پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
علت گاز نخوردن ماشین + راهکار |‌ چرا ماشین گاز نمیخوره

علت گاز نخوردن ماشین

یکی از مشکلات رایجی که رانندگان به آن رو به رو هستند گاز نخوردن ماشین میباشد. این گاز نخوردن ماشین به معنی نداشتن شتاب کافی میباشد که این موضوع میتواند نشان دهنده وجود یک مشکل بزرگ در ماشین باشد. در این مقاله میخواهیم علت گاز نخوردن ماشین را بررسی کنیم و به این سوال که چرا ماشین گاز نمیخوره پاسخ جامع داده ایم.

اگر میخواهید مشکل گاز نخوردن ماشین تان را در سریع ترین زمان رفع کنید و به نزدیک ترین تعمیرگاه محل تان مراجعه کنید و با کمترین هزینه ماشین تان را تعمیر کنید میتوانید به صفحه تعمیرگاه ماشین مراجعه کنید و لیست تعمیرگاه های منتخب و تخصصی در منطقه مورد نظرتان را پیدا کنید.

علت گاز نخوردن ماشین

بیشتر ماشین هایی که امروزه تولید میشوند خودرو های انژکتوری میباشند و کمتر ماشین کاربراتوری را میتوان در خیابان ها مشاهده کرد. علت گاز نخوردن ماشین های کاربراتوری و ماشین های انژکتوری با هم متفاوت میباشد. در این مقاله سعی میکنبم پاسخ سوالا چرا ماشین گاز نمیخورد را برای ماشین های کاربراتوری و انژکتوری به صورت مجزا بررسی کنیم.

اگر سوالی در هر بخش برای شما پیش آمد میتوانید در قسمت دیدگاه ها بیان کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند و مشکل را در کوتاهترین زمان رفع کنند.

علت گاز نخوردن ماشین کاربراتوری و انژکتوری
علت گاز نخوردن ماشین کاربراتوری و انژکتوری

علت گاز نخوردن ماشین کاربراتوری

دلایل گاز نخوردن ماشین های کاربراتوری ساده تر از دلایل گاز نخوردن ماشین های انژکتوری میباشد که در این قسمت ماشین های کاربراتوری را مورد بررسی قرار داده ایم و علت را در بخش های مختلف ماشین مورد بررسی قرار داده ایم.

  • خرابی فیلتر هوا دلیل گاز نخوردن ماشین

فیلتر خهوا از قطعاتی میباشد که در مشاین های کاربراتوری و انژکتوری وجود دارد و قطعه ای نیست که صرفا فقط در مشاین های کاربراتوری نصب شده باشد. خرابی این قطعه میتوانید یکی از دلایل گاز نخوردن ماشین باشد.

وظیفه فیلتر هوا در ماشین کنترل جریان ورودی در ماشین و کنترل هوای خروجی میباشد و بیشتر نقش محافظتی در ماشین دارد و از ورود اجزار خارجی به ماشین جلوگیری میکند.

در صورتی که فیلتر هوا دچار گرفتگی شود و یا در آن آلودگی وجود داشته باشد کارکردد ماشین با اختلال رو به رو میشود و به درستی کار نمیکند. به همین دلیل سرویس و بررسی این قطعه میتواند به سلامتی ماشین کمک زیادی کند و جلوی گاز نخوردن ماشین را بگیرد.

در صورتی که فیلتر هوا دچار گرفتگی شده باشد و یا خراب باشد سوخت به درستی و به اندازه کافی به خودرو نمیرسد و همچنین آلاینده ها به موتور ماشین راه پیدا میکنند و به همین دلیل ماشین گاز نمیخورد.

برای جلوگیری از بروز این مشکل گاز نخوردن باید به صورت دوره ای ماشین تان را سرویس کنید و اقدام به بررسی و در صورت نیاز تعویض فیلتر هوا نمایید.

  • خرابی پمپ بنزین علت گاز نخوردن ماشین

پمپ بنزین از دیگر قطعات مهم در خودرو میباشد که در قسمت باک ماشین قرار دارد و وظیفه سوخت رسانی به موتور ماشین را برعهده دارد. این قطعه از جمله قطعات حیاتی برای ماشین میباشد که اگر این قطعه وجود نداشته باشد پیشرانه ماشین اتفاق نخواهد افتاد.

در صورتی که پمپ بنزین ماشین خراب شده باشد و یا جسمی آن را مسدود کرده باشد سوخت رسانی به ماشین به خوبی انجام نمیشود و موتور ماشین روند کارکرد درستی نخواهد داشت. در این زمان حتی با وجود ایجاد فشار روی پدال گاز تغییری در موتور ماشین رخ نخواهد داد و ماشین گاز نمیخورد.

یکی از دلایل خرابی پمپ بنزین آلوده بودن بنزین و خرابی صافی بنزین میباشد اما اگر به هر دلیل پمپ بنزین خراب شده باشد گاز خوردن ماشین با اختلال رو به رو خواهد شد.

خرابی پمپ بنزین معمولا بدون نشانه و به صورت ناگهانی رخ میدهد و میتواند آسیب جدی به ماشین را به همراه داشته باشد.

شما باید بررسی و چک کردن پمپ بنزین را به صورت دوره ای در لیست کاری خود قرار دهید و در صورتی که این قطعه خراب بود برای جلوگیری از ایجاد آسیب جدی به ماشین آن را تعویض نمایید تا هم عمر موتور ماشین افزایش یابد و هم دیگر با مشکل گاز نخوردن ماشین رو به رو نشوید.

علت گاز نخوردن ماشین کاربراتوری
علت گاز نخوردن ماشین کاربراتوری
  • خرابی دیسک و صفحه دلیل گاز نخوردن ماشین

دیسک و صفحه از دیگر قطعات مهم در ماشین میباشد که بعد از گذشت مدتی این قطعه فرسوده میشود و در اثر خرابی و فرسوده شدن سبب میشود مایشن گاز نخورد.

برای آن که مطمئن شوید دیسک و صفحه ماشین تان به خوبی کار میکند و دچار فرسایش نشده است باید به صورت دوره ای برای سرویس و تعمیر این قطعه اقدام کنید.

اگر میخواهید تست کنید که آیا این قطعه خراب و فرسوده شده است یا نهباید ماشین تان را در دنده چهار بگذارید و فشار را از روی کلاچ بردارید. در صورتی که ماشین خاموش نشد میتوانید متوجه شوید که دیسک و صفحه خراب است.

  • خرابی کمپرس سیلندر دلیل گاز نخوردن ماشین

کمپرس سیلندر از قطعات ماشین میباشد که روی عملکرد سوپاپ و رینگ های ماشین تاثیر میگذارد و اگر این قطعه به خوبی کار کند میتواند روی عملکرد صحیح موتور ماشین تاثیر بگذارد. از دیگر دلایل گاز نخوردن خودرو میتواند خرابی کمپرس سیلندر ماشین باشد که باید این قطعه بررسی شده و در صورت خرابی برای تعمیر و تعویض این قطعه اقدام کنید.

  • تمام شدن روغن موتور یا نامرغوب بودن روغن موتور

همان طور که میدانید روغن موتور میتواند نقش اساسی در کارکرد موتور ماشین داشته باشد و در صورتی که از روغن موتور باکیفیت استفاده نشود عملکرد موتور ماشین با اختلال رو بهه رو میشود. شما باید مدام میزان روغن موتور را بررسی کنید و قبل از تمام شدن اقدام به تعویض روغن موتور کنید.

یکی از مهمترین دلایل گاز نخوردن اتومبیل نامرغوب بودن و یا تمام شدن روغن موتور میباشد که به راحتی میتوانید اقدام به تعویض روغن موتور کرده و مشکل را رفع نمایید.

  • خرابی استپر موتور ماشین

از دیگر قطعات مهم در خودرو استپر میباشد که ان قطعه به صورت مستقیم میتواند بر کارکرد ماشین تاثیر بگذارد و در عین حال عملکرد شمع ها و کوئل را نیز مختل کند.

در صورت خرابی استپر متقابلا شمع ها و کوئل نیز خراب میشوند و همین امر میتواند به صورت مستقیم باعث خرابی موتور ماشین شود و سبب شود به صورت نامطلوبی کار کند.

اگر استپر ماشین خراب شده باشد دریچه گاز ماشین در زمان مناسب به درستی باز و بسته نمیشود و همین امر باعث میشود موتور ماشین به خوبی کار نکند و ماشین گاز نخورد.

علت گاز نخوردن ماشین انژکتوری

همان طور که اشاره کردیم ماشین های قدیمی تر انژکتوری میباشند که دلایل گاز نخوردن آن ها میتواند کمی پیچیده تر از ماشین های کاربراتوری باشد. در این قسمت دلیل گاز نخوردن خودرو های انژکتوری را با هم بررسی میکنیم.

  • آلودگی انژکتور خودرو

ساده ترین دلیل گاز نخوردن خودرو کثیف و آلوده بودن انژکتور میباشد که شما با تمیز کردن این قطعه میتوانید به راحتی مشکل را رفع نمایید.

البته انژکتور از قطعات حساس ماشین میباشد که خودتان بهتر است برای تمیز کردن آن اقدام نکنید و از افراد باتجربه و با سابقه برای این کار کمک بگیرید.

  • خرابی سنسور گاز خودرو

همان طور که میددانید در مشاین سنسور های مختلفی وجود دارد که هر سنسور وظیفه خاصی به عهده دارد. وظیفه سنسور گار در خودروهای انژکتوری بررسی وضعیت و موقعیت دریچه گاز و اطلاع موقعیت این قطعه به ECU میباشد.

اگر سنسور گاز خودرو خراب شده باشد رسیدن سوخت به انژکتور ها با مشکل رو به رو میشود و همین علت گاز نخوردن ماتشین میشود.

اگر سنسور گاز ماشین خراب شده باشد شما با علائم زیر رو به رو میشوید.

  1. بالا آمدن دور موتور در حالت پایین
  2. پایین آمدن دور موتور در مدت زمان زیاد
  3. دور موتور ماشین در حالت پایین ثابت باقی میماند
علت گار نخوردن ماشین انژکتوری
علت گار نخوردن ماشین انژکتوری
  • خرابی سنسور پدال کلاچ و گاز

از دیگر دلایلی که باید برای خرابی گاز خوردن ماشین مورد بررسی قرار دهیم سنسور های پدال کلاچ و گاز میباشد. این سنسور ها میتوانند علت گاز نخوردن ماشین های مختلف باشند و شما بهتر است از یک تعمیرکار حرفه ای و متخصص برای این کار کمک بگیرید و به یک تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید.

برای یافتن بهترین و تخصصی ترین تعمیرگاه ها در نزدیکی میتوانید با همکاران ما در اتوصافکار تماس بگیرید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

  • خرابی سنسور دور موتور

یکی دیگر از سنسور هایی که در خودرو استفاده میشود سنسور دور موتور میباشد و در صورتی که این سنسور خراب شده باشد اطلاع رسانی به ECU ضعیف بوده و یا به درستی انجام نمیشود در این صورت ماشین گاز نمیخورد.

در این شرایط تنها یک تعمیرکار متخصص میتواند به شما کمک کند و مشکل ایجاد شده را رفع نماید.

  • ایراد در ECU ماشین

ECU یکی دیگر از قطعات مهم در خودرو میباشد که به اصطلاح به آن مغز خودرو گفته میشود. این قطعه واحد کنترل موتور خودرو میباشد که وضعیت سنسور های خودرو را بررسی میکند.

در صورتی که این قطعه که مانند مغز ماشین میباشد خراب شده باشد ماشین گاز نخواهد خورد و مشکلات دیگری نیز در بخش های مختلف خودرو ایجاد خواهد شد.

این قطعه از جمله قطعات مهم و ضروری در ماشین میباشد که باید مدام مورد بررسی قرار بگیرد و از آن بسیار مراقبت شود تا از بروز مشکلات احتمالی پیشگیری گردد.

در صورتی که خودرو انژکتوری شما دچار اشکال و ایراد شد شما میتوانید با دیاگ زدن ایراد را در این قطعه بررسی کنید و اقدام به رفع ایراد نمایید. شما میتوانید از تعمیرگاه های معتبری که در سایت اتوصافکار به شما معرفی کرده ایم برای رفع ایرادات ماشین خود بهره بگیرید و با کمترین هزینه از تخصص برترین تعمیرکاران استفاده کنید.

جلوگیری از نوسان گاز خودرو

برای آن که از گاز نخوردن خودرو و نوسان گاز در ماشین های مختلف جلوگیری کنید لازم است اقداماتی را انجام دهید و مهمتر از همه برای سرویس دوره ای خودرو تان برنامه ریزی داشته باشید.

شما باید بررسی های لازم را برای قطعاتی که در قسمت های بالا به آن ها اشاره کردیم انجام دهید تا مطمئن شوید این قطعات به درستی کار میکنند و علت گاز نخوردن ماشین را قبل از وقوع حادثه رفع نمایید.

برای سوخت خودرو از بنزین های مرغوب و باکیفیت استفاده کنید. همان طور که اشاره کردیم یکی از علل گاز نخوردن خودرو استفاده از بنزین های بی کیفیت و نامرغوب میباشد.

هر چند مدت یکبار از بنزین سوپر استفاده کنید. استفاده از بنزین سوپر مشکل گاز نخوردن خودرو را به حداقل میرساند.

جلوگیری از نوسان گاز خودرو
جلوگیری از نوسان گاز خودرو

علت گاز نخوردن ماشین در دور موتور بالا

یکی از وسالاتی که همیشه مطرح میشود این است که علت گاز نخوردن ماشین در دور موتور بالا چیست و چرا در دور موتور بالا ماشین گاز نمیخورد.

در این حالت بر اساس قدرت موتور و نوع خودرو دلیل متفاوت میباشد اما به طور کلی دقت داشته باشید در سربالایی ها با دنده سنگین حرکت کنید و سعی کنید دور موتور تا 3.5 باشد. اگر دور موتور در این حالت 3.5 بود میتوانید دنده را چهار کنید اما اگر دنده چهار نرفت دیسک و صفحه خراب است.

دقت داشته باشید در سربالایی ها و دور موتور بالا کولر ماشین را خاموش کنید و سعی کنید تعداد سرنشینان را در حد معمول نگه دارید تا به موتور خودرو فضار وارد نشود.

به طور کلی علت گاز نخوردن ماشین در دور موتور بالا خرابی و ایراد در دیسک و صفحه میباشد و در این مواقع میتوانید با تعویض شمع ها مشکل را رفع کنید. اگر مشکل رفع نشد میتوانید با یک تعمیرکار تماس بگیرید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

علت گاز نخوردن ماشین در دنده یک

از دیگر مواردی که ممکن است با مشکل گاز نخوردن خودرو رو به رو شوید در شروع به حرکت و دنده یک میباشد. علت گاز نخوردن ماشین در دنده یک و به عبارتی خالی کردن گاز میتواند به خاطر خرابی سیستم پاشش سوخت باشد. شما باید به یک تعمیرگاه مجهز و تخصصی مراجعه کنید و با استفاده از دستگاه دیاگ عیب یابی ماشین تان را انجام دهید.

در صورتی که در دنده 1 و 2 گاز به خوبی میخورد اما دنده 3 و 4 کاز خالی میکند در این حالت دیسک و صفحه به احتمال زیاد خراب است و شما باید این قطعات و فشار پمپ بنزین را بررسی کنید و مشکل را در این قطعات رفع نمایید.

علت گاز نخوردن ماشین اول صبح

علت گاز نخوردن ماشین اول صبح میتواند به دلیل راکد و ایستا بودن آن برای مدت طولانی باشد و بهتر است به دنبال دلیلی بر مینای شانس تان نباشید. در این موضوع عوامل فنی دخیل میباشد که معمولا ریپ زدن ماشین را هم ممکن است در این زمان تجربه کنید.

بیشترین علت گاز نخوردن ماشین در اول صبح نبود انرژی در ماشین میباشد که شما باید برای مدتی ماشین تان را گرم کنید و سپس اقدام به حرکت و گاز دادن کنید.

اگر ماشین شما هم با مشکل ریپ و دل زدن رو به رو است میتوانید به صفحه علت ریپ زدن ماشین مراجعه کنید و با راهکار های گفته شده به سرعت این ایراد را رفع نمایید.

علت گاز نخوردن ماشین در سربالایی

علت گاز نخوردن ماشین در سربالایی میتواند به خاطر خرابی پمپ بنزین، فیلتر هوا، بی کیفیت بودن روغن موتور و یا تمام شدن روغن موتور، کثیف بودن و یا خرابی انژکتور، خرابی سنسور گاز، میزان کمپرس سیلندر، خرابی استپر موتور و در نهایت به دلیل ایراد در ECU میباشد.

در این حالت بهترین کار این است که راهکار های گفته شده در این مقاله را انجام دهید و در صورت لزوم به یک تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید و مشکل را رفع کنید.

علت گاز نخوردن ماشین اتومات در سربالایی

علت گاز نخوردن ماشین اتومات در سربالایی و سایر شرایط دقیقا مانند ماشین های دنده ای میباشد و شما باید دقیقا یک ماشین دنده ای با آن رفتار کنید و برای رفع ایراد آن اقدام کنید. در صورتی که با مشکل گاز نخوردن ماشین اتومات رو به رو شدید میتوانید با همکاران ما در اتوصافکار تماس بگیرید و برای رفع این ایراد در سریع ترین زمان اقدام کنید.

علت گاز نخوردن ماشین اتومات در حال حرکت

علت گاز نخوردن ماشین اتومات در حال حرکت میتواند به دلیل ایراد و خرابی قطعه ECU باشد. برای رفع این ایراد شما باید حتما از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

دلیل گاز نخوردن ماشین پراید و پژو 206

علت گاز نخوردن 206 در سربالایی و دلیل گاز نخوردن ماشین پراید و سایر ماشین ها دقیقا همان دلایلی است که در این مقاله آن ها را بررسی کرده ایم. در این مواقع شما باید با راهکار های گفته شده در این مقاله تمام جوانب را بررسی کرده و برای رفع ایراد اقدام کنید.

در صورتی که علت گاز نخوردن ماشین پراید و 206 و سایر ماشین ها را متوجه نشدید میتوانید به یک تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید تا با استفاده از دستگاه دیاگ خودرو شما را عیب یابی کنند.

علت گاز نخوردن ماشین تیبا

یکی از سوالاتی که پرسیده میشود این است که علت گاز نخوردن ماشین تیبا چیست. اصلی ترین علت گاز نخوردن ماشین تیبا خراب شدن سنسور دریچه گاز میباشد. سنسور دریچه گاز در مجاورت استپر موتور قرار دارد و میتواند موجب پاشش سوخت انژکتور ها میشود. این قطعه به عنوان مغز خودرو میباشد و اگر دور موتور دیر پایین بیاید و یا ثابت بماند میتوانید متوجه شوید سنسور دریچه گاز خراب شده است.

دیگر علت گاز نخوردن ماشین تیبا خراب شدن سنسور دور موتور میباشد. سنسور دور موتور به صورت لحظه ای دور موتور ماشین را ارسال میکند. در صورتی که این سنسور خراب شده باشداطلاعات به درستی ارسال نمیشود و همین باعث گاز نخوردن ماشین میشود.

سوالات متداول

علت گاز نخوردن ماشین چیست؟

دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد و باید باتوجه به انژکتوری و یا کاربراتوری بودن ماشین علت را بررسی کرد که تمام دلایل به همراه راهکار رفع این ایراد در مقاله ذکر شده است. به طور کلی دلایل خرابی پمپ بنزین، فیلتر هوا، بی کیفیت بودن روغن موتور و یا تمام شدن روغن موتور، کثیف بودن و یا خرابی انژکتور، خرابی سنسور گاز، میزان کمپرس سیلندر، خرابی استپر موتور و در نهایت به دلیل ایراد در ECU میباشد.

بهترین اقدام در زمان گاز نخوردن خودرو چیست؟

شما میتوانید تمام دلایل گفته شده در این مقاله را بررسی کنید و با راهکار های گفته شده برای رفع ایراد گاز نخوردن ماشین اقدام کنید اما در نهایت بهترین اقدام مراجعه به یک تعمیرگاه تخصصی و رفع ایراد توسط یک تعمیرکار حرفه ای میباشد.

مقالات اخیر

گفتگو کنید

1 نظر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید