پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تفاوت لاستیک پرفکت و استرانگ | کدام برای من مناسب تره | تجزیه و تحلیل

تفاوت لاستیک پرفکت و استرانگ

امیدواریم شما هم جزو کسانی باشید که اهمیت استفاده از تایر مناسب در خودرو را درک کرده اید. تایر ها تنها قسمتی از لاستیک خودرو هستند که با سطح زمین در تماسند و این موضوع موجب می‌شوند که تاثیر بسیار زیادی در کیفیت رانندگی و سواری خودرو داشته باشند.

سایز لاستیک، برند آن، پهنا، فشار باد و … عواملی هستند که موقع خرید لاستیک باید به آن ها توجه ویژه داشته باشید. خیلی افراد معتقدند که استفاده از لاستیک های پهن تر برای خودرو مناسب است و خیلی افراد عقیده دارند که استفاده از سایز فابریکی لاستیک خودرو بهترین انتخاب است. برخی با رانندگی با لاستیک کم فشار راحت تر هستند و برخی لاستیک های پر باد را بیش تر می‌پسندند.

برخی افراد علاقمند به استفاده از لاستیک های ایرانی هستند و برخی دیگر رانندگی با لاستیک های خارجی را ترجیح می‌دهند. در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که:

کدام لاستیک برای من مناسب تره!

استفاده از لاستیک های خارجی، گرچه کیفیت بسیار بالایی به رانندگی و سواری شما می‌دهد اما بهتر است بپذیریم که اکثرا قیمت خرید آن ها ما را منصرف می‌کند. به خصوص هنگام رانندگی با خودرو های ایرانی، استفاده از لاستیک های بسیار گران قیمت خارجی چندان منطقی به نظر نمی‌رسد و می‌توان از لاستیک های فابریکی خود خودرو استفاده کرد.

برند های ایرانی تولید کننده لاستیک زیادی هستند که محصولات آن ها از کیفیت بسیار بالایی برخورداند و می‌توان با آن ها رانندگی کاملا ایمن و لذتبخشی داشت که از جمله آن ها می‌توان به کویر تایر، یزد تایر و لاستیک بارز اشاره کرد.

شرکت های نام برده شده به خصوص در سال های اخیر با تولید تنوع بسیار بالایی از محصولات توانسته اند نظر جمعیت زیادی از رانندگان ایرانی را به خود جلب کرده و رضایت آن ها را به دست بیاورند.

در ادامه این مقاله قصد داریم دو مورد از پر فروش ترین لاستیک های ایرانی یعنی لاستیک های پرفکت و استرانگ را با یک دیگر مقایسه کنیم.

هر دوی این لاستیک ها ساخت شرکت کویر تایر هستند و هر دو مدل را می‌توان برای خودرو های رنو، سمند و یا سیتروئن به کار برد.

گر چه هر دوی این لاستیک ها کیفیت بسیار بالایی دارند اما تفاوت هایی با یکدیگر دارند که ممکن است موجب شود تمایل رانندگان به استفاده از یکی از این مدل ها بیش تر شود.

اگر می خواهید لیستی از قیمت انواع لاستیک ها را داشته باشید تا بتوانید لاستیک های دولتی و آزاد را از نظر قیمت با هم مقایسه کنید، به صفحه تفاوت قیمت لاستیک دولتی و آزاد مراجعه کنید.

لاستیک Strong یا perfect ؟‌

لاستیک Strong یا perfect ؟‌

لاستیک های مدل استرانگ ( strong ) و پرفکت ( perfect ) همان طور که گفته شد تفاوت بنیادی و اساسی با یک دیگر ندارند اما اگر ظاهر آن ها را از نزدیک بررسی کرده باشید متوجه می‌شوید که ابعاد و فرم شیار و آج های این تایر ها با یک دیگر متفاوت است.

اما این تفاوت ها چه تاثیری در عملکرد تایر ها خواهند گذاشت؟

شیار های موجود روی لاستیک های استرانگ، آب و رطوبتی که در سطح جاده وجود دارد و وارد شیار ها می‌شود را بهتر به بیرون هدایت می‌کنند و در نتیجه برای افرادی که در محیط های مرطوب و خیس رانندگی می‌کنند کاربرد بیش تری خواهد داشت.

توصیه می‌کنیم در صورتی که ساکن مناطق شرجی کشور هستید و بین خرید لاستیک های استرانگ و لاستیک های پرفک دچار تردید شده اید حتما سراغ لاستیک های استرانگ بروید چرا که به خاطر مسئله گفته شده، در محیط های بارانی و شرجی و خیس، کنترل پذیری و فرمان پذیری بهتری دارند و امنیت رانندگی شما نیز در مسیر های بارانی بیش تر خواهد بود.

اما در مدل پرفکت، شیار های روی لاستیک عمق کم تری دارند. این موضوع باعث می‌‌شود که در محیط های خشک، چسبندگی این لاستیک ها بسیار بیش تر از لاستیک های استرانگ باشد و به این ترتیب به خصوص در سر پیچ جاده ها بهتر موفق به کنترل خودروی خود خواهید بود.

همچنین این لاستیک ها در جاده های گرم و خشک سر و صدای بسیار کمی تولید می‌کنند و آلودگی صوتی ایجاد نمی‌کنند.

البته لازم به ذکر است که هر دوی این لاستیک ها با شرایط جاده های ایران کاملا سازگار هستند و به طور مثال نمی‌توان گفت که استفاده از لاستیک پرفکت در جاده های خیس فاجعه به بار می‌آورد اما بهتر است با توجه به ویژگی های ساختاری لاستیک ها طبق توصیه داده شده عمل کنید تا رانندگی ایمن تری داشته باشید.

شاید برای شما هم سوال شده باشد :

لاستیک 165 بهتره یا 175

علت ریپ زدن ماشین

اجزای تشکیل دهنده اگزوز پراید

تفاوت رینگ 14 و 15

بهترین کارخانه های لاستیک سازی ایران

تفاوت لاستیک ایرانی و خارجی

تفاوت لاستیک 205 با 185

لاستیک گل ریز یا گل درشت

تفاوت فاق لاستیک 60 با 65

مقالات اخیر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید