پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
صفر تا صد کاور بدنه خودرو| قیمت کاور بدنه خودرو|مزایا،معایب و فروش کاور محافظ رنگ خودرو

کاور بدنه خودرو

صاحبان خودرو ها همیشه به دنبال راهی برای حفظ زیبایی ماشین شان هستند و میخواهند ماشین شان مانند روز اول زیبا باشد. یکی از کارهای اشتباهی که انجام میشود شستشوی بیش از حد ماشین میباشد که میتواند حتی باعث تغییر رنگ ماشین شود. یکی از رایج ترین کار هایی که در سال های اخیر انجام میشود کاور بدنه خودرو میباشد.

اگر نمیدانید کاور بدنه خودرو چیست و با مزایا و معایب کاور بدنه خودرو آشنایی ندارید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. در این مقاله تلاش کردیم صفر تا صد کاور بدنه خودرو را برای شما توضیح دهیم.

کاور بدنه خودرو چیست

یکی از دغدغه های مالکان ماشین ها ایجاد خط و خش روی دنه ماشین شان است و همیشه به دنبا راهی هستند که بدنه ماشین شان کمترین آسیب را ببیند. یکی از کار هایی که میتوان برای محافظت از رنگ بدنه ماشین انجام داد کاور بدنه خودرو میباشد.

یکی از سوالاتی که به تکرار پرسیده میشود این است که کاور بدنه خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

استفاده از کاور بدنه خودرو میتواند جلوی آسیب از طریق خطو خش، آفتاب سوختگی، باران های اسیدی و فضولات پرندگان را بگیرد و جلوه زیبایی به بدنه ماشین دهد و حتی میتواند باعث تغییر رنگ بدنه ماشین شود.

در واقع میتوان از کاور بدنه خودرو برای تغییر رنگ نیز استفاده کرد که در مقایسه با نقاشی بدنه ماشین هزینه کمتری به همراه دارد و شما میتوانید با هیزنه ای کمتر رنگ ماشین تان را تغییر دهید.

مطالعه بیشتر : نرخ اتحادیه نقاشی ماشین

کاور بدنه خودرو چیست
کاور بدنه خودرو چیست

البته دقت کنید اگر بدنه ماشین شما آسیب دیده باشد برای رفع ایراد باید ابتدا اقدام به صافکاری ماشین کنید و سپس برای پوشش بخش تعمیر شده باید از خدمات نقاشی ماشین استفاده کنید و کارو بدنه ماشین چندان گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود.

یکی از خدمات اتوصافکار صافکاری بدنه مشاین میباشد. شما میتوانید برای دریافت خدمات صافکاری با بالاترین کیفیت و کمترین هزینه به صفحه زیر مراجعه کنید.

انواع کاور بدنه خودرو

کاور های بدنه خودرو در انواع مختلف تولید میشوند که صاحبان ماشین میتوانند بر اساس کاربرد خود یکی از انواع مورد نظر را انتخاب و خریداری کنند. به طور کلی انواع کاور خودرو عبارتند از:

انواع کاور بدنه خودرو
انواع کاور بدنه خودرو
  • کاور خودرو بی رنگ

این کاور بیشتر به عنوان کاور محافظ رنگ خودرو محسوب میشود که کاربرد بیشتری نسبت به شایر کاور ها دارد. از کاور خودرو بی رنگ برای ایجاد ظاهر آراسته در بدنه خودرو استفاده میشود و میتواند از بدنه خودرو در برابر عوامل خارجی و باران های اسیدی محافظت کند.

مهمترین ویژگی کاور محافظت رنگ خودرو بی رنگ این است که بدون آن که تغییری در رنگ خودرو ایجاد کند از بدنه محافظت میکند و اجازه نمیدهد بدنه آسیب ببیند.

کاور های بی رنگ خود در دو نوع مات و براق تولید میشوند که شما میتوانید براساس سلیقه خود یکی از مدل های مورد نظر را برای ماشین تان نصب کنید.

یکی دیگر از کارهایی که میتوانید برای اسپرت کردن ماشین تان از آن استفاده کنید تیونینگ خودرو میباشد. اگر نمیدانید تیونینیگ خودرو چیست و شما میتوانید از چه نوعی از تیونینگ برای اسرت کردن ماشین تان استفاده کنید به صفحه تیونینگ خودرو مراجعه کنید.

  • کاور خودرو رنگی

از انواع کاور هایی که در بین جوانان با استقبال زیادی رو به رو شده و بیشتر برای اسپرت کردن ماشین از آن استفاده میکنند کاور خودرو رنگی میباشد.

این کاور ها میتوانند رنگ خودرو را به کلی تغییر دهند و رنگ های نامحدودی دارند که شما میتوانید دیگر محدود به رنگ های کارخانه ای نباشید و هر رنگی که دوست دارید به ماشین تان بزنید.

این کاور ها بیشتر برای اسپرت کردن ماشین استفاده میشوند و میتوانند ظاهر جذابی به ماشین بدهند اما متاسفانه قابلیت آن ها در محافظت از بدنه ماشین کمتر از کاور های بی رنگ است.

کاور خودرو رنگی
کاور خودرو رنگی
  • کاور خودرو سفارشی

این کاور های ماشین کاور هایی هستند که رنگ خاص دارند و شما نمیتوانید در میان رنگ های کارخانه ای محدود شوید.برای مثال برای آن که ماشین تان را هفت رنگ کنید نیاز است از کاور های سفارشی خودرو استفاده کنید.

برای ساخت کاور محافظ خودرو سفارشی متریال ویژه ای استفاده میشود و به همین دلیل این کاور ها قیمت بالاتری دارند.

کاور  خودرو سفارشی
کاور خودرو سفارشی
  • کاور ماشین مات

یکی از کاور هایی که کاربرد زیادی در ایران دارند کاور های مات میباشند. این کاور ها میتوانند مانع انعکاس نور شوند. یکی از دلایلی که این کاور ها مورد استقبال قرار گرفته اند این است که استفاده از کاور Matt خودرو مغایرت با قوانین راهنمایی رانندگی ندارد و جز تغییر رنگ محسوب نمیشود.

کاور ماشین مات
کاور ماشین مات
  • کاور ماشین براق

به نوع کاور خودرو کاور Gloss خودرو گفته میشود که ظاهر براق تری به ماشین میدهد و رنگ و لعاب آن را بیشتر میکند. البته شما میتوانید برای ایجاد جذابیت بیشتر در بدنه ماشین تان از سرامیک خودرو نیز استفاده کنید. اگر نمیدانید سرامیک خودرو چیست و چه کاربرد هایی دارد و با چه قیمتی میتوانید آن را خریداری کنید به صفحه هزینه سرامیک خودرو مراجعه کنید..

کاور ماشین براق
کاور ماشین براق

خرید کاور خودرو

تا اینجای مقاله متوجه شدید کاور خودرو چیست و چه کاربرد هایی دارد اما دقت اشته باشید برای خرید کاور خودرو باید نکاتی را در نظر داشته قباشید و از هر جایی این محصول را خریداری نکنید.

مهمترین نکته ای که باید برای خرید کاور محافظ بدنه خودرو در نظر داشته باشید کاربرد آن میباشد. اگر میخواهید ماشین تان را برای مسابقه آماده کنید نوع کاوری که استفاده میکنید قطعا متفاوت از کاوری است که برای استفاده روزانه ماشین نصب میشود.

نکته دیگری که باید دقت داشته باشید این است که هنگام خرید کاور ماشین به قوانین راهنمایی رانندگی دقت داشته باشید. خرید بعضی از کارو ها چون باعث تغییر رنگ ماشین میشود با قوانین راهنمایی رانندگی مغایرت دارد و پلیس میتواند ماشین شما را در خیابان توقیف کند.

نکته دیگر برای خرید کاور محافظ رنگ خودرو این است که از یک نمایندگی معتبر آن را خریداری کنید و دقت داشته باشید که کالا اصل و اورجینال را خریداری میکنید.

تنها خرید کاور باکیفیت کافی نیست شما باید خرید تان را از مرکزی انجام دهید که برای شما نصب حرفه ای انجام دهد.

هرچه کاور شما جنس خوبی داشته باشد اگر به صورت تخصصی نصب نشود هیچچ فایده ای ندارد و تازه میتواند ظاهر بدی هم به ماشین تان بدهد.

شما میتوانید از کاور بدنه خودرو در سقف ماشین نیز استفاده کنید که در این صورت باید هر چند سال یکبار قبل از آن که کاور فرسوده شود آن را تعویض کنید. اگر از یک نصاب حرفه ای برای این کار بهره ببرید میتوانید این اطمینان را داشته باشید که به بخش سانروف ماشین تان آسیب وارد نمیشود و ماشین تان ظاهر زیبایی پیدا میکند.

شما میتوانید برای خرید کاور بدنه خودرو با همکاران ما در اتوصافکار تماس بگیرید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

مزایا کاور بدنه خودرو

خب تا اینجای مقاله با کاربرد های کاور بدنه ماشین آشنا شدید اما سوالی که پیش میاید این است که آیا خرید و نصب کاور بدنه لازم است؟ نصب کاور بدنه ماشین چه مزایایی دارد؟

در واقع نصب کاور ضرورتی ندارد و بیشتر به سلیقه شما بستگی دارد و شما میتوانید برای محافظت از رنگ بدنه ماشین تان از این کاروها استفاده کنید.

مزایا کاور بدنه خودرو این است که از ایجاد خط و خش در بدنه ماشین جلوگیری میکند و اجازه نمیدهد عوامل خارجی مانند باران های اسیدی، آفتاب و رطوبت و فضولات پرندگان به بدنه ماشین آسیب بزنند.

دیگر مزیت کاور بدنه خودرو این است که شما میتوانید از آن برای تغییر رنگ ماشین تان استفاده کنید و ماشین تان را اسپرت کنید.

قیمت کاور بدنه خودرو ارزان تر از نقاشی خودرو میباشد و شما میتوانید برای رنگ بخش هایی از ماشین که آسیب جزیی دیده است از کاور استفاده کنید.

مزایا کاور بدنه خودرو
مزایا کاور بدنه خودرو

معایب کاور بدنه خودرو

در کنار مزایایی که نصب کاور خودرو دارد معایبی که به همراه دارد که میتواند افراد را برای استفاده از آن با شک و تردید رو به رو کند.

در صورتی که کاور خودرو توسط فرد اماتور نصب شود و یا کاوری را خریداری کنید که کیفیت بالایی نداشته باشد میتواند ظاهر ماشین تان را تهدید کند و حتی یتواند باعث شود رنگ اصلی ماشین تان نیز آسیب ببیند.

همان طور که میدانید اگر رنگ ماشین تان آسیب ببیند شما برای رفع آن نیاز به لیسه گیری خواهید داشت که این کار برای شما هزینه اضافی به همراه خواهد داشت (مطالعه بیشتر : لیسه گیری چیست).

اگر نصب کاور خودرو شما توسط فرد آماتوری انجام شود ممکن است خراش هایی در سطح بدنه خودرو ایجاد شود که این خراش ها عمدتا عمیق هستند و شما برای رفع ان ها باید هزینه بیشتری کنید.

از دیگر مشکلاتی که ممکن است درزمان نصب غیر اصولی کاور بدنه ماشین بروز پیدا کند ایجاد حباب و یا جمع شدن آب در یر کاور بدنه خودرو و در نهایت زنگ زدگی بدنه ماشین میباشد.

در صورتی که از چسب های بی کیفیت استفاده شود در زمان برداشتن کاور بدنه ماشین ممکن است رنگ اصلی هم آسیب ببیند و کنده شود و شمامجبور شوید ماشین تان را برای نقاشی به یک مرکز نقاشی ماشین ببرید.

اگر تصمیم تان را برای نصب کاور خودرو گرفته اید باید این نکته را در نظر داشته باشید که این کاور ها هر چند سال یکبار در اثر گرمای هوا دچار فرسودگی میشوند و شما باید برای جلوگیری از سخت شدن آن قبل از فرسوده شدن اقدام به تعویض آن ها کنید.

قیمت کاور محافظ رنگ خودرو

برای آن که بتوانید یک کار باکیفیت خریداری کنید بهترین کار این است که از یک مرکز معتبر که رضایت مشتریان را جلب کرده خرید خود را انجام دهید. قیمت کاور محافظ رنگ خودرو به مدل و نوع کاور انتخابی بستگی دارد.

همچنین از دیگر عواملی که بر قیمت کاور بدنه خودرو تاثیر دارد جنس و کیفیت کاور خودرو میباشد. بهتر است برای خرید کاور خودرو کمی دقت بیشتری داشته باشید و هر کاوری را نخرید زیرا قیمت پایین این محصولات نشان از کیفیت پایین آن ها دارد و همین امر میتواند به رنگ اصلی ماشین تان آسیب بزند و هزینه بیشتری روی دست شما بگذارد.

شما میتوانید برای اطلاع از قیمت کاور محافظ رنگ خودرو با همکاران ما در اتوصافکار تماس بگیرید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

سوالات متداول

کاور بدنه خودرو چیست؟

برای محافظت از رنگ بدنه خودرو از کاور هایی استفاده میشود که به آن ها کاور بدنه خودرو گفته میشود و از رنگ بدنه خودرو در برابر رطوبت و آفتاب و فضولات پرندگان محافظت میکند و مانع از ایجاد خط و خش در بدنه ماشین میشود.

مزایا و معایب کاور بدنه خودرو چیست؟

مهمترین مزیت کاور بدنه ماشین این است که از ایجاد خط و خش جلوگیری میکند و مهمترین عیب آن نیز این است که که اگر توسط افراد نابلد نصب آن انجام شود و یا اگر کاور بی کیفیت خریداری شود یتواند به رنگ اصلی ماشین آسیب وارد کند و شما مجبور شوید برای رفع آن آسیب هزینه بیشتری بپردازید.

مقالات اخیر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید