پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
انواع صدای ماشین | راهکار رفع صدای عجیب ماشین

انواع صدای ماشین

یکی از اتفاقات رایجی که اکثر رانندگان خودرو با آن مواجه هستند، شنیدن انواع صدای ماشین در هنگام حرکت است‌ که هر کدام از این صداها می تواند علت خاصی داشته باشید و نشان دهنده این باشد که یکی از قطعات خودرو شما دچار آسیب شده و باید هر چه سریع تر تعمیر شود.

به همین منظور در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع صدای ماشین و عیب‌یابی بر اساس آن‌ها، علت سوت کشیدن ماشین هنگام حرکت و علت صدای زیاد موتور ماشین در سرعت بالا بپردازیم.

اگر در هنگام رانندگی باصداهای غیرعادی مواجه شدید و قصد دارید به بهترین و نزدیک ترین تعمیرگاه خودرو در منطقه مورد نظر خود مراجعه کنید میتوانید به صفحه تعمیرگاه ماشین مراجعه کرده و لیست معتبرترین تعمیرگاه های مناطق مختلف تهران را دریافت کنید.

انواع صدای ماشین و روش های رفع آن

  • صدای ناله یا زوزه در هنگام چرخش فرمان

اگر در هنگام چرخش فرمان با صداهایی نظیر ناله یا زوزه روبرو می شوید ممکن است این صدا از کم شدن سطح مایع هیدرولیک فرمان باشد که در این صورت می توانید با اضافه کردن مایع مشکل را رفع کنید. اما باید مطمئن شوید که این مایع هیدرولیک نشتی دارد یا خیر که در صورتی که نشتی داشته باشد باید به یک تعمیرگاه مراجعه کنید.

  • صدای کلیک کلیک در زمانی که دور می زنید

یکی از انواع صدای خودرو که لازم است جدی گرفته شود، صدای کلیک کلیک در زمان دور زدن می باشد. این صدا می تواند بیانگر این باشد که سر پلوس خودرو یا میله آن دچار مشکل شده است.

اگر این صدا زمانی که فرمان را به سمت راست می چرخانید می شنوید، مشکل از میله سمت راست بوده و اگر زمانی که فرمان را به سمت چپ می چرخانید این صدا را می شنوید مشکل از میله سمت چپ می باشد.

یکی از دلایل این صدا می تواند به دلیل شل شدن میله رابط چرخ و فرمان باشد. در چنین شرایطی باید حتما خودرو خود را نزد یک‌ مکانیک ببرید.

اگر فرمان خودرو شما دچار لرزش شده و به دنبال راه هایی برای رفع این مشکل هستید، مقاله دلیل لرزش فرمان خودرو را مطالعه کنید.

  • صدای جیغ بعد از روشن شدن ماشین

اگر بعد از روشن شدن ماشین صدایی شبیه جیغ به گوشتان می رسد و بعد از گرم شدن ماشین این صدا از بین می رود یکی از دلایل آن می تواند خرابی تسمه دینام باشد.

اگر مشکل تسمه برطرف شود و هنوز خودرو شما صدا بدهد، این مشکل می تواند از فرسودگی تنسیونر (تنظیم کننده کشیدگی تسمه) باشد. اگر می خواهید مطمئن شوید، می توانید زمانی که موتور در حال کارکردن است با اسپری آب روی تسمه دینام اگر صدای ماشین قطع شود، علت آن فرسودگی تسمه دینام است.

  • صدای هیس مانند

شنیدن صدای هیس مانند یکی از انواع صدای ماشین و مشکلی است که می‌تواند دردسرساز شود. این صدا دو دلیل دارد. علت اول می تواند نشان دهنده مشکل در سیستم تقویت ترمز(بوستر) یا شکستگی و فرسودگی سیستم مهروموم تقویت کننده ترمز باشد که بیشتر در مواقع فشردن یا رها کردن پدال ترمز با این صدا روبرو می شوید و برای رفع آن باید سیستم تقویت ترمز تعمیر شود‌.

دلیل دوم این صدا می‌تواند خرابی فن زیر داشبورد باشد اگر فقط در زمان روشن و خاموش کردن سیستم گرمایشی یا سرمایشی این صدا به گوشتان می رسد.

  • صداهایی که در هنگام عبور از سرعت گیر می شنوید

بسیاری از رانندگان خودرو ممکن است با صداهایی از جمله صدایی شبیه بنگ، ساییدگی، جیر جیر یا کلانک در هنگام عبور از سرعت گیر مواجه شده باشند و این صدا آن ها را بسیار شاکی کرده باشد. این صدا می تواند یکی از انواع سر و صدای خودرو باشد که نباید نادیده گرفته شود و به دلیل مشکل در میل موج گیر یا بوش های دوسر ایجاد شود.

در بعضی اوقات ممکن است احساس کنید سیستم تعلیق شل شده که در چنین شرایطی پیشنهاد می شود میل موج گیر و بوش هارا باهم عوض کنید.

  • صدای عجیب هنگام ترمز کردن

شنیدن صدای عجیب هنگام ترمز کردن یکی از انواع صدای ماشین است که باید در کوتاه ترین زمان به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید تا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری کنید.

انواع صدای ماشین و روش های رفع آن
انواع صدای ماشین و روش های رفع آن
  • صدای تقه در هنگام ترمزگیری

صدای تقه در هنگام ترمزگیری یکی از انواع صدای ماشین است که در اکثر مواقع به دلیل خرابی یا از بین رفتن ترمز و یا دیگر بخش های آن است که این اتفاق به دلیل نصب غیراصولی سیستم ترمز رخ می‌دهد. در این صورت باید خودرو خود را به یک متخصص بسپارید تا مشکل را به طور کلی‌ برطرف کند.

  • صدای سوت مانند وقتی که خودرو روشن است

صدای سوت مانند هنگامی که خودرو روشن است یکی از انواع صدای خودرو است که نباید نادیده گرفته شوند، این صدا می تواند دو دلیل داشته باشد. اگر این صدا از داخل ماشین به گوشتان می رسید ممکن است نوارهای آب بندی خودرو دچار خرابی شده باشد که باید آن ها را عوض کنید. اما اگر این صدا از زیر کاپوت به گوش می رسد، مشکل از خرابی شیلنگ های سیستم خنک کننده موتور می باشد که باید هر چه زودتر تعمیر یا تعویض شود.

در بعضی مواقع حتی بعد از خاموش شدن خودرو این صدا همچنان ادامه دارد. در چنین شرایطی باید درپوش فشار رادیاتور را بررسی کنید؛ زیرا که یکی از دلایل ایجاد این صدا می تواند شکستن مهروموم واشر لاستیکی و خروج هوا از رادیاتور باشد.

  • صدای تیک تیک وقتی که موتور روشن است

بعضی مواقع ممکن است صدایی مانند تیک تیک به گوش برسد که معمولا این صدا مربوط به پیستون ها می باشد و زمانی ایجاد می شود که سطح روغن موتور کاهش پیدا کند.

برای برطرف کردن این صدا در ابتدا باید میزان روغن را بررسی کنید و در صورت کاهش یافتن سطح روغن به آن روغن اضافه کنید اما اگر سطح روغن به اندازه بود بهتر است به یک تعمیرگاه مراجعه کنید‌.

روغن سوزی یکی از اتفاقات رایجی است که برای ماشین های قدیمی که برای سال ها کار کرده اند اتفاق میفتد و بیشتر میتوان این مورد را در ماشین های فرسوده با کارکرد زیاد مشاهده کرد. اگر خودرو شما مشکل روغن سوزی دارد و به دنبال علت و رفع این مشکل هستید، مطالعه مقاله علت روغن سوزی ماشین را از دست ندهید.

  • صدای عجیب هنگام دور زدن

اگر هنگام دور زدن صدای عجیبی به گوشتان می رسد، این صدا یکی از انواع صدای غیر عادی ماشین است که ممکن است نشان دهنده این باشد که باد لاستیک ها کم شده و یا آج آن ها ساییده شده است. اما در صورتی که مشکل از لاستیک ها نباشد باید بلبرینگ ها را بررسی کنید؛ زیرا که یکی از دلایل ایجاد صدا در هنگام دور زدن فرسودگی بلبرینگ ها و بالانس نبودن چرخ ها می باشد. 

  • صدای یک یا چند بار کلیک ماشین

تنها دلیل صدای کلیک هنگام استارت زدن و روشن نشدن ماشین، باتری می باشد. طبیعی است هنگامی که باتری خودرو خوابیده باشد ماشین روشن نمی شود یا صدایی کلیک مانند به گوشتان می رسد. در چنین شرایطی تنها کاری که باید انجام دهید تعویض باتری است.

  • صدای انفجار از اگزوز ماشین

صدای انفجار از اگزوز ماشین یکی از انواع صدای ماشین است که هرگز نباید نادیده بگیرید. یکی از وظایف اگزوز ماشین انتقال دود حاصل از احتراق درون موتور به بیرون از ماشین می باشد. اگر لوله اگزوز ماشین به هر دلیلی دچار خرابی شده باشد شما با صدای انفجار از اگزوز روبرو می شوید که این صدا معمولا با بوی دود اگزوز همراه است. در این شرایط شما باید هر چه سریعتر به یک متخصص در این زمنیه مراجعه کنید.

  • صدای تق تق  یا سیلی زدن از ماشین

صدای تق تق  یا سیلی زدن از ماشین از دیگر انواع صدای ماشین است که اگر در بخش پایین خودرو این صدا به گوش برسد به علت خرابی یاتاقان متحرک یا یاتاقان اصلی می باشد که اصطلاحا به این عمل یاتاقان زدن خودرو می گویند.
اگر این صدا از قسمت مرکزی خودرو شنیده شود به علت خرابی رینگ پیستون یا فرسوده شدن دیواره پیستون می باشد. در هر صورت بعد از شنیدن این صدا باید فورا ماشین را خاموش کرده و به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید.

یکی از مشکلاتی معمولا برای اغلب خودرو ها رخ میدهد لرزش فرمان ماشین میباشد. اگر شما هم به دنبال علت بروز این مشکل و روش های رفع آن هستید مطالعه مقاله کاربردی علت لرزش فرمان در سرعت بالا به شما پیشنهاد میشود.

  • صدای چلپ چلپ از خودرو

این صدا به علت آسیب دیدگی فن ها و پاره شدن تسمه ها بوجود می آید. برای برطرف کردن این صدا باید در ابتدا فن ها و تسمه های خودرو را مورد بررسی قرار دهید و در صورت برطرف نشدن صدا به یک تعمیرکار مراجعه کنید.

  • صدای گیربکس در هنگام تعویض دنده

اگر خودرو شما دارای گیربکس دستی باشد و در هنگام تعویض دنده با صداهایی از سمت گیربکس مواجه شوید، مشکل از خرابی کلاچ می باشد. این صدا از انواع صدای خودرو و مشکلی است که می‌تواند دردسرساز شود! اگر تنظیمات کلاچ به هر دلیلی به هم بریزد، باعث می شود شما در هنگام تعویض دنده با صداهایی از سمت گیربکس روبرو شوید‌ که شاید خوشایند نباشد.

در برخی مواقع در ایجاد این صدا عواملی مانند عدم تیز کردن دنده ها، از بین رفتن برنجی ها، کچل نکردن دنده ها و … تاثیرگذار است که باید توسط یک تعمیرکار رفع شود.

گیربکس خودرو یکی از قطعات بسیار مهمی است که وظیفه مهمی در حرکت خودرو، تنظیم سرعت موتور و همچنین انتقال قدرت موتور به چرخ ها دارد. اگر گیربکس خودرو شما به هر دلیلی خراب شده و به دنبال علت و نحوه رفع آن هستید، پیشنهاد می کنیم مقاله علائم خرابی گیربکس را مطالعه کنید.

  • صدای زوزه از زیر ماشین

یکی دیگر از انواع صدای ماشین، صدای زوزه از زیر ماشین می باشد که این صدا با تغییر شتاب ماشین قابل تغییر است. این صدا نشان دهنده خرابی در گیربکس، دیفرانسیل، بلبرینگ ها و سیبک ها می باشد. برای برطرف کردن این صدا بهتر است به یک متخصص در این زمینه مراجعه کنید.

انواع صدای ماشین و روش های رفع آن
انواع صدای ماشین و روش های رفع آن
  • صدای قیژ قیژ ماشین در هنگام شتاب گیری یا بعد از ترمز گرفتن

اگر در زمان شتاب گیری با این صدا روبرو هستید، علت آن شل بودن تسمه ها یا خارج شدن پولی گرداننده دستگاه هایی مانند واترپمپ می‌باشد.

اما اگر بعد از ترمز گرفتن این صدا به گوشتان می رسد، عواملی مانند کثیفی یا خرابی لنت ها، ترمز، کفشک های ترمز و… می‌تواند باعث ایجاد این صداها شوند.

اگر واتر پمپ ماشین تان خراب شده و به دنبال علل بروز این مشکل و علائم خرابی این قطعه هستید میتوانید در مقاله علائم خرابی واتر پمپ اطلاعات لازم را در این حوزه کسب کنید.

  • صدای شبیه به ترکیدن

شنیدن صدای ترکیدن در محفظه موتور یکی دیگر از انواع صدای ماشین می باشد که در این صورت عوامل مختلفی از جمله خرابی در سیستم جرقه زنی، شمع های کثیف و فرسوده،  گرفتگی فیلتر بنزین و… می تواند تاثیر‌گذار باشد که همه این عوامل باید توسط یک تعمیرکار ماهر بررسی شود.

علت صدای چرخ ماشین

شاید شما هم این اتفاق را تجربه کرده باشید که بعضی اوقات در هنگام رانندگی‌ ممکن است صداهایی از چرخ به گوشتان برسد که عادی نباشد‌. در این صورت ابتدا باید علت هرگونه صدای ماشین در حال حرکت را بررسی کنید و سپس به رفع این مشکل بپردازید. صدای چرخ ماشین می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه به علت صدای چرخ ماشین اشاره خواهیم کرد.

  • خراب شدن گلگی بیرون پلوس

خراب شدن گلگی بیرون پلوس، یکی از علت صدای چرخ ماشین است که اگر صدایی که شنیده می شود به صورت تق تق باشد مشکل از گلگی بیرون پلوس است؛ یا اگر زمانی که فرمان را به یک طرف می چرخانید صدا از بخش مکانیکی خودرو شنیده می شود دلیل آن گلگی بیرون پلوس است که به احتمال زیاد خراب شده و باید هر چه سریعتر تعمیر شود.

  • خراب بودن ترمز

شنیدن صدای جیرجیر، خِر خِر یا سوت مانند از چرخ ها بیانگر این است که ترمز خودرو شما خراب شده و نباید نادیده گرفته شود. یکی از قسمت های سیستم ترمز، لنت ترمز می باشد که بی کیفیتی آن می تواند در ایجاد صدا تاثیرگذار باشد. این صدا می تواند برای شما مشکل ساز شود بنابراین در صورت شنیدن چنین صدایی هر چه سریع تر به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید تا علت صدای چرخ ماشین را به درستی تشخیص دهد و آن را برطرف کند.

  • بالانس نبودن چرخ ها

یکی دیگر از علت صدای چرخ ماشین، بالانس نبودن چرخ ها می باشد. این صدا می تواند از فرسوده شدن قطعات جلوبندی و تنظیم نبودن فرمان باشد که این عامل باعث می شود لاستیک بطور ثابت روی زمین قرار نگیرد و صداهای جیغ مانندی تولید کند.

  • نبودن چرخ ها در محور اصلی

رمانی که چرخ ها در محور اصلی خود قرار نداشته باشند می توانند یکی‌ از علت های صدای چرخ ماشین شوند. وقتی که چرخ ها دچار ضربه شدید می شوند باعث ایجاد صداهای غیرعادی از چرخ ها می شود. در این صورت ابتدا باید چرخ های جلو یا عقب تنظیم شوند.

  • دما و تغییرات هوا

سردی و گرمی هوا می‌تواند در ایجاد صدای چرخ ها تاثیرگذار باشد. وقتی که هوا گرم تر می شود چسبندگی تایرها بیشتر شده و در نهایت اصطکاک لاستیک ها با زمین و آسفالتی که داغ شده بالا می رود و همین عامل باعث ایجاد سروصدای چرخ می شود.

علت صدای چرخ ماشین
علت صدای چرخ ماشین

صدای زوزه موتور ماشین

موتور خودرو یکی از مهم ترین قسمت های خودرو است که هر خرابی هر چند کوچک می تواند به دیگر قسمت های خودرو آسیب برساند و هزینه های اضافی برای شما به همراه داشته باشد بنابراین هر آسیبی هر چند کوچک را باید جدی بگیرید.

در برخی اوقات در هنگام رانندگی‌ صداهایی غیرعادی به گوش می رسد که صدای زوزه موتور ماشین یکی از این صداهاست و می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اگر این صدا متعلق به موتور خودرو باشد به هیچ وجه نباید نادیده گرفته شود و بهتر است به سرعت برطرف شود.

اگر زمانی که می خواهید گاز بدهید یا شروع به حرکت کنید از موتور خودرو صدایی غیر عادی به گوشتان می رسد، ممکن است به چند دلیل باشد.

  • دیفرانسیل به روغن کاری نیاز دارد
  • سطح سیبک ها پوسیده شده
  • گیربکس دچار خرابی شده
  • آسیب بلبرینگ چرخ ها

شما باید صدای زوزه موتور ماشین را جدی بگیرید تا از آسیب های بعدی جلوگیری کنید. توجه داشته باشید که تشخیص صدا و برطرف کردن آن نیاز به تخصص در این زمینه دارد بنابراین بهتر است که خودرو خود را به یک تعمیرکار ماهر بسپارید.

اگر قصد خرید خودرو دست دوم دارید و برای اطمینان حاصل کردن از سالم بودن خودرو به دنبال معتبرترین سرویس کارشناسی خودرو هستید، می توانید همین حالا به صفحه کارشناسی خودرو مراجعه کنید و درخواست کارشناسی خود را ثبت کنید.

صدای زوزه موتور ماشین
صدای زوزه موتور ماشین

علت صدای زیاد موتور ماشین در سرعت بالا

شنیدن صدای زیاد موتور ماشین در سرعت بالا یکی از اتفاقاتی است که ممکن است هر راننده خودرو یکبار آن را تجربه کرده باشد. این صدا می تواند دلایل گوناگونی داشته باشد که در ادامه به دلایل آن می‌پردازیم.

  • سوپاپ ماشین

یکی از علت صدای زیاد موتور ماشین در سرعت بالا می‌تواند مربوط به سوپاپ باشد. صدایی که می‌شنوید ممکن‌ است شبیه تیک تاک ساعت باشد که علت آن هم کم بودن روغن موتور و یا کیفیت پایین روغن است. از دیگر علت آن می‌توان به سفت شدن فیلترها اشاره کرد‌. سفت بودن فیلترها و شل شدن سوپاپ ها از دیگر دلایل ایجاد صدا می باشد که باید سریعا برطرف شوند.

  • یاتاقان زدن

یکی از دیگر علت صدای زیاد موتور ماشین در سرعت بالا، یاتاقان زدن می باشد. کاهی اوقات کم بودن روغن باعث می شود روانکاری خودرو ایراد پیدا کند و باعث یاتاقان زدن خودرو بشود‌. در این صورت شما صدای بلندی از زیر موتور می‌شنوید. برای برطرف کردن این صدا باید موتور خودرو از قسمت زیرین بررسی شود.

  • واشر گلویی

خراب شدن واشر گلویی باعث ایجاد سروصدای زیاد موتور ماشین می شود. اگزوز به وسیله گلویی به موتور متصل می شود.  وقتی که واشر گلویی اگزوز ایراد پیدا می‌کند صدای ویزویز به گوشتان می رسد و اگر واشر جانبی خراب شده باشد هنگام بال رفتن دور موتور صدای تاپ تاپ به گوشتان می رسد. در این شرایط ممکن است دود به داخل ماشین نشت کرده باشد.

  • دسته موتورها

از دیگر علت صدای زیاد موتور ماشین در سرعت بالا، خرابی دسته موتور می باشد که از یک بخش لاستیکی تشکیل شده و قسمت هایی از موتور مانند گیربکس را در خود جای می دهد. اگر این بخش دچار ایراد شود باعث ایجاد صدا و لرزش موتور می شود. برای برطرف کردن این صدا باید دسته موتور توسط یک تعمیرکار باتجربه تعمیر یا تعویض شود.

یکی از خدماتی که مجموعه اتوصافکار به شما مشتریان عزیز در سراسر تهران ارائه می دهد، خدمات صافکاری و نقاشی در کوتاه ترین زمان و کمترین هزینه می باشد که توسط افراد مجرب و متخصص انجام می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر و اطلاع از هزینه ها می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

علت سوت کشیدن ماشین هنگام حرکت

وقتی که شما در هنگام رانندگی‌ صداهایی شبیه سوت می شنوید، این مشکل می تواند از خرابی بلبرینگ چرخ باشد که با مرور زمان اگر برطرف نشود می تواند مشکلات جدی تری به خودرو شما وارد کند. حال چگونه بفهمیم که بلبرینگ چرخ دچار خرابی شده است.

اگر مدت زمان زیادی است که لاستیک های خود را نچرخانده اید، خرابی بلبرینگ چرخ یک امر طبیعی محسوب می شود و این یکی از علت سوت کشیدن ماشین هنگام حرکت می باشد . چرخش لاستیک باعث می شود که هر چهار لاستیک همزمان باهم فرسوده شوند، و با این کار می توانید از تعویض زود به زود یک‌ یا چند لاستیک جلوگیری کنید‌.

در صورتی که عدم چرخش لاستیک ها باعث فرسودگی بلبرینگ ها می شود و این موضوع می تواند یکی از علت سوت کشیدن ماشین در هنگام حرکت شود‌.

اگر هنگام رانندگی‌ وسیله نقلیه شما را به سمتی می کشد، این علائم می تواند نشانه خرابی بلبرینگ چرخ ها باشد که یکی از دلایل آن عدم چرخش لاستیک ها است و می توان به عنوان یکی از علت سوت کشیدن ماشین هنگام حرکت نام برد.

شنیدن صداهای عجیب و غریب یکی دیگر از علائم خرابی بلبرینگ چرخ می باشد. همانطور که گفته شد شنیدن هر صدایی در ماشین می تواند علتی داشته باشد که هر کدام نشان دهنده وجود مشکلی در بخشی از خودرو شماست که نباید نادیده گرفته شود‌.

علت سوت کشیدن ماشین هنگام حرکت
علت سوت کشیدن ماشین هنگام حرکت

صدای تق تق موتور در دور پایین

صدای تق تق موتور در دور پایین نشان دهنده مشکلی در خودرو شماست که ممکن است دردسر ساز شود. از آنجایی که موتور قلب خودرو می باشد، هر آسیبی هر چند کوچک می تواند در صورت برطرف نشدن مشکلات جدی تری بوجود آورد. صدای تق تق موتور در دور پایین دلایل مختلفی از جمله تجمع رسوبات کربن، اکتان اشتباه سوخت و شمع نامناسب دارد.

  • سوخت با اکتان پایین

اگر سوختی که استفاده می‌کنید اکتان آن کمتر از اکتان مورد نیاز خودرو باشد، باعث می شود شما با صدای تق تق موتور در دور پایین روبرو شوید. برای برطرف کردن این مشکل باید از سوختی استفاده کنید که خودروساز به شما اعلام کرده است. همچنین برای جلوگیری از صدا می توانید از تقویت کننده اکتان سوخت استفاده کنید.

  • تجمع رسوبات کربن

سوخت وسایل نقلیه دارای مواد مورد نیاز جهت تمیزکردن کربن است اما شاید از تجمع رسوبات جلوگیری کنند و این رسوبات در بخش های سوپاپ و شمع و… همینطور باقی می ماند. در نتیجه باعث ایجاد صدای تق تق موتور در دور پایین می شود.

برای تمیزکردن این رسوبات و برطرف کردن صدا می توانید از پاک کننده های انژکتور یا افزودنی های مخصوص استفاده کنید تا این مشکل را تا حدودی برطرف کنید.

  • شمع نامناسب

اگر از شمع درست استفاده نکنید این عامل می تواند یکی از دلایل ایجاد صدای تق تق موتور در دور پایین شود زیرا که عدم استفاده از شمع مناسب باعث می شود که احتراق به درستی صورت نگیرد. در بعضی مواقع عدم تنظیم درست شکاف شمع ها باعث ایجاد صدای تق تق موتور در دور پایین می شود‌.

انتخاب رنگ ماشین کار آسانی به نظر نمی رسد. اگر قصد خرید خودرو دارید و در انتخاب رنگ به مشکل برخوردید و می خواهید لیستی از هزینه رنگ کامل خودرو داشته باشید به شما پیشنهاد می کنیم به صفحه هزینه رنگ کامل خودرو مراجعه کنید.

صدای قیژ قیژ ماشین

ممکن است در هنگام رانندگی‌، در زمان شتاب گیری یا ترمز صدایی غیر عادی به گوشتان برسد و از خود بپرسید علت این صدا چیست و چگونه باید رفع شود؟ صدای قیژ قیژ ماشین در دو حالت اتفاق می افتد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

صدای قیژ قیژ ماشین در هنگام شتاب گیری

در حالت اول صدای قیژ قیژ ماشین در هنگام شتاب گیری است. وقتی که حین رانندگی در زمان شتاب‌گیری این صدا به گوشتان می رسد علت آن می تواند از شل شدن یا فرسودگی  تسمه ها باشد یا اینکه پولی واترپمپ از کار افتاده باشد.

صدای قیژ قیژ ماشین زمان ترمزگیری

اگر در این حالت صدا به گوشتان برسد ممکن است در لنت های ترمز یا کفشک ها مشکلی وجود داشته باشد یا قطعات آن دچار خرابی یا کثیفی شده باشد‌ که در این صورت باید به یک تعمیرگاه مراجعه کنید.

جمع بندی

شنیدن انواع صدای ماشین در هنگام حرکت یکی از اتفاقات رایجی است که هر راننده خودرویی ممکن است آن را تجربه کرده باشد. وقتی که با چنین صداهایی روبرو می شوید ابتدا باید علت صدا را تشخیص دهید و سپس به رفع آن مشکل بپردازید. به همین منظور در این مقاله به بررسی انواع صدای ماشین و عیب‌یابی بر اساس آن‌ها، علت صدای زیاد موتور ماشین در سرعت بالا، صدای تق تق موتور در دور پایین، صدای قیژ قیژ ماشین و… پرداختیم.

علت صدای چرخ ماشین چیست؟

صدای چرخ ماشین می تواند دلایل مختلفی از جمله خراب شدن گلگی بیرون پلوس، خراب بودن ترمز، بالانس نبودن چرخ ها و… داشته باشد که این صدا باید توسط یک تعمیرکار ماهر بررسی و برطرف شود.

علت صدای زیاد موتور ماشین در سرعت بالا چیست؟

این صدا می تواند دلایل گوناگونی از جمله سوپاپ ماشین، یاتاقان زدن، واشر گلویی، دسته موتورها و… داشته باشد و از جمله صداهایی است که در صورت برطرف نشدن می تواند برای شما مشکل ساز شود.

علت سوت کشیدن ماشین هنگام حرکت چیست؟

نچرخاندن لاستیک های خودرو باعث خرابی بلبرینگ شده و این امر یکی از دلایل سوت کشیدن ماشین هنگام حرکت می باشد؛ چرا که چرخش لاستیک باعث می شود که هر چهار لاستیک همزمان باهم فرسوده شوند، و با این کار می توانید از تعویض زود به زود یک‌ یا چند لاستیک جلوگیری کنید‌.

مقالات اخیر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید