پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
نکات مراقبت از بنز | اگه دوست داری پولتو هدر بدی نیا ! | نکات مهم در نگهداری بنز

نکات مراقبت از بنز

درسته که داشتن بنز خودش خیلی از مشکلات رو حل می کنه اما افرادی هستند که به کم راضی نیستند و وسواس این را دارند که از همه چیز به نحو احسن بهره بگیرند، تو این مقاله درباره یک سری نکات مهم و ضروری که اکثر بنز سواران به آن بر می خورند و مجبور به پرداخت هزینه های میلیونی می شوند صحبت می کنیم.

قبل از هر چیزی بریم سراغ این که این مقاله برای چی نوشته شده و قرار چه نکاتی رو به ما یاد بده و مهم تر از همه این ها، جواب به سوال چرا باید از بنزم مراقبت کنم!

چرا و چطور باید از بنزم مراقبت کنم ؟

چرا و چطور باید از بنزم مراقبت کنم ؟
چرا و چطور باید از بنزم مراقبت کنم ؟

مواردی که در این بخش به آن می پردازیم همگی برای جلوگیری از پرداخت هزینه های اضافی توسط شمای بنز سوار است، حتما برای شما هم پیش آمده است که می توانستید با پرداخت هزینه های جزئی و ابتدایی از پرداخت هزینه های هنگفت جلوگیری کنید اما این کار را نکرده اید. این مقاله خوراک شمایی است که آمده اید با رعایت یک سری نکات ریز از پرداخت هزینه های هنگفت جلوگیری کنید.

مراقبت از بدنه خودرو

یکی از سرسخت ترین شرایطی که برای خرید و فروش خودرو در نظر گرفت می شود، رنگ شدن و نشدن اتوموبیل می باشد! پس مهم ترین دلیلی که نگهداری از بدنه خودرو رو الزامی می کنه برنخوردن به مشکلی در هنگام خرید و فروش است.

صدمه دیدن بدنه خودرو علاوه بر اینکه ماشینتون رو از ظاهر می ندازه می تونه به طرز چشم گیری روی قیمت اتوموبیلتون تاثیر بزاره!یعنی وجود خط و خش های ساده روی ماشین می تونه به کلی ماشینتون رو از قیمت بندازه.

یکی از روش های جلوگیری از صدمه دیدن بدنه خودرو (به غیر از درست رانندگی کردن) انداختن پارچه خودرو می باشد، اصلی ترین دلیل استفاده از پارچه های خودرو برای جلوگیری از صدمه زدن نور خورشید به بدنه می باشد، نکته مهمی که در این میان پیش می آید این است که پارچه های اتوموبیل معمولی با این خودرو های لوکس تفاوت دارد.

اولین و مهم ترین نکته ای که باید برای نگهداری از بدنه خودروتون به آن دقت کنید، پارک نکردن خودرو در مناطق و جاهای پرخطر می باشد، از مهم ترین مناطق پر خطر برای خودرو ها می توان به : زیر درختان، ساختمان های درحال ساخت، کوچه های تنگ و… اشاره کرد.

کجا ماشینمو پارک کنم ؟ بهترین جایی که می شه ماشینتون رو پارک کنید در یک کلام دور از دسترس افراد و وسایل باشه، بهتره که ماشین رو در محیط های بسته پارک کنید که کمترین چیزی بتونه به بدنش آسیب وارد کنه.

بهره گرفتن از واکس های خودرو می تونه به طرز عجیبی روی سالم موندن بدنه خودروتون تاثیر بزاره، وجود یک لایه محافظ روی بدنه ماشین از هر جهت به نفع شماست.

نگهداری از موتور بنز

نگهداری از موتور بنز
نگهداری از موتور بنز

طبیعی است که موتور خودرو های لوکسی مانند بنز با سایر موتور های داخلی تفاوتی اساسی داشته باشند، به دلیل تفاوت استاندارد های خودرو سازی در کشور های مختلف برای نگهداری هر چه بهتر موتور های این خودرو ها باید

از آنجایی که این خودرو ها دارای موتور های پیچیده ای می باشند برای اینکه بتوانید موتوری سالم داشته باشید نیاز است که یکسری از نکات را رعایت کنید.

موتور خودرو های لوکسی مانند بنز تقریبا به هیچ عنوان خراب و دچار مشکل نمی شوند، اما بالاخره شرایطی پیش می آید که ممکن است موتور خودروی شما دچار مشکل شود و درست کار نکند.

برای پیشگیری از این مشکل بهتر است بعد از چند هزار کیلومتری که رانندگی می کنید روغن موتور ماشین رو عوض کنید و یا به عبارتی ماشینتون رو سرویس کنید.

یکی از سنگین ترین اشتباهاتی که رانندگان انجام می دهند این است که خودرو را بدون روغن حرکت می دهند، این اشتباه باعث ایجاد مشکلات جدی ای برای موتور می شود و در نهایت شما را در خرج های غیر ضروری و بالا می اندازند.

نگهداری از جعبه دنده

نگهداری از جعبه دنده
نگهداری از جعبه دنده

داشتن خودرو های لوکس و گران قیمت تا حدودی شما را با دست و پنجه نرم کردن با مشکلات متداول راحت می کند، بنز یکی از همین خودرو هاست که به واسطه اینکه جعبه دنده اتوماتیک دارد بسیاری از مشکلاتی که خودرو های دنده ای با آن برخورد می کنند را بر دوش شما نمی اندازد.

اما توجه داشته باشید که داشتن خودروی دنده ای نمی تواند پارچه ای روی بد رانندگی کردن شما بندازد، جعبه دنده های اتوماتیک نسبت به جعبه دنده های دستی از حساسیت بالایی برخوردار هستند و مراقبت کردن از آن ها دارای دشواری های بیشتری می باشد.

سعی کنید که بعد از چند هزار کیلومتر رانندگی روغن جعبه دنده را تعویض کنید تا همیشه روغن تازه و متعادل داخل مخزن داشته باشید، روغن های جعبه دنده با نام انحصاری روغن واسکازین شناخته می شوند و به موقع تعویض نکردن آن ها می تواند مشکلات + هزینه های زیادی را برای صاحب ماشین بوجود آورد.

یکی دیگر از نکاتی که باید برای نگهداری از جعبه دنده بنز رعایت شود این است که در هنگام حرکت تا حد ممکن از توقف کردن پرهیز کنید و سعی کنید که دور موتور را به حد متعادل نگه دارید.

مراقبت از لاستیک های بنز

مراقبت از لاستیک های بنز
مراقبت از لاستیک های بنز

لاستیک ها از اساسی ترین بخش های هر خودرویی می باشند، برای خودرو بنز از بهترین نوع لاستیک استفاده شده است و نوبت تعویض کردن آن ها به این زودی ها فرا نمی رسد. اما نکاتی وجود دارد که رعایت کردن آن ها می تواند در نگهداری و طول عمر این لاستیک ها تاثیر بسیار زیادی بگذارند.

  • سعی کنید تا حد ممکن لاستیک های بنزتون رو تمیز نگه دارید و از ورود زباله به قسمت های مخلتف آن جلوگیری کنید.
  • در حالت کلی لاستیک ها به نور آفتاب حساس هستند و باعث فرسودگی آن ها می باشد پس سعی کنید تا حد ممکن لاستیک ها را در معرض شدید نور آفتاب دور نگه دارید.
  • در جاده هایی رفت و آمد کنید که کیفیت آسفالت مناسبی داشته باشید، جاده های خاکی و دست انداز های سنگین می تواند لاستیک شما را به کلی از دور خارج کنند.
  • حرکت به طرفین باید به حداقل خود برسد، کشیده شدن لاستیک روی آسفالت باعث ساییدگی و در نهایت افت طول عمر آن خواهد شد.

مراقبت از بنز در هوای سرد

تفاوتی ندارد که یک پراید داشته باشید و یا یک بنز، هوای سرد به شدت می تواند موجب کاهش تولید انرژی و قدرت هر خودرویی شود!

وجود ضد یخ در روغن موتور به شکل شگفت انگیزی روی کارکرد خودروی شما تاثیرگذاره پس به هیچ عنوان این موضوع را فراموش نکنید.

از تنظیم بودن باد لاستیکاتون اطمینان حاصل کنید، روغن موتور و جعبه دنده رو در زمانش تعویض کنید، از یخ زدن شیشه ها و پنجه ها جلوگیری کنید و هرازگاهی برای ترمیم چراغ خودروتان اقدام کنید.

نگهداری از کابین بنز

نگهداری از کابین بنز
نگهداری از کابین بنز

داخل کابین بنز از بهترین و با کیفیت ترین تکنولوژی های روز دنیا استفاده شده است، مانند کابین یک خلبان، راننده به دکمه های زیادی دسترسی دارد که هر کدام از این دکمه ها یک ویژگی را برای خودرو ایجاد و یا تغییر می دهند.

اکثر دکمه های مانیتور Benz از ضرافت خاصی برخوردار هستند و ممکنه که با یکم سختگیری از جانب شما برخی از این دکمه ها حالت اولیه خودشون رو از دست بدند و شکل نا فرمی به خودشون بگیرند.

پس بهتر است که با ملایمت خاصی با این دکمه ها و اهرم ها کار کنید! به هیچ عنوان وسایل خوراکی و خوردنی (بیشتر موادی که خاصیت چسبندگی دارند) رو به بدنه داخلی خودرو نزنید که تمیز کردنش براتون پر خرج خواهد بود.

اتوصافکار امیدوار است از این مقاله لذت برده باشید، این مطلب به مرور آپدیت می شود پس سر زدن به این صفحه می تونه برای شما نکات جالبی رو در بر داشته باشه.

مقالات اخیر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید