پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
علائم خرابی پمپ بنزین + راهکار | علائم خرابی پمپ بنزین مکانیکی و 206 و 405

علائم خرابی پمپ بنزین

یکی از قسمت های مهم در ماشین پمپ بنزین میباشد که وظیفه اصلی آن انتقال سوخت از بخش مخزن بنزین به موتور ماشین میباشد. با این انتقال سوخت ماشین میتواند حرکت کند و در صورتی که پمپ بنزین خودرو خراب شده باشد اختلالاتی در عملکرد کلی خودرو ایجاد میشود و میتواند هزینه زیادی برای شما به همراه داشته باشد. در این مقاله تلاش کردیم تمامی علائم خرابی پمپ بنزین را بررسی کنیم و بهترین راهکار ها را در زمان خرابی پمپ بنزین خودرو و جلوگیری از ایجاد ایرادت در این بخش توضیح دهیم.

در صورتی که پمپ بنزین ماشین تان خراب شد و یا ایرادی در هر بخش ماشین تان ایجاد شد و میخواستید به بهترین و نزدیک ترین تعمیرگاه مراجعه کنید میتوانید به صفحه تعمیرگاه مراجعه کرده و لیست معتبرترین تعمیرگاه های مناطق مختلف تهران را دریافت کنید.

پمپ بنزین خودرو چیست

قبل از آن که بخواهیم به بررسی علائم خرابی پمپ بنزین بپردازیم بهتر است ابتدا با صفر تا صد پمپ بنزین خودرو آشنا شویم و سپس این علائم را چک کنیم.

از جمله قطعات مکانیکی و برقی خودرو قطعه پمپ بنزین میباشد که این قطعه داخل باک خودرو قرار گرفته است. رد صورتیی که پمپ بنزین ماشین سالم باشدو عملکرد درستی داشته باشد حرکت خودرو نرم و روان میشود.

عملکرد پمپ بنزین خودرو به این صورت میباشد که میتواند درجه حرارت باک بنزین را که در اثر ارتباط با بنزین افزایش داشته است را کم کند و سبب خنک تر شدن این قطعه شود. با کاهش دما پمپ بنزین خودرو میتواند به صورت روان تر و راحت تر کار کند.

همان طور که میدانید خودرو ها در انواع انژکتوری و مدل های معمولی مکانیکی موجود هستند که در خودرو های انژکتوری پمپ بنزین برقی وجود دارد و در خودرو های قدیمی و معمولی پمپ بنزین مکانیکی موجود میباشد.

به طور کلی پمپ بنزین های برقی انرژی مورد نیاز خود را میتوانند از باتری خودرو دریافت کنند. هر پمپ بنزین شامل قطعات جانبی میباشد که این قطعات عبارتند از:

  •   فنر ماشین
  • کانکتور پمپ بنزین
  • صفحه تکیه‌گاه پمپ بنزین
  • فیلتر سوخت پمپ بنزین
  • فیلتر بنزین خودرو
  • رگولاتور فشار پمپ بنزین
  • لوله برگشت سوخت پمپ بنزین
  • لوله خروجی سوخت پمپ بنزین
  • شلنگ لوله برگشتی پمپ بنزین
  • شلنگ لوله خارجی پمپ بنزین
  • لوله برگشت از رگولاتور پمپ بنزین
  • سوکت‌های اتصالی برق پمپ بنزین
  • گیج سوخت داخل باک پمپ بنزین
پمپ بنزین خودرو چیست
پمپ بنزین خودرو چیست

علائم خرابی پمپ بنزین

در این بخش از مقاله برای آن که شما بتوانید سریع تر متوجه خرابی پمپ بنزین ماشین تان شوید و بهترین اقدامات را را در این شرایط انجام دهید علائم خرابی پمپ بنزین خودرو را با هم بررسی خواهیم کرد.

در صورتی که هر یک از این علائم را مشاهده کردید برای جلوگیری از بروز آسیب بزرگتر سریع تر به یک مکانیکی مراجعه کنید و از یک تعمیرکار متخصص برای مشکل ماشین تان کمک بگیرید.

در صورتی که ماشین تان در تصادفات آسیب دید و قصد صافکاری ماشین تان در مراکز معتبر با قیمتی ارزان و با بهترین تجهیزات را داشتید میتوانید از خدمات ما در این حوزه بهره ببرید. کافیست به صفحه زیر مراجعه کنید.

علائم خرابی پمپ بنزین
علائم خرابی پمپ بنزین

صدا دادن پمپ بنزین از علائم خرابی پمپ بنزین

یکی از بارزترین نشانه های خرابی پمپ بنزین ماشین ایجاد صدای ویز ویز از پمپ بنزین میباشد. اگر شما هم صدای غیر عادی از ماشین تان شنیدید باید حتما آن را جدی بگیرید و در سریع ترین زمان برای رفع این ایراد اقدام کنید. این صدای عجیب از پمپ بنزین میتوان به صورت ویز ویز و یا قًل‌ قًل باشد و همین صدا میتواند به شما هشدار دهد که پمپ بنزین ماشین تان خراب شده است.

البته همیشه شنیدن صدای عجیب نشان دهنده خرابی پمپ بنزین نیست گاهی شما با روشن کردن خودرو و استارت زدن صدایی نمیشنوید. ددر این حالت هم باید احتمال بدهید که مشکلی در پمپ بنزین خودرو ایجاد شده زیرا در حالت عادی وقتیماشین استارت زده میشود به صورت خیلی کوتاه یک صدا از پمپ بنزین شنیده میشود.

به این ترتیب میتوان گفت یکی دیگر از نشانه های خرابی پمپ بنزین علاوه بر شنیدن صدای عجیب از پمپ بنزین بدون صدا بودن پمپ بنزین در زمان استارت زدن خودرو میباشد که باید در حالت عادی بعد از استارت زدن ماشین یک صدای وینگ بدهد.

بالا رفتن دمای موتور نشانه خرابی پمپ بنزین

از دیگر علائمی که باید برای خرابی پمپ بنزین به آن دقت کرد و آن را مهم شمرد افزایش درجه حرارت موتور میباشد.

همان طور که میدانید در صورتی که موتور خودرو بیش از حد گرم شود این افزایش دما میتوان به بخش های مختلف موتور خودرو آسیب وارد کند و همین امر میتواند آسیب هایی را نیز به پمپ بنزین ماشین وارد نماید.

شما میتوانید از خارج شدن بخار از موتور ماشین متوجه شوید که دمای آن به بیش از 115 درجه سانتی گراد رسیده است و همین دمای بالا نشان میدهد که پمپ بنزین خودرو در حال خراب شدن است.

عملکرد نادرست پدال گاز علامت خرابی پمپ بنزین

از دیگر نشانه هایی که باید برای خرابی پمپ بنزین آن را در نظر داشته باشید اختلال در عملکرد پدال گاز میباشد. در حالت عادی شما با فشار دادن پدال گاز میتوانید شاهد افزایش سرعت خودرو باشید اما اگر پمپ بنزین ماشین خراب باشد شما هرچقدر پدال گاز را فشار دهید سرعت موتور ماشین کم میشود.

در واقع یکی از علل افت عملکرد پدال گاز خربی و فرسوده شدن پمپ بنزین میباشد. در این زمان شما باید حتما به یک تعمیرگاه مراجعه کنید و برای رفع ایراد پدال گاز و خرابی پمپ بنزین اقدام کنید.

سختی استارت زدن از علائم خرابی پمپ بنزین

از دیگر علامت های خراب شدن پمپ بنزین ماشین این است که ماشین به سختی استارت میخورد. همان طور که میدانید به محض استارت زدن خودرو پمپ بنزین شروع به کار میکند و این پمپ ها استهلاک زیادی ایجاد میکنند.

در صورتیکه پمپ بنزین خودرو آسیب دیده باشد دشواری در استارت زدن ماشین مشاهده میشود. البته استارت نخوردن ماشین و یا سخت استارت خوردن خودرو میتواند علائم دیگری نیز داشته باشد که شما میتوانید در مقاله علت استارت نخوردن خودرو دلایل بروز این ایراد را مطالعه کنید.

سختی استارت زدن از علائم خرابی پمپ بنزین
سختی استارت زدن از علائم خرابی پمپ بنزین

پرش موتور ماشین نشانه خرابی پمپ بنزین

از دیگر نشانه هایی که باید برای بررسی خرابی و سالم بودن پمپ بنزین در نظر داشته باشید پریدن موتور در سرعت های بالا میباشد.گاهی ممکن است شما در حین رانندگی و حتی در سرعت های بالا با پریدن موتور ماشین رو به رو شوید که حتما این نشانه را برای خرابی پمپ بنزین ماشین تان جدی بگیرید و برای رفع ایراد از یک تعمیرکار خبره کمک بگیرید.

کم شدن قدرت موتور علائم خرابی پمپ بنزین ماشین

حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که در حین رانندگی احساس کنید ماشین تان مانند روز اول کار نمیکند و با وجود اعمال فشار به موتور ماشین اما قدرت آن چندان تغییری نمیکند. معمولا شما میتونید این وضعیت را در سربالایی ها که قصد افزایش شتاب خودرو را دارید مشاهده کنید.

دلیل آن که قدرت موتور کم میشود این است که پمپ بنزین خراب است و زمانی که فشار به موتور وارد میشود باید سوخت رسانی افزایش پیدا کند که پمپ بنزین خراب نمیتواند این مطلب را ادا کند و موتور قدرت کمی را از خود نشان میدهد.

روشن نشدن ماشین علت خرابی پمپ بنزین

یکی از واضح ترین دلایلی که میتوانید برای روشن نشدن خودرو مورد بررسی قرار دهید خرابی و ایراد در پمپ بنزین ماشین میباشد. اگر ماشین تان روشن نمیشود یکی از دلایل این مشکل میتواند خرابی و یا سوختن پمپ بنزین ماشین باشد. در واقع در این حالت سوخت لازم برای روشن شدن و شروع به کار فراهم نمیشود و ماشین روشن نخواهد شد.

دلایل دیگری برای این موضوع وجود دارد که شما میتوانید مقاله علت روشن نشدن ماشین را مطالعه کنید و با همه دلایل و راهکار های رفع این ایراد آشنا شوید.

افزایش مصرف سوخت نشانه خرابی پمپ بنزین

از دیگر نشانه های خرابی پمپ بنزین ماشین زیاد شدن مصرف سوخت خودرو میباشد. در صورتی که مصرف سوخت ماشین شما به صورت غیر عادی بیشتر از قبل شده حتما این موضوع را بررسی کنید و از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.

جلوگیری از خرابی پمپ بنزین

تا اینجای مقاله تلاش کردیم تمامی علائم خرابی پمپ بنزین را بررسی کنیم و شما را با نشانه هایی که باید برای این موضوع جدی بگیرید آشنا کنیم اما باتوجه به هزینه های بالا تعمیرات و تعویض قطعات خودرو همه به دنبال راهی برای جلوگیری از خرابی پمپ بنزین ماشین هستند.

در این قسمت راه های پیشگیری از خرابی پمپ بنزین را به شما توضیح خواهیم داد.

در اولین مرحله باید به شما بگوییم که حتما سرویس خودرو را جدی بگیرید و هر 6 ماه یکبار برای سرویس و بررسی قطعات مهم خودرو به تعمیرگاه مراجعه کنید تا از بروز ایرادات کلی تر و بزرگتر خودداری کنید و مجبور به پرداخت هزینه های سنگین تعمیرات و تعویض قطعات نشوید.

برای آن که از خرابی پمپ بنزین جلوگیری کنید بهترین کار این است که میزان بنزین باک خودرو را در حد متعادلی نگه دارید و اجازه ندهید بنزین خودرو شما خیلی کم شود و چراغ بنزین ماشین روشن شود.

در صورتی که شما از پمپ بنزین ماشین تان به خوبی نگهداری و مراقبت کنید نیازی به تعویض دوره ای پمپ بنزین نخواهید داشت.

بریا سوخت خودرو تان کیفیت سوخت را مد نظر قرار دهید و از سوخت باکیفیت برای ماشین تان استفاده کنید تا با خرابی این قطعه مواجه نشوید.

جلوگیری از خرابی پمپ بنزین
جلوگیری از خرابی پمپ بنزین

دلایل خرابی پمپ بنزین

دلایل زیادی برای خرابی پمپ بنزین وجود دارد که شمما با توجه به این دلایل میتوانید تا حد زیادی جلوی آسیب وارد شدن به پمپ بنزین ماشین تان را بگیرید و از پرداخت هزینه های تعمیر و تعویض این قطعه جلوگیری کنید.

  • کم شدن سوخت خودرو

یکی از دلایلی که میتواند باعث بروز خرابی پمپ بنزین شود رانندگی با سوخت کم میباشد که این مورد میتواند باعث بالا رفتن درجه حرارت پمپ بنزین و خراب شدن آن شود.همان طور که میدانید پمپ بنزین دارای فیلتر هایی میباشد که اگر این فیلتر های کثیف شوند پمپ بنزین خراب میشود و یکی از دلایل مسدود شدن فیلتر های پمپ بنزین سوخت ناکافی در خودرو میباشد. به همین دلیل همیشه توصیه میشود بیشتر از 1/4 حجم باک بنزین خودرو را پر نگه دارید و با سوخت کم رانندگی نکنید زیرا این کار باعث گرم شدن پمپ بنزین و خرابی آن میشود.

  • سوختن فیوز پمپ بنزین

در جعبه فیوز ماشین فیوز پمپ بنزین نیز وجود دارد و در صورتی که این فیووز بسوزد پمپ بنزین نمیتواند به کار خود ادامه دهد و از کار میفتد. بهترین کار برای جلویگری از بروز این واقعه این است که مدام فیوز ماشین تان را چک کنید و بررسی کنید که این فیوز نسوخته باشد. دقت داشته باشید در صورت سوخختن فیوز پمپ بنزین شما میتوانید با هزینه کمتری مشکل را رفع کنید اما اگر پمپ بنزین سوخته و از کار افتاده باشید در این حالت شما باید هزینه بیشتری برای رفع ایرادات ماشین بپردازید.

  • کیفیت پایین بنزین

همیشه سعی کنید برای جلوگیری از بروز ایرادات در ماشین تان از بنزین مرغوب و باکیفیت استفاده کنید زیرا استفاده از بنزین نامرغوب و بی کیفیت میتوان باعث بروز ایرادات در قطعات مختلف خودرو شود. در صورتی که شما از سوخت بی کیفیت استفاده کنید که فرسوده و کهنه باشد آلودگی هایی وارد پمپ بنزین میشوند و همین امر میتواند باعث نیم سوز شدن و یا سوختن پمپ بنزین شود زیرا این آلودگی ها باعث کثیف شدن فیلتر های پمپ بنزین و ایجاد فشار در پمپ بنزین و از پای درآمدن آن شود.

فشار مناسب برای عملکرد پمپ بنزین

اگر میخواهید ماشین تان عملکرد مناسبی داشته باشد باید فشار مناسب به آن اعمال کرد که فشار مناسب برای او 4 الی 6 بار میباشد.

در صورتی که فشار ماشین پایین بیاید موتور نمیتواند عملکرد خوبی داشته باشد زیرا این کاهش فشار سوخت رسانی را با اختلال رو به رو خواهد کرد و باعث میشود بنزین به طور کامل به موتور نرسد.

بالا رفتن بیش از اندازه فشار نیز میتواند در کارکرد موتور خودرو اختلال ایجاد کند و آسیب جدی به آن وارد کند. همین فشار بالا باعث میشود به همه قطعاتی که بین پمپ و موتور خودرو قرار گرفته است صدمه وارد شود و آن ها را خراب کند.

سوالات متداول

علائم خرابی پمپ بنزین چیست؟

در این مقاله تمام علائم خرابی پمپ بنزین بررسی شده و راهکار های رفع ایرادات پمپ بنزین ماشین توضیح داده شده است.

راه های جلوگیری از خراب شدن پمپ بنزین چیست؟

یکی از موثر ترین روش های پیشگیری از خرابی پمپ بنزین این است که میزان بنزین خودرو را در حد متعادلی نگه دارید و اجازخ ندهید خودرو با باک خالی به حرکت ادامه دهد و همیشه میزان بنزین ماشین را بیشتر از یک چهارم باک نگه دارید.

مقالات اخیر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید