پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
علائم خرابی رگلاتور گاز خودرو | هزینه تعمیر رگلاتور گاز خودرو

علائم خرابی رگلاتور گاز خودرو

یکی از قطعات مهم در خودرو که وظیفه کنترل و تنظیم فشار انواع گازهای خودرو را بر عهده دارد، رگلاتور می باشد که در صورتی که این قطعه خراب شود می تواند برای شما مشکلات زیادی به همراه داشته باشد. به همین منظور در این مقاله از اتوصافکار قصد داریم شما را با علائم خرابی رگلاتور گاز آشنا کنیم؛ بنابراین تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

در صورتی که خودرو شما به خدمات صافکاری و نقاشی نیاز دارد و به دنبال بهترین مرکز صافکاری و نقاشی خودرو هستید، مرکز تخصصی اتوصافکار این خدمات را در کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه به شما ارائه می دهد. برای دریافت این خدمات همین حالا بر روی لینک زیر کلیک کنید.

رگلاتور گاز خودرو چیست

همانطور که گفتیم رگلاتور به نوعی قطعه در خودرو گفته می شود که وظیفه کنترل و تنظیم انواع گازهای داخل خودرو را بر عهده دارد. دستگاه های CNG یک نوع دستگاه مخزن گاز می باشد که در داخل خودرو های دوگانه سوز قرار گرفته است و نوعی گاز مخصوص در داخل این مخزن ها وجود دارد.

به عبارتی ساده تر می توان گفت طرز کار رگلاتور گاز خودرو به این گونه است که فشارهای زیادی که از سمت گاز تولید می شود را به فشار پایین تر و قابل مصرف کاهش می دهد چرا که فشاری که در داخل مخزن های CNG استفاده می شود تقریبا 12000 هزار برار فشارهای اجاق گاز در خانه می باشد.

در صورتی که این قطعه به هر دلیلی دچار ایراد یا خرابی شود، باعث بوجود آمدن اختلالاتی در عملکرد خودرو می شود که نباید آن را نادیده بگیرید و در کوتاه ترین زمان برای تعمیر رگولاتور cng و نشانه‌های خرابی آن به یک تعمیرگاه ماشین مراجعه کنید. برای آشنایی با نشانه های خرابی رگلاتور در ادامه با ما همراه باشید.

اگر می خواهید بدانید عمر مفید موتور خودرو چقدر است و برای افزایش طول عمر آن چه اقداماتی باید انجام داد، مقاله طول عمر موتور خودرو چقدر است را مطالعه کنید.

رگلاتور گاز خودرو چیست
رگلاتور گاز خودرو چیست

علائم خرابی رگلاتور گاز خودرو

  • سوخت ناقص

یکی از مهم ترین علائم خرابی رگولاتور ولتاژ مربوط به سوخت ناقص می باشد که در اثر عملکرد بد موتور، شتاب ضعیف و افزایش مصرف سوخت ایجاد می شود. همه این مواردی که گفته شد درنهایت خرابی رگلاتور را به همراه دارد. در صورتی که هر یک از علائم فوق را در خودرو خود مشاهده کردید، بدون اتلاف وقت برای جلوگیری از مشکلات جدی تر به یک تعمیرگاه ماشین مراجعه کنید.

  • سیاه شدن نوک شمع ها

اگر می خواهید بدانید نشانه های خرابی رگلاتور چیست باید در پاسخ بگوییم که سیاه شدن نوک شمع ها یکی دیگر از علائم خرابی رگلاتور گاز خودرو می باشد که نباید نادیده گرفته شود. اگر متوجه چنین علائمی در خودرو خود شدید، باید سیستم سوخت خودرو را بررسی کنید.

  • خارج شدن دود سیاه از اگزوز

معمولا خارج شدن دود سیاه رنگ از اگزوز در اثر احتراق بیش از حد موتور می باشد و یکی از علائم و دلایل نشتی رگلاتور گاز خودرو محسوب می شود. دود سیاه رنگ از سوختن بیش از اندازه گاز و سوخت ایجاد می شود که درنهایت از لوله اگزوز خارج می شود. برای بررسی این مشکل در چنین شرایطی از یک متخصص کمک بگیرید.

وجود رنگ های‌ مختلف دود اگزوز نشان دهنده ایرادات فنی در خودرو شماست که نباید آن را نادیده بگیرید. برای بررسی دلایل انواع رنگ های دود خارج شده از اگزوز، به صفحه انواع رنگ دود اگزوز مراجعه کنید.

  • وجود بنزین در شیلنگ خلاء

همانطور که می دانید شیلنگ خلاء مستقیم به رگلاتور وصل است. حال اگر در این شیلنگ بنزین مشکلی وجود داشته باشد، به این معناست که مشکلی وجود دارد.

بهترین راه برای مطمئن شدن، خاموش کردن خودرو و جدا کردن شیلنگ و بررسی آن است. در صورتی که در شیلنگ بنزین وجود داشته باشد، رگلاتور نشتی کرده است. علاوه بر این در چنین شرایطی بیرون چکیدن بنزین از لوله خروجی را در نظر داشته باشید چرا که این مورد یکی دیگر از علائم و دلایل نشتی رگلاتور گاز خودرو می باشد.

علائم خرابی رگلاتور گاز خودرو
علائم خرابی رگلاتور گاز خودرو
  • روشن نشدن موتور

روشن نشدن موتور را می توان بعنوان یکی از رایج ترین علائم خرابی رگولاتوریا تنظیم کننده ولتاژ خودرو دانست. همانطور که اشاره کردیم یکی از وظایف مهم رگلاتور، تامین سوخت مناسب برای راه اندازی موتور می باشد. زمانی که این قطعه خراب شود، احتراق به درستی انجام نمی شود و شما با مشکل روشن نشدن موتور روبرو می شوید. برای بررسی و رفع این مشکل به یک مکانیک متخصص مراجعه کنید.

اگر می خواهید بدانید نحوه هواگیری رگلاتور گاز خودرو یا شستشوی رگلاتور ال پی جی چگونه است، می توانید با مشاورین ما تماس بگیرید تا در این باره شما را راهنمایی کنند.

برای آشنایی کامل با صفر تا صد دلایل و راه های جلوگیری از گیرپاژ یا قفل شدن موتور خودرو، مقاله علت گیرپاژ یا قفل شدن موتور ماشین چیست را از دست ندهید.

  • صداهای اضافی از پمپ سوخت

در حالت عادی پمپ سوخت صدای بسیار معمولی دارد اما زمانی که این سروصداها بیشتر می شود نباید به آن بی توجهی کنید. باید بدانید که صداهای اضافی از پمپ سوخت یکی از دلایل مهم علت سوت کشیدن رگلاتور cng می باشد. زمانی که از پمپ بنزین صدای قژقژ کردن به گوشتان برسد، ممکن است پمپ بنزین خودرو شما از کار افتاده باشد که این سروصداها معمولا به دلیل خرابی رگلاتور ایجاد می شود.

در چنین شرایطی که موتور تحت فشار زیادی است، شتاب گرفتن، بالا رفتن از تپه یا یدک کشیدن باعث می شود که صداهای بیشتری از پمپ بنزین به گوشتان برسد.

مقاله پیشنهادی : برای اطلاع از زمان تعویض پمپ بنزین و نشانه هایی که میتوانید مطمئن شوید پمپ بنزین ماشین خراب است میتوانید مقاله علائم خرابی پمپ بنزین را مطالعه کنید.

علائم خرابی رگلاتور گاز خودرو
علائم خرابی رگلاتور گاز خودرو
  • خارج شدن بنزین از اگزوز

یکی از علائم خرابی رگلاتور فشار سوخت پراید، به دلیل خروج بنزین از اگزوز می باشد. در صورت مشاهده چنین اتفاقی باید به خراب بودن رگلاتور خودرو شک کنید. در صورت وجود نشتی بنزین، احتمالا در کارکرد موتور اختلالی ایجاد شده است. برای اینکه از نشتی رگلاتور مطمئن شوید می توانید تست زیر را انجام دهید.

یکی از ساده ترین روش ها برای تست نشتی رگلاتور خودرو، استفاده از کف می باشد. برای شروع این کار در ابتدا همه قسمت های خروجی و ورودی ها را به کف آغشته کنید. اگر در این شرایط حباب ایجاد شود به این معناست که رگلاتور نشتی دارد.

لاذم به ذکر است رفع نشتی در سیستم های تحت فشار بسیار سخت و خطرناک می باشد و بهتر است ابتدا فشار از سیستم تخلیه شده و در نهایت نشتی برطرف شود. بعد از رفع نشتی باید مجددا تست نشتی انجام دهید و در صورتی که باز هم نشتی مشاهده کردید، با متخصصین ما در این حوزه تماس بگیرید تا بتوانید راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

شنیدن انواع صدای ماشین در هنگام حرکت یکی از اتفاقات رایجی است که هر راننده خودرویی ممکن است آن را تجربه کرده باشد. اگر شما هم با این مشکل روبرو هستید، مقاله انواع صدای خودرو را مطالعه کنید تا دلایل آن را بررسی کنید.

خزش رگلاتور چیست

خزش رگلاتور به حالتی گفته می شود که رگلاتور به طور خودکار نسبت به فشار استانداردی که برای آن تنظیم شده است تغییر کرده و افزایش پیدا می کند که در این حالت اصطلاحا خزش رگلاتور گفته می شود.

یکی از دلایل خزش رگلاتور مربوط به تغییر حالت فنر رگلاتور که ناشی از توقف جریان گاز و انباشته شدن فشار در هسته رگلاتور می باشد. فنر رگلاتور می بایست هنگامی که جریان گاز قطع می شود در موقعیت جدیدی قرار بگیرد تا موجب ایجاد تعادل مجدد، کاهش فشار در داخل هسته رگلاتور و در نتیجه ثبات در فشار خروجی شود.

دلیل دیگر خزش رگلاتور که رایج ترین دلیل آن نیز می باشد، وجود یک جسم خارجی در فاصله سوپاپ ورودی به هسته رگلاتور و نشیمنگاه می باشد. این امر یکی شدن فشار ورودی و خروجی را به همراه دارد و درنتیجه همه خطوط لوله و تجهیزات بدون هیچ گونه حفاظی در معرض فشار بالا قرار می گیرند.

لرزش خودرو هنگام شتاب گیری یا در شرایط مختلف اتفاقی است که ممکن است برای هر خودرویی رخ دهد. این مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در مقاله دلایل لرزش خودرو چیست می توانید همه این دلایل را بررسی کنید.

رگلاتور گاز خودرو چیست
رگلاتور گاز خودرو چیست

تست خزش رگلاتور چگونه است

برای تست خزش رگلاتور باید ابتدا خروجی رگلاتور با بستن شیر خروجی ایزوله شود و در قدم بعد باید شیر تنظیم رگلاتور در خلاف عقربه ساعت چرخیده شود تا به طور کامل بسته شود.

شیر سیلندر گاز هنگامی که گیج ورودی رگلاتور، فشار سیلندر متصل به آن را نمایش می دهد باید بسته شود. در قدم بعد برای بالا بردن فشار درون رگلاتور و رسیدن آن به 50 درصد گیج خروجی می بایست شیر تنظیم رگلاتور برای بازشدن در جهت عقربه های ساعت چرخانده شود .

به طور مثال اگر گیج خروجی 10 بار باشد فشار تا 5 بار بالا برده می شود. در ادامه مجددا شیر تنظیم را در جهت مخالف عقربه های ساعت جهت بسته شدن می چرخانند اما باید در این مرحله به گیج فشار خروجی توجه شود تا فشار پایین نیاید.

بعد از گذشت 15 دقیقه باید مجددا گیج فشار خروجی بررسی شود و در صورتی که هر گونه تغییری در آن مشاهده شود، نشان دهنده خزش رگلاتور می باشد. در آخر لازم است تا رگلاتور از سیستم جدا شود و رگلاتور جدید جایگزین آن شود.

برای بررسی دلایل و راه های جلوگیری از روشن شدن چراغ روغن خودرو، مطالعه مقاله علت روشن شدن چراغ روغن چیست به شما در این راستا کمک خواهد کرد.

برای اطلاع از چگونگی تست رگلاتور بنزین می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و راهنمایی های مربوطه را دریافت کنید.

قیمت رگلاتور cng

همانطور که می دانید انواع مختلفی از رگلاتور cng در بازار وجود دارد که باتوجه به مدل های مختلف و کارایی متفاوت، قیمت متغیری نیز دارند و با یک سرچ ساده در گوگل می توانید انواع و اقسام آن ها را مشاهده کنید یا به صورت حضوری مراجعه کنید.

قیمت رگلاتور cng در بازار تقریبا از 50.000تومان شورع می شود و بسته به نیاز شما قیمت آن متغیر است. برای خرید این قطعه بهتر است به کیفیت آن توجه کنید و به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید که این قطعه را با گارانتی و ضمانت به شما ارائه دهند.

قیمت رگلاتور cng
قیمت رگلاتور cng

خرابی دیافراگم رگلاتور گاز

یکی از خدماتی که می توانید در بسیاری از تعمیرگاه های معتبر مانند اتوصافکار از آن بهره مند شوید، تعمیر خرابی دیافراگم رگلاتور گاز می باشد. اگر در رگلاتور گاز خودرو خود ایراداتی مشاهده کنید باید آن را نزد یک مکانیک ببرید تا علت خرابی را تشخیص دهد و به رفع آن بپردازد.

اگر این قطعه را از مراکز و فروشگاه های معتبر خریداری کرده باشید معمولا گارانتی دارند و شما می توانید با مشاهده کوچکترین مشکل بعد از خریداری به نمایندگی ها برای تعویض آن مراجعه کنید. در صورت خرابی معمولا این قطعه بعد از بررسی در صورت نیاز توسط کارشناسان تعمیر شده یا در نهایت تعویض می شود.

تعمیر دیافراگم رگلاتور با توجه به نوع دیافراگم گاز و مشکل دیافراگم رگلاتور متفاوت است. در صورتی که تعمیر دیافراگم رگلاتور به دلیل عدم استفاده درست از رگلاتور گاز بوجود آمده باشد، با توجه به نوع و شدت آسیب معمولا حین تعمیر دیافراگم رگلاتور نیاز به تعویض دیافراگم پیدا می کند.

جمع بندی

رگلاتور گاز یکی دیگر از قطعات مهم در خودرو می باشد که در صورت خرابی می تواند عملکرد صحیح خودرو شما را با مشکل مواجه کند. در این مقاله سعی کرده ایم لیست کاملی از علائم خرابی رگلاتور گاز خودرو را در اختیار شما قرار دهیم و همچنین هزینه تعمیر رگلاتور گاز خودرو را توضیح دهیم.

سوالات متداول

رگلاتور گاز خودرو چیست؟

رگلاتور گاز نوعی قطعه است که وظیفه مهم کنترل و تنظیم انواع گازهای داخل خودرو را بر عهده دارد که در صورت خرابی باید هر چه سریع تر نشانه های خرابی رگلاتور بررسی و برطرف شود.

علائم خرابی رگلاتور گاز خودرو چیست؟

دلایل مختلفی می تواند در خراب شدن رگلاتور گاز خودرو دخالت داشته باشد که همه دلایل را در این مقاله مورد بررسی قرار داده ایم اما مواردی از جمله سوخت ناقص، خارج شدن دود سیاه از اگزوز، صداهای اضافی از پمپ سوخت، وجود بنزین در شیلنگ خلاء و… نمونه هایی از نشانه های خرابی رگلاتور می باشند.

قیمت رگلاتور cng چیست؟

همانطور که گفتیم قیمت این قطعه با توجه به مدل و کارایی آن متفاوت است و معمولا قیمت آن در بازار از 50.000 تومان شروع می شود و با توجه به نیاز شما متغیر است.

مقالات اخیر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید