پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تفاوت لاستیک ایرانی و خارجی | مقایسه و بررسی تمام تفاوت های بین لاستیک داخلی و خارجی

تفاوت لاستیک ایرانی و خارجی

برای بهبود کیفیت رانندگی خود باید لاستیک های خودروی خود را به موقع تعویض نمایید. راه های متعددی برای تشخیص زمان تعویض لاستیک های خودرو وجود دارد که ساده ترین آن ها مشاهده مشکلاتی در ظاهر لاستیک است.

وجود پارگی و قاچ خوردگی، باد کردن لاستیک و وجود تورم در آن می‌تواند از واضح ترین علائمی باشد که به شما نشان دهد که موقع تعویض لاستیک ها رسیده است.

اما به جز مواردی که کاملا در ظاهر خودرو واضح هستند برای تشخیص زمان تعویض لاستیک به موارد زیر نیز می‌توانید توجه کنید:

اول از همه آج لاستیک ها را می‌توان اندازه گرفت که البته این یکی راهی هزینه دار است که نیازمند ابزارهایی خاص است. اما راه دوم این است که از شاخص ساییدگی آج ها استفاده کنید.

روی آج لاستیک علامتی مثلث شکل وجود دارد که یک برآمدگی روی لاستیک ایجاد می‌کند. درصورتی که ارتفاع این مثلث به اندازه خود لاستیک باشد نشان می‌دهد که زمان تعویض لاستیک ها فرا رسیده است.

حال نوبت انتخاب کردن یک لاستیک مناسب برای خودروی شما رسیده است.

کیفیت لاستیک خودرو ارتباطی مستقیم با کیفیت و راحتی رانندگی رانندگان دارد. بنابراین انتخاب لاستیک مناسب دغدغه تمام رانندگان است. یکی از چالش هایی که شما فارغ از مواردی مانند سایز و نوع اج مناسب لاستیک موقع خرید کردن با آن رو به رو می‌شوید برند و کشور تولید کننده لاستیک ها است که در این مقاله قصد پرداختن به آن را داریم.

یکی از مزایای خرید لاستیک دولتی ارزان تر بودن هزینه آن نسبت به لاستیک خارجی است. بخشی از قیمت لاستیک دولتی توسط دولت پرداخت می شود و مابقی بر عهده خریدار است در حالی که این موضوع برای لاستیک آزاد صدق نمی کند. برای بررسی تفاوت این دو لاستیک، مقاله تفاوت قیمت لاستیک دولتی و آزاد به شما کمک می کند.

تفاوت بین لاستیک خارجی و ایرانی

تفاوت بین لاستیک خارجی و ایرانی

لاستیک خودرو تنها قسمتی از ماشین است که موقع حرکت کردن با زمین در تماس است و تحمل وزن خودرو را برعهده دارد. بنابراین انتخاب درست آن یکی از مهم ترین عواملی است که روی کیفیت رانندگی شما تاثیر می‌گذارد.

وقتی زمان انتخاب بین ایرانی بودن و خارجی بودن لاستیک می‌رسد اکثر اوقات بودجه ما به جای ما تصمیم می‌گیرد. اما بهتر است بدانید کارشناسان فنی خودرو با انجام تحقیقات فراوان به این نتیجه رسیده اند که لاستیک ایران و لاستیک خارجی از نظر سطح کیفی و سلامت هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و حتی در بسیاری از مواقع لاستیک های ایرانی نسبت به لاستیک های خارجی عملکرد بهتری دارند که دلیل آن معمولا تاریخ تولید نزدیک تر است که به معنی تازه تر بودن لاستیک های ایرانی است.

لاستیک ایرانی بهتره یا خارجی

مسئله نزدیک بودن تاریخ تولید لاستیک ها اهمیت بسیار زیادی در استاندارد های بین المللی دارد. چرا که تاریخ انقضای یک لاستیک در بهترین حالت ممکن سه سال است و با گذشتن این تاریخ انقضا عملکرد آن ها اصلا مناسب نخواهد بود و حتی ممکن است باعث ایجاد تصادف و خطرات این چنینی شود.

عمر لاستیک ایرانی و خارجی

همانطور که گفته شد حداکثر عمر لاستیک ها سه سال است که اگر به طور حدودی بخواهیم بگوییم مسافتی حدود شصت هزار کیلومتر را می‌توان با آن طی نمود.

تاریخ تولید یا به عبارتی سال و ماه تولید لاستیک ها روی آن ها نوشته شده است که می‌توانید به سادگی از روی تایر خودرو آن را بخوانید. این تاریخ به صورت ترکیب ماه و سال روی تایر نوشته می‌شود. مثلا عدد ۱۰۱۸ به معنی هفته دهم سال ۲۰۱۸ است.

اگر می خواهید با انواع صداهای لاستیک جلوی پراید و دلیل آن آشنا شوید، مقاله صدای تق تق چرخ جلو پراید را مطالعه کنید.

موقع خرید لاستیک حتما به تاریخ تولید تایر دقت کنید تا اشتباها لاستیک های کهنه را خریداری نکنید. همچنین توجه به تاریخ تولید لاستیک برای تخمین زمان تعویض کردن آن اهمیت دارد.

عمر لاستیک ایرانی و خارجی تفاوتی با یکدیگر ندارد و در هر دو مورد تاریخ انقضای لاستیک سه سال پس از تولید آن ها است. البته با توجه به مسئله حمل و نقل تایر ها احتمال این که لاستیک خارجی که تهیه می‌کنید کهنه باشد بسیار بیش تر است و از این جهت لاستیک های ایرانی بیش تر توصیه می‌شوند.

رتبه بندی کیفیت لاستیک های ایرانی و خارجی

رتبه بندی کیفیت لاستیک های ایرانی و خارجی 

همان طور که گفته شد طبق نظرات کارشناسان فنی خودرو کیفیت تایر های ایرانی تفاوتی با تایر های خارجی موجود در ایران که می‌توانید برای خودرو هایتان از آن ها استفاده کنید ندارد. از با کیفیت ترین برند های تایر ایرانی می‌توان به لاستیک بارز، کویر تایر، یزد تایر، تایر دنا و ایران تایر اشاره کرد که هر یک مزایای خاص مخصوص به خودشان را دارند.

اما اگر بخواهیم به بهترین لاستیک های خارجی موجود در ایران اشاره کنیم ابتدا باید سراغ برندهای هانکوک ساخت کره جنوبی، یوکوهاما ساخت ژاپن، تویو تایر ژاپن و کومهو و نکسن برویم.

برندهای ساخت چین و تایوان نیز در ایران موجود هستند که از میان آن ها می‌توان به فانزیون اشاره کرد.برای مشاهده سایر برند های تولید کننده لاستیک ایرانی می توانید مقاله تولید لاستیک در ایران را مطالعه نمایید.

لاستیک خارجی بخرم یا ایرانی ؟

اگر منظور از لاستیک خارجی لاستیک چینی است برای انتخاب لاستیک ایرانی تردید نکنید. کیفیت لاستیک های ایرانی موجود در بازار به حدی است که می‌تواند با لاستیک های استاندارد سطح جهانی رقابت داشته باشد اما برخی لاستیک های چینی به هیچ عنوان چنین کیفیتی ندارند و به اسم لاستیک خارجی این توهم را در افراد ایجاد می‌کنند که برای کیفیت بسیار بالا هزینه می‌کند.

اما انتخاب بین لاستیک های ژاپنی و کره ای و ایرانی نیازمند در نظر گرفتن فاکتورهای مختلفی است. گاهی اوقات نیز صرفا بحث سلیقه به میان می‌آید و ممکن است افراد با برند خاصی احساس راحتی بیش تری داشته باشند.

مقاله پیشنهادی : فشار باد لاستیک پراید

اما به جز موارد خاص، عمر لاستیک یکی از مواردی است که باعث ارجحیت لاستیک ایرانی به خارجی می‌شود چرا که به دلیل مسائل حمل و نقل و غیره امکان این که بتوانید لاستیک خارجی با تاریخ تولید نزدیک پیدا کنید بسیار کم است.

بحث دیگری که موقع انتخاب بین خرید لاستیک ایرانی یا خرید لاستیک خارجی به میان می‌آید هزینه ای است که می‌توانید متقبل شوید. به علت نوسانات قیمت ارز و دلار، قیمت لاستیک های خارجی مدام در حال تغییر است و نمی‌توان قیمتی ثابت برای آن ها ارائه داد اما به طور کلی قیمتی که باید برای یک لاستیک خارجی بپردازید، حتی در صورتی که با یک لاستیک ایرانی کیفیتی مشابه داشته باشند هم بیش تر خواهد بود.

مجموعه صافکاری اتوصافکار امیدوار است از این مقاله لذت برده باشید ، برای مطالعه سایر مقالات اینچنینی می توانید به  منو/مقالات مراجعه کنید.

مقالات اخیر

گفتگو کنید

10 نظر

  1. منظور ما از لاستیک خارجی هست ن چینی از کره بگیر فرانسه و قطعا و بدون هیچ شکی لاستیک خارجی هم از نظر چسبندگی هم طول عمر و رانندگی و نرمی به مراتب خیلی از لاستیک ایرانیه
    اگه از لاستیک خارجی یهویی بپرید به ایرانی تو ذوقتون میخوره
    بیخودی تبلیغ الکی نکنید و به مقوله تاریخ ساخت نچسبید درسته خوبه ولی کافی نیست

  2. همه لاستیک های وطنی پر صدا و خشک هستن و شما با تعویض لاستیک کهنه با نو ایرانی فکر میکنید خیلی نرمن اما نرمیشون رو پس از یک سال زیر ماشین کاملا از دست میدن! اینو منی میگم که قبلا طرفدار تولید داخلی بودم ولی باید از جنس خوب طرفداری کرد نه بد و بنجل! پس از سالها استفاده از کویر و یزد و بارز و گلدستون با اطمینان کامل میگم کیفیت لاستیک های وطنی 10 به هیچ از لاستیک های ژاپنی و کره ای عقب هستش!!! چسبندگی که یه لاستیک کره ای و ژاپنی بهتون میدن رو یه لاستیک وطنی 30 درصدش رو هم بهتون میده! کافیه یکم پول خرج کنید و لاستیک خارجی رو روی همین پراید و پژو و تولیدات داخلیتون حتی تجربه کنید اونوقت نمیتونید ماشین با لاستیک وطنی برونید. همه لاستیک های وطنی سر و ته یه کرباسن با کمی تفاوت در کیفیت و آج و نرمی و… تفاوت شاخص های لاستیک های خارجی اعم از چسبندگی و ترمزگیری و سرعت و عمر مفید بالا و کم صدایی و حفظ کیفیت از بدو خرید تا چندین سال با نمونه های وطنی مثل فرق تیم ملی معلولان افغانستان با تیم ملی آلمان و برزیله!

  3. من بارز و یزد داشتم بعد جی تی چین گرفتم اصلا قابل مقایسه نیستند. حتی دسته دوم چینی بهتر از نو ایرانی هست.

  4. با ایشون موافقم لاستیکهای خوب خارجی خیلی بهترند تا ۵۰ درصد کیفیت رانندگی بیشتر میشه ولی ایرانی خوب هم داریم وخیلی به صرفهاند بستگی به شرایط روحی و مالی و ..‌ غیره داره

  5. سلام به ادمین آخه مرد مومن این چه مقاله ای است گذاشتی اگر لاستیک ایرانی خوب بود که شهروند امارات یا ترکیه به جای میشلن دانلوپ یا غیره لاستیک ایرانی میخریدن شرکت های ایرانی اگر ادعایی دارند باید لاستیک تولیدی خود را به شرکت های بین المللی بدن تا کیفیت لاستیک ها اندازه گیری شود و از ادمین میخواهم طبق سایت tyrereview لاستیک های ایرانی را ارزش گذاری کند ممنون

  6. لاستیک ژاپنی ۹ سال زیر ماشین ۲۰۶ دارم تازه ۱۴۰۲ میخواهم عوض کنم بدترین برند چینی بگیرم ایرانی نمی خرم

  7. وقتی در مورد کیفیت صحبت میشه منظور فقط جنس متریال و مواد تیست بلکه مواردی نظیر توزیع یکنواخت وزن در قاچ های مختلف لاستیک هم مهم هستند که اگر یک گرم بالا پایین بشه مسئله ساز هست ‌. مورد دیکه توزیع مناسب سیمهای درون لاستیک هست که دیده نمیشن. حالا باید دید
    که تولید کننده محترم ایرانی این نکات و نکات مهم دیگه رو در نظر میگیره؟ اینحا مسئله جون آدمها مطرحه نه تبلیغ محصول ملی.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید