پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
معایب رانا پلاس | معایب رانا پلاس سقف شیشه ای | نظرات در مورد رانا پلاس

معایب رانا پلاس

رانا پلاس یکی از خودروهای ایرانی است که پس از موفقیت تولید خودرو رانا وارد بازار ایران شد و با استقبال زیاد مشتریان همراه گردید. میتوان اینگونه گفت که رانا پلاس نسخه فیس لیفت شده رانا معمولی میباشد. شاید در بسیاری از سایت ها فقط در مورد مزایا و آپشن های رانا پلاس به شما بگویند تا شما را به خرید این خودرو ترغیب کنند اما در این صفحه میخواهیم شما را با تمامی معایب رانا پلاس آشنا کنیم. در این صفحه جامع ترین معایب رانا پلاس سقف شیشه ای و نظرات در مورد رانا پلاس را مطالعه خواهید کرد.

اگر به فکر خرید ماشین تا مبلغ 500 میلیون تومان هستید و نمدانید چه گزینه های خوبی پیش روی شماست حتما مقاله با ۵۰۰ میلیون چه ماشینی بخرم را بخوانید.

معایب رانا پلاس
معایب رانا پلاس

معایب رانا پلاس

رانا پلاس یکی از خودروهای داخلی میباشد که در سال 1399 وارد خط تولید ایران قرار گرفت و روانه بازار گردید. این خودرو مشخصات فنی خودرو رانا معمولی را داراست و به لحاظ فنی روی پلتفرم خودرو پژو 206 صندوقدار ساخته شده است.

در این خودرو تعییراتی نسبت به خودرو رانا معمولی ایجاد شده است که میتوان به سفید شدن دستگیره ها در خودرو های سفید و مشکی شدن دستگیره ها در خودروهای مشکی، همرنگ شدن زه جانبی با رنگ ماشین، تغییر در بخش های جلویی و عقب خودرو اشاره کرد.

در این خودرو نسبت به رانا معمولی آپشن های جدیدتری اضافه شده است و در مدل های جدیدتر مانند رانا پلاس سقف شیشه ای و رانا پلاس پانوراما سایبان دستی نیز اضافه شده است که جز آپشن های خودرو محسوب میگردد.

در نقد و بررسی رانا پلاس ما وظیفه داریم که شما را با معایب بخش های مختلف این خودرو آشنا کنیم به همین دلیل در این بخش به صورت مجزا معایب خودرو رانا پلاس را از جهات مختلف بررسی خواهیم کرد.

در ابتدای نقد و بررسی رانا پلاس صرفا شما را با مشخصات فنی این خودرو آشنا میکنیم تا تمامی معایب و راز هایی که چرا نباید رانا پلاس بخرید را در ادامه به شما توضیح دهیم.

از اصلی ترین خدمات مجموعه اتوصافکار معرفی مراکز صافکاری، نقاشی و تعمیرگاهی معتبر در سراسر ایران است. شما میتوانید برای یافتن بهترین مراکز صافکاری با قیمت مناسب به صفحه صافکاری مراجعه کنید.

کشور تولید کننده خودرو رانا پلاسکشور ایران
کارخانه تولید کننده خودرو رانا پلاسکارخانه ایران خودرو
نام و مدل خودرورانا پلاس
شرکت گارانتی خودرو رانا پلاسشرکت ایران خودرو

معایب رانا پلاس از نظر طراحی و مشخصات ظاهری

در مورد معایب رانا پلاس از نظر طراحی و مشخصات ظاهری میتوان گفت این خودرو با خودرو را معمولی نفاوت زیادی پیدا نکرده است و تغییرات جزیی را میتوانید در این ماشین مشاهده کنید.

از جمله تغییرات جزیی میتوان به تعبیه شدن چراغ هایی در قسمت جلو و عقب ماشین اشاره کرد. البته این تغییر جز مزایا رانا پلاس محسوب میشود زیرا نور LED شرایط بهتری را برای رانندگی و دید بهتر راننده فراهم میکند.

درست است که تغییراتی در این خودرو نسبت به رانا معمولی شکل گرفته است اما به طور کلی کیفیت ساخت این ماشین چندان دلچسب نیست و کیفیت ساخت پایینی دارد.

البته پایین بودن کیفیت ساخت مختض این خودرو نیست و در تمام خودروهای داخلی میتوانید این مشکل را مشاهده کنید اما در این خودرو از متریال مناسب برای ساخت کابین استفاده نشده است که از معایب رانا پلاس ۱۴۰۲ محسوب میشود.

عایق بندی تقریبا ضعیف کابین رانا پلاس از دیگر معایب رانا پلاس 1402 میباشد که در واقع امنیت این خودرو را نیز در سطح پایینی قرار داده است.

عایق بندی ضعیف کابین ها سبب میشود که سرنشینان صداهای محیط اطراف بیش از حد احساس کنند و این امر سبب آزار آن ها میشود. همچنین لرزش ها در حین رانندگی و دست اندازه ها به دلیل ضعیف بودن کابین از دیگر معایب خودرو رانا پلاس میباشد.

داشبور بی روح، بدنه ضعیف، راحت نبودن صندلی ها، ایراد در سنسور پارک و فندک از دیگر معایب رانا پلاس از نظر طراحی و مشخصات ظاهری میباشد.

اگر میخواهید با یک میلیارد تومان ماشین فول آپشن بخرید و با گزینه های مناسب آشنایی ندارید حتما مطالب صفحه با یک میلیارد چه ماشینی بخرم را مطالعه کنید.

معایب رانا پلاس از نظر مشخصات فنی

در مورد معایب رانا پلاس از نظر مشخصات فنی میتوان به این مورد اشاره کرد که بیشتر افراد از مشکل در باتری این خودرو اذیت شده اند.

براساس تجربه مشتریان در بررسی رانا پلاس ۶ دنده درباز کن صندوق عقب این خودرو با ایراداتی رو به رو بوده است که در تعدادی از خودرو های رانا پلاس این مشکل بازگو شده است.

در معایب رانا پلاس از نظر مشخصات فنی میتوان به ایراد در اگزوز و ترمز دستی نیز اشاره نمود.

ایراد در کروز کنترل از دیگر معایب رانا پلاس اتوماتیک میباشد.

معایب رانا پلاس از نظر هزینه سوخت و قطعات

در مورد معایب رانا پلاس از نظر هزینه سوخت و قطعات میتوان به این مورد اشاره کرد که این ماشین در 100 کیلومتر 6.9 لیتر بنزین مصرف میکند و این جز معایب آن به شمار نمیرود زیرا تقریبا این میزان مصرف سوخت طبیعی و نرمال میباشد.

قطعات مصرفی این خودرو مانند تسمه تایم، شمع، لنت ها و لاستیک ها نسبت به خودرو های معمولی تر کمی گران تر میباشند اما شما با کمبود قطعات رو به رو نخواهید شد.

اگر قصد خرید لاستیک با قیمت مناسبی را دارید و نمیدانید چطور باید اقدام به خرید لاستیک دولتی کنید میتوانید به صفحه قیمت لاستیک بارز دولتی مراجعه کنید.

معایب گیربکس ۶ سرعته رانا پلاس

در مورد معایب گیربکس ۶ سرعته رانا پلاس میتوان گفت که با گیربکس 6 سرعته در سرعت های بالا حداکثر سرعت این ماشین تغییری نمیکند اما شتاب آن به میزان 0.4 ثانیه کمتر میشود و به 11.6 میرسد.

البته این گیربکس 6 سرعته سبب میشود که در سرعت های بالا این خودرو سوخت کمتری مصرف کند و به کاهش مصرف سوخت منجر میشود.

خرابی گیربکس از معایبی میباشد که مشتریان گزارش داده اند. براساس گزارش مشتریان در تعدادی از این خودرو ها گیربکس در زمان کوتاهی خراب میشود که این جز معایب رانا پلاس ۶ دنده گزارش شده است.

اگر میخواهید از خرابی گیربکس ماشین تان پیشگیری کنید بهترین کار تعویض روغن گیربکس در زمان مناسب است. اگر نمیدانید کی برای این کار اقدام کنید که مناسب ترین زمان باشد میتوانید مقاله زمان تعویض روغن گیربکس را مطالعه کنید.

معایب رانا پلاس از نظر ایمنی و امکانات

متاسفانه در خودروهای ایرانی نکات ایمنی به خوبی رعایت نمیشود و همین امر سبب میشود در اثر تصادفات جان بسیاری از مردم به خطر بیفتد.

در معرفی رانا پلاس به وجود کیسه هوا راننده و سرنشین جلو اشاره شده است که این امر میتواند تا حدودی سلامتی سرنشینان جلو را تضمین کند اما در مورد سرنشینان عقب همچنان ایمنی کامل برقرار نشده است.

از امکانات آن میتوان به کروز کنترل، مه شکن جلو و عقب، صداگیر موتور، شیشه برقی، جلو آمپر دیجیتالی، نمایشگر روی داشبورد، تهیوه دستی، ایموبیلایزر، راهنما روی چراغ های کنار، امکان تنظیم پشت سری سرنشینان جلو، قفل مرکزی با ریموت، امکان تنظیم ارتفاع نور چراغ ها، سیستم خودکار قطع سوخت اشاره کرد.

در مدل های رانا پلاس دنده دستی ۶ سرعته پانوراما مواردی همچون سیستم عیب یابی هوشمند مالتی پلکس، سیستم کنترل بخار بنزین و سقف شیشه ای و سیستم هشدار دهنده ورود غیرمجاز تعبیه شده است که این به عنوان مزایا رانا پلاس دنده دستی ۶ سرعته پانوراما نسبت به مدل های معمولی تر میباشد.

اگر به فکر خرید ماشین های قدیمی و کلاسیک هستید میتوانید با مراجعه به صفحه ماشین قدیمی مدل های متنوع این خودرو ها را نیز مشاهده کنید.

معایب رانا پلاس از نظر کاربران
معایب رانا پلاس از نظر کاربران

معایب رانا پلاس از نظر کاربران

در مورد معایب رانا پلاس از نظر کاربران میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کم بودن فضای کابین در بخش صندلی ها
  • کم بودن تغییرات ظاهری نسبت به رانا معمولی
  • دارا نبودن ترمز دیسکی عقب
  • دارا نبودن سیستم تهویه دیجیتالی
  • خشک بودن تعویض دنده ها در نمونه های صفر کیلومتر این خودرو
  • شنیدن صدای دور موتور خودرو در سرعت های بالا
  • کم بودن فضای سرنشینان عقب و کم بودن جای پا برای افراد قد بلند در بخش عقبی خودرو

شاهین نیز یکی از خودرو های داخلی میباشد که گاهی افراد در خریدن و نخریدن این خودرو با تردید رو به رو میشوند. اگر شما هم جز این دسته هستید پیشنهاد میکنیم قبل از هر تصمیمی مقاله چرا خودرو شاهین نخریم را مطالعه کنید.

معایب رانا پلاس پانوراما

در بررسی رانا پلاس پانوراما به این نکته برخوردیم که مهمترین معایب رانا پلاس پانوراما از نظر کاربران کم بودن فضای سرنشینان عقب است.

این فضا شاید به قدری کوچک است که سبب اذیت شدن افراد قد بلند برای نشستن در قسمت عقبی خودرو میشود.

در رانا پلاس پانوراما از فرمان برقی به جای هیدرولیک استفاده شده است که نکته مثبتی میباشد با این وجود از معایب رانا پلاس پانوراما میتوان به نبود سیستم تهویه دیجیتالی، عدم دارا بودن رینگ های آلومینیومی و ترمز های دیسکی در بخش عقبی خودرو اشاره کرد.

رانا پلاس پانوراما مجهز به موتور tu5+ میباشد که این مورد نیز جز ویژگی های مثبت این خودرو محسوب میشود.

از معایب رانا پلاس پانوراما میتوان به کم بودن مشتری این خودرو در بازار دست دوم اشاره کرد.

اگر با همین بودجه به فکر خرید تارا اتوماتیک هستید میتوانید با مراجعه به صفحه معایب تارا اتوماتیک با بررسی مزایا و معایب این خودرو برای خریدی آگاهانه تر اقدام کنید.

معایب رانا پلاس سقف شیشه ای
معایب رانا پلاس سقف شیشه ای

معایب رانا پلاس سقف شیشه ای

در مورد معایب رانا پلاس سقف شیشه ای میتوان به کم بودن فضای کابین داخلی اشاره کرد. به زبان ساده میتوان گفت که رانا نسخه سازی شده ارزان از پژو 206 میباشد که کابین آن به دلیل تکراری بودن فضای دلگیر و خسته کننده ای را برای سرنشینان ایجاد کرده است.

بازار دست دوم این خودرو ضعیف میباشد و مشتریان کمی برای نمونه های کارکرده آن وجود دارد و این از معایب رانا پلاس نی نی سایت براساس تجربه مشتریان میباشد.

تعداد بالای مشکلات فنی به دلیل ایرانیزه شدن قطعات این خودرو به همراه خودروهای پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و پژو ۲۰۷ از دیگر معایبی است که در تست و بررسی رانا پلاس سقف شیشه ای به چشم میخورد.

در بررسی رانا پلاس سقف شیشه ای به این مشکل برخوردیم که این ماشین در حین حرکت با کوبش های شدید رو به رو است که به دلیل سیستم تعلیق خشک آن میباشد.

در بررسی رانا پلاس سقف شیشه ای به مشکل سنگین تر شدن خودرو نسبت به نمونه ماشین های سقف فلزی برخورد کردیم که این سنگین تر شدن به دلیل وزن شیشه و اجزای قاب شیشه و موتور سقف میباشد که باعث زیاد شدن مصرف سوخت نیز میگردد.

از دیگر معایب رانا پلاس سقف شیشه ای ۶ دنده میتوان به ورود گرما به فضای داخلی کابین از طریق سقف پانوراما اشاره کرد.

در معرفی رانا پلاس سقف شیشه ای ذکر شده است که میتوانید تجربه خوبی از رانندگی در این ماشین داشته باشید در صورتی که در باران صدای زیادی از سقف شیشه ای شنیده میشود و میتواند برای سرنشینان اذیت کننده باشد.

پایین بودن میزان آب بندی سقف پانوراما نسبت به سقف های فلزی از دیگر معایب سقف پانوراما رانا پلاس میباشد که باعث میشود گاهی آب به داخل کابین نفوذ کند زیرا فضایی بین شیشه و بدنه قرار دارد که امکان نفوذ آب را فراهم کرده است.

از دیگر معایب رانا پلاس سقف شیشه ای میتوان به خطر ساز بودن سقف شیشه ای در مقایسه با سقف های فلزی است در تصادفات میباشد، زیرا امکان شکستن سقف و ریزش آن روی سرنشینان در تصادفات سنگین وجود دارد که جان افراد را به خطر میندازد.

اگر در این محدوده قیمتی به فکر خرید سورن پلاس هستید پیشنهاد میکنیم مقاله معایب سورن پلاس را قبل از اقدام به خرید این خودرو مطالعه کنید.

نظرات در مورد رانا پلاس
نظرات در مورد رانا پلاس

نظرات در مورد رانا پلاس

در نظرات در مورد رانا پلاس از طرف دارندگان این خودرو و تعمیرکاران به نکات جالبی دست یافتیم که تصمیم گرفتیم در این قسمت از مقاله از جهات مختلف نظر در مورد رانا پلاس را به شما ارائه دهیم.

نظرات در مورد رانا پلاس نی نی سایت حاکی از این است که ظاهر این خودرو زیبا بوده و آپشن های زیادی نسبت به نسخه معمولی این خودرو اضافه شده است.

آپشن های کوچک در این خودرو سبب شده است تجربه خوبی از رانندگی را به افراد هدیه دهد و رضایت بیشتر مشتریان را جلب کند.

نظرات در مورد رانا پلاس پانوراما نشان میدهد که کیفیت سواری در این خودرو نسبت به رانا معمولی تاحدودی بهتر شده است و مشکلات برقی این خودرو تا حدودی برطرف گردیده است.

در نظرات در مورد رانا پلاس سقف شیشه ای خیلی ها میپرسند که آیا رانا پلاس ارزش خرید دارد که باید بگوییم گاهی ممکن است با این میزان سرمایه گزینه های بهتری برای شما وجود داشته باشد که بهتر است کمی بیشتر تحقیق و بررسی کنید زیرا این تنها گزینه خوب روی میز برای شما نیست.

در تبادل نظر در مورد رانا پلاس سقف شیشه ای بسیاری از کاربران از پایین بودن کیفیت سیستم خنک کننده این خودرو و ایراد در حین کار کردن شکایت داشتند.

رانا پلاس نظرات نشان میدهد که قطعات یدکی و سرویس آن نیاز به هزینه زیادی نسبت به خودرو های معمولی ایرانی دارد و همین امر سبب میشود که خودرو پرهزینه ای در رنج قیمتی خود محسوب شود.

نظرات راجع به رانا پلاس نشان میدهد که این خودرو تقریبا امکانات پژو 206 را با قیمت کمتر و در سطح پایین تری دارد و شما میتوانید تجربه رانندگی خوبی در این خودرو داشته باشید.

شما هم میتوانید نظرتان در مورد رانا پلاس را در بخش نظرات این صفحه درج کنید تا سایر کاربران برای خرید یا عدم خرید این خودرو آگاهانه تر اقدام کنند.

اگر سوالی هم در زمینه نظرات در مورد رانا دارید میتوانید در بخش دیدگاه های پایین صفحه مطرح کنید تا در سریع ترین زمان به آن پاسخ دهیم.

یکی از مقالات محبوب در سایت اتوصافکار مقایسه سورن پلاس با پارس tu5 میباشد. شما میتوانید با مراجعه به صفحه مقایسه سورن پلاس با پارس tu5 با مزایا و معایب این دو خودرو به طور کامل آشنا شوید.

مزایا و معایب رانا پلاس

در قسمت های بالا در مورد معایب رانا پلاس 1401 و معایب فنی رانا پلاس در بخش کولر، کابین و طراحی آن صحبت کردیم و در این قسمت میخواهیم در مورد مزایا و معایب رانا پلاس ۱۴۰۰ و مدل های جدید آن توضیح دهیم.

از مزایا و معایب رانا پلاس میتوان به پیشرانه کم استهلاک این خودرو با آلایندگی یورو 5 اشاره کرد. این ویژگی سبب میشود رانا پلاس در رده خودرو های مقرون به صرفه از نظر مصرف سوخت باشد که استاندارد آلایندگی یورو 5 نیز برخوردار است و از نظر زیست محیطی امتیاز مثبتی محسوب میشود.

در مزایا معایب رانا پلاس به زیاد بودن قطعات یدکی آن میتوان اشاره کرد. مناسب بودن قیمت قطعات یدکی از دیگر مزایا این خودرو محسوب میشود.

در بررسی رانا پلاس معایب و مزایا به  ترمز جلو دیسکی، عقب کاسه‌ای و مجهز به  ABS و EBD میتوان اشاره کرد.

کوییک یکی از ماشین ها در رنج قیمت پایین در ایران محسوب میشود که در مقاله معایب کوییک به طور کامل مزایا و معایب این خودرو که شاید در کمتر سایتی به آن پرداخته شده باشد را توضیح داده ایم.

مزایا و معایب رانا پلاس سقف شیشه ای

در قسمت بالا معایب خودرو رانا پلاس سقف شیشه ای را به طور کامل بررسی کردیم اما در این قسمت میخواهیم شما را با مزایا این خودرو آشنا کنیم تا تصمیم آگاهانه تری برای خرید این خودرو داشته باشید.

در رانا پلاس سقف شیشه ای نسبت به رانا LX امکانات و آپشن های بیشتری تعبیه شده است که این امر سبب جلب رضایت مشتریان گردیده است.

وجود ایربگ، شیشه های جانبی برقی، تهویه دستی، رادیو بلوتوثی، کروز کنترل، سقف شیشه ای ثابت یا سایبان دستی از دیگر مزایا این خودرو میباشد.

اگر اطلاعات بیشتری در مورد معایب رانا پلاس جدید و معایب رانا پلاس 6 دنده دارید که در این مقاله به آن اشاره نکردیم میتوانید در بخش نظرات مطرح کنید.

سوالات متداول

مهمترین معایب رانا پلاس چیست؟

از مهمترین معایب رانا پلاس سقف شیشه ای میتوان به کوچک بودن کابین و فضای ردیف جلو و عقب سرنشینان اشاره کرد که سبب میشود نشستن افراد در بخش عقبی خودرو به راحتی انجام نشود.

چرا رانا پلاس نخریم؟

برحسب نظرات در مورد رانا پلاس میتوان این گونه نتیجه گرفت که این خودرو نسبت به رنج قیمتی خود از کیفیت مناسبی برخوردار نیست و میتوان در همین محدوده قیمتی خودرو مناسب تری خریداری کرد.

مقالات اخیر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید