پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تفاوت لاستیک KB14 و KB36 | کدام لاستیک برای من مناسب تره !؟

تفاوت لاستیک KB14 و KB36

برای دانستن تفاوت لاستیک KB14 و KB36 ابتدا بهتر است با لاستیک و چرخ ماشین آشنا شویم. چرخ های خودرو در دو محور جلو و عقب هستند و تاثیر زیادی بر کیفیت رانندگی دارند. بنابراین انتخاب تایر مناسب برای خودروی خود از اهمیت بالایی برخوردار است. این انتخاب برگرفته از عوامل زیادی مانند نوع تایرها، روش ساخت، اندازه و دیگر ویژگی های فنی آن است. چرخ خودرو برخلاف باور عموم تنها متشکل از لاستیک و رینگ نیست و اجزای دیگری مانند تسمه، طوقه، دیواره جانبی و البته آج نیز وجود دارند.

لاستیک  KB14و KB36 هر دو ساخت شرکت کویرتایر هستند. این کارخانه که از قدیمی ترین و قوی ترین شرکت های تایرسازی ایران است، سهم تولید بیش از 22% از جنبه تعداد، تایرهای تولیدی ایران را به خود اختصاص می دهد.

برای مقایسه ی بهتر دو لاستیک  KB14و KB36 ابتدا دو اندازه ی مشخص را برای آن ها در نظر می گیریم و اعداد ثبت شده روی هر تایر را توضیح می دهیم. لاستیک Precious KB36 175/70R13 و لاستیک Stella KB14 175/70R13 . نام KB14 و KB36 به طرح گل آج تایر اشاره می کند. عدد 175 پهنای تایر برحسب میلی متر است. عدد 70 نسبت فاق به پهنای تایر برحسب درصد است.

نماد R نشان دهنده ی این است که خودرو با روش رادیال ساخته شده است (تایر ها به دو شیوه ی رادیال و بایاس ساخته می شوند). و درنهایت عدد 13 نشان دهنده ی قطر رینگ بر حسب اینچ است.  تایرهای KB14 و KB36 برای خودروهای تیبا، ریو، پیکان، پیکان وانت، روآ، دوو سیلو و… استفاده می شوند و مناسب هستند.

مطالعه پیشنهادی : تفاوت قیمت لاستیک دولتی و آزاد

همانطور که در پاراگراف فوق قابل مشاهده است، اندازه های این دو تایر با یکدیگر برابر است، بنابراین ویژگی های فنی دو تایر نیز با یکدیگر یکسان خواهد بود. مدت گارانتی کارخانه کویرتایر برای تمامی محصولات 4 سال است. از ویژگی های فنی این دو مدل تایر می توان به چهار فصل بودن آنها اشاره کرد. از آنجایی که در بیشتر نقاط ایران، زمستان ها خیلی سرد، و تابستان ها خیلی گرم نمی شوند؛ بهترین تایرها از نظر آب و هوا برای صرفه ی اقتصادی و فنی،  تایرهای چهارفصله هستند. پهنای رینگ استاندارد برای این دو تایر 5 است. در هر دو محور جلو و عقب قابل استفاده هستند. و تا 475Kg توان تحمل بار را دارند.

با توجه به توضیحات فوق ممکن است برای شما سوال شود که دو تایر KB14 و KB36  با یکدیگر تفاوتی ندارند. در واقع همینطور است! دو تایر KB14 و KB36 به لحاظ فنی با یکدیگر تفاوتی ندارند و تنها تفاوت آنها شکل ظاهری آنها است. طرح گل آج های دو تایر KB14 و KB36 با یکدیگر متفاوت است و KB36 از طراحی جدیدتری استفاده کرده است. همچنین تایر KB14 به دلیل طراحی خود، با وجود اندازه ی یکسان، بزرگتر به نظر می رسد.

کدام برای من بهتر است؟ لاستیک KB36 یا KB14؟

کدام برای من بهتر است؟ لاستیک KB36 یا KB14؟

معمولا در پاسخ به این دسته از سوالات، ویژگی های برتر و مزایا و معایب هر کدام از گزینه ها مطرح می شود. اما از آنجایی که دو تایر KB14 و KB36 دارای ویژگی های فنی یکسان و همچنین قیمت برابر با یکدیگر هستند. در این قسمت به ویژگی های رانندگی با این دو تایر می پردازیم. نرم بودن فرمان و عدم سر خوردن چرخ در سطوح خیس و پایداری در پیچ ها، صدای کم و نرم خودرو در حرکت در سرعت های بالا، صرف جویی در مصرف سوخت به دلیل کاهش مقاومت غلتشی با سطح زمین و…

به علت یکسان بودن تمام ویژگی های فنی ذکر شده، خریدار می تواند برای شکل ظاهری چرخ های خودروی خود قدرت انتخاب داشته باشد. اگر شما هم علاوه بر ویژگی های فنی خودرو به زیبایی شناسی آن نیز اهمیت می دهید، در صورتی که اندازه ی تایر خودروی شما با اندازه ی دو تایر KB14 و KB36 یکسان است، در هنگام انتخاب تایر برای خودروی خود، برای هماهنگی و همگونی ظاهری خودروی خود از تایری استفاده کنید که با مدل بقیه تایرهای شما یکسان است. برای مثال اگر شما یک خودروی تیبا 1 با تایر های KB36 دارید و چرخ سمت راننده جلو را می خواهید تعویض کنید، بهتر است برای هماهنگی ظاهری بالاتر مجددا از تایر KB36 استفاده کنید.

و در نهایت اگر قصد خرید خودروی جدیدی را دارید که از تایر های  KB14 یا KB36 استفاده می کند، و یا عمر مفید تایرهایتان به پایان رسیده و قصد تعویض کامل هر 4 چرخ در دو محور را دارید، طرح گلی را برای آج چرخ های خود انتخاب کنید که شکل ظاهری آن به شما حس بهتری می دهد.

تفاوت لاستیک KB22 و KB27

لاستیک 165 بهتره یا 175

علت ریپ زدن ماشین

اجزای تشکیل دهنده اگزوز پراید

تفاوت رینگ 14 و 15

بهترین کارخانه های لاستیک سازی ایران

تفاوت لاستیک ایرانی و خارجی

تفاوت لاستیک 205 با 185

لاستیک گل ریز یا گل درشت

تفاوت فاق لاستیک 60 با 65

مقالات اخیر

گفتگو کنید

1 نظر

  1. سلام، ضمن عرض خدا قوت و خسته نباشید از مطلب جامع و بسیار مفید تان تشکر و قدر دانی میکنم.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید