پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
لاستیک مناسب برای دنا | بهترین لاستیک برای دنا کدام است ؟ | تحلیل و بررسی

لاستیک مناسب برای دنا

هر راننده ای به اهمیت استفاده از لاستیک مناسب برای خودروی خود واقف است. به کار بردن لاستیک نامناسب روی خودرو می‌تواند تا حد بسیار زیادی از لذت رانندگی بکاهد و این کار را برای شما دشوار نماید.

اگر دنبال لاستیک مناسب برای دنا می‌گردید این مقاله به دردتان خواهد خورد پس تا انتهای آن با ما همراه باشید.

دو مولفه مختلف روی کیفیت لاستیک ها تاثیر می‌گذارد. اولی سایز لاستیک استفاده شده روی خودرو و دیگری برند آن. در ادامه این مقاله درباره هر دوی این مولفه ها به شما توضیحاتی را ارائه خواهیم داد.

اگر قصد خرید لاستیک جدید برای خودرو خود را دارید و قیمت بالای لاستیک ها شما را نگران کرده است، می توانید با مطالعه مقاله قیمت لاستیک دولتی این نگرانی را برطرف کنید.

کدوم سایز لاستیک برای دنا خوبه ؟

کدوم سایز لاستیک برای دنا خوبه ؟

کارخانه ایران خودرو، خودروی دنا را با دو سایز ۱۸۵/۶۵R۱۵ و ۱۹۵/۶۰R۱۵ به مشتریان ارائه می‌دهد. عدد سه رقمی که در این سایز ها وجود دارد در واقع نشان دهنده پهنای لاستیک هاست که تاثیر بسیار زیادی روی کیفیت رانندگی خواهد گذاشت.

خیلی افراد بنا به دلایل مختلف اقدام به تعویض سایز لاستیک خودروی خود می‌کنند که ممکن است این تعویض تغییراتی بسیار مثبت و یا تغییراتی بسیار خطرناک را در پی داشته باشد.

مقاله پیشنهادی : سایز لاستیک ساینا

به جز دو سایز اعلام شده برای خودروی دنا می‌توان از سایز های 195/65R15 و 205/60R15 نیز استفاده کرد.

اگر اعداد را به دقت نگاه کرده باشید متوجه خواهید شد که سایز لاستیک هایی که به عنوان جایگزین لاستیک دنا به شما پیشنهاد شده است همگی پهن تر از سایز فابریک هستند. شما نباید به هیچ عنوان از لاستیک هایی با پهنای کم تر از سایز فابریک لاستیک دنا استفاده نمایید چرا که استفاده از لاستیک های باریک تر احتمال پارگی لاستیک ها در اثر فشار بار زیاد را در پی دارد که بسیار خطر افرین است و می‌تواند خسارات مالی و جانی جبران ناپذیری را به شما وارد نماید.

لاستیک های پهن تر دارای مزایایی هستند که خیلی افراد را به سمت خود جلب می‌کند.

به طور مثال لاستیک های پهن تر دارای مسافت ترمزگیری پایین ترین هستند و به این ترتیب هنگام حادثه بهتر می‌توانید خودرو را کنترل کرده و از وقوع تصادف جلوگیری کنید. همچنین این لاستیک ها موجب می‌شوند کنترل پذیری خودرو ها بالا تر برود و به خصوص در سر پیچ جاده ها به خوبی می‌توانید این موضوع را متوجه شوید.

از دیگر خصوصیات مثبت لاستیک های پهن برای دنا این است که موجب زیباتر دیده شدن ماشین شما می‌شوند و ظاهری شبیه ماشین های اسپورت به خودرو می‌دهند اما باید توجه داشته باشید که پهن شدن بیش از حد تایر ها موجب می‌شود لاستیک به گلگیر گیر کند.

با وجود مزایای فراوان لاستیک های پهن مانند لاستیک های با پهنای ۲۰۵ که قابل استفاده روی خودروی دنا هستند این تایر ها معایبی نیز دارند که از جمله آن ها می‌توان به قیمت بالا تر اشاره کرد. همچنین این لاستیک ها شتاب خودرو را کم می‌ کنند و در دراز مدت موجب استهلاک زود هنگام سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو می‌شوند که موقع انتخاب بین لاستیک های پهن تر و فابریک حتما باید این موضوع را مد نظر قرار دهید.

پیش از انتخاب سایز لاستیک بهتر است با تعمیرکار خودروی خود مشورت کنید اما به یاد داشته باشید که ممکن است قیمت بالا تر لاستیک های پهن تر روی جهت گیری مشاور شما تاثیر گذاشته و برای سود بیش تر، مزایای این لاستیک ها را به طور اغراق آمیزی جلوه دهد.

بهترین لاستیک برای دنا کدام است ؟

بهترین لاستیک برای دنا کدام است ؟

رانندگان برای خودروی دنا از لاستیک های مختلفی استفاده می‌کنند که شامل نمونه های ایرانی، چینی، تایوانی، آلمانی، ایتالیایی و … می‌شود.

گرچه لاستیک های ایرانی موجود در بازار دارای کیفیت مقبولی هستند و می‌توانید بدون مشکل از آن ها تا زمان رسیدن تاریخ انقضایشان استفاده نمایید اما کیفیت لاستیک های خارجی بسیار بیش تر است. توصیه می‌کنیم در صورت امکان پرداخت هزینه بیش تر، سراغ لاستیک های خارجی بروید.

طبق آمار گرفته شده از رانندگان، دارندگان لاستیک های هانکوک بیش ترین رضایت را در میان ایرانیان داشته اند. لاستیک های میشلن و تویوتایر نیز طرفداران زیادی در ایران دارند. از میان لاستیک های ایرانی، بارز، کویر تایر و یزد تایر طرفداران بیش تری میان مردم دارند.

این لاستیک ها نیز دارای کیفیت مطلوبی هستند که می‌توانید برای مدت زمان طولانی از آن ها استفاده نمایید اما اگر دنبال کیفیت بالاتری هستید پیشنهاد ما به شما استفاده از لاستیک های خارجی است.

با یک نتیجه گیری کلی می‌توان فهمید که بهترین حالت، استفاده از لاستیک های پهن ( اما نه با پهنای بیش از حد ) و با برند خارجی است. البته این موضوع می‌تواند بسته به سلیقه متفاوت باشد.

شاید برای شما هم سوال شده باشد :

لاستیک 165 بهتره یا 175

بهترین کارخانه های لاستیک سازی ایران

تفاوت لاستیک ایرانی و خارجی

تفاوت لاستیک 205 با 185

لاستیک گل ریز یا گل درشت

تفاوت فاق لاستیک 60 با 65

مقالات اخیر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید