پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
علائم خرابی سنسور اکسیژن | حذف سنسور اکسیژن | خرابی سنسور اکسیژن پراید،تیبا،206

علائم خرابی سنسور اکسیژن

سنسور های مختلفی در خودرو ها تعبیه شده است که وظایف مختلفی را به عهده دارند. یکی از سنسور های مهم خودرو ها سنسور اکسیژن میباشد که در صورت خرابی میتواند آسیب های زیادی به خودرو وارد کند. در این مقاله میخواهیم شما را با علائم خرابی سنسور اکسیژن آشنا کنیم تا در سریع ترین زمان متوجه خرابی این سنسور شوید و با رعایت نکاتی از خرابی آن جلوگیری کنید.

در صورتی که سنسور اکسیژن خودرو شما خراب شده است میتوانید با مراجعه به صفحه تعمیرگاه ماشین لیستی از تعمیرگاه های معتبر در سراسر کشور را بیابید و با اطمینان به نزدیک ترین تعمیرگاه معتبر مراجعه کرده و با مناسب ترین هزینه ایرادات خودرو خود را رفع کنید.

سنسور اکسیژن چیست
سنسور اکسیژن چیست

سنسور اکسیژن چیست

اولین سوالی که در بررسی جامع تمامی علائم خرابی سنسور اکسیژن خودرو در ذهن شکل میگیرد این است که سنسور اکسیژن چیست و چه کاربردی دارد.

در پاسخ به سوال سنسور اکسیژن چیست و چه کاری انجام می‌دهد میتوان گفت یکی از سنسور های اصلی خودرو ها سنسور اکسیژن میباشد که میتواند میزان تناسب اکسیژن موجود در مایع یا گاز را اندازه گیری کند.

سنسور اکسیژن خودرو میتواند مقدار اندازه گیری شده اکسیزن موجود در ماده مورد نظر را به کامپیوتر ماشین ارسال کند تا کامپیوتر خودرو از میزان اکسیژن سوخته نشده در گاز خروجی عملکرد مناسب موتور خودرو را بسنجد.

سنسور اکسیژن میتواند میزان آلاینده های موجود در خودرو شما را کنترل نماید و در صورتی که میزان آلاینده ها زیاد بود میتواند به شما در مورد آن هشداری ارسال کند.

در صورتی که سنسور اکسیژن خراب شده باشد همین خرابی سنسور اکسیژن میتواند سبب شود که تناسب درست سوخت به هوا به درستی اندازه گیری و اعلام نشود و مصرف سوخت بیشتر شود و میزان آلایندگی نیز افزایش پیدا کند و به قطعات مهم خودرو آسیب وارد شود.

علت مصرف سوخت بیشتر در زمان خرابی سنسور اکسیژن خودرو این است که تناسبی بین میزان سوخت پاشش شده در موتور خودرو و میزان اکسیژنی که به موتور وارد میشود وجود ندارد و احتراق به صورت ناقص انجام میشود و همین امر سبب میشود علاوه بر افزایش مصرف سوخت میزان عملکرد موتور کاهش پیدا کند و میزان آلایندگی های خودرو نیز با افزایش همراه باشند.

در صورتی که سنسور اکسیژن خودرو شما در زمان مناسب تعویض گردد میتواند تا 40% به مصرف صحیح و مناسب سوخت منجر شود وبرای شما صرفه اقتصادی داشته باشد.

یکی از شایع ترین علائم خرابی سنسور اکسیژن این است که خودرو شما مصرف سوخت بالایی داشته باشد و میزان آلایندگی آن در تست آلایندگی زیاد باشد.

یکی از خدمات اصلی که در مجموعه اتوصافکار ارائه میشود معرفی مراکز صافکاری و نقاشی معتبر در سراسر ایران است. شما میتوانید با مراجعه به صفحه صافکاری با انتخاب منطقه مورد نظر خود لیست بهترین مراکز صافکاری نقاشی معتبر را با تضمین کیفیت بیابید.

علائم خرابی سنسور اکسیژن
علائم خرابی سنسور اکسیژن

علائم خرابی سنسور اکسیژن

یکی از راه هایی که میتوانید در زمان مناسب اقدام به تعمیر و تعویض سنسور اکسیژن کنید و از آسیب رسیدن به سایر قطعات و کاهش عملکرد موتور خودرو پیشگیری کنید توجه به علائم خرابی سنسور اکسیژن میباشد.

اگر نمیدانید علائم خرابی سنسور اکسیژن چیست و به دنبال نشانه های خرابی سنسور اکسیژن هستید در این بخش میخواهیم شما را با انواع علایم خرابی سنسور اکسیژن به صورت مجزا آشنا کنیم.

در صورت مشاهده هر علامت خرابی سنسور اکسیژن خودرو راهکار های گفته شده در این مقاله را پیش بگیرید و در صورت نیاز به سرعت به تعمیرگاه مراجعه کنید تا قبل از آن که ایرادی متوجه خودرو شما شود و عملکرد موتور خودرو افت پیدا کند ایراد رفع گردد.

روشن شدن چراغ چک از علائم خرابی سنسور اکسیژن

یکی از علائم رایج خرابی سنسور اکسیژن خودرو روشن شدن چراغ چک خودرو میباشد. به طور کلی روشن شدن چراغ چک میتواند نشانه های مختلفی داشته باشد که یکی از علل روشن شدن این چراغ خرابی سنسور اکسیژن است. در صورتی که چراغ چک خودرو شما چشمک میزند و علت را نمیدانید میتوانید با مراجعه به صفحه چشمک زدن چراغ چک علل روشن شدن چراغ چک در خودرو ها را بیابید و برای رفع مشکلات خودرو تان اقدام کنید.

در واقع روشن شدن چراغ چک میتواند به نشانه این باشد که بخش ایسیو ماشین تشخیص داده است که سنسور یا طعه ای در خودرو خراب است که باید در سریع ترین زمان برای رفع این مشکل اقدام کنید تا آسیبی متوجه سایر قطعات خودرو نشود.

در زمان روشن شدن چراغ چک تعمیرکار ماشین با استفاده از دستگاه دیاگ میتواند مشکل ایجاد شده در خودرو را شناسایی کند زیرا روشن شدن چراغ چک میتواند نشان دهنده بروز مشکل در بخش های مختلف خودرو باشد و باید به صورت دقیق محل ایراد تشخیص داده شود.

افزایش آلایندگی خودرو از علائم خرابی سنسور اکسیژن

سنسور اکسیژن میتواند تناسب میزان اکسیژنی که از موتور ماشین خارج میشود را با مقدار هوا و سوخت موجود در موتور اندازه گیری کند. در صورت خرابی سنسور اکسیژن ماشین این اندازه گیری ها به درستی انجام نمیشود و فرایند احتراق خودرو به سختی انجام میشود.

این فرایند سبب میشود درصد آلایندگی که از موتور خودرو خارج میشود افزایش پیدا کند و این خرابی میتواند حتی تا افزایش 40 درصدی میزان آلایندگی های هوا منجر شود.

افزایش مصرف سوخت از علائم خرابی سنسور اکسیژن

یکی از علائم خرابی سنسور اکسیژن اول زیاد شدن مصرف سوخت خودرو میباشد زیرا در صورت خراب شدن سنسور اکسیژن خودرو میزان هوا و سوخت موجود در موتور و میزان اکسیژن خارج شده از موتور خودرو به درستی اندازه گیری نمیشوند و براساس آمار اشتباه موتور عملکرد کارایی نخواهد داشت و میزان مصرف سوخت افزایش خواهد داشت. در واقع این افزایش مصرف سوخت به دلیل پاشش زیاد سوخت از انژکتور ها به دلیل آمار اندازه گیری اشتباه میباشد.

استشمام بوی بد در زمان روشن شدن ماشین از علائم خرابی سنسور اکسیژن

در زمان خرابی سنسور اکسیژن به دلیل آن که احتراق به درستی انجام نمیشود سوخت درون موتور خودرو به خوبی نمیسوزد. همین امر سبب میشود که مقداری سوخت اضافی در موتور خودرو وجود داشته باشد و زمانی که ماشین را روشن میکنید بوی بدی مانند بوی تخم مرغ گندیده به مشام شما برسد.

در واقع احتراق ناقص در موتور خودرو سبب تولید گاز های مضر میشود که در خارج از خودرو با هوا ترکیب میگردد و بوی تخم مرغ فاسد که حاوی دی اکسید گوگرد است را تولید میکند.

کاهش شتاب و عملکرد موتور خودرو از علائم خرابی سنسور اکسیژن

باتوجه به آن که خرابی سنسور اکسیژن سبب میشود تناسبی بین اکسیژن و سوخت برای ترکیب شدن و احتراق وجود نداشته باشد و مشکلاتی از قبیل افزایش آلایندگی ها و مصرف سوخت اتفاق بیفتد و مقداری سوخت اضافی در موتور خودرو وجود داشته باشد موتور خودرو نمیتواند مانند گذشته عملکرد مناسبی داشته باشد.

در صورت افت عملکرد موتور ماشین شما با ایراداتی همچون افت شتاب نیز رو به رو خواهید شد.

خرابی مبدل کاتالیزوری از علائم خرابی سنسور اکسیژن

یکی از علائم خرابی سنسور اکسیژن دوم خرابی مبدل کاتالیزوری میباشد که این بخش مربوط به سیستم آلایندگی خودرو میباشد. وظیفه مبدل کاتالیزوری سبب میشود که گاز های سمی موجود در اگزوز ماشین افت داشته باشد و زمانی که این قطعه خراب شود میزان آلایندگی خودرو نیز افزایش خواهد داشت.

از نشانه های خرابی مبدل کاتالیزوری میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش قدرت خودرو
  • نشت مایع خنک کننده خودرو
  • ناقص بودن فرایند احتراق
  • ایجاد صدای غیر طبیعی از بخش زیر ماشین
  • روغن سوزی خودرو

خروج دود سیاه از اگزوز از علائم خرابی سنسور اکسیژن بالا

دود سیاه رنگی که از اگزوز خودرو خارج میشود نشان میدهد که سنسور اکسیژن خودرو نتوانسته است اطلاعات صحیحی به بخش کنترل موتور ارائه دهد و میزان آلایندگی های خروجی خودرو افزایش یافته و دود های سیاه رنگ از خودرو خارج میشود که نشان از گاز های گلخانه ای دارد.

در واقع خروج دود سیاه به دلیل تزریق زیاد سوخت به موتور خودرو و هدر رفتن این سوخت در موتور شود با تولید گاز های سیاه رنگ نمایان میشود.

برای آشنایی با نشانه های انواع رنگ دود اگزوز خودرو میتوانید به صفحه انواع رنگ دود اگزوز مراجعه کنید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

ایجاد صدای غیر عادی از موتور از علائم خرابی سنسور اکسیژن

یکی از علائم خرابی سنسور اکسیژن بالا تولید صدای غیر معمول در موتور خودرو میباشد. در واقع به دلیل آن که سنسور اکسیژن خراب شده است ممکن است صدای ضربه، دنگ دنگ و یا صدای تق تق از موتور شنیده شود که هر کدام میتواند نشانه بروز مشکل خاصی باشد.

  • صدای تق تق: شنیدن صدای تق تق نشان میدهد که قطعه کانکتور سنسور اکسیژن خودرو شل شده است.
  • صدای دنگ دنگ : شنیدن این صدا نشان میدهد که میزان ترکیب هوا و سوخت در موتور خودرو بیشتر از حد استاندارد باشد.
  • صدای ضربه : این صدا نشان میدهد ترکیب سوخت و هوا در موتور بیش از حد رقیق است.

ریپ زدن ماشین از علائم خرابی سنسور اکسیژن

ریپ زدن ماشین و گاها خاموش شدن ناگهانی خودرو در زمان استارت زدن میتواند به دلیل خراب شدن سنسور اکسیژن خودرو باشد. در واقع کم شدن قدرت موتور که معمولا با روشن شدن چراغ چک همراه است از علائم خرابی سنسور اکسیژن پایین میباشد که گاهی ممکن است چراغ چک در زمانی که ماشین شروع به حرکت میکند خاموش شود.

در صورتی که ماشین شما ریپ میزند ممکن است علت صرفا خرابی سنسور اکسیژن نباشد. در این زمان شما میتوانید با مراجعه به صفحه علت ریپ زدن ماشین در دور موتور پایین تمامی علل و راهکار های رفع این مشکل را بررسی نمایید.

افزایش دما موتور نشانه خرابی سنسور اکسیژن

دیگر علتی که میتوان در پاسخ به سوال علت خرابی سنسور اکسیژن چیست توضیح داد گرم شدن بیش از حد موتور خودرو میباشد. البته این نشانه رایج خرابی سنسور اکسیژن خودرو نیست و کمتر این مشکل رخ میدهد اما در صورت بروز این نشانه شما باید برای جلوگیری از آسیب رسیدن به موتور خودرو به سرعت به تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید و برای رفع ایراد اقدام نمایید.

گاز نخوردن ماشین نشانه خرابی سنسور اکسیژن

از دیگر علائم خرابی گرمکن سنسور اکسیژن گاز نخوزدن ماشین میباشد که علت این مشکل این است که اطلاعات مصرف سوخت به درستی به واحد ECU ارسال نمیشود. در صورتی که ماشین شما به خوبی گاز نمیخورد برای رفع این ایراد باید سریعا به تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید.

در صورتی که در خودرو علائم خرابی سنسور اکسیژن را به صورت گاز نخوردن مشاهده کردید میتوانید با مراجعه به صفحه علت گاز نخوردن ماشین در دور موتور بالا میتوانید برای رفع این ایراد اقدام کنید.

جوش آوردن موتور از علائم خرابی سنسور اکسیژن

جوش آوردن موتور خودرو از دیگر نشانه های خراب شدن سنسور اکسیژن ماشین میباشد. این مشکل به دلیل بالا رفتن دمای موتور و داغ کردن دائمی آن رخ میدهد. در این زمان باید تعویض و تعمیر سنسور اکسیژن را جدی بگیرید و در سریع ترین زمان اقدام به تعویض این قطعه نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دلایل جوش آوردن ماشین میتوانید از صفحه علت جوش آوردن ماشین دیدن کنید.

افت شتاب خودرو نشانه خرابی سنسور اکسیژن

باتوجه به آنچه گفته شد در حالت کلی خراب شدن سنسور اکسیژن ماشین سبب افت کارایی و عملکرد موتور ماشین میشود و پایین آمدن کارایی موتور ماشین میتواند در شتاب خودرو نیز تاثیر منفی داشته باشد. کاهش شتاب خودرو و توانایی موتور در حرکت سبب ریپ شدن ان در حین حرکت و در شروع حرکت میشود.

در صورتی که شتاب خودرو افت داشته و به دنبال راهکار هایی برای بهبود شتاب خودرو هستید میتوانید با مراجعه به صفحه راه های افزایش شتاب خودرو با راهکار های کاربردی در این حوزه آشنایی پیدا کنید.

حذف سنسور اکسیژن
حذف سنسور اکسیژن

حذف سنسور اکسیژن

حذف سنسور اکسیژن یکی از کارهایی است متاسفانه بعضی از رانندگان انجام میدهند اما معایبی به همراه دارد. با حذف سنسور اکسیژن آلاینده ها وارد هوا شده و مصرف سوخت خودرو افزایش پیدا میکند و مهمتر از همه کارایی موتور خودرو افت خواهد داشت.

پس به طور کلی در پاسخ به سوال حذف سنسور اکسیژن خودرو چه معایبی دارد باید گفت این کار سبب افت کارایی موتور خودرو، افزایش آلاینده های هوا و آسیب به محیط زیست، افزایش مصرف سوخت میشود.

در بسیاری از کشور ها حذف سنسور اکسیژن غیر قانونی است و در صورتی که این مورد تشخیص داده شود فرد خاطی جریمه خواهد شد.

دیگر عوارض حذف سنسور اکیسژن خودرو وارد شدن آسیب و خراب شدن دیگر قطعات داخلی ماشین میباشد. به همین دلیل پیشنهاد میشود این قطعه را حذف و یا غیر فعال نکنید و در صورت خرابی به فکر تعمیر و تعویض آن باشید.

علت خرابی سنسور اکسیژن
علت خرابی سنسور اکسیژن

علت خرابی سنسور اکسیژن

شاید این سوال برای شما ایجاد شده باشد که دلایل خرابی سنسور اکسیژن چیست و یا علت خراب شدن سنسور اکسیژن چیست. در پاسخ به این سوال باید بگوییم سنسور اکسیژن ماشین یکی از قطعات مصرفی خودرو میباشد و دلیلی ندارد که همیشه سالم باقی بماند.

در واقع در اثر گذر زمان این قطعه هم مانند سایر قطعات مصرفی خودرو کارایی خود را از دست میدهد و خراب میشود. شما باید هر چند وقت یکبار برای تعویض این قطعه مصرفی اقدام کنید تا ماشین کارایی خود را از دست ندهد.

علت خرابی سنسور اکسیژن بالا و پایین میتواند موارد زیر باشد:

  • فرسایش سنسور اکسیژن و تمام شدن عمر مفید آن

هر قطعه ای عمر مفیدی دارد که با گذر زمان عمر مفید آن کاسته میشود و فرسایش پیدا میکند. در زمان فرسایش این قطعه باید اقدام به تعویض آن نمایید.

  • کثیف بودن

آلودگی از جمله دلایل خرابی سنسور اکسیژن ماشین میباشد که این آلودگی اغلب در اثر قرار گرفتن روغن و یا مایع خنک کننده در کنار این قطعه ایجاد میشود. در اثر گذر زمان نیز ممکن است رسوباتی روی این سنسور انباشته شود که باعث خراب شدن آن میگردد.

  • حرارت بالا

در صورتی که این سنسور در مجاورت دمای بالای گازهای خروجی قرار داشته باشد عمر مفید آن کم میشود و زودتر خراب میگردد.

  • استفاده از سوخت بی کیفیت

در صورتی که از بنزین بی کیفیت استفاده کنید سرب و گوگرد زیادی تولید میشود و این آلودگی میتواند به سنسور اکسیژن خودرو آسیب وارد کند.

  • ایراد در سایر قطعات

گاهی ممکن است قطعات دیگر خراب شوند و این خرابی به سلامت کارکرد سنسور اکسیژن آسیب وارد کند. برای مثال خرابی واشر منیفولد و نشتی آن میتواند باعث وارد شدن آسیب به سنسور اکسیژن شود.

این علل خرابی سنسور اکسیژن براساس تجربه تعمیرکاران ذکر شده است و آن ها معمولا تشخیص خرابی سنسور اکسیژن با دیاگ را انجام میدهند و یا استفاده از تجهیزات پیشرفته علل بروز این مشکل را متوجه میشوند.

نحوه جلوگیری از خرابی سنسور اکسیژن

برای جلوگیری از خرابی سنسور اکسیژن بهترین کاری که میتوانید انجام دهید این است که هر 6 ماه یکبار خودرو خود را برای سرویس دوره ای به تعمیرگاه معتبر ببرید تا تعمیرکاران متخصص عملکرد و کارایی قطعات مختلف را در خودرو شما بررسی کنند و در صورتی که سنسور اکسیژن خراب و یا در شرف خرابی بود این قطعه را تعمیر و یا تعویض نمایند.

البته دقت داشته باشید که بررسی سایر قطعات کمک میکند که خرابی آن ها روی معیوب شدن این قطعه تاثیر نگذارد پس بهتر است سرویس دوره ای خودروتان را جدی بگیرید.

تعداد سنسور اکسیژن در خودرو

تعداد سنسور اکسیژن در خودرو به نوع و مدل خودرو بستگی دارد و در خودرو های قدیمی تعداد 4 سنسور اکسیژن در خودرو ها تعبیه شده بود.

در خودروهای دارای سنسور اکسیژن شما میتوانید حداقل 1 سنسور اکسیژن در بخش جلوی مبدل کاتالیزوری مشاهده کنید و یک سنسور اکسیژن نیز در هر اگزوز خودرو تعبیه شده است.

علائم خرابی سنسور اکسیژن پراید

علائم خرابی سنسور اکسیژن پراید چیست یکی از درخواست های کاربران میباشد. در واقع میتوان علائم خرابی سنسور اکسیژن پراید ۱۳۱، علائم خرابی سنسور اکسیژن پراید صبا، علائم خرابی سنسور اکسیژن پراید ساژم، علائم خرابی سنسور اکسیژن پایین پراید را در موارد زیر خلاصه نمود.

  • افزایش دمای موتور
  • مصرف سوخت زیاد
  • افزایش آلایندگی خودرو
  • روشن شدن چراغ چک پراید
  • ایجاد صداهای غیر عادی
  • خروج دود سیاه رنگ

این علائم را میتوان به عنوان علائم خرابی سنسور اکسیژن پیکان، نشانه های خرابی سنسور اکسیژن در پراید، علائم خرابی سنسور اکسیژن پراید دوگانه و علائم خرابی سنسور اکسیژن خودرو های مختلف در نظر گرفت.

علائم خرابی سنسور اکسیژن سمند

اگر شما مالک سمند هستید و به دنبال علائم خرابی سنسور اکسیژن سمند هستید باید بگوییم تمام علائم ذکر شده در قسمت بالای مقاله مربوط به علائم خرابی سنسور اکسیژن سمند ef7 نیز میباشد. البته رایج ترین علائم خرابی این قطعه در سمند مربوط به بالا رفتن دمای موتور و جوش آوردن آن میباشد.

همچنین مصرف بیش از حد سوخت از دیگر علائمی است که باید به آن توجه نمود.

این دو نشانه به عنوان علائم رایج و علت خرابی سنسور اکسیژن ام وی ام 315، علائم خرابی سنسور اکسیژن جک s5، علائم خرابی سنسور اکسیژن دنا، علائم خرابی سنسور اکسیژن رانا، علائم خرابی سنسور اکسیژن زانتیا، علائم خرابی سنسور اکسیژن زانتیا 2000، نشانه های خرابی سنسور اکسیژن زانتیا و علائم خرابی سنسور اکسیژن ساینا اس نیز میباشد.

علائم خرابی سنسور اکسیژن پژو 405

در مورد علائم خرابی سنسور اکسیژن پژو 405 میتوان به خرابی مبدل کاتالیزوری این ماشین اشاره کرد. باتوجه به گزارش های ارائه شده از جانب تعمیرکاران و مالکان خودرو 405 دیگر موردی که به عنوان علائم خرابی سنسور اکسیژن پژو ۴۰۵ مطرح میشود روشن شدن چراغ چک میباشد.

دیگر علائمی که در این خودرو مشاهده شده است افزایش محسوس مصرف سوخت میباشد. این خودرو در شرایط خرابی سنسور اکسیژن سوخت زیادی مصرف میکند.

تعمیر سنسور اکسیژن

سنسور اکسیژن یکی از قطعات خودرو میباشد که در صورت خرابی باید به سرعت برای تعمیر و یا تعویض آن اقدام کرد تا کارایی و عملکرد موتور افت پیدا نکند.

تعمیر سنسور اکسیژن ماشین توسط تعمیرکاران مجموعه اتوصافکار با بالاترین کیفیت در سریع ترین زمان در محل مورد نظر شما انجام میشود و شما میتوانید با مناسب ترین هزینه اقدام به رفع ایرادات این سنسور نمایید.

شما میتوانید برای تعمیر سنسور اکسیژن خودرو خود با همکاران ما تماس بگیرید تا در سریع ترین زمان متخصص ترین کارشناسان ما به محل شما اعزام شوند و یا معتبرترین مراکز به شما معرفی گردد تا بدون اتلاف وقت توسط برترین تعمیرکاران ایرادات سنسور اکسیژن رفع گردد.

شستشوی سنسور اکسیژن

شستشوی سنسور اکسیژن یکی از کار هایی است که میتوانید در صورتی که علت خرابی سنسور اکسیژن خودرو کثیفی و آلودگی باشد ایراد را رفع کنید. نحوه شستشو سنسور اکسیژن به صورت مراحل زیر میباشد.

  • از دستکش و عینک برای شروع کار شستشوی سنسور اکسیژن استفاده کنید.
  • ترمز دستی خودرو را بکشید و با جک آن را بالا ببرید.
  • محل قرار گیری سنسور های اکسیژن را پیدا کنید و این قطعه را باز نمایید.
  • سنسور اکسیژن را داخل سطلی پر از بنزین قرار دهید تا همه آلودگیی های داخلی و بیرونی آن رفع گردد.
  • بهتر است سنسور برای 24 ساعت در بنزین بماند تا به طور کامل تمیز گردد.
  • پس از آن که سنسور تمیز شد میتوانید با پارچه نخی آن را تمیز کنید و خشک نمایید و در جای خود قرار دهید.

اگر سوالی در مورد نحوه شستشوی صحیح سنسور اکسیژن دارید میتوانید در بخش نظرات مطرح کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند.

زمان تعویض سنسور اکسیژن

یکی از سوالاتی که کاربران از ما میپرسند زمان تعویض سنسور اکسیژن میباشد. در مورد تعویض سنسور اکسیژن پراید و سایر ماشین ها میتوان گفت این قطعه مانند فیلتر روغن و فیلتر هوا نیاز به تعویض دوره ای در مدت زمان کوتاه ندارد و در صورتی که نقص و خرابی در عملکرد آن مشاهده کردید میتوانید برای تعمیر و تعویض آن اقدام کنید.

تشخیص هر سنسور خراب برای تعویض کمی دشوار میباشد که تعمیرکار با استفاده از دستگاه دیاگ اقدام به شناسایی سنسور خراب میکند.

سنسور هایی که جایگزین سنسور خراب اکسیژن میشوند باید همان مشخصات سنسور قبلی را داشته باشند در غیر این صورت این سنسور نمیتواند کارایی مناسبی داشته باشد.

دقت داشته باشید معمولا زمانی که یک سنسور اکسیژن ماشین خراب میشود دیگر سنسور ها هم عمرشان پایان میابد و شما باید همه سنسور ها را با هم تعویض کنید تا عملکرد مشابهی داشته باشند.

نحوه ارزیابی و تعمیر سنسور اکسیژن

برای ارزیابی و تعمیر سنسور اکسیژن تعمیرکار نیاز به ابزارهایی همچون ولت متر دیجیتالی و پروب پشتی خواهد داشت.

در بررسی سنسور اکسیژن باید سیم های پیرامون آن مورد ارزیابی قرار گیرند و اطمینان حاصل کرد که این سیم ها قطع شدگی و ساییدگی ندارند.

در مرحله بعد ارزیابی و تعمیر سنسور اکسیژن خودرو روشن میشود تا دمای موتور آن به 315 درجه سانتی گراد برسد. در این زمان با لوازمی که اشاره شد سنسور اکسیژن در نواحی مختلف بررسی و چک میشود تا نقصی در عملکرد آن مشاهده نشود.

منبع

مقالات اخیر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید