پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
علت صدای انفجار از اگزوز | علت عطسه زدن و پت پت کردن اگزوز | چگونه صدای اگزوز ماشین را عوض کنیم

علت صدای اگزوز ماشین

علت صدای انفجار از اگزوز چرا اگزوز صدا میده علت عطسه زدن ماشین صدای تق تق از اگزوز علت صدای پت پت اگزوز پراید علت عطسه زدن و پت پت کردن اگزوز

یکی از مشکلاتی که رانندگان با آن رو به رو میشوند شنیدن صدای انفجار از اگزوز میباشد. معمولا صدای عطسه زدن در اگزوز ، صدای انفجار از اگزوز ، پت پت اگزوز و صدای ترقه اگزوز با هم فرق دارند که معمولا این صدا ها بعد از مدت زیادی کار کردن با اتومبیل شنیده میشود.

دراین مقاله میخواهیم علت صدای اگزوز ماشین را در شرایط مختلف با هم بررسی کنیم تا زودتر با راهکار های گفته شده مشکل را برطرف کنید و یا متوجه شوید که علت بروز صدای اگزوز چیست. اگر اگزوز ماشین تان خراب شده میتوانید در صفحه پایین لیستی از بهترین اگزوز سازی های تخصصی در سراسر تهران را مشاهده کنید و نزدیک ترین اگزوز سازی تخصصی را برای رفع مشکل تان انتخاب کنید.

علت صدای انفجار از اگزوز

علت صدای انفجار از اگزوز ماشین میتواند به دلایل زیر باشد. با متوجه شدن علت صدای انفجار از اگزوز خودرو میتوانید سریع تر متوجه مشکل خودرو تان شوید و برای رفع ان اقدام کنید.

در این قسمت تعدادی از رایج ترین دلایل صدای انفجار از اگزوز ماشین را برای شما توضیح خواهیم داد :

علت صدای انفجار از اگزوز

فلوت کردن موتور خودرو

در صورتی مقدار بنزینی که وارد موتور ماشین میشود بیشتر از مقدار استاندارد و معین باشد عملیات جرقه زنی به صورت معمول اتفاق نمیفتد. به این ترتیب تمام حجم بنزین ماشین استفاده نمیشود و همین امر باعث میشود موتور ماشین به صورت خفه کار کند که به این فرآیند فلوت کردن موتور گفته میشود. در این صورت گاز بنزینی که در اگزوز وجود دارد منفجر میشود و مقدار زیادی بنزین در چند ثانیه میسوزد و صدای انفجار از اگزوز خودرو به گوش میرسد.

تعمیرات اگزوز خودرو یکی از مشاغل پرطرفدار و پردرآمد در صنعت خودرو می باشد که مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. اگر برای ورود به حوزه کار تعمیرات اگزوز خودرو به دنبال بهترین آموزشگاه تعمیر اگزوز خودرو فنی حرفه ای ویژه بازار کار هستید، ما به شما دوره آموزش تعمیر اگزوز خودرو اتوصافکار را پیشنهاد می کنیم. 

خراب بودن وایر خودرو

خراب بودن وایر خودرو یکی دیگر از علت صدای انفجار از اگزوز می باشد. وایر ماشین این وظیفه را بر عهده دارد که انفجار بنزین در محفظه احتراق صورت بگیرد و در صورتی که این قطعه خراب باشد انفجار بیرون از محفظه انجام میشود و همین امر سبب صدای انفجار از اگزوز خودرو میشود.

خراب بودن شمع خودرو

از دیگر علت صدای انفجار از اگزوز می توان به خرابی شمع خودرو اشاره کرد. شمع های خودرو عمر مفیدی دارند که اگر عمر آن ها تمام شود و یا خراب شوند باعث میشود احتراق به درستی انجام نشود. به این ترتیب گازی که از احتراق نیمه کامل ایجاد میشود به قطعه اگزوز وارد میشود و صدای ناهنجاری شبیه به منفجر شدن به گوش میرسد.

گاهی امکان دارد که به جای صدای انفجار شما صدای پت پت اگزوز و یا عطسه کردن اگزوز و یا صدای ترقه از اگزوز بشنوید که درقسمت های پایین تر ما دلایل بروز این صداها را نیز با هم بررسی میکنیم. در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

علت عطسه زدن در اگزوز

دلایل مختلفی برای عطسه زدن در اگزوز خودرو وجود دارد که اگر دلیل ان را بدانید میتوانید زودتر برای رفع ایراد اقدام کنید و اجازه ندهید افراد سودجو از ناآگاهی شما سو استفاده کنند و هزینه زیادی برای موارد مختلف از شما نگیرند.

در قسمت پایین تعدادی از رایج ترین علت صدای عطسه زدن در اگزوز خودرو را با هم بررسی میکنیم :

علت عطسه زدن در اگزوز

خرابی وایر ماشین

خرابی وایر ماشین یکی از علت عطسه زدن در اگزوز می باشد. اگر وایر ماشین خراب شده باشد ممکن است فیلتر هوا خودرو پاره شود. در این لحظه شما صدایی شبیه به عطسه کردن را خواهید شنید که اصطلاحا به ان عطسه کردن اگزوز خودرو گفته میشود.

یکی از مهمترین علت دل زدن یا ریپ زدن ماشین عدم وجود بنزین کافی در مخزن است. خالص نبودن و یا کمبود بنزین می تواند خودرو شما را به ریپ زدن بیندازد. اگر می خواهید با دیگر دلایل ریپ زدن خودرو آشنا شوید، مقاله علت ریپ زدن ماشین را مطالعه کنید.

شتاب دادن اشتباه به ماشین

شتاب دادن اشتباه به ماشین یکی از علت عطسه در اگزوز روی بنزین محسوب می شود. در صورتی که برای شتاب دادن به ماشین به صورت اشتباه پدال گاز را فشار دهید و اشتباهی به آن شتاب دهید ایرادی در موتور رخ خواهد داد. در این صورت زمانی که دریچه هوا میخواهد باز شود در قسمت منیفولد جرقه و گاز به صورت همزمان قرار میگیرند وئ همین امر سبب میشود که انفجار در این قسمت صورت بگیرد. در این حالت عطسه کردن اگزوز خودرو اتفاق میفتد.

دستور قسمت کامپیوتر خودرو

در صورتی که قسمت کامپیوتر خودرو یا ECU فرمانی را به کویل ماشین ارسال کند برق به صورت پرقدرت تر به سیلندر ارسال میشود و احتراق به صورت قوی تر انجام میشود. در این حال است که عطسه زدن در اگزوز ماشین رخ میدهد.

جلوگیری از عطسه زدن اگزوز خودرو

راه هایی برای جلوگیری از عطسه زدن اگزوز خودرو وجود دارد که در این قسمت تعدادی از مهمترین دلایل را بررسی میکنیم:

  • سعی کنید حتما موقع شروع حرکت پدال گاز را زیاد فشار ندهید و سرگاز حرکت را آغاز کنید.
  • برای خودروتان از شمع های تک پلاتینه استفاده کنید و فاصله آن را تا فیلر 0.7 تنظیم کنید.
  • فیلری که در خودرو استفاده میشود بهتر است هر 50/000 کیلومتر و شمع سوزنی تک پلاتینه هر 10/000 کیلومتر عوض شود.
  • دقت داشته باشید که شمع کاملا داخل وایر کیپ شده باشد و هیچ فضای اضافی برای شل بودن و لق زدن شمع نباید وجود داشته باشد.

علت صدای ترقه از خودرو

یکی دیگر از مشکلاتی که معمولا در خودرو ها و موتور سیکلت ها به چشم میخورد صدای ترقه از اگزوز میباشد. دلایل مختلفی برای این مشکل وجود دارد اما معمولا علت صدای ترقه از خودرو و موتور سیکلت به دلیل وجود شسوراخ های کوچک در اگزوز میباشد.

گاهی ممکن است که علت صدای ترقه از اگزوز خودرو و موتور سیکلت به خاطر تنظیم نادرست دور آرام موتور باشد. در این صورت هوا کمتر به موتور میرسد.

اگر یکی از شمع های خودرو جرم گرفته باشد و یا به طور کلی از کار افتاده باشد و یا اگر آوانس دلکو از حالت تعادل و میزان بودن خارج شده باشد ممکن است صدای ترقه از اگزوز خودرو به گوش برسد.

شایع ترین علت صدای ترقه از خودرو و موتور کپسیکلت استفاده بیش از حد از آن ها میباشد. همچنین معیوب شدن سوپاپ گاز خودرو سبب انفجار گاز بنزین و ایجاد صدای ترقه میشود.

یکی از مشکلاتی که ممکن است شما هم با آن مواجه شده باشید، وجود دودهای رنگی در اگرور خودرو است که نشان دهنده ایرادات فنی در خودرو شماست. اگر می خواهید بررسی کنید که انواع رنگ دود به چه معناست مقاله انواع رنگ دود اگزوز را مطالعه کنید.

علت صدای ترقه از خودرو

علت صدای پت پت اگزوز

دلایل مختلفی برای صدای پت پت اگزوز خودرو وجود دارد که در این قسمت مهمترین و شایع ترین علت پت پت اگزوز خودرو را با هم بررسی میکنیم.

کثیف بودن سنسور اکسیژن

یکی از علت صدای پت پت اگزوز در حالت درجا کثیف بودن سنسور اکسیژن می باشد. اگر سنسور اکسیژن خودرو کثیف باشد میزان گازهایی که از محفظه احتراق خارج میشوند سنجیده نمیشود و ماشین در زمان درجا کار کردن با صدای پت پت شروع به کار میکند.

کثیف بودن سنسور انژکتور

قبل از ان که بنزین بخواهد در محفظه احرتاق بسوزد انژکتور قرار گرفته که از دهانه کوچک آن بنزین با فشار به محفظه پاشیده میشود. در صورتیکه پاشیده شدن بنزین به صورت متغیر باشد صدای پت پت اگزوز خودرو به گوش میرسد.

عدم تعویض صافی بنزین

در صورتی که صافی بنزین در زمان مناسب عوض نشود صدا های ناهنجار از اگزوز شنیده میشود.

خرابی شمع خودرو

شمع های معیوب خودرو یکی دیگر از علت صدای پت پت اگزوز در حالت درجا می باشد که نباید نادیده گرفته شود. در صورتی که شمع های خودرو عمر مفیدسان تمام شده باشد و یا معیوب باشند صدای پت پت از اگزوز شنیده میشود.

علت پت پت اگزوز 405

علت پت پت کردن اگزوز پژو 405 یا علت ریپ زدن پژو 405 معمولا به خاطر خراب بودن شمع ماشین میباشد. همچنین خراب بودن وایر خودرو نیز از دیگر دلایل شایع این مشکل در پژو 450 است. بهتر است برای رفع این ایرادات به یک متخصص مراجعه کنید تا هم خیلی سریع مشکل اگزوز را برطرف کند و هم هزینه اضافی برای شما نتراشد.

ما در مجموعه اتوصافکار بهترین اگزوز سازی ها را به شما معرفی کرده ایم که میتوانید با خیال راحت به آن ها اعتماد کنید و خودرو خود را به آنها بسپارید. (بیشتر => لیست تعمیرگاه های تهران)

همانطور که در موارد قبل به ان اشاره کردیم از دیگر علت صدای پت پت اگزوز پژو 405 می توان به کثیف بودن سنسور انژکتور اشاره کرد. انژکتور که یکی از قطعات مهم خودرو می باشد در انتهای مسیر سوخت به موتور قرار گرفته که دارای دهانه کوچکی می باشد که بنزین از آن نقطه به دورن محفظه پاشیده می شود. حال اگر هر گونه تغییری در پاشیدن رخ دهد باعث بوجود آمدن صدای پت پت اگزوز خودرو می شود.

علت پت پت اگزوز 206

علت صدای اگزوز ۲۰۶ یا علت پت پت اگزوز 206 معمولا به خاطر شتاب دادن اشتباه به خودرو میباشد. این ماشین چون خیلی سریع شتاب میگیرد باید در هنگام روشن کردن و شروع حرکت کمی بادقت تر عمل کرد.

اگر مشکلی برای اگزوز پژو 206 تان پیش آمده میتوانید برای رفع سریع آن با همکاران ما در اتوصافکار تماس بگیرید. تیم کاری اتوصافکار با سالها تجربه در این زمینه آماده ارائه خدمات به شما می باشد.

از دیگر علت پت پت اگزوز 206 می توان به مواردی از جمله کثیف بودن سنسور اکسیژن، کثیفی سورن انژکتور، عدم صافی بنزین و شمع های معیوب اشاره کرد که نباید نادیده گرفته شوند.

کم کردن صدای اگزوز خودرو

راه های مختلفی برای کم کردن صدای اگزوز خودرو وجود دارد که ما مهترین و کاربردی ترین راهکار ها را به شما توضیح میدهیم.

  • رفع نشتی اگزوز خودرو

مهمترین و اولین کاری که تعمیرکار برای رفع مشکل صدای انفجار از اگزوز خودرو انجام میدهد پیدا کردن محل سوراخ شدگی اگزوز و رفع سوراخ ایجاد شده در اگزوز میباشد. اگر سوراخی که روی اگزوز ایجاد شده کوچک باشد میتوان با استفاده از اپوکسی برای از بین بردن سوراخ کوچک استفاده کرد اما اگر سوراخ ها بزرگ باشد میتوان از تیوب بزرگ سیمان استفاده کرد. دقت داشته باشید که اگر تعداد زیادی سوراخ روی اگزوز وجود داشته باشد بهتر است که اگزوز خودرو به طور کامل تعویض گردد.

  • استفاده از انباره اگزوز یا صدا خفه کن

بهترین کاری که شما میتوانید برای خلاص شدن از صدای انفجار از اگزوز انجام دهید استفاده از صدا خفه کن میباشد.این قطعه باعث میشود که صدای اگزوز به کمترین میزان برسد. باید دقت داشته باشید که صدا خفه کن مناسب با مدل ماشین تان بخرید.

  • نصب سایلنسر اگزوز

سایلنسر قطعه ای است که میتواند محل خروج صدای اگزوز را تنگ تر کند به این ترتیب صدای کمتری از اگزوز خارج میشود. شما میتوانید سایلنسر را متناسب با مدل ماشین تان خریداری کنید.

  • دقت به زمان تعویض اگزوز خودرو

اگزوز هم مانند هر قطعه ای عمر مفیدی داشته و پس از آن که عمر مفید آن تمام شد لازم است برای تعویض آن اقدام کنید تا خودرو شما کارایی خوبی داشته باشد. میانگین طول عمر مفید اگزوز هر خودرو بستگی به شرایط استفاده از آن و نوع رانندگی شما دارد.

کم کردن صدای اگزوز خودرو

چرا هنگام استارت زدن صدای انفجار در کاربراتور شنیده میشود

یکی از پر تکرار ترین سوالاتی که کاربران سایت از ما میپرسیدند این بود که چرا هنگام استارت زدن صدای انفجار در کاربراتور شنیده میشود ؟

دلایل مختلفی برای شنیدن صدای انفجار از کاربراتور خودرو وجود دارد که دلایل را به صورت تیتروار برای شما توضیح میدهیم.

  1. نیم سوز شدن خازن ها
  2. تنظیم وایر ها به صورت اشتباه
  3. تنظیم نبودن سوخت کاربراتور
  4. به هم خوردن تنظیمات تایم موتور
  5. آب بندی نشدن سوپاپ ها

چگونه صدای اگزوز ماشین را عوض کنیم

بعضی های تمایل به عوض کردن صدای اگزوز خودرو دارند. روش هایی برای عوض کردن صدای اگزوز ماشین وجود دارد که در این قسمت میخواهیم تعدادی از راه های افزایش صدای اگزوز خودرو را به شما توضیح دهیم.

استفاده از رزوناتور

رزوناتور قطعه ای است که میتواند صدای اگزوز ماشین را بیشتر کند و به عنوان تشدید کننده صدا مورد استفاده قرار میگیرد. رزوناتور برای هر ماشینی به صورت اختصاصی تولید میشود و این قطعه میتواند صدای اگزوز را اکو کند. باید دقت داشته باشید که برای نصب این قطعه لازم است که مبدل های کاتالیزور کاهش صدای اگزوز را حذف کرد.

سیستم اگزوز مستقیم

با استفاده از سیستم اگزوز مستقیم و سرتاسری صدای اگزوز را تغییر داد.این سیستم از یک لوله مستقیم ساخته شده است و هیچ گونه پیچ و خمی ندارد و گاز را از موتور به اگزوز منتقل میکند. این سیستم کوتاهترین امواج صدا را بلند میکند.

نصب سر اگزوز صدا دار

سر اگزوز صدا دار یکی دیگر از قطعاتی است که مدل های مختلفی دارد و در انواع دارای نور و حرارت در بازار موجود میباشد. باید دقت داشته باشید که برای خرید سر اگزوز صدا دار قطر اگزوز متناسب با قطر سر اگزوز باشد.

اگر نمیدانید کاتالیزور چیست و چه کاربردی در خودرو دارد میتوانید به صفحه کاتالیزور چیست مراجعه کنید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

جمع بندی

یکی از مشکلات رایجی که بسیاری از رانندگان خودرو با آن روبرو هستند، شنیدن صدای انفجار از اگزوز خودرو می باشد که بسیار خطرناکگ است و نباید نادیده گرفته شود. اگر به دنبال راه حلی برای جلوگیری از صدای اگزوز ماشین می باشید، در این مقاله به پت پت اگزوز در حالت درجا، صدای پت پت اگزوز پژو 405، علت صدای انفجار از اگزوز و موارد مربوط به ان پرداخته ایم.

علت عطسه زدن در اگزوز خودرو چست؟

یکی از دلایل عطسه زدن در اگزوز خودرو شتاب دادن اشتباه به ماشین می باشد که در مقاله به طور کامل توضیح دادیم. زمانی که با این شرایط روبرو می شوید بهترین کار مراجعه به یک تعمیرگاه معتبر می باشد که در این زمینه دانش و مهارت کافی را داشته باشد.

علت صدای انفجار از اگزوز چیست؟

یکی از دلایل مهم صدای انفجار خودرو، خرابی وایر خودرو می باشد. از آنجایی که وایر ماشین وظیفه انفجار بنزین در محفظه احتراق را برعهده دارد، وجود هر گونه خرابی در این قطعه باعث می شود انفجار در بیرون از محفظه انجام شده و باعث صدای انفجار از اگزوز شود.

علت صدای پت پت اگزوز در حالت درجا چیست؟

همانطور که در مقاله به طور کامل بررسی کردیم دلایل مختلفی در بوجو آمدن صدای پت پت اگزوز خودرو تاثیر گذارند که از مهم ترین ان ها می توان به مواردی از جمله کثیفی سنسور اکسیژن، کثیفی سنسور انژکتور، عدم تعویض به موقع صافی بنزین و خرابی شمع خودرو اشاره کرد.

مقالات اخیر

گفتگو کنید

3 نظر

  1. سلام ماشین من پراید دوگانه دستیه رو حالت گاز که میره عطسه میزنه دلیلش چیه

  2. باسلام خودروی ۴۰۵ مدل ۱۳۸۴ دارم که مدتی بود پایم را که از روی پدال گاز برمیداشتم صداهای انفجارهای کوچک و بزرگ از اگزوز می‌آمد تا یک هفته پیش که ناگهان صدای انفجاری آمد و دیدم انباری عقب کاملا باز شده خلاصه شمع و وایر و انباری عوض کردم که دوباره امروز انباری عقب ترکید گفتند باطری ضعیف است و در حال کار کرد ماشین برق کامل را به کویل و شمعها نمیرسونده باطری را عوض کردم بنظر شما ارتباطی بین باطری و ترکیدن انباری عقب وجود دارد یا خیر ؟با تشکر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید