پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تشخیص خودرو تصادفی و چپی | قیمت ماشین چپی

تشخیص خودرو تصادفی و چپی

یکی از مهم ترین عوامل در تعیین قیمت ماشین کارکرده و همینطور سلامت خودرو، تشخیص خودرو تصادفی و چپی می باشد که بسیار اهمیت دارد. اگر به دنبال راههای تشخیص ماشین تصادفی و چپی و همینطور راهنمای خرید ماشین دسته دوم هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

یکی از بهترین خدماتی که می توانید در مجموعه اتوصافکار بهره مند شوید، خدمات صافکاری و نقاشی در کوتاه ترین زمان و کمترین هزینه می باشد که این خدمات توسط افراد مجرب و متخصص انجام می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر و اطلاع از هزینه ها می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

ماشین چپی یعنی چه

به طور کلی ماشین چپی یا تصادفی به خودرویی گفته می شود که در اثر تصادف های شدید یا سانحه های مختلف تعادل خود را حفظ نکرده و در اثر برخورد قسمت های مختلف خودرو از جمله سقف، ستون ها و کلاف ها آسیب شدید دیده اند.

چپ کردن ماشین می توان بعنوان یکی از مهم ترین و اصلی ترین آسیب های خودرو نام برد که می تواند مشکلات و هزینه های زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.

به همین دلیل بهتر است قبل از خرید خودرو دست دوم قسمت های مختلف ماشین را مورد بررسی قرار دهید چرا که پیدا کردن خودرو دست دومی یا کارکرده ای که کاملا سالم باشد تقریبا می توان گفت کار بسیار مشکلی است.

یکی از سوالات پرتکرار بسیاری از کاربران این است که چگونه بفهمیم ماشین تصادفی یا چپی است؟ به همین منظور در ادامه قصد داریم راه‌های تشخیص خودرو تصادفی و چپی را بطور کامل توضیح دهیم.

اگر قصد خرید خودرو دست دوم دارید و برای اطمینان حاصل کردن از سالم بودن خودرو به دنبال معتبرترین سرویس کارشناسی خودرو هستید، می توانید همین حالا به لینک زیر مراجعه کنید و درخواست کارشناسی خود را ثبت کنید.

کارشناسی خودرو

ماشین چپی یعنی چه
ماشین چپی یعنی چه

روش های تشخیص ماشین تصادفی

  • بررسی رنگ خودرو

رنگ خودرو یکی از مهم ترین علائم تشخیص خودرو تصادفی و چپی محسوب می شود. به طور معمول خودروی چپی به طور کامل رنگ شده است و فقط به سقف ارتباطی ندارد. خودرویی که چپ کرده و روی سقف برمی گردد، علاوه بر سقف به قسمت های دیگر خودرو هم آسیب وارد می کند. اما سوال اینجاست که ما چطور بفهمیم که خودرو رنگ شده است؟

هر چقدر که میزان آسیب به خودرو در زمان تصادف و سانحه بیشتر باشد، خودرو نیاز بیشتری به رنگ و صافکاری پیدا می کند. برای دانستن اینکه خودرو رنگ شده است یا خیر باید زمانی را به بررسی قسمت های مختلف خودرو از جمله کاپوت، درها، اسکلت، سقف، صندوق عقب، ستون‌ها و لبه‌های هر یک بطور دقیق اختصاص دهید.

یکی دیگر از موارد مهمی که باید مورد بررسی قرار دهید، هماهنگ بودن درجه رنگ بین قطعات موجود در خودرو تصادفی می باشد.

از دیگر روش های تشخیص خودرو رنگ شده می توان به انعکاس نور در بخش نقاشی شده، اثرات لکه‌های ریز رنگ یا سمباده روی بدنه و … اشاره کرد. لاذم به ذکر است که در این روش باید از دستگاه‌ها و قلم‌های بسیار دقیقی جهت شناسایی تراکم اضافه رنگ استفاده شود که این کار توسط یک کارشناس متخصص انجام می شود.

اگر برای خریدماشین دست دوم به دنبال بهترین راهنمای خرید خودرو هستید تا از ضرر زیان های احتمالی در آینده جلوگیری کنید، به صفحه چه ماشینی نخریم مراجعه کنید.

  • بررسی سالم بودن سقف ماشین

زمانی که خودرو تصادف می کند و سقف آن برمیگردد بیشترین آسیب به سقف خودرو وارد می شود که این مورد یکی از مشکلات ماشین چپی می باشد. از طرفی دیگر این مورد می تواند برای شما مشکل ساز شود چرا که این قطعه بسیار حساس بوده و کوچکترین ضربه به این قسمت می تواند سقف خودرو را از حالت عادی خود خارج کند که این امر منجر به تغییراتی در شکل و زاویه ستون ها و شیب سقف می شود.

تعویض سقف نیاز به یک کارشناس متخصص دارد که این کار از طریق ستون ها انجام می شود. زمانی که سقف خودرو آسیب می بیند و توسط تعمیرکار تعمیر می شود، پرس هایی که در زیر نوارهای دور درهای خودرو وجود دارد از بین می رود.

پرس هایی که به طور فابریک در کارخانه خودرو تولید می شود به آسانی قابل تشخیص است. بنابر این این روش یکی از دیگر راه های تشخیص خودرو تصادفی و چپی است.

قیمت صافکاری با توجه به نوع خودرو شما و آسیب های آن متفاوت است. برای اطلاع دقیق تر از هزینه های صافکاری برای خودرو خود می توانید به صفحه قیمت صافکاری مراجعه کنید.

  • بررسی زنگ زدگی در خودرو تصادفی

زنگ زدگی خودرو به این معناست که خودرو شدیدا آسیب دیده و لایه های آن در اثر تصادف از بین رفته است که این خود یکی از مشکلات ماشین چپی می باشد. در حالت عادی خودرویی که سالم باشد دچار زنگ‌ زدگی نمی‌شود. به همین دلیل شما باید تمام بخش های خودرو را با دقت بررسی کنید.

در صورتی که در هنگام بررسی به کوچکترین موردی برخوردید به تصادفی و چپی بودن خودرو شک کنید. در چنین شرایطی بهتر است قسمت زیر ماشین را هم چک کنید تا از سالم بودن خودرو اطمینان حاصل کنید.

یکی دیگر از راه های تشخیص خودرو تصادفی و چپی، وجود زنگ زدگی روی پیچ های قطعات خودرو می باشد. به خاطر داشته باشید که این روش یکی از نکات ریز در تشخیص خودرو تصادفی محسوب می شود.

روش های تشخیص ماشین تصادفی
روش های تشخیص ماشین تصادفی
  • بررسی نرمی و انعطاف ستون ها و اسکلت خودرو

یکی از مهم ترین عامل تشخیص خودرو تصادفی و چپی، وجود آسیب در قسمت اسکلت خودرو می باشد که با وجود چنین شرایطی جدا باید از خرید خودرو صرف نظر کنید.

زمانی که صافکاری روی این بخش از ماشین انجام می شود منجر به نرم و نازک شدن این قسمت شده که در نهایت اسکلت خودرو را از دیگر بخش ها مجزا می کند.

به خاطر داشته باشید که صافکاری اسکلت خودرو کار بسیار با دقت و پرهزینه ای می باشد که باید توسط یک فرد حرفه ای و باتجربه انجام شود. به دلیل هزینه بالای آن خیلی از افراد این کار را به دست یک فرد معمولی می سپارند که در نتیجه شما شاهد این خواهید بود که اسکلت بدنه هیچ شباهتی با قبل از تصادف خود ندارد.

اگر قصد خرید لاستیک برای خودرو خود را دارید و قیمت بالای لاستیک ها شما را نگران کرده است، می توانید با خرید لاستیک دولتی این نگرانی را برطرف کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر درمورد هزینه ها به صفحه قیمت لاستیک دولتی مراجعه کنید.

  • بررسی بتونه کاری

زمانی که قسمتی از خودرو دچار پوسیدگی و زنگ زدگی می شود اگر بتونه کاری به مقدار کمی استفاده شود حالت عادی و طبیعی خود را کاملا حفظ می کند و تغییر چندانی مشاهده نمی شود اما در صورتی که به مقدار زیادی از بتونه به منظور پوشاندن چیزی استفاده شود به راحتی و سادگی قابل تشخیص است.

برای اینکه بفهمید یک خودرو دارای بتونه کاری است یا خیر می توانید به راحتی با بررسی و چک کردن دقیق لبه های پایینی بدنه خودرو متوجه این امر بشوید.

شما همچنین می توانید با کشیدن دست بر روی لبه ها تشخیص دهید که در خودرو از بتونه استفاده شده است یا نه. در حالت عادی لبه ها به صورت کاملا صاف هستند و وجود هر گونه خوردگی و دندانه ای نشان دهنده بتونه کاری است.

  • بررسی سالم بودن شاسی ماشین

فاصله سرشاسی ها یکی دیگر از روش هایی است که می تواند به شما در تشخیص شاسی تصادفی کمک کند. زمانی که کارشناس مربوطه خودرو خود را روی چاله مخصوص قرار می دهد به راحتی می تواند متوجه شود که شاسی خودرو بازسازی شده است.

علاوه بر این زمانی که خودرو تصادف می کند و برمیگردد، اختلالاتی در حرکت خودرو ایجاد می شود که براحتی قابل تشخیص است.

برای تشخیص شاسی تصادفی باید بدانید زمانی که خودرو از قسمت جلو تصادف داشته باشد و ضربه شدیدی به آن وارد شود، تنظیمات فرمان و همینطور شاسی خودرو از حالت عادی خارج شده و به هم میخورد. اگرچه بسیاری از کارشناسان خودرو سعی بر پنهان کردن نقص این قطعه را دارند، اما با گذشت زمان این نقص خود را نمایش می دهد.

روش های تشخیص ماشین تصادفی
روش های تشخیص ماشین تصادفی
  • بررسی صداهای اضافی

تنظیم نبودن جلوبندی یکی از مشکلات ماشین چپی می باشد که باعث لاستیک سایی ماشین شده و زمانی اتفاق می افتد که لاستیک ها از زاویه استاندارد خود خارج شده و از یک سمت کشیده می شود. علاوه بر لاستیک سایی یکی دیگر از روش تشخیص ماشین تصادفی، وجود صداهای اضافی در خودرو می باشد.

اگر در هنگام حرکت، خودرو شما صداهای غیر عادی می دهد و این موضوع شما را نگران کرده است می توانید با مطالعه مقاله انواع صدای ماشین دلایل و راه های جلوگیری از صداهای ماشین را بررسی کنید.

  • بررسی فاصله قسمت های مختلف بدنه خودرو

قسمت های مختلف خودرو از جمله سپر و گلگیر در حالت عادی با یکدیگر فاصله استاندادری دارند. حال هر گونه ناهماهنگی و فاصله زیاد بین این قطعات می تواند یکی از راه های تشخیص خودرو تصادفی و چپی باشد. در بعضی مواقع هم ممکن است درب خودروها به خوبی و مثل روز اول بسته نشود که این امر به دلیل اسیب در اثر تصادف است.

  • بررسی سالم بودن چراغ ها و شیشه ها

یکی از اقدامات مهمی که می تواند در تشخیص خودرو تصادفی و چپی به شما کمک کند، بررسی چراغ ها و شیشه خودرو می باشد چرا که در بیشتر مواقع در هنگام تصادف شیشه ها و چراغ ها آسیب می بیند؛ البته ممکن است دلیل شکستگی و ترک شیشه ها و چراغ تنها تصادف نباشد که در این خصوص می توانید از صاحب خودرو توضیحات بیشتری بخواهید.

یکی از راه های تشخیص تصادف خودرو تعویض چراغ ها و شیشه ها می باشد چرا که در اثر تصادف راننده مجبور است آن ها را عوض کند. برای تشخیص این موضوع می توانید موارد زیر را بررسی کنید.

  1. چراغ‌های جلو را روشن کنید. اگر یکی از نور چراغ ها کم و دیگری زیاد بود نشان دهنده تعویض یکی از چراغ ها است.
  2. اگر رنگ چراغ های جلو باهم یکی نباشند به طور مثال یکی زرد و دیگری سفید باشد نشان دهنده تعویض چراغ ها است.
  3. جنس، رنگ و ضخامت قاب هر دو چراغ را مورد بررسی قرار دهید. در صورت ناهماهنگی هر کدام از آن ها، نشان دهنده تعویض چراغ ها است.
  • بررسی صندوق و زیر خودرو

برای تشخیص ماشین چپی بهتر است همیشه زیر خودرو بخوابید و بخش های مختلف خودرو را مورد بررسی قرار دهید. اگر در اثر تصادف به خودرو ضربه شدیدی وارد شود از این طیق به راحتی متوجه خواهید شد. علاوه بر این بهتر است صندوق عقب را هم بطور دقیق چک کنید.

اگر قصد خرید خودرو تا ۵۰۰میلیون تومان دارید و به دنبال بهترین راهنمای خرید ماشین با ۵۰۰ میلیون هستید، مقاله با ۵۰۰ میلیون چه ماشینی بخرم به شما کمک می کند تا بهترین خودرو را انتخاب کنید.

  • بررسی وجود پوشش تازه در زیر خودرو

یکی دیگر از روش تشخیص ماشین تصادفی، وجود پوشش تازه در زیر خودرو می باشد. این پوششی که به کف خودرو می چسبد از خاک، سنگ، نمک یا هر ماده آلوده کننده دیگری حفظ میکند. این پوشش در خودروها بسیار پرکاربرد و پراهمیت بوده چرا که خودروها بعد از مدتی شروع به پوسیده شدن و زنگ زدگی می کنند.

به همین دلیل اگر در بررسی هایتان متوجه این موضوع شدید که قسمتی در زیر خودرو اسپری شده حتما درمورد ان از صاحب خودرو اطلاعات بیشتری بخواهید.

  • بررسی میزان شل بودن یا عدم وجود پیچ در بعضی از قسمت‌های خودرو

شل بودن پیچ ها بخصوص در قسمت گلگیرها نکته ای بسیار جدی و همینطور یکی از اصلی ترین روش تشخیص خودرو تصادفی و چپی می باشد چرا که این مورد نشان می دهد زمانی که افزاد دوباره خودرو را سرهم می‌کردند، ‌بستن چند پیچ را فراموش کرده اند.

مکان های مهم برای این امر عبارتند از : زیر گلگیرها در قسمت بالای چر‌خ‌ها و هرجایی در زیر کاپوت، ‌ چفت درب‌ها می باشد چرا که درب ها و گلگیرها در اغلب اوقات به شاسی پیچ می شود.

  • بررسی وجود پیچ‌های فرسوده و آسیب‌دیده

بررسی این مورد بسیار مهم است. شرکت های خودروساز هنگام مونتاژ خودرو برای آسیب نرسیدن به رنگ سرپیج ها و همینطور مهره ها از ابزارهای خاصی استفاده می کنند. به همین دلیل اگر در هنگام بررسی متوجه آسیب یا فرسودگی در این قسمت ها شدید حتما قسمت های دیگر خودرو را هم بررسی کنید.

وجود هر گونه پیچ و مهره های آسیب دیده، زنگ زده یا خورده شده به این معناست که این خودرو در اثر تصادف آسیب دیده است.

در این شرایط بهتر است زیر کاپوت را هم بررسی کنید. بهتر است پیچ هایی که کاپوت را به لولاها و همینطور گلگیرها را به بدنه وصل می کند را بطور دقیق چک کنید. در حالت عادی این پیچ‌ها باید کاملاً رنگی باشند هیچ اثری از آچار خوردن روی آن‌ها وجود نداشته باشد در غیر این صورت نشان دهنده تصادفی بودن خودرو است.

اورهال کردن بازسازی خودرو یکی از روش هایی است که برای ماشین های قدیمی و کارکرده کاربرد دارد چرا که ارزشی چند برابر به خودرو اضافه می شود. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در این مورد کسب کنید، به شما پیشنهاد می کنیم مقاله اورهال خودرو را مطالعه کنید.

روش های تشخیص ماشین تصادفی
روش های تشخیص ماشین تصادفی

از کجا بفهمیم ماشین چپی است

یکی از سوالات پرتکرار بسیاری از کاربران و خریداران خودرو این است که نحوه تشخیص ماشین چپی چگونه است؟همانطور که گفتیم تشخیص خودرو تصادفی و چپی کار آسانی نیست و به همین خاطر یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است برای خریداران در هنگام خرید خودرو بیفتد این است که خودروی تصادفی بخرد.

راهکارهایی که گفته شد تا حد زیادی می تواند به شما در تشخیص خودرو تصادفی یا چپی کمک کند. شما می بایست در ابتدا سقف خودرو را مورد بررسی قرار دهید.

زمانی که خودرو در اثر تصادف شدید چپ می کند، سقف آن به شدت آسیب می بیند و به خاطر حساس بودن این قطعه شما به راحتی می توانید تصادفی بودن یا نبودن خودرو را تشخیص دهید. وجود هر نوع برجستگی، فرورفتگی، مشکل در رنگ و یا ناهمانگی در سقف خودرو بیانگر چپی بودن و تصادفی بودن آن است.

بعد از بررسی سقف خودرو بهتر است به سراغ ستون های خودرو بروید زیرا که این قسمت به دلیل تصادف می تواند آسیب جدی ببیند. در صورت وجود هر نوع ناهماهنگی بین ستون ها و درزهای آن احتمال تصادفی بودن خودرو وجود دارد.

مقاله پیشنهادی : بازسازی خودرو در تهران

قیمت ماشین چپی چقدر است

زمانی که خودرویی در اثر تصادف یا سانحه آسیب می بیند قیمت آن بسته به نوع و اندازه آسیب وارد شده افت می کند. هر چقدر که آسیب وارد شده شدیدتر باشد بخصوص اگر ماشین صفر کیلومتر باشد، قیمت ماشین هم افت بیشتری دارد.

در حالت کلی چپ کردن یا تصادف کردن ماشین یک عامل تاثیر گذار در افت قیمت خودروی کارکرده یا صفر می باشد چرا که بعضی از خودروها در اثر تصادفات شدید، کیفیت فنی و ظاهری اولیه خود را از دست می دهند؛ در این صورت طبیعی است که قیمت خودرو تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

همانطور که می دانید در طول سه سال اول، یک خودروی کارکرده نسبت به یک خودروی جدید تقریبا ۴۰ الی ۵۰ درصد ارزش اولیه خود را از دست می دهد. به همین دلیل آن چیزی که می تواند ارزش خودروی قدیمی و کارکرده را با وجود سال ها مسافت طی شده حفظ کند، تصادفی نبودن آن خودرو می باشد.

روش های تشخیص ماشین تصادفی
روش های تشخیص ماشین تصادفی

ماشین چپی بخرم

خرید خودروی تصادفی یا چپی می تواند برای شما هم مزایا و هم معایبی داشته باشد. قیمت پایین تر خودروی تصادفی نسبت به خودروهای دیگر از بارزترین مزایای آن محسوب می شود. با توجه به افزایش قیمت خودروها در بازار بسیاری از افراد به سمت خرید خودروی کارکرده و یا تصادفی روی می آورند.

باید بدانید که خودروهای تصادفی طرفدار زیادی داشته و بسیاری از افراد از ان استقبال می کنند. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید خودروی کارکرده یا تصادفی به طور موقت را دارید، می توانید نگرانی خود را با خرید یک خودروی تصادفی در حد قابل قبول برطرف کنید.

خرید چنین خودرویی برای شما این امکان را فراهم می کند که بتوانید در آینده به راحتی آن را بفروشید. از طرفی دیگر معایب خودروی تصادفی کمتر از مزایای آن نیست. اگر در تصادف این خودرو ها به شدت آسیب دیده باشند امکان تعمیر دوباره وجود نخواهد داشت و علاوه بر هزینه بالای تعمیر، چنین خودروهایی از ایمنی پایینی برخوردارند و نمی توانند سلامت راننده و سرنشینان را تضمین کنند.

از طرفی دیگر سرقتی و اوراقی بودن بعضی از خودروها موضوعات نگران کننده ای است که باید به آن توجه داشته باشید چرا که اگر خودروی سرقتی یا اوراقی را با عنوان تصادفی بخرید، می تواند برای شما مشکلات بسیاری به همراه داشته باشد.

جمع بندی

با افزایش نجومی قیمت های خودرو بسیاری از افراد تمایل به خرید خودروی کارکرده یا تصادفی را دارند. اگر قصد خرید خودروی کارکرده و تصادفی را دارید و به دنبال بهترین راهنمای خرید خودرو تصادفی هستید و این سوال ذهنتان را درگیر کرده است که نشانه تصادفی بودن خودرو کارکرده چیست، این مقاله به شما کمک می کند تا با روش های تشخیص خودرو تصادفی از خودروی سالم آشنا شوید.

سوالات متداول

از کجا بفهمیم ماشین چپی است؟

یکی از راهکارهایی که به شما در تشخیص خودرو تصادفی و چپی کمک می کند، بررسی سقف ماشین می باشد. سقف خودرو یکی از قسمت های حساس خودرو است که در اثر تصادف اگر ضربه شدیدی به آن وارد شود تشخیص تصادفی بودن یا نبودن آن کار بسیار راحتی است.

قیمت ماشین چپی چقدر است؟

زمانی که در اثر تصادف آسیب جدی و شدیدی به خودرو وارد می شود تا حد زیادی قیمت ماشین با توجه به نوع و میزان آسیب در هر قسمت افت می کند. در چنین شرایطی خودرو کیفیت فنی و ظاهری اولیه خود را تا حدودی از دست داده و این امر طبیعی است که نسبت به سایز خودروهای دیگر ارزان بفروش برسد.

آیا ماشین چپی بخرم یا نه؟

یکی از مزایای این نوع خودرو پایین بودن قیمت آن نسبت به دیگر خودروهاست که باعث شده بسیاری از افراد تمایل به خرید خودروی کارکرده و تصادفی داشته باشند. اما یکی از معایب این خودرو باتوجه به ایمنی پایینی که دارد این است که نمی تواند سلامت راننده و سرنشینان خودرو را تضمین کند.

مقالات اخیر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید