پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
بررسی لاستیک 205 برای 206 | معایب لاستیک 205 برای 206 | کدوم برات بهتره ؟

بررسی لاستیک 205 برای 206

کدوم برات بهتره ؟ لاستیک 205 ؟ بریم ببینیم :

معایب لاستیک 205 برای 206

یکی از دغدغه های هر راننده انتخاب لاستیک مناسب برای خودرو است چرا که همان طور که همه ما می‌دانیم انتخاب لاستیک مناسب خودرو، تاثیر بسزایی در کیفیت رانندگی و نرمی کنترل فرمان می‌گذارد.

این موضوع برای کسانی که تایم زیادی از روز را مشغول رانندگی هستند بسیار ملموس تر است.

عوامل زیادی در این که یک لاستیک را مناسب بدانیم تاثیر دارند که از بین آن ها می‌توان به طرح آج لاستیک، برند آن، تیوب لس بودن یا نبودن آن، فصلی بودن یا چهار فصل بودن و از همه مهم تر سایز لاستیک اشاره داشت.

گرچه هر خودرویی دارای یک سایز خاص جهت انداختن یک لاستیک فابریک است اما معمولا بسته به سلیقه می‌توان تا حدی این عدد را تغییر داده و از سایز های دیگر لاستیک استفاده کرد که البته برخی از این سایزها بسیار هم مناسب است.

خودروی پژو۲۰۶ اولین خودرو اسپورت ایرانی محسوب می‌شود که با توجه به فراوانی بسیار زیاد این خودرو، انتخاب سایز مناسب لاستیک آن دغدغه بسیاری از راننده ها است.

قیمت لاستیک دولتی

دانستنی درباره لاستیک 205 برای 206

بهتر است بدانید که تردید در انتخاب لاستیک هرگز در خرید یک سایز کوچک تر از عدد فابریک اعلام شده توسط کارخانه نیست. چرا که در صورت خرید لاستیک باریک تر نسبت به سایز فابریک، احتمال ورود فشاری بیش از حد ظرفیت به لاستیک و در نتیجه ترکیدن زود هنگام آن بالاست و به هیچ عنوان به کسی توصیه نمی‌شود.

سایز فابریک لاستیک خودروی پژو ۲۰۶ که توسط کارخانه اعلام شده است، 185/65/14 R است ولی اکثر افراد از سایز های پهن تری مانند سایز 205/60/14 R استفاده می‌کنند که در این مقاله به بررسی مزایا و معایب استفاده از این لاستیک در ۲۰۶ پرداخته ایم.

اکثر افراد برای آن که چسبندگی سطح لاستیک به زمین را افزایش دهند سراغ لاستیک های پهن تر می‌روند. چون با افزایش سطح تماس چرخ خودرو به زمین، توان حرکت کردن با ماشین نیز مطمئن تر می‌شود.

بیشتر و بیشتر درباره لاستیک 205 برای خودرو 206

از طرف دیگر استفاده کردن از لاستیک هایی با پهنای بیش تر باعث سهولت ترمز گیری می‌شود. در واقع در زمین های خشک، وقتی پای خود را روی پدال ترمز می‌گذارید، با یک لاستیک پهن نسبت به لاستیک های باریک تر، زمان کم تری تا توقف کامل فاصله دارید.

شاید بتوانیم ظاهر زیباتر خودرو با لاستیک های پهن تر را هم یک مزیت به شمار بیاوریم. تایر پهن تر باعث جذاب تر دیده شدن ظاهر خودرو می‌شوند و در حال حاضر یکی از مهم ترین دلایلی است که مردم پیش از دانستن مزایا و معایب آن سراغ لاستیک های پهن تر می‌روند.

شاید قیمت بالا تر لاستیک های پهن نسبت به لاستیک های باریک را نتوان جزو معایب آن به شمار آورد اما بهتر است بدانید که به جز بحث هزینه خرید خود تایر، استفاده کردن از لاستیک پهن برای ۲۰۶ نکات منفی و معایبی نیز دارد.

راجع به مزیت استفاده از لاستیک پهن در زمین خشک صحبت کردیم. اما در زمین ها لغزنده و مسیر های خیس، پهن بودن تایر باعث سخت تر شدن خروج آب از میان آج های لاستیک می‌شود و اثری برعکس در چسبندگی لاستیک دارد.

در زمین های خشک نیز چسبندگی بیش از حد ممکن است سبب بالا رفتن فشار وارد بر قطعات شود. افزایش فشار وارده به قطعات نیز باعث بالا رفتن سوخت می‌شود.

اگر از مزایا و معایب لاستیک ۲۰۵ برای ۲۰۶ برایند بگیریم، احتمالا به این نتیجه خواهیم رسید که بهتر است این لاستیک روی خودرو نباشد ولی با این حال بسته به شرایط می‌توانید از این لاستیک هم استفاده نمایید.

اتوصافکار امیداور است از این مقاله لذت برده باشید ، نظرات و تجربیات خود را در زمینه لاستیک خودرو 206 کامنت کنید.

پیشنهاد مطالعه اتوصافکار :

بهترین کارخانه های لاستیک سازی ایران

لاستیک 175 برای پراید بهتره یا 165

لاستیک پهن جلو یا عقب

تفاوت لاستیک 205 با 185

لاستیک گل ریز یا گل درشت

تفاوت فاق لاستیک 60 با 65

مقالات اخیر

گفتگو کنید

5 نظر

  1. هیچ عیبی به لاستیک پهن وارد نیست بجز مصرف سوخت که در هر صد کیلومتر یک و نیم لیتر بیشتر مصرف میکند.206 بدون لاستیک پهن اصلا ایمنی ندارد در ضمن لاستیک اورجینال 206در خارج از کشور 205 و نه لاستیک باریک 185

  2. در کل به نظرم بهتره از لاستیک فابریک کارخانه استفاده کرد و سرعت و فاصله ایمنی رو رعایت کرد تا هم تصادفات به حداقل برسه هم به ماشین فشار نیاد. لاستیک پهن مانع چپ کردن خودرو میشه ولی اگه با سرعت ایمن رانندگی کنیم ماشین چپ نمیکنه.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید
بهترین لاستیک ایرانی