پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
لاستیک مناسب برای ال نود | چه لاستیکی برای ال نود مناسب تره ؟ | مزایا و معایب

لاستیک مناسب برای ال نود

یکی از خودرو های خوب و باکیفیت موجود در سطح شهر های ایران ال نود است. این خودرو با سایز لاستیک فابریک ۱۸۵/۶۵R/۱۵ ارائه می‌شود اما اکثرا افراد از خود سایز فابریک ال نود برای آن استفاده نمی‌کنند.

علت اصلی این اتفاق عدم تعادل این خودرو در برخی از شرایط است که به خصوص در سر پیچ جاده ها خود را نمایان کرده و بیش تر توجه شما را جلب می‌کند.

البته در چنین مواقعی خطر عدم تعادل نیز بیش تر است و آسیب های بزرگ تری را ممکن است به شما وارد کند.

اگر قصد خرید لاستیک برای خودرو خود را دارید و قیمت بالای لاستیک ها شما را نگران کرده است، می توانید با مراجعه به صفحه قیمت لاستیک دولتی این نگرانی را برطرف کنید.

کدوم سایز لاستیک برای ال نود خوبه ؟

یکی از سایز های مناسب لاستیک برای ال نود که مورد توجه افراد زیادی بوده و رضایت عده زیادی را جلب کرده است سایز لاستیک ۲-۵/۶۰R/ ۱۵ است.

این لاستیک دارای پهنای بسیار مناسبی است که فرمان پذیری خودرو را راحت می‌کند و در عین حال فشار خیلی زیادی به جلوبندی و بدنه خودرو وارد نمی‌کند.

این سایز لاستیک موجب می‌شود که ظاهر خودرو حالتی قدرتمند و جذاب داشته باشد و در عین حال در پهنای آن زیاده روی نشده است. این سایز تقریبا به اندازه دو سانتی متر پهن تر از سایز فابریک است و شاید در وهله اول موقع شنیدن دو سانتی متر به نظرتان تفاوت ناچیز بیاید اما همین تفاوت موجب می‌شود عملکرد لاستیک ها بسیار متفاوت شود.

لاستیک های پهن تر موجب می‌شوند مسافت ترمز گیری نیز تا حد زیادی کاهش یابد. یعنی از زمانی که شما پایتان را روی ترمز می‌گذارید تا زمان توقف کامل خودرو زمان بسیار کم تری نسبت به حالتی که از لاستیک های باریک تر استفاده می‌کنید لازم است. علت آن نیز افزایش سطح اصطکاک لاستیک با سطح زمین است که موجب وارد شدن نیروی بیش تر به زمین می‌شود.

این نیروی بیش تر همیشه مفید نیست و در حالت عادی موجب می‌شود فشار زیادی به سیستم تعلیق و ترمز خودرو وارد شود، سوخت بسیار بیش تری مصرف کند و زود تر دچار استهلاک شود.

متاسفانه بسیاری از فروشندگان لاستیک خودرو به خاطر قیمت بیش تر لاستیک های پهن تر و سود زیادی که از لاستیک های پهن به دست می‌آورند سعی می‌کنند افراد را به خرید این تایر ها ترغیب کنند بدون آن که نسبت به معایب آن هشداری بدهند.

پس از خرید لاستیک برای ال نود حتما باید نسبت به معایب استفاده از تایر های پهن نیز آگاهی داشته باشید که ما در این جا چند نمونه آن ها را ذکر کردیم.

عدد ۶۵ که در سایز لاستیک مناسب ذکر شد در واقع ارتفاع لاستیک است. همان طور که گفته شد سایز فابریک لاستیک ال نود ۱۸۵/۶۵R/۱۵ است اما سایزی که ما به عنوان پیشنهاد به شما معرفی کردیم ارتفاع ۶۰ سانتی متری داشت.

وقتی ارتفاع لاستیک خودرو کم می‌شود موجب ایجاد کوبش در خودرو می‌گردد. چرا که با کم شدن ارتفاع لاستیک، توان جذب ضربات در لاستیک نیز کاهش می‌یابد و در نتیجه تا حدی راحتی سرنشینان و آسایش آن ها مختل می‌شود. اما از طرفی با افزایش ارتفاع، یعنی همان ۶۵ سانتی متر نیز تعادل خودرو به هم می‌ریزد و فرمان پذیری آن سخت تر می‌شود.

با بررسی مزایا و معایب هر یک از ابعاد نام برده شده و با سنجیدن جوانب امر و شرایط خود می‌توانید به راحتی سایز لاستیک مناسب ال نود خود را پیدا نمایید.

به یاد داشته باشید که به هیچ عنوان موقع انتخاب سایز لاستیک سراغ لاستیک هایی که از سایز فابریک کارخانه کوچک تر هستند نروید چرا که این لاستیک ها توانایی تحمل فشار و وزن ماشین شما را نداشته و به سرعت آسیب می‌بینند.

ترکیدن لاستیک می‌توانند صدمات زیادی را به شما و دیگران وارد کند.

استفاده از لاستیک های بیش از حد پهن هم به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود چرا که گلگیر و لاستیک به هم گیر می‌کنند.

بهترین لاستیک برای ال نود کدام است ؟

بهترین لاستیک برای ال نود کدام است ؟

در باره سایز مناسب لاستیک ال نود صحبت کردیم اما نکته دیگری که موقع خرید لاستیک اهمیت دارد برند آن است.

برند های ایرانی و خارجی بسیار زیادی هستند که در ایران یافت می‌شوند و سایز های استاندارد لاستیک های خودرو های ایرانی از جمله ال نود را تولید می‌کنند.

گفتن این که کیفیت تایر های ایرانی نسبت به تایر های خارجی بیش تر است تا حد زیادی اغراق امیز است اما می‌توان گفت که کیفیت لاستیک های ایرانی نیز تا حد خوبی دارای مقبولیت است.

برند های کویر و یزد و بارز از میان برند های ایرانی و برند های کومهو و نکسن از بین خارجی ها توانسته اند در سالیان اخیر توجه عده زیادی از مردم را به خود جلب نمایند.

یکی از دلایلی که می‌تواند تصمیم شما در خرید لاستیک های خارجی را متزلزل کند قیمت زیاد آن هاست که متاثر از قیمت و نوسانات ارز است.

این لاستیک ها قیمت بسیار زیاد تری نسبت به لاستیک های ایرانی دارند و معمولا پیدا کردن تایر خارجی با تاریخ مصرف مناسب که بتوان تا زمان معقولی از آن استفاده کرد بسیار سخت است.

لاستیک 165 بهتره یا 175

بهترین کارخانه های لاستیک سازی ایران

تفاوت لاستیک ایرانی و خارجی

تفاوت لاستیک 205 با 185

لاستیک گل ریز یا گل درشت

تفاوت فاق لاستیک 60 با 65

مقالات اخیر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید