پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
علت لرزش فرمان در سرعت بالا و پایین | علت لرزش فرمان در سرعت 80 تا 100 به بالا

دلیل لرزش فرمان خودرو

یکی از مشکلاتی که رانندگان با آن رو به رو میشوند لزرش فرمان خودرو در حالت های مختلف میباشد. چرا فرمان خودرو میلرزد آیا قطعه ای خراب است و یا به دلیل شرایط این مشکل پیش میاید؟ در این مقاله دلیل لرزش فرمان خودرو را در شرایط مختلف برای ماشین های مختلف بررسی میکنیم.

اگر علت لرزش فرمان ماشین را متوجه شدید و میخواستید به یک تعمیرگاه معتبر در نزدیکی محل مورد نظرتان مراجعه کنید تا در کوتاهترین زمان ماشین شما را تعمیر کنند و از باکیفیت ترین قطعات یدکی استفاده کنند میتوانید به صفحه تعمیرگاه ماشین مراجعه کنید و نزدیک ترین و بهترین تعمیرگاه را پیدا کنید.

علت لرزش فرمان ماشین
علت لرزش فرمان ماشین

علت لرزش فرمان ماشین

برای آن که شما بتوانید بهتر با دلایل لرزش فرمان خودرو آشنا شوید در این بخش حالت های مختلف لزرش فرمان در سرعت بالا و سرعت پایین و در هنگام ترمز را بررسی کرده ایم.

علت لرزش فرمان در حالت درجا

اولین حالتی که برای دلیل لرزش فرمان ماشین بررسی میکنیم در حالت درجا میباشد. خیلی اوقات پیش آمده که شما به هنگام روشن کردن ماشین متوجه شوید که فرمان به لرزه درمیاید و ممکن است نگران شوید که ماشین تان دچار مشکل خاصی شده است اما نگران نباشید چرا که در ادامه قصد داریم علت لرزش فرمان در حالت درجا را نیز بررسی کنیم.

از دلایل اصلی لرزش فرمان هیدرولیک در حالت درجا، ایراد در سیستم هیدرولیک ماشین میباشد. این یکی از مواردی است که نمیتوانید خودتان برای رفع ایراد اقدام کنید و نیاز است از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

لاذم به ذکر است که اگر مالک خودرو سمند می باشد و می خواهید بدانید علت لرزش فرمان در حالت درجا سمند چیست، باید به یک تعمیرگاه ماهر مراجعه کنید زیرا گاهی تعمیرکاران غیر متخصص علت لرزش فرمان در حالت درجا را درست تشخیص نمیدهند و هزینه اضافی برای رفع مشکل لرزش فرمان در حالت درجا روی دست شما میگذارند.

برای پیدا کردن دلیل ریپ زدن ماشین و علت ریپ زدن ماشین در دور موتور بالا و در شرایط مختلف، مقاله علت ریپ زدن ماشین را مطالعه کنید.

یک تعمیرکار برای رفع علت لرزش فرمان هنگام چرخاندن درجا تلاش میکند تا در مرحله اول با هواگیری سیستم هیدرولیک ماشین ایراد را رفع کند.

البته این هواگیری را راننده نیز میتواند انجام دهد اما اگر با مسائل فنی آشنایی ندارید حتما از یک تعمیرگاه تخصصی کمک بگیرید.

گاهی ممکن است لرزش فرمان هنگام چرخش درجا اتفاق نیفتد و در حالت درجا لرزش فرمان رخ دهد که علت آن میتواند لرزش موتور ماشین باشد. در این حالت باید برای بررسی این ایراد حتما به یک تعمیرگاه مراجعه کنید.

از دیگر مواردی که به عنوان علت لرزش فرمان پژو پارس در حالت درجا مطرح میشود بی کیفیت و کثیف بودن سوخت میباشد که سبب خراب شدن انژکتور های ماشین نیز میگردد.

لرزش فرمان پژو در حالت درجا گاهی میتواند به دلیل خرابی سنسور اکسیژن نیز باشد. در صورتی که نمیدانید سنسور اکسیژن چیست و نشانه های خرابی آن چه مواردی است میتوانید به صفحه علائم خرابی سنسور اکسیژن مراجعه کنید.

مورد بعدی که در علت لرزش فرمان هنگام چرخاندن درجا مطرح میشود خراب شدن پمپ بنزین، ایراد در قطعات الکتریکی، انسداد فیلتر سوخت و فرسوده شدن سنسور جریان هوا میباشد.

علت لرزش فرمان در سرعت 80 تا 100
علت لرزش فرمان در سرعت 80 تا 100

علت لرزش فرمان در سرعت 80 تا 100

یکی از چالش هایی که رانندگان با آن رو به رو هستند علت لرزش فرمان در سرعت 80 تا 100 میباشد. دلایل مختلفی برای علت لرزش فرمان در سرعت 80 تا 100 مطرح میشود که در این قسمت تمام موارد علت لرزش فرمان در سرعت 80 به بالا را بررسی میکنیم.

  • نامناسب بودن فشار لاستیک ها

گاهی ممکن است رانندگان فراموش کنند که در زمان مناسب اقدام به تنظیم باد لاستیک ها کنند که این مورد میتواند مشکلاتی از قبیل لرزش فرمان در سرعت ۸۰ را ایجاد کند. در واقع علت لرزش فرمان پراید در سرعت 80 تا 100 میتواند به خاطر زیاد و یا کم بودن باد لاستیک ها باشد که برای رفع دلیل لرزش فرمان بین سرعت 80 تا 100 به صورت دوره فشار لاستیک ها را تنظیم کنید.

  • اختلال سیبک فرمان

مورد دیگری که به عنوان علت لرزش ماشین در سرعت 80 به بالا مطرح میشود ایراد در سیبک فرمان ماشین میباشد. این قطعه دارای عمر مفید معینی میباشد و باید بعد از مدتی اقدام به تعویض آن نمود. برای مطمئن شدن از ایراد در سیبک به عنوان علت زدن فرمان در سرعت 80 باید فرمان خودرو را به سمت راست و چپ بچرخانید که در این حالت لرزش فرمان متوقف خواهد شد.

  • ایراد در کارایی یاتاقان

در صورتی که یاتاقان خودرو ایرادی داشته باشد علت لرزش فرمان پراید در سرعت 80 به بالا میباشد. یاتاقان میتواند بدنه و چرخ ها را به هم متصل کند و در صورت خرابی میتواند مشکلات عدیده ای برای خودرو ایجاد کند. علت لرزش فرمان پراید در سرعت 100 ایراد در یاتاقان ها میباشد که کنترل خودرو را با مشکل رو به رو میکند. بهتر است در زمان ایراد در یاتاقان ها به سرعت برای رفع ایراد به تعمیرگاه مراجعه کنید تا خساراتی به بار نیاید. در صورتی که با یاتاقان و کارایی آن آشنا نیستید میتوانید به صفحه یاتاقان چیست مراجعه کنید.

  • ایراد در شاسی خودرو

مورد دیگری که در علت لرزش فرمان در سرعت 90 تا 100 بررسی میشود خرابی شاسی خودرو میباشد. ایراد در شاسی ماشین زمانی که تصادف سنگینی برای آن ها رخ میدهد معمولا ظاهر میشود که در این موارد جلوبندی خودرو آسیب شدید میبیند و به دنبال آن شاهد زدن فرمان در سرعت 100 میشوید. دقت داشته باشید در این مورد باید برای رفع لرزش فرمان پراید در سرعت ۱۰۰ در شاسی ها به تعمیرگاه مراجعه کنید تا عدم کنترل خودرو ضررهای مالی و جانی برای شما به همراه نداشته باشد.

در صورتی که با مشکل لرزیدن فرمان در سرعت ۱۰۰ و 90 و 80 رو به رو شدید باید به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کنید تا عدم کنترل خودرو برای شما مشکلات بزرگتری ایجاد نکند. تعمیرکاران مجموعه اتوصافکار در سریع ترین زمان مشکل لرزش فرمان بالای ۱۰۰ و کمتر از سرعت 100 را رفع میکنند و مناسب ترین هزینه را دریافت میکنند.

علت لرزش فرمان هنگام ترمز
علت لرزش فرمان هنگام ترمز

علت لرزش فرمان هنگام ترمز

یکی از شرایطی که باید برای بررسی علل لرزش فرمان خودرو مورد بررسی قرار دهیم شرایط ترمز گرفتن میباشد. همان طور که میدانید روغن ترمز در ماشین سبب میشود نیروی ترمز به تمام بخش ها به صورت یکسان وارد شود و در صورتی که این نیرو نتواند به تمام بخش ها به صورت یکسان وارد گردد یک لاستیک فشار بیشتری را تحمل خواهد کرد و فرمان به یک سمت انحراف پیدا میکند.

لرزش خودرو هنگام شتاب گیری یا در شرایط مختلف اتفاقی است که ممکن است برای هر خودرویی رخ دهد. در صورتی که شما هم با این مشکل مواجه هستید و می خواهید هر چه سریعتر این مشکل را برطرف کنید، مقاله دلایل لرزش خودرو چیست را مطالعه کنید.

علت لرزش فرمان هنگام ترمز در سرعت پایین میتواند یکی از دلایل زیر باشد:

  • شکستگی روتور ترمز : روتور ترمز بخشی از مجموعه ترمز در ماشین میباشد که به محض ترمز گرفتن به وسیله لنت ترمز فشرده میگردد. اگر این قطعه فرسوده شده باشد لنت ترمز در فرآیند ترمز گرفتن به صورت یکنواخت نمیتواند درگیر شود و همین امر باعث لرزش فرمان پراید خواهد شد.
  • کالیپر ترمز : اگر هر بار که ترمز میگیرید بوی سوختگی احساس میکنید به احتمال زیاد کالیپر ترمز دچار ایراد شده است و بایدبرای رفع ایراد در این بخش اقدام کنید. این مورد بیشتر به عنوان علت ضربه زدن فرمان پراید در سرعت پایین و ترمز گرفتن مطرح میشود.
  • تاب داشتن دیسک ترمز : دیگر علت لرزش فرمان هنگام ترمز در سرعت پایین و علت لگد زدن فرمان تاب داشتن دیسک ترمز است که به دلیل آن که میان دیسک و لنت ها اتصال مناسبی برقرار نمیشود تاب ایجاد شده به لنت ترمز و فرمان خودرو وارد میشود و فرمان خودرو در زمان ترمز گرفتن میلرزد.
  • سفت شدن ترمز : دیگر دلیل لرزش فرمان هنگام ترمز در سرعت پایین سفت شدن پدال ترمز میباشد. برای رفع این مشکل لرزش فرمان در سرعت کم و ترمز گرفتن باید پدال ترمز رگلاژ شود.
  • اشکال در سیستم تعلیق : دلیل دیگری که میتوان برای لرزش فرمان هنگام ترمز در سرعت پایین در نظر گرفت خرابی سیستم تعلیق میباشد. تشخیص این ایراد و رفع دلیل لرزش فرمان پراید در ترمز گرفتن تنها از عهده افراد متخصص در این حوزه برمیاید که برای این کار میتوانید به مراکز اتوصافکار مراجعه کنید.
علت لرزش فرمان در سرعت بالا
دلیل لرزش فرمان در سرعت بالا

علت لرزش فرمان در سرعت بالا

از پرتکرار ترین سوالی که مطرح میشود این است که علت لرزش فرمان در سرعت 80 تا 100 چیست یا علت لرزش فرمان در سرعت ۱۰۰ تا ۱۲۰ چه چیزی میتواند باشد؟ علت لرزش فرمان ساینا در سرعت بالا چیست؟

به طور کلی در پاسخ به سوال علت لرزش فرمان در سرعت بالا چیست میتوان گفت دلیل لرزش فرمان در سرعت بالا یعنی بیشتر از 80 ایراد در بلبرینگ های ماشین میباشد. معمولا بلبرینگ ها در سرعت های پایین صدای کمی دارند ولی اگر ایرادی داشته باشند در سرعت بالا این ایراد با صدای ناهنجار مشخص میشود.

اگر از این مورد به عنوان علت لرزش فرمان در سرعت 100 به بالا مطمئن شدید میتوانید با مراجعه به یک تعمیرگاه معتبر ایراد را برطرف کنید. شما می بایست علت لرزش فرمان درسرعت ۱۰۰ به بالا را این مورد را بررسی کنید و اگر ایراد در این بخش نبود میتوانید بالانس چرخ ها، تعادل میله های خودرو، شلی و سفت بودن پیچ های فرمان و میل فرمان را بررسی کنید.

اگر شما هم این سوال ذهنتان را درگیر کرده که چرا فرمان هنگام چرخاندن صدا می‌دهد، در مقاله علت صدای فرمان هنگام چرخش می توانید پاسخ سوال خود را دریافت کنید.

دیگر علت لرزش فرمان در سرعت بالا بالانس نبودن چرخ ها و شل شدن پیچ لاستیک ها میباشد. علت لرزش فرمان پراید در سرعت 80 به بالا در بسیاری از موارد میتواند به خاطر فرسایش لاستیک ها و تمام شدن عمر مفید آن ها، ایراد در جلوبندی ماشین، خرابی بلبرینگ های ماشین و ایراد در شاسی خودرو میباشد.

دیگر علت لرزش فرمان ماشین در سرعت بالا ایراد در سیستم تعلیق خودرو میباشد زیرا این سیستم ارتباط تنگاتنگی با فرمان اتومبیل دارد و ایراد در این بخش میتواند به صورت مستقیم باعث علت لرزش فرمان خودرو در سرعت بالا شود.

مورد دیگری که در مشکل لرزش فرمان در سرعت بالا بررسی میشود سیبک فرمان میباشد زیرا گاهی ایراد در این بخش سبب لرزش فرمان در سرعت ۱۰۰ به بالا میشود.

علت لرزش فرمان ماشین در سرعت بالا گاهی میتواند خرابی میل تعادل باشد. میلتعادل میتواند نیرو را میان چرخ ها تقسیم کند و سبب تعادل میان چرخ ها گردد و در صورت فرسایش و خرابی زدن فرمان در سرعت ۱۰۰ به بالا را سبب میشود.

گاهی نیز علت لرزش فرمون در سرعت بالا میتواند خرابی کمک فنر ها باشد. کمک فنر ها در خودرو جز سیستم محسوب میشوند و در دست اندازها و ناهمواری های جاده ای نقش مهمی ایفا میکنند و در صورت فرسایش میتواند لزرش های جاده ای را به فرمان منتقل کند و سبب لرزیدن فرمان در سرعت بالا شود.

گاهی نیز لرزش فرمان ماشین در سرعت بالا خراب شدن میل فرمان میباشد. خرابی این قطعه سبب به هم خوردن تعادل چرخ ها میگردد و عدم تعادل چرخ ها و لرزش فرمون در سرعت بالا را سبب میشود.

مورد بعدی که به عنوان علت لرزیدن فرمان در سرعت بالا و دلایل لرزش فرمان در سرعت بالا مطرح میشود خراب شدن شاسی ها و تنظیم نبودن فرمان خودرو میباشد. در این مورد از دلیل لرزیدن فرمان در سرعت بالا شما باید به صورت دوره سالانه ای اقدام به تنظیم فرمان خودرو کنید. البته دقت داشته باشید که این مورد به عنوان علت لرزش فرمان ماشین در سرعت بالای 120 میتواند مشکلات بزرگتری برای خودرو نیز ایجاد کند.

علت لرزش فرمان در سرعت بالای 100، علت لرزش فرمان پراید در سرعت 100، علت لرزش فرمان کوییک در سرعت بالا، علت لرزش فرمان ساینا در سرعت بالا، علت لرزش فرمان پراید در سرعت 80 به بالا، علت لرزش فرمان تیبا در سرعت بالا، علت لرزش فرمان در سرعت 120، لرزش فرمان در سرعت 140، علت لرزش فرمان در سرعت ۱۰۰ کیلومتر به طور کلی تمام دلایلی میباشد که در این قسمت بیان کردیم.

شما باید برای بررسی علت لرزش فرمان در سرعت 80 تا 100 و علت لرزش فرمان پراید در سرعت بالا بلبرینگ های خودرو را بررسی کنید و در صورتی که در سرعت بالا فرمان خودرو به لرزش میفتد شما باید بالانس بودن چرخ ها را بررسی کنید.

دیگر علت لرزش فرمان در سرعت بالا خرابی سیبک خودرو میباشد. برای فرمان پذیری خودرو ها قطعه سیبک یکی از قطعات مهم به شمار میرود و در صورتی که این قطعه خراب شود فرمان خودرو لرزش پیدا میکند. همچنین دلیل لرزش فرمان در سرعت بالا میتواند به دلیل شل شدن چرخ خودرو و یا خرابی کمک فنر های ماشین باشد.

اگر فرمان اتومبیل شما خراب شده و به دنبال روش های رفع این ایراد هستید یکی از دلایل رایج این ایراد خراب شدن تلسکوپی فرمان میباشد. شما میتوانید در مقاله علت خرابی تسلکوپی فرمان پراید عیب یابی و روش های رفع این مشکل را بیابید.

در صورتی که سوالی در مورد علت فرمان زدن ماشین در سرعت بالا، علت زدن فرمان در سرعت ۱۰۰ و علت لرزش ماشین در سرعت بالای 120 دارید میتوانید در بخش نظرات مطرح کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند.

لرزش فرمان در سرعت ۱۰۰ تا ۱۲۰

در قسمت های قبل لرزش فرمان در سرعت ۹۰ تا ۱۱۰ را بررسی کردیم اما دلیل لرزش فرمان در سرعت ۱۰۰ تا ۱۲۰ میتواند بالانس نبودن چرخ ها باشد. در این زمان بهترین کار برای رفع علت زدن فرمان در سرعت بالا این است که به یک تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید و ایراد چرخ ها را بررسی کرده و سعی در رفع این ایراد کنید.

مورد بعدی که در علت لرزش فرمان در سرعت بالای ۱۰۰ بررسی میشود شل بودن اتصالات لاستیک ها و بالانس نبودن چرخ ها میباشد.

در صورتی که به یکی از مراکز معرفی شده توسط اتوصافکار مراجعه کنید میتوانید خدمات عیب یابی و تعمیرات ماشین تان را با مناسب ترین هزینه و به صورت حرفه ای انجام دهید.

همچنین شما میتوانید تمامی سوالات خود را در مورد دلیل لرزش فرمان در سرعت ۱۲۰ ، علت لرزش فرمان در سرعت ۱۲۰ به بالا و علت کوبیدن فرمان در سرعت بالا را در بخش نظرات مطرح کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند.

علت لرزش فرمان در سرعت 100 به بالا

علت لرزش فرمان در سرعت 100 به بالا میتواند به خاطر بالانس نبودن چرخ ها، محکم نبودن پیچ ها و اتصالات لاستیک ها باشد. گاهی ممکن است لرزش فرمان پراید در سرعت ۱۱۰ به دلیل مشکلات جلوبندی خودرو باشد که در این صورت باید جلوبندی به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد.

دیگر علت لرزش فرمان در سرعت 100 تا 120 و علت زدن فرمان در سرعت بالا ایراد در بلبرینگ ها میباشد. این ایراد به خاطر استفاده از بلبرینگ های بی کیفیت میباشد که طول عمر کوتاهی دارند و در مدت کمی فرسوده میشوند. خرابی بلبرینگ ها در سرعت های پایین معمولا مشهود نیستند و در سرعت های بالا سبب لرزش فرمان خودرو میشوند و دلیل لرزش فرمان در سرعت 140 میگردند.

اگر همچنان سوال چرا فرمان ماشین در سرعت بالا میلرزد در ذهن شما باقی مانده و نتوانستید پاسخ دقیق خود را دریافت کنید میتوانید در بخش نظرات سوال تان را مطرح کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند.

علت لرزش فرمان در سرعت پایین
علت لرزش فرمان در سرعت پایین

علت لرزش فرمان در سرعت پایین

در قسمت قبل پاسخ سوال چرا در سرعت بالا فرمان می لرزد به طور کامل داده شده اما برای کاربران این سوال نیز مطرح میشود که دلیل تکان خوردن فرمان در سرعت پایین چیست. در بررسی ساختار اتومبیل باید به شما بگوییم که چرخ های ماشین به فرمان متصل هستند که از آن فرمان میگیرند و هر دو به بخش برق خودرو متصل میباشند. میتوان گفت ایراد در هر بخش میتواند علت لرزش فرمان در سرعت پایین باشد.

دلایل لرزش فرمان خودرو هیچ ربطی به ماشین های مدرن و قدیمی ندارد و در هر مدل ماشینی این اتفاق ممکن است رخ دهد.

برای آن که اجازه ندهید این ایراد به بخش های اصلی خودرو آسیب وارد نکند لازم است با دلایل اصلی لرزش فرمان خودرو در سرعت کم را بدانید و به سرعت برای رفع این ایرادات اقدام کنید. در انتهای این مقاله متوجه خواهید شد علت لرزش فرمان پراید در سرعت پایین و به طور کلی علت لرزش فرمان همه ماشین ها در سرعت کم چیست.

یکی از مهمترین علت لرزش فرمان در سرعت پایین خمیدگی محور های خودرو میباشد.این خمیدگی سبب میشود ماشین در شروع به حرکت لرزش داشته باشد و این لرزش در عملکرد خودرو ظاهر میشود.

اگر در هنگام حرکت از خودرو صداهای غیرطبیعی به گوشتان می رسد احتمالا یکی از قطعات خودرو دچار ایراد شده که نباید نادیده گرفته شود. برای بررسی دلایل و راه حل مقاله انواع صدای ماشین را مطالعه کنید.

  • تنظیم نبودن لاستیک خودرو

یکی از مهمترین دلایل لرزش فرمان در سرعت کم، تنظیم نبودن لاستیک ها میباشد. شما باید برای پیشگیری از بروز این علت زدن فرمان در سرعت پایین هر چند ماه یکبار برای تنظیم تراز چرخ ها اقدام کنید و لاستیک ها را بررسی کنید تا در حالت تراز قرار داشته باشند.

  • عدم توازن چرخ ها

نامتقارن بودن لاستکی ها از دیگر علت لرزش فرمان در سرعت پایین و زدن فرمان پراید در سرعت پایین میباشد. شما باید هر چند وقت یکبار برای تنظیم تعادل چرخ ها اقدام کنید و مطمئن شوید که باد لاستیک ها میزان است و لاستیک ها با هم تقارن دارند. همچنین برای پیشگیری از این دلیل لرزش فرمان در سرعت پایین باید دقت داشته باشید که سایز لاستیک ها با هم یکسان باشد و تفاوتی بین آن ها وجود نداشته باشد. شما میتوانید با مراجعه به تعمیرگاه های معتبر برای ایجاد توازن چرخ ها و رفع علت لرزش فرمان در سرعت پایین اقدام کنید.

  • خمیدگی لاستیک ها

گاهی ممکن است هدایت ماشین با لرزش فرمان سخت شود و کنترل خودرو از دست شما خارج شود. در این حالت به احتمال زیاد لاستیک های ماشین دچار خمیدگی شده اند و باعث زدن فرمان در سرعت کم شده اند. در این صورت شما باید حتما برای رفع علت لرزش فرمان در سرعت پایین به یک تعمیرگاه مراجعه کنید و برای تعویض چرخ ها اقدام کنید. در مراکز اتوصافکار علت لرزیدن فرمان در سرعت پایین در کوتاهترین زمان رفع میشود و کمترین هزینه از شما دریافت میشود.

استارت خوردن و روشن نشدن ماشین از دردسر هایی است که معمولا وقتی هم خیلی عجله دارید رخ میدهد و میتواند ساعت ها وقت شما را بگیرد و شما را از کار و زندگی بیندازد. ما در مقاله روشن نشدن ماشین، علت استارت خوردن و روشن نشدن ماشین را به طور کامل توضیح داده ایم.

  • صاف شدن لاستیک ها

معمولا در ماشین ها لاستیک هایی که در عقب قرار میگیرند دیرتر از لاستیک های جلو فرسوده میشوند. برای بررسی علت تکان خوردن فرمان در سرعت پایین باید دقت داشته باشید که وضعیت لاستیک ها را مورد بررسی قرار دهید و بررسی کنید لاستیک ها صاف نشده باشند و قبل از صاف شدن و خوردگی لاستیک ها ان ها را تعویض کنید تا جلوی این مورد از دلیل زدن فرمان در سرعت پایین را بگیرید.

  • ایراد در بلبرینگ خودرو

در صورتی که احساس کردید از بلبرینگ خودرو صداهای ناهنجاری شنیده میشود باید این موضوع را بدانید که دلیل لرزش فرمان ماشین در سرعت پایین و علت لگد زدن فرمان پژو خرابی بلبرینگ ها میباشد و باید به تعمیرگاه مراجعه کنید.

  • فشار نامناسب در لاستیک ها

برای هر نوع لاستیک معین میشود که تا چه حد فشار باید در آن اعمال شود تا دچار ترکیدگی نشود. این یک موضوع بدیهی است که لاستیک هایی که ضعیف تر هستند فشار کمتری را میتوانند تحمل کنند و برای لاستیک های قوی تر این میزان فشار بیشتر است.

برای آن که بتوانید فشار های وارد شده به لاستیک های جلو و عقب را به تعادل برساند لازم است که هر چند ماه یکبار لاستیک های جلو و عقب ماشین را با هم تعویض کنید تا علت زدن فرمان پراید و علت لرزش فرمان خودرو در سرعت پایین را از بین ببرید.

یکی از مشکلاتی که بسیاری از رانندگان با آن رو به رو هستند ساییده شدن لاستیک ها و از بین رفتن زود هنگام آن ها میباشد. برای رفع این مشکل و پیشگیری از بروز آن میتوانید مقاله علت لاستیک سایی را مطالعه کنید.

  • ایراد در میله های داخلی و خارجی

یکی از عواملی که تعادل ماشین را حفظ میکند و علت لرزش فرمان در سرعت پایین میباشد وجود میله های داخلی و خارجی در حالت تعادل است. این میله ها چرخ ها را نگه میدارند و در صورتی که در آن ها مشکلی رخ دهد تعادل لاستیک ها به هم میریزد و همین امر باعث لرزش فرمان در سرعت پایین میشود. برای رفع این علت لرزش فرمان ماشین در سرعت پایین و علت لق زدن فرمان سمند باید به تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید تا در سریع ترین زمان بدون وارد شدن آسیب های جبران ناپذیر ایراد رفع گردد.

  • ایراد در سیبک سیستم تعلیق خودرو

یکی از راه هایی که میتوانید متوجه شوید ایراد در سیبک سیستم تعلیق خودرو است یا نه این مورد میباشد که با چرخاندن فرمان خودرو به سمت چپ و راست لزرش فرمان از بین میرود. در این حالت لرزش فرمان ماشین در سرعت پایین را تجربه میکنید که باید برای رفع ایراد در سیبک اقدام کنید.

  • ایراد در فنر تعلیق خودرو

همان طور که میدانید فنر هایی که در سیستم تعلیق خودرو به کار میروند برای به حداقل رساندن ضربات وارده به بخش داخلی ماشین میباشد. در صورتی که در این فنر ها ایرادی رخ دهد ضربات به قسمت داخلی و اتاق خودرو وارد میشود و لرزش در فرمان ماشین حس میشود و علت لرزش ماشین هنگام چرخاندن فرمان میباشد. این مورد از شایع ترین علت لرزش فرمان در سرعت پایین به شمار میرود.

  • ایرادات موتور ماشین

از دیگر دلایل اصلی لرزش فرمان خودرو در سرعت پایین نقص در کارکرد موتور ماشین میباشد. این مشکلات میتواند مربوط به سیستم سوخت خودرو و یا شمع ماشین باشد.

گیربکس خودرو یکی از قطعات بسیار مهمی است که وظیفه مهمی در حرکت خودرو، تنظیم سرعت موتور و همچنین انتقال قدرت موتور به چرخ ها دارد. اگر گیربکس خودرو شما به هر دلیلی خراب شده و به دنبال علت و نحوه رفع آن هستید، پیشنهاد می کنیم مقاله علائم خرابی گیربکس را مطالعه کنید.

  • ایراد در یاتاقان ماشین

یاتاقان ماشین نقش اتصال بدنه و چرخ ها را برعهده دارد وپ همچنین تعادل ماشین را حفظ میکند. این قطعه در ماشین نیز در اثر گذشت زمان دچار فرسایش میشود و همین امر باعث میشود تعادل ماشین در حین حرکت رفته رفته از بین برود. به همین دلیل یکی از مواردی که باید برای علت لرزش فرمان در سرعت پایین مورد بررسی قرار داد یاتاقان ماشین میباشد زیرا اگر این بخش آسیب ببیند میتواند هزینه زیادی روی دست شما بگذارد.

  • نقص در پیشرانه

پیشرانه یا محور محرکه خودرو وظیفه انتقال نیرو از چرخ ها به موتور را به عهده دارند و سبب حرکت خودرو میشوند. در صورت خرابی این قطعه فرمان ماشین به لرزش میفتد.

  • ایجاد ضربه در شاسی ماشین

در صورتیکه شاسی ماشین آسیب دیده باشد سیستم جلوبندی ماشین دچار ایراداتی میشود و همین امر باعث میشود که فرمان ماشین دچار لرزش گردد.

  • عدم تنظیم زاویه فرمان ماشین

در صورتی که پیچ های فرمان شل شده باشند و زایه آن به هم ریخته باشد لرزش در فرمان اتفاق میفتد. در این حالت شما میتوانید با آچارکشی مشکل ایجاد شده را رفع کنید.

  • ایراد در صفحه کلاچ

یکی از راه هایی که میتوانید متوجه علت لرزش فرمان در سرعت پایین شوید ایرادات صفحه کلاچ میباشد یا نه این است که ماشین تکان های ناگهانی دارد و فرمان نیز میلرزد. در این حالت میتوانید برای رفع ایرادات کلاچ اقدام کنید.

علت لرزش فرمان ماشین صفر

از مواردی که رانندگان به دنبال یافتن پاسخ آن هستند علت لرزش فرمان ماشین صفر میباشد. در واقع علت لرزش فرمان ماشین صفر متمایز از علت لرزش فرمان در حالت ایستاده، علت فرمان زدن در سرعت پایین، علت لرزش ماشین در سرعت 40، علت لرزش فرمان در سرعت ۸۰، لرزش فرمان در سرعت 90، زدن فرمان در سرعت ۱۲۰ و دلیل زدن فرمان در سرعت بالا میباشد.

به طور کلی علت لرزش فرمان ماشین صفر و علت لرزش فرمان هنگام دور زدن مونتاژ بی کیفیت قطعات و بهره وری پایین کارخانه های ماشین سازی میباشد.

برای ماشین صفر و نو که هیچ آسیبی ندیده است علت تکان خوردن فرمان ماشین تنها مربوط به بهره وری کارخانه ماشین سازی میباشد و باید برای رفع ایراد به نمایندگی های مجاز خودروسازی مراجعه نمود.

علت لرزیدن فرمان موتور سیکلت
علت لرزیدن فرمان موتور سیکلت

علت لرزیدن فرمان موتور سیکلت

در این مقاله تلاش کردیم علت لرزش فرمان را در ماشین و موتور بررسی کنیم. دلایلی نیز برای لرزش فرمان موتور وجود دارد که آن ها را به شما توضیح خواهیم داد. در صورتیکه لرزش فرمان موتور بیش از حد بود حتما به نزدیک ترین تعمیرگاه مراجعه کنید تا برای شما مشکل ساز نشود.

  • شل شدن مهره ها علت لرزیدن فرمان موتور سیکلت

در خیابان ها ناهمواری و دست انداز های زیادی وجود دارد و همین دست انداز ها به مرور زمان باعث میشوند پیچ و مهره های موتور شل شده و همین امر باعث لرزیدن فرمان موتور شود.

برای آن که از بروز این ایراد پیشگیری کنید باید هر ۶ ماه یکبار برای آچارکشی موتورتان اقدام کنید. همچنین میتوانیداز فنر هایی که در پشت مهر های موتور استفاده میشود کمک بگیرید تا از شل شدن آن ها جلوگیری کند.

  • خرابی کلاچ علت لرزیدن فرمان موتور سیکلت

همان طور که میدانید صفحه کلاچ بعد از مدتی فرسوده میشود و یکی از راه هایی که میتوانید متوجه شوید صفحه کلاچ موتورتان تمام شده است همین لرزش فرمان میباشد. رد این حالت شما باید صفحه کلاچ موتور را تعویض کنید.

  • شکستگی اگزوز علت لرزیدن فرمان موتور سیکلت

وجود دست اندازها و ناهمواری های سطح جاده ها باعث میشود اگزوز موتور بشکند و یا اجزای داخلی اگزوز دچار شکستگی شده و در اگزوز معلق شود. در صورتی که متوجه شدید در زمان گاز دادن با موتور لرزش افزایش پیدا میکند میتوانید این احتمال را بدهید که اگزوز شکسته و همین باعث لزرش فرمان موتور شده است.

  • نبود واشر در اتصالات علت لرزیدن فرمان موتور سیکلت

گاهی ممکن است متوجه شوید لرزش فرمان موتور در محل اتصال انجین به بدنه باشد. در این حالت برای جلوگیری از لرزش فرمان موتور میتوانید از واشر های لاستیکی استفاده کنید.

  • تاب برداشتن لاستیک ها علت لرزیدن فرمان موتور سیکلت

در صورت یکه چرخ های موتور دچار قوس شوند لرزش در فرمان را تجربه خواهید کرد. پس از دیگر مواردی که باید در این زمان مورد بررسی قرار دهید بررسی چرخ های موتور میباشد. همچنین اگر پره های چرخ موتور شل شده و یا بریده شده باشند این اتفاق رخ خواهد داد.

جمع بندی

در این مقاله تمام علل مربوط به علت لرزش فرمان کوییک و دلیل لرزش فرمان خودرو را در سرعت بالا و پایین و درهنگام ترمز و در حالت درجا بررسی کردیم و راهکار های مفیدی برای رفع این ایرادات ارائه دادیم. اگر سوالی دارید میتوانید در بخش نظرات سوال تان را مطرح کنید تا کارشناسان ما در کوتاهترین زمان پاسخ شما را بدهند.

سوالات متداول

دلیل لرزش فرمان خودرو چیست؟

این موضوع دلایل متعددی دارد مانند : تنظیم نبودن لاستیک خودروخمیدگی لاستیک هاعدم تنظیم زاویه فرمان ماشینایراد در بلبرینگ خودرو و … که همه این دلایل به همراه راهکار های جلوگیری از بروز این مشکل در مقاله بررسی شده است.

علت لرزش فرمان موتور چیست؟

خرابی کلاچ ، شکستگی اگزوز، نبود واشر در اتصالات و تاب برداشتن لاستیک ها از علل لرزش فرمان موتور میباشد که در مقاله بررسی شده اند.

مقالات اخیر

گفتگو کنید

8 نظر

  1. مشکل لرزش فرمان تیبا در سرعت بالا برطرف نمیشه مگر کارخونه این ماشین ها رو پس بگیره

  2. سلام من یه کویک صفر دارم ماشین از سرعت ۹۰کیلومتر به بالا فرمون لرزه داره بالانس چرخ کردم و چرخ های عقبم بالانس کردم انداختم جلو ولی بر طرف نشده باید چه کنم

    1. سلام بلبرینگ های رو بررسی کنید و بهتر است از نزدیک خودرو مورد بررسی قرار بگیره که میتونید به یکی از نمایندگی های ما مراجعه کنید

  3. سلام من پراید دارم وباسرعت فقط ۸۰فرمان به شدت می لرزه ضمنا دیسک چرخ جلو کاسه چرخ عقب پلوس توپی جلو بلبرینگ همه نو شرکتی انداختم ولی درست نشود رفتم کاسه چرخ عقب تراشکاری تراش داد بعد دوباره دیسک چرخ جلو هم درجا با دستگاه هم تراش داد ولی هیچ …لطفا منو راهنمای کند سپاس

  4. سلام خسته نباشید
    پراید 111مدل 90 دارم بتازگی بین سرعت 100تا 110 دچار لرزش فرمون میشه و تا حالا هم چندجا بردم واسه بالانس
    هر دو بالانس هم انجام دادم…
    کمی برطرف میشه ولی دوباره بعد یکماه شروع می‌کنه زیاد بشه…
    سرعت ماشین 120برسه اصلا لرزش ندارم…

  5. راهش فقط بالانس روکار هستش
    من فقط با این روش تونستم ارزششو بگیرم خصوصا اگر رینگ اسپرت باشه

  6. تا حالا نزدیک به 10میلیون هزینه کردم برطرف نشده و نخواهد شد خودتون رو اذیت نکنید

  7. عزیز ی کوییک صفر دارم لرزش دارم از صدتا ، ترمز هم میگیرم شدیدا میلرزه ماشین سه هزارتا کاره ، بالانس روکار انجام دادم اما مشکل رفع نشده . کمی هم یدست میکشه . کسی میتونه راهنمایی کنه

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید