پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
مقایسه تیبا، ساینا و کوییک | مزایا و معایب و تفاوت تیبا، ساینا و کوییک

 مقایسه تیبا، ساینا و کوییک

تیبا، سایینا و کوئیک جز خودروهای پرطرفدار و ارتقا یافته پراید هستند که هر سه این خودروها از محصولات شرکت سایپا می باشند. هدف از این مقاله مقایسه تیبا، ساینا و کوییک می باشد که شما عزیزان بتوانید با در نظر گرفتن تمام مزایا و معایب این سه خودرو با آگاهی کامل خودروی مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

اگر قصد خرید خودرو ساینا دارید اما در انتخاب خود مردد هستید و می خواهید در رابطه با معایب این خودرو اطلاعات بیشتری کسب کنید، مقاله ایرادات ساینا را از دست ندهید.

تیبا

تیبا خودروی ارتقا یافته پراید است که در سال ۱۳۸۷ به نام مینیاتور به بازار معرفی شد و پس از مدتی تغییر نام یافت. این خودرو از نظر فنی و طراحی با دیگر خودروهای ساینا و کوییک تفاوت هایی دارد که در ادامه به مقایسه تیبا، ساینا و کوییک می پردازیم.

از نظر فنی، موتور تیبا در اصل همان موتور ۴سیلندر هشت سوپاپ پراید می باشد اما به دلیل تغییراتی در افزایش قدرت موتور می‌توان گفت که موتور تیبا از موتور پراید قوی تر است. 

از نظر طراحی داخلی تیبا تفاوت چندانی با پراید ندارد، کابین تیبا قدیمی شکل بوده، داشبورد آن به صورت منحنی و شیب‌دار می باشد، بالابر شیشه ها هیچ تفاوتی با بالابر پراید ندارد، غربیلک فرمان هم بسیار ساده است و تقریبا می‌توان گفت که ویژگی خاصی به آن اضافه نشده است.

از نظر جلوبندی می‌توان گفت جلوبندی تیبا، تقریبا شبیه خودرو ریو است. ترمز جلوی آن بصورت دیسکی و ترمز عقب هم به صورت کاسه ای شکل است.

مشخصات فنی تیبا

محور محرکدیفرانسیل جلو
گیربکس5 سرعته دستی
پیشرانه1.5 لیتری 4 سیلندر
حجم موتور1497 سی سی
قدرت 87 اسب بخار
میزان مصرف سوخت در هر 100کیلومترخارج شهر(5.6 لیتر) داخل شهر(9 لیتر) و ترکیبی (7.1 لیتر)

مزایا و معایب تیبا

خودروی تیبا هم مانند سایر خودرو ها مزایایی دارد که قوی بودن موتور آن، شباهت سیستم تعلیق و ترمز آن به خودروی ریو، کم بودن استهلاک، مقرون به صرفه بودن نسبت به کارایی از جمله مزایای این خودرو می باشد.

اما هر خودرویی همانقدر که مزایا دارد ممکن است معایبی هم داشته باشد. از جمله معایب تیبا می توان به مواردی از جمله قدیمی بودن طراحی آن، عدم کیفیت اجزای داخلی، عدم عملکرد درست در انتقال قدرت به دلیل بی کیفیت بودن گیربکس ها و … اشاره کرد.

تیبا
تیبا

کوییک

 برای مقایسه تیبا، ساینا و کوییک باید بگوییم که خودرو کوییک جز آن دسته از خودروهای هاچ بک می باشد که تفاوت چندانی با تیبا و ساینا ندارد. از نظر ظاهری تقریبا می توان گفت شبیه خودرو ساینا است با این تفاوت که پنجره جلو آن بزرگ تر از ساینا می باشد. سپر کوئیک به صورت یک تکه قرار گرفته و ورودی هوا روی آن به گونه بهتری طراحی شده است.

در مقایسه کوییک و ساینا باید گفت دو پروژکتور تعبیه شده در دو انتهای سپر جلو قرار گرفته که در کنار آن ها چراغ های روشنایی روز وجود دارد و می توان گفت این مورد یکی از تفاوت های کوییک با ساینا بوده که بسیار مورد توجه مشتریان است. در اصل باید گفت که سپر جلوی کوئیک جز مزایای آن به شمار می رود.

چراغ های پشت که در قسمت عقبی کوییک قرار دارد به صورت دو تکه می باشند، طراحی سپر عقب که در دو طرف آن دو پروژکتور قرار گرفته و با این تغییرات جلوه بهتری به خود گرفته است.

طراحی داخلی کابین های کوییک نسبت به خودروهای تیبا و ساینا کمی متفاوت تر است. داشبورد دو رنگ آن جلوه ای زیباتر به خودرو داده و در کنسول وسط آن یک صفحه نمایش لمسی قرار گرفته است که شامل دوربین دید عقب می‌شود که در بعضی از مدل های‌خودرو ساینا هم این آپشن وجود دارد.

غربیلک فرمان متفاوت کوییک نسبت به ساینا و تیبا را می توان بعنوان یکی از نقاط قوت آن نام برد که روی فرمان دکمه هایی جهت بررسی سیستم صوتی و کروز کنترل قرار گرفته شده است.

اگر بخواهیم از نظر فنی به خودرو کوییک بپردازیم باید بگوییم که این خودرو در مدل های جدید از موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ استفاده شده اما در خودروهای قدیمی تر این آپشن وجود ندارد. حجم موتور کوییک ۱۵۰۳ سی سی، نیروی پیشرانه ۸۷ اسب بخار و نیروی گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر می باشد. سیستم ترمز و تعلیق کوییک با ساینا و تیبا هیچ فرقی ندارد.

مشخصات فنی کوییک

محور محرکدیفرانسیل جلو
گیربکس5 سرعته دستی و اتوماتیک آن CVT است
پیشرانه1.5 لیتری 4 سیلندر
حجم موتور1503 سی سی
قدرت87 اسب بخار
میزان مصرف سوخت در هر 100کیلومترخارج شهر(5.9 تا 6.1 لیتر) داخل شهر(8.6 لیتر) و ترکیبی (7 لیتر)

مزایا و معایب کوییک

خودروی کوییک مانند هر خودروی دیگری شامل مزایایی از جمله غربیلک فرمان متفاوت، موتور ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ، مقرون به صرفه بودن آن نسبت به کارایی می باشد. اما یکی از مهم ترین و قابل توجه ترین معایب خودرو کوییک و سایر خودروهای سایپا عدم کیفیت قطعات آن می باشد.

اگر قصد خرید خودرو دست دوم دارید و برای اطمینان حاصل کردن از سالم بودن خودرو به دنبال معتبرترین سرویس کارشناسی خودرو هستید، می توانید همین حالا به صفحه کارشناسی خودرو مراجعه کنید و درخواست کارشناسی خود را ثبت کنید.

کوییک
کوییک

ساینا

 برای مقایسه تیبا، ساینا و کوییک در اصل خودرو ساینا، فیس لیفت خودرو تیباست که کمی تغییرات ظاهری آن را نسبت به خودرو تیبا و کوییک متفاوت تر کرده است. از نظر ظاهری این خودرو بسیار ساده و چراغ های جلوی آن به صورت مثلثی شکل می باشد و اضافه شدن تعدادی چراغ روشنایی روز یکی از تغییرات ظاهری آن می باشد.

مدل درِ صندوق عقب ساینا در مقایسه با تیبا کمی متفاوت تر و طراحی پشت آن بسیار معمولی است. از نظر طراحی داخلی خودروی ساینا تفاوت چندانی با تیبا ندارد. غربیلک فرمان آن مثل تیبا است و مزیت خاصی به آن اضافه نشده و صندلی ها هم دارای تودوزی نیم چرمی هستند اما در برخی از خودروهای ساینا در مدل های جدیدتر مثل ساینا s آپشن هایی از جمله کروز کنترل و صفحه نمایش لمسی مشاهده می شود.

موتور ساینا از نظر فنی همان موتور تیبا ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ است که تقریبا مشابه هم هستند حجم موتور آن ۱۵۰۳ سی سی می باشد و قدرت پیشرانه آن ۸۷ اسب بخار و نیروی گشتاور تولیدی آن ۱۲۸ نیوتن متر است که تفاوتی با تیبا ندارد.

این خودرو هم دارای دنده دستی و هم اتوماتیک است. اما سیستم جلوبندی آن هیج تفاوتی با تیبا ندارد و سیستم جلوبندی هر دو تقریبا شبیه ریو هستند. با این تفاوت که سیستم ترمز ساینا نسبت به سیستم ترمز تیبا پیشرفته تر است و همینطور ترمز جلوی ساینا از نوع دیسکی و ترمز عقب از نوع کاسه ای می باشد.

مشخصات فنی ساینا

محور محرکدیفرانسیل جلو
گیربکس5 سرعته دستی و اتوماتیک آن CVT است
پیشرانه1.5 لیتری 4 سیلندر
حجم موتور1503 سی سی
قدرت87 اسب بخار
میزان مصرف سوخت در هر 100کیلومترخارج شهر(6.3 لیتر) داخل شهر(10 لیتر) و ترکیبی (7.6 لیتر)

مزایا و معایب ساینا

خودروی ساینا هم مانند دیگر خودروها از مزایایی از جمله جلوه ظاهری زیباتر، کم خرج و کم استهلاک بودن، پیشرفته بودن ترمز، کروز کنترل و صفحه نمایش لمسی برخوردار می باشد که این ویژگی ها نظر بسیاری از مشتریان را به خود جلب می کند.
اما از معایب این خودرو می‌توان به عدم کیفیت فنی و قطعات داخلی آن اشاره کرد و همینطور طراحی ساده و قدیمی این خودرو جز یکی از معایب آن محسوب می شود.

جا نرفتن دنده خودرو یکی از رایج ترین مشکلاتی است که برای رانندگان شهر و جاده پیش می آید. اگر شما هم با مشکل جا نرفتن دنده ماشین و یا بد جا رفتن یا سخت جا رفتن دنده روبرو هستید و به دنبال رفع این مشکل هستید مطالعه مقاله علت جا نرفتن دنده به شما کمک می کند.

ساینا
ساینا

مقایسه کوییک و تیبا

  • مقایسه کوییک و تیبا از نظر طراحی

خودرو تیبا ظاهری بسیار ساده و معمولی دارد به همین جهت ممکن است توجه مشتریان زیادی را به خود جلب نکند‌. در صورتی که طراحی خودرو کوییک و بخصوص چراغ ها و جلوپنجره آن باعث شده جلوه جذاب تر و اسپرت تری به این خودرو بدهد. درحالی که چراغ ها و جلوپنجره خودرو تیبا بسیار ساده است.

یکی دیگر از دلایلی که خودروی کوییک را از تیبا جذاب تر می‌کند، نمای عقب کوییک است که آن را زیبا تر کرده اما در حالت کلی باید بگوییم که خودرو کوییک نسبت به تیبا جذاب تر، جدید تر و گران قیمت تر می باشد‌.

از نظر طراحی داخلی چیزی که خودرو کوییک را از تیبا متمایز کرده، طراحی متفاوت تودری ها می باشد. غربیلک فرمان کوییک نسبت به خودرو تیبا از نظر ظاهری زیباتر و جلوه ای اسپرت دارد اما داشبورد کوییک مانند داشبورد تیبا کاملا ساده و تفاوت چندانی نسبت به تیبا ندارد.

فضای داخلی خودرو کوییک نسبت به تیبا کمی بزرگ تر بوده و فضای راحت تری را برای سرنشینان ایجاد کرده است. 
از طرفی دیگر صندوق عقب تیبا بزرگتر از کوییک می‌باشد. فضای این قسمت در تیبا 367.5 لیتر می باشد در حالی که این فضا در خودرو کوییک 225.6 لیتر است.

  • مقایسه کوییک و تیبا از نظر مشخصات فنی

همانطور که گفتیم خودرو تیبا و کوییک از نظر فنی تفاوت چندانی با هم ندارند و هر دو از یک خانواده هستند. هر دو دارای یک نوع پیشرانه و گیربکس برای تولید و انتقال نیرو به چرخ های جلو هستند. سدان تیبا دارای تقریبا ۱۰۰۰ کیلوگرم وزن می باشد و شتاب صفر تا صد آن ۱۳ ثانیه عنوان شده است‌. اما خودرو کوییک با وزن ۱۰۶۵ کیلوگرم شتابی در همین حدود دارد.

تیبا و کوییک از نظر مصرف سوخت تفاوت زیادی با هم ندارند و تقریبا ۶.۹ تا ۷ برای هر دو عنوان شده است. از نظر سرعت حداکثر سرعت خودرو کوییک ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است در حالی که حداکثر سرعت خودرو تیبا ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است.

یکی دیگر از خدماتی که مجموعه اتوصافکار به شما مشتریان عزیز در سراسر تهران ارائه می دهد، خدمات صافکاری و نقاشی در کوتاه ترین زمان و کمترین هزینه می باشد که توسط افراد مجرب و متخصص انجام می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر و اطلاع از هزینه ها می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

  • مقایسه کوییک و تیبا از نظر امکانات رفاهی

شاید با اطمینان بتوان گفت که بیشترین تفاوت کوییک و تیبا از نظر امکانات رفاهی می باشد و همین موضوع می تواند یکی از دلایل تفاوت قیمیت این دو خودرو باشد.

خودرو کوییک دارای امکاناتی از جمله نمایشگر ۷ اینچی، تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، شیشه برقی بالابر در عقب و جلو، صندلی های تاشو عقب، سیستم هشداردهنده مثل سنسور پارک دنده عقب، هشدار سرقت، هشدار کمربند راننده و… می باشد.

اما خودرو تیبا دارای امکاناتی از جمله تهویه مطبوع دستی، شیشه برقی بالابر در جلو می باشد صندلی های برعکس کوییک ثابت است و برخلاف کوییک سیستم هشدار دهنده ندارد.

  • مقایسه کوییک و تیبا از نظر ایمنی

این دو خودرو از نظر ایمنی تفاوت چندانی با هم نداشته و هر دو تقریبا در یک سطح ایمنی قرار دارند. سیستم ترمز عقب خودرو کوییک و تیبا هر دو به صورت کاسه ای است. هر دو خودرو مجهز به 2 کیسه هوا هم برای راننده و هم برای سرنشین خودرو می باشد.

خودرو تیبا دارای سیستم ترمز ABS اما کویین دارای سیستم ترمز ABS و EBD می باشند. همچنین هر دو خودرو از نظر تجهیزات مجهز به سیستم ضد سرقت ایموبلایزر هستند اما خوروی کوییک علاوه براین دارای سیستم هشدار سرقت با بوق خودرو نیز می باشد.

مقایسه کوییک و تیبا
مقایسه کوییک و تیبا

مقایسه تیبا با ساینا

  • مقایسه تیبا با ساینا از نظر طراحی

از نظر طراحی ظاهری خودرو تیبا دارای چراغ ها و جلوپنجره بسیار ساده و معمولی است که این باعث شده از جذابیت این خودرو کم شود. اما برعکس ظاهر خودرو ساینا جذاب تر و عام پسندتر می باشد و همانطور که گفتیم خودرو ساینا فیس لیفت خودرو تیباست که کمی تغییرات ظاهری آن را نسبت به خودرو تیبا و کوییک متفاوت تر کرده است.

نمای پشت ماشین تیبا کاملا قدیمی و ساده است در حالی که نمای پشت ساینا باعث شده این خودرو جلوه جذاب تر و اسپرت تری داشته باشد. فضای کابین های تیبا و ساینا تقریبا یکسان است با این تفاوت که وجود پنل تهویه دیجیتال با دکمه های جدید و غربیلک فرمان جدید در خودرو ساینا باعث شده فضای کابین این خودرو کمی جذاب تر بنظر برسد. 

اندازه فضای کابین هر دو خودرو تقریبا هم اندازه است و امکان حضور ۴ تا ۵ سر نشین بزرگسال را فراهم می کند. ایجاد تغییراتی در طراحی تودروی ساینا باعث شده این خودرو جلوه به روزتری داشته باشد اما متاسفانه کیفیت پایین قطعات را در ساخت داشبورد، رودری خودرو و … را می‌توان به وضوح مشاهده کرد.

همانطور که می دانید اورهال به معنای بازسازی کامل خودرو می باشد که این امر باعث می شود ارزشی چند برابر به خودرو شما افزوده شود. اگر قصد اورهال کردن خودرو خود را دارید یا می خواهید درباره مفهوم اورهال و مراحل اورهال خودرو اطلاعات بیشتری کسب کنید، می توانید به صفحه اورهال خودرو مراجعه کنید.

  • مقایسه تیبا با ساینا از نظر فنی

این دو خودرو از نظر فنی کارایی تقریبا یکسانی دارند زیرا که هر دو این خودروها دارای پیشرانه چهارسیلندر تنفس طبیعی ارتقا یافته یعنی همان موتور M۱۵ سایپا هستند.

این پیشرانه معادل ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور تولید می کند که با استفاده از گیربکس ۵ سرعته دستی، به سمت چرخ های جلو انتقال داده می شود. شتاب صفر تا صد این دو خودرو به ترتیب حدودا ۱۳ و ۱۲.۸ ثانیه عنوان شده است‌.

  • مقایسه تیبا با ساینا از نظر امکانات رفاهی

از آنجایی که می دانید این دو خودرو در قیمت های نسبتا پایین در بازار ارائه می شود بنابراین نباید توقع امکانات رفاهی زیادی از آن ها داشت. اما در حالت کلی بخواهیم بگوییم خودرو تیپا و ساینا به دو تیپ معمولی و آپشنال دسته بندی می‌شوند که تیپ آپشتال آن ها از امکانات بیشتری برخوردار است.

خودرو ساینا از امکاناتی از جمله صفحه نمایش mdf، آینه جانبی برقی، سیستم صوتی مولتی مدیا تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، سنسور پارک دنده عقب و …برخوردار است. اما خودرو تیبا دارای امکاناتی از جمله آینه جانبی دستی یا برقی سفارشی، سیستم صوتی رادیو پخش USB، مولتی مدیا سفارشی، تهویه مطبوع دستی، سنسور پارک دنده عقب سفارشی و… می باشد.

  • مقایسه تیبا با ساینا از نظر ایمنی

این دو خودرو از نظر ایمنی تفاوت چندانی با هم ندارد و هر دو تقریبا در یک سطح ایمنی قرار دارند. سیستم ترمز خودرو ساینا،EBD و ABS است اما خودروی تیبا، ABS می باشد. هر دو خودرو مجهز به کیسه هوا هم برای راننده و هم برای سرنشین می باشند.

تجهیزات ایمنی هر دو خودرو شامل سیستم ضد سرقت، قفل مرکزی، کمربند ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع می باشد با این تفاوت که در خودرو ساینا قفل ایمنی کودک درب ها هم وجود دارد.

انتخاب رنگ ماشین کار آسانی به نظر نمی رسد. اگر قصد خرید خودرو دارید و در انتخاب رنگ به مشکل برخوردید و می خواهید لیستی از هزینه رنگ کامل خودرو داشته باشید به شما پیشنهاد می کنیم به صفحه هزینه رنگ کامل خودرو مراجعه کنید.

مقایسه تیبا با ساینا
مقایسه تیبا با ساینا

مقایسه کوییک و ساینا

  • مقایسه کوییک و ساینا از نظر طراحی

همانطور که می دانید کوییک و تیبا از نظر طراحی تقریبا به هم شبیه هستند اما برخی ویژگی های ظاهری در خودرو کوییک باعث شده این خودرو اسپرت تر بنظر برسد. طراحی شش ضلعی دریچه هواکش خودرو ساینا روی سپر و حالت لبه دار پایین آن باعث می شود که این خودرو جوان پسند باشد.

از طرفی دیگر طرح درپوش موتور، گلگیرها و چراغ های ساینا نسبت به کوییک تفاوت چندانی ندارد. اما نمای عقب کوییک نسبت به ساینا زیباتر و امروزی تر  است.

در حالت کلی می توان گفت تفاوت این دو خودرو از نظر ظاهری چندانی زیاد نیست و هر دو تقریبا در یک سطح قرار دارند‌ اما برخی ویژگی های کوچک مثل غربیلک فرمان و تریم داخلی در خودرو کوییک باعث شده این خودرو در نظر مشتریان نسبت به ساینا جذاب تر بنظر برسد‌.

  • مقایسه کوییک و ساینا از نظر فنی

کوییک و ساینا از نظر فنی تقریبا عملکرد یکسانی باهم دارند. هر دو مجهز به پیشرانه ۴سیلندر خطی M15 هستند، حجم موتور هر دو ۱۵۰۳ سی سی می باشد، حداکثر قدرت آن ها ۸۷ اسب بخار است، حداکثر گشتاور ۱۲۸ نیوتن بر متر است، هر دو مجهز به گیربکس دستی پنج سرعته هستند، ظرفیت باک سوخت هر دو ۴۱ لیتر است.
با این تفاوت که حداکثر سرعت ساینا ۱۷۵کیلونتر برساعت است اما حداکثر سرعت کوییک ۱۶۰کیلکمتر بر ساعت می باشد، شتاب صفر تا صد ساینا ۸/۱۲ ثانیه است در حالی که شتاب صفر تا صد کوییک ۱۳ ثانیه است.

  • مقایسه کوییک و ساینا از نظر امکانات رفاهی

همانطور که گفتیم این دو خودرو در قیمت های نسبتا پایین در بازار ارائه می شود بنابراین نباید توقع امکانات رفاهی زیادی از آن ها داشت. اما در حالت کلی بخواهیم بگوییم خودرو ساینا به دو مدل معمولی و آپشنال دسته بندی می‌شود که تیپ آپشتال آن ها از امکانات بیشتری برخوردار است.

از طرفی دیگر خودروی کوییک به دو مدل دستی و اتوماتیک دسته بندی می شود که مدل اتوماتیک آن از آپشن و امکانات رفاهی بیشتری برخوردار است. خودرو کوییک از امکاناتی از جمله چراغ جلو هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع و چراغ مهشکن جلو و عقب، سیستم صوتی رادیو پخش USB، رینگ فولادی ۱۸۵/۶۰R۱۴، آینه جانبی برقی، تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک و… برخوردار است.

اما خودرو ساینا دارای امکاناتی از جمله چراغ های هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع و چراغ ماشین جلو وعقب، سیستم صوتی مولتی مدیا ، صفحه نمایش MDF، رینگ فولادی یا آلومینیومی ۱۸۵/۶۰R۱۴، تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک و…می باشد.

  • مقایسه کوییک و ساینا از نظر ایمنی

کوییک و ساینا از نظر ایمنی تفاوت چندانی با هم ندارد و هر دو تقریبا در یک سطح ایمنی قرار دارند.
سیستم ترمز هر دو خودرو ساینا و کوییک، EBD و ABS است. هر دو مجهز به کیسه هوا هم برای راننده و هم سرنشین جلو هستند.

تجهیزات ایمنی و حفاظتی هر دو خودرو شامل سیستم ضد سرقت، قفل مرکزی، کمربند ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع می باشد با این تفاوت که خودرو ساینا مجهز به قفل ایمنی کودک درب ها می باشد.

مقایسه کوییک وساینا
مقایسه کوییک وساینا

مقایسه کوییک با تیبا 2

اگر به دنبال بررسی مقایسه کوییک و تیبا 2 از تمام جوانب هستید، در ادامه قصد داریم بیشتر به آن بپردازیم.اگر بخواهیم این دو خودرو را از نظر طراحی مقایسه کنیم باید گفت که یکی از بارزترین شباهت هایی که می‌توانید در هر دو خودرو مشاهده کنید هاچ بک بودن آن هاست. درواقع خودروی تیبا ظاهری بسیار ساده و معمولی دارد و چراغ های ساده آن و جلوپنجره کوچک آن موردپسند بسیاری از افراد نیست.

اما در حالی که خودروی کوییک از طراحی جذاب تری نسبت به تیبا2 برخوردار است و در قسمت جلوی آن چراغ ها و سپر اسپرت آن باعث شده که این خودرو جلوه ای اسپرت به خود بگیرد البته اضافه شدن باربند و زه پلاستیکی گلگیرها باعث شده که این خورد ظاهری جذاب تر از تیبا2 داشته باشد.

  • مقایسه کوئیک و تیبا 2 از نظر فنی

اما از نظر مقایسه کوئیک و تیبا 2 از نظر فنی این دو خودرو باید گفت تقریبا مشخصات فنی شبیه به هم دارند و بیشتر تفاوت های آن ها در ویژگی ظاهری آن ها می باشد. از طرفی دیگر برخی بر این باورند که موتور کوییک قوی تر از تیبا2 است. برای اینکه بتوانید تفاوت خودرو کوییک و تیبا2 را از نظر فنی بهتر مقایسه کنید جدول زیر را مشاهده کنید.

  • مقایسه کوییک و تیبا2 از نظر امکانات رفاهی

در واقع می توان گفت کوییک و تیبا2 از نظر امکانات رفاهی بیشترین تفاوت را با هم دارند چرا که خودرو کوییک آپشن های بیشتری نسبت به خودروی تیبا دارد.

بطور مثال خودروی کوییک آپشن هایی از جمله صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی، رینگ ۱۴ اینچی آلومینیومی، آینه جانبی با تنظیم برقی، تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، ۴ اسپیکر و قابلیت پشتیبانی CD  و USB، شیشه بالابر جلو و عقب و … دارد.

اما در خودروی تیبا2 خبری از نمایشگر لمسی نیست، این خودرو در مقایسه با کوییک دارای امکانات رفاهی از جمله رینگ ۱۳ اینچی آلومینیومی، آینه های جانبی تاشو با قابلیت تنظیم از داخل، سیستم تهویه مطبوع دستی، شیشه بالابر جلو و… دارد.

  • مقایسه کوئیک و تیبا2 از نظر ایمنی

کوئیک و تیبا2 از نظر ایمنی تفاوت چندانی با هم ندارند و یکی از معایب آن ها ضعیف بودن ایمنی آن هاست.
اما همانطور که در جدول زیر مشاهده می‌کنید خودرو کوییک از نظر ایمنی کمی بهتر است.

تجهیزاتکوییکتیبا2
تجهیزات ایمنی و حفاظتیسیستم ضد سرقت ایموبلایزر و
سیستم هشدار سرقت با بوق خودرو
سیستم ضد سرقت ایموبلایزر
کیسه هوامجهز به 2 ایربگ (راننده و سرنشین جلو)کیسه هوا راننده و سرنشین جلو
سیستم ترمزسیستم ترمز ABS و EBD، سیستم کمکی
ترمز BAS، ترمزهای جلو دیسکی و عقب
کاسه ای
ترمزهای عقب کاسه ای، سیستم ترمز ABS

تفاوت گیربکس تیبا و ساینا

شاید در هنگام خرید یکی از سوالاتی که در ذهنتان ایجاد شود که تفاوت گیربکس تیبا و ساینا در چیست؟ همانطور که گفتیم خودرو تیبا و ساینا از نظر فنی چندان تفاوتی ندارند زیرا که هر دو خودروها دارای موتور M15 سایپا هستند و به پیشرانه چهارسیلندر تنفس طبیعی مجهز هستند که این پیشرانه معادل ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور تولید می کند که توسط یک گیربکس ۵ سرعته دستی، به سمت چرخ های جلو هدایت می شود.

گیربکس هر دو نوع خودرو ساینا و تیبا دستی پنج دنده بوده، حجم موتور هر دو ۱۵۰۳ سی سی است، حداکثر قدرت آن ها ۸۷ اسب بخار می باشد و حداکثر گشتاور آن ۱۲۸ می باشد.

اما در مصرف سوخت، شتاب صفر تا صد، حداکثر سرعت باهم تفاوت دارند. مصرف سوخت ساینا، ۷.۰۲ است در حالی که مصرف سوخت تیبا، ۶.۹۵ می باشد. شتاب صفر تا صد ساینا، ۸/۱۲ ثانیه می باشد اما در خودرو تیبا ۱۳ ثانیه است.
حداکثر سرعت ساینا، ۱۷۵km/h است در حالی که در خودرو تیبا ۱۷۰km/h است.

گیربکس خودرو یکی از قطعات بسیار مهمی است که وظیفه مهمی در حرکت خودرو، تنظیم سرعت موتور و همچنین انتقال قدرت موتور به چرخ ها دارد. اگر گیربکس خودرو شما به هر دلیلی خراب شده و به دنبال علت و نحوه رفع آن هستید، پیشنهاد می کنیم مقاله علائم خرابی گیربکس را مطالعه کنید.

مقایسه قیمت کوییک و تیبا

قیمت خودرو کوییک مانند دیگر خودروها با بالا و پایین شدن زیادی همراه بوده است. به خصوص زمانی که قصد خرید خودرو کوییک دست دوم دارید ممکن است با قیمت های باور نکردنی روبرو شوید چرا که عوامل بسیاری از جمله میزان کارکرد و عملکرد، قطعاتی که تعویض شده یا رنگ شده و… در قیمت ماشین تاثیر گذار هستند.

اما قیمت بازار خودرو کوییک از ۱۷۳ میلیون شروع می شود و تا ۳۰۴ میلیون تومان ادامه دارد. اما قیمت روز تیبا بسته به مدل آن، تیبا صندوق دار پلاس 196 میلیون تومان، تیبا مدل صندوق دار sx بنزینی 201 میلیون تومان، صندوق دار sx بنزینی با رینگ فولادی 192 میلیون تومان می باشد.

اگر قصد خرید خودروی کوییک دست دوم دارید بهتر است آن را به یک متخصص نشان دهید و درخواست کارشناسی خودرو کنید تا ایرادات آن را بررسی کنند و قیمت واقعی آن را برای شما مشخص کنند.

اگر به هر دلیلی خودروی شما بطور کامل توسط کارشناسان خودرو بررسی نشود ممکن است عواقب جبران ناپذیری برای شما به همراه نداشته باشد.

جمع بندی

یکی از سوالاتی که در هنگام خرید خودرو تیبا، ساینا یا کوییک در ذهن افراد ایجاد می شود، مقایسه تیبا، ساینا و کوییک؛ چه تفاوت‌هایی بین این سه خودرو وجود دارد؟ می باشد.

به همین منظور ما در این مقاله به مقایسه تیبا، ساینا و کوییک، بررسی مقایسه کوییک و تیبا 2 از تمام جوانب، مقایسه کوئیک و ساینا از نظر طراحی، فنی، مقایسه ساینا و تیبا؛ کدام خودرو ارزان سایپا را بخریم؟ و… پرداختیم تا اینکه شما عزیزان خرید آگاهانه ای داشته باشید.

کوییک و تیبا از نظر طراحی چه تفاوت هایی با هم دارند؟

خودرو تیبا دارای ظاهری بسیار معمولی است که همین امر باعث شده برای بسیاری افراد جذاب بنظر نرسد. اما خودرو کوییک دارای طراحی جذاب تر و دلچسب تری است، بخضوص چراغ ها و جلوپنجره آن باعث شده این خودرو جلوه اسپرت تری داشته باشد. درحالی که چراغ ها و جلوپنجره خودرو تیبا بسیار ساده است.

تیبا با ساینا از نظر امکانات رفاهی چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

امکانات خودرو ساینا شامل، صفحه نمایش mdf، آینه جانبی برقی، سیستم صوتی مولتی مدیا تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، سنسور پارک دنده عقب و … می باشد اما خودرو تیبا دارای امکاناتی از جمله آینه جانبی دستی یا برقی سفارشی، سیستم صوتی رادیو پخش USB، مولتی مدیا سفارشی، تهویه مطبوع دستی، سنسور پارک دنده عقب سفارشی و… است.

کوییک و تیبا2 از نظر امکانات رفاهی چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

از امکانات خودرو کوییک می توان به صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی، رینگ ۱۴ اینچی آلومینیومی، آینه جانبی با تنظیم برقی، تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، ۴ اسپیکر و قابلیت پشتیبانی CD  و USB، شیشه بالابر جلو و عقب و … اشاره کرد.
اما در خودروی تیبا2 خبری از نمایشگر لمسی نیست، این خودرو در مقایسه با کوییک دارای امکانات رفاهی از جمله رینگ ۱۳ اینچی آلومینیومی، آینه های جانبی تاشو با قابلیت تنظیم از داخل، سیستم تهویه مطبوع دستی، شیشه بالابر جلو و… دارد.

مقالات اخیر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید