کارخانه های لاستیک سازی ایران

تفاوت لاستیک 205 با 185

لاستیک گل ریز یا گل درشت

معایب لاستیک پهن برای 206

تفاوت فاق لاستیک 60 با 65

مزایا و معایب لاستیک 205 برای پژو 405

مقالات اخیر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید