پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
لاستیک مناسب برای پرشیا | کدوم سایز لاستیک برای پرشیا خوبه ؟ | تحلیل و بررسی

لاستیک مناسب برای پرشیا

از دغدغه های هر فردی که روزانه با ماشین و رانندگی سر و کار دارد بالا بردن سطح کیفی رانندگی است. همواره رانندگان در تلاش هستند که کار رانندگی را برای خودو نشستن در خودرو برای مدت های طولانی را برای سرنشینان راحت تر کنند.

این کار با تغییر برخی عوامل داخلی و خارجی خودرو مثل تعویض قطعات ماشین با تجهیزات با کیفیت تر امکان پذیر است.

یکی از تجهیزات خودرو که جایگزین کردن آن با نمونه های باکیفیت تر می‌تواند تاثیری شگرف روی سطح رانندگی شما بگذارد تایر خودرو است.

در این مقاله قصد داریم بهترین لاستیکی که مناسب خودروی پژو پارس است را بررسی نماییم.

پرشیا یکی از خانواده پژو هاست که در خیابان ها می‌توانید تعداد زیادی از آن ها را پیدا کنید. این خودرو یک نمونه جهش یافته و ارتقا یافته از خودروی پژو ۴۰۵ است.

یکی از مسائل مهمی که تعویض لاستیک خودرو می‌تواند روی آن تاثیربگذارد، فرمان پذیری و تعادل خودرو است. هر دوی این عامل ها، در صورتی به بهترین شکل خود ظاهر می‌شوند که سایز لاستیکی که برای خودروی خود انتخاب می‌کنیم کاملا مناسب باشد و زیادی کوچک و یا زیادی بزرگ نباشد.

باریک بودن بیش از حد لاستیک خودرو باعث می‌شود تحمل فشار در لاستیک کم شود و امکان ترکیدن آن وجود داشته باشد که بسیار خطرناک است.

پهن بودن بیش از حد آن نیز موجب می‌شود که فشار بسیار زیادی هم به سیستم تعلیق خودرو و هم به جلوبندی آن وارد شود که موجب می‌شود خودرو زود تر مستهلک شده و خراب شود.

لاستیک های پهن معمولا به خاطر زیبایی و جذابیت بسیار زیادی که به ظاهر خودرو می‌بخشند نظر بسیاری از رانندگان به خصوص رانندگان جوان تر را به خود جلب می‌کند. همچنین به خاطر قیمت بالا تری که این تایر ها دارند معمولا فروشندگان سعی می‌کنند با اغراق و بزرگ نمایی مزیت های این لاستیک ها، رانندگان و خریداران را ترغیب و وادار به خرید لاستیک های پهن تر نمایند.

گر چه مزایای استفاده از لاستیک پهن بسیار زیاد هستند و مي‌توانند برای خودروی شما بسیار مناسب باشند، اما لازم است که پیش از آن که تصمیم خود را قطعی نمایید حتما نسبت به معایب آن نیز آگاهی پیدا کنید.

یکی از مزایای لاستیک دولتی ارزان تر بودن هزینه آن نسبت به لاستیک خارجی است. شما می توانید این لاستیک را ۲۰ الی ۳۵ درصد ارزان تر از دیگر لاستیک ها تهیه کنید. اگر می خواهید با دیگر مزایای خرید لاستیک دولتی آشنا شوید، به صفحه تفاوت قیمت لاستیک دولتی و آزاد مراجعه کنید.

کدوم سایز لاستیک برای پرشیا خوبه ؟

سایز فابریک ارائه شده توسط کارخانه ایران خودرو برای خودرو پژو پارس و یا پژو پرشیا سایز ۱۸۵/۶۵R۱۴ است.

در واقع این اعداد نشان می‌دهند که پهنای تایر های پژو پارس می‌تواند ۱۸۵ میلی متر باشد.

استفاده از این سایز برای خودروی پرشیا مناسب است اما بسته به شرایط شما می‌تواند تغییر کند. به طور مثال اگر شما معمولا در سرعت های بالا رانندگی می‌کنید احتمالا با ابعاد سایز فابریک لاستیک خودروی پژو پرشیا دچار مشکلاتی مانند عدم تغادل خواهید شد و بهتر است سراغ لاستیک های پهن تر بروید.

تعمیرگاه مورد نظر خودتو در لیست تعمیرگاه های تهران پیدا کن

استفاده از لاستیک های پهن می‌تواند به فرمان پذیری خودروی شما و تعادل آن به خصوص در سر پیچ جاده ها کمک شایانی کند اما اگر ساکن مناطق بارانی هستید برعکس، استفاده از لاستیک های پهن موجب می‌شود که لغزش خودرو بسیار زیاد شود.

فاصله بین آج های لاستیک های پهن زیاد است و آب بین این آج ها گیر کرده و نمی‌تواند درست خارج شود. این موضوع باعث می‌شود اصطکاک بین زمین و لاستیک کم شده و خودرو حالت لغزنده پیدا کند که می‌تواند بسیار هم خطر آفرین باشد.

در صورتی که علاقمند به استفاده از لاستیک های خیلی پهن برای خودروی خود هستید بهتر است این نکته را به یاد داشته باشید که لاستیک های بیش از حد پهن به سیستم جلوبندی خودروی شما آسیب می‌زنند.

خودرو برای حرکت دادن این لاستیک ها نیازمند انرژی بیش تری است و در نتیجه سوخت بیش تری هم مصرف می‌کند که این موضوع موجب می‌شود سریع تر استهلاک پیدا کند و زود تر خراب شود.

به طور کلی در قطر ۱۴ اینچی و ۱۵ اینچی می‌توان از پهنای ۱۸۵ میلی متر، ۱۹۵ میلی متر و ۲۰۵ میلی متر استفاده کرد.

نکته قابل توجه هنگام خرید لاستیک برای خودرو این است که در صورتی که میخواهید از سایزی به جز سایز فابریک کارخانه برای تایر استفاده نمایید هرگز سراغ سایز های کوچک تر نروید چرا که تحمل فشار و وزن ماشین شما را نخواهند داشت.

بهترین لاستیک برای پرشیا کدام است ؟

بهترین لاستیک برای پرشیا کدام است ؟

پس از انتخاب سایز لاستیک نوبت به انتخاب برند لاستیک می‌رسد. برای خرید لاستیک های مناسب شما می‌توانید از بین لاستیک های خارجی و ایرانی انتخاب نمایید.

به طور کلی، شما می‌توانید نمونه های بسیار با کیفیتی را از بین لاستیک های خارجی پیدا کنید که به خاطر کیفیت زیاد طرفداران بسیار زیادی نیز دارند. از محبوب ترین برند های لاستیک خارجی در ایران می‌توان به کومهو و نکسن اشاره کرد.

در میان لاستیک های ایرانی استاندارد نیز برند های بارز و کویر جزو لاستیک هایی هستند که طرفداران زیادی دارند.

قیمت لاستیک های خارجی به خاطر تاثیر ارز بسیار بیش تر از نمونه های ایرانی است.

شاید برای شما هم سوال شده باشد :

لاستیک 165 بهتره یا 175

بهترین کارخانه های لاستیک سازی ایران

تفاوت لاستیک ایرانی و خارجی

تفاوت لاستیک 205 با 185

لاستیک گل ریز یا گل درشت

تفاوت فاق لاستیک 60 با 65

مقالات اخیر

گفتگو کنید

1 نظر

  1. برای پرشیا ۱۸۵/۶۵/۱۴ هانکوک یا کومهو چطوره؟ جنس خوب میخوام امنیتش وفشار کم به ماشین برام مهمه

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید