پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
لاستیک تیوبلس چیست | 0تا100 لاستیک تیوب لس و مزایا و معایب و قیمت لاستیک تیوبلس

لاستیک تیوبلس چیست

لاستیک ها انواع مختلفی دارند که یکی از لاستیک های پرطرفدار لاستیک های تیوبلس میباشند. در این مقاله قصد دارین صفر تا صد لاستیک تیوبلس را به شما توضیح دهیم و شما را با مزایا و معایب و قیمت لاستیک تیوب لس آشنا کنیم. اگر قصد خرید لاستیک دارید پیشنهاد ما به شما مراجعه به دسته بندی لاستیک در سایت اتوصافکار و کسب اطلاعات بیشتر درباره تایر ها میباشد

لاستیک تیوبلس چیست

لاستیک تیوبلس به سادگی به عنوان لاستیک ماشین، کامیون، موتور سیکلت یا حتی دوچرخه مورد استفاده قرار میگیرد که برای باد کردن نیازی به تیوب داخلی ندارد. تقریباً تمام خودروها و کامیون‌هایی که اکنون تولید می‌شوند با سیستم تایرهای بدون تیوب به عنوان تجهیزات استاندارد عرضه می‌شوند، زیرا در این سیستم ایمنی افزایش می‌یابد، خطر نصب نادرست کاهش می‌یابد و به راحتی می‌توان پنچری‌ها را تعمیر کرد.

برای اینکه سیستم لاستیک تیوبلس به درستی کار کند، لاستیک و رینگ باید یک مهر و موم بدون هوا تشکیل دهند تا هوا نتواند از آن خارج شود و در نتیجه باد لاستیک را تخلیه کند.

به همین دلیل از یک لاستیک مخصوص برای تشکیل چنین آب بندی استفاده می شود و می توان برای تقویت چنین پیوندی به برخی از سیستم های لاستیک تیوبلس درزگیرهای مایع اضافه کرد.

مطالعه بیشتر : تفاوت قیمت لاستیک بارز دولتی و آزاد

لاستیک تیوب لس در خودرو یا کامیون به اندازه کافی انعطاف پذیر است و به لاستیک اجازه داده میشود تا با شرایط جاده مطابقت داشته باشد و به اندازه کافی نفوذ ناپذیر باشد تا از خروج هوا از روی مهره لاستیک جلوگیری کند.

هنگامی که پنچری در لاستیک تیوب لس رخ می دهد، هوا به آرامی و ایمن تر از محل پنچری آزاد می شود که می تواند باعث منفجر شدن تیوب و لاستیک نشود. لاستیک‌های بدون تیوب را می‌توان با استفاده از پچ کیت مخصوص تعمیر کرد، در حالی که سیستم‌های تیوب و تایر در صورت سوراخ شدن ممکن است به سادگی نیاز به تعویض کامل داشته باشند.

لاستیک های تیوب لس ظاهری مانند لاستیک های معمولی دارند و شما نمیتوانید از ظاهر آن ها تشخیص دهید چه نوع لاستیکی است. دیواره داخلی لاستیک تیوبلس با بوتیل عایق بندی شده و به این ترتیب هوا از جداره ها خارج نمیشود.

بین رینگ و لاستیک هوای فشرده قرار دارد و این لاستیک ها را میتوان روی چرخ یکپارچه یا Single-piece Wheel سوار کرد.

مطالعه بیشتر : فرق لاستیک تیوبلس با معمولی

لاستیک تیوبلس چیست
لاستیک تیوبلس چیست

اجزای لاستیک تیوبلس

لاستیک تیوبلس از اجزای مختلفی ساخته شده است که برای آن که شما بتوانید با ساختار لاستیک تیوبلس آشنایی پیدا کنید در این بخش اجزای لاستیک تیوبلس را به شما معرفی میکنیم.

  • آج یا شیار
  • زهوار
  • گوشه آج
  • پر کننده
  • لایه زیر آج
  • بید
  • تسمه محافظ
  • نگه دارنده بید
  • شانه تایر
  • منجید
  • دیوار جانبی
  • آستر داخلی
  • پوشش داخلی

پیشنهاد مطالعه : نرم ترین لاستیک ایرانی

مزایای لاستیک تیوبلس

تا اینجای مقاله متوجه شدید لاستیک تیوبلس چیست اما در این قسمت میخواهیم شما را با مزایا لاستیک تیوبلس آشنا کنیم تا با آگاه کامل این لاستیک را خریداری کنید.

  • نصب لاستیک های تیوبلس آسان تر از نصب تایر است. لاستیک های بدون تیوب باید به سادگی روی رینگ قرار گرفته و به سرعت باد شوند تا پیوند بین رینگ و لاستیک ایجاد شود. در حین نصب خطر پنچری کمی وجود دارد، اگرچه قرار دادن صحیح تایر می تواند تا حدودی دشوار باشد.
  • در سایر سیستم های بدون تیوب، به ویژه در تایرهای دوچرخه بدون تیوب، ممکن است یک درزگیر لاتکس به لاستیک اضافه شود تا مهر و موم و نفوذناپذیری خود تایر را تقویت کند. درزگیر لاتکس مایعی است که قبل از اینکه مهره لاستیک روی رینگ بسته شود، مستقیماً به لاستیک اضافه می شود. پس از باد شدن، لاتکس دیواره داخلی لاستیک را می پوشاند و یک مهر و موم قوی ایجاد می کند. اگر سوراخی رخ دهد، درزگیر لاتکس سوراخ را پر کرده و تقریباً بلافاصله سفت می شود و از خروج هوای بیش از حد از لاستیک جلوگیری می کند.
  • رانندگی حتی با فشار کم با لاستیک تیوبلس امکان پذیر است. هنگامی که فشار در لاستیک‌های تیوب معمولی در سطح مناسب نباشد، چرخ‌های خودرو ممکن است آسیب ببینند. با هر خراش خفیفی به زودی هوا نشت می کند و در نهایت فشار لاستیک را بیشتر کاهش می دهد.
  • یکی دیگر از مزایا لاستیک تیوبلس این است که می توانید آنها را با درزگیرهای مایع پر کنید. درزگیر احتمال از دست دادن هوای کامل تایر را کاهش می دهد. در صورت سوراخ شدن، چسب به بیرون می ریزد و با خشک شدن سخت می شود تا سوراخ را بپوشاند.
  • مصرف سوخت را بهینه میکنند. از آنجایی که لاستیک های تیوبلس تیوب ندارند، وزن آنها کاهش می یابد. این باعث می شود آنها کارآمدتر باشند و مصرف سوخت کمتری داشته باشند.
  • لاستیک های تیوبلس ایمن تر هستند و همین امر آنها را به انتخاب مطلوب هر راننده تبدیل می کند!
  • کنترل راحت تر ا لاستیک تیوبلس امکان پذیر است. تایرهای تیوبلس به پایداری بالا در حین رانندگی کمک می کنند و رانندگی را روان می کنند.
  • تعمیر این لاستیک ها راحت تر است و سریع تر میتوان پنچری آن را گرفت.
  • این لاستیک ها حرارت کمتری را از لنت ترمز انتقال میدهند.
  • در این لاستیک ها انفجار در اثر پنچری رخ نمیدهد.
  • در صورتی که این لاستیک پنچر شود زمان زیادتری طول میکشد تا لاستیک بخوابد.

مطالعه بیشتر :‌ تفاوت لاستیک پرفکت و استرانگ

مزایای لاستیک تیوبلس
مزایای لاستیک تیوبلس

معایب لاستیک تیوبلس

باتوجه به اینکه هر محصول خوبی باز هم معایبی دارد تا شما را از خرید آن منصرف کند این لاستیک هم از این قاعده مستثنا نیست. در این بخش میخواهم شما را با معایب لاستیک تیوبلس آشنا کنیم.

  1. یکی از مهمترین معایب لاستیک تیوبلس قیمت بالاتر آن نسبت به لاستیک های معمولی است. اگر لاستیک های تیوبلس را با لاستیک های تیوب دار مقایسه کنید، خرید لاستیک های تیوبلس کمی هزینه بیشتری برای شما خواهند داشت. اما نگران نباشید، این هزینه اضافی را می توان با صرفه جویی در سوخت اضافی که دریافت می کنید، تایرهای سبک اعتباری، بازیابی کرد.
  2. پنچری دیواره جانبی: پنچر شدن دیواره جانبی نه تنها به لاستیک بلکه به رینگ نیز آسیب می رساند. اگر وسیله نقلیه ای دچار پنچری دیواره شود، تنها متخصصان می توانند لاستیک ها را تعمیر کنند. لاستیک به اندازه کافی سفت است که باعث می شود فکر کنید ممکن است فرسوده شدن لاستیک زمان بر باشد، اما همیشه یکسان نیست. بنابراین باید هوشیار باشید و در صورت وقوع سوراخ شدن دیواره کناری، همیشه از متخصصان کمک بگیرید.
  3. ابزار ویژه مورد نیاز برای جا دادن: علاوه بر مشاوره تخصصی ابزارهای ویژه ای نیز برای نصب تایر تیوبلس مورد نیاز است که همیشه در دسترس همه نیست.
  4. این لاستیک نیاز به مراقبت بیشتر دارد و شما باید از آن نگهداری بیشتری نکند تا پنچر نشود.

مطالعه بیشتر‌: تفاوت لاستیک زمستانی و تابستانی و چهار فصل

طرز کار لاستیک تیوبلس

یکی از سوالاتی که مطرح میشود این است که با وجود آن که این لاستیک ها تیوب ندارند چطور کار میکنند. در واقع این لاستیک ها به گونه اس ساخته شده اند که داخل شان هوای فشرده قرار گرفته است.

در صورتی که جسمی به داخل این لاستیک ها نفوذ پیدا کند هوا به سرعت خارج نمیشود و همین امر از انفجار به یک باره لاستیک جلوگیری میکرد و ایمنی رانندگی با این لاستیک را افزایش میداد.

همین خروج هوای داخل لاستیک تیوبلس این امکان را به راننده میدهد تا مسیری را با همین لاستیک رانندگی کند و دیگر نیازی به تعویض آنی لاستیک نخواهد داشت.

این لاستیک مانند لاستیک های معمولی کار میکند اما ایمنی آن بالاتر است و خطر از دست رفتن کنترل ماشین در اثر انفجار لاستیک وجود ندارد.

طرز کار لاستیک تیوبلس
طرز کار لاستیک تیوبلس

قیمت لاستیک تیوبلس

لاستیک های تیوبلس در انواع مختلف تولید میشود که قیمت لاستیک تیوبلس به نوع لاستک مورد نظر شما و برند و کیفیت آن بستگی دارد. البته اگر شما میخواهید هیزنه کمتی برای خرید لاستیک تیوبلس کنید میتوانید به سایت های واسط مراجعه کنید و لاستیک تیوبلس دست دوم را با قیمتی ارزان تر خریداری کنید.

به طور کلی قیمت لاستیک تیوبلس از حدود 700 هزار تومان به بالا میباشد و این هزینه میتواند تا 3 میلیون تومان هم متغیر باشد.

شما میتوانید برای اطلاع از هزینه خرید لاستیک تیوبلس با همکاران ما در اتوصافکار تماس بگیرید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

پیشنهاد مطالعه : مزایا و معایب لاستیک 185 برای پراید

قیمت لاستیک تیوبلس
قیمت لاستیک تیوبلس
 پنچرگیری لاستیک تیوبلس

برای  پنچرگیری لاستیک تیوبلس شما باید مراحل زیر را طی کنید تا به سرعت کار انجام شده و پنچرگیری کار به اتمام برسد.

  • شما باید برای  پنچرگیری لاستیک تیوبلس ابتدا آن را باد کنید.
  • آب کف درست کنید و با استفاده از آن محل پنچر شده را پیدا کنید.
  • در صورتی که شی در لاستیک تان فرو رفته آن را خارج کنید.
  • در این مرحله باید از درفش که نام وسیله ای برای پنچرگیری است برای سوراخ کردن استفاده کنید.
  • از یک نخ پنچری استفاده کنید و آن را وارد لاستیک کرده و بچرخانید و بیرون بکشید.
  • با این کار نخ در لاستیک گره میخورد و باد از لاستیک خارج نمیشود و  پنچرگیری لاستیک تیوبلس به اتمام میرسد.

پیشنهاد مطالعه : بهترین لاستیک 175 برای پراید

سوالات متداول

لاستیک تیوبلس چیست؟

لاستیکی که در آن هیچ تیوبی وجود ندارد و داخل آن با هوای فشرده پر شده است. این لاستیک ها ظاهر متفاوتی با لاستیک های معمول ندارند اما مزایا و معایبی دارند که آن ها را متمایز با لاستیک های معمولی میکند.

مزایا و معایب لاستیک تیوبلس چیست؟

لاستیک تیوب لس مزایای بیشتری در مقابل معایبش دارد برای مثال نصب راحت، ایمنی بالاتر، عدم انفجار در زمان پنچر شدن، تعمیر راحت تر، امکان ادامه رانندگی با وجود پنچری و … و مهمترین عیب آن بالاتر بودن قیمتش نسبت به لاستیک های معمولی میباشد.

مقالات اخیر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید