پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تفاوت رینگ زانتیا و سمند | چگونه رینگ سمند و زانتیا را از هم تشخیص دهیم ؟

تفاوت رینگ زانتیا و سمند

0پیش از آن که به تفاوت های رینگ های دو خودروی زانتیا و سمند بپردازیم بهتر است تاریخچه پیدایش هر دوی این خودرو ها را بررسی کنیم. هر دوی این خودروها، جزو ماشین های بسیار پرطرفدار در میان ایرانیان بوده اند و هستند.

شروع تولید خودروی زانتیا به سال های اول دههه ۹۰ برمی‌گردد. سال ۱۹۹۲ بود که این خودرو وارد عرصه فروش بازار جهانی شد و می‌توان گفت که سال های اول قرن جدید از دور خارج شد. البته، تا پیش از سال ۲۰۰۱ که تولید خودروی زانتیا متوقف شد، حدود دو میلیون زانتیا در سرتاسر دنیا به فروش رسید.

با این حال، پس از این سال ها بود که زانتیا تازه جای خود را در میان دل های ایرانیان باز کرد و تبدیل به یک خودروی محبوب خارجی در ایران شد. نقطه قوتی که این خودرو داشت، سیستم تعلیق و جلوبندی بسیار باکیفیتش بود که موجب افتادن آن بر سر زبان ها شد.

اولین نسخه های زانتیا که وارد ایران شدند، با لاستیک های برند میشلن فروخته می‌شدند. همچنین سایز فابریک لاستیک این خودرو ۱۸۵/۶۵ R ۱۵ بود.

رینگ فابریکی زانتیا ۱۴ اینچی بود و سایز استاندارد آن، موجب شد که به جز سایز فابریکی لاستیک آن که اعلام شد،‌ مردم رو به استفاده از لاستیک های دیگر با سایز های دیگر بیاورند.

از طرفی سمند اولین خودروی ملی جمهوری اسلامی ایران است. این خودرو در سال ۱۳۸۱ رونمایی شد و از سال ۱۳۸۱ تا کنون به صورت مداوم در حال تغییر و تحولاتی بوده است که موجب پیشرفت آن شده است. یکی از موضوعات مهمی که تاثیر بسیار زیادی روی نحوه رانندگی افراد می‌گذارد، سایز رینگ و لاستیک خودرو هاست.

لاستیک خودرو، تنها قسمتی از آن است که با زمین در تماس است و از این رو اهمیت بسیار زیادی در کنترل و فرمان پذیری خودرو دارد. رینگ ها هم که نگهدارنده لاستیک ها هستند به همین شکل نقشی بسیار مهم در خودرو ها ایفا می‌کنند.

تعمیرگاه مورد نظر خودتو در لیست تعمیرگاه های تهران پیدا کن

سایز فابریک لاستیک های سمند نیز درست مانند خودروی زانتیا 185/65 R 15 می‌باشد. سایز برابر لاستیک های فابریک خودروی سمند و زانتیا به معنی برابر بودن سایز رینگ آن ها نیز می‌باشد اما تفاوت هایی میان رینگ اصلی زانتیا و رینگ سمند وجود دارد.

چه تفاوتی بین رینگ زانتیا و سمند وجود دارد ؟

همان طور که گفته شد تولید زانتیا در سال ۲۰۰۱ میلادی متوقف شد. این به آن معنی است که یافتن رینگ اصلی و فابریک خود زانتیا به این سادگی ها نیست و نمی‌توانید انتظار داشته باشید که هر زمان که بخواهید این رینگ ها را در بازار پیدا کنید. به همین سبب خیلی افراد هنگام تعویض رینگ زانتیا، سراغ رینگ سمند می‌روند که ابعادی کاملا یکسان با زانتیا دارد. اما موقع تعویض رینگ زانتیا و جایگزین کردن آن با رینگ سمند، باید حتما نکاتی را مد نظر داشته باشد که در ادامه این نکات را اعلام کرده ایم.

  • اول از همه، موقع تعویض رینگ زانتیا و سمند توجه داشته باشید که رینگ جایگزین شما یا باید حتما هم وزن رینگ قبلی باشد و یا سبک تر. به یاد داشته باشید که استفاده از رینگ سنگین تر به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و نباید از آن ها استفاده کنید.
  • موقع تعویض رینگ زانتیا با سمند ابتدا فاصله بین جداره وسطی رینگ تا لبه های آن را اندازه بگیرید. در صورتی که این فاصله ها در هر دو رینگ یکسان باشند می‌توانید از آن ها به عنوان جایگزین یک دیگر استفاده نمایید و در غیر این صورت از تعویض این رینگ ها با یک دیگر پرهیز کنید.

چگونه لاستیک زانتیا را از سمند تشخصی دهیم ؟

چگونه لاستیک زانتیا را از سمند تشخصی دهیم ؟

تفاوت اصلی بین لاستیک های زانتیا و سمند برند تولید کننده آن ها است. همان طور که گفته شد، سایز لاستیک زانتیا و سمند با یکدیگر برابر است و بنابراین، از روی سایز نمی‌توانید این لاستیک ها را از یک دیگر تشخیص دهید.

با وجود پیشرفت چشمگیر تولید کننده های ایرانی لاستیک اما با این حال همچنان تولید کنندگان خارجی به علت تکنولوژی پیشرفته تر، در تولید لاستیک بسیار بهتر عمل کرده اند و از نظر کیفیت، لاستیک های ژاپنی و آلمانی و ایتالیایی متاسفانه با لاستیک های ایرانی قابل مقایسه نیستند.

لاستیک های فابریک زانتیا، ساخت کشور آلمان، کیفیت بسیار بالاتری نسبت به لاستیک های فابریک سمند، یعنی لاستیک های بارز دارند و از این رو فرمان پذیری و کنترل بهتری نیز دارند.

شاید برای شما هم سوال شده باشد :

لاستیک 165 بهتره یا 175

بهترین کارخانه های لاستیک سازی ایران

تفاوت لاستیک ایرانی و خارجی

تفاوت لاستیک 205 با 185

لاستیک گل ریز یا گل درشت

تفاوت فاق لاستیک 60 با 65

سایز لاستیک سمند سورن

مقالات اخیر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید