پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
لاستیک مناسب برای ساینا | کدام لاستیک برای ساینا مناسب تره ؟ کدومو بندازم ؟

لاستیک مناسب برای ساینا

لاستیک مناسب ساینا، این پست جهت راهنمایی شما برای انتخاب و خرید بهترین لاستیک برای ساینا تولید شده است. لازم به ذکر است ما در این پست لاستیک های با کیفیت از شرکت های گوناگون داخلی و خارجی را مورد بررسی قرا داده ایم و هر کدام از خصوصیات آن ها را برای شناخت بیشتر شما شرح داده ایم. با ما همراه باشید در ادامه قصد داریم به بررسی بهترین لاستیک برای ساینا و اندازه لاستیک ساینا (سایز لاستیک ساینا) بپردازیم.

سایز لاستیک ساینا

سایز لاستیک ساینا

لاستیک ساینا چه سایزی است؟ لاستیک ساینا سایز، در ابتدا قبل از بررسی سایز لاستیک ساینا قصد داریم به معرفی این خودرو بپردازیم. همانطور که می دانید خودرو ساینا از سال 1394 وارد بازار شده است و از لحاظ کیفیت و مشخصات فنی دارای شباهت فراوانی به تیبا می باشد. البته ساینا دارای سری قابلیت و آپشن هایی می باشد که آن را کمی متفاوت تر از تیبا و خودرو های مشابه اش کرده است. یکی از قابلیت های ساینا اتوماتیک بودن آن می باشد که موجب شده است توجه بسیاری از افراد را به خود جلب نماید. این خودرو دارای فضای مناسبی می باشد که افراد در آن احساس راحتی دارند. از دیگر مزیت های این خودرو می توان به هزینه مناسب قطعات و نگه داری خودرو، سرعت و شتاب آن اشاره نمود. به صورت کلی می توان گفت ساینا یک ماشین کم خرج و مناسب برای تردد های درون شهری می باشد. با ما همراه باشید در ادامه قصد داریم به معرفی مشخصات لاستیک ساینا، بهترین سایز لاستیک ساینا (سایز استاندارد لاستیک ساینا) بپردازیم.

تفاوت لاستیک kb22 و kb27 چیست؟ شما می توانید برای اطلاع از تفاوت لاستیک kb22 و kb27 بر روی لینک موجود کلیک نمایید و پست مورد نظر را مطالعه نمایید.

معرفی مشخصات لاستیک ساینا

معرفی مشخصات لاستیک ساینا

در این بخش قصد داریم به معرفی مشخصات لاستیک ساینا (سایز استاندارد لاستیک ساینا) بپردازیم. بهتر است بدانید انتخاب سایز استاندارد لاستیک ساینا تاثیر بسزایی در کیفیت و ایمنی دارد. توجه داشته باشید هنگام خرید بر روی دیواره لاستیک حروف و اعدادی درج و حک شده است که شما باید به آن توجه داشته باشید. سایز مناسب لاستیک ساینا (شماره لاستیک ساینا) و ابعاد لاستیک ساینا شامل موارد زیر می باشد:

  • 185 میلیمتر برای عرض تایر است.
  • 60 نسبت ارتفاع به عرض تایر است.
  • R حاکی از ساختار رادیال لاستیک می باشد.
  • 14 نشان دهنده قطر تایر به اینچ می باشد

در نهایت به صورت کلی به این گونه نوشته می شود: 14 R60/185

البته توجه داشته باشید سایز پهن تر با اندازه 14 R60/205 14 ،R60/195 (لاستیک 205 برای ساینا) نیز موجود می باشد که گزینه ای دیگر برای خرید و انتخاب سایز تایر ساینا باشد. توجه داشته باشید که سایز استاندارد لاستیک ساینا (سایز فابریک لاستیک ساینا) با تیبا متفاوت می باشد و در خصوص سایز لاستیک هیچ شباهتی با یکدیگر ندارند.

اگر نمی دانید تفاوت لاستیک 205 با 185 چقدر است؟ می توانید با مراجعه به صفحه مربوطه اطلاعات لازمه در ارتباط با آن را دریافت نمایید.

کدوم سایز لاستیک برای ساینا خوبه ؟

همانطور که در بخش بالا ذکر شد ساینا پس از خودروی تیبای صندوق دار به بازار آمد و در واقع یک مدل تغییر یافته تیبا صندوق دار است. این تغییر، صرفا به برخی از تجهیزات داخلی و شکل ظاهری خودرو محدود می‌شود و آنچنان گسترده نیست.

یکی از سوالات پرتکراری که توسط بسیاری از خودرو سواران مطرح می شود این است که سایز لاستیک استاندارد ساینا چند است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که سایز لاستیک فابریک ساینا که توسط کارخانه برای خودرو های ساینا معرفی شده است درست مثل تیبا و تیبا صندوق دار نمونه های با سایز 13/ 175/ R 70 است. ولی می‌توان برای آن از سایز های185 و 205 نیز استفاده کرد. این به معنی پهن تر شدن لاستیک خودرو است که مزایا و معایبی را با خود به همراه دارد.

اگر خودرو تیبا دارید و برای خرید لاستیک می خواهید بدانید کدام لاستیک برای تیبا بهتر است، پیشنهاد می کنیم مقاله لاستیک مناسب برای تیبا را مطالعه کنید.

از مزایای لاستیک پهن برای ساینا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زیبا تر شدن شکل ظاهری خودرو و شباهت بیش تر آن به خودرو های اسپرت
  • کم تر شدن مسافت ترمزگیری و توقف زودهنگام ماشین وقت ترمز گرفتن
  • افزایش اصطکاک ماشین با سطح زمین و در نتیجه فرمان پذیری بهتر خودرو به خصوص سر پیچ جاده ها
  • کاهش لغزندگی خودرو در جاده ها

در صورتی که خودرو شما به صافکاری و نقاشی نیاز دارد می توانید از خدمات صافکاری در محل اتوصافکار بهره مند شوید که توسط افراد متخصص این کار انجام می شود.

مزایای این لاستیک ها بسیار وسوسه کننده است اما باید پیش از انتخاب آن ها به معایب آن نیز توجه داشته باشید:

  • قیمت زیاد لاستیک های پهن تر نسبت به لاستیک های باریک، به خاطر متریال بیش تری که هنگام ساخت آن ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • در صورتی که جاده ها خیس باشند به حای کاهش لغزندگی موجب افزایش لغزندگی شده و خطر آفرین هستند.
  • در جاده های خیس و بارانی آب داخل آج لاستیک خودرو گیر می‌کند و موجب سختی رانندگی می‌شود.
  • فشار به جلوبندی خودرو و استهلاک زود هنگام آن

به یاد داشته باشید که به خاطر قیمت بالاتر این لاستیک ها ممکن است فروشنده شما را ترغیب به خرید لاستیک های پهن تر کند. خوب است که پیش از خرید این لاستیک ها نسبت به معایب آن آگاهی کامل داشته باشید تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید.

معرفی لاستیک مناسب برای ساینا از لحاظ ایرانی یا خارجی بودن

اگر یکی از گزینه های انتخابی شما خرید لاستیک چینی می باشد بهتر است از آن صرف نظر کنید چرا که این نوع لاستیک تفاوت زیادی با لاستیک فابریک ساینا ندارد.

بهترین کارخانه های لاستیک سازی ایران کدام اند؟ در خصوص لاستیک های ایرانی لازم است بدانید، شرکت های گوناگون و با کیفیت در خصوص تولید انواع تایر شروع به فعالیت کرده اند که بهترین این شرکت ها می توان به شرکت های بارز، کویر تایر، یزد تایر، ایران تایر، گلدستون و دنا اشاره کرد.

همچنین در خصوص بهترین لاستیک های خارجی نیز می توان به شرکت های میشلن، کومهو، رودستون وهانکوک اشاره کرد.

تفاوت لاستیک ایرانی و خارجی چیست؟ اگر نمی دانید تفاوت لاستیک ایرانی و خارجی می توانید با کلیک بر روی لینک موجود به صفحه مربوطه مراجعه نمایید.

بهترین لاستیک برای ساینا کدام است؟

یکی از سوالاتی که ممکن است در ذهن شما هم ایجاد شود این است که بهترین لاستیک ایرانی برای ساینا کدام است و همینطور اندازه لاستیک ساینا چقدر است؟ در صورتی که در مورد پهنای لاستیک خود تردیدی ندارید بحث برند تایر مطرح می‌شود. ابتدا باید مشخص کنید که تا چه مقدار هزینه ای برای شما قابل پرداخت است.

تکنولوژی که در ساخت تایر های خارجی به کار می‌رود نسبت به ایران بسیار پیشرفته تر است و این موضوع ناخوداگاه باعث بالا رفتن چشمگیر سطح کیفیت تایر های خارجی می‌شود. البته این به معنی آن نیست که لاستیک های ایرانی غیر قابل استفاده هستند و کیفیت خوبی ندارند.

مقاله پیشنهادی : انتخاب سایز لاستیک برای کوییک

همانطور که در بخش بالا ذکر شد برند هایی مثل کویر تایر،  یزد تایر، لاستیک بارز و … برند های بسیار با کیفیتی هستند و شما برای انتخاب بهترین لاستیک برای ساینا می توانید از این برند استفاده کنید. این نوع برندها که سال هاست در زمینه تولید لاستیک و تایر خودرو فعالیت دارند و در این سال ها مورد قبول عموم واقع شده اند.

در حالت کلی لاستیک مناسب برای ساینا، لاستیک فابریک می باشد اما در صورت امکان استفاده از لاستیک های خارجی مثل نکسون، فالکن، کومهو، رودستون و … بیش تر پیشنهاد می‌شود که البته قیمت بسیار بالاتری دارند چرا که با قیمت ارز سر و کار دارند که مدام در حال نوسان است.

صافکاری به روش pdr یکی از روش های صافکاری می باشد که از محبوبیت بالایی برخوردار است. برای کسب اطلاعات کامل و جامع تری درمورد این نوع صافکاری و نحوه ارائه خدمات به صفحه صافکاری پی دی ار مراجعه کنید.

طبق آماری که از دارندگان خودروی ساینا درمورد سایز تایر ساینا گرفته شده است، کسانی که از سایز ۱۹۵ برای لاستیک خودرویشان استفاده کرده اند بیش ترین رضایت را دارند. سایز 205 باعث می‌شود فشار بسیار زیادی به خودرو وارد شود و سایز 175 نیز پهنای کافی که رضایت رانندگان را جلب کند ندارد.

از بین برند های لاستیک نیز در بین ایرانی ها برند بارز و یزد و از انواع خارجی کومهو و نکسون بیش ترین رضایت را در رانندگان ساینا جلب نموده اند؛ بنابراین می توان به عنوان لاستیک مناسب ساینا معرفی کرد.

اگر دنبال لاستیک مناسب برای دنا می‌گردید، مقاله لاستیک مناسب برای دنا می تواند شما را در انتخاب بهترین لاستیک یاری کند.

نکات مهم برای انتخاب و خرید لاستیک ساینا

نکات مهم برای انتخاب و خرید لاستیک ساینا

نکات مهم در خصوص بهترین سایز لاستیک ساینا، در این بخش قصد داریم به بررسی نکات مهم برای انتخاب و خرید لاستیک ساینا (لاستیک ساینا سایز) بپردازیم. برخی از نکات مهم در خصوص انتخاب و خرید لاستیک ساینا به شرح زیر می باشد:

  • در هر 10 هزار کیلومتر برای مسطح بودن ساییدگی لاستیک ها می توانید جای آن ها را با یکدیگر عوض کنید.
  • زمان تعویض تایر ها و همچنین خرید تایر جدید زمانی می باشد که تنها حدود 1 تا 2 میلی متر از آج تایر باقی مانده است.
  • اگر قصد تعویض لاستیک ها (تغییر سایز لاستیک ساینا) را داشتید می توانید از سایز متفاوتی استفاده کنید لطفا این تغییر را در هر 4 لاستیک انجام دهید تا ایمنی خودرو را تامین کرده باشید.
  • لازم به ذکر می باشد استاندارد ترین سایز رینگ ساینا 14 می باشد.
  • کاربران زیادی از سایز لاستیک 195 خودرو ساینا رضایت کامل داشته اند که با استفاده از آن کیفیت رانندگی بهتری را تجربه کرده اند.

تفاوت فاق لاستیک 60 با 65 چیست؟ برای اطلاع از تفاوت فاق لاستیک 60 با 65 می توانید بر روی لینک کلیک نمایید و به صفحه مربوطه در اتوصافکار مراجعه نمایید.


آیا لاستیک پژو به ساینا میخوره

آیا لاستیک پژو به ساینا میخوره؟ در ارتباط با سایز لاستیک خانواده پژو پارس و پژو 405 لازم است بدانید سایز استاندارد لاستیک برای این مدل از خودرو ها 185.65.14 و 185.65.14 می باشد بنابراین می توان گفت لاستیک پژو به ساینا نمیخوره.

تفاوت لاستیک perfect و strong در چیست؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تفاوت لاستیک perfect و strong روی لینک کلیک نمایید.

سایز لاستیک ساینا رینگ فولادی

همانطور که در بخش بالا ذکر شد سایز لاستیک ساینا نیز کمی فاق کوتاه تر می باشد و اندازه استاندارد رینگ فولادی اندازه 185/60R 14 می باشد.

سایز لاستیک ساینا رینگ اسپرت

سایز لاستیک ساینا رینگ اسپرت چقدر است؟ سایز لاستیک ساینا رینگ آلومینیومی چقدر است؟ به صورت کلی همانطور که گفته شد سایز 13 /175/ R 70 استاندار می باشد البته شما می توانید از سایز های 185 و 205 نیز استفاده نمایید.

لاستیک 165 و 175 هر دو دارای خصوصیات فراوانی هستند به همین علت افراد در انتخاب این دو دچار تردید می شوند شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص بر روی لینک مقابل کلیک نمایید: لاستیک 165 بهتره یا 175

سایز لاستیک ساینا s

سایز لاستیک ساینا s چقدر است؟ در بخش بالا سایز های مناسب برای لاستیک ساینا شرح داده شد در این بخش قصد داریم به بررسی سایز لاستیک ساینا اس(اندازه تایر ساینا) بپردازیم. به طور کلی اندازه سایز لاستیک ساینا s برابر با R14 60/ 185 می باشد.

اگر اطلاعاتی در خصوص لاستیک گل ریز یا گل درشت ندارید می توانید برای کسب اطلاعات به صفحه مورد نظر در اتوصافکار مراجعه کنید.

سایز لاستیک ساینا ex

در خصوص اندازه لاستیک ساینا ex باید بدانید این خودرو دارای سایز استاندارد 185/14/R60 می باشد که در برندهای گوناگون اعم از: بارز، کویر تایر، ایران تایر، یزد تایر، و ……… و برنده های خارجی اعم از: میشلن؛ هانکوک، نکسن و …… می باشد که تولید و روانه بازار می شوند.

راننده ای نیست که اهمیت استفاده از لاستیک مناسب برای خودرو را درک نکند. استفاده از لاستیک های مناسب و مرغوب برای خودرو تاثیری مستقیم و شدید روی نحوه رانندگی و کیفیت آن دارد و این موضوع بر هیچ کس پوشیده نیست.

لاستیک تنها قسمتی از خودرو است که با زمین اصطکاک دارد و در تماس است و از این رو تا حد بسیار زیادی کیفیت رانندگی را تعیین می‌کند. همیشه رانندگان دنبال این بوده اند که بهترین لاستیک ها را برای خودروی خود پیدا کنند تا سطح رانندگی خود را بهبود ببخشند و تجربه بهتری از رانندگی را برای خود رقم بزنند اما چه عواملی روی این موضوع تاثیر گذار است؟

در ادامه قصد داریم در مورد بهترین لاستیک ایرانی برای ساینا با شما صحبت کنیم بنابراین در ادامه با ما همراه باشید.

اگر می خواهید لیستی از قیمت لاستیک دولتی بارز ۱۴۰۰ را داشته باشید تا بتوانید به راحتی لاستیک مورد نظر خودرو خود را انتخاب کنید، مقاله تفاوت قیمت لاستیک بارز دولتی و آزاد را مطالعه کنید.

چه عاملی لاستیک خوب و لاستیک بد را از یک دیگر جدا می‌کند؟

سایز رینگ و لاستیک ساینا؛ به طور کلی یک لاستیک مناسب برای خودرو شما باید ویژگی های زیادی داشته باشد. یکی از مهم ترین عواملی که پیش از خرید یک لاستیک باید به آن دقت کنید سایز آن است. سایز لاستیک مناسب اولین فاکتوری است که هنگام خرید لاستیک باید به آن توجه کنید.

صافکاری با دستگاه مکش یکی از روش های پیشرفته برای رفع ایرادات بدنه ماشین میباشد که توسط افراد متخصص تیم اتوصافکار انجام می شود. برای دریافت این خدمات روی لینک صافکاری با مکش کلیک کنید.

به طور معمول، کارخانه ها یک سایز را به عنوان سایز فابریک لاستیک آن خودرو به شما معرفی می‌کنند اما تحت تاثیر عوامل مختلف می‌توانید از سایزهای پهن تر نیز برای آن ها استفاده نمایید. به طور مثال اگر خودرو ساینا دارید، باید از لاستیک فابریک ساینا استفاده کنید.

از دیگر عواملی که موقع خرید لاستیک باید به آن توجه داشته باشید طرح آج لاستیک است. جنس تایر و برند آن نیز در تعیین کیفیت آن تاثیرگذار هستند.

لاستیک پهن برای ساینا

لاستیک پهن برای ساینا

لاستیک پهن ساینا، همانطور که گفته شد یکی از برترین مزایای لاستیک پهن برای ساینا این است که باعث می شود چسبندگی ماشین با سطح زمین بیشتر می شود و این امر موجب می شود که ترمزگیری ماشین سریعتر اتفاق بیفتد.

این افزایش اصطکاک با زمین، باعث فرمان پذیری بیشتر ماشین شده و در پیچ ها ماشین کمتر دچار لغزندگی می شود. علاوه بر این استفاده از لاستیک پهن برای ساینا ظاهر اسپرت تر و جلوه ای زیباتر به خودرو شما می بخشد.

لاستیک های پهن در کنار مزایایی که دارند، معایبی هم دارند. این نوع لاستیک ها، گران تر و پرخرج تر هستند و علاوه بر این باعث فشار بیشتر به جلوبندی خودرو و استهلاک آن می شود که این امر درنهایت باعث می شود که ماشین زود تر به خرج بیفتد.

جمع بندی

در این مقاله درمورد مشخصات لاستیک ساینا، اندازه لاستیک ساینا، بهترین سایز لاستیک ساینا صحبت شده است. مجموعه صافکاری اتوصافکار امیدوار است از این مقاله لذت برده باشید.

سوالات متداول

سایز لاستیک ساینا چقدر است؟

سایز لاستیک ساینا که توسط کارخانه برای خودرو های ساینا ثبت شده است مشابه تیبا و تیبا صندوق دار نمونه های با سایز ۱۷۵/۷۰R/۱۳ است اما می‌توان برای آن از سایز های 185و 205 نیز استفاده کرد.

آیا می توان از لاستیک پهم برای ساینا استفاده کرد؟

بله لاستیک های پهن باعث می شوند چسبندگی ماشین با سطح زمین بیشتر شود و این امر درنهایت موجب می شود که ترمزگیری ماشین زودتر اتفاق بیفتد. البته باید گفت که این لاستیک ها قیمت و خرج بیشتری برای راننده دارد.

سایز لاستیک ساینا s چند است؟

به طور کلی اندازه سایز لاستیک ساینا s برابر با R14 60/ 185 می باشد.

مقالات اخیر

گفتگو کنید

6 نظر

  1. سلام آیا پهن کردن لاستیک گارانتی خودرو رو باطل میکند؟

  2. سلام
    من لاستیک ۱۸۵ رینگ ۱۴ فاق ۶۵ زیر ساینا انداختم
    ولی لاستیکای عقب به پایه لول فنر برخورد میکنن و باعث ساییدگی لاستیک از داخل شدن.
    کسی راه حلی بلده که این مشکلو برطرف کنم ؟

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید