پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
علت جا نرفتن دنده ماشین |علت جا نرفتن دنده در حالت روشن |جا نرفتن دنده یک و دو پراید

علت جا نرفتن دنده ماشین

از رایج ترین مشکلاتی که برای رانندگان شهر و جاده پیش می آید جا نرفتن دنده ماشین است. تیم اتوصافکار در این مقاله قصد دارد به بررسی علت جا نرفتن دنده ماشین و یا علت جا نرفتن دنده در حالت روشن و علت جا نرفتن دنده یک و دو ماشین پراید و سایر خودرو ها بپردازد.

خواندن این مقاله برای رانندگانی که خودرو پژو 206 و پراید دارد کاملا توصیه می شود.

اگر با راهکار های گفته شده در این مقاله نتوانستید مشکل جا نرفتن دنده ماشین و یا بد جار فتن دنده ماشین را رفع کنید میتوانید برای یافتن بهترین و نزدیک ترین تعمیرگاه تخصصی با کادری مجرب به صفحه تعمیرگاه ماشین مراجعه کنید و لیست تعمیرگاه های نزدیک منطقه مورد نظرتان را پیدا کنید.

علت جا نرفتن دنده ماشین
علت جا نرفتن دنده ماشین

علت جا نرفتن دنده ماشین چیست

علت‌های جا نرفتن دنده ماشین چیست؟ چرا دنده ماشین جا نمیره؟ علت جا نرفتن دنده خودرو و یا سخت جا رفتن آن چیست؟ علت گير كردن دنده ماشين پراید چیست؟ همانطور که گفتیم برای جا نرفتن دنده می توان دلایل متفاوتی ارائه کرد اما در این بخش به دلایل متعددی که گریبان گیر رانندگان می شود می پردازیم.

مهم ترین نکته ای که باید بخاطر داشته باشید این است که در زمان بروز چنین مشکلاتی در خودرو بهترین کار مراجعه به یک تعمیرگاه معتبر است گه در این زمینه تخصص های لازم را داشته باشد؛ چرا که در صورت عدم رسیدگی به موقغ و تعمیر یا تعویض قطعه های خراب خودرو می تواند برای شما مشکل ساز شود و هزینه زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.

با مطالعه ادامه این مطلب می توانید خودتان علت جا نرفتن دنده را تشخیص دهید و دیگر نیازی نداشته باشید که هزینه ای را برای عیب یابی به مکانیک پرداخت کنید.

یکی از خدمات مهمی که در سایت اتوصافکار ارائه میشود صافکاری با جدیدترین تجهیزات و با بهترین قیمت میباشد. شما میتوانید با مراجعه به صفحه زیر لیست بهترین صافکاری های تهران را داشته باشید تا بتوانید بهترین و ارزان قیمت ترین خدمات را دریافت کنید.

پایین آمدن سطح واسکازین گیربکس علت جا نرفتن دنده ماشین

یکی از شایع ترین علت جا نرفتن دنده ، پایین آمدن سطح واسکازین گیربکس است که بسیاری از رانندگان توجهی به آن ندارند و یا حتی از وجود داشتن آن بی خبر هستند.

این مایع سیال می تواند اصلی ترین دلیل جا نرفتن دنده باشد ، در برخی از مواقع امکان دارد که این ماده کم شده باشد و یا نشتی داشته باشد. این می تواند دلیل جدی باشد که سیستم انتقال را دچار مشکل کند.

این ماده در واقع به این دلیل اضافه می گردد تا عملیات روغن کاری به خوبی انجام گردد ، برای اینکه بفهمید علت جا نرفتن دنده خودرو شما به این عامل بستگی دارد کار سختی در پیش ندارید.

از دیگر دلیل جا نرفتن دنده خودرو کیفیت پایین واسکازینی میباشد. بهتر است از بهترین نوع واسکازینی برای امور خودرو خود استفاده کنید تا از مشکلات این چنینی جلوگیری کنید.

اگر نمیدانید بهترین زمانی که میتوانید برای عملکرد بهتر ماشین تان روغن گیربکس را تعویض کنید چه زمانی است حتما مقاله زمان تعویض روغن گیربکس  را مطالعه کنید.

در صورتی که به طور کلی کارکرد ماشین به خوبی گذشته نیست میتوانید برای تعویض واسکازینی اقدام کنید. برای این کار نیاز است نوار گیربکس را بیرون بکشید و آن را تمیز نمایید و در صورتی که روغن سوخته و کثیف و قهوه ای است بهتر است آن را تعویض نمایید.

ایراد در دنده ها مشکل جا نرفتن دنده خودرو

گاهی ممکن است در دنده ماشین ایراد و اختلالی وجود داشته باشد و همین اختلال علت جا نرفتن دنده شود. جا نرفتن دنده ماشین میتواند به دلیل تنظیم نبودن چرخ دنده ها باشد.

برای آن که متوجه شویید ایراد در تنظیمات چرخ دنده هاست میتوانید در حین دنده عوض کردن به صدا توجه کنید. اگر صدای ناهنجاری شنیده میشود این موضوع نشان دهنده آن است که دنده ها اشتباهی روی هم قرار میگیرند و نشان دهنده آن است که چرخنده ها تنظیم نیستند و یا ایرادی در آن ها رخ داده است.

با شنیدن صدای عجیب در حین عوض کردن دنده ها حتما به نزدیک ترین تعمیرگاه مراجعه کنید تا در سریعترین زمان مشکل را رفع کنید.

گاهی ایراد در دنده ها به این صورت میباشد که بعد از جا رفتن دنده ماشین از جای خود خارج میشود و ماشین به حالت خلاص میرود و در این حالت ساییدگی در دنده ماشین رخ میدهد. در این حالت میتوانید متوجه شوید بوش های داخلی و بلبرینگ ها خراب شده اند و نیاز است برای تعمیر آن ها اقدام کنید.

یکی دیگر از دلیل جا نرفتن دنده ماشین و تغییر دنده ها همراه با صدا به خاطر خرابی اهرم دنده میباشد.

ماهک دنده از دیگر قطعاتی میباشد که اگر عملکرد درستی نباشد دنده های ماشین به درستی جا نمیروند

از دیگر قطعاتی که وظیفه درست جا رفتن دنده خودرو را به عهده دارد صفحه سلکتور میباشد که اگر دچاز شکستگی باشد و یا روغنی باشد دنده ماشین به خوبی جا نمیرود.

در صورت سخت جا رفتن دنده ماشین شما باید عملکرد فلایون را بررسی کنید اگر این قطعه به درستی کار نکند دنده به سختی جا میرود که علت این کارکرد اشتباه میتواند به خاطر شکستگی و یا فرسوده شدن آن باشد.

یکی دیگر از مشکلات رایجی که برای ماشین رخ میدهد گاز نخوردن با وجود فشار پدال گاز میباشد. اگر شما هم با این مشکل رو به رو هستید میتوانید با راهکارهایی که برای رفع این ایراد در مقاله علت گاز نخوردن ماشین گفته شده است ایراد را بدون نیاز به مراجعه به تعمیرگاه رفع کنید.

اشکال در کلاچ علت جا نرفتن دنده ماشین
اشکال در کلاچ علت جا نرفتن دنده ماشین

اشکال در کلاچ علت جا نرفتن دنده ماشین

همان طور که میدانید شما باید روی پدال کلاچ فشار وارد کنید تا بتوانید دنده ماشین را عوض کنید اما اگر در سیستم کلاچ ماشین ایرادی رخ داده باشد عملکرد دنده ها نیز مختلف میشود و در حین تعویض دنده ماشین با مشکلاتی رو به رو میشود.

در صورتی که سیم کلاچ خشک و یا سفت شده باشد انتقال قدرت با مشکل رو به رو میشود و دنده ها به درستی جا نمیروند.

کیفیت پایین کلاچ نیز میتواند علت جا نرفتن دنده باشد. همچنین در صورتی که صفحه دیسک کلاچ شما تمام شده باشد درگیری کلاچ به سختی اتفاق میفتد و همین امر سبب میشود دنده مایشن جا نرود.

همان طور که میدانید مایع هیدرولیک در سیلندر کلاچ وجود دارد و جریان این مایع سبب راحت جا رفتن دنده خودرو میشود. در صورتی که مایع هیدرولیک نشتی پیدا کرده باشد تعویض و جار فتن دنده خودرو با مشکل رو به رو میشود.

برای آن که متوجه شوید ایراد از کلاچ ماشین است یا خیر میتواند در زمان خاموش بودن ماشین دند ه ماشین را تعویض کنید و در صورتی که دنده به راحتی تعویض شد و این کار در زمان روشن بودن ماشین اتفاق نیفتاد این نشان میدهد که کلاچ ماشین شما ایراد دارد و باید برای رفع ایراد آن به نزدیک ترین تعمیرگاه مراجعه کنید.

دیگر مشکل رایجی که در ماشین ها رخ میدهد بالا رفتن آمپر ماشین میباشد. اگر شما هم با این مشکل رو به رو شده اید میتوانید با مراجعه به صفحه علت بالا رفتن آمپر ماشین با راهکار های گفته شده از این مشکل جلوگیری کنید.

ایراد در سنسور الکتریکی علت سخت جا رفتن دنده ماشین

دیگر علت جا نرفتن دنده ماشین ایراد در سیستم سنسور الکتریکی خودرو میباشد. امروزه ماشین ها از طریق سیستم رایانه ای کنترل میشوند و در صورتی که در این سیستم اختلالی رخ دهد کارکرد دنده خودرو با اشکالاتی رو به رو میشود و همین امر سبب جا نرفتن دنده اتومبیل میشود.

برای رفع این ایراد باتوجه به آن که کار تخصصی و حرفه ای میباشد خودتان نمیتوانید اقدام کنید و باید از یک تعمیرکار حرفه ای و یا متخصص در این حوزه کمک بگیرید.

اشتباهات رانندگی دلیل جا نرفتن دنده ماشین

حتما برای شما این اتفاق افتاده که در زمان عوض کردن دنده ماشین صدای ناهنجاری از آن شنیده شود. در این زمان ممکن است پای خود را سریع از کلاچ برداشته باشید و قبل از آن که دنده به درستی جا رفته باشد شما کلاچ را رها کرده باشید.

در این زمان شما به دلیل رعایت نکردن نکات درست رانندگی با این مشکل رو به رو خواهید شد و حتی ممکن است گاهی با این اشتباهات به کلاچ خودرو خود آسیب بزنید.

همچنین گاهی ممکن است در حین حرکت ماشین خاموش شود و در این حالت دنده به خوبی جا نرود. در این حالت شما به سختی میتوانید دنده را عوض کنید. شما با دانستن نکات رانندگی میتوانید از بروز این ایرادات جلوگیری کنید.

علت جا نرفتن دنده در حالت روشن

علت جا نرفتن دنده ماشین در حالت روشن چیست؟ دلایل مختلفی به عنوان علت جا نرفتن دنده ماشین در حالت روشن وجود دارد. رایج ترین علت جا نرفتن دنده ماشین در حالت روشن پایین بودن غلظت واسکازین میباشد. در صورتی که شما از واسکازین بی کیفیت و نامرغوب استفاده کنید دنده ماشین در حالت روشن بودن به خوبی جا نمیرود.

به طور کلی برای علت جا نرفتن دنده در حالت روشن میتوان این گونه گفت در صورتی که بعد از جا رفتن دنده خودرو، دوباره به حالت خلاص برگشت این احتمال وجود دارد که غلاف کشویی و یا دنده شما دچار ساییدگی شده باشد. همچنین امکان دارد بلبرینگ‌ها و بوش‌های داخلی دچار خرابی شده‌ باشند.

مورد بعدی که به عنوان علت جا نرفتن دنده در حالت روشن مطرح میشود عملکرد اشتباه ماهک دنده میباشد که وظیفه جا به جایی کشویی دنده را عهده دار است.

تعویض دنده به صورت نادرست از دیگر دلایل جا نرفتن دنده ماشین در حالت روشن بودن میباشد. دقت داشته باشید که اگز در زمان جا رفتن دنده صدای عجیبی شنیدید به احتمال زیاد خودتان دنده را به درستی تعویض نکرده اید.

دلیل جا نرفتن دنده در حالت روشن اختلال در صفحه سلکتور میباشد که این قطعه نیز که وظیفه جابه‌جایی دنده ها را عهده دارد است. برای پیشگیری از این علت دنده نرفتن ماشین در حالت روشن حتما شکستگی و یا روغنی بودن آن باید چک شود.

کم شدن روغن دنده دیگر علت جا نرفتن دنده پراید در حالت روشن می باشد. اگر روغن دنده کم شده باشد و یا نشتی داشته باشد شما با این مشکل رو به رو خواهید شد.

مورد بعدی علت جا نرفتن دنده هنگام روشن بودن ماشین عدم عملکرد صحیح فلایون میباشد که این قطعه وظیفه تعویض دنده را بر عهده دارد و در صورتی که خراب شده باشد جا نرفتن دنده ماشین در حالت روشن و یا سخت جا رفتن دنده را سبب میشود. پس حتما بررسی کنید که جا نرفتن دنده هنگام روشن بودن ماشین به دلیل شکستگی و یا فرسودگی این قطعه نباشد.

بهتر است دلیل جا نرفتن دنده در حالت روشن توسط تعمیرکار بررسی شود تا در صورت بروز هرگونه ایراد در بخش های مختلف به سرعت از آسیب های بزرگ تر جلوگیری شود.

اصلی‌ترین دلایل جا نرفتن دنده ماشین

اصلی‌ترین دلایل جا نرفتن دنده ماشین (رایج‌ترین علت جا نرفتن دنده ماشین)، علت جا نرفتن دنده در حالت روشن ممکن است به دلایل مختلفی باشد که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنم:

  1. مشکل در سیستم دنده‌به‌دنده: اگر سیستم دنده‌به‌دنده خودرو شما دچار مشکل شود، ممکن است دنده در حالت روشن جا نرود. این مشکل ممکن است به دلیل خرابی در سیستم دنده‌به‌دنده، کمبود روغن در سیستم دنده‌به‌دنده یا مشکل در کابل‌های دنده‌به‌دنده باشد.
  2. مشکل در کلاچ: اگر کلاچ خودرو شما دچار مشکل شود، ممکن است دنده در حالت روشن جا نرود. این مشکل ممکن است به دلیل خرابی در کلاچ، کمبود روغن در کلاچ یا مشکل در کابل‌های کلاچ باشد.
  3. مشکل در سیستم ترمز: اگر سیستم ترمز خودرو شما دچار مشکل شود، ممکن است دنده در حالت روشن جا نرود. این مشکل ممکن است به دلیل خرابی در سیستم ترمز، کمبود روغن در سیستم ترمز یا مشکل در کابل‌های ترمز باشد.
  4. مشکل در سیستم قفل کن: اگر سیستم قفل کن خودرو شما دچار مشکل شود، ممکن است دنده در حالت روشن جا نرود. این مشکل ممکن است به دلیل خرابی در سیستم قفل کن، کمبود روغن در سیستم قفل کن یا مشکل در کابل‌های قفل کن باشد.

در هر صورت برای تشخیص دقیق علت جا نرفتن دنده در حالت روشن، بهتر است به یک تعمیرکار ماهر و متخصص مراجعه کنید.

علت جا نرفتن دنده یک و دو ماشین پراید

یکی از پرتکرارترین سوالاتی که کاربران از ما میپرسند این است که علت جا نرفتن دنده یک و دو ماشین پراید چیست. در قسمت های قبلی در مورد علت جا نرفتن دنده یک پراید و علت بد جا رفتن دنده یک پراید توضیحات لازم را به شما ارائه دادیم اما گاهی ممکن است ماشین هم در جا رفتن دنده یک و هم دنده دو مشکل داشته باشد که در این قسمت میخواهیم به طور کلیعلت جا نرفتن دنده یک و دو ماشین پراید را توضیح دهیم.

به طور کلی علت جا نرفتن دنده یک و دو ماشین پراید ساییدگی زیاد غلاف کشویی و یا ساییدگی خود دنده رخ میباشد. گاهی نیز ممکن است علت جا نرفتن دنده یک و دو ماشین پراید خراب شدن بلبرینگ های گیربکس و بوش های داخلی باشد.

علت بد جا رفتن دنده دو پراید به احتمال زیاد میتواند پایین بودن سطح مایع کلاچ و ایراد در سیستم هیدرولیک خودرو باشد. در این زمان بررسی سیستم هیدرولیک خودرو از مهمترین بررسی هایی است که میتوانید انجام دهید.

مورد بعدی که به عنوان علت جا نرفتن دنده یک و دو ماشین پراید مطرح میشود این است که قدرت و گشتاور پیشرانه در دنده های کمتر بیشتر است در صورتی که در دنده های بالاتر و سبک‌تر، قدرت و گشتاوری کمتری به چرخ‌ها منتقل می‌گردد. بنابراین در صورتی که کشویی و غلاف برنجی خودرو پراید مشکل داشته باشند، نه تنها گیربکس دچار اشکال و آسیب میشود، بلکه رانندگی هم به کاری آزاردهنده تبدیل خواهد شد.

در صورتی که صاحب پراید هستید و قصد خرید لاستیک دولتی برای ماشین خود را دارید میتوانید به صفحه قیمت لاستیک دولتی پراید مراجعه کنید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

علت خلاص نشدن دنده پراید

از دیگر مواردی که برای کاربران ایجاد میشود علت خلاص نشدن دنده پراید میباشد. به طور کلی علت خلاص نشدن دنده ماشین میتواند موارد زیر باشد:

  • سطح پایین روغن گیربکس
  • اختلالات سیستم کلاچ
  • تمام شدن دیسک و صفحه کلاچ
  • خرابی چرخ دنده‌های گیربکس

البته باید این نکته را در نظر داشته باشید علت خلاص نشدن دنده ماشین اتومات با ماشین های دنده ای متفاوت خواهد بود. علت خلاص نشدن دنده اتومات میتواند موارد زیر باشد:

  • خرابی کابل های انتقال قدرت
  • کثیفی روغن گیربکس
  • از کار افتادن کامپیوتر ماشین

برای رفع خلاصی دنده پراید و یافتن علت خلاص نشدن دنده پراید به صورت تخصصی بهتر است از یک تعمیرکار حرفه ای و متخصص کمک بگیرید.

یکی از بخش های مهم خودرو پراید شاسی آن میباشد. در صورتی که شاسی پراید شما آسیب دیده و میخواهید با شاسی کشی و اقدامات لازم در این زمینه آشنا شوید میتوانید به صفحه شاسی پراید مراجعه کنید.

علت جا نرفتن دنده ماشین 206
علت جا نرفتن دنده ماشین 206

علت جا نرفتن دنده ماشین 206

بسیاری از کاربران از ما در مورد علت جا نرفتن دنده ماشین 206 سوالاتی میپرسند. یکی از مهمترین سوالاتی که کاربران با آن رو به رو هستند علت جا نرفتن دنده ماشین 206 و مهمتر از آن علت جا نرفتن دنده عقب ماشین 206 میباشد. این مشکل متاسفانه یکی از مشکلات رایج در ماشین 206 میباشد.

اصلی ترین علت جا نرفتن دنده ماشین 206 (جا نرفتن دنده 206) فرسایش و ساییدگی در دنده ها میباشد. البته این مشکل زمانی رخ میدهد که شما با عوض کردن دنده با خلاص شدن آن رو به رو شوید در این حالت میتوانید متوجه شوید که علت جا نرفتن دنده ماشین 206 فرسایش دنده ها میباشد.

باتوجه به آن که 206 از جمله ماشین هایی میباشد که در آن از سنسور ها و سیستم الکتریکی استفاده شده است دیگر علت جا نرفتن دنده ماشین 206 را میتوانید در خرابی سنسور الکتریکی ماشین بررسی کنید.

اگر سنسور الکتریکی 206 آسیب دیده باشد ممکن است شما با مشکل جا نرفتن ناگهانی دنده ماشین رو به رو شوید.

در واقع علت بد جا رفتن دنده 3 در 206 فرسوده و ساییده شدن دنده ها میباشد و زمانی که این قطعات فرسوده میشوند کارایی صحیحی نخواهند داشت و به درستی جا نمیرود.

علت جا نرفتن دنده عقب ماشین 206 و علت جا نرفتن دنده ۲۰۶ میتواند به دلیل استفاده از اسکازین نامرغوب و یا تمام شدن آن باشد که شما بهتر است برای پیشگیری از بروز دلیل جا نرفتن دنده ۲۰۶ هر چند مدت یک بار آن را بررسی کرده و در صورتی که قهوه ای و سوخته شده باشد آن را تعویض نمایید.

مورد بعدی که به عنوان جا نخوردن دنده ۲۰۶ و علت بد جا رفتن دنده ۲۰۶ مطرح میشود تغییر در کیفیت و مرغوبیت روغن گیربکس میباشد. بی کیفیت بودن روغن گیربکس علت جا نخوردن دنده ۲۰۶ میباشد که بهتر است همیشه از روغن های مرغوب برای این منظور استفاده شود.

اگر سوالی در مورد علت جا نرفتن دنده عقب ماشین 206 و علت جا نرفتن دنده ماشین 206 دارید میتوانید در قسمت نظرات بیان کنید تا کارشناسان ما و سایر افرادی که در این حوزه تجربه خاصی دارند در سریع ترین زمان پاسخ شما را بدهند.

دقت داشته باشید یکی از راه هایی که میتوانید از بروز دلیل بد جا رفتن دنده ۲۰۶ و علت سفت شدن دنده 206 سرویس دوره ای خودرو خود را جدی بگیرید و هر 6 ماه یکبار به تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید تا ایرادات جزیی به سرعت بررسی و رفع شوند و از بروز مشکلات بزرگی همچون جا نرفتن دنده عقب ۲۰۶ پیشگیری شود.

اگر صاحب خودرو پژو 206 هستید و نمیدانید این ماشین با چه لاستیکی بهترین کارایی را خواهد داشت میتوانید به صفحه لاستیک مناسب 206 مراجعه کنید و اطلاعات لازم را کسب نمایید.

علت بد جا رفتن دنده یک 206

علت بد جا رفتن دنده یک 206 و علت جا نرفتن دنده اتومات ۲۰۶ چیست؟ برخی از دلایل و علت بد جا رفتن دنده یک 206 که ممکن است برای خودرو های 206 پیش آید به شرح زیر می باشد:

1- کمبود روغن دنده: اگر سطح روغن دنده کم باشد، ممکن است دنده بد جا برود و این مورد شایع ترین علت جا نرفتن دنده یک 206 میباشد.

2- کمبود سیستم هیدرولیکی: اگر سیستم هیدرولیکی کمبود داشته باشد، ممکن است دنده بد جا برود و این مورد به عنوان علت جا نرفتن دنده اتومات ۲۰۶ نیز مطرح میشود.

3- خرابی کلاچ: اگر کلاچ خراب باشد، ممکن است دنده بد جا برود و شایع ترین علت جا نرفتن دنده پژو همین مورد است.

4- خرابی گیربکس: اگر گیربکس خراب باشد، ممکن است سبب بروز علت جا نرفتن دنده عقب ۲۰۶ نیز شود.

5- استفاده نادرست از دنده: مورد بعدی به عنوان دلیل بد جا رفتن دنده یک 206 استفاده نادرست از دنده میباشد که اگر به صورت ناگهانی و بدون فشردن کلاچ به صورت کامل دنده تعویض شود بد جا رفتن دنده یک و به طور کلی جا نخوردن دنده را سبب میشود.

برای تشخیص دقیق تر علت بد جا رفتن دنده و جا نرفتن دنده، بهتر است به یک مکانیک متخصص مراجعه کنید.

اگر برای ماشین خود به دنبال بهترین و جذاب ترین رینگ های اسپرت هستید و نمیدانید کدام مدل برای شما مناسب تر است میتوانید به صفحه رینگ اسپرت ۲۰۶ مراجعه کنید.

علت جا نرفتن دنده ماشین پراید

علت جا نرفتن دنده ماشین پراید چیست؟ علت جا نرفتن دنده ماشین پراید، علت جا نرفتن دنده یک و دو در پراید و به طور کلی علت جا نرفتن دنده پراید میتواند استهلاک در دنده برنجی و غلاف کشویی خودرو باشد. زمانی که استهلاک در این بخش ها وجود داشته باشد دنده از جای خود خارج میشود و ماشین به حالت خلاص میرود.

در صورتی که مشکلی در کشویی و غلاف وجود داشته باشد گیربکس ماشین پراید با آسیب رو به رو میشود و رانندگی سخت میشود.

یکی دیگر از علت جا نرفتن دنده پراید اختلال در عملکرد دنده ها و تنظیم نبودن چرخدنده های ماشین میباشد. در این حالت بهترین کاری که میتوانید انجام دهید این است که از یک تعمیرکار برای تنظیم چرخدنده ها کمک بگیرید قبل از آن که آسیب جدی به سیستم چرخدنده ها ایجاد شود.

در مورد دیگر دلیل جا نرفتن دنده پراید میتوان به خرابی دنده برنجی گیربکس اشاره کرد.

از دیگر علت جا نرفتن دنده پراید می توان به وجود ایراداتی در سیستم سنسور الکتریکی ماشین اشاره کرد. همانطور که می دانید امروزه سیستم های رایانه ای ماشین ها را کنترل می کنند و در صورتی که در عملکرد این سیستم ها اختلالاتی ایجاد شود، دنده خودرو دچار مشکل شده و این امر باعث سخت جا رفتن دنده خودرو می شود.

علت جا نرفتن دنده یک پراید

علت جا نرفتن دنده یک و دو در پراید چیست؟ علت جا نرفتن دنده یک و دو ماشین پراید چیست؟ در بخش بالا با برخی از دلایل جا نرفتن دنده پراید آشنا شدید در این بخش نیز به بررسی دلیل جا نرفتن دنده یک پراید می پردازیم. علت جا نرفتن دنده یک و دو در پراید ممکن است به دلایل مختلفی باشد، از جمله:

1- کمبود روغن گیربکس: اگر سطح روغن گیربکس پایین باشد، ممکن است دنده‌ها به درستی جا نیفتند.

2- خرابی کلاچ: اگر کلاچ خودرو خراب باشد، ممکن است دنده‌ها به درستی جا نیفتند.

3- خرابی گیربکس: اگر گیربکس خودرو خراب باشد، ممکن است دنده‌ها به درستی جا نیفتند.

4- خرابی شافت گیربکس: اگر شافت گیربکس خودرو خراب باشد، ممکن است دنده‌ها به درستی جا نیفتند.

5- خرابی دنده‌ها: اگر دنده‌های خودرو خراب باشند، ممکن است به درستی جا نیفتنند.

بهتر است برای تعمیر خودرو به یک مکانیک متخصص مراجعه کنید تا دلیل دقیق جا نرفتن دنده را تشخیص دهد و مشکل را برطرف کند.

جا نرفتن دنده عقب و دنده 5 پراید

یکی از پرچالش ترین مشکلات پراید جا نرفتن دنده عقب و دنده 5 پراید میباشد. علت جا نرفتن دنده عقب و دنده 5 پراید مربوط به ماهک دنده و لیور دنده میباشد که این بخش ها باید توسط تعمیرکار مورد بررسی کامل قرار گیرد.

گاهی نیز ممکن است تعمیرکار علت جا نرفتن دنده عقب پراید و خرابی دنده 5 پراید را خرابی دنده برنجی ۵، ایراد در گیربکس، خرابی دیسک وصفحه تشخیص دهد که برحسب ایرادات و شرایط کارکرد خودرو عیب یابی میتواند متغیر باشد.

بنابراین بهتر است برای یافتن علت دنده عقب نرفتن ماشین، علت جا نرفتن دنده عقب پژو، علت بد جا رفتن دنده عقب ساینا و علت بد جا رفتن دنده عقب کوییک میتوانید به یکی از مراکز اتوصافکار مراجعه کنید تا در سریع ترین زمان ایراد رفع گردد.

علت جا نرفتن دنده سمند ef7

سوال علت جا نرفتن دنده سمند ef7 چیست از سوالات پرتکرار کاربران میباشد. علت جا نرفتن دنده سمند ef7 و علت جا نرفتن دنده عقب سمند ممکن است به دلایل مختلفی باشد. برخی از دلایل جا نرفتن دنده سمند ef7 به شرح زیر می باشد :

  1. کمبود روغن در جعبه دنده که شایع ترین علت بد جا رفتن دنده یک سمند میباشد.
  2. خرابی سیستم کلاچ مورد بعدی دلیل جا نرفتن دنده سمند میباشد.
  3. خرابی دنده‌ها یا شافت‌های آنها از دیگر موارد علت جا نرفتن دنده یک سمند و علت بد جا رفتن دنده سمند ef7 میباشد.
  4. خرابی سیستم هیدرولیک کلاچ سبب اختلال در کار دنده ماشین سمند میشود و از علت سفت شدن کلاچ و جا نرفتن دنده مطرح میشود.
  5. خرابی سیستم ترمز دیگر دلیل جا نرفتن دنده عقب و علت جا نرفتن دنده یک و علت بد جا رفتن دنده دو میباشد.

یکی از مشکلات رایجی که ماشین سمند با آن رو به رو است جا نرفتن دنده میباشد. در این بخش میخواهیم علت جا نرفتن دنده سمند ef7 را به طور خلاصه بررسی کنیم البته تمام دلایلی که در بخش های بالا برای علت جا نرفتن دنده خودرو بررسی کردیم میتواند برای سمند نیز صادق باشد اما در این بخش میخواهیم رایج ترین دلیل را با هم بررسی کنیم.

خراب شدن اهرم دنده و مشکل در سلکتور و کارکرد اشتباه ماهک و فلایون از مهمترین علت جا نرفتن دنده سمند ef7 می باشد. همچنین در صورتی که دنده های برنجی خراب شده باشند و در آن ها ساییدگی زیادی اتفاق افتاده باشد دنده سمند به خوبی جا نمیرود.

وجود ایراداتی در سیستم کلاچ از دیگر علت جا نرفتن دنده سمند ef7 محسوب می شود. به طور مثال ممکن است سیم کلاچ شما بسیار سفت یا خشک شده باشد که این امر باعث شده در سیستم انتقال قدرت اختلال ایجاد شود و دنده به خوبی جا نرود، یا ممکن است سیم کلاچ شما کیفیت لازم را نداشته باشد.

برای تشخیص دقیق علت جا نرفتن دنده، بهتر است خودرو را به یک مکانیک متخصص معرفی کنید تا با تست و بررسی دقیق، علت مشکل را تشخیص دهد و راه حل مناسب را پیشنهاد کند.

علت جا نرفتن دنده ماشین سنگین

علت جا نرفتن دنده ماشین یا بد جا رفتن آن چیست؟ علت دنده نرفتن ماشین، علت جا نرفتن دنده ماشین سنگین میتواند تمام دلایل ذکر شده در قسمت بالا باشد و شما باید تمام موارد را برای انواع ماشین و ماشین سنگین نیز بررسی کنید.

در صورتی که ماشین سنگین با مشکل جا نرفتن دنده رو به رو بود بهتر است قبل از آن که آسیب جدی به بخش های اساسی خودرو وارد شود آن را به یک تعمیرگاه حرفه ای و تخصصی ببرید.

شما میتوانید برای پیدا کردن بهترین و تخصصی ترین تعمیرگاه ماشین سنگین با همکاران ما تماس بگیرید و لیست معتبرترین تعمیرگاه های نزدیک منطقه مورد نظرتان را دریافت کنید.

علت جا نرفتن دنده در حالت خاموش

یکی از مواردی که توسط کاربران گزارش شده است علت جا نرفتن دنده در حالت خاموش میباشد. گاهی ممکن است ماشین در حالت خاموش به راحتی تعویض دنده داشته باشد اما در زمان روشن بودن تغییر دنده با ایراد همراه باشد و به سختی تعویض شود. در این زمان ایراد به احتمال زیاد در دیسک و صفحه خواهد بود.

علت جا نرفتن دنده در حالت خاموش ایراد در گیربکس خودرو میباشد. البته برای عیب یابی دقیق تر شما باید به تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید و از افراد متخصص و حرفه ای کمک بگیرید.

جا نرفتن دنده پژو 405 و پژو پارس
جا نرفتن دنده پژو 405 و پژو پارس

جا نرفتن دنده پژو پارس

علت بد جا رفتن دنده عقب پژو 405 و همینطور علت جا نرفتن دنده ماشین پژو پارس میتواند کاهش سطح روغن دنده باشد. در صورتی که روغن دنده نشتی داشته باشد و یا به هر دلیلی مقدار آن کاهش یافته باشد دنده به خوبی جا نمیرود.

همچنین دیگر علت جا نرفتن دنده ماشین پژو پارس و جا نرفتن دنده پژو 405 خرابی کلاچ میباشد که در این مدل ماشین ها خراب شدن کلاچ از مهمترین ایرادات میباشد و نباید نادیده گرفته شود.

برای رفع علت جا نرفتن دنده پژو پارس بهتر است سیستم هیدرولیک خودرو را نیز مورد بررسی قرار دهید.

علت بد جا رفتن دنده عقب پژو 405

یکی دیگر از علت بد جا رفتن دنده عقب پژو 405، به تنظیم نبودن چرخ دنده ها مربوط می شود. در حالت عادی چرخ دنده ها باید به صورت روان در کنار هم قرار بگیرند. حال اگر هنگام جابجایی یا حرکت چرخ دنده ها با صداهای عجیب و غریب روبرو هستید، مشکل از عدم تنظیم چرخ دنده هاست که به صورت درستی در کنار هم قرار نگرفته اند.

اگر ماشین شما هم با ایراد رو به رو شده و تجربه خاصی از این بابت دارید و یا سوالی در این زمینه دارید میتوانید در قسمت نظرات سوال خود را مطرح کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند ومشکل ایجاد شده را رفع کنند.

علت بد جا رفتن دنده یک پژو 405

در مورد جا نرفتن دنده پژو 405 میتوان موارد مهمی را بررسی کرد. برخی از دلایلی که در بد جا رفتن پژو وجود دارد در بخش بالا برای پراید نیز یکسان می باشد. بنابراین به طور کلی می توان گفت علت بد جارفتن دنده در پژو 405 ممکن است به دلایل مختلفی باشد. این دلایل به شرح زیر می باشد:

  • کمبود روغن گیربکس
  • خرابی کلاچ
  • خرابی گیربکس
  • استفاده نادرست از دنده
  • خرابی سیستم شیفتر

به طور کلی اصلی ترین علت بد جا رفتن دنده یک پژو 405 خشک شدن میله بندی اهرم دسته دنده و یا تابیدگی و زنگ‌زدگی این قطعه میباشد. تنظیم نبودن کلاچ نیز می‌تواند علت بد جا رفتن دنده یک پژو 405 باشد.

علت بد جا رفتن دنده پژو 405 نیز گاهی میتواند به دلیل وجود آسیب در ته میل لنگ و یا بلبرینگ باشد که بد جا رفتن دنده پژو 405 را در هر زمانی سبب میشود.

علت قفل شدن دنده ماشین پژو 405 ایراد در عملکرد سیستم قفل تعویض دنده میباشد که این چراغها با استفاده از کلیدی فعال میگردند و در صورتی که خراب شوند تغییر نده با مشکل رو به رو میشود.

البته گاهی نیز علت قفل شدن دنده ماشین پژو 405 نیز میتواند آسیب در کابل تعویض دنده باشد. علت جا نرفتن دنده پژو 405 میتواند نقص در سیستم کلاچ باشد.

مورد بعدی که به عنوان علت جا نرفتن دنده عقب پژو 405 و علت بد جا رفتن دنده دو پژو 405 مطرح میشود ایراد در سیستم هیدرولیک کلاچ یا مکانیزم دنده‌ها میباشد.

گاهی نیز علت سفتی دنده پژو 405 و علت جا نرفتن دنده پنج پژو 405 عدم تطابق دیسک و صفحه کلاچ با گیربکس و همچنین استفاده نادرست از دنده‌ها میباشد.

برای رفع مشکل دلیل جا نرفتن دنده و علت گير كردن دنده ماشين پژو بهترین کاری که میتوانید انجام دهید این است که به یک تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید تا در سریع ترین زمان اقدام به عیب یابی و رفع مشکل کند.

شما می توانید برای رفع این مشکلات از طریق شماره های موجود در صفحه با کارشناسان اتوصافکار تماس حاصل نمایید.

یکی از سوالات پرتکرار صاحبان پژو 405 بهترین درجه ترموستات برای این خودرو در فصول مختلف سال است. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه بهترین درجه ترموستات پژو 405 در تابستان مراجعه کنید.

علت جا نرفتن دنده پیکان

علت جا نرفتن دنده پیکان چیست؟ در بخش بالا دلایل جا نرفتن دنده انواع خودرو را مورد بررسی قرار دادیم. در این بخش نیز قصد داریم علت جا نرفتن دنده پیکان را بررسی نماییم. علت جا نرفتن دنده پیکان ممکن است به دلایل مختلفی باشد، از جمله:

1- کمبود روغن در جعبه دنده
2- خرابی دنده‌ها یا سیستم جابجایی دنده
3- خرابی کلاچ
4- خرابی شافت دنده
5- خرابی دیفرانسیل

همچنین بهتر از برای بررسی بیشتر و رفع این مشکلات به بهترین و معتبر ترین مجموعه های خدمات تخصصی خودرو مراجعه نمایید.

علت‌های جا نرفتن دنده خودرو در گیربکس‌های دستی

علت‌های جا نرفتن دنده خودرو در گیربکس‌های دستی چیست؟ علت‌های جا نرفتن دنده خودرو در گیربکس‌های دستی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

1- عدم تطابق سرعت گیربکس با سرعت خودرو: در صورتی که سرعت خودرو بیشتر از سرعت مجاز گیربکس باشد، دنده به راحتی جا نمی‌شود.

2- کثیف بودن گیربکس: در صورتی که گیربکس کثیف باشد، دنده به راحتی جا نمی‌شود و ممکن است به دلیل اصطکاک و فرسایش قطعات، گیربکس خراب شود.

3- خرابی قطعات داخلی گیربکس: در صورتی که قطعات داخلی گیربکس خراب شده باشند، دنده به راحتی جا نمی‌شود و باید قطعات خراب شده تعمیر یا تعویض شوند.

4- عدم تعویض روغن گیربکس: در صورتی که روغن گیربکس به مدت طولانی تعویض نشده باشد، کثیف شده و باعث مشکل در جابجایی دنده می‌شود.

5- خرابی کلاچ: در صورتی که کلاچ خودرو خراب باشد، دنده به راحتی جا نمی‌شود و باید کلاچ تعمیر یا تعویض شود.

6- عدم تنظیم صحیح کابل کلاچ: در صورتی که کابل کلاچ به درستی تنظیم نشده باشد، دنده به راحتی جا نمی‌شود و باید کابل کلاچ تنظیم شود.

رفع گیر کردن دنده خودرو

در قسمت های قبل در مورد علت جا نرفتن دنده دو پراید، علت بد جا رفتن دنده پراید و سایر خودرو ها بحث کردیم اما در این قسمت میخواهیم شما را با راهکار های رفع گیر کردن دنده خودرو آشنا کنیم. به طور کلی برای رفع گیر کردن دنده خودرو میتواند موارد زیر را مورد بررسی قرار دهید. بهترین کار این است که اگر در زمینه فنی تخصصی ندارید بهتر است از تعمیرکاران در این زمینه کمک و راهنمایی بگیرید.

  • تعویض فیوز دنده
  • بررسی سنسور تعویض دنده 
  • هل دادن خودرو در سراشیبی در حدود چند سانتی متر

این اقدامات میتواند به صورت موقتی مشکل را حل کند و شما برای رفع گیر کردن دنده خودرو به تعمیرگاه مراجعه کنید.

جمع بندی

جا نرفتن دنده خودرو از مشکلات رایجی است که می تواند هر خودرو سواری را به خود درگیر کند. در بروز چنین شرایطی بهترین کار مراجعه به یک تعمیرکار متخصص است؛ چرا که عدم رسیدگی به موقع می تواند برای شما دردسر ساز شود.

اگر شما هم با این مشکل روربرو هستید، در این مقاله علت جا نرفتن دنده (بررسی علت های جا نرفتن دندهعلت جا نرفتن دنده ماشین در حالت روشن، علت جا نرفتن دنده ماشین 206، علت بد جا رفتن دنده عقب پژو 405 و همینطور علت جا نرفتن دنده ماشین پژو پارس را به طور کامل توضیح داده ایم.

سوالات متداول

علت جا نرفتن دنده ماشین چیست؟

دلایل مختلفی برای جا نرفتن دنده خودرو و یا سخت جا رفتن دنده ماشین وجود دارد که در مقاله به همراه راهکار توضیح داده شده اند و به صورت مختصر عبارتند از : اشتباهات رانندگی، ایراد در سنسور الکتریکی، آسیب در سیستم کلاچ، کارکرد اشتباه دنده ها و …

در زمان جا نرفتن دنده چه اقدامی انجام دهیم؟

در صورتی که با راهکار های گفته شده در این مقاله نتوانستید ایراد را رفع کنید بهتر است برای جلوگیری از ایجاد آسیب بیشتر و پرداخت هزینه های گزاف خودتان وارد عمل نشوید و از یک تعمیرکار متخصص در این حوزه کمک بگیرید.

علت جا نرفتن دنده ماشین 206 چیست

اصلی ترین علت جا نرفتن دنده ماشین 206 (جا نرفتن دنده 206) فرسایش و ساییدگی در دنده ها می باشد.

مقالات اخیر

گفتگو کنید

4 نظر

  1. سلام.من کیت کلاج رو تازه تعویض کردم و ماشینم 206 وی 8 هست .ولی همون لحظه اول دنده ی یک جا نمیرفت و یا بسختی جا میره .نوع کیت کلاجم شرکتی خود ایران خودرو هست و سیم کلاج هم ندارد از نوع اتومات هست .لطفا راهنمایی کنید .

  2. با سلام.
    در ماشین پژو پارس, دنده های جلو یعنی ۱ و ۳ و ۵ خوب میرود ولی دنده های عقب یعنی ۲ و ۴ و دنده عقب خوب جا نمی افتاد. علت چیست ؟ ضمنا در حالت خلاص به نظر می رسد که دنده یک مقدار عقب تر ایستاده است.
    من هر چه فکر کردم چیزی به ذهنم نمی رسد مگر اینکه اندازه میل ماهک دراز تر از حد استاندارد باشد ولی آیا این ممکن است؟ البته من دو بار تا به حال میل ماهک را عوض کرده ام.

  3. سلام وقت بخیر
    کوییک دارم و کیلومتر 40 هزار ماشین رو برای سرویس به نمایندگی بردم . تماس گرفتند گفتند دیسک و صفحه نیاز به تعویض داره و بعد مجدد تماس گرفتند و گفتند فلایویل هم باید عوض بشه
    بعد از تحویل گرفتن گلاچ خیلی خیلی نرم بود انگار هوا فشار میدم . یکی دو روز بعد مجدد کلاچ سفت شد و موقع حرکت ماشین میلرزید
    بردم نمایندگی گفتند صفحه معیوب بوده و با گارانتی قطعه براتون تعویض میکنیم
    بعد از تحویل مجدد یک روز بعد کلاچ مجدد سفت شد و دنده یک و دو به سختی جا میرفت
    مجدد بردم نمایندگی گفتند درست میکنیم و مجدد تحویل دادند
    بعد از یکی دو روز باز کلاچ سفت شده و دنده یک و دو خیلی خیلی سخت جا میره
    بنظرتون مشکل از کجاست ؟

  4. سلام ماشینم سمند lx زدم دنده دو ولی دیگر ماشین حرکت نکرد. روشن هست ولینمیشود دنده ها راجابجا کرد راهکار چیست. ممنون

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید