پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پولیش ماشین چیست و چه کاربردی دارد | مزایا و عوارض پولیش ماشین

 پولیش ماشین چیست

همانطور که می دانید بدنه خودرو یکی از آسیب پذیرترین اجزای خودرو می باشد به همین دلیل نحوه نگهداری و تمیز کردن خودرو یکی از اقدامات مهمی است که هر فرد خودرو سواری باید انجام دهد. برای تمیز کردن خودرو از روش های مختلفی می توانید استفاده کنید که یکی از این روش ها استفاده از پولیش و واکس ماشین می باشد. در این مقاله از اتوصافکار قصد داریم به انواع پولیش خودرو و کاربرد آن بپردازیم؛ بنابراین تا انتها با ما همراه باشید.

یکی از بهترین خدماتی که مجموعه اتوصافکار به شما ارائه می دهد، خدمات صافکاری و نقاشی در کوتاه ترین زمان و کمترین هزینه می باشد. اگر خودروی شما به خدمات صافکاری نیاز دارد، همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید.

پولیش ماشین چیست

در زندگی امروزی خودرو یکی از ملزومات زندگی ما می باشد که از نظر ظاهری و کاری از اهمیت بالایی برخوردار است. نگهداری درست و تمیز کردن خودرو یکی از اقدامات مهمی است که هر فرد خودروسواری نباید آن را نادیده بگیرد. بسیاری از افراد برای تمیزکردن خودرو به سراغ پولیش می روند که یکی از بهترین روش ها برای تمیزکردن خودرو می باشد. حال اگر از خود می پرسید پولیش چیست و چه کاربردی دارد، در ادامه با ما همراه باشید.

پولیش یک نوع ماده مایع مانند است که با هدف رفع خط و خش بدنه خودرو و همینطور آلودگی های روی سطح ماشین مورد استفاده قرار می گیرد. این مایع با استفاده از عناصر ساینده ای که دارد باعث می شود تا یک لایه نازک از روی بدنه ماشین برداشته شود و خط و خش ها را از بین ببرد. باید بدانید که در بسیاری از پولیش ها جهت براق کردن و شفافیت خودرو، از واکس استفاده می شود.

مقاله پیشنهادی : واکس ماشین چیست

برای استفاده از پولیش ماشین هم می توانید خودتان این کار را انجام دهید و هم می توانید با استفاده از دستگاه پولیش برقی این کار را انجام دهید. شما می توانید با استفاده از بعضی دستگاه ها مانند دریل که دوران می کنند، بعنوان دستگاه پولیش استفاده کنید. بسیاری از تولید کنندگان پولیش خودرو پیشنهاد می کنند که برای رسیدن به نتیجه مطلوب، بهتر است پولیش را چندین بار با فشار کم بر روی بدنه خودرو بمالید تا همه خط و خش ها برطرف شوند.

رنگی که بر روی بدنه خودرو مشاهده می کنید متشکل از 8 تا 10 لایه رنگ است که روی هم قرار گرفته و زمانی که شما از پولیش استفاده می کنید درواقع یک لایه رنگ را از بین می برید و این باعث می شود که رنگ خودرو براق تر و شفاف تر دیده شود. اگر خودتان در این زمنیه مهارت کافی را ندارید بهتر است برای انجام این کار به یک صافکار ماهر مراجعه کنید تا آسیبی به رنگ بدنه خودرو وارد نشود.

اگر می خواهید اطلاعات کاملی درمورد نحوه پولیش زدن ماشین مشکی و سفید و همینطور دلایل استفاده از پولیش بدست بیاورید، به صفحه نحوه پولیش زدن ماشین مراجعه کنید.

پولیش ماشین چیست؟
پولیش ماشین چیست؟

پولیش ماشین سفید چیست

با توجه به رنگ دانه هایی که هر پولیش دارد، برای هر رنگی از خودرو باید پولیش مخصوص همان رنگ استفاده شود در غیر این صورت به رنگ بدنه خودرو آسیب وارد می شود. پولیش هر دو رنگ خودرو سفید یا مشکی متفاوت است و توجه داشته باشید که نباید برای هر دو رنگ از یک نوع پولیش استفاده شود.

برای خودروهای رنگ سفید یا نقره ای به هیچ عنوان نباید از پولیش رنگ مشکی یا تیره استفاده کنید چرا که رنگ دانه های موجود در پولیش تیره باعث تیرگی رنگ بدنه خودرو می شود و رنگ را به خوبی براق نمی کند. قبل از استفاده از پولیش برای خودروهای سفید به خاطر داشته باشید که ابتدا ماشین را به خوبی شستشو دهید و از هر گونه آلودگی و گردوغبار پاک کنید تا برای شما مشکل ساز نشود.

دیتیلینگ خودرو یکی از این مشاغل مهم در زمینه خودرو می باشد که شامل ترمیم و احیای رنگ خودرو، پولیش، ترمیم کدری چراغ، واکس، نانو سرامیک و.. می باشد. برای ورود به بازار کار دیتیلینگ خودرو به شما پیشنهاد می کنیم دوره آموزش دیتیلینگ خودرو اتوصافکار که زیر نظر اساتید برتر کشور برگزار می شود را از دست ندهید.

در رابطه با پولیش خودروهای مشکی باید گفت که نگهداری و تمیزکردن خودروهای مشکی نسبت به خودروهای سفید کمی سخت تر است چرا که شستشو به تنهایی باعث تمیزکردن این نوع خودروها نمی شود. پولیش یکی از بهترین روش ها برای تمیزکردن خودروهای مشکی است. شما با استفاده از پولیش می توانید تا چندین ماه از شستشوی خودرو راحت باشید اما توجه داشته باشید که قبل از پولیش باید خودرو را به خوبی شستشو دهید.

انواع پولیش خودرو

انواع پولیش خودرو معمولا به دو دسته نرم و زبر تقسیم بندی می شوند که با توجه به نیاز ماشین، سطحی بودن یا عمیق بودن خطوط روی بدنه مورد استفاده قرار می گیرد.

پولیش نرم چیست

پولیش نرم همانطور که از اسمش پیداست برای برطرف کردن خط و خش های سطحی به کار می رود. اگر سطح رنگ بدنه خودرو به صورت جدی آسیب ندیده باشد و خیلی سطحی باشد، برای رفع این خطوط باید از پولیش نرم استفاده شود. این پولیش علاوه بر اینکه هیچ آسیبی به رنگ بدنه خودرو نمی رساند بلکه همه خط و خش ها را از بین می برد و رنگ خودرو را براق می کند.

اگر به آموزش جلوبندی سازی خودرو علاقمند هستید و قصد دارید پس از طی دوره آموزشی با مدرک فنی و حرفه ای بین المللی در کوتاه ترین زمان وارد بازار کار شوید، به صفحه آموزش صافکاری مراجعه کنید.

انواع پولیش خودرو
انواع پولیش خودرو

پولیش زبر چیست

پولیش زبر برعکس پولیش نرم برای برطرف کردن خطوط عمیق روی سطح بدنه خودرو بکار می رود. این پولیش به دلیل زبری که دارد همانند یک سنباده عمل کرده و هیچ آسیبی به رنگ بدنه خودرو نمی رساند. برای اینکه بتوانید خطوط عمیق را تشخیص دهید می توانید ناخن خود را روی خطوط قرار داده و در صورتی که ناخن شما به سطح آهن برخورد کند خطوط عمیق می باشد در غیر این صورت خطوط سطحی هستند. پولیش زیر علاوه بر رفع خط و خش ها باعث برطرف کردن ماتی و شفافیت چراغ خودرو و همینطور طلق چراغ نیز می شود.

کاربرد پولیش ماشین چیست

همانطور که گفتیم استفاده از پولیش یکی از بهترین روش ها برای تمیز کردن خودرو و براق کردن خودرو می باشد. یکی از مهم ترین کاربرد پولیش ماشین رفع خط و خش های سطحی و عمیق بر روی بدنه خودرو می باشد به طوری که به رنگ بدنه خودرو هیچ گونه آسیبی وارد نمی شود.

علاوه بر رفع خطوط سطحی و عمیق روی بدنه، استفاده از پولیش موجب براق شدن و رفع کدری رنگ خودرو می شود. پولیش همچنین می تواند در رفع کدری چراغ خودرو موثر باشد. از دیگر کاربردهای استفاده از پولیش علاوه بر براق کردن و شفاف کردن رنگ بدنه خودرو می توان به از بین بردن رنگ‌های زنگ زده از روی سطح ماشین و همینطور حذف لک‌های عمیق و کثیفی‌ها از بدنه خودرو اشاره کرد.

برای پولیش ماشین شما می توانید هم به صورت دستی این کار را انجام دهید و هم می توانید به مراکز صافکاری معتبر مراجعه کنید تا با استفاده از دستگاه های پیشرفته و بروز این کار را به خوبی برای شما انجام دهند و شما را از شر خط و خش ها خلاص کنند.

اگر به دنبال روش هایی ساده برای براق کردن و تمیزکردن خودرو هستید، مقاله براق کردن رینگ و لاستیک خودرو را مطالعه کنید تا با تکنیک های ساده برای برق انداختن و شفافیت خودرو آشنا شوید.

نحوه عملکرد پولیش ماشین

نحوه عملکرد پولیش ماشین به این صورت است که ابتدا برای شروع کار باید لوازمی از جمله یک پولیش نرم و تعدادی پارچه پنبه‌ای و نرم تهیه کنید. قدم بعدی که یکی از مهم ترین مراحل پولیش کاری محسوب می شود این است که ابتدا قبل از پولیش زدن خودرو را به خوبی شستشو دهید تا همه آلودگی ها و گرد و غبار ها به راحتی پاک شوند. برای شستشوی ماشین می توانید از شامپو مخصوص ماشین یا مایع ظرفشویی استفاده کنید.

در مرحله بعد از شستشو خودرو را کاملا خشک کنید تا هیچ اثری از رطوبت باقی نماند. بهتر است این کار را در محیطی کاملا بسته و به دور از نور خورشید انجام دهید تا گرمای بیش از حد باعث ماسیده شدن پولیش نشود و کار را برای شما سخت تر نکند. بهترین دما برای انجام این کار دمای متعادل است.

برای شروع کار ابتدا یک پارچه برای پولیش کاری و یک پارچه برای تمیزکردن بدنه خودرو بردارید. مقداری پولیش را روی قسمت مورد نظر بریزید و با پارچه تمیز شروع به مالیدن به صورت خطی کنید و تا انتها به همین صورت انجام دهید و جهت دست خود را تغییر ندهید. بهترین زاویه حرکت، به صورت رفت و برگشتی عمود بر خراش‌ ها می باشد که باعث می شود خط و خش ها از بین بروند.

شما می بایست این کار را تا زمانی که مواد پولیش بر روی بدنه تمام شوند انجام دهید و در صورت مشاهده کردن خط و خش ها مجددا این مراحل را انجام دهید. برای راحتی کار می توانید سطح رنگ را با مقداری آب مرطوب کنید.

به خاطر داشته باشید در قسمت های حساس خودرو مانند زیر دستگیره‌ها و رکاب ماشین که بیشتر در معرض آسیب هستند، باید با دقت و حوصله بیشتری پولیش کاری را انجام دهید. نکته مهم دیگر این است که اگر پولیش را روی قسمت های پلاستیکی مانند سپر یا دستیگره ها بمالید علاوه بر اینکه تمیز نمی شوند بلکه باعث می شود که این قسمت ها کدر و مات شوند.

اگر خراش ها به صورت عمیق باشند بهتر است از پولیش زبر استفاده کنید تا نتیجه مطلوبی بگیرید در غیر این صورت خراش های سطحی با پولیش نرم قابل برطرف شدن هستند. به این نکته توجه کنید که نباید در پولیش کاری زیاده روی کنید چرا که همانطور که گفتیم پولیش همانند یک سنباده عمل می کند و طبیعی است که استفاده زیاد از آن باعث آسیب به رنگ بدنه خودرو می شود.

حال سوال اینجاست که بعد از پولیش زدن ماشین چه باید کرد؟ بعد از اینکه پولیش کاری را به طور کامل انجام دادید، با استفاده از یک دستمال یا پارچه نرم قسمت مورد نظر را پاک کنید تا هیچ اثری از پولیش نماند. در صورتی که می خواهید بعد از پولیش کاری از واکس برای براق کردن بدنه خودرو استفاده کنید بهتر است خودرو را یک بار دیگر بشویید تا کاملا تمیز و شفاف شود.

لاذم به ذکر است که اگر می خواهید بدانید پولیش ماشین چقدر طول میکشد باید بگوییم که این کار زمان زیادی را از شما نخواهد گرفت و با توجه به مراحلی که گفته شد شاید حدودا 1 الی 2 ساعت از شما وقت بگیرد .

اگر خودرو شما دچار تورفتگی شده و قصد دارید در کوتاه ترین زمان و با ساده ترین تکنیک آن را برطرف کنید، مقاله روش های رفع تورفتگی خودرو را مطالعه کنید.

نحوه عملکرد پولیش ماشین
نحوه عملکرد پولیش ماشین

مزایا پولیش ماشین

بسیاری از خودروها به دلیل استفاده نکردن طولانی مدت یا عوامل محیطی مانند آب و هوا، نور آفتاب و… دچار آسیب هایی مانند آفتاب سوختگی، خط و خش و… می شوند که باید با روش هایی مانند پولیش کاری آن ها را برطرف کنید.

در صورتی که این آسیب ها عمیق باشند باید پولیش زدن را چندین بار انجام دهید تا آفتاب سوختگی و خط و خش ها برطرف شوند. بعد از انجام چندین دفعه پولیش دیگر هیچ اثری از خطوط و افتاب سوختگی نخواهد بود. با پولیش کاری امکان از بین بردن هر گونه خط و خش وجود دارد. علاوه بر این پولیش کاری می تواند تا حد زیادی ظاهر خودرو شما را براق و شفاف کند.

همچنین شما می توانید برای براق کردن و شفاف شدن چراغ خودرو و طلق خودرو از پولیش استفاده کنید. پولیش با خاصیت سایندگی که دارد یک لایه رنگ را از روی بدنه خودرو شما برمیدارد و رنگ بدنه را مانند روز اولش براق و شفاف می کند. اگر خودرو شما هر گونه اسیبی مانند رنگ زدگی، خطوط عمیق یا سطحی و همینطور افتاب سوختگی دارد یکی از روش هایی که می تواند به شما در از بین بردن این خطوط کمک کند، استفاده از پولیش می باشد.

عوارض پولیش ماشین

همانطور که گفتیم رنگ خودرو از 7 الی 10 لایه رنگ تشکیل شده که با هر بار پولیش یک لایه از آن از بین می رود. خاصیت سایندگی پولیش باعث می شود تا یک لایه رنگ از روی بدنه خودرو برداشته شود و رنگ بدنه خودرو را براق کند. حال اگر این کار به دفعات بالا انجام شود نه تنها خط و خش های روی بدنه خودرو از بین نمی رود بلکه باعث آسیب دیدن رنگ بدنه خودرو می شود که در آن صورت ترمیم آن بسیار سخت می شود.

باید توجه داشته باشید که پولیش بدنه خودرو کار بسیار حساس و دقیقی است بنابراین نباید این کار را به دست هر کسی بسپارید. بهتر است برای جلوگیری از اسیب بیشتر به رنگ بدنه خودرو به مراکز صافکاری معتبر مراجعه کنید تا با خیالی آسوده این کار را به دستشان بسپارید.

توجه داشته باشید که خودروهایی که دارای رنگ متالیک هستند، به هیچ وجه نباید پولیش شوند یا در صورت پولیش کردن باید با نهایت دقت و حساسیت بالا این کار انجام شود. این خودروها دارای لایه ای به نام لایه کیلر یا محافظ هستند که باعث درخشندگی خودرو و محافظت از رنگ آن می شوند. حال اگر این لایه از بین برود باعث آسیب دیدگی رنگ خوردو، کدر شدن و کاهش درخشندگی رنگ می شود که باید به این موضوع دقت کنید. بهتر است برای انجام این کار خودرو خود را به دست یک متخصص بسپارد.

اگر قصد خرید خودرو دارید و هزینه های بالا شما را نگران کرده، مقاله کم هزینه ترین ماشین ایرانی را مطالعه کنید تا به راحتی بتوانید خودروی مورد نظر خود را خریداری کنید.

عوارض پولیش ماشین
عوارض پولیش ماشین

جایگزین پولیش ماشین چیست

اگر چه هدف استفاده از واکس و پولیش، براق کردن و شفاف کردن رنگ بدنه خودرو می باشد اما با این حال گاهی اوقات استفاده از ان ها بی فایده است و هیچ کاربردی ندارد و تنها باید بدنه خودرو را رنگ کرد.

به دلیل پر هزینه بودن و زمان بر بودن رنگ کردن خودرو، بسیاری از افراد به سراغ انواع پولیش و واکس های مختلف می روند که این امر نیاز خودرو به رنگ را تا حد زیادی کاهش می دهد.

استفاده از پولیش و واکس علاوه بر بدنه خودرو، برای کابین ها و چراغ های خودرو مورد استفاده قرار می گیرد که البته با نمونه های دیگر خودرو فرق دارد. همه ما به خودرو خود بعنوان یک سرمایه نگاه می کنیم به همین دلیل سالانه برای نگهداری و مراقبت از ان هزینه های زیادی را صرف می کنیم.

نکته دیگری که قبل از انجام پولیش کاری و واکس زدن خودرو باید انجام دهیم تمیزکردن خودرو است. در برخی مواقع مشکل خودرو با یک شستشوی ساده از بین می رود و دیگر نیازی نیست هزینه های بالا برای ان بپردازید.

اگر به شغل جلوبندی سازی خودرو علاقه مند هستید اما میخواهید درمورد بازار کار و درامد این شغل تحقیق کنید، مقاله بازار شغل جلوبندی سازی خودرو می تواند به شما در این راستا کمک کند.

بهترین مارک پولیش ماشین

همانطور که مشاهده می کنید در بازار برندهای مختلفی از پولیش و انواع واکس خودرو وجود دارد و همین امر انتخاب را برای خریداران سخت می کند. به همین خاطر ما در ادامه لیستی از بهترین مارک پولیش ماشین را در اختیار شما قرار داده ایم تا بتوانید به راحتی خرید کنید.

  • تری ام M3

برند تری ام M3 با کد ۰۹۳۷۴ یک برند آمریکایی است که از بهترین مارک پولیش ماشین محسوب می شود و بهتر است از دستگاه روتاری و پد زبر برای این نوع پولیش استفاده شود. از این نوع پولیش برای رفع خطوط عمیق روی سطح بدنه خودرو استفاده می شود. مدل M3 با کد ۰۹۳۷۵ از همین برند نیز برای رفع خط و خش های سطحی کاربرد دارد و مدل M3 با کد ۰۹۳۷۶ از همین برند برای براق کردن بدنه خودرو مورد استفاده قرار می گیرد.

  • روپس Rupes

این نوع پولیش یک برند ایتالیایی است که برای خودروهایی با رنگ روشن مانند سفید، زرد، سبز و آبی کاربرد دارد و با پد مخصوص عرضه می شود. روپس با نام UHS یک نوع پولیش تک مرحله ای است که برای لایه برداری، براق شدن و همچنین رفع خط و خش های متوسط بدنه خودرو کاربرد دارد.

  • سوناکس Sonax

این برند معتبر آلمانی بیش از 70 سال قدمت دارد که یکی دیگر از بهترین مارک پولیش ماشین می باشد. این پولیش با خاصیت قوی لایه برداری و روشن کنندگی بالایی که دارد مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. پولیش سوناکس را می توانید با انواع دستگاه های پولیش و دو پد زیر استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی :  بازار شغل جلوبندی سازی خودرو

  • کمیکال گایز Chemical Guys

کمیکال گایز یک برند معتبر آمریکایی است که حدودا 50 سال قدمت دارد و از دیگر بهترین مارک پولیش ماشین به شمار می آید. این پولیش دارای 4 مدل می باشد که هر کدام کاربرد منحصر به فردی دارند و با دستگاه های اوربیتال و روتاری قابل استفاده می باشد.

کمیکال گایز وی ۳۲ برای برطرف کردن خطوط عمیق استفاده می شود چرا که یکی از زبر ترین نوع این پولیش محسوب می شود که با سنباده 1200 عملکرد یکسانی دارد. پولیش ۷۳۶ و ۷۳۸ از همین برند یک نوع پولیش نیمه زبر محسوب می شود که عملکردی مشابه سنباده ۱۵۰۰ دارد و برای خطوط سطحی بسیار مناسب است. شما باید این نوع پولیش را توسط پد نارنجی کمیکال روی بدنه خودرو بکشید. در آخر هم می توانید از پولیش ۷۳۲ و ۷۳۴ همین برند و همینطور پولیش زرد رنگ ۷۳۸ جهت براق کردن بدنه خودرو استفاده کنید.

بهترین مارک پولیش ماشین
بهترین مارک پولیش ماشین
  • کوکمی Koch Chemie

از دیگر بهترین مارک پولیش ماشین می توان به پولیش کوکمی که یک برند معتبر آلمانی است اشاره کرد. پولیش های این برند به سه دسته پولیش زبر، نیمه زبر و نرم تقسیم می شود که دارای رنگ های قرمز، زرد و بنفش می باشد.

پولیش های زبر این برند با علامت اختصاری H مشخص شده که میزان زبری آن با یک عدد در کنار علامت اختصاری مشخص است. علامت اختصاری F نشان دهنده پولیش های نیمه زبر است که عددی که در کنار آن درج شده بیانگر میزان لایه برداری و عدد پایین تر نشان دهنده خاصیت براق کنندگی آن است. پولیش نرم با علامت اختصاری M مشخص است که برای آخرین مرحله بسیار مناسب است.

برندهایی مانند مادرز Mothers و مفرا Mafra از دیگر بهترین مارک پولیش ماشین هستند که می توانید با خیالی آسوده از آن ها استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی : چگونه دریفت بکشیم

بهترین زمان پولیش ماشین

در بعضی از مواقع بدنه خودرو بسیار کثیف و مات می شود که این امر در اثر برخورد گرد و غبار معلق در هوا و ریزگردها و سنگریزه ها اتفاق می افتد و در نهایت موجب ایجاد خط و خش بر روی بدنه خودرو می شود. در این شرایط پولیش کاری می تواند خط و خش را از بین ببرد و سطح بدنه خودرو را صاف کند.

زمانی که خودرو دچار سوختگی رنگ می شود یکی دیگر از بهترین زمان پولیش ماشین است که این سوختگی به دو دسته سوختگی ناشی از نور آفتاب و سوختگی توسط شعله تقسیم می شود. زمانی که سوختگی سطحی باشد با پولیش نرم قابل حل است اما اگر سوختگی به حدی باشد که به رنگ بدنه آسیب وارد شده باشد باید با پولیش زبر این کار را انجام دهید یا به مراکز صافکاری مراجعه کنید.

علاوه بر مواردی که گفته شد در شرایطی مانند باران اسیدی یا شوینده های غیراستاندارد دانه های ریزی بر روی بدنه خودرو ایجاد می شود که می تواند به رنگ بدنه خودرو اسیب وارد کند اما خبر خوب این است که می توانید آن را با پولیش برطرف کنید. این لکه ها توسط باران اسیدی در شهرهای صنعتی و آلوده و همینطور املاح آب زیاد بعد از شستن خودرو ایجاد می شود. یکی از روش هایی که می تواند به شما کمک کند خشک کردن اتومبیل بعد از شستن می باشد.

اگر جزو افراد ماشین باز هستید و می خواهید برای درک کامل خودرو و قطعات آن لیستی از اصطلاحات خودرو داشته باشید، مقاله اصطلاحات خودرویی را مطالعه کنید.

بهترین زمان پولیش ماشین
بهترین زمان پولیش ماشین

قیمت پولیش ماشین

اینکه چه شخصی این خدمات را به شما ارائه می دهد، یکی از مهم ترین عوامل بر تعیین قیمت پولیش ماشین است. به طور مثال افرادی که این کار را به طور مستقل برای شما انجام می دهند ممکن است مبلغی بیشتر دریافت کنند اما کارواشی که نیروهایش را برای انجام این خدمات می فرستند، هزینه پولیش طبق مصوبه اتحادیه محاسبه می شود.

عوامل دیگری در قیمت پولیش ماشین تاثیرگذارند که شامل روش انجام پولیش، نوع خودرو، نوع پولیش، مواد بکار رفته در آن و… می شود. علاوه بر این موارد اینکه آسیب دیدگی رنگ بدنه خودرو تا چه حدی باشد هم جزء عوامل تاثیرگذار در قیمت پولیش ماشین محسوب می شود.

اگر شدت آسیب دیدگی به طور سطحی باشد، هزینه کمتری باید برای آن پرداخت کنید اما در صورتی که رنگ بدنه خودرو به شدت آسیب دیده باشد هزینه بیشتری باید برای پولیش پرداخت کنید. از طرفی دیگر اینکه پولیش ماشین به صورت دستی یا با دستگاه انجام شود هم در تعیین قیمت پولیش ماشین تاثیرگذار است.

تفاوت پولیش و واکس ماشین چیست

اگر چه هدف تولید واکس و پولیش براق کردن بدنه خودرو می باشد اما این را باید در نظر بگیرید که عملکرد واکس و پولیش با هم متفاوت است. یکی از تفاوت های این دو در این است که واکس برای براق کردن خودرو مورد استفاده قرار می گیرد و یک لایه محافظتی بر روی بدنه خودرو ایجاد می کند در حالی که پولیش با خاصیت ساییدگی که دارد یک لایه نازک را از روی بدنه خودرو برمی دارد و آن را براق می کند.

زمانی که پولیش کاری تمام می شود معمولا از واکس برای ایجاد لایه جدید محافظتی استفاده می شود در صورتی که بعد از واکس زدن نیاز به پاک کردن پولیش از روی بدنه ماشین نیست. یکی دیگر از تفاوت های واکس و پولیش این است که از واکس می توانید برای انواع رنگ خودرو استفاده کنید در صورتی که برای استفاده از پولیش باید پولیش مخصوص رنگ خودرو را تهیه کنید.

شما از واکس می توانید به دفعات مختلف استفاده کنید در صورتی که اگر از پولیش به دفعات استفاده کنید باعث آسیب به رنگ بدنه خودرو می شود که کار را برای شما سخت تر می کند.

جمع بندی

پولیش ماشین یکی از بهترین روش ها برای براق کردن و از بین بردن خط و خش های عمیق و سطحی روی بدنه خودرو می باشد. برای کسب اطلاعات کامل تر درمورد اینکه پولیش ماشین چیست، کاربرد پولیش ماشین چیست و چه مزایا و معایبی دارد، این مقاله را مطالعه کنید.

سوالات متداول

پولیش ماشین چیست؟

پولیش ماشین یک روش بسیار کاربردی برای رفع خطوط سطحی و عمیق بدنه خودرو می باشد که انواع مختلفی دارد. شما می توانید این کار را هم به صورت دستی و هم با استفاده از دستگاه های مخصوص انجام دهید که در این مقاله روش انجام این کار را به طور کامل توضیح داده ایم.

مزایا پولیش ماشین چیست؟

پولیش ماشین فواید بسیاری دارد که از جمله مزایای آن می توان به براق کردن و شفافیت خودرو، رفع آفتاب سوختگی و ماتی خودرو، رفع خط و خش ماشین، براق کردن چراغ خودرو و… اشاره کرد.

تفاوت پولیش و واکس ماشین چیست؟

یکی از تفاوت های مهم واکس و پولیش این است که استفاده از واکس باعث براق شدن بدنه ماشین و همچنین ایجاد لایه محافظتی بر روی بدنه خودرو می شود درصورتی که استفاده از پولیش با خاصیت ساییدگی که دارد باعث از بین رفتن یک لایه رنگ خودرو می شود.

مقالات اخیر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید