پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
علت کف قهوه ای در رادیاتور | علت سفید شدن آب رادیاتور | علت كف كردن اب رادياتور

علت عوض شدن رنگ آب رادیاتور

معمولا علت تغییر رنگ آب رادیاتور به دلایل مختلفی اتفاق می افتد که در بیشتر مواقع این مشکل به بی کیفیت بودن مایع خنک کننده سیستم رادیاتور و یا خود رادیاتور مربوط می شود. اگر شما هم با این مشکل روبرو هستید و می خواهید بدانید علت عوض شدن رنگ آب رادیاتور چیست، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با علل تغییر رنگ آب رادیاتور آشنا شوید.

یکی از خدمات مهمی که مجموعه اتوصافکار به شما مشتریان عزیز در سراسر تهران ارائه می دهد، خدمات صافکاری و نقاشی می باشد که در کوتاه ترین زمان و کمترین هزینه توسط افراد مجرب و متخصص انجام می شود. برای دریافت این خدمات و همینطور اطلاع از هزینه ها می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

علت عوض شدن رنگ آب رادیاتور چیست

یکی از مهم ترین مواردی که باید به آن توجه داشته باشید، نوع و کیفیت مایع خنک کننده رادیاتور است چرا که نقش مهمی در طول عمر رادیاتور دارد. طول عمر این مایع در اثر گذشت زمان کیفیت خود را از دست می دهد و این امر باعث می شود که نتواند موتور را به خوبی خنک کند.

دقت داشته باشید که همه مایع های خنک کننده که در شرکت های متفاوت تولید می شوند طول عمر مشخصی دارند که معمولا بعد از مسافت های 50000 کیلومتر بازدهی خود را از دست داده و باید تعویض شوند تا بتوانند به خوبی عمل کنند.

در بعضی از مواقع ممکن است مشاهده کنید که به دلیل بی کیفیت بودن مواد و ترکیبات مایع خنک کننده تغییراتی در رنگ آب رادیاتور رخ دهد که معمولا این رنگ ها به صورت قهوه ای یا زرد دیده می شود. درواقع در حالت عادی رنگ مایع خنک کننده به صورت سبز، قرمز یا آبی باشد.

در صورتی که میخواهید بدانید بهترین درجه ترموستات برای انواع خودرو چقدر است، پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین درجه ترموستات ماشین را از دست ندهید.

همانطور که گفتیم تغییر رنگ آب در رادیاتور دلایل مختلفی دارد که در ادامه قصد داریم به مهم ترین علت عوض شدن رنگ آب رادیاتور بپردازیم.

  • وجود نشتی در رادیاتور
  • اکسیداسیون قطعات فلزی سیستم خنک کننده
  • جوش آوردن بیش از حد مایع خنک کننده
  • خوردگی سیستم موتور
  • تخریب شدن لوله های لاستیکی
  • فرسودگی و خوردگی سیستم رادیاتور
  • ترکیب شدن روغن موتور با مایع خنک کننده
  • استفاده تنها از آب به عنوان خنک کننده
  • منقضی شدن تاریخ مصرف مایع خنک کننده

اگر خودرو شما دچار مشکل شده و قصد دارید به بهترین و نزدیک ترین تعمیرگاه خودرو در منطقه مورد نظر خود مراجعه کنید میتوانید به صفحه تعمیرگاه ماشین مراجعه کرده و لیست معتبرترین تعمیرگاه های مناطق مختلف تهران را دریافت کنید.

علت قهوه ای شدن آب رادیاتور خودرو

یکی از رایج ترین علت قهوه ای شدن آب در رادیاتور تمام شدن عمر مفید یخ و ترکیبات داخل این سیال می باشد که این امر موجب می شود که شما آب رادیاتور را به صورت آب زنگ زده و کف قهوه ای مشاهده کنید. زمانی که افزودنی های ضدیخ عملکرد درستی نداشته باشند رنگ آب رادیاتوور به صورت قهوه ای دیده می شود.

داغ شدن بیش از حد مایع خنک کننده یکی دیگر از علت قهوه ای شدن آب در رادیاتور می باشد که این امر باعث می شود که بارها به نقطه دمای جوش برسد. یکی دیگر از مواردی که علت عوض شدن رنگ آب رادیاتور محسوب می شود، اکسیداسیون قطعات فلزی درون مایع خنک کننده است.

زمانی که ترکیبات مایع خنک کنندهدر تماس با این قطعات فلزی زنگ زده باشند، اکسید می شوند و به رنگ قهوه ای دیده می شوند.

اکثر خودروسواران براین باورند که بهتر است برای گرفتن نشتی های رادیاتور، از سیلانت ها استفاده شود؛ اما باید بدانید که استفاده از این ماده برای مدت طولانی باعث میشود که با آب رادیاتور تماس پیدا کرده و آب رادیاتور به رنگ قهوه ای تبدیل شود که این امر به ندرت اتفاق می افتد.

اگر می خواهید درمورد نقش رادیاتور در خودرو و مشکلات رایج آن اطلاعات بیشتری کسب کنید، پیشنهاد می کنیم به صفحه مشکلات رایج رادیاتور ماشین مراجعه کنید.

علت قهوه ای شدن آب رادیاتور خودرو
علت قهوه ای شدن آب رادیاتور خودرو

علت زرد شدن آب رادیاتور خودرو

همانطور که می دانید در حالت عادی رنگ اصلی آب در رادیاتور به رنگ سبز یا آبی است. یکی از دلایلی که باعث تغییر رنگ سبز به زرد می شود، وجود مایع های بی کیفیت و نامرغوب است که بعد از مدتی باعث تغییر رنگ در آب رادیاتور می شود؛ بنابراین این موضوع را می توان یکی از علت عوض شدن رنگ آب رادیاتور دانست.

در بعضی مواقع آب موجود در رادیاتور به رنگ قرمز دیده می شود که این امر به دلیل ترکیب مایع خنک کننده با ذرات تجزیه شده بلوک سیلندر اتفاق می افتد که به این حالت اصطلاحا زنگ زدگی گفته می شود.

این اتفاق معمولا زمانی رخ می دهد که مدت های طولانی در ترافیک های جاده ای باشید یا خودرو شما زمان زیادی با سرعت بالا در حال حرکت باشد.

در این حالت ذراتی از بلوک های سیلندر خارج شده و با آب زادیاتور ترکیب می شود و اگر این ذرات مدت زیادی با مایع خنک کننده در تماس باشند باعث می شود که رنگ آب در رادیاتور به رنگ قرمز دیده شود که اصطلاحا به آن زنگ زدگی آب رادیاتور گفته می شود.

اگر قصد خرید خودرو دست دوم دارید و برای اطمینان حاصل کردن از سالم بودن خودرو به دنبال معتبرترین سرویس کارشناسی خودرو هستید، می توانید همین حالا به لینک زیر مراجعه کنید و درخواست کارشناسی خود را ثبت کنید.

کارشناسی خودرو

علت سیاه شدن آب رادیاتور خودرو

خراب شدن لوله های لاستیکی موجود در رادیاتور، یکی از مهم ترین علت تغییر رنگ آب رادیاتور می باشد که نباید نادیده گرفته شود. زمانی که لوله های لاستیک ها شروع به تخریب شدن می کنند با مایع خنک کننده ترکیب شده و باعث می شود که رنگ آب رادیاتور به رنگ سیاه دیده شود.

زمانی که در مسافت های طولانی رانندگی می کنید و خودرو هیچ استراحتی نداشته باشد، کارکرد موتور بدون توقف در بالای 5 الی 6 ساعت باعث می شود که دمای موتور به بیش از 105 درجه برسد که این اسیب زیادی را به موتور خودرو شما وارد می کند.

یکی از این آسیب ها تیره شدن رنگ موجود در رادیاتور است که لازم است جدی گرفته شود؛ چرا که اگر به موقع رسیدگی نشود ممکن است برای شما مشکل ساز شود و هزینه بالایی را به همراه داشته باشد.

علت کثیف شدن آب رادیاتور خودرو

یکی از عوامل مهمی که باعث ایجاد اختلال در عملکرد سیستم خنک کننده می شود، وجود رسوبات، جرم و آلودگی ها در آب رادیاتور است که در بعضی مواقع دیده می شود که حتی می تواند بر روی عملکرد ترموستات هم تاثیر بدی بگذارد و باعث خرابی این قطعه شود.

به همین دلیل جلوگیری از انباشته شدن رسوبات و آلودگی در آب رادیاتور باعث می شود که از ورود آن ها به درون کانال های داخلی واشر سیلندر و سرسیلندر جلوگیری کرده و همینطور باعث پیشگیری از سوختن واشر سر سیلندر می شود.

استفاده از آب شهری به جای آب رادیاتور یا همان آب مقطر ، یکی از اصلی ترین علت کثیف شدن آب رادیاتور خودرو می باشد که باعث ایجاد رسوب در آب رادیاتور می شود. آب های شهری دارای املاح معدنی هستند که استفاده از آن ها با گذشت زمان باعث ایجاد رسوب در بین لوله های سیستم رادیاتور می شود و با مرور زمان در این لوله ها ته نشین می شود.

برای جلوگیری از این امر بهتر است به جای استفاده از اب شهری از اب مقطر استفاده کنید یا حداقل قبل از استفاده از آب شهری ان را بجوشانید و بعد از سرد شدن از ان استفاده کنید.

یکی دیگر از مشکلات رایجی که بسیاری از خودروسواران با آن مواجه هستند بالا رفتن آمپر خودرو می باشد که بیشتر در فصول گرم سال این اتفاق می افتد. اگر به دنبال راهی برای جلوگیری از این مشکل هستید، مقاله علت بالا رفتن آمپر ماشین را مطالعه کنید.

علت کثیف شدن آب رادیاتور خودرو
علت کثیف شدن آب رادیاتور خودرو

علت گل آلود شدن آب رادیاتور خودرو

گل آلود شدن آب در رادیاتور خودرو ارتباط مستقیمی با بخاری ماشین دارد که این اتفاق معمولا در فصول سرد زمستان که بیشتر از بخاری استفاده می شود اتفاق می افتد.

توجه داشته باشید که زمانی که با این اتفاق مواجه می شوید ابتدا باید دلیل این اتفاق را بررسی کرده و در صورت حل نشدن مشکل به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید.

زمان استفاده از بخاری خودرو، لوله هایی که وظیفه انتقال اب گرم به بخاری را دارند با گذشت زمان دچار رسوب گرفتگی می شوند که این رسوبات شبیه گل به این لوله ها می چسبند. در چنین شرایطی به آب رادیاتور در هر بار مسیر رفت برگشت مقداری گل به ان می چسبد که این امر باعث می شود بعد از مدتی اب رادیاتور گلی شود. این امر یکی از علت گل آلود شدن آب رادیاتور خودرو می باشد.

اگر به دنبال راه حلی برای جلوگیری از این امر هستید، بهتر است هر چند وقت یکبار لوله های بخاری خودرو خود را از هر گونه رسوب و آلودگی تمیز کنید تا دچار مشکل نشوید.

علت جرم گرفتن درب رادیاتور

جرم گرفتن درب رادیاتور از جمله لجن قهوه ای درب رادیاتور یکی از اتفاقات رایجی است که ممکن است بسیاری از رانندگان خودرو ان را تجربه کرد باشند. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد که در ادامه قصد داریم به مهم ترین علت جرم گرفتن درب رادیاتور خودرو بپردازیم.

  1. عدم وجود ضد یخ و ضد جوش کافی در مایع رادیاتور
  2. هوا گرفتن سیستم رادیاتور
  3. خراب شدن واشر سر سیلندر
  4. خراب شدن و ایراد در رادیات بخاری
  5. پوسیدگی و خرابی واتر پمپ
  6. استفاده از آب لوله کشی شهری به جای آب مقطر

همه این دلایل در اثر گذشت زمان موجب جرم کرفتگی درب رادیاتور خودرو می شوند که برای جلوگیری از این امر بهتر است سیستم رادیاتور و مخزن آن را به طور مرتب بررسی کنید تا از سالم بودن این سیستم مطمئن شوید. این کار به شما کمک می کند تا از مشکلات جدی تر جلوگیری کنید.

در بعضی مواقع بسیاری از رانندگان خودرو با مشکل نوسان برق همراه هستند. اگر به دنبال راهکاری برای جلوگیری از نوسان برق خودرو هستید، به شما پیشنهاد می کنیم به صفحه علت نوسان برق خودرو مراجعه کنید.

علت کف کردن آب رادیاتور خودرو

یکی از علت های اصلی کف کردن آب رادیاتور خودرو، کم بودن آب یا نبود آب در رادیاتور می باشد. این امر باعث وارد کردن فشار به سرسیلندر و سوختن آن می شود.

در چنین شرایطی اگر ماشین را روشن کنید و درب رادیاتور را باز نگهدارید حباب هایی را مشاهده خواهید کرد که از آن خارج می شود. لاذم به ذکر است که یکی از دلایل حباب زدن آب رادیاتور، مربوط به همین امر می باشد.

زمانی که آب رادیاتور کف می کند معمولا به رنگ سید رنگ است اما در صورتی که در سیستم خنک کننده رسوبات و گل وجود داشته باشد رنگ این کف به صورت قهوه ای دیده می شود.

علت چرب شدن آب رادیاتور ماشین چیست

یکی از مهم ترین علت چرب شدن آب رادیاتور ماشین، وجود اشکالاتی در واشر سرسیلندر می باشد. زمانی که روغن در مخزن رادیاتور قرار دارد اصطاحا گفته می شود که ماشین آب و روغن قاطی کرده و در این حالت حباب های روغنی مشاهده می شود که بر روی مایع رادیاتور قرار دارد.

زمانی که روغن با آب رادیاتور ترکیب می شود خودرو دیگر نمی تواند به راحتی روشن شود و دیگر به آسانی استارت نمی خورد. در ادامه مشاهده خواهید کرد که از اگزوز خودرو شما دود سفید رنگ خارج می شود و بخارهایی در اطراف درب رادیاتور قرار می گیرد.

زمانی که با چنین شرایطی روبرو می شوید بهتر است ابتدا خودرو خود را خاموش کرده، درب کاپوت را بالا بزنید و مقداری آب درون مخزن بریزید و سپس با مراکز امدادی خودرو تماس بگیرید.

برای پیشگیری از این امر و هزینه هایی که برای شما به همراه خواهد داشت بهتر است موارد زیر را انجام دهید.

  • بررسی سطح آب رادیاتور به طور مستمر
  • تعویض به موقع روغن موتور
  • استفاده طولانی مدت از ضد یخ و ضد جوش
  • اطمینان از عملکرد درست فن رادیاتور
  • اطمینان از عدم انسداد در لوله های سیستم خنک کننده
  • انجام تست های دوره ای عملکرد درست رادیاتور

اگر از اگزوز خودرو خود دودهای رنگی مشاهده می کنید که غیرطبیعی است و به دنبال دلیل و رفع این مشکل هستید، به صفحه انواع رنگ دود اگزوز مراجعه کنید.

علت کثیف شدن آب رادیاتور خودرو
علت کثیف شدن آب رادیاتور خودرو

علت کم شدن آب رادیاتور چیست

وجود هر گونه اشکالات و ایراداتی در عملکرد سیستم خنک کننده خودرو می تواند برای شما عواقب زیادی را به همراه داشته باشد. از طرفی دیگر بعضی از رانندگان خودرو نسبت به این مسئله بی تفاوت هستند و آن را جدی نمی گیرند. یکی از موارد بسیار مهمی که می تواند عملکرد صحیح سیستم خنک کننده را تحت ناثیر قرار دهد، کم بودن آب رادیاتور می باشد.

از مهم ترین علت مقدار طبیعی کم شدن آب رادیاتور می توان به مواردی از جمله خراب شدن رادیاتور، سوراخ بودن رادیاتور، نشتی بخاری ماشین، وجود نشتی در شیلنگ رادیاتور، جوش آوردن رادیاتور، خراب شدن فن رادیاتور، سوختن واشر سر سیلندر، نشت آب از منبع انبساط و هوا گرفتن رادیاتور اشاره کرد.

در بیشتر مواقع کم بودن یا نبود آب در رادیاتور خودرو منجر به وارد کردن فشار به سرسیلندر و سوختن آن می شود که عواقب زیادی برای شما به همراه خواهد داشت؛ بنابراین در چنین شرایطی بهتر است هر چه سریعتر به یک تعمیرگاه مراجعه کنید.

یکی دیگر از مواردی که می تواند باعث اختلال در سیستم رادیاتور خودرو شود، سرریز شدن آب رادیاتور بعد از خاموش شدن است که این اتفاق نشان دهنده خرابی رادیاتور می باشد. در این شرایط باید فورا از ماشین خود فاصله بگیرید و سریع با مراکز امداد خودرو تماس بگیرید.

جمع بندی

تغییر رنگ آب رادیاتور یکی از چالش هایی است که بسیاری از رانندگان خودرو با آن مواجه هستند. اگر شما هم با این مشکل روبرو هستید و می خواهیئد بدانید که علت عوض شدن رنگ آب رادیاتور چیست و در مواجه با چنین شرایطی چه باید کرد، در این مقاله می توانید با نشانه‌های تغییر رنگ آب رادیاتور آشنا شوید.

سوالات متداول

چرا آب رادیاتور تغییر رنگ می دهد؟

همانطور که توضیح داده ایم تغییر رنگ آب رادیاتور دلایل مختلفی دارد که از جمله این دلایل می توان به وجود نشتی در رادیاتور، اکسیداسیون قطعات فلزی سیستم خنک کننده ، جوش آوردن بیش از حد مایع خنک کننده، خوردگی سیستم موتور و… اشاره کرد.

علت کم شدن آب رادیاتور چیست؟

دلایل مهمی از جمله خراب شدن رادیاتور، سوراخ بودن رادیاتور، نشتی بخاری ماشین، وجود نشتی در شیلنگ رادیاتور، جوش آوردن رادیاتور، خراب شدن فن رادیاتور، سوختن واشر سر سیلندر، نشت آب از منبع انبساط و هوا گرفتن رادیاتور باعث کم شدن آب در رادیاتور خودرو می شوند.

علت کثیفی آب رادیاتور چیست؟

وجود رسوبات، جرم ها و آلودگی هایی در آب رادیاتور باعث کثیف شدن آب رادیاتور و همینطور اختلال در عملکرد سیستم خنک کننده میشود و در گاهی مواقع تاثیر بدی روی عملکر ترموستات می گذارد.

مقالات اخیر

گفتگو کنید

1 نظر

  1. سلام
    مخزن آب ماشین اینجانب گل آلود است البته در سطح آب مخزن و کمی هم این گل چرب است. میشه فوری من را راهنمایی کنید که چکار کنم. آلبته مکانیک به من گفته که واشر سر سلندر ماشیم من خراب شده. ضمنا ماشین من 180 هزار کیلومتر کار کرده است ( مدل ماشین من مگان 1600 است
    با تشکر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید