پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تفاوت رینگ اسپرت با معمولی | کدام برای من مناسب تر است ؟ | بررسی مزایا و معایب

تفاوت رینگ اسپرت با معمولی

یکی از اصلی ترین اجزای خودرو رینگ و لاستیک مناسب می باشد که انتخاب نادرست  آنها می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. بهم خوردن تنظیم و بالانس خودرو، اختلال در چر خاندن فرمان، ایجاد لرزش در هنگام حرکت، افزایش استهلاک و و میزان مصرف سوخت خودرو از جمله مشکلات ایجاد شده در اتومبیل است. بنابراین تحقیق درباره ی سایز و نوع مناسب رینگ و لاستیک  پیش از خرید بسیار توصیه شده و به هنگام خرید انتخاب را برای شما آسان تر خواهد کرد.

معمولاً در اتومبیل ها رینگ هایی از جنس فولاد نصب شده. رینگ ها اجزایی قابل تعویض هستند و می توان رینگ هایی با طرح و جنس های متفاوت خریداری و به جای رینگ های معمولی نصب کرد. تعویض رینگ یک عمل رایج بین رانندگانی است که ظاهر و زیبایی خودرو برای آنها بسیار اهمیت دارد و ظاهر ماشین با رینگ های معمولی برای آنها کسل کننده به نظر می رسد. تعویض رینگ های معمولی به این دلیل رایج است که، این رینگ ها از نظر ظاهر از طراحی های زیبا و متنوع برخوردار نیستند و این یکی از عیب های رینگ های معمولی آلیاژی به شمار می رود.

از دیگر معایب رینگ های آلیاژی فولادی این است که متاسفانه این رینگ ها خیلی راحت از روی لاستیک جدا می شوند و یا با پیچ گوشتی، رینگ را از لاستیک جدا می کنند به همین دلیل به راحتی در کوتاه ترین زمان قابل سرقت هستند. از سوی دیگر محکم نبودن رینگ ها فولادی به لاستیک باعث می شود در شرایطی در حین رانندگی رینگ ها دچار خرابی شده و یا از روی لاستیک جدا می شوند که با افتادن یکی از رینگ ها ظاهر خودرو ناخوشایندتر شود.

از معایب چرخ آلیاژی از جنس فولاد که بگذریم به مزیت های این چرخ ها می رسیم. سیستم هدایت گرما در چرخ های فولادی بهتر بوده و این ویژگی باعث می شود که گرمای ایجاد شده از ترمز خودرو از بین برود. ترمز گیری خودرو مسئله ای در حد مرگ و زندگی برای رانندگان است چرا که در صورت بروز مشکل در هنگام ترمز گرفتن، جان راننده تهدید یا خرابی های شدیدی به بار می آید. به همین دلیل است که سیستم هدایت گرما در رینگ های اسپورت پیشرفته تر طراحی شده و به هنگام ترمز گیری بهتر عمل می کند.

رینگ اسپرت چه ویژگی های دارد ؟

همانطور که قبل تر اشاره شد معمولاً شرکت های خودروسازی از رینگ های معمولای که از جنس فولاد هستند استفاده می کنند. استفاده از کلمه ی معمولاً به این دلیل است که شرکت ها به خودروهایی با رینگ اسپرت نیز تولید می کنند.

رینگ های اسپرت از آلیاژ های آلومینیومی ساخته شده اند چرا که استفاده از این آلیاژ هم استحکام بیشتری نسبت به رینگ های فولادی به رینگ های آلومینیومی می بخشد همچنین کار طراحی و تنوع بخشیدن به رینگ ها برای تولید کنندگان راحت تر شده. ادیگر ویژگی های رینگ های اسپرت علاوه بر ایجاد زیبایی برای خودرو، میتوان به افزایش فرمان پذیری، قدرت مانور و کاهش خط ترمز و در نتیجه افزایش سطح تماس لاستیک با زمین اشاره کرد.

رینگ های اسپرت در کنار مزیت های گفته شده معایبی هم دارند. بزرگ ترین عیب رینگ های آلومینیومی هزینه ی زیاد تعویض رینگ ها در کنار قیمت خود رینگ ها است و بسیاری از رانندگان به همین دلیل از اسپرت کردن رینگ های اتومبیل خود منصرف می شوند. گاهی استفاده از لاستیک و رینگ در اندازه های غیر استاندارد باعث بروز خسارت های مالی و جانی می شود؛ بنابراین بسیار مهم است که تشخیص سایز مناسب و تعویض لاستیک و رینگ های اسپورت خودروی خود را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید.

 رینگ اسپرت مناسب چه خودرویی می باشد ؟

تقریباً می توان گفت که رینگ های اسپرت در همه ی اتومبیل ها قابل استفاده هستند و اما قابلیت هایی مانند راحت تر چرخیدن فرمان، بخشیدن ظاهری زیبا به خودرو، بهتر عمل کردن سیستم ترمز در نتیجه ی افزایش سطح تماس چرخ با آسفالت از جمله ویژگی هایی هستند که رینگ های اسپورت را برای یک خودرو مناسب می کنند. معایبی همچون درست انتخاب نکردن اندازه رینگ اسپورت خودرو و داشتن هزینه ی بالا در خرید و تعویض رینگ باعث می شود که خود راننده تصمیم بگیرد که انتخاب رینگ اسپرت برای اتومبیل او مناسب است یا نه.

 رینگ معمولی مناسب چه خودرویی است ؟

رینگ های معمولی نیز همانند رینگ های اسپورت معمولاً برای همه ی خودرو ها مناسب هستند و دو دلیل بارزی که باعث می شود این رینگ ها مناسب تر برای خودرو ها مناسب تر باشند، یکی کمبود مراکز تخصصی تیونینگ خودرو است و دیگری تعویض نکردن قطعات دیگر خودرو بعد از تعویض رینگ ها و لاستیک ها به به مدل اسپورت است. بنابراین استفاده از رینگ های اسپورت اقدامی مناسب به نظر نمی رسد.

کدام برای من مناسب تر است ؟

انتخاب و خرید رینگ مناسب یکی از دغدغه های رایج در بین رانندگان است. انتخاب رینگ مناسب با خودرو علاوه بر ایجاد زیبایی در ظاهر خودرو، ایمنی را برای رانندگان به هنگام رانندگی بالاتر می برد. نکته ی دیگر این است که رینگ باید از سایز مناسب با خودرو برخوردار باشد. به طور ساده تر، انتخاب رینگ و لاستیک در اندازه های بزرگ تر و کوچک تر باعث می شود که چرخ با گلگیر برخورد کند. با انتخاب سایز استاندارد رینگ از بروز مشکلات و خطراتی که ممکن است در حین رانندگی اتفاق بیفتد و جان شما را تهدید کند و خسارات مالی هنگفت به بار بیاورد، جلوگیری می کنید. در کنار نکات گفته شده اگر ظاهر خودرو برای شما اهمیت چندانی نداشته می توانید از رینگ های معمولی استفاده کنید اما اگر نظر شما برخلاف این است و طراحی های زیبا و متنوع رینگ های اسپورت در نظرتان جذاب تر است، رینگ های اسپورت را برای خودروی خود انتخاب و خریداری کنید.

قیمت  رینگ های اسپورت به دلیل تنوع و طراحی زیبا به طور قطع بیشتر از رینگ های معمولی است. بنابراین اگر دوست دارید هزینه ی زیادی را برای خرید و نصب رینگ ها پرداخت کنید، رینگ های معمولی برای شما مناسب تر می باشند.

مطالعه بیشتر :

تفاوت لاستیک تیوبلس و معمولی

لاستیک 165 بهتره یا 175

تفاوت رینگ فولادی و آلومینیومی

بهترین کارخانه های لاستیک سازی ایران

تفاوت لاستیک ایرانی و خارجی

تفاوت لاستیک 205 با 185

لاستیک گل ریز یا گل درشت

تفاوت فاق لاستیک 60 با 65

مقالات اخیر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید