پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
فرق ترموستات ۷۵ با ۸۳ |‌ ترموستات 75 بهتر است یا ترموستات 83

فرق ترموستات ۷۵ با ۸۳

ترموستات یکی از قطعات مهم در مشاین میباشد که از بالا رفتن دمای زیاد موتور جلوگیری میکند و مانع افت عملکرد موتور ماشین میشود. در این مقاله میخواهیم فرق ترموستات ۷۵ با ۸۳ را بیان کنیم و به شما بگوییم کدام ترموستات برای ماشین تان مناسب تر است.

فرق ترموستات ۷۵ با ۸۳

همان طور که میدانید ترموستات های مختلفی در بازار موجود میباشد که هر ترموستات اولا برای ماشین خاصی استفاده میشود و همان طور که میدانید نباید ترموستات ماشین را با نوع دیگری تغییر داد و ثانیا شما میتوانید از این ترموستات ها در تابستان و زمستان به تفکیک سرما و گرما استفاده کنید.

در مقاله بهترین درجه ترموستات ماشین به شما توضیح دادیم برای ان که ماشین بهترین کارایی را داشته باشد و برای آن که قطعات داخلی سریع فرسوده نشوند باید برای هر ماشینی ترموستات با درجه مناسب خریداری کنید. حال سوالی که مطرح میشود این است که استفاده از کدام ترموستات برای زمستان و کدام برای تابستان مناسب تر است؟

تفاوت ترموستات 75 با 83 در درجه حرارت و زودتر و دیرتر باز شدن ترموستات میباشد.

همان طور که میدانید اگر ترموستات باز شود فرایند خنک کردن موتور به سرعت انجام میشود و همین امر باعث میشود دمای فضای داخلی یا به اصطلاح اتاق خودرو هم کاهش پیدا کند.

پس طبق توضیحاتی که به شما ارائه دادیم وقتی یک ترموستات دیر تر باز شود محیط اتاق خودرو گرم تر میشود و به همین دلیل پیشنهاد میشود در فصل زمستان از ترموستات ۸۳ برای گرم نگه داشتن اتاق خودرو استفاده شود.

ترموستات 75 زودتر باز میشود و به همین دلیل فضای داخلی اتاق خودرو را خنک میکند و به همین دلیل پیشنهاد میشود در تابستان از این ترموستات استفاده شود.

پس میتوان گفت فرق ترموستات ۷۵ با ۸۳ در سرعت باز شدن آن ها میباشد و ترموستات 75 زودتر باز میشود و فرایند خنک کردن و رسیدن به دمای تعادل در موتور زودتر اتفاق میفتد.

یکی از اصلی ترین خدماتی که در اتوصافکار ارائه میدهیم صافکاری میباشد. شما میتوانید برای دریفت خدمات صافکاری با کمترین قیمت و با جدیدترین تجیزات وارد صفحه زیر شوید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

فرق ترموستات ۷۵ با ۸۳
فرق ترموستات ۷۵ با ۸۳

ترموستات 75 بهتر است یا ترموستات 83

یکی از تفاوت های ترموستات ۷۵ با ترموستات ۸۳ در باز شدن آن ها میباشد اما این ترموستات ها تفاوت های دیگری هم دارند که سبب میشود گاهی استفاده از هرکدام یک مزیت محسوب شود.

همان طور که میدانید وقتی ماشین ترموستات داشته باشد نسبت به زمانی که ترموستات ندارد سریع تر گرم میشود اما نصب ترموستات دمای پایین مانند ترموستات ۷۵ باعث میشود موتور ماشین زودتر به دمای ۷۵ برسد اما این فرآیند زمان زیادی صرف میکند.

اگر قرار باشد دمای موتور به ۸۳ برسد در زمان کوتاهتری به این دما میرسد اما این دما بالاتر از ۷۵ است.

مشکلی که ترموستات ۷۵ میتواند ایجاد کند این است که وقتی ماشین در سرپایینی است و موتور دمای پایین تر از حد نرمالش قرار دارد این ترموستات دمای پایین تری ایجاد میکند و انبساط کافی در قطعات صورت نمیگیرد و همین امر باعث میشود قطعات زودتر فرسایش پیدا کنند.

در صورتی که ترموستات فابریک ماشین شما ترموستات ۷۵ نیست بهتر است از ترموستات دمای پایین استفاده نکنید زیرا این ترموستات باعث میشود تنها در شرایطی خاص موتور دیر تر گرم شود اما در سرازیری ها میتواند باعث فرسایش زودتر قطعات ماشین شود.

ترموستات 75 بهتر است یا ترموستات 83
ترموستات 75 بهتر است یا ترموستات 83

به همین دلیل پیشنهاد میشود اگر ترموستات فابریک شما 83 است از ترموستات ۷۵ استفاده نکنید.

البته باز هم میتوان گفت در مواردی استفاده از این ترموستات برای سر بالایی های کوتاه مدت مناسب است زیرا در این صورت دمای موتور خیلی افزایش پیدا نمیکند اما در نظر داشته باشید تنها برای سربالایی های کوتاه مدت.

یکی از مسائلی که مطرح میشود ان است که اگر قرار باشد مدت زمان طولانی در سربالایی باشید ترموستات 75 بهتر است یا ترموستات 83 که باید به شما بگوییم در واقع چندان تفاوت ندارد.

در این شرایط ترموستات ۷۵ و ۸۳ با هم تفاوتی ندارند و وقتی شما قرار باشد مثلا ۲۵ دقیقه در سربالایی باشید وقتی دمای موتور از ۱۰۰ درجه رد شود و مثلا به ۱۰۵ درجه برسد فن های رادیاتور موتور ماشین را خنک میکنند و در این زمان خنک کردن موتور ماشین در وظایف ترموستات نیست.

باز هم در این شرایط اگر شما از ترموستات 83 استفاده کنید حداقل از فرسایش قطعات ماشین جلوگیری میکنید و باعث فرسایش بیشتر موتور ماشین نمیشوید.

تفاوت قیمت ترموستات 75 با ترموستات 83

قیمت ترموستات 75 در بازار ایران از 50 هزار تومان الی 60 هزار تومان متغیر میباشد. قیمت ترموستات 83 در بازار ایران از 55 هزار تومان الی 65 هزار تومان متغیر میباشد. البته این قیمت ها متغیر هستند و با توجه به شرایط اقتصادی و تورم موجود ممکن است تفاوت قیمت با این مبلغ ذکر شده وجود داشته باشد.

البته این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که قیمت هر ترموستاتی برای هر ماشین متفاوت است و شما باید دقیقا برای خرید ترموستات مدل ماشین تان را هم در نظر داشته باشید. شما میتوانید برای خرید ترموستات از نمایندگی معتبر آن اقدام کنید تا بتوانید یک ترموستات اورجینال با قیمت مناسب خریداری کنید.

مقالات اخیر

گفتگو کنید

3 نظر

  1. واقعا مطالب واطلاعات مفیدی دارید …بیشترازاین اطلاعات درموردخودروهابگذاریدسپاس گذارم

  2. سلامو درود از مطالب خوبتون نمدونم این مقاله واس چ وقتی هست قیمت ترموستات پراید 120هزار تومن اونم فقط واس پراید این قیمته ماشینای دیگه بماند 50،60هزارتومنوخدابیامرزه

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید