پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
لاستیک ۱۸۵ بهتر است یا ۲۰۵ | مقایسه تفاوت بین لاستیک 185 یا 205 | کدوم بهتره برات !؟

لاستیک ۱۸۵ بهتر است یا ۲۰۵

عوامل متعددی در این که یک لاستیک را « مناسب » بدانیم تاثیر می‌گذارند. استفاده از برند خوب، طرح آج متناسب با عملکردی که مد نظر ماست، سایز درست، قیمت مقرون به صرفه و … مواردی از این عامل ها هستند.

اما همگی قبول داریم که انتخاب سایز مناسب برای خودرو، اولین موردی است که از بین موارد نام برده شده بالا به ذهن خریدار می‌رسد.

اگر دنبال سایز مناسب برای لاستیک خودروی خود هستید و در عین حال اطلاعات کافی درباره نحوه انتخاب کردن آن ندارید، احتمالا لاستیک سایز ۲۰۵ به خاطر زیباتر نشان دادن خودرو بیش تر چشمتان را گرفته باشد.

اعداد ۱۸۵ و ۲۰۵ در واقع به پهنای لاستیک با واحد میلی متر هستند. البته سایز لاستیک فقط با پهنای آن مطرح نمی‌شود بلکه از سه پارامتر تشکیل می‌شود که پهنا یکی از آن هاست. دو پارامتر دیگر فاق لاستیک و اندازه رینگ هستند که با واحد اینچ بیان می‌شود.

اما تفاوت های دو لاستیک با پهنای ۱۸۵ میلی متر و ۲۰۵ میلی متر در چیست و هر کدام چه مزایا و معایبی دارد؟

به طور کلی لاستیک پهن تر به معنی مقاومت و چسبندگی بیش تر تایر است. هر چه لاستیک پهن تر باشد توان تحمل وزن بیش تری را نیز دارد. چسبندگی بیش تر نیز موجب می‌شود در زمین های خشک رانندگی شما نرم تر و راحت تر باشد.

همچنین توقف کامل خودرو، زمانی که از لاستیک پهن استفاده می‌کنید کمتر طول می‌کشد تا زمانی که تایر های شما باریک باشند.

اما در زمین های خیس و لغزنده همین پهن بودن لاستیک باعث دردسر خواهد شد. چرا که خروج آب و رطوبت از میان آج های لاستیک پهن سخت تر است و ممکن است باعث پوسیدگی زود هنگاهم تایر شما گردد.

تا این جای کار، به نظر می‌رسد که لاستیک های پهن عملکردی بسیار بهتر از لاستیک های باریک تر خواهند داشت و بهتر است در صورتی که امکان استفاده تایر سایز ۲۰۵ و ۱۸۵ روی خودروی شما وجود دارد، ۲۰۵ را انتخاب نمایید. ولی بهتر است پیش از هر چیزی معیب استفاده از لاستیک پهن تر با سایز ۲۰۵ را نیز در نظر بگیرید.

مسیر های خیس و لغزنده، علاوه بر ایجاد پوسیدگی زود رس در لاستیک ها، به خاطر از بین بردن خاصیت چسبندگی آن ها ترمز گرفتن را نیز سخت تر می‌کنند و از این رو، لاستیک های پهن در مسیرهای خیس خیلی به کار شما نخواهند آمد.

قیمت خرید لاستیک پهن نیز نسبت به لاستیک باریک تر، با توجه به متریال بیش تری که موقع ساخت لاستیک مورد استفاده قرار گرفته است بیش تر است و برای خرید آن، هر بار باید هزینه بیش تری بپردازید.

توضیحات بیشتر درباره لاستیک 185 یا 205

یکی دیگر از معایبی که به لاستیک با پهنای ۲۰۵ وارد است، اعمال فشار بیش تر روی پیشرانه خودرو و قطعات انتقال نیرو است. این اتفاق به خاطر همان چسبندگی تایر اتفاق می‌افتد که در ابتدا با عنوان مزیت از آن یاد کردیم.

اگر بخواهیم به بحث مقایسه این دو لاستیک در ماشین های مسابقه ای بپردازیم، این موضوع که لاستیک های پهن به شتاب خودرو می‌افزایند یک عیب بزرگ محسوب می‌شود ولی در صورتی که برای خودروی شخصی دنبال تایر مناسب باشید، احتمالا نیم ثانیه اختلاف شتابی که بین لاستیک ۱۸۵ و لاستیک ۲۰۵ وجود دارد برایتان مهم نخواهد بود.

اما به هر حال بهتر است بدانید با وجود این که کنترل کردن خودرو با لاستیک ۲۰۵ راحت تر صورت می‌گیرد، اما به خاطر سطح تماس بیشتر سطح تایر با اسفالت جاده، انتقال تکان های ناشی از پستی بلندی ها نیز بیش تر بوده و سواری با لاستیک ۱۸۵ نسبت به ۲۰۵ نرم تر و راحت تر خواهد بود.

اگر بخواهیم به طور خلاصه لاستیکک ۱۸۵ و ۲۰۵ را با یکدیگر مقایسه کنیم، باید راحتی بیشتر، هزینه کمتر و شتاب بالا تر را مقابل زیبایی بیشتر، چسبندگی بهتر و کنترل راحت تر قرار دهیم که افراد بسته به خواسته خود می‌توانند بین این دو انتخاب نمایند.

اتوصافکار امیدوار است از این مقاله لذت برده باشید ، برای مطالعه سایر مقالات مشابه می توانید به بخش مقالات مراجعه کنید.

پیشنهاد مطالعه اتوصافکار :

لاستیک 175 برای پراید بهتره یا 165

بهترین کارخانه های لاستیک سازی ایران

لاستیک پهن جلو یا عقب

لاستیک گل ریز یا گل درشت

معایب لاستیک پهن برای 206

تفاوت فاق لاستیک 60 با 65

مقالات اخیر

گفتگو کنید

30 نظر

  1. میشه لاستیک های عقب رو ۲۰۵ بزاری لاستیک های جلو رو ۱۸۵؟

    1. همونطور که خودت می دونی جدیدا الان جوونا اینکار رو می کنن تا رخ ماشین رو خفن تر جلوه بدن! اما از لحاظ فنی توصیه نمیشه…

  2. یک سوال اینکه میگن لاستیک ۲۰۵ به جلوبندی ماشین مثل ۲۰۶ صدمه میرسونه درست هستش؟

  3. برای ۲۰۶ بهترین لاستیک ۱۹۵ هست که متاسفانه ایران نمیزنه و قیمت خارجیش خیلی زیاده

  4. سلام لاستیک سایز 185 برای پراید مشکل ساز نیست؟! مثلا موقع پیچیدن لاستیک به گلگیر برخورد کنه

    1. سلام دوست عزیز نه طبق تجربه مشکلی از این نظر تاحالا پیش نیومده

  5. سلام،
    لاستیکهای دنا م 185 ه و لاستیکهای دو چرخ جلو عمرشون رو کردن، با توجه به مدیریت هزینه میخوام 2 حلقه 195 بگیرم بندازم چرخهای جلو (جایی میخوام لاستیک بخرم 185 نداره).

    1. از لحاظ فنی ایرادی داره عقبیا 185 باشه و جلوییها 195؟
    2. ایرادی داره که 4 تا لاستیک رو با هم عوض نمیکنم؟
    3. زاپاسم هم 185 هست، اگه 195 خریدم و در آینده یه لاستیک پنچر شد و مجبور شدم زاپاسم که 185 هست رو به جاش بذارم، ایرادی داره یا باید زاپاسم هم 195 کنم؟

    ممنون از سایت خوبتون

    1. سلام دوست عزیز سوالات شما کمی تخصصی هست و بهتره برای پاسخ با همکاران ما تماس بگیرید و اطلاعات لازم را کسب کنید

  6. سلام من میخواستم بدونم چه لاستیکی برا پرشیا خوبه رینگ اسپرت هس سایز ۱۵ موندم خارجی بردارم یا ایرانی وهمین طور سایز اش میشه راهنمایی کنین

    1. اینجا قطر لاستیک شما 14 هستش ولی قطر رینگ سمند 15 می باشد پس قطر لاستیک نسبت به رینگ کوچکتره

  7. عزیز جان بخاطر 1 سانت پهنا از هرطرف معادله رو بهم نمیزنن.اونقدر نامحسوس هست که فرقی بین 185 با 205 نیست.اصلا قبول ندارم مگه اون 1 سانت از هرطرف چقدر میخاد باعث شه که تمام پستی بلندی های جاده رو به اتاق انتقال بده. اگه پهنا 225 یا 235 باشه بله حق باشماست. این ارقام 205 با 185 بسیار نامحسوس هست. فقط مشکل اصلی سایز 205 گرون بودنشه داداش. حتی رو سیستم تعلیق و این چیزها هم تاثیر بسیار ناچیز داره. پهنا 205 باعث زیبایی و فرمان پذیری و چسبندگی تقریبا بیشتر میشه.

  8. سلام اگه برای پژو پارس لاستیک ۲۰۵ بندازم با فاق ۶۰ نیازی ب ارتفاع دادن ماشسن هست؟ممنون میشم راهنمایی‌کنید.

  9. سلام لاستیک ماشین من ۲۲۵ ۵۵ ۱۶ هست
    میتونم لاستیک ۲۰۵ ۵۵ ۱۶ استفاده کنم

  10. با سلام خدمت شما
    من روی خودرو پرشیا لاستیک : 205/60R15 دارم و باید عوض کنم . ایا میشه روی همین رینگ 195/65R15 و یا 185/65R15 انداخت ؟بدون تعویض رینگ خودرو.
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  11. سلام
    لاستیک هر چی پهن‌تر کنترل عالی و بهتر مخصوصا مواقع خطر بیشترین کمک رو به کنترل ماشین میکنه و وقتی ترمز میکنید خیلی عالی جم میکنه یا بعضی جاها یطرف افتاد شانه خاکی ماشبن نمی‌کشه عادی به راهش ادامه میده و همه این مشکلاتی که فرمودین با تجربه بیست سال رانندگی مداوم تو جاده و شهر تو همه شرایط. لاستیک 205 بهترین گزینه برا پژو و لاستیک 175 بهترین گزینه برا پراید

  12. سلام
    میخوام برای پی کی لاستیک 205/60/13 بزارم
    قبلش 185 روش بود
    امکانش هست راحت نصب بشه
    رینگهام هم اسپرته
    آخه دیدم روی پراید یا پی کی لاستیک 205 با رینگ 15 هم نصب کردن که بجاش فاقش کناره
    اگه کسی تجربه شو داره خوشحال میشم بشنوم

  13. من روی خودرو پرشیا لاستیک : 205/60R15 دارم و باید عوض کنم . ایا میشه روی همین رینگ 195/60R15 و یا 185/60R15 انداخت ؟بدون تعویض رینگ خودرو.

  14. سلام برای تیبا لاستیک فابریک 175 دارم. اگر 185 بگیرم رینگ هم تعویض میشه؟

  15. سلام .اون دوست عزیزی که گفته یک سانت فرق داره اشتباه میکنی رفیق..فرقش ۲ سانت هست نه یک سانت..۱۸۵ میلی متر است که میشه ۱۸ سانت و ۵ میل..۲۰۵ هم میشه ۲۰ سانت و ۵ میل..که به عبارتی هر لاستیک میشه ۲ سانت اختلاف و توی ۴ تا لاستیک میشه ۸ سانت..و واقعا ماشین همه دست اندازه ها را میگیره و به اتاق انتقال میده..کلا با ۲۰۵ ماشین خوشگل میشه ولی شتاب میاد پایین یکم و فرمان پذیری کمتر میشه همچنین همه خرابی ها جاده را احساس میکنی..ولی ۱۸۵ کمتر …

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید
بهترین لاستیک ایرانی