پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
علت ریپ زدن ماشین | علت ریپ زدن ماشین در دور موتور پایین و دنده 2 و 1 و 3 ودرجا

علت ریپ زدن ماشین

یکی از این مشکلات که تفاوتی میان راننده حرفه ای و سطح پایین نمی گذارد ، ریب زدن ماشین است. در این مقاله به بررسی علت ریپ زدن ماشین می پردازیم و شما را با پاسخ سوالاتی همچون ریپ چیست، علت ریپ زدن ماشین در دنده 2، علت ریپ زدن ماشین در دنده 1، علت ریپ زدن ماشین در حالت درجا، علت ریپ زدن ماشین در دور موتور پایین، علت ریپ زدن ماشین در سرعت بالا و پایین آشنا میکنیم.

یکی ازخدمات اصلیمجموعه اتوصافکار معرفی مراکز معتبر نقاشی و صافکاری در سراسر ایران و همچنین ارائه خدمات صافکاری در محل است. برای دریافت خدمات تخصصی صافکاری و اطلاع از قیمت و شرایط میتوانید به صفحه زیر مراجعه کنید.

ریپ زدن خودرو چیست
ریپ زدن خودرو چیست

ریپ زدن خودرو چیست

قبل از اینکه به دلایل ریپ زدن ماشین بپردازیم و پاسخ سوال مهم کاربران که میپرسند چرا ماشین ریپ میزند را بدهیم بگذارید کمی این موضوع را باز تر کنیم و کلا بگوییم ریپ زدن خودرو چیست؟

در پاسخ سوال ریپ چیه باید گفت ریپ زدن یعنی اینکه ماشین شما دچار لرزش های ریز و درشتی بشود که نتوان به خوبی آن را کنترل کرد. این اتفاق را معمولا همه پس از چند ثانیه از روشن کردن خودرو با تکان خوردن های عجیب ماشین تجربه کرده اند.

البته برای آن که بدانید ریپ زدن خودرو یعنی چه باید به این نکته دقت داشته باشید که ریپ زدن با لرزش اتومبیل فرق دارد و علت بروز هرکدام متفاوت میباشد.

علت ریپ زدن ماشین در زمان شتاب گرفتن و یا در زمان استارت زدن خودرو معین میشود و زمان وقوع ریپ زدن علت مشخص میشود.

بهتر است بدانید که گاهی به ریپ زدن ، دل زدن خودرو نیز گفته میشود که هر دو یک معنا و مفهوم داشته و دلایل بروز هر دو یکسان میباشد.

یکی از مشکلات رایجی که بسیاری از رانندگان خودرو با آن روبرو هستند، شنیدن صدای انفجار از اگزوز خودرو می باشد که در مقاله علت صدای اگزوز ماشین به طور کامل به آن پرداخته ایم.

دقت داشته باشید دلایلی که در این مقاله بررسی شده است به عنوان علت ریپ زدن ماشین تیبا، علت ریپ زدن ماشین پراید، علت ریپ زدن ساینا، ریپ زدن ۲۰۶ در دنده ۲، علت ریپ زدن ماشین پراید در دنده 2، علت ریپ زدن ماشین در دنده 3، دلیل ریپ زدن پژو 405 در دنده 2 و ریپ زدن سمند و پرشیا و ماشین های ایرانی و خارجی میباشد و در صورتی که با مشکل ریپ زدن خودرو مواجه شدند میتوانید تمام دلایل گفت شده در این مقاله را بررسی کنید.

علت ریپ زدن ماشین

حالا که متوجه شدید ریپ زدن چیست باید علت ریپ زدن ماشین را با هم بررسی کینم. در این قسمت به دلایل ریپ زدن ماشین می پردازیم و تا حدودی راه های برطرف کردن دلایل ریپ زدن خودرو را با هم بررسی میکنیم. اگر موتور خودرو شما به صورت روان کار نمی کند و احساس ضربه زدن می کنید بهتر است موارد پایین را مطالعه کنید و بیشتر با علائم ریپ زدن خودرو آشنا شوید.

علت ریپ زدن ماشین در دور موتور پایین
علت ریپ زدن ماشین در دور موتور پایین

علت ریپ زدن ماشین در دور موتور پایین

در این قسمت ابتدایی مقاله میخواهیم رایج ترین دلیل ریپ زدن ماشین را بررسی کنیم و به طور کلی علت ریپ زدن ماشین در دور موتور پایین از جهات مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

علت ریپ زدن ماشین در دور موتور پایین میتواند یکی از دلایل زیر باشد:

  • علت ریپ زدن ماشین در دور موتور پایین میتواند کثیف بودن انژکتور های ماشین باشد. اگر انژکتور ها کثیف باشند موتور قدرت خود را از دست میدهد و شما این کاهش قدرت را در زمان شتابگیری و بالا بردن سرعت به وضوح مشاهده میکنید.
  • مسدود شدن هواکش دیگر علت ریپ زدن ماشین در دور موتور پایین میباشد. در این صورت انسدادی برای دریافت سوخت جهت شتابگیری وجود خواهد داشت.
  • فرسوده شدن شمع های ماشین دیگر علت ریپ زدن ماشین در دور موتور پایین میباشد.
  • کثیف بودن فیلتر های هوا دیگر علت ریپ زدن ماشین در دور موتور پایین میباشد که در این صورت باید فیلتر هوا را تمیز و یا تعویض کنید.
  • دیگر علت ریپ زدن ماشین در دور موتور پایین خراب شدن سیلندر ها میباشد.
  • مسدود شدن مبدل های کاتالیزوری و خرابی لوله های بنزین دیگر دلایل ریپ زدن ماشین در دور پایین موتور میباشد.
  • انسداد و مسدود شدن فیلتر بنزین دیگر علت ریپ زدن پژو 405 در دور پایین میباشد. در این زمان گرفتگی فیلتر بنزین سبب میشود انژکتور سوخت نیز دچار گرفتگی شود و فشار بنزین در موتور خودرو کم شود و علت دل زدن ماشین را سبب شود.
  • مورد بعدی در بررسی علت ریپ زدن موتور در دور پایین سوختن و یا خراب شدن پمپ بنزین میباشد. برای اطمینان از این مورد علت دل دل زدن ماشین میتوانید از یک فشار سنج در مسیر فشار سوخت استفاده کنید تا مطمئن شوید ایراد از پمپ بنزین است یا خیر.
  • خرابی کاربراتور ها از آخرین علت ریپ زدن ماشین در دور موتور پایین است که باید برای رفع مشکل ریپ زدن ماشین مورد بررسی قرار داد.
  • گاهی ممکن است پت پت ماشین اول صبح به دلیل ترک خوردن شیلنگ های منیفولد باشد. در صورتی که این قطعه نشتی داشته باشد مخلوط کم چربی تولید میشود و سبب میشود موتور در حالت آرام کار کند و دل دل کردن ماشین در دور موتور پایین را سبب شود.
  • دیگر علت ریپ زدن و خاموش شدن ماشین در دور موتور پایین خرابی و یا ایراد پیدا کردن سنسور جریان هوا است. زمانی که این قطعه خراب شده باشد پاشش سوخت در موتور خودرو با اختلال رو به رو میشود و ریپ زدن خودرو پراید و سایر خودرو ها را موجب میشود.

تمامی دلایل گفته شده برای دليل دل دل كردن ماشين در دور موتور پایین باید توسط تعمیرکار بررسی شود تا علت اصلی به سرعت پیدا شده و رفع گردد تا از وارد شدن آسیب به سایر قطعات خودرو جلوگیری شود.

گاهی ممکن است سنسور دور موتور خودرو شما خراب شده باشد و شما از بابت خراب شدن این قطعه اطمینان نداشته باشید. اگر نمیدانید خرابی این بخش چه نشانه هایی دارد میتوانید با مراجعه به مقاله علائم خرابی سنسور دور موتور اطلاعات لازم را در این حوزه کسب کنید.

علت ریپ زدن ماشین در دنده ۳
علت ریپ زدن ماشین در دنده ۳

علت ریپ زدن ماشین در دنده ۳

گاهی ممکن است در دنده 3 متوجه دل دل زدن خودرو و یا ریپ زدن آن شوید. برای آن که در این زمان راحت تر علت دکه زدن ماشین را متوجه شوید تصمیم گرفتیم به صورت مجزا علت ریپ زدن ماشین در دنده ۳ را بررسی کنیم.

  1. ترکیب سوخت با آب و یا مواد ناخالص دیگر
  2. ایراد در سوزن انژکتور
  3. خرابی پمپ بنزین
  4. مسدود شدن فیلتر بنزین خودرو و در پی آن کاهش فشار بنزین

تمامی موارد علت ریپ زدن ماشین در دنده ۳ باید توسط تعمیرکار خبره بررسی شود تا در زمان مناسب برای رفع اختلال ایجاد شده اقدام شود و هزینه اضافی برای شما ایجاد نگردد.

ریپ زدن موتور در هر شرایطی

اگر خودرو شما همیشه در حال ریپ زدن می باشد و به حالت عادی کار نمی کند به احتمال خیلی زیاد ماشین شما در مرحله خروجی دود به مشکل خورده است.

دود خودرو باید از لوله خارج شود ولی وقتی که مسیر آن توسط شیء بسته شده باشد دود در خودرو و لوله های مربوطه می ماند و خارج نمی شود. ماشین بازها به این مورد به اصطلاح خفه شدن ماشین می گویند.

مدار جرقه کار نمی کند

یکی از دلایل ریپ زدن ماشین در هر شرایطی کار نکردن مدار جرقه می باشد ، در صورتی که این قسمت به خوبی کار نکند خودرو شما ریپ می زند.

برای اینکه از این قضیه اطمینان حاصل کنید باید مدار جرقه و یا چکش برق را مورد بررسی قرار دهید و از خشکی و سالم بودن آن مطمعن شوید.

شمع ها باید تعمیر و یا تعویض گردند

یکی دیگر از دلایل ریپ زدن ماشین عدم کارکرد مناسب شمع ها می باشد. برای رفع این مشکل در مرحله اول شمع ها را بشویید و سپس پلاتین را تنظیم کنید و در مکان درست (مدار مربوطه) قرار دهید. اگر ریپ زدن خودرو شما تمام نشد نسبت به تعویض شمع ها اقدام کنید.

در صورتی که آمپر ماشین شما مدام بالا میرود و نمیدانید چطور باید این مشکل را رفع کنید با مطالعه مقاله علت بالا رفتن آمپر ماشین میتوانید علل بروز این مشکل را به همراه راهکارهای رفع آن مطالعه کنید.

خالص نبودن و یا کمبود بنزین

یکی از مهمترین علت دل زدن ماشین عدم وجود بنزین کافی در مخزن است. خالص نبودن و یا کمبود بنزین می تواند خودرو شما را به ریپ زدن بی اندازد

علاوه بر آن اگر در بنزین شما آب قاطی شده باشد و بنزین شما خالص نباشد می تواند یکی از دلیل ریپ زدن ماشین شما باشد. برای رفع این مشکل مخزن بنزین خود را خالی کنید و از نو بنزین بزنید (مطمعن باشید که بنزیل خالص را وارد باک می کنید).

لاذم به ذکر است که تمامی نکاتی که گفته شد می تواند در ریپ زدن انواع خودرو ها مانند پراید ، تیبا ، ساینا، 206 ، پژو و … دخیل باشد.

آلوده بودن محفظه های احتراق

محفظه های احتراق یکی از مهم ترین بخش هایی است که می تواند در ضربه زدن و ریپ زدن خودرو شما تاثیرگذار باشد و از طرفی دیگر از مهم ترین دلایل ریپ زدن خودرو می باشد. .

با تمیز کردن محفظه ها ، لوله ها ، و تک تک بخش هایی که مربوط به احتراق خودرو شما می باشد می توانید مشکل ضربه زدن خودرو خود را حل کنید.

داغ شدن بیش از حد خودرو

بالا رفتن بیش از حد دمای خودرو می تواند به یکی از مشکلاتی تبدیل شود که خودرو شما را به ریپ زدن بی اندازد. چک کردن سیستم های خنک کننده از مهم ترین نکاتی می باشد که شما باید آن را بررسی کنید. داغ کردن خودرو به دلیل بالا رفتن حرارت شمع ها است ، شمع ها را بررسی کنید و اگر مشکل ریپ زدن خودرو حل نشد ، شمع ها را تعویض کنید.

اگر می خواهید بدانید چرا فرمان خودرو میلرزد و برای جلوگیری از این امر چه کاری باید انجام داد، پیشنهاد می کنیم مقاله دلیل لرزش فرمان خودرو را مطالعه کنید.

همچنین استاندارد نبودن آوانس دلکو می تواند باعث این مشکل باشد ، مقدار آوانس باید به طور دقیقی تنظیم شود تا به مشکل بر نخورید.

داخل کاتالوگ های مربوطه و راهنمایی هایی که فروشنده به شما می کند مقدار دقیق آن را دریابید و تنظیم کنید.

در صورتی که با تنظیم کردن آوانس این مشکل حل نشد و شما مطمعن شدید که مشکل ریپ زدن خودرو شما از این مسئله است باید آن را تعویض کنید.

برای پیدا کردن دلیل ریپ زدن ماشین و علت ریپ زدن ماشین در دور موتور بالا ادامه مقاله را مطالعه کنید تا بیشتر با علت ریپ زدن ماشین و یا دلیل دل زدن ماشین در شرایط مختلف آشنا شوید.

دلایل ریپ زدن خودرو در دنده 2
علت ریپ زدن ماشین در دنده 2

علت ریپ زدن ماشین در دنده 2

ریپ زدن خودرو در سرعت های بالای دنده دو می تواند شما را با مشکل جدی ای روبرو کند پس سریعا نسبت به تعمیر آن اقدام کنید.

مهم ترین علت ریپ زدن ماشین در دنده 2 سوختن پلاتین است. شما باید با بررسی های زیر مانند آن را تمیز کنید اما توجه داشته باشید که اگر با تمیز شدن مشکل ریپ زدن خودرو حل نشد و پلاتین شما تغییر شکل داده است باید آن را تعویض کنید.

در نظر داشته باشید که شمع هایی که بیش از یک پلاتین دارند باید به صورت کامل بررسی و تمیز و در صورت نیاز تعویض شوند زیرا گاهی ریپ زدن ماشین در دنده دو ایراد در شمع های ماشین میباشد.

همچنین برای تنظیم کردن پلاتین کافی است از ابزاری به نام فیلر کمک بگیرید و اندازه آن را درست کنید.

وایر ها می توانند باعث ریپ زدن خودرو در سرعت های بالای 40 تا باشد! برای رفع علت ریپ زدن ماشین در دنده 2 باید مطمئن باشید که وایر ها به درستی جایگیری شده اند و محکم و سفت و همینطور تمیز و سالم باشند.

برای حل این مشکل کافی است آن را از جای خودش دربیاورید و تمیزش کنید، محکم ببندید و تمامی قسمت های داخلی و بیرونی اتصالات اطراف آن را نیز تمیز کنید.

گاهی ممکن است ماشین شما با مشکل گاز نخوردن رو به رو شده باشد. در این زمان شما میتوانید با مطالعه مقاله علت گاز نخوردن ماشین به راحتی این مشکل را رفع کنید.

دیگر علت ریپ زدن ماشین در دنده 2 که باید مورد بررسی قرار گیرد ایراد در سیستم برق رسانی و جرقه زنی ماشین میباشد.

تعمیرکار باید برای یافتن علت ریپ زدن ماشین در دنده 2 شمع ها، کویل ها، تنظیمات فیلر شمع را بررسی کند تا ایراد را رفع نماید.

مورد دیگری که میتوان به عنوان علت ریپ زدن ماشین در دنده 2 مورد بررسی قرار داد خرابی سوزن انژکتور ها میباشد. زمانی که این قطعه خراب میشود بنزین به مقدار کافی وارد محفظه احتراق نمیشود و این کمبود بنزین برای احتراق دلیل ریپ زدن در دنده ۲ میباشد.

مورد دیگری که در علت ریپ زدن در دنده ۲ کثیف شدن سنسور اکسیژن میباشد. در صورتی که این سنسور کثیف شود تناسب مقدار بنزین و اکسیژن برقرار نمیشود و همین امر سبب احتراق نامناسب و کاهش کارایی موتور ماشین میشود.

برای آشنایی با این علت دل زدن ماشین در دنده ۲ و عملکرد سنسور اکسیژن در خودرو میتوانید به صفحه علائم خرابی سنسور اکسیژن مراجعه کنید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

تمامی دلایل گفته شده به عنوان علت ریپ زدن ۲۰۶ در دنده ۲، علت ریپ زدن ۲۰۶ تیپ ۲، دلیل دل زدن ماشین در دنده دو، ریپ زدن ماشین در دنده دو، علت دل دل زدن ماشین در دنده دو بیان میشود که اگر شما نتواسنتید متوجه دلیل قطعی آن شوید میتوانید به یکی از تعمیرگاه های منتخب سایت اتوصافکار مراجعه کنید تا در سریع ترین زمان ایراد ماشین شما عیب یابی و رفع شود.

علت ریپ زدن ماشین پراید در دنده 2

در قسمت زیر علت ریپ زدن ماشین پراید در دنده 2 در همه شرایط ذکر شده است.

  • اشکال در سیستم برق خودرو شامل شمع ها و کوئل و وایر ماشین علت ریپ ماشین پراید در دنده 2 میباشد.
  • در صورتی که بعد از روشن کردن خودرو، ریپ زدن در دنده 2 اتفاق بیفتد به احتمال زیاد برق به یکی از سیلندر های ماشین نخواهد رسید. علت برق نرسیدن به سیلندر ها ایراد در کوئل خودرو میباشدکه به عنوان یکی از رایج ترین دلیل ریپ زدن ماشین در دنده دو میباشد.
  • از دیگر دلایل ریپ زدن در دنده 2 منتقل نشدن بنزین به وسیله سوزن انژکتور ها میباشد که در این لحظه سیلندر نمیتواند کار کند و موتور خودرو دچار لرزش میشود و ریپ میزند.
  • دیگر علت ریپ زدن ماشین در دنده 2 مناسب نبودن نسبت ترکیب شدن بنزین و هوا با یکدیگر میباشد. علت بروز این اتفاق ایراد و خرابی پمپ بنزین ماشین، سوزن انژکتور، خرابی سنسور های ورود هوا، ترکیب بنزین با آب میباشد.
  • دیگر علت ریپ زدن ماشین پراید در دنده 2 ترکیب شدن بنزین با آب میباشد.
  • دیگر دلیل ریپ زدن ماشین پراید در دنده 2 خرابی سوزن انژکتور میباشد.

تمام دلایلی که گفته شده میتواند به عنوان علت ریپ زدن پژو 405 در دنده 2، علت ریپ زدن ماشین پراید در دنده 2، علت ریپ زدن ماشین پراید یورو 4، علت ریپ زدن تیبا در دنده 2، علت دل زدن ماشین پراید، ریپ زدن ۲۰۶ در دنده ۲ و به طور کلی دلیل ریپ زدن ماشین های مختلف مانند ساینا در دنده دو در نظر گرفت و تمام این دلایل را برای رفع مشکل ریپ زدن خودرو بررسی کرد.

علت ریپ زدن ماشین هنگام تعویض دنده
علت ریپ زدن ماشین هنگام تعویض دنده

علت ریپ زدن ماشین هنگام تعویض دنده

علت ریپ زدن ماشین هنگام تعویض دنده و به اصطلاح لگد زدن از موتور خودرو میتواند ایراد در صفحه کلاج و ایراد پیدا کردن فلایویول خودرو باشد.

دیگر علت ریپ زدن ماشین هنگام تعویض دنده ممکن است مربوط به کثیفی شمع ها و سوخته شدن بنزین خام در سیلندر خودرو باشد.

ریپ زدن خودرو هنگام تعویض دنده گاهی میتواند به خاطر تنظیمات اشتباه و یا به طور کل تنظیم نبودن موتور خودرو باشد.

برای رفع ریپ زدن خودرو هنگام تعویض دنده میتوانید اقدام به تمیز کردن باک بنزین خودرو کنید و بررسی کنید که آیا انسداد و گرفتگی در انژکتور خودرو وجود دارد یا خیر.

خارج شدن آب از اگزوز

اگر دمای خودرو شما حد متعادلی دارد ولی باز به هنگام کار کردن و روشن بودن خودرو ، آب از لوله اگزوز خارج می شود می تواند یکی از محکم ترین دلیل ریپ زدن ماشین محسوب می شود.

در اکثر مواقع هنگامی که از اگزوز آب خارج می شود علتش سوراخ بودن و یا ترک خوردن سرسیلندر است. سرسیلندر هنگامی که به مشکل می خورد باعث می شود که آب های تمیز که برای شست و شوی ماشین مورد استفاده قرار می گیرد سر ریز شوند و از لوله اگزوز خارج شوند.

یکی از مواردی که باعث می شود تا آب از اگزوز شما جریان پیدا کند و به بیرون راه پیدا کند سوخته شدن واشر سرسیلندر است. اگر به این مشکل برخوردید باید واشر را از بلوک خود جدا کنید ، و آن را به خوبی بشویید.

شستن آن مرحله مهمی است که باید با دقت انجام شود ، از کاردک و تینر برای از بین بردن آن استفاده کنید تا به صورت کامل آن را تمیز کنید.

بعد از این که واشر را شستید و خشک کردید ، باید آن را با چسب مخصوصی که دارد به محل مورد نظر بچسبانید. توجه داشته باشید که باید به قدر کافی از چسب استفاده کنید تا واشر شل نشود و به خوبی در مکان خود مستقر شود.

علت ریپ زدن ماشین در دنده 1
علت ریپ زدن ماشین در دنده 1

علت ریپ زدن ماشین در دنده 1

گاهی امکان دارد ریپ ماشین در اول صبح به دلیل خرابی برق رسانی به قسمت های مختلف خودرو باشد. در این قسمت رایج ترین علت ریپ زدن ماشین در دنده 1 یا به عبارتی علت دل دل زدن ماشین در دنده یک را به شما توضیح میدهیم.

  1. فرسایش وایر های خودرو و قدیمی شدن آن ها باعث دزدی برق در خودرو میشود که همین علت ریپ زدن ماشین اول صبح باشد.
  2. خرابی سنوسور های اکسیژن و سنسور فشار هوا باعث به هم ریختن تناسب بین ترکیب آب و بنزین و علت ریپ زدن ماشین در دنده 1 میشود.
  3. خرابی و معیوب شدن سوزن انژکتور ماشین میتواند دلیل ریپ زدن خودرو باشد.
  4. خرابی و ایراد در سیستم برق ماشین از دیگر علت ریپ زدن ماشین در دنده ۱ و ۲ میباشد که در این زمان باید شمع ها، کویل و وایر ها مورد بررسی قرار گیرند.
  5. دیگر علت ریپ زدن ماشین در دنده ۱ و ۲ مسدود شدن راه ورودی هوا باشد که در این صورت سوخت و هوا به نسبت درست با هم ترکیب نمیشوند و در سیستم احتراق اختلالاتی مشاهده میشود.
  6. دیگر دلیل ریپ زدن ماشین در دنده یک انسداد و گرفتگی در مبدل های کاتالیزوری خودرو میباشد که میتواند سبب کاهش قدرت و سرعت ماشین شود.
  7. بهتره برای پیدا کردن دلیل ریپ زدن ماشین و یا علت دل زدن خودرو به یک تعمیرکار حرفه ای مراجعه کنید تا به سرعت مشکل را متوجه شده و برای برطرف کردن ان اقدام کند.

تا به اینجای مقاله علت ریپ زدن خودرو در دنده 1 و دو توضیح داده شده است اما برای آشنا شدن با علت ریپ زدن ماشین کاربراتوری ادامه مقاله را مطالعه کنید. همچنین اگر سوالی در مورد علت ریپ زدن ماشین در دنده 1 دارید میتوانید در قسمت نظرات مطرح کنید.

برای علت ریپ زدن پژو 405 اول صبح، علت ریپ زدن موتور در دور پایین، علت ریپ زدن ماشین بعد از گرم شدن و پت پت ماشین اول صبح نیز میتوان تمامی دلایل بالا را بررسی نمود.

اگر خودرو شما دچار نوسان برق شده و به دنبال اطلاعات کاملی درمورد علت نوسان برق دینام و علت ضعیف و قوی شدن برق خودرو هستید، مقاله علت نوسان برق خودرو را مطالعه کنید.

علت ریپ زدن ماشین کاربراتوری
علت ریپ زدن ماشین کاربراتوری

علت ریپ زدن ماشین کاربراتوری

ماشین های کاربراتوری به دلیل اینکه مکانیسم متفاوتی دارند ، علت ریپ زدن ماشین کاربراتوری هم تا حدودی متفاوت است.

به طور کلی علت ریپ زدن ماشین کاربراتوری را میتوان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • غلط بودن زمانبندی احتراق خودرو
  • اشکال و ایراد در کامپیوتر ماشین از علل ریپ زدن خودرو
  • گیر کردن سوپاپ Egr
  • شل شدن اکسل ها
  • نیم سوز شدن پمپ بنزین ماشین از علل ریپ زدن خودرو
  • وجود نشتی در سیستم واکیوم ماشین
  • تنظیم نبودن دهانه کاربراتور و یا خراب شدن دهانه کاربراتور میتواند مهمترین دلیل ریپ زدن ماشین کاربراتوری باشد.
  • ایراد پیدا کردن پمپ بنزین ماشین دیگر علت ریپ زدن پیکان کاربراتوری محسوب میشود.
  • دیگر علت ریپ زدن موتور کاربراتوری ایراد پیداکردن سوپاپ های ماشین میباشد.

برای برطرف کردن علت ریپ زدن ماشین کاربراتوری میتوانید با کارشناسان اتوصافکار تماس بگیرید تا نزدیک ترین تعمیرکار حرفه ای را به شما معرفی کنند. کارشناسان ما عیب یابی ریپ زدن ماشین کاربراتوری و یافتن علت ریپ زدن پراید کاربراتوری را با استفاده از جدیدترین ابزار و تجهیزات انجام میدهند و شما میتوانید در سریع ترین زمان ماشین تان را بدون ایراد تحویل بگیرید.

اگر سوالی در مورد علت ریپ زدن پراید کاربراتوری در حال حرکت و دلایل ریپ زدن پراید دارید که در این مقاله به آن پاسخ داده نشده است میتوانید در بخش نظرات مطرح کنید تا کارشناسانن ما در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند.

سنسور دریچه گاز یکی از قطعات مهم در خودرو میباشد که خرابی آن باعث ایجاد اختلال در خودرو می شود. اگر می خواهید با علائم خرابی این قطعه مهم آشنا شوید، به صفحه علائم خرابی سنسور دریچه گاز مراجعه کنید.

خاموش شدن موتور در دور آرام با سرعت پایین

هنگامی که خودروی کاربراتوری شما به مشکل بر می خورد به احتمال خیلی خیلی زیاد لوله های مکش به کار رفته در خودرو شما به مشکل برخورده اند و نشتی دارند.

برای حل این مشکل کافی است تا تمام منیفولد و قطعات آن را بررسی کنید تا منبع نشتی را پیدا کنید تا نشتی نداشته باشد.

در واقع برای رفع علت دل دل كردن خودرو در سرعت پایین بهتر است استپر خودرو را چک کنید و یا برای تقویت کابل منفی اقدام کنید.

گاهی نیز علت ریپ زدن ماشین در سرعت پایین کمبود میزان سوخت خودرو میباشد اما در صورتی که باک خودرو پر است ممکن است سنسور اکسیژن خودرو ایراد پیدا کرده باشد.

بعد از بررسی و حل مشکل نشتی توجه داشته باشید که باید آن راه خوبی در مکان مورد نظر خود محکم کنید. اگر سوالی در مورد علت دل دل زدن ماشین در سرعت پایین برای شما باقی مانده میتوانید در بخش نظرات مطرح کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند.

تنظیم نبودن پیچ گاز

تنظیم نبودن این پیچ یکی از مهم ترین و شایع ترین علت ریپ زدن ماشین کاربراتوری است که بسیاری از افراد به آن دقت نمی کنند.

با کمک افراد با تجربه تر (اگر خودتان تجربه کافی ندارید) به تنظیم آن بپردازید.

یکی دیگر از این مشکلات می تواند گرفتگی هوا باشد که باید نسبت به رفع آن اقدام کنید.

مسدود بودن مسیر خروج دود

یکی از دلایلی که به عنوان علت ریپ زدن ماشین کاربراتوری میتوان برسی کرد گرفتگی در مسیر خروج دود ماشین میباشد. وقتی ایرادی در این مسیر وجود داشته باشد ماشین به سختی روشن میشود و به اصطلاح خفه میشود. برای رفع این ایراد باید از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرد تا با استفاده از تجهیزات مسیر خروج دود را بررسی کند و ایراد را رفع نماید.

 جوش آوردن ماشین یکی از ایراداتی است که نمیتوان گفت به علت هوای سرد و یا گرم است و به همین دلیل هم در تابستان و هم در زمستان شاهد بروز این مشکل هستیم. در مقاله علت جوش آوردن ماشین در تابستان و زمستان صفر تا صد علت جوش آوردن ماشین توضیح داده شده است.

علت ریپ زدن ماشین در حالت درجا
علت ریپ زدن ماشین در حالت درجا

علت ریپ زدن ماشین در حالت درجا

گاهی امکان دارد که خودرو بدون انکه حرکتی داشته باشد ریپ بزند که علت ریپ زدن ماشین در حالت درجا به دلیل اشکال در لوله های مکشی و منیفولد میباشد.

دیگر علت ریپ زدن خودرو در حالت درجا و یا علت دل دل زدن ماشین در حالت درجا تنظیم نبودن پیچ گاز ماشین میباشد. اگر بلد نیستید که پیچ گاز را تنظیم کنید میتوانید با همکاران ما در اتوصافکار تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما برخوردار شوید.

سومین دلیل ریپ زدن ماشین در حالت درجا انسداد و گرفتگی در سوراخ هوای دور آرام ماشین میباشد. برای رفع این مشکل تنها کافیست مانع و انسداد را رفع کنید.

دیگر علت ریپ زدن ماشین در حالت درجا خرابی استپر موتور ماشین و وجود نشتی در سیستم مکش موتور میباشد. در این شرایط شما میتوانید سیستم مکش خودرو را بررسی کنید تا بتوانید محل نشتی را پیدا کنید.

در این زمان برای رفع دلیل ریپ زدن ماشین در حالت درجا باید به دنبال نشتی در بخش سیستم مکش خودرو باشید و در صورتی که ایراد در این بخش بود باید نسبت به تعویض واشر منیفولد و استپر موتور برای رفع ریپ زدن خودرو در حالت درجا اقدام کنید.

دیگر علت ریپ زدن ماشین در حالت درجا تنظیم نبودن شمع های خودرو و کثیف بودن آن ها میباشد. در این شرایط شما میتوانید برای رفع علت ریپ زدن ماشین در حالت درجا به یکی از همکاران ما در اتوصافکار مراجعه کنید تا در سریع ترین زمان ایراد ماشین تان را رفع کنند.

باید بدانید که این دلایل برای دل زدن ماشین درجا ذکر شده به عنوان علت ریپ زدن ماشین بعد از گرم شدن نیز بیان میشود که برای رفع این ایرادات میتوانید دلایل ذکر شده را برطرف کنید.

لاذم به دکر است که اگر به دنبال علت ریپ زدن ۲۰۶ در حالت درجا هستید، باید دلایل آن را در مواردی که ذکر شد بررسی کنید.

تمامی موارد بررسی شده را میتوان به عنوان علت ریپ زدن ۲۰۶ در حالت درجا، علت ریپ زدن پژو ۴۰۵ در حالت درجا، علت ریپ زدن پراید در حالت درجا، علت ریپ زدن پژو پارس در حالت درجا، ریپ زدن ماشین بعد از گرم شدن مطرح کرد و برای عیب یابی در این زمان بهتر است از یک تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرید.

یکی از مشکلات رایج خودرو ها کار نکردن برف پاک کن ها میباشد. اگر شما هم با این مشکل رو به رو شده اید میتوانید با مطالعه مقاله کار نکردن برف پاک کن ماشین بهترین اقدام را برای رفع ایرادات برف پاک کن داشته باشید.

علت ریپ زدن ماشین بعد از شستن موتور

در برخی موارد شاهد ریپ زدن ماشین بعد از شستن موتور هستیم. در این لحظه بهتر است کار خاصی انجام ندهید زیرا ممکن است به موتور ماشین آسیب وارد شود و ایرادات کلی تری ایجاد شود. علت ریپ زدن ماشین بعد از شستن موتور میتواند دلایل متعددی داشته باشد که مهمترین آن عدم تجربه کافی کسی است که موتور ماشین را شستشو داده است. به همین دلیل گفته میشود خیلی برای رفع ایراد موتور خودتان اقدام نکنید و از یک متخصص کمک بگیرید.

اصلی ترین دلیل ریپ زدن ماشین بعد از شستن موتور نفوذ آب به بخش های حساس خودرو و ایراد پیدا کردن سیستم برق رسانی خودرو، شمع ها، کویل، وایر و سیم کشی های خودرو میباشد.

رفع ریپ زدن ماشین پس از شستن موتور با باز کردن شمع و وایرها و خشک کردن آن ها انجام میشود.

در صورتی که با این راهکار نتوانستید علت ریپ زدن ماشین بعد از شستن موتور یا ریپ زدن ماشین بعد از کارواش را رفع کنید باید به تعمیرگاه مراجعه کنید تا با استفاده از دستگاه های خاص اتصالی در سیستم برق خودرو را تشخیص داده و برای رفع ایراد اقدام کنند.

در زمان ریپ زدن ماشین بعد از شستن موتور بهترین کار این است که با کارشناسان اتوصافکار تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید و یا در صورت لزوم از خدمات تعمیرات اتوصافکار در سراسر تهران بهره مند شوید.

علت ریپ زدن ماشین در حالت گاز

به طور کلی میتوان گفت علت ریپ زدن ماشین در حالت گاز ایراد در موتور ماشین در حین کار کردن میباشد.

اگر اشکالی در موتور خودرو وجود داشته باشد میتواند به دلیل قدیمی بودن و خرابی شمع های ماشین، تنظیم نبودن قطعه دلکو و تنظیم نبودن زمان احتراق و … باشد.

شما برای برطرف کردن علت ریپ زدن ماشین در حالت گاز میتوانید شمع های خودرو را هر 30000 کیلومتر تعویض کنید. به این ترتیب مانع از احتراق ناقص در خودرو میشوید. با تعویض به موقع شمع های خودرو شتاب از دست رفته خودرو را به آن برمیگردانید و مصرف بنزین را کاهش میدهید.

دقت داشته باشید که برای شستشو انژکتور برنامه ریزی داشته باشید و سالی یکبار این قسمت را بشویید.

هر شش ماه یکبار موتور ماشین را تنظیم کنید تا از سر و صدا کردن زیاد اگزوز هم جلوگیری کنید.

سرویس دوره ای ماشین را جدی بگیرید و قسمت های مختلف خودرو از جمله پمپ بنزین را هر چندماه یکبار بررسی کنید.

گاهی ممکن است ماشین به دلیل وجود ایرادات داخلی خاموش و روشن شود و به اصطلاح ریپ بزند که دلایل زیادی برای این حالت وجود دارد و ما تا اینجا دلایل ریپ زدن ماشین در حالت بنزین را بررسی کردیم اما در این قسمت میخواهیم علت ریپ زدن ماشین در حالت گاز را با هم بررسی کنیم.

اگر شما بتوانید علت ریپ زدن ماشین در حالت گاز را متوجه شوید و در بعضی مواقع بدون حضور فرد متخصص میتوانید ایراد را برطرف کنید.

اصلی ترین علت ریپ زدن ماشین در حالت گاز ایراد در سنسور فشار خلا میباشد. اگر این سنسور خراب باشد اطلاعات صحیحی از فشار گاز به بخش ECU ارسال میشود و همین امر باعث میشود ماشین ریپ بزند.

دیگر موردی که میتوان به عنوان علت ریپ زدن ماشین در حالت گاز بررسی کرد ایراد در سنسور دمای آب میباشد. اگر این سنسور ایرادی داشته باشد اطلاعات دمای آب به درستی ارسال نمیشود و در نهایت ماشین به حالت گاز تبدیل نمیشود.

مورد دیگری که به عنوان علت ریپ زدن ماشین در حالت گاز میتوان در نظر گرفت تنظیم نبودن فار گاز خروجی از رگولاتور میباشد. در این صورت اگر مقدار آن از ۲ کمتر بود باید پیچ تنظیم آن را تنظیم نمایید.

علت دیگری که برای علت پت پت كردن ماشين پراید در حالت گاز میتوان در نظر گرفت مسدود شدن فیلتر میباشد. به طور کلی فیلتر را برای آن که ذرات به ریل انژتور وارد نشوند نصب میگردد و در صورتی که مدت زمان معینی از نصب فیلتر گذشته باشد باید آن را تعویض کرد.

به طور کلی برای برطرف کردن علت ریپ زدن ماشین در حالت گاز و علت پت پت كردن ماشين پراید اگر بتوانید این موارد را رعایت کنید و سرویس دوره ای ماشین را جدی بگیرید میتوانید از ریپ زدن ماشین جلوگیری کنید و در صورت بروز به سرعت ان را برطرف کنید.

علت ریپ زدن ماشین در حالت بنزین

در واقع اولین فکری که بعد از ریپ زدن ماشین به ذهن هرکسی میرسد این است که بنزین تمام شده و به همین دلیل ماشین ریپ میزند. اما اگر باک بنزین پر باشد در این زمان علت ریپ زدن ماشین در حالت بنزین متفاوت خواهد بود.

به طور کلی علت ریپ زدن ماشین در حالت بنزین میتواند خراب شدن قطعه پمپ بنزین و رگلاتور فشار بنزین در خودرو باشد.

دیگر علت ریپ زدن ماشین در حالت بنزین ایراد در صافی بنزین و اختلال در کارکرد آن است.

موارد دیگری که به عنوان علت دل دل كردن ماشين در حالت بنزین مطرح میشود ایراد در سوزن انژکتور و سیم کشی های متصل به آن و همچنین ایراد در سیستم الکترونیکی ECU میباشد.

امکان دارد علت ریپ زدن ماشین در حالت بنزین این باشد که در اگزوز ماشین ایرادی به وجود آمده باشد و یا ایرادی در سیستم سوخت ماشین ایجاد شده باشد. برای رفع اشکالات دليل پت پت كردن ماشين در اگزوز میتوانید بهترین اگزوز سازی تهران را انتخاب کنید تا به راحتی در کوتاهترین زمان مشکل اگزوز خودروتان برطرف شود.

علت ریپ زدن ماشین در سرعت بالا
علت ریپ زدن ماشین در سرعت بالا

علت ریپ زدن ماشین در سرعت بالا

اصلی ترین علت ریپ زدن ماشین در سرعت بالا پلاتین سوخته شده میباشد. برای رفع سوختگی پلاتین شما میتوانید با استفاده از یک برس زبر آن را برطرف کرد ولی در صورتی که شکل پلایتن تغییر پیدا کرده باشد نیاز است که این قسمت تعویض گردد.

اگر در سرعت بالا ماشین ریپ میزند باید شمع ها را بررسی کنید و اگر ایرادی در ان ها وجود دارد ایراد را برطرف کنید.

از طریق فیلر سعی کنید فاصله دهانه پلاتین را تنظیم کنید.

علت ریپ زدن ماشین در سرعت بالا در صورتیکه آب از اگزوز خارج شود خراب بودن سرسیلندر و ترک خورده شدن آن میباشد.

البته باید در این شرایط در نظر بگیرید که اگر در زمان فعالیت موتور آب از اگزوز خارج میشود احتمال سوختگی واشر سر سیلندر وجود دارد.

برای رفع این ایراد لازم است که سرسیلندر را از بلوکه خارج کنید و با استفاده از کاردک و تینر قسمت سوخته شده را از بین ببرید. در نهایت میتوانید سرسیلندر را با استفاده از چسب مخصوص در جای اول خود قرار دهید و بچسبانید.

بهتر است بدانید علت ریپ زدن خودرو در دور پایین نیز همین دلایل میباشد که شما میتوانید برای برطرف کردن ریپ زدن در دور پایین خودرو دلایل بالا رابررسی و رفع نمایید.

دیگر علت ریپ زدن ماشین در سرعت بالا که میتوان عنوان کرد خارج شدن دهانه پلاتین از فاصله استاندارد خود میباشد. در این زمان باید از فیلر برای تنظیم فاصله استاندارد استفاده نمود.

دیگر علت ریپ زدن ماشین در حین حرکت در سرعت بالا کثیف بودن وایر ها است. برای رفع این ایراد باید وایرها را باز کنید و سر آن ها را تمیز کنید و در جای خود محکم جاگذاری کنید.

مورد بعدی که به عنوان علت پت پت ماشین در سرعت بالا مطرح میشود ترک خوردن سرسیلندر ها و نشتی آب از این قسمت میباشد. همچنین سوختن واشر سرسیلندر دیگر علت پت پت ماشین میباشد.

علت دود سیاه و ریپ زدن ماشین

یکی از سوالاتی که کاربران اتوصافکار میپرسند این است که علت دود سیاه و ریپ زدن ماشین چیست و چرا موقع روشن کردن ماشین با دود سیاه رو به رو میشویم و ماشین دل دل میزند؟

اگر شما هم با این مشکل رو به رو شدید برای یافتن علت دود سیاه وریپ زدن ماشین باید انژکتور و ریل سوخت خودرو را مورد بررسی قرار دهید تا اگر ایرادی در این بخش ها وجود داشته باشد توسط تعمیرکار خبره و حرفه ای برطرف شود. برای جلوگیری از دود سیاه و ریپ زدن ماشین باید از بنزین سوپر همراه با اکتان استفاده کنید.

گاهی نیز علت دود سیاه وریپ زدن ماشین خراب شدن انژکتور های خودرو و یا ایراد پیدا کردن رگلاتور بنزین است. دیگر علت دود سیاه وریپ زدن ماشین کثیف بودن فیلتر هوا باشد. در این زمان شما میتوانید با مراجعه به یکی از مراکز اتوصافکار در سریع ترین زمان ایراد را رفع کنید.

شمع ها میتوانند علت دود سیاه و ریپ زدن ماشین باشند. در مرحله بعد باید این قطعات را مورد بررسی قرار دهید و مطمئن شوید که شمع ها کارایی خود را از دست نداده اند.

ریپ زدن و خاموش شدن خودرو

در این بخش به دلایلی که باعث ریپ زدن و خاموش شدن خودرو و یا دلیل دل دل زدن ماشین می پردازیم.

در برخی از موارد قدرت موتور شما به شکل عجیبی افت پیدا می کند و این باعث می شود که خودرو ریپ بزند و درجا خاموش شود.

یکی از دلایل پایین آمدن فشار خودرو ، ترک و نشتی در سیم هایی است که به آن متصل است، برای اطمینان تمامی سیم هایی به منبع موتور شما یعنی منیفولد متصل است را بررسی و در صورت بروز مشکل آن را حل کنید.

یکی دیگر از دلایل افت فشار موتور که به عنوان علت دل زدن ماشین هم مطرح میشود عدم بنزین کافی است ، در این حالت دو سوال پیش می آید ! باک پر است یا خیر ؟ اگر پر است بنزین به موتور نمی رسد! به همین منظور تمام اتصال های میان این دو را بررسی کنید و مشکل آن را حل کنید.(معمولا رسوب های زیادی در بین این دو شکل می گیرد که باید آن را تمیز کنید).

تنظیم نبودن فشار کمپرس ها و بالا و پایین بودن آن ها می تواند دلایل خاموش شدن بعد از ریپ زدن باشد.

تنظیم کردن تمامی مغادیری که به موتور شما متصل می باشد و باعث کار کردن آن می باشد باید در دستور کار شما قرار گیرد.

اهرم گاز یکی دیگر از مواردی است که می تواند به عنوان دلایل ریپ زدن ماشین بررسی شود. توجه داشته باشید که چک کردن این اهرم ها از اهمیت بالایی برخوردار است.(همراه با چک کردن اهرم ها می توانید دلکو را نیز مورد بررسی قرار دهید تا در صورت بروز مشکل از آن خبردار شوید.)

علت دل زدن ماشین
علت دل زدن ماشین

علت دل زدن ماشین

علت دل زدن ماشین دقیقا مانند علت ریپ زدن و علت ریتم زدن ماشین میباشد و در شرایط مختلف این علل میتواند دلایل مختلفی داشته باشد. برای پیدا کردن دلایل دل زدن ماشین باید در نظر بگیرید که در چه شرایطی این اتفاق برای خودرو شما افتاده است.

دلیل دل زدن ماشین در دنده یک با دلیل دل دل زدن خودرو در دنده دو و یا در حالت درجا و در سربالایی و غیره تفاوت دارد.

به طور کلی میتوان گفت علت دل دل زدن ماشین و یا علت ریتم زدن ماشین خرابی سیستم برق رسانی ماشین میباشد. برای برطرف کردن دلیل دل زدن ماشین میتوانید با کارشناسان ما در اتوصافکار تماس بگیرید و با توجه بهموقعیت و شرایط ماشین تان علت را برطرف کنید.

علت ریپ زدن ماشین در حالت بنزین

یکی از دلایلی که باعث ریپ زدن ماشین میشود تمام شدن بنزین است اما گاهی نیز پیش میاید که باک بنزین ماشین پر است اما بازهم ماشین ریپ میزند.

یکی از دلایلی علت ریپ زدن ماشین در حالت بنزین ایراد در محفظه موتور میباشد که همین ایراد باعث میشود به سایر بخش های ماشین ایراد وارد میشود. اگر شما با مشکل ریپ زدن ماشین در حالت بنزین رو به رو هستید باید به سرعت ماشین تان را به یک تعمیرکار نشان دهید تا به سرعت ایراد برطرف شود و هزینه زیاد اضافی برای رفع آسیب های وارد شده به سایر بخش های ماشین نپردازید.

علت ریپ زدن پژو 405 در دنده 2

در صورتی که مشیان شما دوگانه سوز باشد پیدا کردن علت ریپ زدن پژو 405 در دنده 2 آسان تر است و شما راحت تر میتوانید دلایل بروز این ایراد را بررسی کنید.

در صورتی که پژو 405 شما در دنده 2 و در حال حرکت ریپ میزند شما باید ایراد سنسور در کیلومتر شمار ماشین را پیدا کنید. شما باید این سنسور را به یک تعمیرگاه تخصصی نشان دهید و در صورتی که ایراد گسترده باشد باید این سنسور را تعویض کنید.

یکی دیگر از دلیلی که باید برای پیدا کردن دلیل ریپ زدن پژو 405 در دنده 2 مورد بررسی قرار گیرد خرابی سنسور اکسیژن ماشین میباشد.

وقتی سنسور اکسیژن با ایرادی رو به رو باشد احتراق به درستی صورت نمیگرد و همین امر سبب میشود پژو 405 در دنده 2 ریپ بزند.

به طور کلی بسیاری از تعمیرکاران علت ریپ زدن پژو 405 را عملکرد نامناسب موتور xu7 بیان میکنند که این عملکرد نامناسب میتواند سبب اختلال در واشر منیفولد و نشتی پیدا کردن آن شود.

علت ریپ زدن پژو 2000

علت ریپ زدن پژو 2000 بیشتر ایراد در پیشرانه خودرو میباشد. در صورتی که اختلالی در پیشرانه خودرو وجود داشته باشد ماشین به لرزش میفتد و دل دل زدن ماشین رخ میدهد. دلیل دل دل زدن ماشین گاهی میتواند انسداد مسیر های خروجی باشد.

علت ریپ زدن ماشین و خاموش شدن پژو 200 گاها میتواند کافی نبودن میزان بنزین و سوخت موجود در خودرو باشد. همچنین گاهی علت ریپ زدن دوو سیلو و این خودرو نیز میتواند ترکیب شدن بنزین با آب و ناخالص بودن آن باشد.

در این زمان برای رفع علت پرت پرت ماشین باید از بنزین خالص در خودرو استفاده کنید و قبل از آن باک یا مخزن بنزین را به طور کامل تخلیه کنید.

پیشگیری از ریپ زدن ماشین در حالت گاز

برای آن که به دنبال پیدا کردن علت ریپ زدن ماشین در حالت گاز نباشید باید یه سری کار ها را جز برنامه ریزی خود قرار دهید. در این قسمت تمام کار هایی که میتوانید برای پیگیری از بروز این ایراد انجام دهید را با هم بررسی کرده ایم.

  • برای تعویض شمع های خودرو هر30000 کبلومتر اقدام کنید و این کار را به تعنوبق نیندازید زیرا این کار میتواند آسیب های جدی به ماشین تان وارد کند و شما برای رفع این ایراد باید متحمل پرداخت هزینه بیشتری میشوید.
  • سعی کنید انژکتور های ماشین تان را حداقل سالی یکبار شستشو دهید و این کار را جز برنامه های خود قرار دهید.
  • برای تنظیم کردن موتور ماشین برنامه ریزی داشته باشید و این کار را هر 6 ماه یکبار انجام دهید.
  • باری آن که جلوی ریپ زدن ماشین در حالت گاز را بگیرید باید سرویس دوره ای متاشین را جدی بگیرید و هر ۶ ماه یکبار این کار را انجام دهید. البته که سرویس دوره ای ماشین میتواند به مشا کمک کند ایرادات جزیی ماشین را زودتر متوجه شوید و از بروز ایرادات بزرگتر که رفع آن ها نیاز به صرف هزینه بیشتری دارد جلوگیری کنید.
  • سعی کنید از بنزین مرغوب استفاده کنید و از پمپ بنزین هایی که مطمئن نیستید بنزین نزنید. همین بنزین های نامرغوب و کثیف میتواند سیستم ماشین را به هم بزند و باعث شود در حین کار کردن و یا استارت زدن ماشین ریپ و یا اصطلاح دل بزند.
  • فیلتر های ماشین را به موقع تعویض کنید تا جلوی ذرات به خوبی گرفته شود و آلاینده ها وارد ماشین نشوند.
علت ریپ زدن پراید
علت ریپ زدن پراید

علت ریپ زدن پراید

پراید یکی از ماشین هایی است که بیشتر از سایر ماشین ها با مشکل ریپ زدن ماشین روبرو میشود و با توجه به آن که بیشتر کاربران تجربه رانندگی با پراید را داشته اند تصمیم گرفتیم در این قسمت ریپ زدن پراید را بررسی کنیم.

یکی از مشکلات پراید این بود که زمانی که آمپر ماشین به 2 میرسید ماشین ریپ میزد و تا زمانی که بنزین نمیزدن ایراد برطرف نمیشد. در این مواقع ممکن است پمپ بنزین ماشین خراب شده باشد و باید توری پمپ بنزین بگیرید که این امر در برطرف شدن علت ریپ زدن پراید موثر است.

یکی دیگر از علت ریپ زدن پراید مربوط به زمانی می باشد که چراغ های پراید روشن میشود و دور گاز به 2/5 میرسد ریپ میزند که دلیل ریپ زدن پراید در این شرایط ایراد در سیم کشی و قطعی برق خودرو میباشد. لاذم به ذکر است که مواردی که گفته شد درمورد علت ریپ زدن ماشین تیبا نیز صدق می کند.

در پراید های دوگانه سوز گاهی با سوخت گاc ماشین ریپ میزند. در این مواقع مشکل ریپ زدن پراید از ریل سوخت گاز میباشد و در صورتی که این قطعه تعویض شود مشکل برطرف میشود.

به طور کلی برای ماشین پرایدی که بعد از روشن کردن و راه افتادن شروع به ریپ زدن میکند باید شمع و دریچه گاز و وایر مورد بررسی قرار گیرد زیرا مهم ترین علت ریپ ماشین پراید این قطعات میباشد.

معمولا در پراید های دوگانه سوز این مشکل وجود دارد که زمانی که با بنزین روشن میشود زمان استارت زدن به صورتی است که انگار ماشین میخواهد خاموش شود و گاز نمیخورد. در این حالت به احتمال زیاد سوییچ کننده سخت و رگلاتور سوخت مشکل دارد و باید برای رفع ایراد از تعمیرکار کمک بگیرید.

اگر سوالی در مورد علت ریپ زدن پراید در ذهن شما باقی مانده است میتوانید در قسمت نظرات سوال تان را مطرح کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند.

علت ریپ زدن ماشین پراید انژکتور

تعداد زیادی از کاربران به دنبال یافتن علت ریپ زدن ماشین پراید انژکتور بودند به همین دلیل برآن شدیم تا در این صفحه علت ریپ زدن ماشین پراید انژکتور را بررسی کنیم. به طور کلی علت ریپ زدن ماشین پراید انژکتور را میتوان در موارد زیر خلاصه نمود:

  • معیوب بودن کمپرسور
  • ایراد در اتصالات الکتریکی
  • کثیفی فیلتر هوا
  • عدم سرویس منظم خودرو
  • استفاده از سوخت های کثیف و بی کیفیت
  • ایراد در کویل و شمع های خودرو دیگر علت ریپ زدن ماشین پراید انژکتور میباشد.

شما باید به عنوان یک تعمیرکار یا فرد فنی تمامی این موارد را بررسی کنید تا علت ریپ زدن ماشین پراید انژکتور را به طور کامل رفع نمایید.

علت ریپ زدن پژو 405 در دنده 2

رایج ترین علت ریپ زدن پژو 405 در دنده خرابی سنسور کیلومتر میباشد. در این مواقع باید برای رفع ایرادات سنسور کیلومتر به تعمیرگاه مراجعه کنید.

به طور کلی علت ریپ زدن پژو ۴۰۵ دوگانه سوز ایراد در سوزن انژکتور و خراب شدن خود انژکتور میباشد. در این صورت اگر انژکتور نشتی داشته باشد باید انژکتور تعویض گردد و در صورتی که نشتی نداشته باشد فیلتر انژکتور باید تعویض گردد.

دیگر علت ریپ زدن پژو 405 میتواند خراب شدن امولاتور و سوزن دمای آب فشار گاز میباشد. در این زمان بهترین کار این است که به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید تا در سریع ترین زمان ایراد ماشین شما رفع گردد.

بیشترین علت ریپ زدن 405 ایراد در واشر سرسیلندر میباشد. برای رفع ریپ زدن پژو ۴۰۵ پیشنهاد میشود رله دوبل خودرو بررسی گردد و سپس پمپ بنزین چک شود تا دچار ایراد و نیم سوز شدن نشده باشد.

دیگر علت ریپ زدن پژو میتواند ایراد در شمع های خودرو باشد.

شما میتوانید برای یافتن علت ریپ زدن ۴۰۵ و رفع علت ریپ زدن ماشین پژو ۴۰۵ با استفاده از جدیدترین دستگاه ها و تجهیزات و عیب یابی دلایل ریپ زدن پژو ۴۰۵ در سریع ترین زمان به یکی از مراکز اتوصافکار مراجعه کنید.

همچنین در صورتی که سوالی در مورد علت ریپ زدن پژو پارس و پرت پرت ماشین دارید میتوانید برای یافتن صحیح ترین جواب در بخش نظرات مطرح کنید تا خبره ترین کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند.

مروری بر آنچه در این مقاله خواندیم :

ما در این مقاله ابتدا توضیح دادیم که ریپ زدن خودرو چیست و شما را با اصطلاح ریپ زدن ماشین یعنی چی آشنا کردیم. سپس تلاش کردیم دلایل دل زدن ماشین و علت ریپ زدن و خاموش شدن ماشین را در شرایط مختلف از جمله علت ریپ زدن خودرو در دنده 1 و 2 بررسی کنیم و هرآنچه که به عنوان علت ریپ زدن ماشین امکان دارد مطرح شود را بررسی کردیم و راه های رفع این ایرادات را به شما توضیح داده ایم.

به طور کلی دلایلی که در این مقاله بررسی شده است به عنوان علت ریپ زدن تیبا، علت ریپ زدن ماشین پراید، علت ریپ زدن ساینا، ریپ زدن ۲۰۶ در دنده ۲، و ریپ زدن سمند و پرشیا و ماشین های ایرانی و خارجی میباشد و در صورتی که با مشکل ریپ شدن مواجه شدند میتوانید تمام دلیل دل زدن ماشین توضیح شده در این مقاله را بررسی کنید. اگر درباره علت دل زدن ماشین و مطالبی که دراین مقاله بیان شده است سوالی دارید میتوانید در قسمت نظرات بیان کنید تا در کوتاه ترین زمان کارشناسان ما پاسخ سوال شما را بدهند.

سوالات متداول

منظور از اصطلاح ریپ زدن یعنی چی ؟

به هرگونه تکان ، لرزش و ویبره بدون دلیل موتور خودرو که باعث می شود کابین هم تکان هایی بخورد ریپ زدن می گویند، اصطلاح ریپ زدن تنها برای خودرو نیست و برای هواپیما و موتور و حتی انسان ها هم نیز به کار گرفته می شود.

علت ریپ زدن ماشین در دنده 2 چیست؟

دلایل مختلفی برای ریپ زدن ماشین در دنده 2 مطرح میشود که مهمترین آن سوختن پلاتیم میباشد. سایر دلایل به طور کامل در مقاله بررسی شده است.

چه دلایلی باعث ریپ زدن ماشین می شود ؟

در حالت کلی ریپ زدن چند عامل دارد که آن ها را نام می بریم : داغ شدن بیش از حد دمای موتور خودرو، آلوده بودن محفظ احتراق یا اگزوز، تنظیم نبودن پیچ پدال گاز یا موتور و … که تمام دلایل ریپ زدن ماشین در دنده 1، ریپ زدن ماشین در دنده 2، ریپ زدن ماشین در حالت استارت و سرعت بالا و پایین در این مقاله بررسی شده است.

چرا بعد از ریپ زدن، ماشین خاموش می شود ؟

دلایل تخصصی دیگری برای این مورد وجود دارد که به آن می پردازیم : ایجاد ترک و نشتی در سیم های متصل به موتور، تنظیم نبودن فشار کمپرس های بالا و پایین، مشکلاتی در اهرم گاز(باید توسط متخصص بررسی شود) و…

برای پیشگیری کردن از ریپ زدن خودرو چیکار کنیم ؟

بهتره که قبل سوار شدن به بررسی موتور خود به صورت جزئی بپردازید، سیم هایی که قابل دید هستند را بررسی کنید و از سالم بودن و عدم نشتی آن ها اطمینان حاصل کنید.

این مقاله ادامه دارد… به ما سر بزنید!

مقالات اخیر

گفتگو کنید

20 نظر

  1. ۱با سلام و درود
    ماشین النود مدل ۸۷ دارم به تارگی موتورش تعمیر شده و یه سوالی دارم از محضرتون اینه که ماشین بعد از نیم ساعت و یا چهل دقیقه رانندگی تو حرکت دل دل میزنه و نمیتونی گازو پر کنی چون ریپش زیادتر میشه این اشکال میتون از چی باشه در ضمن کویل و شمع ها به تازگی تعویض شده
    ممنون

  2. سلام و خسته نباشید ۲۰۶ وی ۹ دنده اتومات دارم بعد از شروع به حرکت ماشین و پس از حدودا نیم ساعت رانندگی ماشین شروع به ریپ زدن میکنه و بدون خاموش شدن رفع میشه و دوباره حین حرکت ریپ میزنه تعمیرگاه بردم متوجه مشکل نشدن و مشکل رفع نشده

    1. سلام دوست عزیز شما میتونید برای بررسی دقیق تر ماشین تان به یکی از تعمیرگاه های مورد تایید اتوصافکار مراجعه کنید و ایراد را به صورت تخصصی بررسی نمایید.

  3. سلام.ماشین من ۴۰۵ slx tu5 هست .ماشین در حالت در جا و اکثرا دنده سه ریپ میزنه.البته در سایر دنده ها هم ریپ میزنه.کویل و شمع عوض کردم.سوزن اتژکتور تمیز کردم.سنشور اکسیژن رو یکیشو از مدار خارج کردم.ولی باز درست نشد.در حالت در جا مثلا بالابر شیشه رو میزنم ماشین لرزش داره و خاموش مبشه.گاهی هم در حالت در جا چند لحظه روشن باشه خاموش میشه.اتصال بدنه هم دادم.رله دوبل عوض کردم.سنسور مپ و دینام وباتری رو چک کردن مشکل نداره.چه راه حلی هست؟ ممنونم.

    1. سلام شما میتونید برای اشکال یابی تخصصی تر با همکاران ما تماس بگییرید و مشاوره رایگان دریافت کنید و یا به یکی از مراکز معرفی شده مراجعه کنید و به صورت حضوری ماشین تان را عیب یابی کنید.

      1. اقا من یه پژو جی ال ایکس مدل ۷۷ ۲۰۰۰ دارم تا ۱۶۰ تا خوب میری ولی بالا تر نمیره سرعتش یه حالتی که انگاری سوخت خوب بهش نرسه اون جوره میشه راهنمایی کنید

  4. سلام وخسته نباشید ،
    بنده ۴۰۵ ۲۰۰۰ دارم و دیشب به یک دفعه شروع کرد به دل دل زدن و درحالت درجا مشکلی نداشت و اینکه تا ساسات رو نمیکشیدی نمیشد حرکت کنی یاهاش ،
    ممنون میشم زودتر این پیام رو جواب بدین سپاس

  5. با عرض سلام ماشین من پراید۱۴۲ یورو ۴ هستش تو درجا ماشین ریپ میزنه و موقع حرکت هم نفس کافی برای گاز خوردن نداره چه دلایلی داره میشه راهنماییم کنین در ضمن شمع و وایر و کوئل و سوپاپ و سوزن و سنسسور هارو تست کردم همه سالم هستن خوشحال میشم راهنمایی کنین

  6. سلام وقت بخیر. خودروی ال ۹۰ دارم. بعد از تعویض تسمه تایم و شستشوی انژکتور ،ماشین شتاب خود را از دست داده به خصوص در سربالایی ها هر چه گاز می دهم عقربه سرعت پایین می آید و ماشین زور ندارد. مصرف سوخت هم بالا رفته. ایراد از کجاست. ضمنا در حالت در جا حس میکنم خروجی اگزوز دل دل می زند و انگار خروجی به نسبت گاز خوردن هدارد

  7. سلام من پراید کاربرات مدل ۷۶ دارم موتور رو تازه تعمیر کامل کردم اعم از رینگ و یاتاقان و پیستون نو واشر سر سیلندر نو کاسنمد ته میل لنگ نو بلبرینگ فلایویل نو فیلر و تایمشم میزونه.
    ایرادش اینه که تو دنده دو و سه ریپ میزنه تو شتاب که میگیرم انگار یکی ماشینو هی نگه میداره.
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  8. سلام خسته نباشید من یه ۴۰۵ دارم که ۱ ماه پیش تعمیر اساسی انجام دادم بعد از اون کلا ماشینم ریپ میزنه هم درجا هم وقتی تا سرعت ۵۰ رفتنی بردم مکانیک گفت شیم هاش درسته هرجا میبرم نمیتونن علتشو پیدا کنن .
    ممنون میشم راهنماییم کنید

  9. باسلام من پراید ۸۳دارم صبح که روشن میکنم حدود یک دقیقه شروع به ریپ زدن میکنه بعد درست میشه وموقعی که موتور داغه اصلا ریپ نمیزنه ممنون میشم راهنماییم کنید با تشکر

  10. سلام. من یه پراید ۸۲ کاربرات دارم که تو دور بالا ریپ میزنه. و تو سربالایی ها کم میاره و خاموش میشه. میشه علت رو بگید

  11. سلام. من 405 slx مدل 96 دارم. صبح ها که هنوز ماشین سرده وقتی روشنش میکنم بعد چند ثانیه چراغ چک چشمک زن میشه و صدای موتور عوض میشه و بعضی مواقع انقد ریپ زدنش شدیده که ماشین و خاموش میکنه ولی بعد چند بار روشن و خاموش کردن عیبش رفع میشه تا صبح روز بعد. کویل و شمع و وایر رو هم عوض کردم نشد. ممنون میشم کسی بدونه عیب این ماشین چیه.

  12. سلام. من 405 slx مدل 96 دارم. صبح ها که هنوز ماشین سرده وقتی روشنش میکنم بعد چند ثانیه چراغ چک چشمک زن میشه و صدای موتور عوض میشه و بعضی مواقع انقد ریپ زدنش شدیده که ماشین و خاموش میکنه ولی بعد چند بار روشن و خاموش کردن عیبش رفع میشه تا صبح روز بعد. کویل و شمع و وایر رو هم عوض کردم نشد. ممنون میشم کسی بدونه عیب این ماشین چیه.

  13. سلام وقت بخیر سال نو بر شما مبارک باشه یه پیکان آردی مدل ۸۰ کاربراتور دارم شمع ۳دوده میزنه و موتور شروع به ریپ زدن می‌کنه و بعد از باز کردن شمع ۳ و تمیز کردن و بعد از طی یه مسیر ۲ کیلومتر دوباره موتور ریپ میزنه چشمه ۳ دوده میزنه لطفاً می‌فرماید دلیل این دوده زدن چی هست با تشکر

  14. سلام وقت بخیر سال نو بر شما مبارک باشه یه پیکان آردی مدل ۸۰ کاربراتور دارم شمع ۳دوده میزنه و موتور شروع به ریپ زدن می‌کنه و بعد از باز کردن شمع ۳ و تمیز کردن و بعد از طی یه مسیر ۲ کیلومتر دوباره موتور ریپ میزنه چشمه ۳ دوده میزنه لطفاً می‌فرماید دلیل این دوده زدن چی هست با تشکر

  15. سلام خسته نباشین من ال ۹۰ مدل ۸۶ دارم فقط در حالت درجا ریپ میزنه شمع ها وایر ها سوزن ها رو عوض کردم درست نشد سوگت سوزن دومی از سمت راست رو ک در میارم فرقی نمکنه براش سوگت جاش هست یا ن!!و سوگت های دومی و سومی جاشونو عوض هم میکنیم باز خانه دومی کار نمکنه بردم کمپرس زدن ۱۰۰ بود سرسیلندر باز کردم واشر زدم خوب نشد سوپاپ عوض کردم فقط کمپرس همون خانه ک ۱۰۰ بود شد ۱۳۰ ولی همون سوگت سوزن دومی رو در میاری فرقی نمکنه لطفا راهنماییم کنید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید