پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
افزایش شتاب خودرو|14 ترفند طلایی افزایش شتاب ماشین | تقویت موتور خودرو

افزایش شتاب خودرو

رانندگان همیشه به دنبال راهی هستند که بتوانند شتاب خودرو را بیشتر کرده و این سوال که چگونه شتاب خودرو را زیاد کنیم یکی از متداول ترین سوالاتی است که از ما پرسیده میشود. روش های مختلفی برای افزایش شتاب خودرو وجود دارد که در این مقاله میخواهیم صفر تا صد راه‌های افزایش شتاب خودرو را به شما توضیح دهیم.

یکی از خدمات سایت اتوصافکار صافکاری در مناطق مختلف تهران میباشد. شما میتوانید با مراجعه به صفحه زیر از خدمات صافکاری باکیفیت با ارزان ترین قیمت و در نزدیکی منطقه مورد نظرتان استفاده کنید.

روش های افزایش شتاب خودرو

برای پاسخ به سوال چگونه شتاب خودرو را زیاد کنیم باید چند مورد را بررسی کنید تا بتوانید شتاب خودرو را افزایش دهید. با انجام این راه ها میتوانید شتاب ماشین تان را زیاد کرده و از افت شتاب آن جلوگیری کنید.

روش های افزایش شتاب خودرو
روش های افزایش شتاب خودرو

تعویض کاتالیزور خودرو برای تقویت شتاب خودرو

از دلایلی که باعث افت شتاب ماشین میشود خرابی کاتالیزور ماشین میباشد. وظیفه اصلی کاتالیزور در ماشین این است که گاز های خروجی ماشین را تصفیه کند و از خروج گاز های آلوده جلوگیری کند.

این قطعه بعد از مدتی فرسوده میشود و نمیتواند وظیفه خود را به خوبی انجام دهد و همین امر باعث میشود موتور عملکرد خوبی نداشته باشد.

همان طور که میدانید موتور ماشین نقش اصلی را در افزایش شتاب خودرو دارد و اگر موتور عملکرد خوبی نداشته باشد تاثیر مستقیم در افت شتاب ماشین خواهد داشت. شما باید هر چند مدت یک بار برای سرویس و تعمیر کاتالیزور برنامه ریزی کنید و و اقدام به شستشو این قطعه کنید تا بتوانید از افت عملکرد موتور جلوگیری کنید.

پس همان طور که گفته شد کاتالیزور خودرو نقش اساسی در افزایش شتاب ماشین دارد و اگر این قطعه خراب شده باشد باید برای تعویض آن اقدام کنید.

اگر نمیدانید کاتالیزور چیست و چه کاربردی در خودرو دارد میتوانید به صفحه کاتالیزور چیست مراجعه کنید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

تعویض فیلتر روغن موتور و روغن موتور در افزایش شتاب ماشین

یکی دیگر از راه های افزایش شتاب خودرو تعویض فیلتر روغن موتور و تعویض روغن موتور میباشد.

وظیفه اصلی روغن موتور ایجاد یک جریان روان برای حرکت پیتون در سیلندر و مهمتر از آن پایین نگه داشتن دمای موتور ماشین است.

همان طور که میدانید روغن های بی کیفیتی در بازار موجود میباشند که گاها قیمت پایینی هم دارند.

اگر شما از این روغن موتور های بی کیفیت استفاده کنید حرکت سیلندر ها در پیستون به راحتی انجام نمیشود و تولید گرما میکند و مهمتر از همه احتراق سوخت قبل از آن که شمع ها آتش بگیرند اتفاق میفتد و همین امر باعث میشود عملکرد موتور دچار اختلال شود.

یکی از کار هایی که میتوانید برای تقویت شتاب خودرو انجام دهید این است که روغن موتور باکیفیت معتبر خریداری کنید. هرچه روغن موتور کیفیت بهتری داشته باشد.

نکته دیگری که باید در مورد روغن موتور در نظر داشته باشید این است که زمان تعویض آن را به تاخیر نیندازید و در زمان مناسب روغن موتور را تعویض کنید تا اصیت خود را از دست ندهد.

وقتی روغن موتور خاصیت خود را از دست بدهد دیگر حالت روان کنندگی در سیلندر را نخواهد داشت و همین امر باعث میشود موتور ماشین آسیب ببیند و آسیب موتور برابر است با افت شتاب خودرو.

از یگر عواملی که در افزایش شتاب ماشین تاثیر مستقیم دارد فیلتر روغن موتور میباشد. این فیلتر هم باید در زمان مناسب تعویض شود تا عملکرد موتور را مختل نکند و آلاینده ها و مواد اضافی را وارد روند کار موتور ماشین نکند.

از دیگر خدماتی که در اتوصافکار ارائه میشود نقاشی ماشین میباشد. شما میتوانید برای اطلاع از هزینه های نقاشی ماشین به صفحه نرخ اتحادیه نقاشی ماشین مراجعه کنید.

سرویس انژکتور راه افزایش شتاب ماشین

از دیگر راه هایی که در آموزش تقویت موتور خودرو گفته میشود تمیز کردن انژکتور میباشد. انژکتور ناخالصی هایی که در سوخت وجود دارند را جذب میکند و از وارد شدن آلودگی ها و کثیفی ها به داخل سیلندر ها جلوگیری میکند.

وقتی آلودگی ها وارد سیلندر میشوند احتراق بهدرستی انجام نمیشود و همین امر میتواند باعث افت شتاب ماشین شود. بهترین کار این است که هر چند وقت یکبار برای سرویس و شستشو انژکتور ها به تعمیرگاه مراجعه کنید.

مطالعه بیشتر : علت ریپ زدن ماشین

تعویض فیلتر هوا برای افزایش شتاب خودرو

فیلتر هوای ماشین یک قطعه ساده میباشد که میتواند به صورت مستقیم بر راندمان و عملکرد ماشین تاثیر بگذارد.

کار فیلتر هوا این است که اجازه ندهد آلودگی ها و مواد اضافی وارد موتور ماشین شود و اگر این فیلتر کثیف باشد نمیتواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد و همین امر باعث میشود آلاینده ها وارد موتور شده و موتور کارایی خود را از دست دهد.

شما باید تعویض فیلتر هوا را جدی بگیرید و هر چند وقت یک بار به تعمیرگاه مراجعه کنید و اقدام به تعویض آن کنید.

اگر به دنبال بهترین تعمیرگاه معتبر در نزدیکی منطقه خود هستید و میخواهید به تعمیرگاهی مراجعه کنیدکه از خدمات باکیفیت آن اطمینان داشته باشید پیشنهاد ما به شما مراجعه به صفحه تعمیرگاه و مشاهده لیست تعمیرگاه های معتبر در تهران میباشد.

تعویض فیلتر هوا برای افزایش شتاب خودرو
تعویض فیلتر هوا برای افزایش شتاب خودرو

تعویض سیم گاز برای افزایش شتاب خودرو

خب رسیدیم به یکی از مهمترین راه‌های افزایش شتاب خودروکه مربوط به گار مشاین میباشد. تا حالا از خود پرسیدهاید گاز ماشین چه کاری انجام میدهد؟

گاز ماشین متصل به یک سیم میباشد که با ایجاد فشار در پدال گاز این سیم میزان هوای ورودی به سیلندر ها را تنظیم میکند و هرچه شما فشار بیشتری اعمال کنید میزان هوایی که به سیلندر ها وارد میشود افزایش پیدا میکند و همین امر باعث افزایش شتاب خودرو پژو 405 و افزایش شتاب ماشین پراید و هر ماشین دیگری میشود.

گاهی ممکن ایت این سیم در جای خود شل شده باشد در این حالت عملکرد ماشین افت پیدا میکند و ماشین نمیتواند افزایش سرعت و شتاب خوبی در زمان مناسب داشته باشد. به همین دلیل بهترین کار این است که هر چند مدت یک بار برای چک کردن این سیم به تعمیرگاه مراجعه کنید.

تعویض پمپ بنزین برای تقویت شتاب خودرو

وظیفه اصلی پمپ بنزین این است که سوخت را از باک ماشین به سمت انژکتور ها ببرد و در صورتی که پمپ بنزین خراب شده باشد سوخت رسانی به سیلندر ماشین به درستی انجام نمیشود و همین امر باعث میشود شتاب ماشین کاهش پیدا کند.

یکی از راه هایی که میتوانید متوجه شوید پمپ بنزین ماشین تان خراب شده است این است که در سربالایی ها ماشین کم میاورد و شما به عنوان راننده احساس میکنید ماشین تان نمیتواند سربالایی را خیلی راحت و روان طی کند.

در این زمان شما باید برای تعویض پمپ بنزین ماشین تان اقدام کنید.

البته از مواردی که باعث خرابی پمپ بنزین میشود استفاده از بنزین نامرغوب و بی کیفیت است.

برای آن که عملکرد ماشین تان را بهبود بخشید بهترین ار این است که از بنزین مرغوب و با کیفیت استفاده کنید و هر چند وقت یکبار نیز از بنزین سوپر استفاده کنید و برای آن که کیفیت سوخت ماشین تان بهبود پیدا کند نیز میتوانید از اکتان بوستر استفاده کنید.

یکی دیگر از راه هایی که میتوانید برای تقویت شتاب خودرو استفاده کنید این است که صافی بنزین را هر چند وقت یک بار تعویض کنید. این صافی باعث میشود اگر ناخالصی در سوخت وجود داشته باشد وارد موتور و پمپ نشود و اگر در این صافی آلودگی زیادی رسوب کرده باشد نمیتواند وظیفه خود را به خوبی انجام دهد.

مطالعه بیشتر : علت لاستیک سایی چرخ جلو از بیرون

تعویض پمپ بنزین برای تقویت شتاب خودرو
تعویض پمپ بنزین برای تقویت شتاب خودرو

تعویض لاستیک خودرو برای تقویت شتاب

شما میتوانید از لاستیک با سایز های مختلف برای ماشین تان استفاده کنید اما همیشه در مقالات مربوط به سایز لاستیک ها این نکته را به شما گوشزد کرده ایم که هر لاستیکی مناسب ماشین شما نیست.

اگر شما لاستیک مناسبی را برای ماشین تان نصب نکنید شتاب خودرو با تاثیر مستقیم لاستیک ها به خطر میفتد.

معمولا بعضی از جوان ها علاقه دارند از لاستیک های پهن برای ماشین شان استفاده کنند اما این نکته را فراموش میکنند که لاستیک های پهن میتوانند اصطکاک بیشتری با سطح زمین داشته باشند. همین اصطکاک بیشتر به صورت مستقیم میتواند از افزایش شتاب ماشین جلوگیری کند.

بهترین کار در این مورد این است که از لاستیک هایی که استفاده کنید که سایز آن ها برای ماشین تان استاندارد باشد و هر چند مدت یکبار برای بالانس لاستیک ها و تنظیم فرمان اقدام کنید.

به طور کلی میتوان گفت هرچه اصطکاک لاستیک با زمین کمتر باشد شتاب ماشین بیشتر میشود.

هرچه لاستیک قدیمی تر و فرسوده باشد آج های آن بیشتر از بین رفته اند و همین امر باعث اصطکاک بیشتر آن با زمین و افت شتاب ماشین میشود.

به شما پیشنهاد میکنیم برای آن که بهترین سایز لاستیک را خریداری کنید که بهترین کارایی را داشته باشد مقالات زیر را مطالعه کنید:

سرویس استپر موتور برای افزایش شتاب ماشین

میزان هوایی که باید در سیلندر ها موجود باشد توسط استپر موتور بررسی میشود و در صورتی که این قطعه آسیب دیده باشد هوای کافی وارد سیلندر های نمیشود.

وقتی هوای کافی در سیلندر ها وجود نداشته باشد احتراق به درستی انجام نمیشود و همین امر باعث احتراق ناقص و در نهایت افت شتاب ماشین میشود.

با توجه به آنکه استوپر در مسیر سوخت و هوا قرار دارد در مدت زمان کوتاهی دچار رسوب گرفتگی میشود. این رسوبات مانع عبور هوا و سوخت میشوند و همین امر باعث میشود دریچه گاز به خوبی باز و بسته نشود.

وقتی دریچه گاز به خوبی باز و بسته نشود ممکن است خودرو خاموش شود و یا زیاد گاز بخورد. برای آن که جلوی این مشکل را بگیرید نیاز است استوپر را تمیز کنید تا شتاب خودرو افزایش داشته باشد.

تعویض چرخدنده برای زیاد شدن شتاب خودرو

یکی از راه هایی که میتوان شتاب ماشین را بیشتر کرد تعویض چرخنده ها میباشد. همان طور که میدانید در ماشین ها چرخدنده های مختلفی وجود دارد که در بعضی از ماشین ها چرخدنده ها بزرگ هستند و در بعضی دیگر چرخدنده ها کوچک هستند.

یکی از راه هایی که ماشین های مسابقه ای برای افزایش شتاب انجام میدهند این است که چرخدنده ای بزرگ را با چرخدنده های کوچک عوض میکنند.

چرخدنده های بزرگ در ماشین باعث میشوند مایشن سوخت کمتری مصرف کند ولی در مقابل شتاب آن کاهش پیدا میکند.

در مقابل چرخدنده های کوچک هستند که مصرف سوخت را افزایش میدهند و در مقابل شتاب را نیز بیشتر میکنند.

مطالعه بیشتر : صدای تق تق چرخ جلو پراید

تنظیم کنترل کننده دریچه گاز

از دیگر راه های افزایش شتاب خودرو تنظیم کنترل کننده دریچه گاز میباشد. در خودرو های جدید از دریچه گاز های برقی استفاده میشود در حالی که در گذشته از دریچه گاز مکانیکی استفاده میشد. استفاده از دریچه گاز برقی میتواند آلودگی هوا را کاهش دهد اما تاثیر منفی در شتاب خودرو دارد و میتواند به افت آن منجر شود.

شما میتوانید دریچه گاز برقی ماشین تان را با دریچه مکانیکی تعویض کنید و یا به یک تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید تا با تغییر در روند کار دریچه گاز برقی حالتی را ایجاد کند که میزان باز شدن دریچه گاز با میزان فشار وارده بر پدال گاز رابطه خطی داشته باشد. در این حالت میتوان شتاب ماشین را افزایش داد.

تنظیم کنترل کننده دریچه گاز
تنظیم کنترل کننده دریچه گاز

چیپ افزایش شتاب خودرو

امروزه همه به دنبال دستگاه افزایش شتاب خودرو هستند و میخواهند با نصب یک دستگاه در مشاین شان شتاب آن را چندین برابر کنند.

نصب چیپ افزایش دهنده شتاب خودرو که به پورت دیاگ ماشین وصل میشود باعث میشود ماشین عملکرد بهتری داشته باشد و شتاب آن را بیشتر میکند.

وظیفه این چیپ به عنوان دستگاه افزایش شتاب خودرو بررسی کار سنسور های ماشین و روند کار موتور خودرو میباشد و از طریق تجزیه و تحلیل هایی که انجام میدهد میزان سوخت رسانی را تنظیم میکند. همین امر باعث بیشتر شدن شتاب خودرو میشود و از مصرف بیش از اندازه سوخت نیز جلوگیری میکند.

بهینه سازی آیرودینامیک خودرو

یکی از مهمترین مسائلی که تاثیر مستقیم در شتاب ماشین دارد طراحی بدنه میباشد. حتما توجه کرده اید که مشاین های مسابقه ای ظاهری متفاوت با سایر ماشین های کارخانه ای دارند و صاحبان این ماشین ها همیشه به دنبال تغییر در ظاهر و قطعات داخلی این ماشین ها برای بیشتر شدن شتاب و سرعت آن ها دارند.

طراحی بدنه خودرو های اسپرتبا خودروهایی که کارکرد عادی دارند متفاوت است و همین تفاوت هاست که سبب میشود این ماشین ها شتاب بیشتری داشته باشند.

طراحی آیرودینامیک خودرو قطعا هزینه زیادی به همراه خواهد داشت اما در نهایت میتوانید این اطمینان را داشته باشید که هیچ راه دیگری برای افزایش شتاب خودرو نیست که امتحان نکرده باشید.

جمعبندی

در این مقاله تلاش کردیم انواع ترفند طلایی افزایش شتاب ماشین را به شما توضیح دهیم. دقت داشته باشید روش های گفته شده برای افزایش شتاب خودرو پژو 405 ، افزایش شتاب خودرو گازسوز، افزایش شتاب ماشین پراید، راه های افزایش شتاب پژو پارس و به طور کلی افزایش شتاب هر ماشینی کاربردی است و شما میتوانید این روش ها را امتحان کرده و تاثیر مستقیم آن ها را در بیشتر شدن شتاب ماشین تان مشاهده کنید.

مقالات اخیر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید