پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
اگزوز ماشین چیست | اجزای اگزوز خودرو | قیمت انواع اگزوز ماشین

اجزای اگزوز خودرو

اگزوز خودرو یکی از مهمترین قطعات در خودرو است که همه تقریبا آن را می‌شناسند اما شاید دقیقا عملکرد آن را ندارند.

اگزوز خودرو گازهایی را که موقع احتراق سوخت در موتور خودرو تولید می‌شود را به انتهای خودرو منتقل می‌کند. احتمالا دقت کرده اید که ماشین های قدیمی نسبت به ماشین های امروزی به مراتب پر سر و صداتر بوده اند که یکی از دلایل این موضوع ارتقا یافتن اگزوز هاست که وظیفه بی صدا کردن ماشین را برعهده دارند.

اگر بخواهیم اجزای اگزوز خودرو را نام ببریم اول از همه باید به منیفولد اشاره کنیم. قسمت های بعدی اگزوز نیز شامل لوله های رابط، کاتالیست، انبار اگزوز خودرو و لوله بلند خروج دود هر یک وظایفی دارند که در ادامه به شرح آن ها پرداخته ایم.

اگزوز چیست

اگر نمیدانید اگزوز چیست باید به شما بگوییم که یکی از قطعات مهم ماشین اگزوز است که گاز های شیمیایی تولید شده در سیلندر خودرو را به خارج هدایت میکند. اگر اگزز در خودرو وجود نداشته باشد گازها از اتومبیل خارج نخواهند شد و مانند یک زودپز که هیچ راه خروجی ندارد منفجر خواهد شد.

به همین دلیل اگزوز برای خروج گاز ها ساخته شده است. از دیگر کاربرد های اگسوز این است که آلایندگی هایی که در خودرو وجود دارند را کاهش میدهد و تا حد زیادی میزان دما و صدای تولید شده در اتومبیل را کاهش میدهند.

در پاسخ ساده تر به سوال اگزوز خودرو چیست باید بگوییم تصور کنید گاز هایی که دمای بالای 800درجه سانتی گراد دارند بدون آن که دمای ان ها کم شود با صدای زیاد از خودرو خارج شوند. در این صورت هم آلودگی صوتی زیادی ایجاد میشود و هم آلاینده های زیادی همراه با گرما به محیط اضافه میشوند.

به همین دلیل اگزوز ماشین اختراع شد تا اولا گاز ها به بیرون هدایت شوند و ثانیا دما و گرمای آن ها کم شود.

حالا که متوجه شدید اگزوز خودرو چیست در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با انواع اگزوز خودرو و اجزای سیستم اگزوز خودرو آشنا شوید. اجزای سیستم اگزوز خودرو در اگزوز های مختلف تغییراتی دارد که سبب کاهش و یا افزایش قدرت موتور خودرو میشود.

آموزش تعمیر اگزوز خودرو یکی از دوره های پرطرفدار در سراسر کشور می باشد که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید با حداقل سرمایه کسب و کار خود را راه اندازی کنید و درآمد کسب کنید. برای شروع یادگیری و کسب مهارت، دوره آموزش تعمیر اگزوز خودرو را از دست ندهید.

انواع اگزوز خودرو

تا اینجا متوجه شدیم که اگزوز خودرو چیست حالا قصد داریم انواع اگزوز خودرو را به شما معرفی کنیم تا اگر قصد خرید و تعویض اگزوزتان را دارید خرید بهتری داشته باشید و بهترین و مناسب ترین اگزوز را خریداری کنید.

اگزوز تک خروجی

از انواع اگزوز خودرو میتوان به اگزوز تک خروجی که معمولی ترین نوع اکسوز است اشاره کرد. این اگسوز ها قیمت پایینی داشته و به صورت دیفالت بر روی همه ماشین هانصب میشوند.در ماشین اهیی که موتور کم حجم و کم قدرت تری دارند از اگزوز تک خروجی استفاده میشود تا در حین کار کردن خودرو دود کمتری تولید شود.

اگزوز دو خروجی

در ماشین هایی که حجم و قدرت موتور بالاتری دارند از اگزوز دو خروجی استفاده میشود. این نوع از انواع اگزوز خودرو باعث کاهش مصرف سوخت میشوند و رد ماشین هایی که در آن هاد سیستم توربو شارژ وجود دارد انتخاب مناسبی هستند. در این ایگزوز ماشین از مخزن های بزرگی استفاده شده است.

اگزوز دوگانه مختلف

اگزوز دوگانه مختلف نیز از انواع اگزوز خودرو است که مخزن بزرگتری نسبت به اگزوز دو خروجی دارد و در ماشین های بزرگ از این نوع ایگزوز استفاده میشود.

اگزوز دوطرفه

این اگزوز ها در بازار با استقبال خوبی رو به رو نشدند و یکی از انواع اگزوز خودرو دوگانه بودند.

اگزوز high performance

این اگروز ها جز اگزوز اسپرت خودرو به حساب میایند که دود و گاز با سرعت زیادی از آن ها خراج میشود. این اگزوز اسپرت صدای زیادی تولید میکند و برای تردد در سطح شهر خیلی مناسب نیستند ولی برای ماشین باز ها انتخاب مناسبی اند.

سیستم اگزوز خودرو

سیستم اگزوز خودرو از قسمت های مختلفی ساخته شده است که هر بخش کارایی جداگانه ای دارد و وظایف خاصی را برعهده دارد. در این قسمت قصد داریم قسمت های مختلف سیستم اگزوز خودرو را به طور کامل بررسی کنیم و شما را بیشتر با اجزای اگزوز ماشین آشنا کنیم.

به طور کلی میتوان سیستم اگزوز خودرو و اجزای آن را به قسمت های زیر طبقه بندی کرد:

  • لوله رابط
  • کاتالیست
  • انباره اگزوز
  • لوله بلند خروج دود
  • منیفولد
  • لوله پخش کننده دود

لوله های رابط اگزوز خودرو

لوله های رابط اگزوز خودرو

لوله اگزوز، ارتباط بین سیستم اگزوز و منیفولد را برقرار می‌کند. لوله های رابط اگزوز اصولا قطری بین یک تا دو سانتی متر دارند و فرم کلی آن ها به صورت یک حرف L است. لوله های رابط داخل اگزوز ماشین قرار دارند و برای تولید آن ها باید استاندارد های خاصی رعایت شود. بر اساس جنس و طول و قطر لوله ها کارایی و طول عمرشان تعیین میشود.

سوالی که در این قسمت مطرح میشود این است که داخل اگزوز ماشین چیست ؟ در داخل اگزوز ماشین لوله های زیادی وجود دارد که با بی نظمی زیادی در کنار هم قرار گرفته اند. داخل اگزوز ماشین به گونه ای ساخته شده است که امواج صدا در آن منعکس شده و صدای متعادل تری را تولید میکند.

کاتالیست اگزوز ماشین

کاتالیست ها دارای یک نوع فیلتر از جنس سرامیک هستند که دود خارج شده از موتور را تصفیه کند. در واقع وظیفه اصلی کاتالیست، پایین آوردن سطح آلایندگی خودرو است. لازم به ذکر است که کاتالیست های خودروهای داخلی شتاب ماشین را کم می‌کنند که باعث شده بعضی از رانندگان اقدام به باز کردن آن از خودرو نمایند که حتی بدون در نظر گرفتن بحث آسیب زدن به محیط زیست هم به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود. لازم است که کاتالیست اگزوز ماشین در قسمت اولیه منیفولد قرار بگیرد زیرا باید در دمای بالای 800 درجه باشد که این دما در این قسمت از منیفولد وجود دارد.

انباره اگزوز ماشین

این قسمت از اگزوز وظیفه کم کردن صدای خودرو را دارد. انبار اگزوز خودرو قسمتی از آن است که باعث کاهش لرزش لوله اگزوز می‌شود. در واقع عاملی که لرزش و صدای لوله اگزوز را تعیین می‌کند جنس و سایز انبار اگزوز است. آنچه در انباره اگزوز باعث کم شدن صدای ماشین میشود وجود لوله های سوراخدار میباشد.

طرز کار انباره اگزوز به این صورت میباشد که بخشی از موج صدای وارد شده به منبع اگزوز وارد محفظه اگزوز میشود و انعکاس پیدا میکند و به دیواره های منبع اگزوزماشین برخورد کرده و خارج میشوند. در واقع امواج صدا در منبع آنقدر به هم برخودر میکنند تا یکدیگر را خنثی کنندو صدای نرمالی از اگروز خارج شود.

لوله بلند خروج دود

لوله بلندی که به انتهای خودرو می‌رسد و دود از آن خارج می‌شود لوله بلند خروج دود نام دارد که همیشه آن ها را پشت خودرو ها در سطح شهر دیده اید. کار سیستم اگزوز با خارج کردن دود از لوله های خودرو پایان می‌یابد.

لوله پخش کننده دود

وقتی احتراق بنزین در سیلندر به طور کامل انجام شود بخشی از هیدروکربن نسوخته که فشار بالایی دارد وارد منیفولد میشود. بعد از آن که این دود ها از قطعات مختلف عبور کردند در نهایت وارد لوله پش کننده دود شده و از اتومبیل خارج میگردد. در صورتی که این قطعه به خوبی ساخته نشده باشد امکان دارد شتاب خودرو را کاهش دهد و باعث افت کارایی موتور خودرو گردد.

گازهای خروجی اگزوز

گازهای خروجی اگزز نقش ویژه ای در آلوده کردن شهر ها دارند که از میان آن ها می‌توان به کربن دی اکسید، کربن مونو اکسید، انواع اکسید های نیتروژن، گوگرد دی اکسید، هیدروکربن ها، نزن و ذراتی مانند دوده های سیاه اشاره کرد.

تقریبا همه ما اسم اکسید های گوگرد و نیتروژن، دی اکسید و مونو اکسید کربن را شنیده ایم اما شاید با مضراتی که این گاز های برای ما دارند آشنا نباشیم

گاز های خارج شده از اگروز شامل موارد نام برده شده، اکثرا سرطان زا هستند و استنشاق آن ها توسط انسان آسیب های جدی به ریه ها و بدن وارد می‌کند.

منیفولد از اجزای اگزوز خودرو

این قسمت از اگزز دود تولید شده در موتور را از سرسیلندر به سمت لوله اگزوز منتقل می‌کند. منیفولد اکزوز خودرو در دو نوع در بازار موجود میباشند. یکی از انواع منیفولد برای موتور های خطی به این صورت اند که در یک طرف موتور قرار میگیرند و نوع دیگر منیفولد برای موتور های خورجینی میباشد که به صورت v شکل در دو سمت موتور ماشین تعبیه میشوند.

جنس اگزوز چیست

یکی دیگر از سوالاتی که کاربران از ما میپرسند این است که جنس اگزوز چیست و اگزوز از چه موادی ساخته شده است.

انواع اگزوز خودرو از جنس های مختلفی تولید میشوند اما به طور کلی تر میتوان گفت اکزوز از فلز ساخته شده است اما در اگزوز اسپرت قطعاتی از آن ممکن از جنس های مختلفی ساخته باشند تا کاربرد خاصی را که باید داشته باشند را ایفا کنند. یکی از قعات مهم ماشین اکسوز میباشد که باید برای ساخت آن و انتخاب جنسش دقت لازم صورت گیرد.

نقش اگزوز در ماشین

اگزوز چه نقشی در خودرو دارد

حالا که با اجزای اگزوز ماشین آشنا شدید شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که نقش اگزوز در ماشین چیست ؟ اگزوز در واقع کار مکانیکی انجام نمی‌دهد. می‌توان گفت که اگزوز خودرو همان دودکشی است که دود داخل خودرو را به بیرون هدایت می‌کند. ماندن دود تولید شده در خودرو منجر به آسیب جدی به آن می‌شود و از این بابت نقش اگزوز در ماشین بسیار پررنگ می‌شود که گاز های تولید شده ناشی از احتراق سوخت مصرفی ماشین را از بدنه به بیرون هدایت می‌کند.

صداهای مختلف اگزوز خودرو چه مشکلاتی را نشان می‌دهند؟

در صورتی که صداهای مختلف از اگزوز خارج شود می‌تواند نشان دهنده مشکلاتی باشد که برای خودرو پیش آمده است. برخی از این مشکلات شامل موارد زیر می‌شود:

-ممکن است بست های نگه دارنده منبع اگزوز شکسته باشند.

-ممکن است قلابی که منبع اگزوز را به خودرو متصل کرده است شکسته یا شل شده باشد.

-ممکن است قطعات متصل کننده منبع اگزوز خودرو پوسیده یا سوراخ شده باشند.

-ممکن است مشکل از پوسیدن تیغه های داخلی منبع اگزوز باشد.

دقت کنید که فقط از روی صدای اگزوز نمی‌توانید مشکل آن را به صورت قطعی حدس بزنید. اعلام قطعی مشکل اگزوز باید با بررسی زیر خودرو و توسط یک مکانیک ماهر انجام شود.

چرا صدای اگزوز زیاد است

از دلایل زیاد بودن صدای اگزوز وجود نشتی آن است که برای کم کردن صدای اگزور باید برطرف شود.

قسمتی از اگزز که بالاتر به آن اشاره شد، یعنی انبار اگزوز وظیفه کنترل صدای اگزوز را برعهده دارد که خروج سر و صدای ناهنجار از اگزز می‌تواند بهعلت وجود مشکل در این قطعه نیز باشد که نام دیگر آن صدا خفه کن اگزوز است.

چگونه صدای اگزوز را کم کنیم؟

بنا به دلیل خروج صدای زیاد از اگزوز و با ریشه یابی مشکل می‌توانید به کم کردن صدای اگزوز اقدام نمایید.

مثلا اگر مشکل از صدا خفه کن است باید آن را تعمیر ای تعویض نمایید.

ممکن است مشکل از نشتی اگزوز باشد که در این صورت باید اقدام به رفع آن نمایید.

راه دیگری که برای کم کردن صدای خارج شده از اگزوز دارید استفاده کردن از سایلنسر است که محل خروجی صدا را تنگ کرده و به این ترتیب صدای خارج شده را کاهش می‌دهند. نصب کردن آن نیز بسیار ساده است و خودتان شخصا می‌توانید به راحتی آن را روی لوله اگزوز نصب کنید.

دلایل شنیده شدن صدای پت پت از اگزوز

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است برای اگزوز پیش بیاید شنیده شدن صدای پت پت است که ممکن است دلایلی به شرح زیر داشته باشد:

با خراب یا کثیف شدن سنسور ها و حسگر های اکسیژن، خودرو موقع در جا کار کردن پت پت می‌کند. همچنین به جز سنسور اکسیژن در صورتی که سوزن انژکتور نیز کثیف باشد صدای پت پت از اگزوز شنیده می‌شود. انژکتور خودرو انتهای لوله های خروج سوخت به سمت موتور قرار دارند. دهانه کوچک انژکتور ها محلی است که بنزین از آن قسمت درون محفظه انفجار پاشیده می‌شود.

عوض نکردن به موقع صافی بنزین و وجود ایراد در شمع های خودرو نیز از دلایل دیگر شنیده شدن صدای پت پت از اگزوز هستند.

دلایل عطسه زدن اگزوز خودرو

دلایل عطسه زدن اگزوز خودرو

اگر از اگزور خودرویتان صدای عطسه می‌شنوید شاید علت آن شتاب دادن به خودرو باشد. با فشار دادن نا به جای پدال گاز و ایجاد حالت پسزدگی در خودرو صدای عطسه زدن اگزوز خودرو را خواهید شنید.

اگر علت عطسه زدن خودرو دادن شتاب نا به جا نباشد، احتمالا مشکل از فرمان کامپیوتر خودرو است. فرمان کامپیوتر خودرو، جهت احتراق قوی تر به کویل نیز موجب عطسه زدن خودرو می‌شود.

عامل دیگر عطسه زدن خودرو خراب شدن سیم و وایر هاست. ممکن است کیفیت کم وایر های خودرو نیز دلیل خارج شدن این صدا از اگزوز باشد.

راه‌های جلوگیری از عطسه زدن اگزوز

وارد نکردن فشار و شتاب نا به جا به ماشین و سرویس به موقع خودرو، بررسی قطعات مختلف از جمله وایر ها و سیم های اتصال اگزور می‌تواند تا حد خوبی از عطسه زدن اگزوز خودروی شما جلوگیری کند.

چرا اگزوز صدای انفجار دارد

شنیدن صدای انفجار از خودرو ممکن است به دلیل فلوت کردن موتور باشد. این عامل اصلی ترین دلیل شنیده شدن صدای انفجار از اگزوز است و زمانی اتفاق می‌افتد که مقدار خیلی زیادی از بنزین وارد موتور شده باشد. نام دیگری که شاید بیش تر به جای فلوت کردن شنیده باشید، خفه کار کردن موتور است.

عامل دیگری که باعث ایجاد صدای انفجار در اگزوز می‌شود خرابی وایر است که این مورد نیز مثل خفه کار کردن موتور به خاطر حجم زیاد بنزین اتفاق می‌افتد ولی بر خلاف مورد قبلی که انفجار در فضای احتراق سوخت اتفاق می‌افتاد این بار در فضای خارج از محفظه صورت می‌گیرد.

معیوب بودن شمع ها می‌تواند دلیل دیگر شنیده شدن صدای انفجار از اگزوز خودرو باشد. تمام شدن عمر اگزوز خودرو باعث می‌شود احتراق سوخت به خوبی انجام نشود و گاز زیادی از اگزوز خارج شود که در مسیر و به خاطر وجود گرمای زیاد منفجر شود.

چرا از اگزوز خودرو صدای ترقه شنیده می‌شود

موارد زیر را به عنوان دلایل خروج صدای ترقه از اگزوز می‌شناسند:

سوراخ شدن یک قسمت از سیستم اگزوز

تنظیم نبودن دور آرام موتور

عدم تنظیم سیستم برقی موتور

عدم عملکرد صحیح شمع های خودرو

وجود ایراد در سوپاپ های گاز

وارد کردن فشار زیاد به خودرو با فشردن نا به جای پدال گاز

چطور اگزوز نامناسب قدرت موتور را کاهش میدهد

در صورتی که منیفولد گاز در قسمت بالاتر از منیفولد دود قرار بگیرد برای آن که بتوان میزان صدای آن را کاهش داد از 2تا صدا خفه کن استفاده میشود. اما اگر قدرت موتور بالا باشد با 2 صدا خفه کن هم نمیتوان جلوی صدا را تا حد قابل قولی گرفت و صدا ها به صورت بلند و کوتاه به گوش میخورند. در این موتور ها به تدریج گاز ها دمای خود را از دست میدهند و و منبسط میگردند و دچار کاهش فشار میشوند. این کاهش فشار باعث میشود که گاز های تولید موتور ماشین خارج نگردند و قدرت موتور کم شود.

افزایش قدرت موتور با اگزوز مناسب

شاید تصور کنید که قیمت اگزوز ماشین میتواند روی قدرت موتور نیز تاثیر بگذارد و اگر اگزوز گران قسمتی را خریداری کنید میتوانید قدرت بالای موتور را هم انتظار داشته باشید. در واقع آنچه بین قدرت موتور و اگزوز ارتباط برقرار میکند نوع طراحی قسمت های مختلف اگزوزماشین است. برای انتخاب بهترین اگزوز ماشین بهتر است نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  1. پیشرانه ای را خریداری کنید که ورود هوا به آن به سادگی انجام شود زیرا اگر هوا به راحتی خارج نشود قدرت موتور کاهش میابد. برای افزایش قدرت موتور با استفاده از اجزای اگزوز میتوانید لوله های ورودی را کم کنید و فبلتر هوایی که در ایگزوز وجود دارد را بزرگتر نمایید.
  2. در صورتی که مانعی در مسیر خروجی دود وجود داشته باشد قدرت موتور ماشین کم میشود. برای انکه در اگزوز های کوچک مقاومت هوا باعث کاهش فشار نشود از لوله هایی با انتهای گشاد و آزاد در این قسمت استفاده میکنند.

علت لزرش اگزوز خودرو

یکی از پرتکرارترین سوالات درباره اجزای اگزور ماشین و کارکرد آن هی این است که علت لرزش اگزوز چیست ؟ برای پیا کردن علت شما باید چند قسمت مختلف در ماشین را بررسی کنید تا منشا این لرزش اگزوز را پیدا کنید.

هچنین زمان بروز لرزش اگزوز ماشین نیز در پیدا کردن علت آن دخیل است مثلا علت لرزش اگزوز خودرو در زمان روشن کردن و یا در زمان ترمز گزفتن در شتاب بالا و یا در زمان سرعت زیاد متفاوت میباشد.

برای پیدا کردن علت بهتر است لاستیک ها را بررسی کنید. در صورت یکه لرزش اگزوز در سرعت بالا اتفاق میفتد به احتمال زیاد لاستیک ها از حالت بالانس خارج شده اند. همچنین در این زمان بهتر است که باد لاستیک ها را نیز بررسی کنید زرا گاهی امکان دارد لرزش اگزوز در سرعت بالا به خاطر تنظیم نبودن باد لاستیک ها باشد. ارگ ایراد برطرف نشد میتوانید به بهترین اگزوز سازی غرب تهران مراجعه کنید تا در کوتاهترین زمان مشکل را برطرف کنند.

علت های دیگر لرزش اگزوز خودرو را در مقاله جامعی بیان خواهیم کرد که شما را برای رفع این ایراد بسیار کمک خواهد کرد.

قیمت اگزوز ماشین

اگر میخواهید اگزوز مناسبی را برای خودرو تان خریداری کنید ابتدا باید قدرت موتور را در نظر بگیرید و هدف تان از تغییر و تعویض اگزوز را روشنسازی کنید. بعضی های دوست دارند با تغییر اگزوز سرعت خودرو افزایش یابد و یا صدای زیاادی ایجاد شود و یاصدای بسیار کمی ایجاد شود.

قیمت اگزوز ماشین برای ماشین های مختلف فرق میکند و نمیتوان قیمت واحدی را برای انواع اگزوز خودرو بیان کرد. اگر میخواهید قیمت اگزوز ماشین بای شما کمتر حساب شود باید مرکزی را برای خرید انتخاب کنید که اولا جنس باکیفیت و اورجینال به شما ارائه دهد و ثانیا قیمت اگزوز ماشین را منصفانه حساب کند.

تمام مراکزی که تحت نظر اتوصافکار سیستم اگزوز خودرو به فروش میرسانند قیمت مناسبی را به شما اعلام خواهند کرد. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت اگزوز ماشین های مختلف با این مراکز تماس بگیرید و لیست قیمت اگزوز ماشین را دریافت کنید.

اگزوز اسپرت

امروزه استفاده از اگزوز اسپرت برای ماشین بازان و کسانی که به انواع اگزوز اسپرت علاقه دارند بیشتر از گذشته شده است. در انواع اگزوز اسپرت ماشن قابلیت های مختلفی تقویت شده است که سبب تحریک علاقه مندان به ماشین از آن ها میشود.

در انواع اگزوز اسپرت خودرو قدرت موتور ماشین تقویت شده و خودرو سرعت بیشتری خواهد داشت. در انواعی از اگزوز اسپرت کاهش صدا و در دیگر انواع اگزوز اسپرت افزایش صدا تقویت شده است که هرکدام برای موارد خاصی مورد استفاده قرار میگیرند.

اگر قدص خرید انواع اگزوز اسپرت ماشین را دارید بهتر است با کارشناسان این حوزه مشورت کنیدو بهترین نوع اکزوز را خریداری کنید تا همطول عمر بالایی داشته باشد و هم بتواند قدرت و سرعت خودرو را بیشتر کند.

سوالات متداول : (در متن مقاله به این موارد پرداخته ایم)

یک اگزوز از چه مواردی تشکیل شده است ؟

از مهم ترین اجزای یک اگزوز معمولی (مانند خودرو پراید) می تواند به : کاتالیست، انبار اگزوز، لوله بلند خروج دود، گازهای خروجی و منیفولد اشاره کرد. البته هر یک از موارد گفته شده ساختار خاص خود را دارند که در متن مقاله به آن پرداخته ایم.

اصلی ترین نقش اگزوز در خودرو چیست ؟

در واقع اگزوز تنها یک وظیفه دارد و آن هم این است که گاز و دود و آلودگی های خودرو را به بیرون هدایت کند، اگزوز تقریبا هیچ کار مکانیکی انجام نمی دهد و فقط مثل یک دودکش عمل می کند.

مشکلات متداول اگزوز خودرو ؟

اگزوز ها معمولا به مشکلات متفاوتی برمی خورند که از مهم ترین آن ها می توان به : صدای زیاد آن، صدای پت پت، عطسه زدن و سایر صداها و مشکلات اشاره کرد. در متن همین مقاله به صورت کامل به موارد گفته شده پرداخته ایم.

مقالات اخیر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید