پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
بهترین درجه ترموستات ماشین | نکات انتخاب درجه ترموستات تیبا، پراید،سمند،پژو

بهترین درجه ترموستات ماشین

یکی از پرتکرار ترین سوالاتی که با آن رو به رو هستیم این است که بهترین درجه ترموستات ماشین در تابستان و زمستان چقدر است؟ در این مقاله میخواهیم به تمام سوالات این چنینی مانند بهترین درجه ترموستات سمند ال ایکس، بهترین درجه ترموستات سمند ef7، بهترین درجه ترموستات پژو 405 در تابستان، بهترین درجه ترموستات پژو پارس tu5، بهترین درجه ترموستات برای پراید در زمستان، ترموستات تیبا چند درجه است و … پاسخ دهیم. در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

یکی از خدمات سایت اتوصافکار صافکاری در مناطق مختلف تهران میباشد. شما میتوانید با مراجعه به صفحه زیر از خدمات صافکاری باکیفیت با ارزان ترین قیمت و در نزدیکی منطقه مورد نظرتان استفاده کنید.

ترموستات خودرو چیست

برای آن که بهترین درجه ترموستات ماشین را متوجه شوید ابتدا بیایید با هم بررسی کنیم که ترموستات خودرو چیست و چگونه کار میکند و چه کارایی دارد؟

همان طور که میدانید هر موتور ماشینی بعد از مدتی کار کردن داغ میشود و در صورتی که موتور به دمای عادی تعیین شده توسط سازنده نرسد ماشین جوش می آورد.

همان طور که گفته شد دمای بالای موتور ماشین علت جوش آوردن آن است که برای آن که دمای موتور ماشین در یک حد معمولی بماند از قطعه ای به نام ترموستات که بین موتور و رادیاتور قرار میگیرد استفاده میشود.

این قطعه برای هر ماشینی منحصر به فرد میباشد و دمای ترموستات هر ماشینی توسط سازنده آن تعیین میشود و نمیتوان یک دمای ثابت برای ترموستات همه ماشین ها در نظر گرفت.

وقتی دمای موتور ماشین به دمای تعیین شده توسط سازنده ماشین رسید ترموستات شروع به فعالیت میکند و دما موتور را در محدوده تعیین شده تنظیم میکند.

در واقع ترموستات مسیر ورود آب به رادیاتور را باز میکند و به این ترتیب به خنک شدن موتور کمک میکند.

اگر نمیدانید چرا ماشین در تابستان و زمستان جوش می آورد و چطور میتوان مانع جوش آوردن ماشین شد، حتما مقاله علت جوش آوردن ماشین در تابستان و زمستان را مطالعه کنید.

ترموستات خودرو چیست
ترموستات خودرو چیست

تعیین بهترین درجه ترموستات ماشین

برای هر ماشینی باید بهترین درجه ترموستات ماشین را تعیین کرد اما متاسفانه این کار برای همه ماشین ها کار راحتی نیست. مثلا تعیین بهترین درجه ترموستات ماشین برای ماشین هایی که ساخت آمریکا هستند و یا ماشین های مسابقه ای کار سختی میباشد.

وقتی شما یک ماشین را میخرید بهترین درجه ترموستات خودرو به شماگفته میشود و میتوانید از دفترچه راهنما آن نیز از درجه ترموستات ماشین تان اطلاع پیدا کنید.

اگر می خواهید بدانید ترموستات 75 بهتر است یا ترموستات 83، پیشنهاد می کنیم مقاله فرق ترموستات ۷۵ با ۸۳ را مطالعه کنید.

در آینده قطعا برنامه ای ساخته خواهد شد که بر اساس الگوریتم خاصی بهترین درجه ترموستات ماشین را بر اساس مدل و برند به شما اعلام کند.

در واقع میتوان گفت بهترین درجه ترموستات ماشین بهتریهن دمایی است که سازنده ماشین در نظر میگیرد و این دمایی است که ماشین میتواند بالاترین و بهترین عملکرد خود را داشته باشد.

به طور کلی میتوان گفت بهترین درجه ترموستات ماشین های کاربراتوری 180 درجه فارنهایت که معادل 82 درجه سانتی گراد است.

البته باید دقت داشته باشید که اگر موتور ماشین دست کاری شده باشد و برای بهبود سرعت و شتاب تقویت شده باشد عدد مشخصی برای بهترین درجه ترموستات ماشین وجود ندارد و باید به یک متخصص مراجعه کنید تا بر اساس اصلاحات موتور بهترین درجه ترموستات را به اطلاع شما برسانند.

دقت داشته باشید ماشین هایی که ازتزریق سوخت استفاده میکنند در دمای 195 درجه فارنهایت که معادل 90 درجه سانتی گراد است به خوبی کار میکنند.

اگر آمپر ماشین شما بالا میرود و علت آن و اقداماتی که باید در این زمان انجام دهید را نمیدانید حتما راهکار های گفته شده در مقاله علت بالا رفتن آمپر آب در سرعت بالا را مطالعه کنید.

شاید این سوال برای شما پیش آید که دمای ترموستات خودرو چیست؟ باید به عرض تان برسانیم مثلا وقتی گفته میشود ترموستات خودرو در دمای 90 درجه سانتی گراد که معادل 195 درجه سانتی گراد به خوبی کار میکند به این معنی میباشد که :

زمانی که دمای خنک کننده موتور 195 درجه شد ترموستات باز میشود و به این ترتیب خنک کننده از طریق رادیاتور به موتور میرسد.

یک نکته خیلی مهم وجود دارد و آن این است که اگر ترموستات از موتور ماشین خنک تر باشد میتواند نیروی بخار و گشتاور ماشین را بیشتر کند که این افزایش به آرامی اتفاق میفتد.

اگر میخواهید ماشینتان را رنگ کنید و نمیدانید هزینه رنگ قسمت های مختلف ماشین چقدر میشود میتوانید به صفحه هزینه رنگ کامل خودرو مراجعه کنیدو اطلاعات لازم را کسب کنید.

تعیین بهترین درجه ترموستات ماشین
تعیین بهترین درجه ترموستات ماشین

درجه ترموستات ماشین های مختلف

همان طور که گفته شد بهترین درجه ترموستات ماشین های مختلف توسط سازنده آن اعلام میشود و این درجه ای میباشد که برای هر ماشین متفاوت با ماشین دیگر است و درجه ای است که ماشین میتواند بیشترین کارایی را داشته باشد.

هر ماشین ترموستات مخصوص به خودش را دارد و شما نباید از ترموستات ماشین دیگری برای ماشین تان استفاده کنید زیرا ترموستات هر ماشین میتواند متناسب با بالا رفتن دمای موتور اقدام به خنک کردن آن کند و از خنک شدن بیش از حد موتور هم پیشگیری کند.

در صورتی که شما ار ترموستات خودرو دیگر روی ماشینتان استفاده کنید موتور در حالت استاندارد نمیتواند فعالیت صحیحی داشته باشد. در این بخش میخواهیم بهترین درجه ترموستات ماشین های مختلف را با هم بررسی کنیم.

اگر مجبور شدید ترموستات ماشینتان را تعویض کنید دقت داشته باشید که ترموستات اصل ماشین خودتان را خریداری کنید و حتما آن را از نمایندگی های معتبر ماشین تان خریداری کنید.

اگر میخواهید ماشینتان در زمستان و تابستان بهترین کارایی را داشته باشد بهترین کار تنظیم باد لاستیک میباشد که در صفحه تفاوت باد لاستیک در تابستان و زمستان به طور کامل آن را به شما توضیح داده ایم.

درجه ترموستات ماشین های مختلف
درجه ترموستات ماشین های مختلف

بهترین درجه ترموستات سمند ال ایکس

بر اساس تحقیقاتی که صورت گرفته بهترین درجه ترموستات سمند lx، حدودا 83 درجه میباشد که در این دما ماشین میتواند بهترین عملکرد را داشته باشد اما اگر سوالتان این است که ترموستات فابریک سمند چند درجه است، باید بگوییم که تقریبا 75 درجه است که همانطور که گفتیم در بهترین حالت ممکن 83 درجه میباشد.

بهترین درجه ترموستات برای 206

همانطور که می دانید ترموستات 206 و 207 باید دارای دمای مناسب با عملکرد خودرو باشد. در حالت کی دمای موتور 206 در شهر 90 درجه سانتی گراد و در جاده 80 سانتی گراد می باشد. به همین دلیل می توان گفت بهترین درجه ترموستات برای 206، بین 80 تا 90 درجه سانتی گراد می باشد.

معمولا علت تغییر رنگ آب رادیاتور به دلایل مختلفی اتفاق می افتد که در بیشتر مواقع این مشکل به بی کیفیت بودن مایع خنک کننده سیستم رادیاتور و یا خود رادیاتور مربوط می شود. اگر شما هم با این مشکل روبرو هستید و می خواهید علت آن را بررسی کنید، مقاله علت عوض شدن رنگ آب رادیاتور را مطالعه کنید.

بهترین درجه ترموستات پژو 405

در حالت کلی بهترین درجه ترموستات پژو 405، 83 و 75 اعلام شده است که در واقع این ها انواع مدل ترموستات پژو 405 موجود در بازار میباشند که طرفدار خاص خود را دارند. اما سوالی که پیش میاید این است که بهترین ترموستات برای 405 کدام است؟

در واقع همه چیز به نیاز شما بستگی دارد زیرا هر کدام مزایا و معایبی دارند. ترموستات 75 میتواند دمای موتور را به 75 درجه برساند اما زمان زیادی صرف این عملیات میشود در حالی که اگر از ترموستات 83 استفاده کنید دمای موتور در زمان کوتاهتری به 83 درجه میرسد.

در صورتی که از ترموستات 75 استفاده شود در سرپایینی ها که دمای موتور کمتر است انبساط کافی در قطعات اتفاق نمی افتد و همین امر باعث میشود قطعات داخلی ماشین زودتر فرسایش پیدا کنند. به همین دلیل بهترین ترموستات برای 405 ترموستات 83 میباشد.

لاذم به ذکر است که ترموستات فابریک پژو 405، 83 و 75 درجه سانتی گراد می باشد.

مطالعه بیشتر : افزایش شتاب خودرو

بهترین درجه ترموستات سمند ef7

بر اساس تحقیقات صورت گرفته بهترین درجه ترموستات سمند ef7 ترموستات 75 درجه میباشد زیرا در سربالایی ها کمک میکند موتور ماشین زود داغ نکند و به خنک نگه داشتن موتور کمک میکند.

بهترین درجه ترموستات پژو 405 در تابستان

یکی از سوالات پرتکرار بسیاری از کاربران این است که بهترین درجه ترموستات پژو 405 در تابستان چقدر است؟

به طور کلی انواع ترموستات پژو 405 را میتوان به دو دسته تقسیم کرد: ترموستات تابستانه که قدرت دمایی زیر 80 درجه دارند و ترموستات زمستانه که قدرت دمایی بالای 80 درجه دارند. شما میتوانید بر اساس نیاز خودرو و شرایط آب و هوایی بهترین ترموستات برای پژو 405 را انتخاب کنید.

اگر می خواهید بدانید طول عمر خودرو چقدر است و چگونه عمر مفید خودرو را افزایش دهیم، مقاله طول عمر موتور خودرو چقدر است را مطالعه کنید.

پایین ترین درجه ترموستات برای پژو

همانطور که توضیح دادیم انتخاب ترموستات دما پایین یا بالا کاملا بستگی به نیاز خودرو و شرایط آب و هوایی دارد به همین دلیل نمی توان درجه مشخصی را برای ترموستات تعریف کرد.

بهترین درجه ترموستات پژو 405 در تابستان
بهترین درجه ترموستات پژو 405 در تابستان

بهترین درجه ترموستات پژو پارس tu5

بر اساس نتایجی که در گوگل وجود دارد بهترین درجه ترموستات پژو پارس tu5 برابر با 83 درجه میباشد که در ترموستات فابریک این ماشین نیز 83 درجه تعیین شده است.

بهترین درجه ترموستات برای پراید در زمستان

در این بخش می خواهیم درمورد بهترین ترموستات برای پراید صحبت کنیم. در حالت کلی بهترین درجه ترموستات برای پراید در زمستان ترموستات 82 میباشد که میتواند دمای موتور ماشین را در حد متعادل حفظ کند. این ترموستات طول عمر بالایی داشته و کیفیت و قیمت مناسبی نیز دارد و میتوانید با خیالی آسوده از آن استفاده کنید.

اگر می خواهید بدانید ترموستات فابریک پراید چند درجه است، باید بگوییم که ترموستات مناسب برای پراید ۷1 درجه می باشد.

ترموستات تیبا چند درجه است

یکی از سوالاتی که پرسیده میشود این است که ترموستات تیبا چند درجه است یا اینکه بهترین درجه ترموستات برای تیبا چقدر است؟ برای پاسخ به این سوال در واقع باید بگوییم که ترموستات استاندارد تیبا 820 درجه که تولید ایران میباشد برای این ماشین در نظر گرفته شده است. البته شما میتوانید از ترموستات 76 نیز برای تیبا استفاده کنید.

ترموستات 180 درجه بهتر است یا ترموستات 160 درجه

اگر میخواهید مصرف سوخت در بهترین حالت بهینه قرار داشته باشد و موتور کارایی خوبی داشته باشد پیشنهاد ما به شما استفاده از ترموستات 180 میباشد.

این ترموستات باعث میشود مصرف سوخت آینده کمتری تولید شود. البته شما میتوانید از ترموستات 160 درجه برای دمای عملیاتی پایین استفاده کنید که در این صورت نیروی بخار و گشتاور کمی نیاز دارد.

استفاده از ترموستات دما پایین

در صورتی که شما ار ترموستاتی برای ماشینتان استفاده کنید که دمای آن پایین تر از حالت استاندارد باشد به قطعات داخلی ماشین آسیب وارد میشود.

استفاده از ترموستات دما پایین باعث افزایش مصرف سوخت و رقیق شدن روغن میشود. با نصب ترموستات با دمای پایین قطعات داخلی ماشین زودتر فرسوده میشوند و شما باید هزینه اضافی برای خرید سایر قطعات داخلی بپردازید.

جمع بندی

یکی از سوالات پرتکراری که توسط بسیاری از کاربران پرسیده می شود این است که بهترین درجه ترموستات ماشین چقدر است؟ به همین منظور در این مقاله از اتوصافکار بهترین درجه ترموستات برای انواع خودرو را به طور کامل توضیح داده ایم.

سوالات متداول

بهترین درجه ترموستات ماشین چقدر است؟

بهترین درجه ترموستات ماشین های مختلف با هم تفاوت دارد و برای هر ماشینی درجه ترموستات معینی توسط سازنده تعیین شده است که در این مقاله برای ماشین های مختلف این درجه رابررسی کرده ایم.

بهترین درجه ترموستات خودرو چگونه تعیین میشود؟

دمایی که موتور خودرو بتواند بهترین کارایی را داشته باشد و مصرف سوخت ماشین بهینه باشد و سریع تر ترموستات بتواند دمای موتور را به حد متعادل برساند بهترین درجه ترموستات میباشد.

ترموسات پژو 405 چند درجه است؟

همانطور که در این مقاله به طور کامل توضیح دادیم، در حالت کلی بهترین درجه ترموستات پژو 405 83 و 75 می باشد که با توجه به نیاز خودرو متغیر است.

مقالات اخیر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید