پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
رینگ مناسب برای ریو | کدوم سایز رینگ برای ریو خوبه ؟ | تحلیل و بررسی

رینگ مناسب برای ریو

رینگ فابریکی که سایپا برای خودروی ریو مورد استفاده قرار می‌دهد ۱۳ اینچ است البته بسیاری افراد از رینگ های ۱۴ اینچی نیز استفاده می‌کنند که هر یک مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند. در این مقاله قصد داریم این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم و بهترین و مناسب ترین رینگ و لاستیک برای ریو را به شما معرفی نماییم.

پیش از هر چیز لازم است بدانید که یک مقیاس کلی برای سنجش خوب و بد بودن رینگ ۱۳ و ۱۴ وجود ندارد و رانندگان مختلف نظرات متفاوتی درباره این دو رینگ ارائه داده اند.

ما در این جا با بیان مزایا و معایب هر یک از این دو سایز به شما کمک خواهیم کرد تا با مقایسه این مزایا و معایب با معیار های خود بتوانید مناسب ترین سایز رینگ را برای خودروی ریوی خود انتخاب نمایید.

کدوم سایز رینگ برای ریو خوبه ؟

کدوم سایز رینگ برای ریو خوبه ؟

همان طور که گفته شد رینگی که سایپا برای خودروی ریو در نظر گرفته است ۱۳ اینچی است اما خیلی افراد اقدام به تعویض آن می‌نمایند. خیلی افراد نیز با تغییر سایز رینگ کاملا مخالف هستند چرا که اعتفاد دارند مناسب ترین سایز همین است و با تعویض سایز لاستیک می‌توان کیفیت رانندگی را بهبود بخشید.

برای سایز سیزده رینگ ریو می‌توان از لاستیک های ۱۷۵/۷۰/۱۳ ، ۱۸۵/۶۵/۱۳ و ۱۸۵/۷۰/۱۳ استفاده کرد که هر یک به صورت جداگانه مزایا و معایب خود را دارند.

از طرفی هم خیلی افراد اعتقاد دارند که سایز اصلی رینگ خودروی ریو ۱۴ اینچ است و سایپا برای کاهش هزینه ها از رینگ ۱۳ استفاده می‌کند. حتی سایز رینگ ۱۵ نیز برای خودروی ریو قابل استفاده است که موجب افزایش پایداری خودرو و هندلینگ بهتر آن می‌شود و همچنین اتاقک خودرو نمی‌کوبد.

البته بهتر است بدانید کیفیت رانندگی شما تا حد بسیار زیادی هم بستگی به لاستیکی دارد که استفاده می‌کنید و تنها بر اساس رینگ نمی‌توان قضاوت کرد.

یکی از اشتباهات رایج رانندگان موقع خرید لاستیک برای رینگ ۱۴ استفاده از پهنای ۲۰۵ است. گرچه لاستیک های پهن معمولا به خاطر مزایای زیادی که دارند مورد توجه رانندگان قرار می‌گیرند اما پهن شدن بیش از حد استاندارد موجب بروز مشکلات مخصوص به خود می‌شود.

در صورتی که برای رینگ ۱۴ در خودروی ریو از پهنای ۲۰۵ لاستیک استفاده کنید متوجه می‌شوید که لاستیک بازی عرضی پیدا می‌کند و همچنین احتمال دارد که لاستیک به بدنه خودرو بگیرد.

تعمیرگاه مورد نظر خودتو در لیست تعمیرگاه های تهران پیدا کن

علاوه بر گرفتن بدنه و بازی عرضی لاستیک، مشکل دیگری که در مورد پهنای ۲۰۵ لاستیک وجود دارد این است که فشار بسیار زیادی را به جلوبندی ریو وارد می‌کند. همان طور که می‌دانید خودروی ریو، دارای ضعف در جلوبندی است و نمی‌توان زیاد به آن فشار وارد کرد. در واقع شما با انتخاب پهنای لاستیک ۲۰۵ دقیقا دست روی نقطه ضعف خودروی خود می‌گذارید.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که از رینگ ۱۴ استفاده می‌کنید از لاستیک با پهنای ۱۹۵ و یا ۱۸۵ استفاده نمایید.

بهترین رینگ برای ریو کدام است ؟

بهترین رینگ برای ریو کدام است ؟

همان طور که گفته شد رینگ های ۱۳ و ۱۴ بهترین سایز هایی هستند که می‌توانید روی خودروی ریو به کار ببرید اما به جز سایز رینگ باید به سایز لاستیک و برند آن نیز توجه داشته باشید که بتوانید کیفیت رانندگی خود را حفظ نمایید.

بهترین سایز لاستیک برای رینگ ۱۴، پهنای ۱۸۵ و ۱۹۵ است و بهترین پهنا برای رینگ ۱۳ اینچی، پهنای ۱۸۵ و ۱۷۵ می‌باشد.

به طور کلی استفاده از لاستیک های پهن تر مزایای به خصوصی مانند کاهش مسافت ترمز گیری، هندلینگ بهتری خودرو، کوبش کم تر اتاقک خودرو و در نتیجه راحتی بیش تر سرنشینان خودرو را به دنبال دارد.

همچنین استفاده از لاستیک پهن تر موجب زیبا تر به نظر رسیدن خودرو می‌شود. همین مزایا موجب شده اند که استفاده از رینگ ۱۴ اینچی و لاستیک با پهنای ۱۹۵ بیش ترین طرفداران را داشته باشد.

پس از انتخاب سایز مناسب باید دنبال برند مناسبی برای لاستیک خودروی خود باشید. طبق آمار، بیش ترین رضایت را دارندگان لاستیک های هانکوک داشته اند.

حقیقت این است که لاستیک های ایرانی کیفیت کمتری نسبت به نمونه های خارجی مثل هانکوک دارند اما قیمت بسیار پایین تر این لاستیک ها موجب می‌شود این لاستیک ها هم طرفداران خود را داشته باشند.

از میان لاستیک های ایرانی، تایر های بارز و کویر تایر بهترین کیفیت ها را دارند که می‌توانید آن ها را انتخاب نمایید.

شاید برای شما هم سوال شده باشد :

لاستیک 165 بهتره یا 175

بهترین کارخانه های لاستیک سازی ایران

تفاوت لاستیک ایرانی و خارجی

تفاوت لاستیک 205 با 185

لاستیک گل ریز یا گل درشت

تفاوت فاق لاستیک 60 با 65

مقالات اخیر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید