پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
مقایسه سورن پلاس با پارس tu5 | مقایسه سورن پلاس با پارس xu7p و elx سال

مقایسه سورن پلاس با پارس tu5

بسیاری از خریداران خودرو بین خرید پژو پارس TU5 یا سورن پلاس با شک و تردید رو به رو میشوند و نمیدانند کدام خودرو مناسب تر است. در این مقاله میخواهیم مقایسه سورن پلاس با پارس tu5 را از تمام جنبه های فنی، ظاهری، طراحی و قیمتی را به شما ارائه دهیم.

اگر قصد خرید ماشین با یک میلیارد تومان را دارید و نمیدانید بهترین گزینه های پیش رو چه ماشین هایی است حتما مقاله با یک میلیارد چه ماشینی بخرم را بخوانید.

مقایسه سورن پلاس با پارس tu5
مقایسه سورن پلاس با پارس tu5

مقایسه سورن پلاس با پارس tu5

برای مقایسه سورن پلاس با پارس tu5 بهترین کار این است که از جنبه های مختلف این دو خودرو را مورد بررسی قرار دهیم و تفاوت سورن پلاس با پارس tu5 را ذکر کنیم.

اگر نمیدانید کدام یک از پژو پارس TU5 یا سورن پلاس ارزش خرید بیشتری دارند و شما با پرداخت هزینه میتوانید از آپشن های بیشتری بهره مند شوید باید از تجربه افراد متخصص در این حوزه کمک بگیرید.

باتوجه به ان که مجموعه ما در حوزه صافکاری و تعمیرات خودرو فعالیت دارد میتواند برحسب تجربیاتی که کسب کرده است هم از نظر فنی و هم براساس تجربه رانندگان بهترین مقایسه سورن پلاس با پارس tu5 را به شما ارائه دهد.

در ادامه مقایسه پژو پارس TU5 سفارشی و سورن پلاس را از جهات مختلف به شما ارائه میدهیم.

از خدمات ارزنده تیم اتوصافکار ارائه خدمات صافکاری در سراسر ایران و حتی در محل شما میباشد. شما میتوانید با مراجعه به صفحه صافکاری لیست تخصصی ترین مراکز صافکاری را بیابید.

مقایسه طراحی ظاهری سورن پلاس با پارس tu5

به طور کلی پژو پارس یکی از خودروهای مونتاژی در ایران میباشد که در صنعت خودروسازی ایران دستخوش تغییرات زیادی نبوده و تغییرات بسیار اندکی در آن صورت گرفته است.

از تغییرات جزیی در طراحی ظاهری پژو پارس tu5 میتوان به حذف چراغ راهنما تعبیه شده در گلگیر ها، باز طراحی آیینه های بغل خودرو و تغییرات جزیی در بدنه آن اشاره کرد.

پژو پارس tu5 ضعف هایی در طراحی و مونتاژ دارد با این وجود آمار تقاضای این خودرو در ایران بالا بوده و همواره طرفداران زیادی در میان ایرانیان دارد.

علت تقاضای بالای این خودرو درست بودن سبک طراحی و برحسب اصول مهندسی میباشد که همین امر سبب شده با وجود 2 دهه که از ورود این خودرو به بازار گذشته است جلوه و هماهنگی بیشتری نسبت به بسیاری از خودروهای داخلی دارد.

در مقایسه طراحی ظاهری سورن پلاس با پارس tu5 میتوان به این موضوع اشاره کرد که طراحی ظاهری سورن پلاس تا حدودی جدیدتر از پژو پارس tu5 است که البته این مدرن تر بودن به معنی هماهنگی بیشتر طراحی ظاهری آن نیست!

در سورن پلاس قسمت جلو پنجره به رنگ مشکی است و طراحی ظاهری چراغ های جلو تغییراتی داشته است که بیشتر به صورت ظاهر اسپورت میباشد.

در سورن پلاس از دستگیره های ایزی اوپن استفاده شده است به دلیل آن که زه ضربه گیر در ها از این خودرو حذف نشده است نمای به روزتری مانند دنا ندارد.

در خودرو سورن پلاس از رینگ های مدرن و جدیدی استفاده شده است که این نقطه برتر نسبت به پژو پارس tu5 میباشد.

در بررسی طراحی بیرونی سورن پلاس با پارس tu5 میتوان به چراغ های عقب این دو خودرو اشاره کرد که در خودرو سورن از یک طلق سفید رنگ در کنار نوار های نئونی زیبا استفاده شده است که این طلق نمای زیبای چراغ های عقب را گرفته است.

به طور کلی در مورد طراحی ظاهری سورن میتوان گفت این خودرو گرافیک جدیدتر و مدرن تری نسبت به پارس TU5 دارد زیرا این خودرو در طی سال ها تغییرات ظاهری زیادی نداشته است.

اگر برای ماشین تان به دنبال خرید لاستیک باکیفیت ارزان هستید میتوانید با مراجعه به صفحه قیمت لاستیک بارز دولتی اطلاعات لازم را کسب کنید.

  • طراحی بیرونی : سورن پلاس ✔️ پژو پارس TU5 ❌
مقایسه طراحی داخلی پارس و سورن پلاس
مقایسه طراحی داخلی پارس و سورن پلاس

مقایسه طراحی داخلی پارس و سورن پلاس

در مقایسه طراحی داخلی پارس و سورن پلاس میتوان به کابین داخلی این دو خودرو اشاره کرد که در خودرو سورن از طرح چوب مشکی رنگ پیانویی استفاده شده است.

پنل میانی داشبورد خودرو سورن دیگر به رنگ نقره ای نمیباشد و مشکی شده اند و همین امر سبب گشته است که ظاهر جذاب تری به خودرو بدهد.

در خودرو سورن پلاس شما میتوانید تیپ بندی های مختلف را مشاهده کنید که در هر تیپ آپشن هایی اضافه و کم شده است.

از آپشن های طراحی داخلی خودرو سورن میتوان به سیستم صوتی و سنسور مانیتوردار اشاره کرد. دوربین، مانیتور و رینگ ها در این خودرو لحاظ گشته است.

در مورد طراحی داخلی پژو پارس TU5 میتوان به فرمان، پنل میانی داشبورد، بخش های رویی درب ها اشاره کرد که در آن ها از طراحی های چوبی استفاده شده است. متاسفانه طراحی چوبی داخلی این خودرو چندان باکیفیت نیست و همینامر میتواند امتیاز این آپشن را از پژو پارس TU5 سلب کند.

اگر به فکر خرید ماشین های قدیمی و کلاسیک هستید میتوانید با مراجعه به صفحه ماشین قدیمی مدل های متنوع این خودرو ها را نیز مشاهده کنید.

  • طراحی داخلی: سورن پلاس ✔️ پژو پارس TU5 ❌
مقایسه طراحی داخلی پارس و سورن پلاس
مقایسه طراحی داخلی پارس و سورن پلاس

مقایسه امکانات ایمنی و رفاهی پژو پارس TU5 یا سورن پلاس

در مورد مقاتیسه تجهیزات سورن پلاس با پارس tu5 میتوان به این موضوع اشاره کرد که در خودرو سورن پلاس از ترمز های abs یا ضد قفل استفاده شده است، در این خودرو 2 ایربگ تعبیه شده است، فرمان این ماشین هیدرولیک بوده، دارای دی لایت است، آینه بغل ها به صورت برقی میباشند، رینگ آلومینیومی در آن کار گذاشته شده است، دارای پاور ویندوز و تهویه اتوماتیک میباشد، مجهز به نمایشگر داشبورد و کروز کنترل میباشد و پشتی صندلی های جلو به صورت برقی تنظیم میشود.

در مورد امکانات ایمنی و رفاهی پارس LX نیز میتوان به ترمز ضد قفل، فرمان هیدرولیک، سیسم تهویه اتوماتیک، رینگ آلومینیومی، آیینه بغل برقی، 2 کیسه هوا و قابلیت تنظیم برقی صندلی های جلو اشاره کرد.

برای مقایسه امکانات ایمنی و رفاهی پژو پارس TU5 یا سورن پلاس بهتر در این قسمت جدولی ارائه داده ایم که شما میتوانید با استفاده از این جدول به راحتی متوجه آپشن ها و قابلیت های دو خودرو شوید.

نکته ای که باید دقت داشته باشید این است که پارس TU5 در تیپ های مختلف معمولی، سفارشی و سفارشی ELX در بازار موجود میباشد که از نظر آشپن تا حدودی با هم تفاوت هایی دارند و رازی که در این بین وجود دارد این است که در هیچ یک از این تیپ ها تمام آپشن ها کامل نیست.

به این ترتیب اگر توقع دارید که در تیپ های مختلف پژو پارس TU5 آپشن های کاملی را مشاهده کنید متاسفانه این امکان وجود ندارد.

با این مقایسه میتوان به این نتیجه رسید که از نظر تجهیزات ایمنی و آشپن تقریبا دو خودرو در یک سزح قرار دارند اما پارس به دلیل دارا بودن سنسور باران و سیستم پایش باد لاستیک ها و دوربین دنده عقب امتیاز بالاتری را از آن خود میکند.

اگر برای انتخاب رنگ ماشین تان تردید دارید و نمیدانید چه رنگی مناسب تر است میتوانید از مطالب صفحه گرانترین رنگ ماشین استفاده کنید.

  • امکانات ایمنی و رفاهی: سورن پلاس پژو پارس TU5 ✔️
آپشن هاپارس ELX سفارشیسورن پلاس
ترمزجلو و عقب دیسکیجلو دیسکی عقب کاسه‌ای
ایربگ2 عدد2 عدد
فرمانهیدرولیک با دکمه‌های کنترلیهیدرولیک با دکمه‌های کنترلی
سیستم تهویهاتوماتیکاتوماتیک
سیستم صوتیمالتی مدیا با نمایشگر لمسیمالتی مدیا با نمایشگر لمسی
دی‌لایتندارددارد
چراغ مشایعتندارددارد
آینه‌های جانبیتاشو برقیتاشو برقی با گرم‌کن
آنتی ترپ و پاور ویندوزندارددارد
شیشه دودی عقبداردندارد
سنسور دنده‌عقبدارددارد
دوربین دنده‌عقبداردندارد
سیستم پایش باد تایرهاداردندارد
رینگ و لاستیک15 اینچی آلومینیومی15 اینچی آلومینیومی
صندلی‌های جلوتنظیم برقی پشتیتنظیم برقی پشتی
کروز کنترلدارددارد
سنسور نور و بارانداردندارد

مقایسه قیمت سورن پلاس با پارس tu5

یکی از مهمترین مقایسه هایی که برای خرید این دو خودرو باید در نظر داشت مقایسه قیمت سورن پلاس با پارس tu5 میباشد.

پارس TU5 سفارشی ELX در بازار در حدود 600 میلیون تومان میباشد.

قیمت سورن پلاس تیپ 2 از 550 میلیون تومان، تیپ 3 از 580 میلیون تومان و تیپ 4 از 605 میلیون تومان میباشد.

باتوجه به نوسانات قیمتی و شرایط اقتصادی جامعه این قیمت ها میتواند تغییراتی داشته باشد اما شما میتوانید در حدود قیمت 500 الی 600 میلیون تومان هر دو ماشین را خریداری کنید.

با بررسی مقایسه قیمت سورن پلاس با پارس tu5 شما میتوانید تقریبا در یک رنج قیمتی هر دو ماشین را خریداری کنید.

اگر میخواهید در حدود قیمت 500 میلیون تومان ماشینی با آپشن های دلخواه تان خریداری کنید ولی نمیدانید چه ماشینی مناسب کاربردتان است حتما مقاله با ۵۰۰ میلیون چه ماشینی بخرم را مطالعه کنید.

  • قیمت : سورن پلاس = پژو پارس TU5

مقایسه پیشرانه و مشخصات فنی سورن پلاس با پارس tu5

در مقایسه پیشرانه و مشخصات فنی سورن پلاس با پارس tu5 برای شما جدولی را درج کرده ایم که میتوان به پیشرانه 1.6 لیتری TU5 و قدرت موتور 105 اسب بخار آن با گشتاور 142 نیوتن اشاره کرد.

پیشرانه خودرو سورن 1.7 لیتری بوده و قدرت موتور آن 113 اسب بخار با قدرت 153 نیوت میباشد.

با مقایسه پیشرانه و مشخصات فنی سورن پلاس با پارس tu5 میتوان به این نتیجه رسید که قدرت سورن پلاس تا حدودی بیشتر بوده و این خودرو قوی تر میباشد.

وزن سورن پلاس در حدود 55 کیلوگرم بیشتر است و با این وجود صفر تا صد آن 1.2 ثانیه سریع تر از پارس tu5 میباشد.

از نظر مصرف سوخت میتوان هر دو خودرو را در یک سطح در نظر گرفت و هر دو آن ها برای 100 کیلومتر در حدود 7.3 لیتر بنزین مصرف میکنند.

اگر میخواهید بیشتر با معایب پنهان خودرو سورن پلاس آشنا شوید مقاله معایب سورن پلاس را مطالعه کنید.

  • پیشرانه و مشخصات فنی: سورن پلاس ✔️ پژو پارس TU5
مشخصات فنیپارس LX سفارشیسورن پلاس
نام موتورTU5EF7
پیشرانه1.6 لیتری 4 سیلندر1.7 لیتری 4 سیلندر
قدرت105 اسب بخار113 اسب بخار
گشتاور142 نیوتن متر153 نیوتن متر
گیربکس5 سرعته دستی5 سرعته دستی
محور محرکجلوجلو
شتاب صفرتاصد13.2 ثانیه12.0 ثانیه
حداکثر سرعت190 کیلومتر/ساعت190 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت7.2 لیتر ترکیبی7.3 لیتر ترکیبی
طول4,498 میلی‌متر4,534 میلی‌متر
عرض1,704 میلی‌متر1,944 میلی‌متر
ارتفاع1,410 میلی‌متر1,460 میلی‌متر
فاصله محوری2,669 میلی‌متر2,671 میلی‌متر
وزن1185 کیلوگرم1240 کیلوگرم
ظرفیت باک66 لیتر63 لیتر
حجم صندوق بار470 لیتر500 لیتر
قیمت کارخانه211 میلیون تومان249 میلیون تومان
قیمت بازار750 میلیون تومان650 میلیون تومان

مقایسه سواری و کابین سورن پلاس با پارس tu5

کابین هر دو ماشین مناسب میباشد و ظرفیت حمل 5 مسافر را دارا میباشد. فاصله محوری ماشین سورن پلاس ۲۶۷۱ میلی متر و این فاصله در پارس tu5 برابر با ۲۶۶۹ میلی متر  میباشد.

این اعداد نشان میدهد که فضای کابین دو خودرو نسبتا مناسب میباشد و شما میتوانید سواری خوبی را در کابین آن ها تجربه کنید.

سواری سورن پلاس تاحدودی نرم تر خواهد بود که میتواند به دلیل 55 کیلوگرم وزن بیشتر آن نسبت به پژو پارس tu5 میباشد.

هر دو ماشین برای سفر مناسب میباشند و سورن دارای گنجایش ۵۰۰ لیتر بوده و این گنجایش برای پارس tu5 برابر با 470 لیتر میباشد.

یکی از نکاتی که باید در زمان خرید سورن در نظر داشته باشید سایز لاستیک و رینگ این خودرو میباشد. برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله سایز لاستیک سورن پلاس را مطالعه کنید.

  • سواری و کابین : سورن پلاس = پژو پارس TU5
مقایسه سورن پلاس با پارس سال
مقایسه سورن پلاس با پارس سال

مقایسه سورن پلاس با پارس سال

در مقایسه سورن پلاس با پارس سال میتوان تمامی مواردی که در قسمت طراحی داخلی، ظاهری، مشخصات فنیف کابین، سواری و قیمت بررسی کردیم را در نظر داشته باشیم.

از نظر کارشناسی خودرو و مقایسه فنی سورن پلاس و پارس سال میتوان به قدرت موتور دو خودرو اشاره کرد که سورن پلاس 113 اسب بخار قدرت موتور داشته و با ظرفیت 1.7 لیتر و گشتاور 155 نیوتن کار میکند درحالی که پژو پارس سال دارای قدرت موتور 100 اسب بخار بوده و با گشتاور 153 نیوتن کار میکند.

جدول مقایسه سورن پلاس با پارس سال در قسمت زیر درج شده است که شما میتوانید از این جدول اطلاعات لازم را دریافت کنید و برای خریدی آگاهانه اقدام کنید.

اگر با همین بودجه به فکر خرید تارا اتوماتیک هستید میتوانید با مراجعه به صفحه معایب تارا اتوماتیک با بررسی مزایا و معایب این خودرو برای خریدی آگاهانه تر اقدام کنید.

مدل خودروسورن پلاسپارس سال
پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی-16سوپاپچهار سیلندر خطی-8سوپاپ
حجم موتور1.7 لیتر1.8 لیتر
حداکثر قدرت113 اسب بخار100 اسب بخار
حداکثر گشتاور153 نیوتن متر153 نیوتن متر
گیربکسپنج سرعته دستیپنج سرعته دستی
مصرف سوخت(ترکیبی)7.36 لیتر9.1 لیتر
شتاب صفر تا 100 12 ثانیه11 ثانیه
حداکثر سرعت189 کیلومتر بر ساعت190 کیلومتر برساعت 
وزن (کیلوگرم)12401165
مقایسه سورن پلاس با پارس سال
مقایسه سورن پلاس با پارس سال

فیلم مقایسه سورن پلاس با پارس tu5

در آینده برای آن که شما بتوانید انتخاب بهتری برای خرید خودرو داشته باشید فیلم مقایسه سورن پلاس با پارس tu5 را قرار خواهیم داد. در این فیلم مقایسه سورن پلاس با پارس tu5 از تمامی جهات این دو خودرو را بررسی و مقایسه میکنیم و تفاوت های این دو خودرو را بیان خواهیم کرد.

البته شما میتوانید از مطالب این مقاله نیز به طور کامل با مشخصات و ویژگی های این دو خودرو آشنا شوید و اگاهانه تر برای خرید خودرو اقدام کنید.

مقایسه سورن پلاس با پارس xu7p

در مورد مقایسه سورن پلاس با پارس xu7p میتوان تمامی ویژگی هایی که در قسمت بالا به آن ها اشاره شد را مود نظر قرار داد. از مقایسه سورن پلاس با پارس xu7p میتوان این گونه برداشت کرد که به طور کلی قدرت موتور سورن پلاس تا حدودی بیشتر است و در صورتی که شتاب و قدرت موتور برای شما اهمیت دارد این ماشین میتواند انتخاب مناسب تری باشد.

البته در مقایسه سورن پلاس با پارس xu7p در صورتی که آپشن ها و قیمت مد نظر شما باشد پژو پارس میتواند امتیاز بیشتری داشته باشد و برای شما انتخاب مناسب تری باشد.

در زمان خرید پژو پارس تیپ های مختلف باید سایز لاستیک های این خودرو را در نظر داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله سایز لاستیک پژو پارس را مطالعه کنید.

مقایسه سمند سورن پلاس با پارس elx

در مورد مقایسه سمند سورن پلاس با پارس elx جدولی را در قسمت پایین درج کرده ایم که شما میتوانید مقایسه پژو پارس lx tu5 با سمند سورن elx را به صوممرت جامع تر مشاهده کنید.

این تفاوت پارس tu5 و سورن elx بیشتر در حوزه مشخصات فنی دو خودرو میباشد و شما میتوانید با مقایسه این ویژگی ها بیشتر با آپشن ها و نقاط ضعف و قدرت دو خودرو آشنا شوید. اگر سوالی در مورد مقایسه فنی پژو پارس tu5 با سمند سورن elx دارید که در این مقاله به آن پاسخ داده نشده بود میتوانید در قسمت نظرات مطرح کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند.

اگر در فکر خرید رانا پلاس هستید و نمیدانید خرید این خودرو میتواند به نفع شما باشد یا خیر حتما به صفحه معایب رانا پلاس مراجعه کنید و پس از آگاهی از مزایا و معایب این خودرو برای خرید آن اقدام کنید.

مدل خودروپژو پارس LX سمند سورن ELX
پیشرانه ۴ سیلندر TU5۴ سیلندر EF7
حجم موتور1587 سی‌سی1650 سی‌سی
حداکثر قدرت108 اسب‌بخار115 اسب‌بخار
حداکثر گشتاور142 نیوتن‌متر159 نیوتن‌متر
گیربکس۵سرعته دستی 5‌سرعته دستی
مصرف سوخت (ترکیبی)7.5 لیتر7.49 لیتر
شتاب صفرتاصد13.2 ثانیه 12 ثانیه
حداکثر سرعت190 کیلومتر برساعت 190 کیلومتر برساعت

سوالات متداول

سورن پلاس بهتره یا پارس tu5؟

در این مقاله ویژگی ها و مشخصات هر دو ماشین را بررسی کردیم که شما میتوانید برحسب کاربرد و بودجه مورد نظرتان و بهره گیری از مقایسه انجام گرفته در این صفحه بهترین انتخاب را داشته باشید.

مقایسه قدرت موتور سورن پلاس با پارس tu5 چگونه است؟

باتوجه به آن که سورن پلاس 55 کیلوگرم وزن بیشتری نسبت به پژو پارس tu5 دارد ولی قدرت موتور بیشتری داشته و صفر تا صد آن 1.2 ثانیه سریعتر میباشد.

مقالات اخیر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید