پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
میزان باد لاستیک پراید صبا | لاستیک باد صبا رو چقدر باد بزنیم ؟

میزان باد لاستیک پراید صبا

یکی از موثرترین عواملی که روی سطح رانندگی تاثیر مستقیم دارد، سلامت تایر هاست. هر کسی که مدت زیادی با ماشین ها و رانندگی سر و کار داشته باشد از اهمیت این امر آگاه است و می‌داند تا چه حدی سلامت لاستیک خودرو می‌تواند روی کیفیت رانندگی تاثیر گذار باشد.

فاکتورهای متعددی، تایر خودرو را تبدیل به یک لاستیک مناسب می‌کند. عواملی مانند سایز رینگ و لاستیک از جمله پهنا و فاق و قطر آن روی شیوه رانندگی شما تاثیرگذار خواهند بود. اما یکی از عوامل بسیار مهم که می‌خواهیم در این مقاله به آن بپرازیم، میزان باد لاستیک است که این امر شامل حال میزان باد لاستیک پراید و دیگر خودروها نیز می شود.

مقاله پیشنهادی : میزان باد لاستیک 175 پراید

خودروی پراید پر استفاده ترین خودروی ایرانی حال حاضر کشور است و علت این فروش بالا، قیمت پایین و صرفه اقتصادی خرید آن است. کی از روش ها برای جلوگیری از خراب شدن لاستیک های پراید، بررسی فشار باد لاستیک پراید می باشد.

میزان زیاد استفاده از این خودرو موجب شده است که بسیاری از رانندگان دغدغه پیدا کردن تایر مناسب را داشته باشند. اگر در انتخاب میزان باد لاستیک پراید صبا شک دارید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا علاوه بر مقدار باد لاستیک پراید، با نحوه تنظیم باد لاستیک پراید آشنا شوید.

یکی از سوالات پرتکراری که توسط بسیاری از کاربران مطرح می شود این است که لاستیک بارز دولتی و لاستیک آزاد از نظر قیمت چه تفاوت هایی با هم دارند. برای بررسی دقیق قیمت این دو لاستیک، مقاله تفاوت قیمت لاستیک بارز دولتی و آزاد را از دست ندهید.

مقدار باد لاستیک پراید صبا چقدراست

باد لاستیک پراید صبا چقدر باشه بهتره ؟

باد استاندارد لاستیک پراید صبا نیز مانند هر تایر دیگری باید به صورت دوره ای و منظم تنظیم گردد. تنظیم باد لاستیک پراید صبا به صورت دوره ای علاوه بر اینکه کیفیت رانندگی شما را بالا خواهد برد موجب کم تر شدن مصرف سوخت و دوام بیش تر تایر نیز خواهد شد. به همین دلیل توصیه می شود بررسی استاندارد باد لاستیک پراید را همیشه در اولویت قرار دهید.

صافکاری توسط دستگاه مکش یکی از مدرن ترین شیوه های صافکاری می باشد که در مجموعه اتوصافکار این خدمات در کوتاه ترین زمان و با مناسب ترین هزینه انجام می شود. برای دریافت این خدمات به صفحه صافکاری با مکش مراجعه کنید.

هر ۳۰ روز یک بار، باید برای تنظیم درجه باد لاستیک پراید اقدام کنید تا مشکلی وجود نداشته باشد. در صورت عدم توجه به موقع تنظیم باد پراید، ممکن است مشکلاتی را برای شما به همراه داشته باشد؛ البته لازم به ذکر است که وقتی به اندازه ۱۰ درجه تغییر دما به وجود می‌آید نیز باید باید لاستیک بررسی گردد.

برای بررسی میزان درجه تنظیم باد لاستیک پراید بهتر است به یک تعمیرگاه ماهر مراجعه کنید.

تعمیرگاه مورد نظر خودتو در لیست تعمیرگاه های تهران پیدا کن

میزان باد لاستیک پراید در تابستان

میزان باد تایر پراید صبا، یا میزان فشار لاستیک، در موارد مختلف مثل لاستیک های عقب و جلو یا برای رانندگی در سطح شهر و یا اتوبان ها و جاده های طولانی می‌تواند متفاوت باشد.

یکی از روش هایی که شما را از رنگ کاری مجدد و بتونه کاری خودرو بی نیاز می کند، صافکاری به روش pdr می باشد که با مراجعه به صفحه صافکاری پی دی ار می توانید در این باره اطلاعات بیشتری کسب کنید.

همچنین میزان فشار با توجه به فصل نیز متفاوت است.

اندازه باد لاستیک پراید صبا، همان طور که گفته شد، در شرایط مختلف می تواند متفاوت باشد. بهتر است فشار باد لاستیک پراید صبا در زمستان، یک درجه بیش تر از میزان باد لاستیک پراید در تابستان باشد.

میزان فشار باد مناسب در هر تایر، روی آن درج شده است که البته عددی حدودی می‌باشد.

اگر می خواهید بدانید لاستیک 175 برای پراید بهتر است یا 165، به صفحه تفاوت لاستیک 165 با 175 پراید مراجعه کنید.

تنظیم استاندارد باد پراید صبا

سایز استاندارد لاستیکی که برای پراید صبا به کار می‌رود، ۱۳ است که عدد درج شده روی آن از ۲۹ تا ۳۱ می‌باشد. بهترین حالتی که می‌توانید برای میزان فشار باد لاستیک پراید صبا در نظر بگیرید عدد میانگین، یعنی ۳۰ است. البته در صورتی که پراید صبا بنزینی باشد.

در مورد میزان باد لاستیک پراید دوگانه سوز باید بگوییم که به خاطر شرایط ماشین، حالتی پیش می‌آید که وزنی که لاستیک های عقب حمل می‌کنند بیش تر می‌شود و در نتیجه فشار باد لاستیک های عقب و جلوی آن باید متفاوت باشد.

بهتر است فشار باد لاستیک جلوی پراید صبا روی ۳۲ و فشار باد لاستیک عقب آن روی ۳۵ تنظیم شود تا بهترین کیفیت رانندگی را داشته باشید.

اگر در هنگام حرکت از خودرو خود صداهایی عجیب به گوشتان می رسد برای بررسی دلایل و نحوه رفع آن به صفحه صدای تق تق چرخ جلو پراید مراجعه کنید.

به یاد داشته باشید که انتخاب باد مناسب لاستیک پراید صبا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و این اهمیت تنها محدود به دوام لاستیک ها نمی‌شود.

در صورتی که میزان باد تایر پراید درست تنظیم نگردد احتمال ترکیدن آن حین رانندگی وجود دارد که می تواند حادثه ای بسیار خطرآفرین باشد و آسیب های مالی و آسیب های جانی غیر قابل جبرانی را به بار بیاورد.

در صورتی که خودرو شما به خدمات صافکاری و نقاشی نیاز دارد می توانید با مراجعه به صفحه صافکاری در محل این خدمات را در محل دریافت کنید.

راجع به میزان باد مناسب لاستیک پراید صبا، صحبت کردیم اما اگر بخواهید بدون اعداد و ارقام و یا هر سی روز یک بار میزان باد لاستیک را بررسی کنید باید به شیوه های زیر عمل نمایید:

ماشین خود را روی زمین صاف نگه دارد و از رو به رو به تایر های جلو نگاه کنید. اگر شکم لاستیک ها خیلی خیلی کم باشد و یا اصلا شکم نداشته باشد باد لاستیک بیش از حد زیاد است و باید از باد آن کم کنید تا قسمت پایینی تایرها کمی شکم داشته باشد.

مقاله پیشنهادی : تفاوت لاستیک ایرانی و خارجی

همین کار را با لاستیک های عقبی انجام دهید و از عقب به آن ها نگاه کنید. باد بیش از اندازه لاستیک موجب می‌شود رانندگی حالتی کوبشی پیدا کرده و سرنشینان را ازار دهد.علاوه بر این، اگر باد چرخ پراید زیاد باشد، موجب کاهش طول عمر اتاق و جلوبندی و دسته موتور و موتور می‌شود چرا که ضرباتی که از آسفالت وارد می‌شوند خنثی نشده و همه به اتاقک ماشین منتقل می‌گردند.

اگر شکم لاستیک ها بیش از حد و زیاد باشد، نشان می‌دهد که باد لاستیک کم است و باید باد آن را زیاد کنید. باد کم لاستیک موجب می‌شود خودرو درست حرکت نکند و حالت پنچری داشته باشد.

در نهایت، با وجود آن که اعداد اعلام شده رضایت بیشتر رانندگان را جلب می‌کنند اما ممکن است بنا به سلیقه و بنا به شرایط مجبور به کم یا زیاد تر کردن فشار باد لاستیک پراید صبا باشید. اما بهتر است همواره نکات ایمنی را رعایت کنید و مطمئن شوید که امکان ترکیدن لاستیک و وارد شدن آسیب جانی به شما یا سرنشینان وجود نخواهد داشت.

جمع بندی

بررسی میزان باد و فشار لاستیک پراید یکی از اقدامات ضروری هر خودرو سواری می باشد. اگر می خواهید اطلاعات کاملی درمورد میزان باد لاستیک پراید 131، باد لاستیک پراید در تابستان، میزان باد لاستیک 165 پراید و… بدست آورید، این مقاله را مطالعه کنید.

سوالات متداول

میزان باد لاستیک پراید در تابستان چقدر است؟

همانطور که گفتیم میزان باد لاستیک پراید با توجه به فصل متفاوت است. به این منظور بهتر است فشار باد لاستیک پراید صبا در زمستان، یک درجه از میزان باد لاستیک پراید در تابستان بیشتر باشد.

میزان باد استاندارد لاستیک پراید چقدر است؟

استاندارد باد لاستیک پراید در حالت کلی 13 است اما عدد درج شده روی آن از ۲۹ تا ۳۱ می‌باشد. بهترین حالتی که می‌توانید برای میزان فشار باد لاستیک پراید صبا در نظر بگیرید عدد ۳۰ است. البته در صورتی که پراید صبا بنزینی باشد.

شاید برای شما هم سوال باشد :

صدا دادن لاستیک جلوی پراید

علت خرابی تسلکوپی فرمان پراید

بهترین کارخانه های لاستیک سازی ایران

تفاوت لاستیک 205 با 185

لاستیک گل ریز یا گل درشت

معایب لاستیک پهن برای 206

تفاوت فاق لاستیک 60 با 65

مزایا و معایب لاستیک 205 برای پژو 405

مقالات اخیر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید