پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
طول عمر موتور خودرو چقدر است | راه های افزایش عمر موتور ماشین

طول عمر موتور خودرو چقدر است

همانطور که می دانید موتور خودرو یکی از مهم ترین و گران قیمت ترین قطعات خودرو می باشد که در صورت خرابی برای تعمیر یا تعویض آن هزینه بالایی برای شما به همراه خواهد داشت. از این رو در این مقاله قصد داریم راه های افزایش عمر موتور خودرو را به شما عزیزان معرفی کنیم تا بتوانید با این راهکارها تا حد زیادی از هزینه های اضافی تعمیرات جلوگیری کنید.

یکی از بهترین خدماتی که می توانید در مجموعه اتوصافکار از آن بهره مند شوید، خدمات صافکاری و نقاشی خودرو می باشد که در کوتاه ترین زمان و با مناسب ترین هزینه توسط افراد متخصص انجام می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر و اطلاع از هزینه ها به لینک زیر مراجعه کنید.

 طول عمر موتور خودرو چقدر است

یکی از سوالات مهمی که توسط بسیاری از کاربران مطرح می شود این است که موتور خودرو چقدر عمر مى كند؟

در حالت کلی نمی توان طول عمر مشخصی برای موتور خودرو در نظر گرفت و به عبارتی دیگر می توان گفت این امر غیر ممکن است. معمولا عوامل مختلفی در طول عمر موتور خودرو تاثیر گذار است و به همین خاطر نمی توان برای همه این عوامل عمر مشخصی بیان کرد.

این موضوع را به خاطر داشته باشید که طول عمر موتور برای انواع خودروها متفاوت است و نمی توان یک طول عمر مشخص برای همه خودروها در نظر گرفت. یکی از مهم ترین عاملی که در طول عمر موتور خودرو تاثیرگذار است، چگونگی ساخت آن می باشد.

معمولا در صنعت خودرو سازی برای ساخت و تولید پیشرانه از فلزاتی که بخش عمده آن ها از آهن و آلومینیوم می باشد، استفاده می کنند. از آنجایی که آهن از مقاومت گرمایی بیشتری برخوردار است، دوام بالاتری نیز دارد. نوع رانندگی شما می توانید تاثیر مستقیمی در طول عمر موتور خودرو داشته باشد که در ادامه بیشتر به این مبحث می پردازیم.

اگر به دنبال بهترین دوره آموزشی تعمیرات موتور خودرو به صورت حرفه ای هستید که شما را تبدیل به یک متخصص کند، به شما پیشنهاد می کنیم آموزش تعمیر موتور خودرو اتوصافکار را از دست ندهید.

لاذم به ذکر است که عمر مفید موتور tu5 به دلیل قطعات با کیفیت و اصلی که در آن استفاده شده نسبت به دیگر موتور های موجود در بازار بالاتر است که در خودروهایی مانند پژو پارس ال ایکس، دانگ فنگ h30، رانا، انواع مدل های سیتروئن پژو 206، 205،207،301 از این موتور قدرتمند استفاده شده است.

از طرفی دیگر اگر می خواهید بدانید چگونه عمر مفید خودرو را افزایش دهیم، باید به نوع نگهداری و تعمیر خودرو توجه ویژه ای داشته باشید. همه متخصصان خودرو بر این عقیده اند که عدم رسیدگی و توجه به موقع به خودرو به ویژه زمانی که هر یک از قطعات خودرو دچار خرابی یا ایرادی شده است، می تواند در کاهش طول عمر موتور خودرو موثر باشد.

یکی از پرتکرار ترین سوالاتی که با آن رو به رو هستیم این است که بهترین درجه ترموستات ماشین در تابستان و زمستان چقدر است؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است مقاله بهترین درجه ترموستات ماشین را مطالعه کنید.

 طول عمر موتور خودرو چقدر است
 طول عمر موتور خودرو چقدر است

راه های افزایش عمر موتور ماشین

در این بخش به شما راه های افزایش عمر موتور ماشین را خواهیم گفت تا با استفاده از این راهکارها بتوانید تا حد زیادی از کاهش طول عمر موتور خودرو جلوگیری کنید.

یکی از اقدامات مهم و موثر در افزایش طول عمر موتور خودرو، استفاده از روغن های با کیفیت و استاندارد و همینطور تعویض به موقع روغن موتور می باشد. البته هر نوع روغن موتور با توجه به نحوه ساخت و کیفت آن، عملکرد متفاوتی دارد که میزان کارایی آن بر روی قوطی روغن می توانید مشاهده کنید.

در حالت کلی بهترین کارایی روغن موتور در 6000 کیلومتر اول می باشد که این مقدار در برخی از روغن های موتور 4000 یا 5000 می باشد اما طبق گفته های کارشناسان خودرو بهتر است هر 6 ماه یکبار روغن موتور تعویض شود تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

رعایت این مسئله می تواند در افزایش طول عمر موتور خودرو موثر باشد. معمولا استفاده از روغن های موتور بی کیفیت و غیراستاندارد به ویژه در خودروهایی که نیاز به روغن موتور با کیفیت بالا دارند، در اثر گذشت زمان باعث ایجاد شدن مشکلات فنی در موتور خودرو می باشد که هزینه بالایی برای تعمیرات به شما تحمیل خواهد کرد.

پیشنهاد تیم تخصصی اتوصافکار این است که در خودروهای با کارکرد بالای 160 کیلومتر از روغن های سینتتیک، نیمه سینتتیک یا روغن‌های مخصوص خودروهای کارکرد بالا استفاده شود. به خاطر داشته باشید که در زمان تعویض روغن موتو، فیلتر روغن را نیز عوض کنید. این امر به ازای هر 15 تا 20 هزار کیلومتر کارکرد، به افزایش طول عمر موتور خودرو شما نیز کمک می کند.

در ادامه می توانید با دیگر راه های افزایش طول عمر موتور خودرو آشنا شوید.

اگر می خواهید با صفر تا صد دلایل و راه های جلوگیری از گیرپاژ یا قفل شدن موتور خودرو آشنا شوید، مقاله علت گیرپاژ یا قفل شدن موتور ماشین چیست را از دست ندهید.

تعویض روغن گیربکس و واسکازین

یکی دیگر از راه های افزایش عمر موتور ماشین، تعویض روغن گیربکس و واسکازین می باشد. معمولا در سرویس های دوره ای فقط میزان واسکازین بررسی می شود تا در صورت نیاز به آن اضافه شود اما طبق گفته کارشناسان برای جلوگیری از کاهش سطح روانکاری واسکازین و کمک به افزایش طول عمر موتور خودرو، بهتر است در ازای کارکرد هر 30تا 40 هزار کیلومتر واسکازین گیربکس تعویض شود.

درمورد خودروهای اتوماتیک هم باید گفت که برای ماشین های صفر در ازای کارکرد هر 30 تا 40 هزار کیلومتر روغن گیربکس باید تعویض شود و اما خودروهای دست دوم در ازای هر 20 هزار کیلومتر باید تعویض شود.

مقاله پیشنهادی : زمان تعویض روغن گیربکس

تعویض روغن گیربکس و واسکارین
تعویض روغن گیربکس و واسکارین

تعویض تسمه تایم

همانطور که می دانید تعمیر پاره شدن تسمه تایم که بیشتر در سرعت های بالا اتفاق می افتد، بسیار هزینه بر است به همین خاطر پیشنهاد می کنیم تعویض تسمه تایم را جدی بگیرید. در اکثر مواقع به ازای هر 60 تا 80 هزار گیلومتر کارکرد، باید تسمه تایم را تعویض کنید.

بررسی سیستم برق خودرو

سیستم برق خودرو یکی از حساس ترین قسمت های خودرو می باشد که از محدودیت آمپر نیز برخوردار است. در ادامه به شما راهکارهایی خواهیم گفت که برای افزایش عمر سیستم برق خودرو موثر است و در نهایت این امر موجب افزایش طول عمر موتور خودرو می شود.

سعی کنید از سیستم های صوتی قوی استفاده نکنید تا به سیستم برق خودرو فشار وارد نشود. این کار باعث خرابی دینام و باتری می شود و در نتیجه مستهلک‌ شدن سیستم سیم‌کشی خودرو را به همراه خواهد داشت.

در صورتی که می خواهید از سیستم های صوتی قوی استفاده کنید، می توانید از یک باتری اضافه یا باتری که دارای آمپر بالایی است استفاده کنید. روکش سیم‌ های سیستم برق و سطح آب باتری خودرو را به طور منظم بررسی کنید.

شاید برایتان سوال باشد که چه دلایلی باعث برق دزدی ماشین می شود؟ برای بررسی دلایل به صفحه علت برق دزدی ماشین مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که به هیچ عنوان در زمان روشن بودن ماشین، سرباتری ها را جدا نکنید چرا که این امر منجر به آسیب دیدگی دینام و ECU خودرو می شود.

هنگام شستن موتور، قبل از روشن کردن ماشین همه سوکت ها، وایرها و شمع را کاملا با یک دستمال تمیز خشک کنید.

بررسی سیستم برق خودرو
بررسی سیستم برق خودرو

بررسی سیستم خنک کننده موتور

بررسی منظم و به موقع سیستم خنک کننده موتور خودرو یکی دیگر از راه های افزایش عمر موتور ماشین محسوب می شود. سیستم خنک کننده نقش مهمی در کارکرد صحیح موتور خودرو دارد که از اجزای مختلفی از جمله رادیاتور، فن، پمپ آب، ترموستات و مایع ضدیخ تشکیل شده است. خرابی هر یک از این قطعات می تواند در عملکرد سیستم برق رسانی اختلال ایجاد کند. حال اگر شما به طور منظم و مرتب این سیستم و اجزای آن را بررسی کنید می توانید از خرابی این قطعات جلوگیری کنید که خود این امر باعث افزایش طول عمر موتور خودرو می شود. لاذم به ذکر است که طبق گفته متخصصان بهتر است مایع خنک کننده هر دو سال يكبار يا درازای کارکرد هر 40 تا 50 هزار کیلومتر تعویض شود تا بتوانید با این کار از هزینه های تعمیرات اضافی جلوگیری کنید.

بررسی سیستم کولر و تهویه خودرو

برای جلوگیری از ته نشین شدن گاز و مایع خنک کننده و همینطور رسوب کردن آن در مجاری سیستم کولر خودرو حتی در هوای سرد، هر ماه یک بار باید کولر خودرو را روشن کنید و به مدت 5 دقیقه صبر کنید تا کولر کار کند. اگر قصد داشتید کولر را در حین حرکت روسن کنید، بهتر است در سرعت های پایین و دور موتور کم این کار را انجام دهید چرا که در دور موتور بالا به کمپرسور فشار ناگهانی وارد می شود.

اگر نمی دانید علت خرابی کولر ماشین چیست و چه کاری برای رفع آن باید انجام داد، پیشنهاد می کنیم مقاله علت خرابی کولر ماشین مطالعه کنید.

بررسی لاستیک ها

لاستیک از مهم ترین و اصلی ترین اجزای خودرو می باشد که نقش مهمی در حرکت خودرو و همینطور طول عمر موتور خودرو بر عهده دارد. یکی از راه های افزایش عمر موتور ماشین مربوط به نحوه نگهداری از لاستیک ها می باشد که نباید نادیده گرفته شود.

برای نگهداری درست از لاستیک ها بهتر است به این موارد توجه کنید:

  • به طور مرتب میزان عاج باقی مانده از لاستیک ها را بررسی کنید.
  • هر 3 ماه یکبار قطعات جلوبندی، سیستم فرمان و سیستم تعلیق خودرو را بررسی کنید.
  • بین 3 تا 6 ماه حداقل یکبار چرخ های خودرو را بالانس کنید تا به جلوبندی فشار کمتری وارد شود.
  • جهت جلوگیری از ناهماهنگی بین چرخ ها و ترک نخوردن لاستیک ها، هفته ای یکبار باد لاستیک را تنظیم کنید.
  • برای جلوگیری از کاهش عمر لاستیک ها آن ها را با مواد شوینده مخصوص لاستیک بشویید.
  • از رینگ های استاندارد و سنگین استفاده کنید که باعث وارد شدن ضربه به جلوبندی خودرو نشود.

اگر به دنبال روش هایی ساده برای براق کردن و تمیز کردن لاستیک خودرو هستید، با مطالعه مقاله براق کردن رینگ و لاستیک خودرو با چند روش ساده می توانید به راحتی اقدام به براق کردن لاستیک خود کنید.

بررسی لاستیک ها
بررسی لاستیک ها

بررسی هشدارهای خودرو

توجه به هشدارها یا علائم خرابی های خودرو می تواند یک راه موثر در افزایش طول عمر موتور خودرو باشد. همواره به حرکت عقربه های درجه دمای موتور، فشار روغن یا چراغ چک توجه کنید و هنگام هشدار هر یک، سعی کنید در کوتاه ترین زمان علت آن را بررسی کنید و به حل مشکل بپردازید.

استفاده از قطعات یدکی باکیفیت

شاید این نکته به نظر ساده باشد و با خود بگویید که برای تهیه قطعات یدکی با کیفیت و اصل باید هزینه بالایی بپردازیم اما این طرز فکر کاملا اشتباه است.

زمانی که از قطعات یدکی ارزان قیمت و بی کفیت استفاده می کنید به مرور زمان این قطعات خراب شده و در سیستم خودرو شما اختلال ایجاد می کند و درنهایت برای تعمیر هر یک از قطعات خراب باید هزینه بیشتری بپردازید. استفاده از قطعات با کیفیت و استاندارد می تواند در افزایش طول عمر موتور خودرو به شما کمک کند.

برای آشنایی با نحوه باتری به باتری کردن خودرو به روش درست و اصولی پیشنهاد می کنیم مقاله نحوه باتری به باتری کردن ماشین را از دست ندهید.

استفاده از سوخت متناسب با خودرو

فراموش نکنید که استفاده از سوخت مناسب برای خودرو می تواند در افزایش طول موتور خودرو موثر باشد. آن دسته از خودروهایی که به سیستم های توربوشارژ یا سوپرشارژر مجهز هستند و همینطور خودروهایی که دارای موتور با تراکم بالا هستند، باید از بنزین با اکتان بالا استفاده کنند تا خودرو دچار مشکل نشود. استفاده از بنزین سوپر یا بنزین با اکتان بالا برای چنین خودروهایی موجب افزایش طول عمر موتور خودرو می شود.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم درمورد خودروهای دوگانه سوز می باشد که باید دقت کنید که در ازای هر 2 بار رانندگی در حالت گازسور، خودرو باید یک باک بنزین بسوزاند چرا که CNG از دمای احتراق بسیار بالایی برخوردار است در نتیجه به دلیل چرب نبودن آن، استهلاک خودرو در اثر زمان طولانی افزایش پیدا می کند.

نحوه نگهداری و رانندگی خودرو

نحوه درست رانندگی و نگهداری از خودرو یکی از عوامل بسیار مهم و تاثیر گذار در افزایش طول عمر موتور خودرو می باشد. همانطور که می دانید هر چیزی که به موتور خودرو فشار وارد کند منجر به کاهش طول عمر موتور می شود. عواملی از جمله شتاب گیری و ترمزگیری های شدید و پشت سر هم، بالا بردن دور موتور بیشتر از خط قرمز، رانندگی با سرعت بالا به مدت طولانی، یدک کشیدن بارهای سنگین و… باعث کاهش طول عمر موتور و همینطور استهلاک خودرو می شود.

شاید برایتان تعجب آور باشد اما استفاده کمتر از 3 کیلومتر در روز علاوه بر اینکه باعث افزایش طول عمر موتور نمی شود، بلکه منجر به آسیب موتور می شود به این دلیل که رانندگی در مسیرهای کوتاه و خاموش کردن زودهنگام موتور باعث می شود که موتور به دمای ایده آل خود نرسد و درنتیجه لجن های روغن در داخل موتور خودرو جمع شود.

مقاله پیشنهادی : چه ماشینی نخریم

از آنجایی که هنگام روشن کردن موتور خودرو در صبح، قطعاتی مانند گیربکس، دیفرانسیل و… نیاز به گرم شدن دارند، برای عملکرد بهتر آن ها بهتر است 1 دقیقه بعد از روشن شدن خودرو با دور موتور پایین حرکت کنید و بعد از گذشت 3 تا 4 دقیقه دور موتور را افزایش دهید. همچنین بهتر است بعد از رانندگی در طولانی مدت و قبل از بستن کامل سوئیچ چند دقیقه صبر کنید تا فن خودرو خاموش شود. با رعایت همه این عوامل تا حد زیادی می توانید در افزایش طول عمر خودرو موثر باشید.

نحوه نگهداری و رانندگی خودرو
نحوه نگهداری و رانندگی خودرو

عمر مفید ماشین های چینی

همانطور که گفتیم طول عمر انواع خودروها با هم متفاوت است و این امر درمورد خودروهای چینی هم صدق می کند. خودروهای خارجی از جمله ولوو، بی ام دبلیو، تویوتا و مرسدس بنز و… از برندهای مطرح در ایران محسوب می شوند. قطعات این خودرو دارای سطح کیفی بسیار بالایی هستند و به همین دلیل این خودروها دارای طول عمر بسیار بالایی هستند.

در حالت کلی زمانی که صحبت از عمر مفید خودروهای داخلی یا خارجی به میان می آید باید به نوع کشوری که خودرو در آن تولید شده و همینطور شرایطی که از آن خودرو استفاده شده توجه داشته باشید. به طور مثال عمر مفید خودرو در آمریکا نسبت به خودروهایی که در ایران ساخته می شود بالاتر است چرا که از قطعات باکیفیت و بادوامی در ساخت و تولید این خودروها استفاده می شود.

علاوه بر کشور سازنده عواملی مانند سوخت نامناسب برای خودرو، جاده های غیر استاندارد، رانندگی نامناسب، درجا کارکردن خودرو در ترافیک‌های طولانی و دیگر عواملی که پیش تر توضیح دادیم می توانند در کاهش طول عمر خودرو تاثیرگذار باشند.

اگر می خواهید بدانید عمر مفید بنز چقدر است باید بگوییم که خودروهایی از این قبیل به دلیل کیفیت بالای قطعات و تولید آن دارای طول عمر بالایی هستند که در مطالب فوق به آن اشاره کردیم.

عمر مفید خودرو های ایرانی

عمر مفید خودروها با توجه به عوامل مختلف متفاوت است و نمی توان به طور مشخص گفت که هر خودرو دقیقا چقدر عمر می کند. در این مقاله سعی کردیم تا راهکارهایی را به شما توضیح دهیم تا با استفاده از آن ها بتوانید تا حد زیادی از کاهش عمر خودرو خود جلوگیری کنید.

به طور متوسط خودرو سواران با خودروهای شخصی خود سالانه حدودا 20.000 کیلومتر مسافت را طی می کنند. طبیعی است که هر چقدر این مسافت طی شده کمتر باشد، خودرو استهلاک کمتری خواهد داشت. البته باید گفت که نحوه نگهدرای و مراقبت از خودرو هم بسیار مهم است.

در صورتی که به دنبال لیستی از کم هزینه ترین و کم استهلاک ترین خودروهای ایرانی هستید، مقاله کم هزینه ترین ماشین ایرانی را مطالعه کنید.

معمولا عمر مفید خودرو های ایرانی به دلیل کیفیت پایین قطعات، بنزین، روغن موتور و… بین 8 الی 10سال می باشد که حدود 150 هزار کیلومتر است اما این مقدار در خودروهای خارجی می تواند تا 320 هزار کیلومتر هم برسد. افرادی که مالک خودرو پراید هستند شاید این سوال برایشان ایجاد شود که عمر مفید پراید چند سال است؟

پاسخ این سوال کاملا واضح است. همانطور که گفته شد این خودرو به دلیل کیفیت پایین قطعات دارای طول عمر پایینی می باشد اما خبر خوب این است که شما می توانید با انجام مواردی که در این مقاله ذکر شد تا حد زیادی به افزایش طول عمر موتور خودرو کمک کنید.

عمر مفید خودرو های ایرانی
عمر مفید خودرو های ایرانی
عمر رنگ خودرو

معمولا رنگ خودروها بعد از مدتی در اثر عوامل محیطی مانند آب و هوا، تابش نور خورشید و… کیفیت و کارایی اولیه خود را از دست می دهد اما شما می توانید برای افزایش طول عمر رنگ خودرو از روش هایی که در ادامه خواهیم گفت استفاده کنید تا بتوانید از کاهش عمر رنگ خودرو جلوگیری کنید.

یکی از راهکارهای موثر در افزایش عمر رنگ خودرو در مقابل اشعه های نور خورشید به خصوص در تابستان این است که خودرو خود را در زیر سایه نگه دارید و تا حدالامکان از قرار گرفتن خودرو در زیر نور مستقیم خورشید جلوگیری کنید. این کار علاوه بر اینکه از رنگ خودرو محافظت می کند بلکه از گرم شدن بیش از حد قطعات نیز جلوگیری می کند.

پیشنهاد دیگری که می تواند در افزایش عمر رنگ خودرو موثر باشد، استفاده از چادر مخصوص ماشین است اما باید به این نکته توجه داشته باشید استفاده از چادر بی کیفیت یا چادر پلاستیکی نه تنها باعث حفظ رنگ خودرو نمی شود بلکه می تواند به ماشین شما آسیب وارد کند. در مواردی دیگر استفاده از چادر زبر هم باعث می شود که رنگ خودرو شما آسیب ببیند بنابراین بهتر است در انتخاب نوع چادر برای خودرو خود دقت کافی داشته باشید.

جمع بندی

موتور خودرو یکی از مهم ترین و اصلی ترین قطعات خودرو می باشد که نحوه صحیح مراقبت و نگهداری از آن می تواند تا حد زیادی به افزایش طول عمر آن کمک کند. در این مقاله از اتوصافکار به طور کامل توضیح داده ایم که عمر مفید یک خودرو چقدر است و برای افزایش طول عمر موتور خودرو چه کارهایی می توان انجام داد.

سوالات متداول

طول عمر مفید یک خودرو چقدر است؟

همانطور که گفتیم طول عمر مفید یک خودرو با توجه به عوامل مختلی مانند نوع خودرو، میزان کیفیت قطعات آن و… متفاوت است بنابراین نمی توان برای هر خودرو طول عمر مشخصی درنطر گرفت.

طول عمر مفید پراید چند سال است؟

قطعاتی که در پراید به کار رفته از کیفیت بالایی برخوردار نیستند به همین دلیل نمی توان طول عمر بالایی برای این خودرو در نظر گرفت اما با توجه به عواملی که در این مقاله توضیح داده شد می توانید تا حد زیادی از کاهش طول عمر خودرو جلوگیری کنید.

برای افزایش عمر رنگ خودرو چه کاری می توان انجام داد؟

یکی از راهکار های موثر در افزایش طول عمر رنگ خودرو استفاده از چادر ماشین مخصوص است که می تواند از رنگ خودرو در برابر آسیب های ناشی از نور مستقیم آفتاب محافظت کند.

مقالات اخیر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید